poniedziałek, 26 grudnia 2022

400 zł do zgarnięcia w łatwy sposób na dobry start roku 2023

Chociaż Nowy Rok jeszcze się nie zaczął mamy już pierwszą ofertę z premią na tę okazję. Jak się można było domyślać jest nią promocja w Paribasie, bo to jedyny bank, który przygotowuje oferty w ten sposób niczym kiedyś Getin z lokatami. Do zgarnięcia jest 400 zł i to w bardzo łatwy sposób, który w praktyce sprowadza się do ilościowych płatności i kilku przelewów.


Kto może z tego skorzystać? Tutaj nic nowego, bank w dalszym ciągu pozwala nam na 12 miesięczną odsiadkę, więc po roku przerwy możemy wracać po nową premię. Zmienił się za to znacznie limit wniosków jakie bank przygotował

Tutaj zgarniesz 400 zł w nowej promocji Paribasa na Dobry Start

Pula przygotowana tym razem jest 3x większa niż zwykle, ale mimo to i tak wątpię czy oferta potrwa tak długo jak bank sobie zaplanował. Ma być aktywna bowiem rekordowo długo, nie kilka tygodni jak zwykle, lecz aż do... 13 marca 2023. (sprawdziłem dwukrotnie czy czasem nie jest to 31 marca, bo ta data też się pojawia)

Co trzeba zrobić by zgarnąć 400 zł?


1. 70 zł za aktywację karty

Tradycyjnie zaczyna się od banalnego warunku, który w innych bankach nie jest premiowany, a wykonać zwykle i tak trzeba. Chodzi o aktywację karty na co mamy czas do końca pierwszego kwartału czyli do 31 marca 2023.

Skoro zgłoszenia do promocji potrwają tak długo, bank w regulaminie powtarza frazę w następnym miesiącu. Innymi słowy jak aktywujemy kartę w styczniu premię dostaniemy w lutym, jak w lutym to w marcu itd.


2. 2x 165 zł za aktywność w kolejnych dwóch miesiącach

W następnym miesiącu mamy już do spełnienia typowe warunki zwane aktywnością na koncie czyli przelewem do banku i na zewnątrz oraz płatności. Ściślej chodzi o:

  • wpływ na 700 zł
  • przelew na zewnątrz na 300 zł
  • 3 transakcje blikiem na dowolną kwotę

kwoty są oczywiści minimalne, w praktyce większość zapewne przeleje do banku 700 zł, zostawi sobie 5 zł na 3 zakupy, a pozostałe 395 zł zwróci sobie na dobre oprocentowane KO. Powyższe czynności mamy wykonać w kolejnych dwóch miesiącach czyli np. w lutym oraz marcu. Za każdy miesiąc dostaniemy po 165 zł, więc w sumie 330 zł.


 

Jak widać warunki są banalne do spełnienia, przelewy to żaden warunek, więc cała trudność sprowadza się do wykonania 6 płatności blikiem. Za 400 zł to coś co z pewnością warto zrobić, bo zwykle Paribas wymaga by płacić 300 zł miesięcznie, co na pewno jest trudniejsze do wykonania.

Tutaj zgarniesz 400 zł w nowej promocji Paribasa na Dobry Start

 


Regulamin promocji 400 zł na dobry start

80 komentarzy:

  1. Promocja jest duzo lepsza od poprzedniej, bo nie ma kwotowych platnosci, ale ciut gorsza od "historycznych", bo przeoczyles, ze trzeba wykonac co miesiac od mies. nastep. po otwarciu konta, w opisywanym przykladzie luty/marz/kwiecien 3x3 platnosci karta, zeby nie ponosic za nia oplaty 3x5zl. Wymog "blikowania" nie zwalnia nas z uzytkowania karty, ktora musimy miec do konca wyplaty ostatniej transzy premii.

