czwartek, 31 grudnia 2020

Od jutra rusza nowa promocja z możliwością zgarnięcia 400 zł w Alior

Końcówka roku przynosi powrót promocji z 300 zł do Biedronki, która kończy się nieuchronnie dziś. Z drugiej strony inna niedawno omówiona promocja w Alior banku, która też miała zakończyć się dziś została przedłużona. To dobrze, bowiem jest tutaj możliwość zgarnięcia do 400 zł, więc kto się nie załapał lub ją przegapił może jeszcze z niej skorzystać.

 

Przyznam, że zaskoczyła mnie stówka którą można zdobyć za... przystąpienie do programu MasterCard Bezcenne Chwile. Aż szkoda, że przystąpiłem do tego programu za friko. Ale po kolei.

Kto może brać w tym udział? Regulamin pozostaje taki sam jaki był w końcówce roku, więc nowy klient to taki który nie miał nic w Aliorze przez ostatnie 2 lata. Tak wynika z niedostępnego jeszcze pod poniższym linkiem, ale już załączonego na końcu artykułu regulaminu VI edycji promocji.

Tutaj zgarniesz do 400 zł za w promocji Z nami najlepiej w Alior bank 

Odświeżona promocja ma potrwać przez pierwsze dwa miesiące nowego roku, więc powinna się zakończyć 28 lutego 2021. Powyższy link wskazuje co prawda 31 grudnia 2020, ale od jutra powinien się zaktualizować o nową edycję.


 Co trzeba zrobić by zgarnąć 400 zł?

100 zł - Wszystko mamy wyjaśnione na powyższym screenie. Zacznę od punktu ostatniego, ten bowiem zaintrygował mnie najbardziej. Wystarczy zapisać się do programu MasterCard Bezcenne Chwile i następnie zapłacić 5x kartą by zgarnąć 100 zł, co prawda w postaci 6800 punktów na start, ale będących równowartością stówki.

 

Na wykonanie tej czynności mamy aż 30 dni od przystąpienia, a przecież wystarczy te 5 płatności wykonać sobie samemu chociażby na kasie samoobsługowej w Biedronce. Za każdy towar zapłacimy tutaj osobno, co więcej korzystanie z takich kas jest szybsze niż czekanie na obsłużenie w kolejce. Ludzie jakoś nie korzystają z kas samoobsługowych, więc sami zrobimy to szybko i sprawnie, a przy okazji spełniając warunki z dowolnej promocji bankowej, gdzie liczą się ilościowe płatności.

120 zł - Druga premia też jest łatwa do zgarnięcia. Wystarczy bowiem:

  • Wpływ na konto na 1500 zł
  • 3 transakcje kartą
  • jedno logowanie do apki melonika

Takie czynności wystarczy zrobić raz w miesiącu. Dostajemy za to dychę, niby niedużo, ale też przelew, logowanie i 3 płatności to żaden warunek, więc jest to warte zachodu. Tym bardziej, że ma to charakter powtarzalny i po roku uzbiera nam się 120 zł a to już jest niemało.

180 zł - Najbardziej trzeba uważać z ostatnią premią. Należy pamiętać, że warunkiem przystąpienia do tej największej w sumie premii jest spełnienie warunków omówionych wyżej czyli wpływu-karty-logowania.

Dlaczego należy uważać z ostatnią premią? Ano dlatego, że tutaj trzeba sprytnie skorzystać z jakiejś darmowej promocji kredytu. Korzystałem już z wielu takich promocji zawsze warunkiem jednak było to by dana promocja była darmowa np. zakup produktu z ratami za 0% choćby Euro RTV czy darmowo przyznawany limit w koncie czy promocja karty kredytowej.


W tym przypadku premia będzie wyższa i wyniesie 15 zł na miesiąc. Po dwunastu miesiącach daje to nam już 180 zł, co już jest fajną premią. Tutaj jednak należy upewnić się, że korzystany przez nas produkt jest całkowicie darmowy tak byśmy wyszli na tym na plus. 

Tutaj zgarniesz do 400 zł za w promocji Z nami najlepiej w Alior bank

Alior pozostaje trzecim bankiem z kontem typu Must Have po zielonych i niebieskich. Bordowi mają bowiem fajne konto oszczędnościowe, gdzie można wpakować większą kwotę do 100 tysięcy zł. No i coś jeszcze: nieograniczoną ilość darmowych przelewów z KO na ror.


