poniedziałek, 1 października 2018

Santander przyznaje się do winy i... dalej nie wypłaca premii


Wracamy do sprawy reklamacji bankowych. Opisuję na blogu wiele promocji, na których można nieźle zarobić. Niestety nie zawsze banki wywiązują się ze swoich deklaracji, a wówczas pozostaje nam złożenie reklamacji.


Pisałem niedawno w komentarzach o braku premii za przelewani wynagrodzenia do byłego WBK. Pierwsze pełne wynagrodzenie wpłynęło w lipcu, więc bank do końca sierpnia miał czas na przelanie premii.

Skoro w podanym terminie na koncie nie zaobserwowałem żadnej premii, złożyłem na początku reklamację w tej sprawie. W międzyczasie WBK zniknęło z rynku i jego miejsce zajął hiszpański Santander. 

W oddziale, gdzie złożyłem reklamację zapewniano mnie, że reklamacja zostanie rozpatrzona szybciej niż rzekome 30 dni. Aby przyspieszyć odpowiedź wybrałem sms jako formę komunikacji. Po dwóch tygodniach odpowiedź przyszła, ale o treści. 
Dzień dobry, rozpatrzenie reklamacji xxx zajmie nam jeszcze trochę czasu. Odpowiedź przekażemy niezwłocznie po zakończeniu analizy. Santander Bank Polska.

Jak widać Santander to zupełnie inny bank niż WBK czy Millennium. U Portugalczyków reklamacja jest wręcz sympatyczna. Odpowiedź dostałem już następnego dnia, zaś bank w ramach przeprosin za zaistniałą sytuację dał od siebie dodatkową premię

W przypadku Santandera sprawa wydaje się być prosta jak drut. Klient miał założyć reklamowane Konto Jakie Chcę i przelewać na nie swoje wynagrodzenie. Jedyny dodatkowy warunek to brak przelewania wynagrodzenia do banku wcześniej.  

Na odpowiedź przyszło mi poczekać niemal miesiąc. Sms był treści:
Twoja reklamacja xxx została rozpatrzona. Odpowiedź wyślemy na adres korespondencyjny. Pozdrawiamy Santander

Nie po to wybierałem ekspresowy sms by czekać na jakieś listy dostarczane drogą tradycyjną, ale ok. List nadany 20 września doszedł dopiero po tygodniu i był treści.

Centrum Obsługi Reklamacji i Zapytań
Szanowna Pani,
Odpowiadając na Pani zgłoszenie dotyczące promocji 300 zł za wynagrodzenie informuję, że przez błąd popełniony po stronie banku, nagrody nie zostały naliczone oraz wypłacone prawidłowo.
Przepraszamy, że nie naliczyliśmy Pani nagród w promocji. Wyjaśniam, że należne nagrody zostaną wypłacone na Pani rachunek do końca września 2018.

Skoro list zawiera zwroty adresowane do Pani, mimo iż adresatem jest płeć męska, można przypuszczać, że takie listy są wysyłane na zasadzie kopiuj wklej i jest to częsta praktyka. Istotniejsze jest jednak coś innego.

Problem w tym, że do końca września na koncie nie pojawiły się obiecana wypłata premii. Odsetki za ubiegły miesiąc pojawiły się na koncie przed czasem - już w sobotę 29 września.

To pierwszy taki przypadek, że bank deklaruje się do wykonania czynności po czym okazuje się, że nic takiego nie nastąpiło. Spotkaliście się już z czymś takim w jakimkolwiek banku?

Tak czy owak przyznać muszę, że chociaż WBK był moim ulubionym bankiem, to Santander już na start potrafi mocno zniechęcić do siebie.

25 komentarzy:

  1. Koledzy pojawia się nadal oferta lokaty zawrotnej i IB i na ile %

    pzdr.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, 3% na 3M

      Usuń
    2. Anonimowy1: Tak, nadal jest zawrotna na 3% na 3 miesiące - kwota minimum 10.000 złotych

      Usuń
  2. Ja specjalnie dla tych 300 zł i programu poleceń złożyłem wniosek o otwarcie konta. 23 września!! Umowa miała zostać dostarczona przez kuriera ale do dzisiaj nadal czekam. Na infolinii banku umywają ręce bo to wina firmy kurierskiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. inpost? ostatnio 4 dni czekałem na umowę z mbanku. Nic nie zrobisz poza ponaglaniem kuriera. teraz czekam na kartę

      Usuń
  3. Kolejny problem z podwyższonym oprocentowaniem na kontach systematycznych....nieprawidłowo naliczane odsetki....Problemy z włączeniem aut oszczędzanie... dziś reklamacja dla kilku kont

