wtorek, 30 stycznia 2024

Kolejna niespodzianka w ING - 7,20% na KO

Jakże zakręcone bywają stawki w bankach i sposoby na ich zdobycie. Niejednokrotnie opisywałem tutaj oferty wręcz niemożliwe do wyobrażenia jak chociażby ubiegłoroczne 10% na lokacie w PKO. Obecnie jest dostępna kolejna promocja z tych pozornie nierealnych, patrząc na obecne stawki. Dowiedziałem się o niej przypadkiem i świeżo zakończone7% w Velo można było podkręcić do jeszcze lepszej stawki.

Centralną pozycją niemal każdego artykułu jest karencja. Lubimy wracać po promocje do tego samego banku i różnie bywa z ich długością, różnią się one bowiem znacznie, zwykle od kilku miesięcy do dobrych kilku lat, przy czym chwalimy tutaj Paribas, który umiejętnie wypośrodkował tutaj okres powrotu do jednego roku.

Jednak wszelkie rekordy pobił ING, gdzie w moim przypadku karencja wyniosła raptem tylko kilka dni. Jest to jednak czysty przypadek, a nie chłodna kalkulacja. Po prostu brałem udział w promocji na start z 250 zł, ale jest to tak upierdliwa promka z tak zakręconymi warunkami, że po raz pierwszy w historii bloga dałem sobie z nią spokój w trakcie trwania promocji.

Obecnie mamy inną promocję w tym banku, gdzie premię na start podniesiono co prawda do 500 zł, ale w dalszym ciągu zachowano tutaj  porąbane warunki konieczne dla uniknięcia płatności za przymusową kartę. Kto lubi się męczyć ze spełnianiem dziwacznych warunków, może skorzystać z poniższego linku i starać się je spełnić.

Tutaj zyskasz 500 zł za otwarcie konta i KO na 6,00% w ING

Jednak ostatnio bardziej cenię sobie wygodę. Wszelkie codzienne płatności ograniczyłem tylko do kart kredytowych, które nie wymuszają na nas marnowania potencjału kasy na nieoprocentowanym ror. Wygodniej jest też po prostu raz wydać 1000 zł jak w Citi i dostać premię za wydawanie kasy banku.

Wychodząc z tego założenia ograniczyłem promocję ING do pełnego wykorzystania stawki 7,9% na KO, zaś po jej zakończeniu zamknąłem od razu niepotrzebne konto, które w razie dalszego brania udziału w premii z 250 zł musiałbym przetrzymać do dziś. W międzyczasie bank zdążył zjechać ze stawką na KO do 5,50% więc po prostu machnąłem ręką na pomarańczowych.

ING lubi jednak zaskakiwać i tuż po moim zamknięciu konta nieoczekiwanie podniósł stawkę do 6%. Dało to możliwość powrotu od razu, poczekałem jednak do końca promocji w Velo, co przypada na dziś. Zostawiłem sobie też czynną bankowość internetową.


Wczoraj spróbowałem założyć konto ponownie pod dzisiejszy przelew. Niestety system poinformował mnie o błędzie wczytywania danych za każdy razem gdy ponawiałem próbę założenia konta. Na domiar złego jedynym sposobem na obejście tego problemu była wizyta w oddziale i to po uprzednim umówieniu terminu, co jest kolejną upierdliwością banku. Niestety to jedyny bank, który urabia klienta pod siebie. Tutaj nie da się wejść do banku i coś załatwić przy okazji załatwiania innych spraw. W ING to my musimy specjalnie zmieniać swoje zaplanowane terminy by dopasować się do procedur banku.

Co ciekawe system informował o błędzie wczytywania danych mimo iż wszystkie dane jakie posiada są poprawne. Nie zmieniałem dowodu, nie zmieniałem miejsca zamieszkania, po prostu rzekomym błędem był... brak podpisu. Chociaż tego bank ma pod dostatkiem, bowiem podpisywałem się tutaj dziesiątki razy. Ok, akurat miałem wolny dzień, to poświęciłem go dla ING.

W oddziale przy okazji składania podpisów porozmawiałem sobie z konsultantką o procedurach banku, sposobach traktowania klientów, zakręconych wymaganiach dla premii. I tutaj okazało się, że bank ma także ukryte... normalne warunki aktywności konta, nie te o których szumnie rozpowiada.

 


Porównajcie sobie sami. Oto bank podniesie stawkę na KO do 7,20% jedynie za:

  • instalację apki i przetrzymanie jej do 17 maja 2024
  • dwa wpływy w dwu miesiącach na 1000 zł do 31 marca 2024

Koniec kropka. Pomijam tutaj zgody, które muszą być wyrażane zawsze, chociaż tutaj tych zgód jest co niemiara w tym dziwaczną weryfikację behawioralną. Ok to tylko kliknięcie na tak lub podanie konsultantowi takiej informacji, ale musi to być wyrażone w dniu założenia konta, nie później.

