sobota, 19 grudnia 2020

Od poniedziałku 2,20% na lokacie świątecznej w Idea bank

Pod poprzednim postem pojawiły się komentarze o zbliżającej się promocji lokaty świątecznej na 2,20% w Idea bank. Według waszych informacji oraz regulaminowi, który załączam na koniec wpisu oferta będzie obowiązywać od poniedziałku 21 grudnia.


Parametry lokaty są typowe dla młodszego brata Getin. Nie ma limitu górnego, zresztą limit jest wyższy niż daje Getin, można wpakować nawet milion, ale nie jest to wskazane ze względu na limit BFG. Nawet jeśli czas trwania lokaty to tylko 2 miesiące.

Z czystej ciekawości zalogowałem się do bankowości niebieskich by sprawdzić czy taka informacja pojawi się u mnie. Jak się spodziewałem nie ma żadnych informacji, jak ktoś nie otrzymuje propozycji zawrotnej, to zapewne nie otrzyma do żadnej innej promocji w kuluarach.

Cóż i tak nie mógłbym skorzystać z tej lokaty nawet gdybym dostał taką ofertę. Mam tu już zapawane pod korek, bowiem alternatywy w postaci Aliora czy Millennium już mnie nie dotyczą. W pierwszym przypadku melonik wydłużył czas na nowe środki tak, że się nie załapałem, w drugim oprocentowanie stało się nieatrakcyjne.

Piszecie, że lokata będzie obowiązywać do wigilii. W regulaminie jest zapis, że oferta może być dłużej obecna i to nawet do odwołania. Fajnie, że jest jeden bank, co dba o swoich klientów, szkoda tylko, że są to tylko wybrani. Z komentarzy wynika, że nie tylko mnie to dotyczy.

Regulamin lokaty świątecznej 2,20% w IB

120 komentarzy:

  1. Ja i cała rodzina otrzymaliśmy informację, że się łapiemy na tą lokatę. Wszyscy mamy u nich duże lokaty na 2,9% więc może to do tych właśnie osób jest ona kierowana? Sam mam tam pod korek BFG w dwóch lokatach, które kończą się 21 i 24 grudnia. Mój plan jest taki. Pierwszą z nich przeleję na jeden dzień do Getinu na KO 1,4% - ponieważ 21-szy za 2 m-ce to niedziela i nie opłaca się jej już w ten poniedziałek zakładać. Jeśli będzie można założyć "świątecznych" więcej niż jedną - to wrócę z kasą we wtorek i ją założę. Jeśli nie - to poczekam do 24 grudnia, kiedy to kończy się ta druga. Wtedy przeleję z Getinu do IB i założę jedną dużą. I teraz pytanie do Was. Jaką kwotę traktowali byście w IDEI jako ten przysłowiowy korek BFG?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi się kończą 22,24,25 i 28 grudnia więc też będę kombinował:)

      Usuń
    2. do TomTom 19 grudnia 2020 09:44 Tom, aby przekonać się, czy można założyć więcej, musisz założyć "tę pierwszą". A jeśli okaże się, że po założeniu tej pierwszej zniknie możliwość założenia następnej? (Wydaje mi się jednak, iż będzie można założyć więcej, bo nie ma w regulaminie mowy o limicie; sam jednak założę jedną dużą). Limit depozytów w Idei - tyle, ile gwarancja BFG - 100.000 Euro ("korek"). Ponadto podczas przelewu do Getinu, jak to wyżej opisałeś, możesz dostać jeszcze propozycję zawrotnej. Kto wie, na ile będzie opiewać od poniedziałku. Twórz lepiej wariant B :)

      Usuń
    3. Do Gesso

      Liczę właśnie, że ktoś ma lokatę tylko z 21 września i założy świąteczną właśnie z tej kasy. Wtedy podzieli się z nami na forum czy ma możliwość założenia kolejnych wniosków, a jak nie - to wszystko będzie jasne ;)

      Usuń
    4. Gesso To, że korek to 100k EUR to każdy tu wie od wielu lat. TT pytał raczej, ile w praktyce zastosujemy w PLN.

      I tu odpowiedź: radzę przeliczać ostrożnie, z jakimś marginesem, bo kurs EUR bierze się z dnia ogłoszenia upadłości. Co prawda nie ma silnych przesłanek do dużego umocnienia, ale jak dotąd - wbrew wieszczącym jej upadek - złotówka broni się rewelacyjnie i może nas zaskoczyć umocnieniem nawet na tak krótkim odcinku czasu, jak ta lokata. I jeśli w takim momencie nastąpi upadłość IB (nie spodziewam się, raczej resolution, ale pewności co zrobią też nie mamy), to wyżyłowujący korek w PLN mogą obudzić się z jakąś kwotą w plecy.

      Usuń
    5. Anonimowy 20 grudnia 2020 04:12 napisał:

      "TT pytał raczej, ile w praktyce zastosujemy w PLN."

      Dokładnie o to mi chodziło. Jaką kwotę w PLN traktujecie jako ten korek BFG? Ja przy tych lokatach na 2,9% uznałem bezpieczne 430k zł. Potem trochę żałowałem, że tylko tyle bo EURO podrosło nawet do 4,60zł, ale np. teraz spadło do 4.43zł. Dopiero przypuszczana interwencja NBP - trochę ten kurs podniosła. Pytałem właśnie ile dla Was to bezpieczna kwota górnego limitu BFG, ale właśnie w złotówkach?

