piątek, 3 listopada 2017

3% na lokatach w Credit Agricole, Getin oraz Idea bank czyli o planie awaryjnym dla 3%


3% i więcej na lokacie znów stało się modne. Myślałem, że 3% jakie mam w WBK będzie nienaruszalne i przez kilka miesięcy tak właśnie było. Tymczasem nieoczekiwana oferta Tylko Teraz z 3% zrobiła małe zamieszanie.

Co ciekawe oferta w IB wciąż jest dostępna, wpakowałem więc tutaj całość środków z WBK. Możliwe jednak, że oferta skończy się niebawem, wszak ostatnia moja lokata zapadła właśnie dziś. 3% będzie jednak dostępne jeszcze w przyszłym tygodniu w innych bankach.

Idea bank nigdy nie informuje jak długo oferta będzie dostępna. Wszak Teraz trwa zawsze, więc lokata Tylko Teraz może wisieć na stronie jak długo im się podoba. Inne banki informują jednak do kiedy oferta będzie dostępna.


Nieoczekiwanie 3% pojawiło się ostatnio w Credit Agricole. Tutaj jednak wiadomo z góry, że oferta potrwa tylko do 8 listopada 2017, a więc do przyszłej środy. Standardowo mamy tutaj zaledwie 1%, ale w ramach promocji bank podnosi stawkę do 3%.


To jednak typowy wabik o standardowych parametrach innymi słowy maksimum lokaty to 10.000 zł. Dostępna jest tylko dla posiadaczy konta w CA którzy zainstalują sobie apkę na komórkę. Potwierdza to niepisaną regułę, że samej apki za friko nie warto instalować.

Dla przypomnienia podobna lokata mobilna jest dostępna w Getin, a więc z maksimum 10.000 zł i jednorazowością. Na szczęście tutaj na dziś nie ma ograniczenia czasowego, więc nie trzeba się spieszyć, chociaż Getin działa jak Idea - nie wiadomo kiedy oferta zniknie lub zmieni stawkę.



Warto przypomnieć, że Getin to obecnie jazda obowiązkowa dla wisienkowiczów. Tylko do 15 listopada można uruchomić stawkę 2,70% na koncie oszczędnościowym, warto więc zakładać konto póki czas.  

Link do założenia konta oszczędnościowego na 2,70% w Getin

Dla przypomnienia ponieważ KO wymaga posiadania konta osobistego w banku najnowszy całkiem przyjemny ror w Getin omówiłem szczegółowo w artykule tutaj. W skrócie konto wymaga tylko jednej płatności kartą by było całkowicie darmowe:)

Tutaj założysz konto Proste Zasady wraz z KO na 2,70% w Getin

Skorzystałem z drugiego linku widocznego powyżej i muszę przyznać, że założenie konta jest ekspresowe. Jednego dnia złożyłem powyższy wniosek, na drugi dzień pojawił się kurier, a już kolejnego dnia konto było czynne. Malo tego karta do konta przyszła już następnego dnia w paczce od kuriera. Z tego wniosek, że powyższy link warto zakładać do 13 listopada by zdążyć przelać tutaj środki.


Z przelewem na konto oszczędnościowe czekam na sam koniec czyli do 15 listopada. Uruchamia to bowiem 122 dniowy czas oprocentowania podobnie jak to ma miejsce w Millennium. Tyle że z lepszą stawką bo 2,70%.

Dawno nie było tak komfortowo na lokatach. 3% w Idea bank może zniknąć z rynku, a i tak pozostaną nam 3 opcje: dwie lokaty mobilne w CA i Getin oraz liczne konta w WBK. Ostatnia możliwość pozostaje oczywiście tym, którzy założyli sobie x kont do końca października i wyzerowali je przelewając środki na Tylko Teraz:)

Mamy zatem fajny plan awaryjny. Dziś skończyła się lokata na 3% którą sprytnie opłaciłem wczoraj. Kolejna lokata w IB ze stawką 2,60% kończy mi się 28 listopada. Jeśli bank nie zaoferuje nowej stawki na 3% będzie można lokatę przelać do WBK na... 3%. Tak czy owak oprocentowanie na pewno będzie wyższe:)

59 komentarzy:

  1. Chwila, już sie zakręciłem. To te 2.7% obowiazuje też oszczędnościowe getinup na nowe srodki czy trzeba jakieś nowe konta otwierać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie, można mieć Getin Up lub dowolny inny ror. Link jest dla osób, które nie mają konta w Getin.

