poniedziałek, 20 sierpnia 2018

Podwyżka do 350 zł za konto Maksymalne w promocji dla aktywnych


Niedawno omawiałem promocję Paribasa w której do zgarnięcia było 250 zł za założenie konta. Nie zdążyła się jeszcze zakończyć, potrwa bowiem do końca wakacji, a już ruszyła nowa podrasowana akcja na tym samym koncie. 

Wystarczy porównać sobie wpis sprzed niecałych dwóch tygodni z poniższym. Chyba konto nie szło tak jak sobie bank założył, a to lepiej dla nas, skoro teraz zgarnąć można o 100 zł więcej:)



Co do definicji nowego klienta to nie ma niestety co liczyć na jakieś zmiany. Tutaj ciągle mamy odsiadkę trwającą 24 miesiące. Dobre chociaż to, że data ta przesuwa się każdego dnia a nie wydłuża się jak to ma miejsce w innych bankach.

Link promocyjny do zgarnięcia do 350 zł za konto maksymalne w Paribas

Także i ta promocja trwa tylko do końca wakacji więc tylko do 31 sierpnia. To bardzo krótko skończy się bowiem już w przyszły piątek. Czas biegnie nieubłaganie, warto więc łapać okazje jeśli się pojawiają.

Co trzeba zrobić by zgarnąć 350 zł?



1. 200 zł na początek
Choć promocja wizualnie wygląda niemal identycznie, to jednak w pierwszej części warunki różnią się dość znacznie. Nic dziwnego, skoro tutaj mamy do zgarnięcia o 100 zł więcej.

Bank wymaga aby po założeniu konta z linku promocyjnego:
  • we wrześniu aktywować apkę GOmobile
  • we wrześniu wykonać transakcje na 300 zł
  • zrobić przelew na 1000 zł w miesiącach: wrzesień, październik, listopad
Całkiem przyzwoite warunki jak na premię w wysokości 200 zł, więc oferta wygląda na pewno lepiej niż ta którą opisywałem w pierwszej dekadzie sierpnia. Wypłata będzie jednak dość nietypowo podzielona na trzy części.

a. 75 zł za aktywację apki oraz wydanie 300 zł
Zainstalowanie aplikacji i pierwsze jej uruchomienie zrobi nawet dziecko z podstawówki. Wystarczy przecież ściągnąć aplikację na komórkę i uruchomić. A za coś takiego bank już daje 75 zł:)

b. 50 zł za płatność na 300 zł
Dodatkowe pięć dych można zgarnąć za wydanie 300 zł. Zarówno aktywowanie apki jak i płatność na 300 zł należy zrobić we wrześniu. W sumie można więc zgarnąć razem 125 zł za jednym zamachem. Info o tym dostaniemy już 16 listopada zaś konkret czyli kasa na koncie, znajdzie się do 30 listopada

c. 75 zł za przelewy
Ostatnią część pierwszej premii można zgarnąć w niezwykle banalny sposób: wykonując trzy przelewy w kolejnych 3 miesiącach. Czynność niezwykle banalna, a wystarczy przelew na zaledwie 1000 zł. W zamian do 17 grudnia dostaniemy info o premii, a do końca roku przelew na konto.


2. 150 zł za płatności
W przypadku drugiej premii nie ma zmian w stosunku do tego co pisałem 8 sierpnia. Niżej więc przypominam co trzeba zrobić by zgarnąć dodatkowo 150 z. 

Premia za płatności trwa 6 miesięcy, a za każdy miesiąc można zarobić 25 zł. W tym celu należy dokonywać płatności kartą za minimum 300 zł. Nie jest to jednak procentowa zależność do jakiej zdążyliśmy przywyknąć.

Paribas zwracać będzie 1 zł za każdej płatności na minimum 5 zł. Z tego wynika, że warto robić często zakupy na małe kwoty by zgarnąć szybko premię, albo prościej zakupy rozbić na kilka płatności jak chociażby przy kasie samoobsługowej.