      Usuń
  2. Czy ta oferta 2,2% jest kierowana TYLKO do tych, którym kończą się przed Świętami lokaty?
    Kilka dni temu dałem wszystkie zgody na reklamy ale żadnego info o lokacie świątecznej nie dostałem.
    Mam 79kilo w lokatach ale kończących się w lutym 2021. Swoją drogą dałem zgody na reklamę, zostały mi odczytane ale co faktycznie panienka zaznaczyła w systemie banku to tylko ona wie.
    Testuję zgody w kontekście ofert specjalnych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy 19 grudnia 2020 09:45 Nie wiadomo, dlaczego określone osoby zostały wyróżnione. Nie ma o tym mowy w regulaminie. To, co tu dotychczas na ten temat napisano, to tylko przypuszczenia (zapewne zasadne; łatwo bowiem odnaleźć wspólną cechę - kończące się lokaty opiewające na większe kwoty).

      Usuń
  3. Otrzymałem ofertę na 2.2%. Pewnie wynika to z:
    1.Parę dni temu zadzwoniłem na infolinię żeby wyrazić zgody marketingowe
    2. Za parę dni mi się kończą lokaty na 2.9%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Unknown 19 grudnia 2020 10:16

      Zgody w IB nie są potrzebne. Nikt z rodziny ich nie ma, a oferta się pojawiła. Tu na pewno w takim razie chodzi o te kończące się lokaty na 2,9%.

      Usuń
    2. "Tu na pewno w takim razie chodzi o te kończące się lokaty na 2,9%."
      Bez cienia wątpliwości.

      Usuń
  4. Oferta tylko dla tych, którym kończą się lokaty w tym terminie, bo kasa mogłaby odpłynąć. Dla innych nie ma potrzeby dawać tej oferty, bo ich kasa w tym momencie nie ucieknie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mi się kończą 2 lokaty 24, ale oferty brak. Może dlatego, że ja na 2,9% się nie załapałem tylko na 2%.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja mam trochę inne pytanie. Czy w IB da się złożyć jakąkolwiek lokatę nie mając tam konta robiąc zasilenie do wniosku o lokatę z konta wspólnego? To oznacza że np moja mama ma z tata konto wspólne i prawdopodobnie (nie sprawdzałem) w danych przelewu przychodzącego pojawiają się dane (imiona) i taty i mamy a to podejrzewam będzie powodem odrzucenia przelewu przy zasileniu lokaty. muszę chyba mamie założyć jakieś oddzielne konto - byle bez karty i opłat. Co polecacie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy 19 grudnia 2020 12:07 napisał:

      "To oznacza że np moja mama ma z tata konto wspólne i prawdopodobnie (nie sprawdzałem) w danych przelewu przychodzącego pojawiają się dane (imiona) i taty i mamy"

      Moi rodzice też mieli wspólne, ale każde z nich osobne loginy i zależnie które z nich było zalogowane - to dane w przelewie były tylko jednego z nich. Wtedy lokatę zakładasz na rodzica, z którego konta będziesz chciał zrobić przelew i tyle. Tak robiłem kiedyś w PKO BP i działało ;)

      Usuń
    2. no właśnie tak podejrzewałem że niektóre banki mają taka opcję osobnych loginów a tu w tym spółdzielczaku czegoś takiego nie ma niestety

      Usuń
    3. Wiele lat temu zrezygnowaliśmy z mężem z konta wspólnego - właśnie pod kątem zakładania lokat. Niewiele to zmieniło w dostępie do środków - jak to we wspólnocie majątkowej bywa:).

      Usuń
  7. u mnie bylo takie okienko z info jak sie zalogowalem do banku.Ale zamknalem je, a w lokatach nie ma tej opcji. I co to juz nie moge zalozyc takiej lokaty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do Marek 19 grudnia 2020 12:10

      Ja zrobiłem tak samo - bo chyba nic innego się nie dało. Gesso, który dostał również maila w tej sprawie (w komentarzach powyżej) wytłumaczył mi/nam, że w treści tego maila jest mowa o tym, że oferta tej lokaty pojawi się w liście lokat w dniu 21 grudnia. Swoją drogą prośba do Was o wklejenie tu treści tego maila. Z góry za to dziękuję :)

      Usuń
  8. Treść:
    Odkryj świąteczną niespodziankę przygotowaną specjalnie dla Ciebie
    LOKATA ŚWIĄTECZNA

    Oferta ważna od 21.12.2020 do 24.12.2020
    Kwota lokaty od 500 zł aż do 1 000 000 zł
    Okres lokaty to 2 miesiące
    Lokata będzie dostępna w Idea Cloud