A jeśli do tego można zacząć zarabiać na start to jest to fakt tylko na plus. Co ciekawe mamy tutaj nawet nowość dla graczy. Osobiście nie gram w gry, ale może kogoś zainteresuje zdobywanie co miesiąc 1380 Riot Points do League of Legends:)


 

Uwaga: 

teraz do podwyższenia stawki na KO do 1% melonik wymaga już wpływu na kwotę 2000 zł. Kto zapewni nowe środki, a nie zrobi wymaganego przelewu lub przeleje 1500 zł do jakich przywykliśmy, dostanie tylko połowę tej stawki!

Regulamin akcji 400 zł do zgarnięcia w promocji Z nami najlepiej - VI edycja

Regulamin promocji MasterCard Bezcenne Chwile

67 komentarzy:

  1. Booom!!!!!!!!!!
    IDea Bank znika. Od 3 stycznia przejmuje go PEKAO. Czyli przymusowa restrukturyzacja.
    Adieu dla oszczędzania. ja juz nic tam nie mam. Pozostanie mi zamkniecie konta w PEKAO. Szlag by trafił tą załoge od planu Zdzisława
    MM

    OdpowiedzUsuń
  2. https://businessinsider.com.pl/firmy/strategie/pekao-przejmuje-idea-bank/cj1ec9v

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety to koniec Idea Banku...

    OdpowiedzUsuń
  4. https://www.bankier.pl/wiadomosc/Idea-Bank-zostanie-przejety-przez-Bank-Pekao-BFG-wszczal-przymusowa-restrukturyzacje-8029773.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Pekao przejmuje idea bank.
    Xd

    OdpowiedzUsuń
  6. No to po Idea Banku https://www.wnp.pl/finanse/bfg-przymusowa-restrukturyzacja-idea-banku-zostanie-on-przejety-przez-pekao,441074.html

    OdpowiedzUsuń
  7. News dnia. Od 3 stycznia przejęcie Idei przez PKO BP. KONIEC LOKAT W IDEI.

    OdpowiedzUsuń
  8. Ten fatalny rok bardziej spieprzyć się nie mógł...

    OdpowiedzUsuń
  9. Pozostanie trzymanie kasy na 0%

    OdpowiedzUsuń
  10. To przypomina czasy po drugiej wojnie wtedy komuniści też nacjonalizowali wszystko

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja już się z tego wszystkiego śmieję. To teraz wyobraźcie sobie ludzi którzy mają akcje i obligacje Idei. Oni moga płakac a nie my. Im skasują zainwesowany majątek. My już po prostu nie mamy wyboru. Trzeba coś kupić po prostu zamiast deponować. za chwilę to samo będzie ze spółdzielczakami. Też PEKAO wchłonie
    Niestety klienci funduszowi też odczują wstrząs tej kasacji obligacji bo Getin następny a po nim pewnie jakies spółdzielczaki. Obligacje banków wysokiego ryzyka to już bardzo trefny papier.
    No i zapomnijmy o promocjach bo banki teraz będą płacić jeszcze wiecej na BFG
    MM

    OdpowiedzUsuń
  12. ...czyli dopieli swego :( Fatalny noworoczny news.

    OdpowiedzUsuń
  13. Lokata świąteczna była ostatnią atrakcyjną lokatą. Tylko do końca lutego. Co po tym czasie? Zostaje Getin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po pierwsze Getin jest następny w kolejce. Po drugie, szybko zetną stawki bo właśnie stracili największą konkurencję. Witamy w lokatach grubo poniżej 1%.

      Usuń
    2. O ile nie przejmą Getin Banku... :(

      Usuń
  14. Z tych publikacji wynika (a przede wszystkim z przepisów prawa regulujących przejęcie banku), że strona internetowa Idea Bank pozostanie, pozostaną numery rachunków, loginy, karty debetowe, kredyty i w ogóle obsługa klienta. Zatem kończące się lokaty w lutym lub marcu 2021 roku będą wraz z odsetkami na rachunku w Idea Banku. Warto byłoby napisać odrębny post na ten temat (to już apel do Polcana). Zapewne wiele osób zaczyna panikować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziś już czas na zabawę, ale jutro prawdopodobnie znajdę chwilę. Nie ma co panikować, ot zostajemy przymusowo przeniesieni do Pekao. Dla mnie jedyny problem to ewakuacja, bo w IB bez problemu można było w jeden dzień wytransferować ponad 400k, a nie wiem czy teraz to będzie możliwe.
      Przypuszczam jednak, że tak, bo całkowita fuzja ma dopiero nastąpić w IV kwartale 2021.