 Link promocyjny do zgarnięcia do 350 zł za konto maksymalne w Paribas

 


Jak widać Paribas szybko się uczy bo każda kolejna promocja jest bardziej przyjazna dla nas:)

Na koniec chciałbym znów uprzedzić Was, że od jutra mogą być dłuższe opóźnienia w publikacji komentarzy. Wyjeżdżam na wakacje, więc mogą być większe problemy z dostępem do internetu, proszę zatem o Waszą wyrozumiałość i cierpliwość.

Regulamin promocji Premia za aktywność w Paribasie

39 komentarzy:

  1. Ybanking spóźnia się z wypłatą premii za lipiec. Zgodnie z Regulaminem wypłata premii za miesiąc poprzedni powinna być wypłacona do 20-go kolejnego miesiąca, a premii na koncie za lipiec brak.
    Może też traci płynność finansową. Zwłoka w importowaniu lokat, teraz brak na czas premii. Co na to Pan Paweł Turczynowicz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. W ubiegłym miesiącu płatność była dopiero 24 lipca, dziś kasa kolejny raz nie doszła na czas.

      Usuń
    2. U mnie ostatni import lokat trwał ponad dwa tygodnie. Jak to się ma do ich deklaracji pięciu dni roboczych? Poprzednich dwóch lokat nie zaimportowali, ponieważ nie wykryli mojego logowania w systemie przed założeniem lokaty. Bardzo ciekawe...

      Usuń
    3. Do dzis nie ma wyplaty premi za ostatni miesiac. TO POKAZUJE JAK SOBIE LEKCE WAZA NAS.
      Polcan 7.08.2018 byl u Ciebie wpis: "Co się dzieje z Ybankingiem? Od 19.07.2017 roku nie importują lokat do premii. To kpina z klientów a może już plajtuje."
      Dodam od siebie, ze u mnie nie wprowadzili lokat zakladanych od 12.07.2018 do dzis. Nie przesylaja na email info o wprowadzeniu lokat i po zalogowaniu na konto tez nie widac ich w systemie! To juz ponad miesiac czasu.
      Kpiny sobie robia z nas.
      Daje im 3 dni na drastyczne zaleglosci. Jesli tego nie zrobia to likwidacja konta u nich sie zbliza.
      Cos mi tu zaczyna smierdziec i rozne mysli do glowy przychodza. Czy ta cala organizacja kolekcjonujaca dane o naszych lokatach nie jest jakas kolejna akcja WSI, ktore w odopiednim czasie posle do nas swoich chlopcow w ciemnych okularach po jakis okup?!

      Usuń
    4. Paweł Turczynowicz siedzi cicho, bo nie ma nic do powiedzenia, nie sadzicie przeciez, ze to on jest postacia co te pulapke zastawia. Czeka na info od swoich mocodawcow co nam napisac.
      Strzyzenie owiec sie zbliza wielkimi krokami.

      Usuń
    5. Dzień dobry,
      W dniu dzisiejszym premie zostały wypłacone.
      Rzeczywiście mamy pewne opóźnienia w imporcie nowych lokat. Błędy w otrzymywanych raportach wymagają ręcznej weryfikacji i to trwa istotnie dłużej do tej pory.
      W tej chwili pracujemy nad rozwiązaniem technicznym umożliwiającym unikanie tego typu problemów w przyszłości.
      Do tego czasu mogę jedynie przeprosić za niedogodności i zapewnić, że opóźnienia nie wpływają na wysokość premii, które są naliczane od daty założenia lokaty.


      Pozdrawiam
      Paweł Turczynowicz

      Usuń
    6. Potwierdzam premia za lipiec z Ybankingu wpłynęła.

      Usuń
    7. Ladne zagranie Panie Turczynowicz: "pewne opoznienia w imporcie danych"?
      Coz za trafne PR'owe wygladzenie 1,5 miesiecznego opoznienia we wprowadzaniu danych.
      Juz komus tu na forum Pan obiecywal, ze to tydzien dluzej potrwa niz w regulaminie i co?
      Zmiana zdecydowanie na lepsze, zamiast obiecanego tygodnia osobiscie czekam juz 1,5 miesiaca i nadal nie wiadomo jak dlugo sie bedzie czekac zanim wprowadzicie dane.
      Jak nie bylo tak nie ma potwierdzenia na email wprowadzonych lokat a i na koncie po zalogowaniu tez sa nie widoczne.
      Kolejna malo wiarygodna wypowiedz Turczynowicza w swietle regulaminowych zobowiazan.
      A moze tak rozwazymy bojkot Ybanking do czasu kiedy zobowiaze sie terminowo regulowac swoje zobowiazania regulaminowe i obwiesci tu na forum, ze juz wszystkie pozaregulaminowe opoznienia we wprowadzaniu danych do systemu juz zostaly zazegnane.
      Byl taki jeden "płemier" z obozu PR'owiego PO. Maski pospadaly on sie ewakuowal do swoich mocodawcow w EU i nagrodzony za grabienie Polakow, gospodarki oraz wszystkie afery a cala jego formacja od koryta odsunieta w atmosferze skandalu.