    OdpowiedzUsuń
  9. Lokata ŚWIĄTECZNA (dalej „Lokata”) z oprocentowaniem stałym 2,20% w skali roku na okres 2 miesięcy z kapitalizacją odsetek na koniec Okresu Umownego. Oferta dostępna dla wybranej grupy klientów. Otwarcie Lokaty jest możliwe wyłącznie za pośrednictwem Bankowości Internetowej. Zerwanie Lokaty przed upływem Okresu Umownego skutkuje zwrotem wpłaconych środków pieniężnych w ramach Lokaty. W przypadku zerwania Lokaty przed upływem Okresu Umownego, Idea Bank S.A. nie nalicza ani nie wypłaca odsetek. Minimalna kwota Lokaty to 500 zł maksymalna to 1 000 000 zł. Szczegóły w Regulaminie terminowej lokaty oszczędnościowej „Lokata ŚWIĄTECZNA” dostępnym pod linkiem ideabank.pl/uploads/doc/Regulamin_Swiateczna_12.2020.pdf

    Idea Bank Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, Rondo Daszyńskiego 2C, 00-843 Warszawa.
    Nb., zmienił adres siedziby Banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Unknown/Gesso :)
      Czy mam rozumieć Gesso, że Ty chcesz założyć jedną dużą lokatę w możliwym ostatnim dniu?
      I jak rozumieć te 2 dni na opłacenie wniosku? Czy złożony np. 24-ego oznacza, że mamy czas na jego opłacenie do 25-ego czy 26-ego grudnia? Przyznam, że już zapomniałem jak to jest ;)

      Usuń
    2. do TomTom 19 grudnia 2020 18:21. Tak, założę jedną świąteczną (zbiorczą) w dniu, w którym zapadnie mi ostatnia LNnŚ. Sam wniosek będę próbował złożyć w przeddzień (nie wiem, czy się uda - wszak nie będę miał wtedy jeszcze wnioskowanej kwoty). Rozważam też Twoją propozycję przelewu na dwa dni do Getin. Przy okazji sprawdzę, czy będzie zawrotna. Warto pamiętać, że zawrotna jest na 3 miesiące, a świąteczna tylko na 2 miesiące, z tym że jeśli skorzystam teraz ze świątecznej sytuacja obecna powtórzyć się może w lutym (zatem wydaje się korzystniej).

      Usuń
    3. "Przy okazji sprawdzę, czy będzie zawrotna."

      Zawrotna to będzie, pytanie tylko na jaki %? ;)

      "...jeśli skorzystam teraz ze świątecznej sytuacja obecna powtórzyć się może w lutym"

      Też biorę to pod uwagę, więc i tak pewnie się na tą świąteczną skuszę. Tylko śpieszyć się nie będę - bo może się okazać, że ludzie potrzebują teraz zamrożonej kasy i nawet te 2,2% ich w IB nie zatrzyma, a wtedy może się pojawić nawet i coś lepszego. Być może na dłuższy termin (choć szczerze w to wątpię).

      Usuń
  10. Skoro oferta pojawia się w "wyskakującym okienku", to może jej pojawienie się lub nie uzależnione jest od tego, czy korzystamy z Adblock'a?
    Ja mam pełno kończących się lokat "Zawrotnych" na 2,5% i okienko mi nie wyskoczyło, ale korzystam z Adblock'a.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Jarystar 19 grudnia 2020 17:10 To nie było wyskakujące okienko. To była nakładka.

      Usuń
    2. Do Jarystar

      Adblock chyba tu nie ma nic do rzeczy - bo też go mam, a mi wyskoczyło. Jedno co mi się wydaje - to, że piszesz o kończących się Zawrotnych, a nie tych NnŚ 2,9% a to najprawdopodobniej dotyczy tylko tych - jeśli chodzi o ofertę świątecznej.

      Usuń
  11. Panowie niepotrzebnie siejecie zamęt z tymi lokatami zawrotna czy nowe środki. Dla banku nie ma znaczenia czy w tym okresie będą się kończyć lokaty z nowych środków czy z zawrotnych. Jeżeli bankowi będzie zależeć na zatrzymaniu kasy to będzie to propozycja zarówno dla wszystkich którym się kończą lokaty w tym okresie.

    OdpowiedzUsuń
  12. A ja mam jeszcze inną sytuację. Moje konto: lokata na 2,9% kończąca się 22 grudnia - przyszedł mail i wyskoczyło "okienko" w internetowej Idei. U "członka rodziny": lokata na 1,7% kończąca się 24 grudnia - mail z propozycją jest, ale po zalogowaniu już tej propozycji brak. No cóż, po prostu trzeba będzie poczekać i zastosować właściwe warianty - u mnie druga opcja to również Getin. Zdecydowanie mniej, ale i dłużej, a W Idei będzie w lutym miejsce na nowe środki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "...lokata na 1,7% kończąca się 24 grudnia - mail z propozycją jest, ale po zalogowaniu już tej propozycji brak."

      To zupełnie jakby ten mail był błędnie wysłany, albo tak naprawdę do końca nie wiadomo kto jest tym "wybrańcem" ;)

      Usuń
    2. do Anonimowy 19 grudnia 2020 20:33 Skoro otrzymałeś - formalnie - maila z tą informacją, to jesteś wybrany do otrzymania tej lokaty. Gdyby jej nie było w poniedziałek, dzwoń na infolinię lub kontaktuj się z bankiem za pomocą czatu po zalogowaniu na konto (tam możesz nawet konsultantowi podczas czatu wysłać screen tego e-maila). Tu nie czas na pisanie reklamacji - zanim rozpoznają, będzie styczeń, a i nerwów więcej i złości.