      Usuń
  2. uż na tyle dawno ta promocja była wprowadzona ze mi to wszystko się pomieszało a w czwartek kończy mi się lokata i dybie na ta Tylko Teraz, ale liczę się z tym że nie zdążę. Jest jakiś sposób żeby wniosek złożyć jeszcze dziś a zasilić dopiero czwartek/piątek?. Ewentualnie zostaje mi to GetinUp 2.7 i czekanie na okazję. Dotąd nie zwracałem uwagi na to Tylko teraz i nei wiem z jaką częstotliwoscią one się pojawiają. Ostatnia 2.7 była miesiąc temu a ta weszła kilka dni temu. Może na koniec listopada coś dadzą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miesiąc temu było 2,85%.
      Możliwe, że coś nowego pojawi się pod koniec miesiąca. Jak napisałem w artykule, jeśli będzie mniej niż 3%, to środki wrócą do WBK:-)
      Jeśli nie masz 3% WBK, to możesz używać KO w Getin jako dolnej akceptowalnej granicy czyli 2,70%.

      Usuń
    2. WBK to neobank czy masz na myśli WBK BZ? Bo za bardzo nie wiem o cho chodzi i skąd to 3%. Obecnie mam w neobanku 2.6% czy 2.7 i chciałbym wrzucić środki na Tylko Teraz, ale pewnie nie zdążę niestety. Bank nie chciał mi powiedzieć do którego dnia będzie dostępna ta lokata niestety.

      Usuń
    3. Mowa o BZ WBK, na początku lipca pisałem jak zamienić poprzednie 4% na 3% bez limitu kwotowego:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2017/07/50-z-za-zaozenie-konta-123-na-3-bez.html
      Konta na 3% w dowolnej ilości można było zakładać do 31 października 2017 o czym wielokrotnie była mowa na blogu.

      Jakoś nie pomyślałem na początku by całość środków z WBK na 3% przenieść na Tylko Teraz i zwolnić miejsce pod zapadające przyszłe lokaty.

      Usuń
    4. Sorry... to ja znów namieszałem. Z Neobanku zrobiłem Wielkopolski Bank Kredytowy. Wiadomo o co chodzi. Dziękuję za wyjaśnienia

      Usuń
  3. A na gruponie jest 80 zł za założenie lokaty w BGŻ Optima.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogę poprosić o link do oferty?

      Usuń
    2. Wyszukaj w Grouponie slow bgz optima

      Usuń
  4. Ostatnia możliwość pozostaje oczywiście tym, którzy założyli sobie x kont do końca października i wyzerowali je przelewając środki na Tylko Teraz:) - coś przegapiłem o jakie zerowanie za Tylko teraz chodzi. Tam jest dalej oprocentowanie 3% za min. 2000 przelewu przecież

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. 2000 przelewu możesz zrobić w dowolnym dniu w miesiącu, ale na chwilę obecną warto przelać całość z WBK na lokatę w Idea bank, gdzie też masz 3%. Jak Ci się za miesiąc skończą lokaty w IB, a nie będzie nowej stawki na minimum 3%, to możesz przelać sobie środki do WBK.
      Ja tak właśnie zrobiłem.

      Usuń
    2. a czy przypadkowo BZWBK nie pobiera opłaty wys. 2 dychy za wyzerowane konta pt. 1 2 3??

      Usuń
    3. O ile wiem dwie dychy kasuje za brak wpływu na 2.000 zł.
      Jak wyzerujesz to oprocentowanie spadnie do 0% według tabeli.

      Usuń
  5. Przypominajka dla posiadaczy konta WBK:
    Nie warto pakować równo po maksymalne 2990 zł, jeśli nie przelewamy pełnych kwot na wszystkie konta jednocześnie (tzn zostawiając kilka po 0 zł).

    Sam tak dziś zrobiłem pakując po 2990 zł na prawie wszystkie konta, a na ostatnim pozostawiając poniżej 2000 zł. To błąd i pewnie wiecie dlaczego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @polcan: tak tato, wiemy ;-)
      Ostatnie konto bedzie mialo 2%.
      Przy okazji info: BZWBK niepoprawnie zaokragla naliczane odsetki.
      Dla nich np. 7,6183 = 7,61, a powinno 7,62.
      Mala roznica, jednak jesli ktos ma kilka-nascie/dziesiat kont, to juz prawie zlotowka w plecy.