    OdpowiedzUsuń
  2. "Zwrotka" z PKO BP - lokata 7% na 6 miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Od marca najtańsze konto będzie płatne 2 zł. Warto o tym wspomnieć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dla zainteresowanych wytransferowaniem wyższej kwoty w Velo/Getin, gdzie limit dzienny to tylko 200k.
    Okazuje się, że można zlecić przelew na wyższe kwoty w placówce. Przy czym, co ciekawe z ror jest to operacja płatna, ale z KO już nie. Wymagane jest posiadanie przy sobie dwóch dowodów tożsamości. Będę to testował na początku stycznia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A od kiedy jest w PL obowiazek posiadania dwoch dowodow? Nie masz obowiazku posiadania paszportu, prawa jazdy czy czegos tam jeszcze. Maja w systemach skan dowodu i to im powinno wystarczyc do obslugi. Od kiedy nowe zasady? Nie trasferowalem zadnych wiekszych kwot w Getinie ostatnio, ale wiele lat temu na pewno nie bylo takich zasad.

      Usuń
    2. Pokazałem kartę kredytową Citi i mogłoby to dziś wystarczyć, ale poproszono mnie bym przy nastepnej wizycie miał dodatkowo prawo jazdy przy sobie.

      Usuń
    3. @Polcan,
      To sa dzialania poza regulaminem rachunkow, niech pokaza pkt. regulaminu, ktory kaze identyfikowac sie dwoma dokumentami, nie musze miec prawa jazdy ani paszportu, nie jest to wymagane prawnie w PL, wystarczy dowod osobisty. W placowce banku maja obowiazek obslugi rachunku do wysokosci srodkow na tym rachunku, limity to moga sobie wprowadzac w bankowosci, dla franczyzy, itp. Wiele osob nie posiada paszportu ani prawa jazdy, wiec moga sobie wymagac....
      Inne banki stosuja weryfikacje telefoniczna (do czego maja prawo i jest to w regulaminach) w placowce, jak i poza nia, natomiast bank nie ma prawa zadac dokumentow, ktorych klient nie musi posiadac z mocy prawa, do normalnego funkcjonowania.

      Usuń
    4. "A od kiedy jest w PL obowiazek posiadania dwoch dowodow?"

      W Millennium tak już jest od dawna. Drugi dokument ze zdjęciem, albo chociaż karta ich banku, a jak nie - to przepytanie jak na infolinii. Masakra

      TomTom

      Usuń
    5. @Anonimowy 17:33
      Nie zastanawiam się nad tym. Żaden problem zabrać dodatkowo prawo jazdy, nie szukam problemów tam gdzie nie muszę. Ważne by kasa doszła i by 8,25% czasem nie zniknęło od nowego roku. Zły będę jak się okaże, że Nest zrobi taki numer.

      Usuń
    6. I jeszcze jedno. Podobno pomimo podwójnej weryfikacji bank i tak będzie dzwonić by zweryfikować moja tożsamość i potwierdzić moja wolę. To już uważam za większą głupotę, że facet na infolinii jest ważniejszy niż w placówce.

      Usuń
    7. @TomTom
      Milennium to absurdalny bank. 2 lata temu musialem zrobic przelew na wyzsza kwote w placowce i po normalnym procesie zlecania przelewu musialem czekac na tel z centrali dla potwierdzenia tej dyspozycji.
      Rozumiem banki robiace zabezp. telefoniczne, ale to sie robi wygodnie z domu, oczekujac telefonu. Fakt, ze czasami moze jest to upierdliwe i trzeba pogromadzic sobie "statystyki" ile czego posiadamy w banku, ale jest to do przebrniecia. Dlatego nie korzystam juz z Mille ani Santander, gdzie w tym drugim wypadku limity sa tak male, ze nie nadaja sie do operowania na lokatach czy transferach wiekszych kwot.

      Usuń
    8. @Polcan,
      Chyba latwiej wytransferowac z Velo na 2 x przy pomocy znanego Ci triku z lokata niz boksowac sie z oddzialem. Unikam wizyt w placowce, jak da sie cos zrobic zdalnie, zawsze mozna wladowac sie na kolejki lub inne niespotykane zdarzenie, poza tym jestem w mniejszym miescie, gdzie "prawdziwe" placowki sa juz tylko kilku bankow, reszta to atrapy franczyzowe, w ktorych wiekszosci spraw sie nie zalatwi (szczegolnie tych co nie da sie on-line).

