niedziela, 10 grudnia 2017

3% na koncie oszczędnościowym w Alior Bank czyli punkt dla melonika


Mamy od tego tygodnia całkiem fajną promocję podwyżki oprocentowania u melonika. I to w momencie gdy banki z pudła zaoferowały nam czarnego Mikołaja w czym przodował lider Idea bank zjeżdżając z 3,15% do... 2% na lokacie noworocznej.

Alior bank poszedł pod prąd i dźwignął stawkę do lubianych przez nas 3%. I to dźwignął bardzo mocno, bowiem reklama pokazywała oprocentowanie na poziomie 1,46% choć realnie było jeszcze niższe. Po podwyżce to jazda obowiązkowa dla wisienikowiczów:)




To powoduje, że mało ciekawe do tej pory konto Jakże Osobiste, omówione w artykule Konto jakże aliorowskie, stało się bardzo ciekawe. I co więcej warto go od teraz dołączyć do kont z 3% w WBK.

Reklama pokazuje do 1,46% ale realnie było... 0,96%
Oprocentowanie 3% u melonika jest gwarantowane do 30 czerwca 2018, więc posłuży nam przez ponad pół roku. Można tutaj trzymać do 20.000 zł jest to więc odpowiednik niemal 7 kont w WBK, gdzie limit wynosi 3k.

Tutaj założysz konto Jakże Osobiste w Alior bank dla KO ze stawką 3%

UWAGA: jak podaje bank oprocentowanie obowiązuje dla klientów, którzy wybrali opcję Wyższy % na koncie oszczędnościowym. To jeden z dwu darmowych korzyści widoczny w lewym dolnym rogu.


Wybieramy opcję wyższy % na koncie oszczędnościowym + inny bonus:)

Długo krytykowałem bordowych bo też wszystkie promocje były tutaj mocno przekombinowane. Nareszcie robi się tutaj normalnie, bowiem samo konto nie jest wymagające. 

Mamy tutaj praktycznie wszystko za zero. Słowo praktycznie oznacza tutaj, że osoby które mają powyżej 26 lat muszą przelać sobie na konto 1500 zł co nie powinno być problemem. Wszak w WBK musimy przelewać 2000 zł na każde konto by mieć 3%. 

Karta jest niepotrzebna, więc nie trzeba jej wyrabiać. Kto chce ją mieć musi wydawać miesięcznie 300 zł by głupią opłatę w wysokości 5 zł anulowano. Podobnie jest w WBK, gdzie karta kosztuje 7 zł, więc gdy przestała być darmowa poszła do kasacji.

Mało tego, dodatkowo mamy tutaj normalną kapitalizację miesięczną, a nie kwartalną czy na koniec okresu, jak to melonik do tej pory lubił sobie kombinować. Mamy więc nie tylko dostęp do gotówki w dowolnym momencie, ale także dostęp do odsetek.

Myślałem, że będzie to czarny tydzień spowodowany przez dwie obniżki niebieskich oraz jedna u rudych. Alior jednak poprawił mi humor, po wielu latach przerwy znów konto samo prosi się o założenie:)

Tutaj założysz konto Jakże Osobiste w Alior bank dla KO ze stawką 3%

Oferta jest aktywna od 7 grudnia, bank jeszcze nie naniósł poprawki na wniosku o konto. Wciąż pokazuje tam jeszcze 1,49% ale na szczęście regulamin mówi jednoznacznie o 3%. Odpowiedni zapis poniżej zakreśliłem dla was jak zwykle na żółto.
 
3% do kwoty 20.000 zł do 30 czerwca

W WBK można było mieć 3% dla dowolnej ilości kont przy warunku dokonania przelewu na każde konto. Przelew wykonać łatwo, ale przy dużej ilości staje się to męczące, ostatecznie zdecydowałem się na założenie 15 kont. 

Niestety dla nowych ta oferta już jest zamknięta. Możecie jednak mieć 3% bez dokonywania serii przelewów, lecz tylko za jeden. Nie sądziłem, że jeszcze kiedykolwiek wrócę do bordowych, ale jak wiadomo świat finansów jest całkowicie nieprzewidywalny. 