      Usuń
    8. Opóźnienie w żadnym momencie nie było tak długie. Czy jest Pan pewien, że zgłoszenie zostało wysłane?

      Zdajemy sobie sprawę, że obecna sytuacja jest nieakceptowalna i dlatego zawiesiliśmy premiowanie nowych lokat do czasu przygotowania rozwiązań technicznych usprawniajacych nasze działanie.

      Pozdrawiam
      Paweł Turczynowicz

      Usuń
    9. Panie Turczynowicz no to teraz hit Pan zapodał. Dla dobra klientów nie przyjmujecie nowych zgłoszeń. Cudownie. Oby tak dalej.. Ja proponował bym Panu napisać coś zgodnego z prawdą wreszcie bo ybanking robi się przez takie wypowiedzi mało wiarygodny.

      Usuń
    10. "Opóźnienie w żadnym momencie nie było tak długie" to klamstwo Panie Turynowicz!
      Ale jako PR'owiec klamstwo nie jest dla Pana niczym zlym, prawda?!

      Tak, jestem pewien, ze wam wszystko poslalem, w koncu skrzynki mail'owe maja zapisy wyslanych wiadomosci i zalacznikow, prawda? Zyjemy w 21 wieku.
      Nawet zwracalem wam email'owo uwage na to i poslalem ponownie, ale nadal nic nie wprowadziliscie do systemu, lecz powolujecie sie na jakies problemy z kontrachentami...
      Bajki i cuda na kiju.
      Czyli posyla wam sie material do wprowadzenia a wy nie robicie waszych regulaminowych zobowiazan ubierajac to w gornolotne slowka. Nie bede sie z wami bawil w zadne reklamacje i tracil na to czasu. Macie wykonac swoja robote albo kit swoj wstawiajcie gdzie indziej, bo tu jest blog ekonomiczny dla swiadomie inwestujacych srodki.
      Doszlo juz do tego, ze chcecie naszych danych wrazliwych o lokowanych srodkach za darmo.
      Taki jest owoc dzialan YB. Nie wyglada to delikatnie mowiac dobrze.

      Usuń
    11. Ze swojej strony powiem, że moje dwie lokaty zgłoszone w lipcu do dziś nie zostały zaimportowane. Minął już ponad miesiąc od ich zgłoszenia.

      Usuń
    12. A więc Polcan premia za lipiec jest wypłacona z Ty nie masz tych lokat w niej uwzględnionych?

      Usuń
    13. Nie jestem w stanie kontrolować tego co robi yb. Rzekomo po wprowadzeniu lokat do systemu doliczane są zaległe płatności za poprzednie miesiące. Fakt faktem, że żadnej lokaty o nazwie 'zawrotna' o których pisałem na blogu nie ma w systemie, a zakładałem je przez yb.

      Usuń
    14. Polcan co jak co ale kontrolować swoje konto to właśnie możesz

      Usuń
    15. Szanowni Państwo,

      Po raz kolejny przekonuję się, że otwarte komunikowanie się z klientami może jedynie przynosić straty.

      Wierzcie Państwo w co chcecie. Ciekaw jestem jaką inną przyczynę chciałbym ukryć mówiąc o problemach technicznych z importem.

      W tej chwili mamy zaimportowane lokaty zgłoszone do 4 sierpnia włącznie.
      Jeżeli nie widzicie Państwo lokat wcześniejszych, to proszę nas o tym poinformować nieanonimowo.
      Mamy w tej chwili cztery reklamacje w toku (na kilka tysięcy zgłoszeń) - nie widzimy tych produktów w raportach, musimy te sprawy weryfikować i to niestety trwa.