      Usuń
    9. Ktoś tu niedawno pisał, że to co działało w Getin nie działa już w Velo. Stąd dziś mija wizyta w oddziale. Gdyby się dało, to faktycznie podzieliłbym przelew na dwie tury.

      Usuń
    10. Jeśli karta miejska może być, to mam drugi dokument:). No bo legitymacja emerycka bez zdjęcia... A może notarialne poświadczenie mojej tożsamości? Zaświadczenie z parafii?

      Usuń
    11. A mnie w końcu odblokowano konto w Neście. Niestety, przez infolinię, ponieważ odpowiedź na pisemne zażalenie wskazywała tylko taką opcję. No i oczywiście wina za cały ten bałagan była moja - bo byłam już kiedyś ich klientką, a przy zamykaniu konta zablokowali mi dostęp do wszystkiego. Przyznali, że "poprzednie" moje dane mają w systemie (nic się nie zmieniły), ale bez wysłuchania lektora, ponaciskania różnych guziczków i potem całej procedury "nie da się". A formularz internetowy do odblokowania konta jest tylko dla tych, co się pomylą w loginie/haśle. Dla bardziej uważających, ale grzeszących powrotem do banku, zostaje tylko infolinia. Chore to jest.

      Usuń
    12. W VELO obecnie wogole sie pozmienialo.
      Do limitu przelewu wlicza sie nawet zalozenie lokaty. Ostatnio nie moglem przez to wykonac przelewu - infolinia potwierdzila, ze teraz zalozenie lokaty wlicza sie w limit przelewow.

      Usuń
    13. Wypadałoby, żeby w Velo najpierw opracowali wszystkie nowe zasady, ujęli to w regulaminie i przedstawili klientom do akceptacji. Bo tak to dowiadujemy się o różnych "kwiatkach" wtedy, kiedy kogoś z nas to spotka i podzieli się swoimi doświadczeniami.

      Usuń
    14. Wpłata/wypłata na/z KO też obniża limit do przelewu?

      Usuń
    15. Polcan konto Nest Oszczędności będziesz otwierał 1 stycznia czy może lepiej dla pewności otworzyć 2 stycznia?Chodzi o to żeby nie uznali stycznia jako pełny miesiąc i stracimy wtedy jeden miesiąc oprocentowania 8,25%.

      Usuń
    16. Drugiego. Pierwszego nie ma to sensu, bo to niedziela, więc środki i tak nie wyjdą z innego banku. A drugiego, jak już dotrą, to już nie będzie pełny miesiąc.

      Usuń
    17. @Polcan,
      Na starych KO (mam starego Noble) zalozenie lokaty nadal nie wlicza sie do limitow przelewow KO, sprawdzone w praktyce. Jak jest w Velo nie dyskutuje, bo tego nie sprawdze.

      Usuń
    18. Przecież prawo jazdy nie jest dokumentem tożsamości.

      Usuń
    19. Maxp29 grudnia 2022 20:45 Zgadza się. Banki prawo jazdy traktują jako imienny dokument ze zdjęciem. Tylko paszport i dowód osobisty (a paszport nie jest wszakże obowiązkowy).

      Usuń
  5. To jest dłuższy temat i zachęcalbym Polcana do założenia odrębnego wątku z ciekawymi uwagami. Nie jestem krezusem ale z uwagi na przygody z przelewami dane już mi było podejmować decyzje o rozstaniu z bankiem. Wróciłem jakiś czas temu do Millennium i ominąłem limity poprzez zalożenia konta na siebie, konta na żonę i wspólnego. Teraz z uwagi na kiepską ofertę będę uciekał. Myślę, że spokojnie rotując środkami na kontach zrobię przelewy osobno z konta mojego i żony (liczę na limit 2x200k) myślę, że limit jest na osobę a nie na konto. Wiem, że można zlecić przelewy z datą przyszłą ale jak tak już tu pisano nie zawsze zabezpieczy to przed blokadą i telefonem z banku. Z velo zwinąłem się wlasnie z uwagi na limity. Ustawilem przelew z datą przyszłą, z KO kasa wyszła a ze zwykłego nie (w Millennium to działa). Jakbym naprawdę potrzebowal kasy z Velo to wypłacilbym dodatkowy limit z bankomatu i wpłacił do wpłatomatu innego banku. Wiem, że to czasochłonne ale cóż taki "przelew" możesz zrobić zawsze - nawet w dzień wolny.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ktoś może potwierdzić że teraz w Velo nie da się wykorzystać lokaty do darmowych przelewów ? Pierwsze słyszę o tym bo żadnych zmian w regulaminach nie otrzymałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W istniejącym regulaminie są zapisy co NIE wlicza się do limitu. Niestety nie ma tam lokat, wiec niejako wczesniej bylo niezgodnie z regulaminem...

