Omówiona w poprzednim poście Lokata Tylko Teraz daje 2,75%. Czytelnicy wskazali jednak alternatywę w postaci konta oszczędnościowego w Getin, które daje nieco więcej bo 2,80%. Ok, rozumiem że nie każdy może lubić yb i nie każdy podkręca stawkę lokat do 3,00%.
Zawsze jednak ważne jest nie to co mówi anonimowy, konsultantka z banku czy facet na infolinii banku. Bankowcy świadomie bądź nie wprowadzają nas w błąd, a jedynym weryfikatorem jest zawsze regulamin.
Jeden z anonimowych przesłał niby szczegółową, a jednak bardzo ogólną odpowiedź z której nic nie wynika. Nie wynika, bo nie wiadomo kiedy anonimowy zamknął konto a to jest kluczowa informacja dla wszystkich.
Uprzejmie informuję, że Pana Konto Oszczędnościowe o numerze XXXXX000132497484420000XXX może być objęte promocyjnym oprocentowaniem na poziomie 2,8% wraz z kontem osobistym, lub 2,5% do kwoty 100 000 zł, gdy wyrazi Pan zgodę marketingową na „Tak” na reklamę SMS.
Edycji zgód marketingowych może Pan dokonać po zalogowaniu do Bankowości Internetowej. W zakładce „Ustawienia” proszę wybrać „Zgody Marketingowe”. Dyspozycję można również złożyć na Infolinii pod numerem 197 97 lub w wybranym oddziale Banku.
Kluczowy zapis z regulaminu: nowy nie miał konta od 1.09 2014 |
Nadmieniam, że oprocentowanie powyżej 100 000 zł w okresie trwania promocji oraz dla całości salda po zakończeniu okresu jej trwania będzie podstawowe zgodnie z aktualną tabelą:
1. do kwoty 50 000 zł – 1%;
2. nadwyżka ponad 50 000 zł do 100 000 zł – 1,1%;
3. nadwyżka ponad 100 000 zł do 500 000 zł – 1,2%;
4. nadwyżka ponad 500 000 zł – 1,4%.
Dla Pana wygody podaję strony, na których znajduje się regulamin promocji, tabela oprocentowania kont oraz wykaz aktualnych adresów placówek Banku:
- https://www.getinbank.pl/dokument/Regulamin-oferty-specjalnej-Na-dobry-poczatek.pdf
- https://www.getinbank.pl/dokument/Tabela-Oprocentowania-Kont-Osobistych-oraz-Kont-Oszczednosciowych-obowiazuje-od-dnia-01.09.2016r..pdf
- https://www.getinbank.pl/oddzialy#placowki
Mam nadzieję, iż przekazane informacje okażą się dla Pana pomocne.
W przypadku dodatkowych pytań – pozostajemy do dyspozycji.
Z poważaniem,
xxxx
Specjalista ds. Obsługi Klienta
Getin Bank
Specjalista nie podaje na wstępie tego co być powinno: ponieważ zamknął Pan konto przed dniem 1 września 2014... itd. To jest najważniejsze, bo tak rzecze regulamin i to do niego każdy będzie zaglądać w przypadku reklamacji.
>>Tutaj założysz konto na 2,80% jeśli nie posiadałeś tu konta od 1 września 2014
Idea bank
Podobnie wypowiada się specjalistka Idea bank, która nie uznała mojej reklamacji dotyczącej niesłusznie pobranej opłaty za przelew z Zośki do innego banku dokonany 31 sierpnia 2016.
Jak pamiętamy do końca sierpnia można było dokonywać nieskończenie wiele przelewów zewnętrznych, pod warunkiem, że założyliśmy konto przed 28 czerwca 2016. Stali czytelnicy doskonale wiedzą, że były dwie takie tabele: osobne dla osób zakładających konto przed 28 czerwca i po. Tabele są różne i to bardzo istotne.
Tymczasem odpowiedź na reklamację nie uwzględnia tego podziału. Ba, odpowiedź błędnie sugeruje, że jestem podporządkowany tabeli obowiązującej dla klientów zakładających konto po 28 czerwca. Odpowiedź jest bardzo ogólnikowa i nie podaje o jaką TOiP chodzi.
Uprzejmie informuję, że dokonałam szczegółowej analizy w zgłoszonej przez Pana sprawie. Wyjaśniam, że tylko pierwszy przelew dokonywany poprzez Bankowość Elektroniczną z rachunku oszczędnościowego prowadzonego w pakiecie „Zośka Pro” w danym miesiącu kalendarzowym jest darmowy. Zgodnie z Tabelą Opłat i Prowizji dla ww. pakietu wynosi 5,00 zł. W związku z tym opłaty naliczone na Rachunku tytułem prowizji za dokonanie przelewu pomiędzy rachunkami
Wobec powyższych ustaleń nie znalazłam podstaw do uznania Pana reklamacji za zasadną. Wyrażam jednak nadzieję, że powyższe wyjaśnienia przyjmie Pan ze zrozumieniem.