      Podejścia "jest błąd, macie go naprawić, ale nie zgłoszę reklamacji" nie jesteśmy w stanie obsłużyć.

      Polcan, jedynie Pana słowa mogę zweryfikować. Ostatnie zgłoszenie otrzymaliśmy 10 lipca, oczywiście już dawno zaimportowane. Zgłoszenia na lokatę "Zawrotną" nie otrzymaliśmy.

      Pozdrawiam
      Paweł Turczynowicz

      Usuń
    16. Haha, dobre sobie.
      P.Turczynowicz zaciagnal nowe dane do 4.08 a u mnie wlasnie po tej cudownej ozywienczej kuracji wyczyscilo cala historje nowych przeslanych i juz wprowadzonych lokat a powrocilo do naliczania jakis starych lokat.
      Nawet to co wyplacili juz w tym m-cu odbiega znaczaco od tego co widac w systemie. Balagan to delikatne okreslenie zastanej sytuacji.
      Wiecej ode mnie zadnego info YB nie dostanie.
      Tak zgadzam sie, masz Panie T. klopot z dotrzymaniem i zastosowaniem sie do wlasnego regulaminu.
      My marnujemy czas, zeby do YB przeslac dane a im sie nie chce zaciagnac do systemu. Dopiero jak ktos sie upomni skladajac reklamacje to zakasaja rekawy i sie zabieraja do roboty. Ale wprowadza do systemu pod warunkiem ze ciebie dodatkowo zweryfikuja i urwa 30 dni.
      Dziekuje za taka wspolprace.
      Brak solidnej roboty YB, budzi podejrzenia. Po co wlasciwie YB zbiera wrazliwe dane i skad ma pieniadze nawet tak nedzne by za to placic?
      Nie zastanawia to was co moga z tymi danymi zrobic wiedzac jakie macie portfele i gdzie?

      Usuń
    17. @Paweł Turczynowicz
      Zatem przesłałem raz jeszcze informację na temat lokat założonych 16 oraz 17 lipca za pośrednictwem yb.

      Usuń
    18. Polcan Tobie T. to zrobi od reki, bo mu dajesz zywicieli.
      Reszta, mimo poczynienia takiego samego kroku odejdzie z kwitkiem nie zalatwiona i olana, bo YB potraktuje to jako rekalmacje mimo, ze jej nie zglaszasz pomimo, ze chcesz by wprowadzili tylko niewprowadzone dane na podstawie identycznych dokumentacji przeslanej wczesniej.
      Zakladanie ze omylkowo czegos nie wprowadzili i wprowadza jak im to samo ponownie przeslesz jest naiwne.
      Zglaszajac reklamacje musisz znow wykonac te sama robote jeszcze raz pobierajac dane z systemu banku i przeslac im swieze dane z dnia obecnego, bo te niezaciagniete kiedys przez YB lokaty czy inne produkty juz sa dla nich niewazne jako dokumenty do weryfikacji a wiec chca bys wykonal ponownie te sama robote. Zawracanie glowy.
      Poczytaj sobie regulamin jak przebiega reklamacja a zrozumiesz, ze ktos postawiony przed takim faktem w IB nie ma tak naprawde zadnych praw abstrachujac od dodatkowego czasu jaki musi spedzic by sie z nimi boksowac.
      To czy reklamacja zostanie rzetelnie i uczciwie przeprowadzona jest rownie prawdopodobne jak wygranie losu na loterii a raczej zalezne od ich laski, bo wierzyc musisz rozpatrujacemu nie majac dostepu do ich systemu i sposobu liczenia.
      Sam polcan nie wiesz jak to licza i nigdy ci swych obliczen nie ujawnia. Mozesz to jedynie na wiare brac.

      Wierzyc to ja moge Stworcy a nie stworzeniom a co dopiero takiemu systemowi jak YB o niejasnych intencjach co do wykorzystywanych danych.
      Ciekawe kto finansuje to cale YB i jak na tym zarabia. Gdyby takie dane byly nam dostepne, prawdopodobnie omijalibysmy te firemke szerokim lukiem.
      Skoro sa niewiarygodni z podstawowa funkcja do jakiej sie zobowiazali wlasnym regulaminem a wiec wprowadzenia danych do swego systemu, jak mozna liczyc na uczciwie przeprowadzona przez YB reklamacje?
      To oczywiscie pytanie retoryczne...