      Usuń
    3. Już wczoraj wysłałem zapytanie, opisując konkretną sytuację (mail jest, nakładki brak). Dostałem wymijającą odpowiedź , że lokata będzie widoczna wyłącznie w Bankowości Internetowej od 21 do 24 grudnia. Tak więc nadal nie wiem, czy pojawi się u mnie. Wielki plus dla Idei za szybkość reakcji, minus - za merytoryczną stronę "informacji".

      Usuń
    4. No i zaczął się 21 grudnia - na koncie, gdzie był tylko mail oferty na Lokatę Świąteczną brak. Na innych "rodzinnych", gdzie dołączyli także nakładkę - pojawiła się. Napisałem, ale mam duże wątpliwości, czy to coś zmieni.

      Usuń
    5. "Napisałem, ale mam duże wątpliwości, czy to coś zmieni."
      Pytanie, czy masz jakąkolwiek lokatę na 2,90%, która kończy się 21-24.12.2020 roku?

      Usuń
    6. No i pojawiła się Lokata Świąteczna - z lekkim opóźnieniem, ale jednak. Na tym koncie, co to mam na 1,7% i był tylko mail. Na wszelki wypadek zrobiłem zrzut z ekranu, bo ona kończy się dopiero 24 grudnia. Tak więc nie traćcie nadziei:).

      Usuń
  13. Kurde wkurzony jestem, bo nie dosc, ze 2.9 nie mialem, to teraz nie mam 2.2. Tak bym wrzucil moja kase do nich, ale widac jej nie chca :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo, przez długi czas udawało mi się korzystać ze wszystkich możliwych promocji w IB, ale odkąd wprowadzili promocje tylko dla nowych środków stało się trudne wstrzelić w nowy trend.

      Usuń
    2. U mnie by byly nowymi, ale nie widze tej lokaty.

      Usuń
  14. Lokata świąteczna to jedno, ale ja zastanawiam się jaką ofertę IB przygotuje w ramach "Zawrotnej"? Może to być nawet jeszcze więcej niż te 2,2. Oby :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jutro po 6 rano będę testował tą lokatę teoretycznie na dwóch kontach. Teoretycznie na dwóch, bo u żony oferta nie wyskoczyła. U mnie rano była po zalogowaniu, ale po ponownym logowaniu - śladu żadnego nie ma po ofercie. Zobaczymy co się wydarzy jutro - dam znać.
    Swoja drogą szkoda że Leszek na dłużej niż 2M nie dał - znów maraton się szykuje na koniec lutego.
    Dla nowych dają 2,5% do 400k - może zawrotna jakaś ciekawa się pojawi.
    Trzeba by z okazji świąt do Leszka zapelować, coby Polcana w końcu odblokowali - bo inaczej zbojkotujemy ten bank solidarnie i straci płynność finansową jak zabierzemy nasze oszczędności :).

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie opłaca się zakłada już 21.12.2020 r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza sie. Pisal juz o tym TomTom w pierwszym komentarzu pod artykulem.

      Usuń
    2. Racja dzięki. Przez pośpiech nie przeczytałem tym razem uważnie komentarzy. Jutro wiec ewakuacja do GB. Czy z GB można dziennie przelać więcej niż 200k, bo już nie pamietam jakie sa tam limity?

      Usuń
    3. Chyba Arku masz rację. 200k zł w necie to max dzienny. Więcej tylko w placówce :(

      Usuń
    4. Dzięki TT. To trzeba uważać jak ktoś ma pod korek kasy bo za jednym razem nie obróci cała kwota. Ja jutro jednak bede zakładał bo za dużo do ogarnięcia przed świetami i mam ponad 200k. Jak lokata w ib skończy się w weekend to może będzie zawrotna albo jakaś beztroska na 2 dni.

      Usuń
  17. ja nie mam, żadnej lokaty 2.9, więc nie dostałem maila, ani okna w panelu. Wiecie co myślę, że ci co dostali to tylko info, by nie panikować i przygotować sie na pozostawienie kasy w idei. Jutro pewnie sie przekonamy, że lokata bedzie dostępna dla wszystkich, bo jak niby maja zrobić ten podwójny interfejs, że u jednych będzie możliwość założenia u innych nie. Raz tak było, ale to było jak jeszcze był stary interfejs i nowy cloud (wówczas nowi byli poszkodowani). To nie jest przecież zawrotna, gdzie wyskakuje okno, tu trzeba wejść w lokaty... Poczekajmy do jutra :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Napiszcie, jeśli ktoś ćwiczył zawrotną w Idei. Dla tych, którym też teraz kończą się tam lokaty, ale nie dostali propozycji Świątecznej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja już po przelewach z IDEI na KO w Getinie. Co dziwne pierwszy raz w historii nie pojawiła mi się żadna oferta lokaty Zawrotnej. Może przez to, że na liście lokat widnieje - ta Świąteczna ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. żadnej świątecznej nie widzę w ofercie na g. 06.01. Trzeba zlecić jakiś przelew do GNB?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najwidoczniej nie miałeś lokaty na 2,90%, która teraz się kończy.

