poniedziałek, 23 września 2024

7,50% na Lokacie Powitalnej w Credit Agricole - praktyczne wskazówki

Zdecydowana większość opisywanych przeze mnie promocji jest pisana na podstawie regulaminów. Wiadomo jednak, że praktyka jest zawsze cenniejsza od teorii i lepiej opisuje się coś co znam z używania na co dzień od tego co można wyczytać z pdf. Dziś po niemal 3 godzinach udało mi się przygotować do uruchomienia Lokatę Powitalną w Credit Agricole, o której niedawno pisałem na podstawie regulaminu. Dziś czas na podejście praktyczne, które mam nadzieję ułatwi Wam jej odnalezienie oraz założenie


Jutro kończy mi się promocja w ING i potrzebowałem na już uruchomić jakąś nową promocję w innym banku na wyższej stawce. Do 18 października 100k można ulokować w Millennium na 6,25% ale dla nadwyżki trzeba już coś poszukać. Na szczęście konto w CA można teoretycznie otworzyć w 15 minut i wpakować tu drugie tyle co w Millennium czyli całość z ING.

Opisana wczoraj lokata w mBank również oferuje bardzo fajną stawkę 7,50% ma jednak bardzo niski limit 25k i bardzo długą karencję. Credit Agricole pozwala na ulokowanie 100.000 zł, natomiast karencja wynosi tylko 2 lata. Jak dla mnie w sam raz

Tutaj założysz lokatę na 7,50% oraz zgarniesz 777 zł na start w CA

Powyższa oferta lokaty będzie dostępna jeszcze tylko do 30 września 2024. Bardzo możliwe, że od października CA wróci do stawki z sierpnia kiedy ta sama lokata miała stawkę tylko 7% z limitem do 50k, a więc 2x mniej i co gorsza 2x krócej. Stąd warto zapolować na tę lokatę teraz, gdy jest dużo bardziej atrakcyjna.

Dlaczego założenie konta trwało tak długo w moim przypadku? Po pierwsze chciałem skorzystać przy okazji z promocji z 777 zł, którą szczegółowo opisałem tutaj, ale w linku, który prowadzi do tej promocji nie ma słowa o lokacie na 7,50%. Chciałem się więc najpierw upewnić, że mimo to obie te promocję się łączą. Na infolinii potwierdzono taką możliwość.


Po założeniu konta zalogowałem się do aplikacji CA i kliknąłem intuicyjnie kolejno w 

  • Korzyści/Oferta/Oszczędności/Lokaty

Na liście którą tam zobaczycie widnieją tylko dwie lokaty do wyboru: Lokata na nowe pieniądze z mało ciekawą stawką 4,75% oraz Lokaty w obcej walucie. Nie ma niestety Lokaty Powitalnej ze stawką 7,50% do wyboru.

Zadzwoniłem zatem na infolinię i zgłosiłem ten problem. Konsultant na infolinii sprawdził czy jestem uprawniony do jej otrzymania i odnalazł w archiwum, że konto zamknąłem w lutym 2020 czyli okres karencji jest ok. Potem zostałem poproszony o poczekanie, bowiem musi on skonsultować tę sprawę na... infolinii.

Po dłuższym oczekiwaniu konsultant wrócił z informacją, że jakieś zgody nie zostały zaznaczone, chociaż kliknąłem we wszystkie. Konsultant zaznaczył jednak te, które były dodatkowo potrzebne i pełne nazw różnych firm, po czym poprosił o ponowne zalogowanie się do apki i sprawdzenie czy lokata Powitalna się pojawiła, 

Nie pojawiła się

Po takiej odpowiedzi konsultant poprosił o rozłączenie się i cierpliwość. Miałem poczekać na telefon z jego strony z wyjaśnieniem zaistniałej sytuacji. I owszem po pewnym czasie doczekałem się telefonu z jego strony. Jak się okazuje aby lokatę znaleźć należy z dolnego menu kolejno wybrać:

  • Majątek/Oszczędności/Lokaty/Dodaj+

I tutaj dopiero można znaleźć lokatę Powitalną na 1,50%. Stawka zostanie podniesiona do 7,50% dopiero wtedy, gdy spełnimy dwa banalne warunki w trakcie trwania lokaty, a więc:

  • 5 płatności na dowolną kwotę co miesiąc
  • jedno logowanie do apki

wymagania są zaś podobne do tych które znamy z Millennium, gdzie też podnosimy sobie dzięki temu stawkę, a bank wypłaca nam za to drugą turę odsetek.

Z czystej ciekawości sprawdziłem czy Lokatę Powitalną można założyć według pierwszej ścieżki podanej wyżej. Nie można, dalej na liście lokat są podane tylko dwie możliwości. Jedyna droga do Lokaty Powitalnej pojawia się od ikony Majątek.