      Usuń
    2. Dokładnie. Kto wpakowuje np. po 2990 zł na każde konto to traci odsetki na pozostałych. Innymi słowy warto pakować po 2001 zł na każde, a potem dopłacać, jeśli komuś brakuje środków.

      Masz rację przy 3% zysk brutto to 7,6183561644 więc powinno być zaokrąglanie w górę.
      Nie było mowy w 2012 przy likwidacji jednodniówek o jakimś zaokrąglaniu w dół? Dobrze pamiętam? Wtedy głośno było o podatku 100% przy minimalnych zyskach...
      Do dziś widać to w Eurobanku, gdzie dalej są jednodniówki: zysk brutto 0,01 zł i podatek też 0,01 zł. W efekcie mamy guzik z pętelką:(

      Usuń
    3. Polcan, żeby było 3% na Koncie 123 musi być powyżej 2000 zł. Tak trzeba kombinować między kontami, aby na każdym dawało 3% i nie musi to być 2990 zł.

      Usuń
    4. Wiem, robiłem dziś serię przelewów z Idea bank po 2984,03 zł po to by mieć równe 2990 zł jak zwykle, ale zabrakło mi środków na full wypas.

      Teraz loguję się do WBK by sprawdzić, czy gdzieś nie zrobiłem błędu. Sprawdzam stawkę, a tu... 2%.
      Oczywiście zrobiłem od razu przelew między kontami tak by było wszędzie po 3%.
      Być może komuś to umknęło stąd moja przypominajka:)

      Usuń
    5. Dla ostrzeżenia innych w sprawie zwolnienia z opłaty za Konto 123. Nie może to być przelew własny między kontami w BZ WBK, lecz z zewnątrz lub z BZ WBK innego klienta.
      Zadałem pytanie i otrzymałem taką informacją.
      Cyt:
      Odpowiedź banku 2 listopada 2017
      Szanowny Panie,
      dziękuję za przesłaną wiadomość.
      W odpowiedzi na otrzymane pytanie informuję, że przelew własny z rachunku w naszym banku nie zwalnia z opłaty za prowadzenie Konta 123.
      W razie dodatkowych pytań zachęcam do ponownego kontaktu, e-mailowo lub telefonicznie pod numerem 1 9999 /+48 61 81 19 999.
      Z poważaniem

      Imię i Nazwisko

      Bank Zachodni WBK
      ul. Rynek 9/11, 50-950 Wrocław
      telefon 1 9999 (+48 61 81 1 9999)

      Usuń
    6. A to ciekawe gdyz w regulaminie nie ma mowy o tym ograniczeniu a regulamin jest najwazniejszy.
      Ja tez kiedys o to pytalem i uzyskalem odpowiedz ze moze byc przelew wewnetrzny. Mam zapisana date i czas rozmmowy nawet.

      Usuń
    7. A ja robię przelewy wewnętrzne i nie mam opłaty więc jeśli teraz naliczą to mam pretekst bo regulamin się nie zmienił..

      Usuń
    8. Jak widać konsultanci odpowiadają tak jak im wygodniej. A dla nich bezpieczniej jest napisać gorszą opcję. Kto tam pracuje? Mnóstwo nieudaczników.

      Usuń
  6. Skoro jesteśmy przy WBK, to mam pytanie. Sprawdzają się wam przelewy wewnętrzne przy anulowaniu opłaty?
    Do tej pory robiłem po 2-3 przelewy dziennie z zewnątrz, więc nie było problemu. Dziś robiłem jednocześnie kilkanaście każdy na inne konto z zewnątrz i było już to nieco uciążliwe...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powyżej dałem odpowiedź.

      Usuń
    2. Tak jak myślałem. Cóż, przy stawkach 3% w IB trzeba się będzie pogodzić z hurtowym załatwianiem wszystkich przelewów.

      Usuń
    3. Ja to robię w BZ WBK, między kontem żony a swoim. Mam 15 i żona też 15. Zadałem pytanie konsultantowi BZ WBK, ponieważ nigdzie nie określono, że nie może to być wpływ wewnątrz własnych Kont.