      Usuń
    19. Panie Turczynowicz skoro doszedł Pan do wniosku że nie ma sensu rozmawiać uczciwie z klientami to jest już po YB. Nie życzę tego a nawet bym nie chciał,ale takie podejście do tego prowadzi.I powiem Panu tak: Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kasę.

      Usuń
    20. Drodzy użytkownicy Ybanking,

      W dniu dzisiejszym zaimportowaliśmy lokaty zgłoszone do 23 sierpnia włącznie.
      Jeżeli jakieś Państwa lokaty nie znajdują się w systemie prosimy o zgłaszanie tego bezpośrednio do nas. To jedyny sposób, w jaki możemy naprawić te błędy.

      Chcemy je naprawić. Opóźnione importy i błędy to dla nas także problem i dodatkowy wysiłek związany z korygowaniem i rosnącym ryzykiem ludzkiego błędu.

      Osobom zarzucającym Ybanking lub mi personalnie kłamstwo lub złe intencje nie będę odpowiadał.
      Miałem nadzieję, że na blogu którego czytelnicy korzystają z Ybankking ponad 2 lata i uzyskali małym wysiłkiem około 200 tys. zł premii, którzy testowali Ybanking na dziesiątki sposobów, tego typu bezpodstawne oskarżenia nie będą się pojawiać.
      Albo przynajmniej znajdzie się ktoś, kto napisze, że nie "trzymają się kupy". Przekrętów nie robi się oferując 0,1% i rosnąc stopniowo przez 2 lata, tylko obiecując 10% i szybko zgarniając kasę "naiwniaków".
      Nie robi się ich przez spółkę akcyjną, w której wszystkie zaangażowane osoby można znaleźć w KRS (dla ciekawskich – to ja jestem większościowym udziałowcem).
      Nie oszukuje się użytkowników na zaniżaniu premii, bo to zawsze wyjdzie i przyniesie więcej szkody niż pożytku.

      Tak, nasz system nie poradził sobie z rosnącą skalą. Mamy w tej chwili na Ybanking ponad 400 mln zł zaimportowanych lokat i kilka tysięcy importów co miesiąc.
      To co do niedawna mogło działać w sposób pół-automatyczny, ze wsparciem człowieka, już tak działać nie może. Pokazał to poprzedni miesiąc, w którym otrzymywaliśmy niepełne raporty i nie byliśmy w stanie ich ręcznie weryfikować w akceptowalnym czasie.
      Już od jakiegoś czasu pracujemy nad nową technologią i liczyliśmy na to, że uda się płynnie przejść na nowy system. Niestety poziom niezadowolenia użytkowników był zbyt duży (zapewne słusznie) i musieliśmy wstrzymać premiowanie nowych lokat.
      Ponownie proszę o zgłaszanie wszelkich nieprawidłowości. Tylko tak możemy je naprawić i naliczać poprawnie premie za już zgłoszone lokaty. A później proszę czekać na informację o wznowieniu premiowania.

      I jeszcze jedno – osoby, która nadal uważają że Ybanking to przekręt, proszę o usunięcie konta.
      Od 2 lat robimy finanse po stronie klienta. Wypłacamy użytkownikom większość otrzymanych prowizji, nie stosujemy agresywnej sprzedaży, nie spamujemy klientów, nie robimy promocji z gwiazdką i małym druczkiem. To ma sens tylko wtedy jeżeli klienci to zauważają i nas polecają.
      Osób, które do tej pory nie są przekonane, że można nam zaufać, już nie przekonamy i dla obu stron taka współpraca będzie źródłem większych problemów niż korzyści.