      Usuń
    2. Jak masz stara taryfe Getina (ja mam wersje Noble) to zalozenie lokaty dalej sie nie wlicza do limitu przelewow KO, przecwiczone w grudniu. Jak jest w nowych kontach Velo, tego nie wiem i nie sprawdze.

      Usuń
    3. Mam stare konto - jeszcze z czasow OpenOnline i przy probie zalozenia lokaty z KO wyswietlila mi sie informacja o przekroczonym dziennym limicie... :(

      Usuń
    4. Do @18:12
      Co rozumiesz przez przekroczony limit? Jaki komunikat? Ja robilem lokate na poczatku grudnia z KO jako 1 transakcje, dzisiaj druga, jako normalny przelew na ROR bez prowizji.

      Usuń
    5. Nie mowie o prowizji, tylko o limicie przelewów czyli wartości ustawianej do max. kwoty 200K

      Usuń
  7. IKO w Toyota bank od stycznia będzie oprocentowane 7,02% więc czas się pożegnać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście cienko to wygląda i sam się zastanawiam nad likwidacją w TB kont. Myślę jeszcze nad założeniem tam lokaty na 25k na 180 dni 8,5% ale nie wiem czy się w to bawić. W razie co mam na to czas jeszcze do końca stycznia.

      TomTom

      Usuń
    2. A co to za lokata bo na stronie banku nie mogę takiej znaleźć?

      Usuń
    3. To od stycznia czy od końca stycznia czli de facto lutego? Kiedy uaktualniany jest Wibor3m?

      Usuń
    4. "A co to za lokata bo na stronie banku nie mogę takiej znaleźć?"

      To lokata dla obecnych klientów banku - po zarejestrowaniu się w promocji. Rzeczywiste jej oprocentowanie po uwzględnieniu wypłaty premii w najlepszym w/w przeze mnie wariancie - to 8,5% na 180 dni (bank sam lekko wprowadza w błąd podając, ze to tylko 8,1% ;)

      TomTom

      Usuń
  8. W Nest Banku zmiana limitów przelewów możliwa na Infolinii. Praktycznie bez ograniczeń, bo system ma ustawiony taki poziom, do którego raczej nikt z nas nie "dooszczędza":)

    OdpowiedzUsuń
  9. do Anonimowy28 grudnia 2022 17:37 W Getin (Velo) zamiast drugiego dokumentu tożsamości można okazać ważną kartę debetową imienną z innego banku (jako alternatywa).

    OdpowiedzUsuń
  10. Gorące wiadomości z Velo: Zyskaj, bo możesz! Nie tylko od święta- 7% w skali roku. Na 3 miesiące. Od 1 000 zł do 50 000 zł. Do założenia wyłącznie w Bankowości Mobilnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam info, że jest lokata na 8% w wersji 2M i 3M, dziś przysłali smsa.

      Usuń
  11. Czyli jak wypłacę z KO na Velokonto ponad 200k to przekroczę limit dzienny i nie będzie możliwości przelania w danym dniu do innego banku ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przelewy wewnętrzne pomniejszają limit? Nigdzie tak nie ma. Czyżby w Velo?

      Usuń
    2. Anonimowy29 grudnia 2022 06:29
      "Wpłata/wypłata na/z KO też obniża limit do przelewu?"
      Podłączam się pod pytanie. To by było już kuriozum.

      Usuń
    3. Nie obniża

      Usuń
    4. Dziękuję.