      Usuń
    4. Zatem skoro nigdzie nie okreslono, ze nie moze to byc przelew wlasny to.. moze to byc przelew wlasny.
      Regulamin nie ogranicza typu przelewu zwalniajacego z oplat.
      Jeslo nalicza, trzeba napisac reklamacje powolujac sie na regulamin.
      Oczywoscie zawsze moga zmienic regulamin, ale nie moga tego zrobic z dnia na dzien

      Usuń
    5. Mamy przykład, kto tam pracuje. Odpowiadają tak, żeby nie ponieść żadnych konsekwencji w przypadku reklamacji. Zgadzam się, że Regulamin tego wpływu nie określa, więc wg mnie i prawa może to być przelew własny wewnątrz banku. Ja tego nie ćwiczyłem i nie chcę ćwiczyć, a potem kopać się z koniem lub udowadniać, że nie jestem wielbłądem.

      Usuń
  7. To jak to w końcu działa, że mam konta 123 po 3 tys. zł, w przedostatnim dniu przelewam z każdego konta po 20 zł na KJC i nie ponoszę z tego tytułu żadnych opłat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie.
      Musisz chociaz raz w danym miesiacu kalendarzowym dokonac wplaty/przelewu na kazde posiadane konto 123 w kwocie minimum 2000zl na kazde. Pozniej mozesz te kwote wyplacic tego samego dnia

      Usuń
    2. Nikt ci nie każe przelewać. Jeśli masz 3 tyś. i po dopisaniu odsetek w przedostatnim dniu będziesz miał 3006,19 zł więc powyżej 3 tyś i twoje oprocentowanie z 3% spadnie do 0%. A z opłat za prowadzenie Konta 123 zwalnia tylko przelew min 2000 zł w każdym miesiącu.

      Usuń
    3. Otóż nie. Można mieć do 3 tys. na koncie w 'sposób ciągły', tylko trzeba uważać aby po dopisaniu odsetek na koniec miesiąca nie przekroczyć 3 tys. zł.

      Usuń
    4. Dlatego pisałem wyżej o przelewach takich by mieć zawsze 2990 zł czyli bezpieczną kwotę, która w danym miesiącu nigdy nie przekroczy 3000 zł po dopisaniu odsetek.

      Odsetki jakie miałem za ubiegły miesiąc to 5,97 zł stąd przelewy po 2984,03 zł na każde konto.

      Usuń
  8. czy ktoś może posiada lokaty w inbanku? Bo ja założyłem lokatę w poniedziałek i do dziś nie dostałem potwierdzenia. Dostałem tylko umowę lokaty a w niej zapis, że lokata uruchomi się po wpłynięciu środków. Nie mam żadnego numeru konta bo wpłata była przez Blue Media. Z góry dziękuję za odpowiedź

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś miałem lokaty w inbanku - Chwile trwa aż dostaniesz potwierdzenie ale data uruchomienia lokaty jest z tego co pamietam na drugi dzień.
      Swoją droga co Ciebie skusiło na założenie tak marnej lokaty i to bez gwarancji polskiego Bfg!!! Na 6m dają 2% na 12m - 2,2%.

      Usuń
    2. 3 letnia lokata jest na 3,15%. na 200000 to już jest coś. Podobnie w SK Banku. Zarobiłem odsetek 70000PLN, więc co najmniej 20000 do przodu z innymi Bankami wtedy. Ja dostałem dość szybko odpowiedź z Inbanku ale jest to umowa lokaty a nie konkretne potwierdzenie z saldem, numerem rachunku itp. Z Panią na infoliniiuzgodniłem, że takie zaświadczenie mi przyśle.
      Dzęki za odpowiedź Irek

      Usuń
  9. In bank jak odnowi lokaty to dają 0.10 więcej czyli co po 10 odnowień będzie 4 procent?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiepski interes zważywszy, że BFG tam nie działa.

      Usuń
  10. Getin ma plan naprawczy i czemu bank nie posiada lokat na długie okresy? Ze zmiennym oprecentowaniem na dwa i 3 lata nie ma lokat tylko finasuje kredyty lokatami i kontami oszczędnościowe na nowe środki

    OdpowiedzUsuń
  11. Zróbmy wielka akcja przenosimy lokaty z ailor banku co odnawiaja na 0.25

    OdpowiedzUsuń
  12. Lokaty odnawialne w ailor banku to 0. 25 już pko bp lepiej jest

    OdpowiedzUsuń
  13. Czy ktoś z was negecjowal lokaty w bankach komercyjnych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak i niestety nie ma żadnego negocjowania. Kwota nie ma też żadnego znaczenia.