      Usuń
  21. Pytanie do Arka/osób, które już dziś założyły lokatę Świąteczną - czy zniknęła ona z listy tych dostępnych? Tzn. czy da się złożyć tylko jeden wniosek o nią?

    OdpowiedzUsuń
  22. Założyłem Świąteczną na 2,2%. Po założeniu nadal jest w systemie oferta więc bez problemu można założy kolejną. Zawrotnej brak :(.

    OdpowiedzUsuń
  23. Jest lokata świąteczna na liście propozycji lokat do założenia. Nie było zaś przy przelewie do Getin propozycji lokaty zawrotnej.

    OdpowiedzUsuń
  24. Przeniosłem dziś zakończone lokaty do GB. Żadnej Światecznej, żadnej Zawrotnej przy przelewie. Czyli nie wszystkim dają promocje.
    Mam pytanie dotyczące EKO w Getinie. . U mnie na koncie zostało 19zł odsetek z października. i teraz przelałem tam 30k. I z tego co rozumiem 30k będzie oprocentowane 1.2% a 19zł standardowo. GI co się stanie jak wypłacę np 1000zł? 29k bedzie oprocentowane promocyjnie a 19zł standardowo czy stracę promocyjne oprocentowanie dla całości?

    OdpowiedzUsuń
  25. do TomTom 19 grudnia 2020 18:21 Wniosek o lokatę można złożyć, gdy w chwili składania tego wniosku nie masz wnioskowanej kwoty! Standardowo pojawia się taki komunikat: Nie posiadasz wystarczających środków na koncie rozliczeniowym pozwalających na założenie lokaty. Zasil rachunek bieżący przelewając lub wpłacając dodatkowe środki pieniężne. W tym celu zjedź zakładkę niżej i będzie opis: konto w innym banku. I tę zakładkę należy wybrać. Wówczas na liście lokat pojawi się lokata z adnotacją: Opłać do: 24.12.2020 w kwocie 900 000,00 PLN (kwota przykładowa).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dziwne bo skoro według regulaminu wniosek jest ważny 2 dni to powinno być opłać do 23.12.2020

      Usuń
    2. Niezłe spostrzeżenie Gesso, czyli tak jak kiedyś dało się w GB z promocją na KO :) Jednak jak wyczytałem powyżej da się tych lokat założyć więcej, więc nie będę kombinował. Jutro wrócę z częścią kasy z GB i założę jedną, a w czwartek drugą Świąteczną - jak zakończy się moja NnŚ 2,9% ;)

      Usuń
    3. Skąd taka informacja. U mnie wniosek ważny 2 dni do 23.12.2020

      Usuń
    4. do Anonimowy 21 grudnia 2020 08:19 To był przykład wniosku z lokaty beztroskiej z datą do 24 grudnia (za nieścisłości - przepraszam). Sam jednak sposób składania wniosku jest taki sam jak dla świątecznej (można złożyć wniosek o tę lokatę, nie mając w chwili składania wniosku kwoty wnioskowanej) Tak jak pisałem wcześniej - złożę jeden wniosek o świąteczną. Arka nie będę już fatygować (usunąłem komentarz). Jutro złożony wniosek sprawi, że będzie on ważny do 24 grudnia (sprawdziłem to teraz). Dodam, że teraz po zalogowaniu na konto pojawiła się nakładka (baner) z informacją: Już jest! Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy Lokatę Świąteczną. Gdy kliknąłem w ten baner, zostałem przekierowany na listę proponowanych lokat (screen zrobiłem).

      Usuń
  26. U mnie niestety ani śladu po lokacie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie masz świątecznej na liście lokat ? U mnie widzę, że nawet jest w aplikacji mobilnej dostępna.
      Potwierdzam co pisze Gesso - można założyć lokatę z przelewu z innego banku. Tylko kasę trzeba przelać w trzy dni - dziś wniosek - wpłata do 23.12

      Usuń
  27. Dla tych co mają propozycję lokaty świątecznej nie ma lokaty zawrotnej, dla pozostałych powinna się pojawić przy przelewie do GB 2% https://ibb.co/TWQ1d4n

    OdpowiedzUsuń
  28. Zawrotna w IB na 2,0% i 3M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Jarystar 21 grudnia 2020 08:41 I to jest także ciekawa propozycja, bo zawrotna 2% jest na 3 miesiące, a świąteczna 2,2% - miesiąc krócej.

      Usuń
  29. Czy można założyć lokatę świąteczną za więcej środków niż miało się na lokatach kończących? Czy ktoś to testował?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy 21 grudnia 2020 09:15 Tak, można do 1.000.000 zł, chyba że masz więcej niż ww. kwota.

      Usuń
  30. Potwierdzam - u mnie też nie ma tej lokaty. Nie miałem lokat na 2.9

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też nie ma świątecznej, za to pojawiła się zawrotna na 2% 3m. Nie miałem żadnych lokat na nowe środki 2,9%, a jedynie zawrotne na 2,5% - schemat jest już znany.

      Usuń
  31. Myślałem ze jestem cwany :) Ponieważ nie mam oferty świątecznej, a mam jeszcze luz w Idei, chciałem przechytrzyć system. Z samego rana przelałem duuużą kwotę z Getin do Idei. Po 10-tej jak zaksięgowała się w Idei i nadal nie było oferty świątecznej, spróbowałem przelewu do Getinu w nadziei, ze dostanę ofertę zawrotnej. "Guzik z pętelką". Kasa przelana z powrotem do Getinu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba było przetrzymać z jeden dzień na Beztroskiej. Może by się udało:).