Zgodnie z sugestią z poprzedniego artykułu Poradnik dla zagubionych, kto korzysta z 5% cashback na karcie kredytowej w T-mobile może całą pensję przelewać na konto z 3% w Alior i kasę zwrócić po prawie dwu miesiącach Grace Period. Odsetki oczywiście zostają dla was:)

73 komentarze:

  1. A ja złożył wniosek o konto 123 w październiku i nie mam papierów do podpisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po ptakach. Ja zakładałem wszystkie hurtowo w oddziale, bo szkoda było marnować nawet dnia po 3%. Kasę też od razu wpłaciłem by pracowała jak należy.

      Usuń
  2. Ja się znalzl w tym banku po bph i tak lokaty musiał wypłacić bo odnawialne lokaty to 0.25 a bank w koncie osobistym zlikwidował lokaty nocna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To po coś czekał jak owieczka prowadzona na strzyżenie? Też miałem konto w BPH ale zamknąłem je jak tylko było wiadomo, że przejmuje je Alor.
      Teraz to co innego, po takiej zmianie na plus warto skorzytać.

      Usuń
  3. A po co komu 15 kont w jednym banku w banku komercyjnych wymagają karty płatnicze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krzysiek, zacznij czytać artykuły ze zrozumieniem a nie zadawaj takich dziwacznych pytań, bo już kilkakrotnie czytelnicy prosili o blokowanie twoich oczywistych pytań. Żaden bank nie wymaga kart płatniczych tak jak zaden nie wymaga przelewu wynagrodzenia. Co najwyżej to ich pobożne życzenie. Ja używam tylko kredytówek o czym pisałem w ostatnim wpisie.

      Usuń
  4. Mam 3 pytania:
    1. Zakładam konto, czy jest wymagany termin wpłaty pieniędzy?
    2. Powiedzmy, że w tym miesiącu wpłacam 1500 zł. Czy mogę w kolejnych miesiącach dopłacać forsę aby dokooptować do 20 tys. zł?
    3. Teraz tak: załóżmy, że mam 20 tys. zł na koncie oszczędnościowym. Aby nie rąbnęli mi dychy za brak wpływu w miesiącu to muszę przelać raz w miesiącu z tego konta 1500 zł i zaś przelać z powrotem z obcego banku? Tak to działa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te 1500 zł jest wymagane na ror nie zaś na konto oszczędnościowe.
      1. 1500 zł jest wymagane co miesiąc na ror. Możesz po prostu przelać jej na ror a potem na KO by pracowały na 3%:)
      2. Wolno tak robić na każdym KO w każdym banku
      3. Liczy się wpływ z zewnątrz na ror, potem możesz zrobić z tą kasą co Ci się podoba. Przelać do innego banku, na KO, jeśli jeszcze masz tam miejsce itd

      Ja od razu zapcham KO całym 20.000 zł potem będę przelewać 1500 zł na ror i od razu tego samego dnia odsyłał do innego banku.

      Usuń
  5. Dzięki bardzo za wyjaśnienie.
    A konta oszczędnościowego nie da się założyć bez ror?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie, w każdym banku musisz mieć ror by korzystać z KO.
      Jedynym wyjątkiem jaki znam to Optima, ale to dlatego, że w tym banku nie ma ror. W efekcie za karę nie możesz robić przelewów gdzie chcesz tylko na jedno konto w innym banku.

      Usuń
  6. Czy kont oszczędnościowych do jednego rachunku można założyć kilka po np 20 tys, czy tylko jedno ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alior to nie WBK, temu bankowi raczej nigdy nie dorówna. Jedno oczywiście.

      Usuń
  7. Czy "opcję Wyższy % na koncie oszczędnościowym" wybiera się dopiero po aktywacji konta czy w momencie wypełniania wniosku? Złożyłem wniosek i nie widziałem tego wyboru a może coś przeoczyłem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybiera się w momencie składania wniosku.

      Usuń
    2. Napisano tak: Dodatkowo, możesz dobrać korzyści, których w danym momencie potrzebujesz. Dwie są darmowe.
      Wnioskuję iż "dany moment" to dowolny moment w zależności od potrzeb czy nastroju. Zatem wybór wybranych opcji nie jest obligatoryjny w chwili składania wniosku.

      Usuń
    3. niekoniecznie

      Usuń
    4. pkt 5. Wybór korzyści do Konta Jakże Osobistego możliwy jest po zalogowaniu do Systemu Bankowości Internetowej lub Bankowości Mobilnej Alior Bank.