      Usuń
    2. Tak. Próbowałem w Deutsche bank . Dla kwoty większej niż 200k proponowali mi 0.2 pp wiecej niż na standardowej lokacie więc bez sensu. z tego co se wywiedziałem to w większości banków nie otrzymasz większego bonusa za kilkaset tys. Mało tego... wiekszosć banków w obecnych czasach duże depozyty traktuje jako niechciany balast bomają inne źródła taniego pieniadza wiec w ogóle nie mają propozycji lokat negocjowanych. To te banki z najlepszą sytuacja finansową i najniższym oprocentowaniem depozytów.

      Usuń
    3. Negocjowanie jest, ale do stawek rynkowych. Przy PLN jezeli np. IB daje 3%, to zapomnij o negocjowaniu w takim np. PKOBP. Jezeli bank daje na lokacie np. 1%, to wtedy wynegocjujesz np, 1,5%, ale chyba nie tego poziomu dotyczylo pytanie. Jak najbardziej mozna negocjowac np. dla USD, gdzie standardowe oprocentowanie pokazywane jest na poziomie np. 0,7%, a przy "negocjacjowanych" dla wiekszej kwoty bedzie to okolo 2% na dluzszy termin. Popatrzcie sobie na WIBOR lub LIBOR w danej walucie i wtedy mozna zgadnac czy jest przestrzen do negocjacji. Oczywiscie zalezy to tez od banku, ale w wielu tych duzych molochach typu PKOBP mozna dostac oprocentowanie ustalone przez centrale na dana chwile, raczej nie jest to negocjacja a oferta "rynkowa".

      Usuń
  14. Ale bank zachodni ma 25 tyś a A Getin banku jest 30 tyś to nic nie wynegocjować nie da sie

    OdpowiedzUsuń
  15. Bez seansu mieć 15 kont osobistych i 15 kart osobistych w jednym banku

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale bank zachodni proponuje lokatę negocjowane od 25 tyś tak samo Deutsche banku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla lokat negocjowanych oprocentowanie bazowe zaczyna się od stawki o wiele niższej niż bank daje na lokacie promocyjnej tak więc zapomnij o jakichkolwiek negocjacjach. Załóż kilka kont w różnych bankach i korzystaj z promocji. Np. W Lions bank masz nawet dobry procent dla lokaty welcome. Kombinuj i nie narzekaj.

      Usuń
    2. Przypomnę o własnych badaniach lokat negocjowanych. Jak się okazało cała negocjacja była z góry ukartowana przez bank:
      https://moneyafterhours.blogspot.com/2015/12/bajka-dla-naiwnych-czyli-jak-wygladaja.html

      Usuń
    3. @Polcan, odwoluje sie do mojego wpisu z 9:43. Ta tzw. "negocjacja" jest ale do warunkow rynkowych. Dla PLN stawki oferowane przez IB nie sa rynkowe, tylko wynikaja z sytuacji banku. Dla USD, jak najbardziej przy wiekszych kwotach mozna szukac tych negocjowanych, bo one potrafia mocno przebic stawki lokat standardowych.
      Konkluzja jest taka, ze dla PLN nie ma co szukac "negocjacji", bo z reguly jest zawsze bank, ktory jest mocno w potrzebie, natomiast dla walut, czesto ta negocjacja ma duzy sens. Stawka rynkowa miedzybankowa dla 1Y dla PLN jest 1,85% a dla USD 1,86%.
      Praktycznie od jesieni 2008r zagoscila juz nienormalnosc, ze czesc bankow mocno przebija stawki WIBOR, tzn. jestesmy ciagle w kryzysie miedzybankowym. Czesc bankow nie moze dostac pozyczki ze stopa WIBOR, stad mamy te lokaty z przedzialu 2,5-3% dla PLN.

      Usuń
  17. Ale bank pekao sa lokaty negocjowane mają już od 5 tyś. A lions bank jest dobry jak ma jesie lokatę na 100tys i konto osobiste i oszdnosciowo czyli w lions trzeba mieć 100tys na lokatę na 5 lat i konto oszczędnościowe i osobiste

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chłopie czy możesz się uciszyć? Ktoś ci już wyżej napisał, że piszesz bzdury jak byś dopiero lulka odstawił :) Lokaty tzw. "negocjowane" to frazes dla łosi i zapomnij, że coś zarobisz !

      Usuń
  18. Tylko teraz można założyć bez konta?

    OdpowiedzUsuń
  19. Odpowiedzi
    1. Szkoda, bo w poniedziałek miałem przypływ większej gotówki...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...