Tutaj założysz lokatę na 7,50% oraz zgarniesz 777 zł na start w CA

Na marginesie  dodam, że CA ma dość dziwny program poleceń. Dziwny bo zarabia tylko polecający i każdy kto otworzy konto może sobie wygenerować kod i polecać konto innym. Wygenerowałem sobie dziś taki kod i jeśli chciałbyś z niego skorzystać to wygląda on tak: 10089686. Nie musisz go używać przy zakładaniu konta, to akt dobrej woli i będzie mi miło gdy go użyjesz, jeśli uznasz że wskazówki podane w niniejszym artykuł były pomocne.  

Jutro z samego rana środki z ING polecą na Lokatę Powitalną w CA. Fajnie jak stawka znów idzie w górę za banalne 5 płatności za 5 ziemniaków.

44 komentarze:

  1. Przez te dwie godziny oczekiwania na rozwiązanie problemu przez konsultanta zacząłem podejrzewać, że konto zostało niewłaściwie zamkniete i nie mam prawa do założenia lokaty. Raz zdarzyła mi się taka sytuacja w innym banku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Żeby spełnić warunki lokaty na 7,5% w CA nie trzeba koniecznie logować się do apki. Może to być również serwis internetowy banku. Poza tym oba warunki dotyczą tylko każdego pełnego miesiąca trwania lokaty.

    OdpowiedzUsuń
  3. Też się zdziwiłam, że za polecenie nagradzają tylko jedną osobę. Ja wzięłam kod od córki, a swój przekazałam mężowi. Trzeba pamiętać, że przelew tutaj musi być (u osoby poleconej) w następnym miesiącu po założeniu konta (a więc w październiku) i to na 2.000,00 zł (chyb "dla zmyłki", bo dla darmowości konta/karty jest 1.500,00 zł).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla darmowości konta wybrałem konto VIP, bo za banalny przelew na 10k jest full wypas. Wszystko za free w tym wszystkie bankomaty na całym świecie i darmowe przelewy natychmiastowe bez limitu czyli nawet lepiej niż w Aliorze z włączona korzyścią.

      Usuń
    2. Jest wiele bankow gdzie nagradzaja tylko polecajacego , np city, pekao czy mbank, wiec raczej nie jest dziwny, ale pewnie malo skuteczny, bo polecony nie ma motywacji zeby spelniac warunki

      Usuń
    3. Akurat w przypadku CA skorzystałem z polecenia jakie Anonimowy zostawił w komentarzu, przelew i tak będę robić, a skoro to jedyny warunek, to niech sobie zarobi skoro napisał komentarz.

      Usuń
    4. A to było zakładne konto do promocji 777? Bo w regulaminie tej promocji jest napisane: "Tej promocji nie możesz łączyć z innymi naszymi promocjami, które dotyczą wyłącznie otwarcia konta, jakie organizujemy w tym samym czasie."
      Więc nie wiem, czy obie promocje się połączyły czy niestety odpadniesz z "głównej" promocji 777. Pewnie na czacie powiedzą

      Usuń
    5. Jak napisałem w artykule pytałem o to na infolinii, potem w apce jest do wyboru promocja z 777 zł lub 600 zł do cinema City i darmowym popcornem, a na koniec dostajesz i tak lokatę powitalna. Przynajmniej ja ja widzę, chociaż wedle reguł opisanych w poście.
      Dziś jej jednak jeszcze nie założę bo ING jakoś nie zakończyło mi dziś promocji chociaż miała trwać do dziś.

      Usuń
    6. Gdybym miał z jednej opcji odpaść, to wolę lokate na 7,50%. Ciekaw jestem czy uruchomie obie.

      Usuń
    7. Ciekawe gdzie jest korzystniej.

      Credit Agricole:
      "Konto dla Ciebie VIP
      Możesz zyskać:

      - 0 zł za prowadzenie konta
      (Wystarczy, że co miesiąc na Twoje konto wpłynie minimum 10 000 zł lub średnie miesięczne saldo na Twoich rachunkach prowadzonych w PLN w ramach konta wyniesie 150 000 zł.)
      - 0 zł za kartę wielowalutową do konta, dopasowaną do Ciebie i Twoich pasji
      - 0 zł za wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów na całym świecie
      - 0 zł za przelewy w internecie, aplikacji mobilnej i płatności BLIKIEM
      - 0 zł za usługę cash back - wypłacaj gotówkę w czasie codziennych zakupów
      - 0 zł za przelewy ekspresowe
      - 0 zł za przelewy przelewy europejskie w systemie SEPA
      - wygodne oszczędzanie z CAsaver - zaokrąglenie kwoty zakupów trafi na Twój Rachunek Oszczędzam
      - super rabaty na zakupy w prawie 10 000 miejsc w Klubie korzyści"