Z wyrazami szacunku,
xxxx
Specjalista ds. Reklamacji
Śmiem twierdzić, że ów specjalista być może i dokonał szczegółowej analizy, ale na pewno zajrzał do niewłaściwej TOiP. W każdym miesiącu: maju, czerwcu, lipcu i sierpniu dokonywałem wielu przelewów z Zośki i nigdy nie pobrano mi za to opłaty, z wyjątkiem 31 sierpnia. Stąd ta reklamacja.
Banksterzy prawdopodobnie do wszystkiego podchodzą statystycznie: statystyczny klient po jednej reklamacji da sobie spokój i odejdzie z kwitkiem. Nieważne że właściwe TOiP rzecze na korzyść klienta. Ważne by zniechęcić go do pisania reklamacji, bo pewnie statycznie mało pisze ja po raz drugi.
Regulamin oferty specjalnej z 2,80% w Getin: na dobry początek
hej Polcan
OdpowiedzUsuńw kwestii getin -> czy jesli mialem u nich tylko lokaty w przeszlosci (bez konta / przez aplikacje mobilna) to lapie sie na ta promocje?
z gory dzieki
Nie można mieć ŻADNEGO PRODUKTU w Getinie po 1 września 2014. aby się kwalifikować.
UsuńPolcan nie wystarczy nie mieć konta w Getin od 1/09 2014 żeby móc skorzystać z promocji. Ja tak mam i niestety nie mogę założyć nowego konta i korzystać z promocji na 2,80% ponieważ mam w banku inne produkty (lokaty)Patrz regulamin punk II/3
OdpowiedzUsuńpolcan walcz o swoje. Każdy reklamacja jest inna mam nadzieję że reklamacja powtórnie trafi na tą samą osobę w banku a jej rozpatrzenie wpłynie pozytywnie na podniesienie jej wiedzy
OdpowiedzUsuńBędę:)
UsuńAnonimowy powtórna reklamacja trafia do rzecznika klienta czyli wyżej niż pierwsza reklamacja.Z doświadczenia wiem (4 osoby które znam włącznie ze mną miały błędnie naliczane oprocentowanie na koncie zośka pro w czerwcu),że dopiero ta sprawa jest jako tako rozpatrywana.Na pierwszą reklamację idea przysyła standardową odmowną odpowiedź.W moim przypadku nawet odwołanie nie przyniosło skutku ponieważ rzecznik klienta tak wierzył w system idea banku,że odpowiedź dopasował do tego co ów system wyliczył.Dopiero odwołanie od odwołania przyniosło skutek,jednak bank i tak nie wypłacił zaległych odsetek co jak sam napisał zrobi niezwłocznie lecz nie dłużej niż 7 dni.Teraz jest kolejne odwołanie z żądaniem wypłaty odsetek ustawowych od 30 czerwca.Zobaczymy co z tego będzie.W takiej sytuacji należało by sprawę oprzeć o urzedy jak knf lub arbiter ale kwota jest za mała na tracenie czasu.Opisuję sytuację by pokazać jakim bankiem jest idea bank.
UsuńWarto wiedzieć:)
UsuńNa marginesie, specjalista Idea bank napisała także:
W przypadku nieuwzględnienia Reklamacji lub rozpatrzenia Reklamacji niezgodnie z żądaniem Klienta, Klient ma prawo:
1) zwrócić się do Rzecznika Klienta Idea Banko ponowne rozpatrzenie Reklamacji;
2) wystąpić z wnioskiem o rozpatrzenie sprawy przez Rzecznika Finansowego, unormowanego
w ustawie z dnia 5 sierpnia 2015 r. o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym (Dz. U. 2015, poz. 1348)
3) wnieść powództwo przeciwko Idea Bank S.A. z siedzibą w Warszawie, przed sąd właściwy miejsca siedziby Idea Bank S.A.
Czy w ofercie PKO BP, Aliora, Ing, Peko pojawią się kiedyś jakieś normalne oferty lokat? Czy jesteśmy skazani na Idea/Getin/Bgz/Toyota?
OdpowiedzUsuńAlior miał oniegdaj 3% na nowe
OdpowiedzUsuńAlior od wielu miesięcy jest liderem wśród lokat 2 miesięcznych ze swoimi 4%.
Usuńhttp://polakcandwa.blogspot.com/2016/09/aktualizacja-rankingu-lokat-wrzesien.html
Natomiast PKO, Pekao czy ING raczej nie będą mieć normalnej oferty lokat. Do dziś ewenementem dla mnie jest list gratulacyjny z ING za inwestycje w Zysk bez Ryzyka. Gratulowali mi 3% w czasach gdy na lokatach można było mieć 7%...
Haha, w getin zamknalem rachunek ror 6 lat temu i ku mojemu zdziwieniu przy zakladaniu KO nie byl zamkniety, mimo posiadania potwierdzenia i 6 reklamacji juz niemoge wziac udzialu w promocji, zenada z ich winy, wiesc mowi ze innym klientom, podobno w jakis cudowny sposob tez konta sie uaktywnily, powtorze ze juz zamkniete w banku. Getin niepolecam.
OdpowiedzUsuń