      Usuń
  32. nie ma niestety oferty zawrotnej na koncie, na którym nie było kończących się lokat. Jak inni stwierdzili takiej zawrotnej nie ma też na koncie gdzie kończą się właśnie lokaty. jeśli ktoś ma zawrotną prośba o podzielenie się regulaminem - może coś tam napisali, co pozwoli ustalić wybór klienta wyróżnionego taką ofertą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. https://www.ideabank.pl/uploads/doc/Regulamin_zawrotna_200_3M.pdf

      Usuń
    2. Dziękuję. Z Regulaminu nic nie wynika, kto jest naznaczony

      Usuń
  33. Nie wiem czym dla nich różni sie 50k wynoszone z lokaty 2.9 od 50k z zakończonej dziś lokaty na Nowe Środki zakładanej miesiąc temu, ale niech im będzie. Moja kasa jest gorsza

    OdpowiedzUsuń
  34. U mnie lokaty kończą się jutro. Ale już dzisiaj mam ofertę tej świątecznej na 2,2%. No nic założę jutro bo nic lepszego nie ma na rynku lokat

    OdpowiedzUsuń
  35. Mi sie lokaty dzisiaj pokonczyly(zakladane na 2.5% w tej samej promocji co 2.9%) i nie dostalem zadnej oferty na lokate swiateczna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodam jeszcze ze nie dostalem oferty zawrotnej, mialem kilka lokat po kilkanascie tys. zl, wszystkie zalozone i zakonczone tego samego dnia.

      Usuń
  36. Na pocieszenie dla rozgoryczonych brakiem zawrotnej i świątecznej pozostaje poczekać na Lokatę Noworoczną. Może za kilka dni będzie np. na 3,2% czego wszystkim na Święta i jeszcze w starym roku życzę.

    OdpowiedzUsuń
  37. Sąd odmówił aresztowania Leszka Czarneckiego, oprocentowania lokat raczej już nie wzrosną.

    OdpowiedzUsuń
  38. Sąd nie uwzględnił wniosku prokuratury o areszt dla Leszka Czarneckiego

    OdpowiedzUsuń
  39. Podczas przelewu z Getin do Idea propozycja założenia lokaty na 1,4% na 3 miesiące oraz 0,6% na 6 miesięcy - od kwoty 10 tys.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałem tak samo Gesso. Niestety tym razem mnie nie powstrzymali. Abstrahując od tego, że mam te 1,4% na lepszym od lokaty KO - to wolę jednak 2,2% na lok. Świątecznej. Przyznaję, że to bardzo miły prezent ze strony IB ;) Pomijam już fakt, że Getinowskie 0,6% na pół roku to chyba jakaś kpina ;)

      Usuń
    2. do TomTom 22 grudnia 2020 10:08
      do Jarystar22 grudnia 2020 09:57 Zgadzam się z Tobą, Tom, także odnośnie do tej propozycji na 0,6% na 6 miesięcy (nie jest to atrakcyjna propozycja). Natomiast zastanawiam się, czy jednak nie rozdzielić zasobów i pewnej części nie ulokować na zawrotnej, chyba że nie zostanie zaproponowana (to 2 % na 3 miesiące jest kuszące). Spostrzeżenia Jarystara podzielam co do zasady :)

      Usuń
  40. W sumie to teraz nawet się cieszę, że nie dostałem oferty "Świątecznej", a zaproponowali mi "Zawrotną". Nawet gdybym miał wybór to i tak wybrałbym właśnie Zawrotną z uwagi na dłuższy okres tj 3M, a nie 2M.
    Oczywiście może być tak, że za 2 miesiące IB zaproponuje coś ciekawego żeby w lutym zatrzymać odpływ kasy ze "świątecznych", ale bardziej spodziewam się wtedy poziomów poniżej 2%, w okolicach max 1,5. Wszystko wskazuje bowiem na to, że problemy wizerunkowe IB już się nie pogłębią (Leszek jednak zostanie na wolności) i w lutym oferty w okolicach 1,5% na tle rynku i tak będą atrakcyjne i wystarczające do zatrzymania odpływu.
    Tak więc lepiej teraz ulokować na 2% przez 3m, niż 2,2% na 2m. Takie jest moje zdanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo Zawrotna w IB spadła z 2% do 1,7% albo są stosowane jej 2 wersje. Dziś ktoś przelewający kilkadziesiąt tys. zł z IDEI do Getinu dostał propozycję już tylko na 1,7%. Regulamin z wczoraj:

      https://www.ideabank.pl/uploads/doc/Regulamin_zawrotna_170_3M.pdf

      Usuń
    2. Jarystar 22 grudnia 2020 09:57 napisał:

      "Tak więc lepiej teraz ulokować na 2% przez 3m, niż 2,2% na 2m. Takie jest moje zdanie."