      Santander Bank Polska S.A.:
      Konto Select
      Korzystaj bez opłat

      - za prowadzenie Konta Select, jeśli spełniasz warunki bezpłatnego korzystania z konta lub 45 zł miesięcznie.
      (Jeśli zapewnisz wpływ co najmniej 10 000 zł w miesiącu, lub zapewnisz średnie saldo aktywów, co najmniej 150 000 zł opłata za prowadzenie konta wyniesie 0 zł.)
      - za wypłaty kartą Visa Select ze wszystkich bankomatów w Polsce
      - opłaty banku za wypłaty kartą Visa Select z bankomatów za granicą
      - za nieograniczoną liczbę przelewów natychmiastowych
      - za przelewy zwykłe w aplikacji i bankowości internetowej
      - za przelewy BLIK na telefon
      - za nieograniczoną liczbę przelewów zagranicznych i brak opłaty za przewalutowanie [...] w Grupie Santander

      Dodatkowo do 300 zł zwrotów za rachunki w ciągu roku."

      W Santanderze miałem zwykłe konto i to konto w porównaniu z kontem w Credit Agricole wypadało - i uważam że wypada - lepiej.
      Teraz mam Select i w codziennym korzystaniu z konta, poza tym że wystarczy zapewnić wpływ na sumę 10 tys. zł, nie trzeba nic robić ale też nie ma więcej korzyści. Zwroty za media i darmowe nieograniczone błyskawiczne przelewy były i są takie same jak przy zwykłym koncie.

      Czy ktoś wie czy przy koncie VIP w Credit Agricole są jakieś zwroty za media czy płatności kartą?
      Szukam jakichś różnic na plus pomiędzy kontami w tych dwóch bankach. Ponieważ robię porządki z bankami a konto VIP w CA dawałoby większe korzyści, to chętnie bym zrezygnował z Santandera.

      Usuń
    8. W oddziale CA założono mi 777 i Lokatę. Też się pytałam, czy to się nie wyklucza - podobno nie, ale i tak dowiem się dopiero w marcu. Z tym że na 777 nie dostałam żadnego papieru, a na lokatę tak (oczywiście z oprocentowaniem wstępnym 1,5%). Jest więc "podkładka" pod ewentualną reklamację:).

      Usuń
    9. Obiecana "Historia jednej obligacji". Kupiona 1.10.2023 r. Przedterminowy wykup zlecony 16.09.2024 r. Według stanu rachunku rejestrowego na dzień 24.09.2024 r. jej wartość wynosiła 106,87 zł. Kwota zwrotu na rachunek bankowy: 104,98 zł.

      Usuń
    10. Chyba jednak będzie ok, gdyż na stronie promocji z polecenia sami zachęcają do wyboru promocji po podaniu kodu...
      https://www.credit-agricole.pl/klienci-indywidualni/program-polecen
      W zasadzie to ty nie korzystasz z promocji dotyczącej poleceń, tylko polecający, który musi do niej przystąpić...

      Usuń
  4. ...a w październiku Obligi b.z.

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
  5. Czy w BCH można do swojego konta dodać kartę osoby z rodziny czy każda osoba musi mieć swoje konto?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy mozna dodac karte innej osoby? Chyba nie ale sprobuj, inna opcja to zalozyc osobne konto na inny email

      Usuń
  6. Tymczasem w Banku Nowym kolejna, symboliczna podwyżka o 0,1%.

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
  7. Zwróćcie uwagę, że w CA na konto Poleconego musi wpłynąć te 2 tys. od innej osoby: "...nie bierzemy pod uwagę przelewów pomiędzy rachunkami poleconego. Dotyczy to zarówno przelewów z innych kont, które prowadzimy (sprawdzamy relację posiadacza, współposiadacza i pełnomocnika) lub rachunków w innych bankach". To "lub" użyte tu niefortunnie, ale i tak pilnujcie Poleconego:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tym bardziej demotywujacy jest ten program polecen, alw w rodzinie moze przejsc (przelew od mamy)

      Usuń
    2. kate, żeby uniknąć konsekwencji fiskalnych, taki przelew powinien iść wyłącznie na linii żona/mąż (i vice versa) przy wspólnocie majątkowej. Wszystko inne (rodzice, dzieci) to już darowizna, chociaż w tej kwocie zwolniona z podatku, ale jednak trzeba o niej pamiętać przez ponad pięć lat:).

      Usuń
    3. Jednorazowo 2000 zl? To nie trzeba placic podatku i zgłaszać do us, limit chyba ok 9 tys na 5 lat

      Usuń
    4. Obecnie limit dla darowizny/pożyczki wynosi 36.120zł w ciągu 5 lat.

      Usuń
    5. Rzeczywiście, nie jestem za bardzo w temacie, no to jeszcze lepiej...