      Usuń
  8. Czy mając powyżej 20 tys. zł bank będzie pogrywał jak BZ, tzn. 0% odsetek?
    Czy można bezkarnie wypłacać pieniądze z konta oszczędnościowego i dopłacać w dowolnym momencie do 20 tys. zł?
    3% do czerwca'18 to % niezmienny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Napisano, że do 30 czerwca 3%. Od 1% lipca zmienne według stawki WIBID1M - 0,5pp tak jak było dotąd.
      Powyżej 20k na pewno nie warto tutaj trzymać środków. Nadwyżkę będę trzymać na WBK oraz Getin.

      Usuń
    2. Bezkarnie (czyt. za darmo) można wypłacić raz w miesiącu z k. o., za drugi i następne przelewy trzeba płacić.

      Usuń
  9. Oj, chyba warto wrócić do melonika. Jak z przelewami z tego ko?
    Też jeden bezpłatny na miesiąc?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jest jakiś bank, który na przelewy wewnętrzne daje więcej niż jeden darmowy w miesiącu? Poza oczywiście możliwością posiadania x kont oszczędnościowych.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Jest: BZ WBK.

      Usuń
    4. Nie sądzę, masz tak tylko dla kont ror, ale nie między ror a KO, a o takich przelewach tutaj mowa.

      Usuń
    5. Oko bonus w oranżowym lwie?

      Usuń
    6. W zeszłym roku ze starego ko na getin za darmo można było wypłacić 2 razy. Gdzieś ostatnio natknąłem się też na 2, ale nie pamiętam gdzie.

      Usuń
    7. BGŻ Optima - dowolna ilość darmowych przelewów w miesiącu, z tym że na jedno konto - tak jak z resztą pisałeś.

      Usuń
    8. Napisałem wyraźnie, że chodzi o przelewy wewnętrzne. Przelewy z Optimy są przelewami na zewnątrz do innego banku.

      Usuń
  10. A konto jakże osobiste ma jakieś procent?

    OdpowiedzUsuń
  11. Jest napisane tak: oprocentowanie dotyczy klientów z aktywną Korzyścią wyższe oprocentowanie na k. o. oraz wskazali rachunek oszczędnościowy z oprocentowaniem 0,5, 2 lub 2,5%.
    Czy mam rozumieć, że aby się załapać na k. o. 3% muszę mieć dodatkowo jeszcze jeden z w/w rachunków oszczędnościowych?

    OdpowiedzUsuń
  12. Myślę że nie ma się czym podniecać. 20 tys. na 3 mies. na 3 % daje w stosunku do 2,5% w Optimie "oszałamiający" zysk 6,65 zł netto miesięcznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Deutsche bank w tym tygodniu idzie pod młotek. następuje powolna konsolidacja sektora bankowego. Kupcem jest WBK. Nie sledziłem ofert i polityki tego banku w ostatnich kilku latach. Czy WBk ma w zwyczaju preferencyjnie traktować nowych klientów? widzę po lokatach ze nie ma co tam w ogóle na lokaty liczyć, ale nie wiem jak to w przeszłości bywało.
    Posiadam jednak konto w DB i mam dylemat - likwidować czy dac się przenieść. jak mnie przeniosą to mam problem kurierów i ewentualnego podpisywania umów na nowo z głowy. Z drugiej strony nie mam pojęcia czy warto po prostu. Pismo z wypowiedzeniem już spakowane. Warto wysyłać czy dać się zmigrować ale wtedy odpada status nowego klienta? Zresztą nie wiem nawet czy zamkną mi konto przed przeniesieniem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Podsumowanie:
    1. Limit czasowy (30.6.18)
    2. Limit kwotowy (20000)
    3. Konieczność 1 przelewu w miesiącu.
    Po rozważeniu (bilans strat i zysków): dziękuję, nie skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie marudź. Wskaż lepsze oferty na dzień dzisiejszy.

      Usuń
    2. Mnie właśnie przekonuje przelew, bo trudno o banalniejszy warunek na dobry procent. Gdyby bank wymagał płacenia kartą na określoną kwotę to bym się zastanawiał.

      Usuń
  15. Informacyjnie - z lokat na 3%/3M bez limitu została jeszcze w NeoGangu. Sprawdzałem przed chwilą i jako "stary" klient mogę założyć lokatę do 1M.
    Mam nadzieję, że jutro zdążę ewakuować kasę z Nest Banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wyjazd z Toyoty organizuję.

      Usuń
    2. Ja dziś ewakuowałem się z Toyoty.