Dodatkowym warunkiem jest kolejne przeczekanie, promocyjna stawka obowiązuje dalej od momentu założenia konta a nie przelania pierwszych środków i trwa przez 3 miesiące. Natomiast aby liczyć na wypłatę dodatkowej premii trzeba przetrzymać aktywną aplikację niemal o miesiąc dłużej bo do 17 maja 2024. Ok, da się przeboleć, skoro nie jest potrzebna karta.

Promocja ma potrwać jeszcze do 12 lutego 2024, więc może uda wam się na nią załapać. Według regulaminu zapisać się można do niej w miejsce spotkań poprzez moje ING, lub w punkcie sprzedaży ING Express poprzez moje ING. Sprawdźcie sobie także wewnętrzną pocztę, być może macie informację o możliwości przystąpienia do tej promocji.

Po przystąpieniu do promocji niestety system nie będzie pokazywał stawki 7,2%. Miło jest widzieć na czym się stoi i niedawna oferta z 7,9% była widoczna przez cały czas. W tej promocji tego nie będzie, ale za to o udziale w niej jesteśmy informowani w poczcie wewnętrznej, więc warto to sobie zarchiwizować na wypadek potencjalnej reklamacji w maju.

Podsumowując jak widać banki mają dobre oferty, chociaż dostępne tylko w kuluarach co przypomina działania Idea bank. Czemu to służy i dlaczego tak jest trudno zrozumieć ważne jednak, że są dostępne. Ostatnią premię za instalację aplikacji w Alior zgarnąłem w ostatnim tygodniu, więc zrobiło się miejsce na nową aplikację ING, obie będą na mojej komórce na 4 miesiące i ani jednego dłużej.


Regulamin promocji Lepiej dla aktywnych ważna do 12 lutego 2024

38 komentarzy:

  1. Promocja szyta pode mnie :) Poprzednie konto rozwiązane 12 grudnia, więc 13 go nie byłem klientem. Mam ror i oko od piątku. Przejdę się do "miejsca spotkań" bo mam rzut beretem. Zobaczymy co ugram. Dzięki za info.
    Odszczekasz? Że bank taki be niedobry :)))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A bo ja wiem, denerwujący jak mało który, wczorajsze wydarzenia to dzieło przypadku, bo gdybym nie miał wolnego nie pojechałbym tylko dla samej promocji odwołując wszystkie inne zajęcia. A uraz do tego co bank wyprawiał w latach 2000-2010 pozostanie raczej na zawsze.

      Usuń
    2. Czyli idąc tam najlepiej wcześniej zainstalować apkę?

      Usuń
    3. Nie wiem, po pierwsze nie możesz iść do banku, bo nie przyjmują przechodniów. Trzeba się umówić na wizytę, tak jak napisałem w poście, a co będzie potem to już na dwoje babka wróżyła. Jak trafisz na fajnego doradcę, to może ci to zaproponować, chociaż nie mam co do tego pewności, bo jak już masz otwarte wczesniej konto, to podobno nie można podczepić tej promocji w innym dniu.
      Daj znać jak Ci poszło, bo za dużo w tym wszystkim przypadkowości.

      Usuń
  2. """""""""""""""10) Wpływy – przelewy na Konto z tytułu wynagrodzenia, renty, emerytury, świadczeń socjalnych
    oraz przelewy dokonywane z rachunków prowadzonych w innych bankach. Nie mogą to być
    przelewy dokonywane z rachunków prowadzonych w Banku dla osób fizycznych oraz wpłaty
    gotówkowe w punktach obsługi kasowej lub wpłatomatach Banku dokonywane przez Uczestnika"""""""""""""""""
    To nie mogą być przelewy z innego konta w innym bhanku właściciela rachunku???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "bo gdybym nie miał wolnego nie pojechałbym"


      Nie ma darmowych obiadów?

      Usuń
    2. Przelewy dokonywane z rachunków prowadzonych w innych bankach to jak dla mnie przelew np. z Millennium, który jutro zamierzam zrobić.

      Usuń
  3. Polcan a co będzie jak przez te trzy miesiące promocji zmieni się stawka standardowa na OKO ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapisując się dziś mamy zagwarantowane 6% przez 3 miesiące, po to wróciłem. A jak dadzą podwyżkę do 7,2% to fajnie. Stawka jak się zmieni to będzie dotyczyć tych co będą chcieli do niej przystąpić w późniejszym terminie.

      Usuń
  4. Wtedy też będzie niespodzianka ? Nie mogę wydedukować z regulaminu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziś 30.01.2024, 10:53
    ING Bank Śląski
    Dzień dobry,
    potwierdzamy, że bierzesz udział w promocji „Lepiej dla aktywnych”... itd

    Panie w "miejscu spotkań" były totalnie zaskoczone moja wiedzą na temat tej promocji. W ogóle to poszedłem tam z wydrukowanym regulaminem, tak że nie mogły ściemnić że nie wiedzą o co chodzi. Studiowały dokładnie regulamin czy się łapię.
    Musiałem jedynie udzielić jednej zgody behawioralnej, bo jej nie miałem.
    Potem zeskanowałem jakiś kod QR z ich monitora i reszta poszła w apce z automatu.
    Polcan, jeszcze raz dzięki za info.
    i wcale nie trzeba sie umawiać. Przyjmują z marszu. Chyba że po prostu dziadki są uprzywilejowane :)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Niech sobie wsadza w d....e takie "promocje". Szkoda czaasu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Zadyszki można dostać czytając te debilne wymagania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla zainteresowanych - mBank zmienia TOiP

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mBank - ale tylko w zakresie opłat za dokumenty.