      Pozdrawiam
      Paweł Turczynowicz

      Usuń
  2. Nie zauważyłem omówienia kosztów konta w promocji. Z tego co widzę w TOiP to koszt posiadania karty to 12 zł bez realnej możliwości ominięcia tej opłaty. Czyli utrzymując konto do stycznia trzeba się liczyć z pomniejszeniem bonusów o 60 zł. Zgadza się?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To źle przeczytałeś, karta dotyczy konta maksymalnego czyli w tabeli kolumna druga (pierwsza dotyczy konta Optymalnego)
      - do 26 roku życia karta jest bezpłatna
      - powyżej bank zwalnia z opłaty za kartę przy wykonaniu płatności na kwotę 300 zł.
      W tej promocji i tak musimy wydawać właśnie taką kwotę, więc w efekcie karta będzie darmowa:)

      Usuń
  3. a co Polcan i Użytkownicy sądzą o wycofywaniu depozytów z Idea Banku w niepewnej jego sytuacji?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kasę do końca i czekam na należne odsetki.

      Usuń
    2. ja sądzę że na razie nie ma powodów do paniki i nie będze, ale wiara w BFG jest wiarą naiwną. BFG będzie miało duże problemy z pokryciem wszystkich depozytów w dużym banku i o ile pieniądze kiedyś dostaniemy na 100% to niekoniecznie tak szybko jak się tego spodziewamy i pytanie ile one w końcu będą warte po roku czy dwóch. Polska na razie nie przechodziła upadku wielkiego banku a skoki i spółdzielczaki to pryszcz przy getinie czy idei

      Usuń
  4. Ok, znalazłem swój błąd. Patrzyłem na punkt 1.3 w przypisach. (A mogli użyć symboli liter do podpunktów :))

    OdpowiedzUsuń
  5. @Sylwia, wycofuj... :) Jeżeli będzie więcej takich jak Ty, to najpewniej my dostaniemy jaką dobrą lokatę na 3,5% :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokladnie ja tez czekam na jakas nowa edycje Lokaty Tylko Teraz 4.0 % ;) .... Idea Bank jest poki co jeszcze stabilny i wyplacalny. Nie dajcie sie podpuscic rzeszy Januszy zlosliwych podpuszczaczy ktorzy utopili w Getbacku i zwalaja wine na innych za swoja pazernosc. Do mnie tez wprawdzie dzwonili ale ja nie slucham tego przedszkola w garniturach tylko mowie Lokata z BFG i dawajcie dobry procent a jak nie to spadajcie. Jak chce spekulowac to zawsze jest Krypto lub gielda, a nie te bezsensowne ichnie produkty, struktury i obligi, na ktorych tylko Idea bank i dziecko tam zatrudnione zarobi.

      Usuń
  6. Dzięki chłopcy za radę;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idea się obudziła i podniosła "aż" o 0,1% Lokatę na nowe środki ;) Daje więc teraz tyle - co jek starszy brat na KO. Ciekawe kiedy coś naprawdę godnego zaproponują?

      Usuń
    2. a jak ma szaleć z lokatami skoro dla banku lokata to tak naprawdę obciążenie. Bank który musi ciąć koszty i szukać oszczędności raczej nie rozdaje pieniędzy na lewo i prawo, choć rzecz jasna nie znamy sytuacji i strategii IB. Może coś dadza niedługo, ale skoro bank ma być wchłonięty przez firmę z rodziny to już bez sensu chyba

      Usuń
    3. Tyle, że to połączenie jeszcze chwilę może potrwać. Gorzej jak przez taką politykę bank do tego czasu straci płynność, a jest taki scenariusz jak najbardziej możliwy. Wiadomo, że to są koszta dla banku, ale aby utrzymać odpowiedni stosunek kredyty/depozyty musi to jednak zrobić. Jednym ze sposobów jest właśnie podniesienie oprocentowania - bo nikt nie zostanie/przeniesie oszczędności do "niepewnego" banku - gdy do wyboru ma podobne %-ty w stabilnych bankach.

      Usuń
  7. Jeśli chcecie być Getin noble banku to w idea pora otwierać lokaty na 5 lat

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam stare środki od 2 procent do 3 procent bez kobinowania

    OdpowiedzUsuń
  9. A w IB na nowo Lokata WIELKA TRZYNASTKA. Tylko taka ona "wielka" jak wszystko inne, aż 3% ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wielka trzynastka w Idei. Jeżeli chodzi o Ideę, to jak dla mnie TYLKO 3%. I w dodatku te 13 dni. Szkoda zachodu.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...