      Usuń
    3. A ja biorę rozwód z Nest.

      Usuń
    4. Ja właśnie założyłem lokatę na 3% na 3M w NeoGangu. Udało się ewakuować kasę z NestBanku... Do marca spokój mam z lokatami, przynajmniej z większymi kwotami.

      Usuń
    5. Nie zniechęcają Cię opłaty za przelewy?

      Usuń
    6. Od 13.12.2017r. w neobanku obniżka z 3% do 2,80% na 3 m-ce nowe środki.

      Usuń
    7. Marcin - jakie to są opłaty - dawno do nich nie zaglądałem - to chyba było 40 gr ? Jeżeli tak to to dla 3% i dużej kwoty się opłacało ! Mogłem założyć jedną lokatę na 3% więc i przelew będzie na koniec jeden.
      Nie wiedziałem, że jak przeleję moje oszczędności to od razu bank obniży oprocentowanie :) na drugi dzień !

      Usuń
    8. No faktycznie udało Ci się na ostatni moment:)
      Ja jakoś nie umiem się przekonać do neo bo zrobili niezły wałek w 2011 gdy miałem tu liczne lokaty. Na dziś wolę konta ze stawką 3% czy to w WBK czy Aliorze. Na szczęście są one wystarczające by wchłonąć moje resztki oszczędności.
      Kolejne lokaty kończą mi się w sylwestra i nowy rok. Ciekaw jestem czy będą wtedy jakieś okazje.

      Usuń
  16. 1500 zł na ror należy przelać jednorazowo/miech w całości czy można w kawałkach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polcan. Nie wprowadzaj w błąd. W aljorze musi to być jednorazowo co najmniej 1500 zł. Tak wynika z Toip. Zresztą mam u nich stare "konto osobiste" i tam też muszę wykonać przelew na conajmniej 2 tys.

      Usuń
    2. Dzięki za korektę. Alior jak widać to inny bank od tego do czego przywykliśmy w innych bankach...

      Usuń
    3. Ja przywykłem do Aliora, a inne banki jakos nie przypadły mi do gustu mimo że 4 już za mną. Póki co tutaj zostaję i nie narzekam.

      Usuń
  17. Optima daje 50 zeta za założenie lokaty, ale to dość naciągana promocja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Opisałem ją i na pierwszy rzut oka wygląda całkiem ok.
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2017/12/50-z-za-zaozenie-lokaty-z-premia-na-350.html

      Usuń
  18. Dlaczego nie mogę złożyć wniosku o otwarcie konta? Utknąłem na 1 kroku i dalej nie da rady. Czy aby z 1 kompa można złożyć tylko 1 wniosek? Siostra założyła bez problemu a mnie nie wychodzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak się często dzieje.
      Spróbuj zmienić przeglądarkę, lub wyczyść ciasteczka.
      Ja zwykle drugi wniosek wysyłam w pracy, wtedy nie ma żadnego problemu.

      Usuń
    2. Przed chwilą złożyłem 2 wnioski z tego samego komputera i tej samej przeglądarki

      Usuń
    3. Dzięki bardzo. Wyrzucenie ciasteczek nic nie pomogło natomiast inna przeglądarka tak.

      Usuń
    4. Złożyłam wniosek z dostawą umowy przez kuriera i ani widu ani słychu. Jak długo się czeka na umyślnego i czy dostaliście wcześniej cynk, że umowa jedzie?

      Usuń
    5. Ludzie, toż to istna droga przez mękę. Chciałem założyć konto przez internet ale nie! podałem niby jakieś nieprawidłowe dane. Potem przez kuriera - też nie, bo mam np. konto w kantorze walutowym ale o tym dowiedziałem się dopiero na infolinii kiedy próbowano dowiedzieć się na jakim etapie jest mój wniosek. W Oddziale tak! - ale kobita zaczęła wciskać, że 3% - takiego oprocentowania nie ma a za kartę debetową która jest mi niepotrzebna i nie wnioskuję o nią będzie pobierana prowizja. Dobra, po ciężkiej przeprawie w końcu kobita otworzyła konto. Odpalam kompa i niczewo! Nie wysłano hasła startowego z niewiadomego powodu. Dzwonię na infolinię a tam spychotechnika, odbijanie piłeczki, nikt nic nie wie. Jutro walę do oddziału aby wydusić w końcu to hasło. Ufff, gorzkie nauki korzenie ale (mam nadzieję) owoc słodki.

