wtorek, 24 maja 2016

Miły gest z Idea bank dla posiadaczy kont


Wczoraj dostałem pocztą tradycyjną z BZ WBK informację o zmianach w cenniku omówionych niedawno na blogu. Sprawę omawiałem co prawda na PP3 skupiając się na zapowiadanych płatnych smsach, nie było tam jednak mowy o wprowadzeniu opłaty za... konto oszczędnościowe.

Sprawę ominąłem, ze względu na prosty fakt, że konta oszczędnościowego w WBK mieć nie warto, więc informacja jest praktycznie mało istotna. Chociaż na pewno złowieszcza, nie wiadomo bowiem czy inne banki nie pójdą śladem Banku Zachodniego.

Póki co warto omówić ciekawostkę na nowych kontach oszczędnościowych w Idea bank, które też niedawno omawiałem. Ciekawostkę, która może przydać się mocno posiadaczom Zośki czy Idea Saver.



Zośka zaskakuje nie tylko fajnym oprocentowaniem na ponad 2,70%, chociaż oczywiście trzeba uważać by 10% środków z Zośki było na koncie podstawowym, by stawka nie spadła do 1,00%. Dokładniejsza analiza konta wskazuje na jeszcze jeden plus - tutaj mamy więcej niż jeden darmowy przelew:)

Wadą niemal wszystkich kont oszczędnościowych jest niewątpliwie powszechny fakt, że zazwyczaj tylko jeden przelew jest bezpłatny. Za drugi i kolejny banki pobierają już opłaty. Można zrobić dwa darmowe przelewy dzień po dniu tylko w przypadku, gdy są to kolejne dni z różnych miesięcy.

Okazuje się jednak, że Zośka oferuje aż 3 darmowe przelewy, ale trzeba uważać jak je wykonujemy. Standardowo jest tak jak wszędzie: mamy prawo tylko do jednego przelewu za darmo, za kolejne zapłacimy już  5 zł.

Tylko jeden darmowy

Problem ten można obejść wykonując przelew natychmiastowy. Tutaj dwa przelewy w miesiącu są darmowe, zaś o dziwo za kolejne zapłacimy mniej niż za zwykłe, bo już 3,50

Co ciekawe analizując dalej tabelę opłat i prowizji, widzimy inną zaskakującą rzecz. Darmowe są przelewy z Zośki na konto w innym banku! To dla mnie już zupełnie kosmos, zważywszy na fakt, że w każdym banku takie przelewy są płatne, więc już z automatu robię napierw przelew z konta na ror, a dopiero potem wykonuję przelew do innego banku.

Jakby tych niespodzianek było mało, to Idea Saver zaskakuje jeszcze bardziej. Zamykałem niedawno stare konto oszczędnościowe w Idea, które na dziś oferuje zaledwie 1,30% nadaje się więc tylko do natychmiastowego odstrzału.

Dowolna ilość darmowych przelewów

Zapytałem przy okazji obsługującą mnie panią co oznacza skrót n/d przy przelewach wewnętrznych, widoczny na powyższym screenie. Wydawać by się mogło, że to skrót od nie dotyczy, ale przecież całkiem niedawno jakoś bez problemu przelałem środki z Idea Saver na ror, by założyć Lokatę Wakacyjną na 3%:)

Konsultantka rzekła: Proszę Pana to jest konto celowe, więc tutaj nie wykonuje się przelewów na zewnątrz, nie można tego zrobić. Gdy jednak dowiedziała się, że jednak można i sprawdziła to w historii, stwierdziła iż darmowych jest wiele przelewów.

Miła niespodzianka. Jeżeli WBK obrało bardzo nieciekawy kierunek, który z pewnością spowoduje masowy odpływ klientów, to Idea bank idzie dziś pod prąd i warto tutaj wrócić. Oby tak dalej:)

7 komentarzy:

  1. Tutaj dwa przelewy w miesiącu są darmowe, zaś o dziwo za kolejne zapłacimy mniej niż za zwykłe, bo już 3,50%.

    chochlik?

    OdpowiedzUsuń
  2. Rozrózniłbym konto oszczędnościowe Zośka od Zośka Pro z prostej przyczyny,iż na kocie Zośka nie było i nie ma obowiązku utrzymywania 10% na ROR, jak to jest w przypadku Zośki Pro. Za ,,starą'' Zośkę póki co dalej jest oprocentowanie 3% (brutto)przy spełnieniu warunków wyliczanych wpływów i utrzymywania salda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Zośka jest raczej mało ciekawym kontem w przeciwieństwie do Zośki Pro, które założyłem jak tylko się o nim dowiedziałem.

      Usuń
    2. A czy Zośka nie jest dobrym kontem do trymania na nim do 100 tys co drugi miesiąc? Według mnie będzie to 3 %.Ktoś to sprawdził?

      Usuń
  3. Ja założyłem starą Zośkę w tym miesiącu i na koncie jest 3%

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja wolę mieć te 0,25 % mniej na ZośkaPro i ŚWIĘTY SPOKÓJ na czas nieokreślony :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...