czwartek, 8 czerwca 2017

Konta w WBK w odwrocie czyli pierwszy zwrot w akcjach specjalnych


Dużo miejsca zajmuje ostatnio w komentarzach WBK. Nic dziwnego, dla większości z nas to ostatni miesiąc 4% na sześciu kontach. I z zapowiedzi jakie bank daje wiadomo, że oprocentowane konto już nie wróci.

Mało tego, bank całkowicie wycofuje się z promocji. Banki można generalnie podzielić na dwie grupy: zwolenników akcji specjalnych i jej wrogów. Wygląda na to, że WBK będzie pierwszym bankiem, który może tutaj namieszać.


Każdy bank stara się bardziej lub mniej promować swoje konta. Wymyślają różne promocje, modyfikują je wprowadzając ograniczenia i każdorazowo badają ile w ten sposób mogą przyciągnąć klientów.

Od czasu do czasu mamy na blogu akcje specjalne, które wykraczają poza promocje bankowe. W tego typu akcjach, które przez swoją atrakcyjność zawsze są na pierwszej pozycji w zakładce Nie przegap, zgarnąć można więcej aniżeli w promocji bankowej. Więcej, bo dodatkowy bonus oferuje organizator promocji.

Dzięki temu możemy zgarniać podwójną premię: jedną od banku i drugą od organizatora. Tego typu akcje są dostępne w zasadzie od niedawna. Zaczęło się od Optimy, wkrótce dołączył Meritum po czym Idea bank, Raiffeisen itd.

Wydawać by się mogło, że to świetny sposób na zdobywanie klientów i kwestią czasu jest kiedy wszystkie będą korzystać ze współpracy z organizatorami. W końcu banki lubią się chwalić ile im to przybyło klientów w ciągu roku i takie zestawienia często są publikowane.

Jedyna obecnie trwająca akcja specjalna

Takie banki jak Millennium, Paribas, Nest bank, Toyota bank czy mBank są zwolennikami akcji specjalnych i raz za razem oferują podwójne premie. Kwestią czasu jest kiedy pojawi się nowa akcja tego typu. Najnowszą z nich widoczną wyżej mBank rozpoczął we wtorek.

Inaczej jest z bankami takimi jak Raiffeisen czy Eurobank. Te banki próbują swoich sił w akcjach specjalnych, ale nie mają jakoś do nich przekonania i są to raczej jednorazowe próby i jeśli wracają, to nieprędko. Trudno mi wyobrazić sobie powrót akcji specjalnej z samochodem jako nagrodą główną, co było ewenementem...

Na drugim biegunie mamy banki, które nie są wcale przekonane do akcji specjalnych. Jak dotąd nie było takich ofert z Deutsche bank, Aliorem, Getinem, Credit Agricole czy BOŚ. Tutaj nigdy dotąd nie było ofert z podwójną premią.

WBK jest zupełnie osobnym przypadkiem. Do niedawna należał do bardzo aktywnych graczy i w ubiegłorocznej ofercie 4% oraz dodatkowym bonusem na 120 zł bił na głowę wszystko inne. Nie robiłem nigdy rankingów ofert specjalnych, bo nie ma takiej możliwości, ale na pewno była to jedna z najpopularniejszych.

Niestety wczesną wiosną okazało się, że WBK zapowiedział wycofanie się z akcji specjalnych. Nowy prezes ma inną wizję rozwoju i najwidoczniej wychodzi z założenia, że nowi klienci zdobyci tą drogą zgarniają dwie premie, po czym zamykają niepotrzebne konta. Więc koniec, szlus, nie będzie już brać udziału w żadnej akcji z bonusem.

Powstaje zatem pytanie czy to początek odwrotu od akcji specjalnych i inne banki pójdą w ślad WBK czy też jednorazowy incydent nowego wizjonera? Dla nas byłoby niekorzystne, gdyby zniknęły one z rynku oznaczałoby to bowiem mniejsze premie za założenie nowego konta.