      Usuń
  12. Mam pytanie czy jest wymóg ile trzeba mieć konto ?? w sensie po jakim czasie można zamknąć konto aby nie stracić bonusu 400 zł

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba trzymac konto i karte do ostatniego dnia wypalty premii. Generalnie ostatnie transze wyplacane sa na koniec nastep. miesiaca po spelnieniu warunkow. Jak otrzymasz juz cala premie, to mozesz juz w tym dniu po otrzymaniu ostatniej transzy zastrzec karte i zlozyc wypowiedzenie konta.
      Tak nalezy robic jak opisalem, bo konto zamyka sie po 30 dniach dopiero i od tego terminu bedzie sie liczyc 12-mies okres nieposiadania konta do nastepnej mozliwosci siegniecia po "wisienki".

      Usuń
  13. Radzę sprawdzić, czy zgadzają się Wam odsetki promocyjne z KO Getin/Velo za grudzień.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mozna dopiero 1 stycznia sprawdzic. Ono czesto sie nie zgadza co do kilkudziesieciu groszy, bo to jest skladanka 0,05+7,95 %. liczone osobno. Idealna zgodnosc co do zaokraglen tj. np Alior czy Pekao, ale tam mamy czyste i pelne 8% liczone od salda i zaokraglane.

      Usuń
    2. U mnie się zgadzają. Jest dokładnie 0,00. I tyle miało być :)

      Usuń

    3. Anonimowy30 grudnia 2022 19:44 - Sprawdzić można dopiero 1 stycznia, ale popatrzeć w szczegółach KO, jakie jest oprocentowanie - zawsze. A u mnie raptownie się na kilka dni obniżyło (potem wróciło do promocyjnego).Było tu o różnych wpadkach informatycznych Velo - to pewnie jedna z nich.

      Usuń
    4. Jak wiem, ze jestem w promocji, to nie bardzo mnie to interesuje co sie tam wyswietla czy znika, liczy sie oproc. na koniec miesiaca i jak nie bedzie sie zgadzac, spora rozbieznosc, to skladam reklamacje. Robie tak zawsze w roznych bankach.

      Usuń
    5. @Anonimowy 30 grudnia 19:44
      Termin wypłaty odsetek zależy od banku, PKO odsetki zaksiegowało wczoraj, dziś są już widoczne.

      Usuń
    6. Tylko widocznie nie liczy tych odsetek do konca miesiaca. Bank, ktory dziala przez sob-niedz i ksieguje expresselixir nie moze odsetek liczyc wczesniej. Praktyki sa rozne w bankach. Pierwsze pytanie dotyczylo Velo a raczej sie nic nie zmienilo od czasu Getina, wiec odsetki pojawiaja sie sukcesywnie w nocy 1-stycznia, stopniowo na roznych kontach czy lokatach.

      Usuń
    7. Wpłaciłem kasę tylko na 3 dni świat, więc tego nie sprawdzę.

      Usuń
    8. Rozumiem, że nie śledzicie dzień po dniu warunków promocji na swoich kontach. Mnie też zdarzyło się to przypadkiem. Ale - nie każdy zlicza pierwszego następnego miesiąca, czy mu odsetki prawidłowo dopisano (chyba nawet większość tego nie robi), wierząc, że bank wykona to właściwie. Dlatego więc uczulam, żeby tym razem sprawdzić Velo.

      Usuń
    9. U mnie Velo obliczylo dobrze, jak na ich skladanke %%, roznica kilku groszy, akurat na moja korzysc, tak jak pisalem, wynika to ze skladanki 0,05+7,95%. Generalnie sprawdzam swoim "narzedziem" do liczenia odsetek, wiec akurat wiem, ze Alior jak i Pekao zgadzaja mi sie co do grosza.

      Usuń
  14. Zgłosiłem wczoraj do zamknięcia w Millennium indywidualny ROR I KO, dziś dzwoniła jakaś Pani, że mogą mi zaproponiować specjalną ofertę ale nie mam wyrażonych zgód na kontakt i czy się zgadzam na zmianę. Powiedziałem, ze lokata mnie nie interesuje a po dopytywaniu poinformowałem, że zmieniają ofertę na nieatrakcyjną (zmniejszenie limitów i oprocentowania) na razie zamykam indywidualne a za jakiś czas pewnie resztę. Tej "atrakcyjnej" oferty nie usłyszałem bo nie wyraziłem zgody na zmianę sposobów kontaktu. Tym niemniej jak ktoś chce coś tam zyskać to może spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakie konkretnie limity zmniejszają w Millenium?