      Pokusiłem się na obliczenia. Przy Twoim założeniu, że po 2 m-ch zaoferują 1,5% będziemy w plecy ok 6,75zł za każde 100k zł. Jeśli daliby 1,6% wyjdzie na to samo ;) Jest wtedy chociaż nadzieja, że przy kończących się Świątecznych zaoferują coś ciekawego, a nie wiadomo czy tak będzie miesiąc później, ale i tak to wszystko wróżenie z fusów ;)

      Usuń
  41. Warto mi przelać z getin do idei? Zwrotną mają wszyscy czy tylko ci od świątecznej?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tą Zawrotną bywa różnie. Jedni mają, inni nie. Były spekulacje tu na forum, że Ci którzy za często ją odrzucali - propozycji już nie dostają. Inna sprawa, że Zawrotna tak jak napisałem powyżej może mieć już tylko (lub aż) 1,7%.

      Usuń
    2. Wszystki wskazuje na to, że zawrotną mają ci, którym kończy się zawrotna na 2,5% założoną w czasie, gdy dostępne były 2,9% na nowe środki.. Moje próby przelewów z idea do getin na koncie, gdzie nie było ani zawrotnych, ani na nowe środki na wysoki procent nie skutkowały ofertą. Spróbawać możesz - jak się uda wrócą tego samego dnia, ale efekt będzie najprawdopodniej żaden..

      Usuń
  42. Z Regulaminu Lokaty Świątecznej:
    § 2
    1.Zawarcie Umowy o Rachunek Terminowej Lokaty Oszczędnościowej oraz otwarcie Lokaty następuje na warunkach i w terminach określonych w Regulaminie prowadzenia rachunków bankowych, oraz jest możliwe wyłącznie za pośrednictwem Bankowości Internetowej,Strony Internetowej oraz Bankowości Mobilnej.
    Szanowna Ideo, dlaczego łamiesz swój własny regulamin? Lokata Świąteczna NIE jest dostępna na Stronie Intermetowej, więc w jaki sposób może ją założyć nowy klient? W Regulaminie nie ma przecież żadnego zapisu, że lokata nie dotyczy nowych klientów więc czekam na pilne wyjaśnienia i niezwłoczne udostępnienie możliwości założenia lokaty na stronie internetowej Idea Banku!

    OdpowiedzUsuń
  43. Ktoś próbował wrzucić kasę na lokatę jednodniowa żeby zobaczyć czy po skończeniu się tejże lokaty pojawi się w ofercie zawrotna lub świąteczna?

    OdpowiedzUsuń
  44. Z tym "Zawrotnymi" to chyba rzeczywiście uruchomili jakiś specjalny algorytm ofert powiązany z konkretnymi lokatami, jakie kończą się poszczególnym klientom.
    Mój przypadek wyglądał tak: Przeczytałem na tym forum, że Zawrotna już tylko na 1,7%, ale chwilę sam później dostałem propozycję na 2,0%. Tyle, że dzisiaj kończyła mi się stara Zawrotna na 2,5% na taką samą kwotę. Kiedy jednak w południe zasiliłem rachunek w IB kwotą z zewnątrz i spróbowałem przelewu na zewnątrz, to dostałem już tylko propozycję na 1,5%.
    Widać IB zaczyna ewoluować ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znaczy: sztuczna inteligencja ani chybi!
      Aczkolwiek wygląda to tak, jakby jakiś czarnuch tam siedział i z inteligencją małpiszona przyznawał oprocentowanie Zawrotnej, bo sensu w tym nijak żadnego dopatrzeć się nie można.

      Usuń
  45. Nie mam zadnej zawrotnej nawet na 1.7 :/ dyskryminacja!

    OdpowiedzUsuń
  46. A czy to nie jest prawnie tak, ze kazdy klient powinien miec te sama oferte?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Regulamin tej świątecznej nie dzieli klientów na nowych i starych więc uważam że jak najbardziej masz rację.

      Usuń
    2. Każdy klient banku powinien mieć dostęp do takiej samej oferty. Jak widać bank traktuje klientów wybiórczo, a to już sprawa dla UOKiK

      Usuń
    3. To samo to każdy powinien mieć - ale w komunie.

      Widać po waszych komentarzach, że komunizm będzie wracał regularnie jako zaraza ludzkości.

      Bo każdy, kto jest poniżej średniej, albo czegoś nie ma chce, aby zabrano tym, co mają.

      Usuń
    4. Troche poplynales kolego. Daleko mi do komunizmu. Gdzie ja napisalem, ze chce aby innym zabrano dobra oferte? Sam sobie cos takiego wymysliles i brniesz w to.

      Usuń
    5. Kolego o jakiej komunie Ty piszesz? Z tymi lokatami, to tak jakbys poszedl do piekarni po chleb, a Tobie po 5 zl robili, a komus innemu po 2 zl. Fajnie?
      To raczej komunizm wlasnie zaklada taki podzial, rozne progi podatkowe itd. Jest wiec odwrotnie niz Ci sie wydaje.