Dla każdego banku przeprowadzającego akcje specjalne i tak koniec końców liczą się statystyki. Ważne jest nie tylko ile klientów wzięło udział w akcji, ale też ile z nich zostało na stałe klientami, pozostawia korzystny dla banku osad na ror, korzysta z innych jego produktów przyczyniając się do zwrotu kosztów poniesionych na akcje specjalne.

Tak naprawdę jednak akcje specjalne wydają się być dla banków tym czym karty kredytowe dla Kowalskiego. Trzeba umieć z nich korzystać tak by koniec końców były opłacalne. Sam długo wzbraniałem się przed kredytówkamii trudno mi było się do nich przekonać. Dziś korzystam z nich o wiele częściej niż z debetówek. Podobnie banki prowadzące akcje specjalne muszą tak tak skroić ofertę, by była atrakcyjna nie tylko na start, ale także na dłuższą metę.

Co dalej z akcjami specjalnymi? Czy kolejne banki, które jeszcze nie brały w nich udziału przekonają się do nich? Do niedawna gdy kolejne banki brały udział w podwójnych premiach wydawało się to kwestią czasu, ale przypadek WBK może to zmienić.

Prawda jest taka, że nie jest sztuką przyciągnąć nowego klienta. Którykolwiek bank powtórzyłby akcję specjalną z 6 kontami na 4% + bonusem, zgarnąłby mnóstwo klientów. Sztuką jest zatrzymanie klienta przy sobie, a na dobrą sprawę bez 4% i z płatną kartą debetową mało tutaj istotnych korzyści...

30 komentarzy:

  1. Otóż to, Millenium trzyma nas 'bumerangową' promocją konta oszczędnościowego, WBK bez 4% oprocentowania konta zobaczy wielki exodus klientów w najbliższych miesiącach. Ja już zamknęłam kartę i daję im miesiąc na wymyślenie czegoś. Apropos zamykania karty, pani obsługująca mnie nie wykazała najmniejszego zdziwienia i nijak nie próbowała mnie przekonywać do korzystania z tego produktu. Może byłam trzydziestą osobą robiącą to samo tego dnia (31 maja, oddział w centrum dużego miasta)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 'Bumerangowe promocja KO' to tylko jeden z wielu 'trzymaczy' u Portugalczyków. Millennium to prawdziwa kura znosząca złote jaja i korzyści tu więcej aniżeli we wszystkich bankach razem wziętych jakie posiadam w swoim portfolio.
      Jeśli na WBK można było wyciągnąć kilkaset złotych zysku w skali roku, to Millennium od lat pozwala na kilka tysięcy. Chociaż i tutaj mamy pierwsze oznaki pogarszania oferty: program poleceń już nie taki jak dawniej a bon do empiku na 80 zł to już nie 100 zł do ręki jak było do niedawna. Ale za to są tu nowości, które to rekompensują o czym pisałem niedawno:)
      Zaczynam powoli rozważać zamknięcie konta w WBK, będzie mi szkoda karty, bo nie jest tak upierdliwa jak karta w Toyocie i pozwalała na wypłatę dwukrotnie większej kwoty bez kombinowania czy to darmowy bankomat czy nie i bez konieczności notorycznego potwierdzania, że tak to ja dokonałem wypłaty w tym a tym miejscu o tej i o tej godzinie takie a takiej kwoty...

      Usuń
    2. @Polcan, do czego potrzebujesz konta w WBK? Dla mnie konto w Aliorze za przelewanie 2500zl z innego banku ma wszystkie funkcje co trzeba, brak debilnych limitow, przelewy express, wyplaty ze wszystkich bankomatow- konto do biezacych rozliczen, przelewy na lokaty do innych bankow, ogolnie dobry rachunek do rozliczania sie.