      Usuń
    2. Nie słyszałem o czymś takim. Przez internet jak akceptujesz aplikacją jest 200k limitu. Jak chcesz wysłać więcej np. 10 to całą kwotę z KO na ROR możesz zadysponować wcześniej. A z ROR ustawić przelewy z datą przyszłą na 10 przy czym te przelewy musisz zdeklarować wcześniej w osobnych dniach po 200k. Przy czym jak wielu tu pisało może nastąpic samoistna blokada z banku tych przelewów i mogą do ciebie wydzwaniać. Kiedyś jak nie mialem apki tak mnie to wkurzylo, że się zwinąłem. Teraz mam konto indywidualne i wspólne i wysylka 400k w jeden dzień to żaden problem. Do tego można wyciągnąć jesze 20k na karty i 10k na blika w bankomacie.

      Usuń
  15. Coś tam zyskałem za transakcje kartowo-blikowe, tj. 60 zł/miech. Za operacje które i tak wykonuję na okrągło mam na flaszkę.

    OdpowiedzUsuń
  16. a flaszka na zdrowie czy wręcz przeciwnie ? na chorobę...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ptok, jaka inflacja w grudniu? Zarobimy 2 razy więcej na obligach?

    OdpowiedzUsuń
  18. Wstępne cpi z grudnia GUS podał wyjątkowo chyba dopiero 5 stycznia, a nie jak zwykle na koniec miesiąca.

    OdpowiedzUsuń
  19. Przewidywania ekonomistów to 17%

    OdpowiedzUsuń
  20. Najlepsze życzenia dla Polcana, żeby blog się rozwijał i dobrze nam doradzał w kwestiach finansowych

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki, w przyszłym roku będę mieć nieco więcej czasu, więc mam nadzieję, że więcej artykułów się pojawi.

      Usuń
    2. I ja się przyłączam do życzeń. Dzięki temu blogowi udało mi się uniknąć wielu pułapek, dowiadywać się o najlepszych promocjach i stosować pewne triki, a wszystko to owocowało konkretnymi zyskami. Też mam sporo czasu i zawsze informuję o tym, co może nam pomóc w ttym trudnym oszczędzaniu.

      Usuń
  21. Ja jeszcze o Velo, bo chciałabym zrozumieć. Hipotetyczna sytuacja. Przelewam maksa z EKO na ROR, bo mi się kończy promocja. Potem z ROER daję polecenie na zewnątrz na 200k. Velo proponuje lokatę - zwrotkę. Korzystam. Próbuję wytransferować kolejne 200k na zewnątrz i... Przechodzi, czy informacja, że limit przelewów przekroczony, mimo że nic nie wyszło poza Velo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Limit 200K jest tylko do przelewow na obce rachunki, przelewanie w ramach wlasnych kont czy na lokaty nie jest ograniczone.
      Zreszta teraz przy bezplatnosci konta mozna otworzyc dodatkowo np. konto wspolne z druga osoba i wtedy bedziemy mieli 2x200K w ramach dwoch osob, bo przewaznie promocje ma sie u jednego czlonka rodziny.

      Usuń
    2. Właśnie tak próbowałem i druga lokata NIE przeszła z komunikatem o przekroczonym dziwnnym limicie. Konsultant na infolinii potwierdził, że tak jest chociaż nie potrafił powiedzieć czy to błąd systemu, czy celowe działanie.

      Usuń
  22. W Paribasie nagrodę 50PLN za październik wyegzekwowałem po reklamacji. Za listopad 150PLN miała być do końca grudnia i nie ma. Zdecydowanie odradzam "współpracę" z tym bankiem. Zostałbym u nich dłużej ale tak to zwijam żagle tylko jak odbiorę swoje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóś za dużo reklamacji, żeby wyegzekwować te swoje pieniądze. Kiedyś było jakoś fajniej...