      Usuń
    6. A jakieś u notariusza poświadczenie typu opieka czy coś tam, przejdzie? Podobno tak jest, ja nie wiem. I np. dodatkowo u takiego notariusz upoważnienie do dysponowania kasą i kontem?

      Usuń
    7. Wizyta u notariusza z pewnością przekroczy te obiecane przez CA 100 zł:)

      Usuń
    8. @Anonimowy 26 września 2024 15:36
      Jesteś tego pewien?
      A jeżeli zachodzi taka potrzeba robienia tych przelewów na kwoty jednorazowo przekraczające limit 5-letni, 10-letni...? A co wtedy gdy przelew musi być zrobiony lub zostanie już zrobiony?
      Gdyby mówić nawet o samych promocjach lokat i kont oszczędnościowych, to mi się wydaje, że wizyta u notariusza szybko się zwróci.

      Usuń
  8. A na stacji bi pi sa punkty w bezcennych chwilach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na cyrklu...bi pi jest w pejbeku

      Usuń
    2. Dziwne bo pejbeku dostal duzo punktow jak to sprawdzic czy sprzedawca moja karte odbil

      Usuń
    3. W kazdym programie masz listy transakcji...o ile o to ci chodzilo🤭

      Usuń
  9. Do kiedy muszę lokatę otworzyć? Konto mogę i dziś, ale sama lokata do kiedy będzie możliwość? Bo w citi mam jeszcze 7.2, więc wolę poczekać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cytat z powyższego opisu tej promocji:
      "Powyższa oferta lokaty będzie dostępna jeszcze tylko do 30 września 2024. Bardzo możliwe, że od października CA wróci do stawki z sierpnia kiedy ta sama lokata miała stawkę tylko 7% z limitem do 50k, a więc 2x mniej i co gorsza 2x krócej."

      Cytat z regulaminu promocji:
      "2. Jakiego produktu dotyczy promocja
      Promocja dotyczy lokaty terminowej o stałym oprocentowaniu w PLN, założonej w ramach naszego konta osobistego: Konto dla Ciebie, Konto dla Ciebie MOVE! lub Konto dla Ciebie VIP.

      3. Kiedy możesz skorzystać z promocji
      Promocja dostępna dla konta osobistego otwartego w okresie od 1 września 2024 roku do 30 września 2024 roku."

      Usuń
    2. Ok dzięki, jakoś zrozumiałem że zakładam konto w tej promce do tego 30ego, a lokatę mogę pozniej.

      Usuń
    3. Na stronie jest:
      Jak skorzystać z oferty?
      załóż lokatę w aplikacji CA24 Mobile lub w naszej dowolnej placówce w ciągu 14 dni po otwarciu Konta dla Ciebie, Konta dla Ciebie VIP lub Konta dla Ciebie MOVE!
      daj nam zgody na przesyłanie ofert marketingowych - telefoniczne i elektroniczne

      Więc jednak wygląda, że konto do 30ego, a lokatę w ciągu 14 dni potem.

      Usuń
  10. Hej, hej...
    Link z opisu "Tutaj założysz lokatę na 7,50% oraz" prowadzi do strony gdzie jest komunikat:
    "Niestety wybrana oferta jest nieaktywna. Zapraszamy do zapoznania się z podobnymi produktami.".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, o godzinie 12:44 dostałem informacje, że oferta jest czasowo niedostępna i zostanę poinformowany niebawem jak wróci. Często dostaje takie komunikaty, ale nie informuje o tym na blogu, tym razem jednak postaram się napisać jak tylko dostanę maila w tej sprawie.

      Usuń
    2. Pocan zrobiłem sobie kod polecający i chce żonie to założyć. Da się to z Twoik reflinkiem połączyć? Jak oferta wróci oczywiście, bo na razie wstrzymali.

      Usuń
    3. Elegancko by było, gdyby przedłużyli tę promocję o czas, jaki trwała "przerwa techniczna". Tym bardziej, że zdarzyło się to w ostatnich dniach jej trwania.

      Usuń
    4. Wczoraj ok17:30 założyłem konto w placówce Banku i przelałem pieniądze. Dziś założyłem Lokatę powitalną -bez problemów.

      Usuń
    5. Ja założyłem online i też bez problemu po dwóch dniach założyłem te lokatę. Teraz trzeba pamiętać o warunkach przez...5 miesiecy dla lokaty półrocznej?

      Usuń
  11. Jeżeli konto otworzyłem 26.09 ale nie mam jeszcze karty aby wykonać 5 płatności to w przyszłym miesiącu naliczą mi opłaty 20 zł ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W kazdym banku pierwszy niepełny miesiąc jest bezpłatny. Dopiero od drugiego musisz spełniać warunki bezpłatności.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...