      Usuń
    3. Jeśli WBK nic nie wymyśli ja i moja rodzina 4*6 kont - razem 24, zamykamy je wszyscy. Wiem, że takich jak my jest sporo, więc w statystykach ilości kont WBK mocno podupadnie. Oni z nas nic (oprócz statystyk) nie mają, w zasadzie na razie tylko przepłacają %-ami wobec konkurencji, ale przy zjeździe tego % do równego 0 to i oni nie będą nam do niczego potrzebni. Rozstaniemy się w zgodzie ;)

      Usuń
    4. @Anonimowy 10:41
      Głównie do wypłaty gotówki w bankomacie. Banki stosują śmieszne limity na kartach np. w Toyota masz tylko 5k, w Citi tylko 6k, niektóre banki zaś pobierają opłaty za bankomaty obce, a wypłacam zwykle w bankomacie PKO.
      Przy konieczności wypłaty np. 80.000 zł robi się duży problem, bo potrzeba na to ponad tygodnia, zaś awizowanie w banku to mocno upierdliwa rzecz.
      WBK dawał tę korzyść, że taką kasę wypłacisz w dwa dni. 15k na karcie zwykłej, 15k na bankomatowej + 10k z Millennium.
      Bez WBK ciężko będzie robić takie wypłaty, a dodatkowo telefony od firmy obsługującej kartę Toyoty są mocno irytujące.

      Usuń
  2. Z innej beczki
    Już się zaczęły jaja w BGŻ BNP Paribas. Naliczają opłaty za karty które miały być darmowe. Ktoś pisze o 9 zł mi pobrali 12 zł, komuś też. Polcan masz kogo zapytać co się dzieje? Może jak w Toyocie, obiorą po czym zwrócą?

    OdpowiedzUsuń
  3. Do zamknięcia konta skoro nic nie proponują.Cała rodzina daje to 12 kont będzie mały armagedon,a od 24,06 bzwbk przysłali mi sms dostosuj limit transakcji do odbiorców zaufanych.Jeśli tego nie zrobisz od 24.06.2017 limit będzie wynosił 50zł, z powyższego wynika ze spodziewają się odpływu znacznej gotówki i zabezpieczają się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro tak to w jaki sposób te limity się zmienia? Ja widzę,że można zmienić tylko do 25 tys.do wszystkich,samych zaufanych nie widzę.Z tego co kojarzę to aktualnie nie ma limitów do zaufanych.

      Usuń
  4. Pytanie: czy jeśli dziś zamknę w oddziale kartę do KGP to czy za miesiąc czerwiec konto dalej będzie oprocentowane na 4%? czy w związku z zamknięciem karty mogę ponieść jakieś inne koszty w miesiącu lipcu czy może konto będzie bezpłatne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pani w infolinii powiedziała, że oprocentowanie 4% jest do 17.06 czyli do końca promocji, po 17.06 "zgodnie z tabelą oprocentowania", czyli 0. Karta po 17.06 płatna za czerwiec proporcjonalnie, czyli do końca czerwca 3zl z groszami.

      Usuń
    2. A z czego wynika termin 17 czerwca, bo jakoś nie mogę go namierzyć.

      Usuń
  5. jeżeli ktoś ma kartę do KGP, to należy ją zlikwidować wraz z kontami 17.06, bo po terminie końca promocji naliczona będzie proporcjonalnie opłata (7zł mies)czyli do końca czerwca 3 zł z groszami. Tak mnie poinformowała pani w infolinii. Czyli plan na 17.06 - przelew środków i wizyta w oddziale w celu zamknięcia kont i karty (lepiej przelewać samemu, bo za przelew zlecony w oddziale przy likwidacji konta bank pobiera opłatę)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaraz zaraz. Z jakiej paki 17.06, skoro promocja obowiązuje do 30 czerwca 2017. Sprawdziłem to przed momentem w odpowiednim artykule i tam czarno na białym widnieje ostatni miesiąc czerwca. Możecie to sami sprawdzić na screenie nr 2:
      https://moneyafterhours.blogspot.com/2016/01/100-z-za-zaozenie-konta-w-wbk-na-4-w.html