      Usuń
    2. Nie rób paniki !!!

      Usuń
    3. Do Anonimowy 31 stycznia 2024 16:45
      Nie pisałem do Ciebie - bo zapewne nie masz konta INTENSIVE. Panikować to będą jego właściciele - jak nie doczytają TOiP i bank będzie ich co m-c kasował na prawie 50zł ;) Zdziwią się też ci przyzwyczajeni do braku opłat jak przy niby "koncie VIP" zapłacą prowizję w bankomatach wypłacając mniej niż 300zł. Tak, więc ty spij spokojnie ;)

      TomTom

      Usuń
  9. Proszę krok po kroku jak można skorzystać z tej oferty, aby uruchomić promocję najpóźniej jak się da.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, bo jakoś dziwnie opisane tym razem.

      Usuń
    2. Najważniejsze to czy iść do oddziału z aktywnym kontem czy bez.

      Usuń
    3. DO Anonimowy 30 stycznia 2024 21:48
      Nieprawda, są duże zmiany, ale widocznie Ty masz tylko stare, zwykłe ekonto bez karty.

      TomTom

      Usuń
    4. Oczywiście ta moja odpowiedź powinna być wyżej - bo dotyczyła mBanku.

      TomTom

      Usuń
  10. Dla maksymalnej kwoty 200.000 zł dodatkowe 1,2% na 30 dni to dodatkowy zysk 159 zł (6%+1,2%). A okres jest 3 miesięcy - 159złx3m-ce=477 zł - Każdemu, kto spełni warunki Promocji, naliczymy na OKO promocyjne oprocentowanie w wysokości 1,2% dla kwot poniżej 200 000 zł.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wielkie dzięki za info o tej promocji!:) Prosiłbym jedynie o wyjaśnienie czy "miejsce spotkań" to po prostu oddział ING?

    OdpowiedzUsuń
  12. Hej, nie rozumiem tego. Mam oko w trakcie wypowiedzenia, bo skończyła mi się promka parę tygodni temu na 7.5 czy tam 7.9. Da się to u mnie aktywować? Bo 7.2 chętnie przygarnę.

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla kogo te 7.2? Bo jakiś chaotyczny ten wpis. Rok temu zamknąłem OKO. Dla nowych to, czy obecnych czy Dla kogo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polcan wkleił regulamin. Nie łaska po prostu przeczytać?

      Usuń
    2. Przeczytalem, ale dalej jednoznacznej odpowiedzi nie ma. Dobra otworzylem z linku polcana konto, jutro otworze tez OKO i do placowki pojde po bonus.

      Usuń
  14. Trzeba mieć OKO na 6 i ość do odziali żeby zrobili odatkowe 1.2, czy też nie mieć nic i tam otworzą na 7.2 od razu? Pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  15. o co chodzi z tą weryfikacją behawioralną?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bank chce śledzić i notować twoje zachowania w związku z posiadaniem konta. Odpowiedni plik odnotowuje każdy twój ruch i każde kliknięcie, co ma w teorii lepiej dopasować ofertę w przyszłości.
      Mnie żadna oferta, poza ta która sam wybiorę nie omamia, więc wyraziłem zgodę.

      Usuń
    2. Anonim 31 stycz 10.48 Weryfikacja behawioralna! Każde twoje wyjście do ubikacji, do kuchni. Nawet twoje brudne myśli będą odnotowane w banku - aby zapisać twoje preferencje i dopasować ci ofertę

      Usuń
  16. Ja wydoję od 1 lutego wszystkie możliwości w Velo na 6,5% czyli do 1 maja bo w maju Velo już pewnie nie będzie.
    Wtedy już tylko zostanie OKO i inne OKA i nie chcę dla +0,7% kasować sobie jednego z nielicznych banków, które dają jakąś promocję oprocentowania.
    Po sprzedaży Velo idą jeszcze trudniejsze czasy do upychania środków bo zostanie nowa zmowa ok. 5 ostatnich banków w PL.

    OdpowiedzUsuń
  17. Właśnie wróciłem z miejsca spotkań;)
    Panie jakby zdziwione, że pojawiam się w sprawie tej promocji, no ale na szczęście mimo początkowych problemów, promocję udało się uruchomić:)
    @Polcan - dziękuję bardzo za podzielenie i upublicznienie informacji o tej "owianej tajemnicą" promce;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież właśnie po to istnieje ten blog. Cieszę się, że mogłem pomoc.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...