      Usuń
    2. U mnie wszystko w porządku. Za listopad wpłynęła 29 grudnia. Pozostało jeszcze 100PLN w styczniu za grudzień i albo wypowiedzenie, albo:
      https://nowekonkursy.bnpparibasgsc.pl/promocja
      Zapisałem się w grudniu, jak przyjdzie sms z kodem 15 stycznia, to zostaję. A jak nie to spadam z końcem stycznia.
      Wrzucili tą promocję chyba żeby powstrzymać odpływ klientów ze względu na zmianę TOiP od marca. Ale gdyby co miesiąc dawali po 50 PLN to jakoś tę opłatę 2 złote za kartę prze 3 miesiące przeboleję.

      Usuń
    3. @Ptok szkoda, że napisałeś o tej promocji dzisiaj, ja w grudniu otrzymałem ostatnią transzę premii i akurat wczoraj złożyłem wypowiedzenie, a mogłem też jeszcze zapisać się do tej promocji ale nic o niej nie wiedziałem. A Ty skąd się dowiedziałeś? Może jeszcze warto mi wycofać to wypowiedzenie i zarejestrować się w styczniu.

      Usuń
  23. W ciągu trzech ostatnich lat realne straty w bankach depozytariuszy to 20%. W ciągu kolejnych dwóch straty dobiją do 1/3 stanu posiadania. Nic nie poradzimy nawet zaklinając rzeczywistość tzw. wisienkami. Przyszły rok będzie w du.ę mocno. Trzeba się pogodzić bo wszystkie włosy ze łba wyjdą z nerwów i bezradności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jak mowi stare przyslowie, nie wklada sie wszystkich jajek do jednego koszyka. Troche waluty, troche obligacji indeksowanych..., to wtedy nie jest tak tragicznie, zeby z nerwow wszystkie wlosy wydzierac. Jak ktos trzymal 100% swoich oszczednosci w depozytach bankowych PLN, to moze miec pretensje tylko do siebie. A w 2023 zyczmy sobie realnych (po odliczeniu inflacji) dodatnich stop zwrotu z kapitalu.

      Usuń
    2. Ktoś musi być okradziony, żeby nierząd miał na swoje fanaberie. Niezależnie od opcji politycznej. To już co najmniej czwarty rabunek w czasie dość długiego mojego życia. Jedyne, co mogę zrobić (i robię) to przekazywać corocznie sporą darowiznę pieniężną córce z hasłem: "Wydawaj szybko i na co chcesz". Cieszę się, że nie ma z tym problemu:)

      Usuń
    3. Rabunek oszczednosci nastepuje na calym swiecie, wiec nie jest to polska specyfika. Najgorsze jest przechowywanie gotowki 100% w depozytach bankowych, nie wszyscy moga wydawac cala kase na biezaco, niektorzy musza troche zaoszczedzic na pozniejszy okres np. emerytalny i pozostaje sie bronic jakas tam dywersyfikacja w waluty, obligacje czy nieruchomosci. Czasy kiedy depozyt dawal zarobic troche powyzej inflacji minely bezpowrotnie na calym swiecie, wiec trzeba troche przestawic swoje myslenie odnosnie bezpiecznych aktywow.

      Usuń
  24. Do Anonimowy31 grudnia 2022 22:13 Niestety dywersyfikacja kapitału też nic nie dała. Waluty przez moment odrabiały straty ale z końcem roku znowu poległy. Co z tego, że dolary skoczyły 10% do góry skoro ich trzymanie w banku od niepamiętnych czasów przynosi realne straty. Postawiłem na hurtową turystykę zagraniczną i tu jestem wygrany. W 2022r 5x2tyg, a 2023rok zaczynam 6stycznia Gambią, dalej zapłacone: Rio, Korfu, Złote Piaski i Andaluzja. Wszystko inne psu w du.ę. szkoda się podniecać pieniędzmi, co byś nie robił to ich ubywa i perspektyw poprawy w najbliższych latach brak. Skończy się wojna w Ukrainie, zacznie w Chinach itd. Jedni obracają miliardami, inni drżą o pojedyncze złotówki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mądry człowiek z genialnym pomysłem.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...