      Usuń
    2. Na marginesie dla mnie obowiązuje inna promocja, korzystałem bowiem z 4% od samego początku, gdy pojawiła się w listopadzie 2015 w Agorze, a nie w MM3. Tam również widnieje data 30.06.2017, a nie dwa tygodnie wcześniej - również pokazuje to screen nr 2:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2015/11/godne-polecenia-4-w-wbk-z-premia.html

      Usuń
    3. Anonimowy z 9 czerwca 2017 12:32
      Jak masz pisać bzdury i siać ferment na blogu, to lepiej nic nie pisz i zamilcz. Z karty bez opłaty można zrezygnować w placówce BZ WBK najpóźniej 30.06.2017r., a przelewy z KGP, kiedy komu pasuje. To wszystko w temacie.

      Usuń
    4. Ludzie wypisuja bzdury, kliknijcie przy koncie w oprocentowanie, pokaze sie tabelka z informacja, ze oproc. obowiazuje do 30.06.2017.
      A co sie tyczy odpowiedzi na moj post 10:41, to ja nie pamietam, zeby w Aliorze byly limity na karte, sam je wpisujesz w bankowosci. Nie ustawiam wyplat gotowki na duze kwoty, bo tego nie potrzebuje, ale nie pamietam, zeby byly ograniczenia. Na 100% trzeba sie upewnic.

      Usuń
    5. Nie mam konta w Aliorze poza kontem maklerskim. Nie lubię tego banku i nie korzystam z niego.
      Korzystam za to z kilku kart jakie posiadam i wszystkie z nich posiadają limity. WBK daje największe ograniczenia na przelewy zewnętrzne, ale za to pozwala na największe wypłaty w bankomacie spośród kart jakie posiadam. Dla mnie to dość istotna rzecz, bo często wypłacam duże kwoty.

      Usuń
  6. Ja mam rachunki z obu promocji i w dokumentach jednej i drugiej mam termin 30.06.

    OdpowiedzUsuń
  7. dokładnie tak promocja bz wbk z agory trwa do 30 czerwca i wtedy idę zlikwidować kartę i być może konta jeśli będą po 1 lipca płatne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby KGP były płatne po 1 lipca 2017 roku musisz otrzymać informację z 2 miesięcznym wyprzedzeniem. Puki co są bezpłatne i będą, tylko nie wiadomo jak długo.

      Usuń
  8. 24.06 limit do zaufanych 50 złociszy-w ustawieniach limity tego dnia wszyscy będziemy mieli taka kwotę-na infolinii powiedziano mi w trosce o bezpieczeństwo.Moje zdanie jest takie w trosce o bezpieczeństwo ale banku,proponując 0% beda mieli niezły odpływ złociszy 6 kont nie mam mozliwosci zmiany w ustawieniach limitu przez nieaktywne numery telefonu karty rowniez nie aktywne a w oddziale płatne wypłaty z kont -wiec kto ma taka sytuacje ewakuacja przed 24.06
    pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. może i piszesz coś ciekawego, ale proszę napisz to samo w języku Polskim, używając interpunkcji. Jakie limity, karty, numery telefonów? Skąd 24.06? Mam 6 kont nie zamierzam likwidować, o co chodzi?

      Usuń
    2. Pisałem z klawiatury ekranowej wiec wyjaśniam temat.
      Mam konta w bzwbk na siebie,żonę,mamę,wuja co daje razem 12 kont po trzy na każdą osobę.przy zakładaniu kont każda osób miała podana swój numer telefonu-czyli cztery osoby daje cztery numery.Dwa numery prepaid nie zostały zarejestrowane w lutym czyli przestały działać i teraz sedno sprawy bank 24.06 wprowadza automatycznie limit na osoby zdefiniowane w kwocie 50 zł na dzień-potwierdzone na infolinii mam tam po 12 tyś.jednym słowem nie mam możliwości zmiany kwoty na wyższa po 24.06 niż 50 zł którą bank mi narzuci.Wypłata z konta w oddziele przy okienku są płatna.Karty do tych kont są nieaktywne bo traktuję to ja lokatę-nie były używane.Po kontakcie z infolinią hasło dnia to w trosce o bezpieczeństwo środków na koncie obniżają limit w koncie.Nie będzie problemu dla osób które operuj kartą i posiadają aktywny numer bo sonie zmienią w panelu ustawień konta zmienione kwoty limitu przez bank.