      Usuń
    6. Należy sprawdzić osobiście w Oddziale jaki numer telefonu zaufanego mają w bazie (o ile w ogóle).

      Usuń
  19. Czy w momencie wysłania wniosku internetowego o konto Jakże Osobiste otwiera się także konto oszczędnościowe, czy też trzeba je otworzyć później po zalogowaniu się na konto ?

    OdpowiedzUsuń
  20. Można to zrobić podczas składania wniosku a także w dowolnym momencie kiedy konto jest już aktywne.

    OdpowiedzUsuń
  21. 3% na KO to jedna z 9 korzyści do wyboru klienta.
    2 są darmowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie co wybrać, jeśli rezygnuje się z karty?

      Usuń
    2. Ja wybrałam 5 natychmiastowych przelewów. Reszta mnie nie interesuje.

      Usuń
    3. Ja się zastanawiam nad limitem w koncie, ale będzie mi potrzebny dopiero w czerwcu.

      Usuń
  22. Komu jeszcze Alior t-mobile nie wypłacił 5% zwrotu twierdząc, że nie mieliście zgody na promocję mimo, że ją wyrażaliście?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałem o tym już dawno temu. Za pierwsze 4 miesiące nie dostałem zwrotu, dopiero po zmianie konta Freemium na Premium i kolejnej reklamacji zwrócił.
      Od tej pory płacą już regularnie.

      Usuń
    2. No to widzę typowa zagrywka Aliora. Mi nawet pracownik odpowiedział mailem, że wszystkie zgody mam a w kolejnym miesiącu znowu nie wypłacili ! Naprawdę opłaca im sie tak chamsko oszukiwać i wkurzać ludzi?

      Usuń
  23. Na wypadek gdybyś ktoś zapadł w sen zimowy radzę sprawdzenie konta oszczędnościowego. Wybrałem 2 korzyści, w tym 3% na KO do 30 czerwca toteż zrobiłem przelew na rzeczone konto. Dzisiaj się okazało, że jakimś dziwnym cudem forsa trafiła na dziadowskie konto lokacyjne (0,95%) mimo, że w systemie stało jak wół: konto oszczędnościowe 3%. Przez weekend namieszali toteż złożyłem reklamację i czekam na rozwój wypadków. W życiu nie miałem takich problemów z założeniem konta jak w Aliorze właśnie.
    Forsa została wycofana przelewem natychmiastowym do 123 BZ.
    Błąd bankiera, błąd sytemu. Tak mi na wstępie powiedziała kobitka przyjmująca reklamację.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja składałem wniosek w ubiegłym tygodniu. Dziś dostałem odmowę założenia konta w Aliorze.
      Jak się okazało wziąłem ostatnio kredyt, więc widnieję jako aktywny klient. Będę musiał wybrać inną opcję założenia tego konta. Dam znać czy się uda i jaką będę miał stawkę.

      Usuń
  24. Dostałem dzisiaj takiego maila z Alioru:
    "Aby skorzystać z oferty należy posiadać Konto Jakże Osobiste i konto oszczędnościowe oraz wybrać korzyść wyższego oprocentowania. Oprocentowanie 3% w skali roku na koncie oszczędnościowym obowiązuje od 7.12.2017 r. do 30.06.2018 r. dla środków do 20 tys. zł. Korzyść można łączyć z kontem oszczędnościowym z oprocentowaniem WIBID1M: 0,5 p.p., 2% lub 2,5%, z wyłączeniem konta oszczędnościowego z promocją "Konto Lokacyjne" (dotyczy osób wybierających ww. korzyść od 13.12.2017 r.)".
    A niedouczona bankierka założyła mi w Oddziale (prócz KJC) Konto Lokacyjne które poszło dzisiaj do odstrzału.
    Najzabawniejsze jest to, że dziś założono mi konto oszczędnościowe a tam znów w szczegółach widnieje oszałamiające wprost oprocentowanie: 0,95%.
    I jak tu się nie upić albo nie zakurzyć? No jak?

    OdpowiedzUsuń
  25. Banki lecą w wuja.

    OdpowiedzUsuń
  26. Banki to ludzie. A działa to tak: aby załapać się na 3% na KO należy najpierw wyłączyć korzyść z Lokacyjnego. Dezaktywowanie korzyści trwa do końca miesiąca niestety. Od 1 każdego miesiąca można ponownie włączyć korzyść na KO.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...