      Usuń
    6. Wiekszosc powinna sie juz przyzwyczaic do nierownego traktowania w bankach, szczegolnie czytelnicy tego bloga. Mamy co chwile promocje dla nowych klientow lub tych rozsadnych co zamykaja konta po promocji i czekaja na nowa. Co jest wiec dziwnego w oferowaniu lokat specjalnych tylko dla czesci klientow? Kto im zabroni dac lokaty np. dla seniorow 65+ lub jeszcze innej grupy, pomyslow mozna miec cala mase.
      Sytuacja jest przeciez nienormalna bo banki centralne zalewaja koronawirusa morzem pieniadza i jescze dlugo nie dojdziemy do lokat negocjowalnych (tabele wg stawek rynkowych) skoro w wiekszosci panstw stawki sa bliskie zero, wiec co mozna zaoferowac klientowi z wiekszym portfelem?

      Usuń
  47. Chyba IDEA się zapchała Świątecznymi. Jest Zawrotna (z regulaminem z dziś) - i to przy przelewie do Getinu już tylko na 0,8%!

    https://www.ideabank.pl/uploads/doc/Regulamin_zawrotna_080_3M.pdf

    OdpowiedzUsuń
  48. Wy tu zaraz o sztucznej inteligencji w IB? Chyba zbyt bujna wyobraznia. Moim zdaniem stawki zaleza ile bank zebral kasy na lokatach swiatecznych, im wiecej zbierze, tym zawrotna mocniej spadnie. Nastepna "zabawa" za 2 miesiace, bo przypuszczam, ze zbiora sporo kasy, gdyz nikt nie placi 2,2% w innych bankach.

    OdpowiedzUsuń
  49. do TomTom 22 grudnia 2020 22:07 Dziś już nie była proponowana zawrotna podczas przelewu do Getin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj rano mi też nie wyskoczyła żadna propozycja zawrotnej, ale chyba tak jest. Tym, którym zaproponowali lokatę Świąteczną "nie przysługuje" tym razem Zawrotna. Proszę mnie poprawić jeśli się mylę.

      Usuń
    2. do TomTom 23 grudnia 2020 09:42 Ciekawe były wczorajsze spostrzeżenia Jarystara na ten temat - Jarystar 22 grudnia 2020 14:43. Żałuję, że wczoraj tego nie sprawdziłem i od razu założyłem świąteczną. Dziś nadal podczas przelewu propozycja założenia lokaty na 1,4% w Getin od 10 tys. zł na 3 m-ce.

      Usuń
    3. Do Gesso

      Napisałeś: "Dziś nadal podczas przelewu propozycja założenia lokaty na 1,4% w Getin od 10 tys. zł na 3 m-ce."

      Ja wczoraj też tak miałem, ale zobacz komentarz Polcana pod najnowszym wpisem. Przy ucieczce z GB do Mille dają 1,1% ale mogło tak być już i wcześniej. Chyba Getin stanie się niedługo atrakcyjniejszy przy ucieczce ;)

      Usuń
    4. Tomtom, a nie odwrotnie? Ja swiatecznej nie mialem i zawrotnej tez nie.

      Usuń
    5. Do Anonimowy 23 grudnia 2020 10:33

      Ja i jeszcze 2 osoby z rodziny 1-szy raz w historii nie dostaliśmy teraz propozycji Zawrotnej przy przelewie do Getinu. Wszyscy jednak (z racji posiadania lokat NnŚ+ 2,9%) mamy dostęp do lokaty Świątecznej. Tu jest chyba jakaś prawidłowość. Wiem, że Zawrotną na 2% otrzymywały w poniedziałek osoby, którym kończyła się lokata Zawrotna na 2,5%.

      Usuń
    6. do TomTom 23 grudnia 2020 11:21 Także miałem zawrotne na 2,5%. Nie było jednak propozycji nowej zawrotnej. Jest tylko świąteczna. A zatem ten, kto nie miał wrześniowej lokaty NNśp na 2,9%, a miał tylko kończące się zawrotne z września na 2,5%, ten dostał teraz propozycję zawrotnej na 2%?

      Usuń
    7. Ja testowałem lokaty na dwóch kontach. Na jednym miałem świąteczna - nie było zawrotnej, na drugim nie było świątecznej a była zawrotna na 2%/3m.
      Gdyby ktoś chciał zarezerwować tak jak za starych czasów świąteczna na 3 dni do przodu ... to nie da się jej zasilić dowolna kwota. Jak nie masz kwoty równej lub większej na koncie to wyskakuje komunikat - brak środków.

      Usuń
    8. Do Gesso
      Zgadza się. Mój brat miał i Zawrotną na 2,5% i te NnŚ+ 2,9% i żadnej propozycji Zawrotnej nie otrzymał. Tak, więc chyba jak ktoś miał propozycję na tą Świąteczną - to już na obecną Zawrotną 2% "nie zasługiwał".

      Usuń
  50. Czy ktoś wyjaśni mi (w miarę łopatologicznie jeśli łaska) sens marnowania forsy na słabo oprocentowanych lokatach przy 5% inflacji?

    OdpowiedzUsuń
  51. Spadek % na lokatach NnŚ+ w IDEI. Najlepsza wersja to teraz 1,5% na 3 m-ce.

    OdpowiedzUsuń
  52. brak oferty lokaty zawrotnej i brak oferty świątecznej. 400 k ewakuowane z banku.

    OdpowiedzUsuń
  53. Bank Pekao (PEO, GPW) przejmie Idea Bank (IDA, GPW)! To proces w ramach wszczętej dziś przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny przymusowej restrukturyzacji.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...