      Usuń
  9. no tak, to błąd... Ja karty porejestrowałem wszystkie, nawet te nieużywane :P Tylko ze względu, że do każdej dostałem masę kasy i netu do wykorzystania na miesiąc. Rejestrację i wykorzystanie bonusów rozłożyłem w czasie, że kilka miesięcy miałem net i rozmowy fullwypas za free, a karty i tak poszły do piachu :) Rejestracja bezproblemowo w kilka sekund przez millenium. Twoja sytuacja nie jest taka tragiczna, na koniec miesiąca z dwóch kont jednego właściciela przelej wewnętrznie na jedno i zwyczajnie wybierz w oddziale. 5zł to nie majątek, już na siebie zarobiło, a za błędy trzeba płacić i uczyć się ich unikać. Banki na bezpieczeństwo są uwrażliwione, w necie jak płacisz kartą nawet 1 zł i tak jest 3D-secure, czyli praktycznie jak zwykły przelew.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog jest po to żeby optymalizować dochody- nie uważam to za błąd koszt utrzymania prepaid oraz rejestracji karty nie zrównoważy mi straty 3 złociszy za wycofanie środków przed 24.06 de facto będą pracowały już na innej lokacie.Ważne jest info że taka sytuacja może wyniknąć innym użytkownikom kont a przecież blog jest o informowaniu i wyciśnięciu najlepszych zysków od banksterki.

      Usuń
  10. Do Autora: czy będzie oddzielne omówienie sprawy kont WBK? Mam ich kilka, minęło wiele miesięcy i słabo już pamiętam założenia i temat. A rozumiem, że za chwilę ma być decyzja co dalej, czyli jak zwijać interes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konto jest do zamknięcia i zamierzam to zrobić w tym tygodniu. Jak omówiłem w artykule wiadomo już, że WBK nie będzie oferowało żadnych akcji specjalnych, które ostatnimi czasy stają się coraz bardziej popularne w innych bankach, więc raczej nie ma tu czego szukać. Myślałem, że konto zachowam ze względu na zmianę na darmowo kartę, ale jak się okazało, karta bankomatowa służy tylko i wyłącznie do korzystania z bankomatów WBK. Przy włożeniu takiej karty do bankomatu PKO czy Euronetu powoduje wyświetlenie komunikatu: "ta karta nie jest rozpoznawana i transakcja nie może być zrealizowana"

      W takim układzie konto jest już do zamknięcia, można to zrobić w dowolnym dniu czerwca, po czym w miesięcznym okresie wypowiedzenia wypłacamy ostatnie odsetki jakie bank dopisze nam 1 lipca i koniec tematu.

      Usuń
  11. co za badziewie, dziś przelałam sobie pieniądze z wszystkich KGP BZW BK na jedno, żeby z niego przelać na NestBank i dochodzi do przelewu zewnetrznego już i pojawia się komunikat że przekroczono limit (a specjalnie go zwiększyłam do kwoty max. który wynosi ponoć 25 000) ?
    Dlaczego mi nie puszcza tego przelewu zew. czy do tego limitu wlicza także przelewy wewnątrz bzwbekowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli to ostrzeżenie i nauczka, żeby przelewy na zewnątrz robić z każdego konta oddzielnie, dopóki jeszcze smsy są darmowe. W sumie to bank chyba dla gimbazy, 25K i w to wliczone wewnętrzne, obsługa maklerska i limit do 125K i tego się nie przeskoczy :-)

      Usuń
  12. @Anonimowy przelewy wewnątrz banku wliczają się do limitu przelewów.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...