    OdpowiedzUsuń
  4. Wnioski o dwa konta indywidualne złożone 19.09. Dwa dni i kurier wyraża chęć przybycia. Jestem poza zasięgiem i przekładam wizytę na poniedziałek. Kurier przybywa i jednocześnie, z żoną, podpisujemy umowy. Moje konto aktywowane następnego dnia. Brak odzewu, ze strony banku, w sprawie drugiego konta. Mija jeden dzień, drugi dzień. Chat -> rozmowa z konsultantem -> "...trzeba się uzbroić w cierpliwość..." Infolinia -> rozmowa z konsultantem -> "...takie rzeczy to tylko w placówce...". Odwiedzam placówkę. Obsługa bez zarzutu. Pani dzielnie walczy i stwierdza, że nie wyjdziemy bez dostępu do bankowości internetowej. Udaje się tego dokonać. Miła Pani towarzyszy podczas aktywacji. Uzyskuję dostęp i jest super. W domu, zasiadam na kanapie i podejmuję próbę aktywacji karty, która została dostarczona w dniu wizyty kuriera (skrzynka pocztowa). Loguję się przy pomocy świeżo uzyskanego hasła. Jest pięknie, z tym, że karty, do aktywacji brak. Nie ma jej w systemie. Chat-> rozmowa z konsultantem -> system przez noc powinien wszystko "przetrawić" i następnego dnia już wszystko będzie w porządku. Nadchodzi następny dzień. Karty w systemie brak. Na świeżo otwartym koncie, tym, z którym aktywacja przebiegła sprawnie, próbuję dodać konto, z którym są problemy, do listy odbiorców. Odmowa. Konto o podanym numerze nie istnieje. Chat -> rozmowa z konsultantem. Wszystkie dane mają. Wszystko się zgadza. Ale konto jest zablokowane. Dlaczego? Tego nie wie nikt. Konsultant zaproponował złożenie reklamacji. Sam ją sporządził. Czas oczekiwania - do 30 dni. Zaznaczone, że jest chęć na "300zł za wynagrodzenie". Najlepsze w tym wszystkim jest to, że bank przyznaje, że wina leży po jego stronie, ale póki co brak mocy, aby problem rozwiązać.

    OdpowiedzUsuń
  5. A w Idea znów pojawiła się "niewidoczna w systemie" lokata.
    Chciałem ewakuować kasę po zakończonej lokacie i przy próbie przelewu wyskoczyła mi propozycja 3% na 3M...

    OdpowiedzUsuń
  6. Od 02.10.2018 r. w IB wymiana "Lokaty na nowe środki" na "Lokatę na nowe środki Plus" z identycznym oprocentowaniem, lecz podczas zakładania lokaty środki już muszą być na koncie. Nie da się złożyć wniosku, a później lokatę opłacić. Lokata tylko dla posiadaczy Konta Idea Cloud.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wymiana tylko dolozyli druga.
      Sa dostepne obie, zwykla i plus.

      Usuń
    2. Już jest tylko jedna. Tylko plus.

      Usuń
    3. Dzięki Ptok, już jest aktualizacja w najnowszym wpisie na ten temat ;)

      Usuń
  7. z kontem systematycznym to jakaś kpina , ponieważ nie widać aktualnego oprocentowania tylko sam musisz jakoś sprawdzić co jest bardzo trudne czasami........i mogą na tym oszukiwać

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja mam taki problem z BGŻ BNP Paribas; uwzględnili mi reklamacje w czerwcu (!), pieniądze mieli zwrócić niezwłocznie i jeszcze do dzisiaj ich nie widziałem ;) Generalnie banku nie polecam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta zabawa z reklamacja w santanderze to normalka. Reklamacje rozpatruje w bankach dzis moze jedna osoba , ale wiekszosc zapytan wpierw przelatuje przez tzw. Sztuczna inteligencje. Kwestia wyplaty kasy na konto to juz co innego.
    Zaangazowane jest kilka szczebli, a na koncu decyzja podejmowana jest w Portugalii w centrali banku.
    Polscy pracownicy nie moga podejmowac zadnych decyzji, jesli chodzi nawet o wydanie 20 zl na papier toaletowy. Normalka w korpo zagranicznym.
    Kawa dla pracownikow to najtansza rozpuszczalna chemia, nie wspominajac o tzw. bezwartosciowych Bonusach. Pracowalem kiedys w korpo zagranicznym jako mlodzieniec, i co nieco wiem.
    Caluje mojego obecnego szefa w raczki. Owszem jest polskim Januszem, ale przynajmniej szanuje ludzi , a nie traktuje ich jak element kosztorysu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wczoraj pojawiła się u mnie pierwsza wpłata za wynagrodzenie w wysokości 50 zł. Za poprzedni miesiąc wciąż brak premii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy w tytule przelewu napisane było za jaki miesiąc ta premia?

      Usuń
    2. Nie. Napisano tam tylko:
      'Nagroda - 300 z3, za wynagrodzenie'

      Usuń
    3. Santander zaskoczył mnie mile. Reklamacja rozpatrzona pozytywnie w przeciągu niespełna 5 dni kalendarzowych. 01.10.2018 r. złożyłam reklamację na brak premii wdo 30.09.2018 r. i w dniu dzisiejszym otrzymałam SMS-a z przeprosinami oraz, że premia wypłacona będzie do 20.10.2018r.

      Usuń
    4. Może już mają przetarte szlaki;)

      Usuń
  11. Mam już za sobą 1 reklamację w Bezecie. Forsa wpłynęła za wypłatę lipcową i sierpniową we wrześniu. Teraz czekam na 5 dych z wypłaty wrześniowej. Pożyjemy, zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  12. dopisuje sie do listy osób, ktorym Santander nie wypłacił należnej premii, ojcu również.

    OdpowiedzUsuń
  13. Za wrzesień należy się premia do końca października, więc czekam na rozwój wypadków.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...