      Usuń
    2. Do @Polcana, jak wiesz to napisz, jak bedzie z zamykaniem konta, czy tylko w starych oddzialach, czy bedzie mozna to zrobic w Pekao nawet w malej miejscowosci? Po lokacie swiatecznej wypada posprzatac w lutym i zamknac konto.

      Usuń
    3. Zamykałem już konto w IB jak i w Pekao, jak sądzę nie ma znaczenia, w jakim oddziale to zrobisz, nawet w małej miejscowości.
      Jedyny problem z zamykaniem kont z jakim się spotkałem to ze spotami w galeriach. Chciałem ostatnio zamknąć w takim oddzialiku konto w mBank i niestety nie dało, konieczna była wizyta w oddziale. Zrobiłem to wreszcie w tym tygodniu.

      Usuń
    4. Moje pytanie bylo o te "wszystkie" oddzialy Pekao, bo moze byc tak, ze obsluga dawnej Idei, tylko w wybranych (czytaj dawnych oddzialach IdeaBanku). Jak czytam te rozne wpisy, to wychodzi, ze dalej bedzie to dzialalo na systemie Ideabanku, wiec moze byc problem z obsluga tego, w typowych oodzialach Pekao. Przeszkolili wszystkich pracownikow Pekao do obslugi Idea?, cos mam watpliwosci.

      Usuń
    5. polcan, dziwię się że miałeś jakiś problem z zamknięciem konta w mBanku, ponieważ ja w ubiegłym miesiącu zamknęłam bez problemu konto w tym banku wnioskiem przez internet!

      Usuń
  15. Oto fragment artykułu (co ma na myśli, mówiąc atrakcyjną lokatę powitalną; jeśli nawet - będzie ona miała zapewne jednorazowy charakter, by później proponować 0,01%)): Przygotujemy też bardzo atrakcyjną ofertę powitalną dla klientów detalicznych Idea Bank SA, m.in. zaproponujemy konto osobiste wraz ze wszystkimi bankomatami w Polsce i na świecie na rok bez opłat oraz atrakcyjnie oprocentowane lokaty powitalne - Leszek Skiba, p.o. prezesa Banku Pekao SA.

    Czytaj więcej na https://biznes.interia.pl/gieldy/aktualnosci/news-bank-pekao-przejmie-idea-bank-przymusowa-restrukturyzacja,nId,4959581#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Atrakcyjna lokata to dla mnie powyżej 2%. Wątpię, żeby dali tyle.

      Usuń
    2. do Anonimowy 31 grudnia 2020 15:47 Do niedawna była w Pekao SA lokata - 0,01% reklamowana jako atrakcyjna.

      Usuń
  16. Getin czeka podobny scenariusz ? Pytam poważnie. Mam nadzieję, że nie. Co teraz z kontami i lokatami w Idei zostaną przeniesione do serwisu transakcyjneg Pekao czy nadal będziemy się logować przez Idea Cloud ? Bo o oddziałach napisali, że "oddziały Idea Banku będą dostępne dla klientów pod szyldem Banku Pekao S.A." Pytanie też co jeśli już się posiada konto w Pekao. Będą dwa osobne loginy ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prędzej czy póxniej też, ale prawdopodobnie złożą LC ofertę nie do odrzucenia - czyli sprzedaży bo Getin to większy kaliber i obligacji na rynku więcej więc szok dla rynków mógłby chyba wystąpić. Idea to ledwie kiladziesiat mln w obligacjach
      MM

      Usuń
    2. Ale pelna integracja pod koniec 2021, wszystko bedzie hulac na systemie IB, tylko oferta bedzie juz "niestrawna" dla nas, wiec wiekszosc zamknie konta przed ta integracja. Znika podmiot prawny IB, ale dla nas nic sie nie zmienia poza brakiem dobrej oferty w przyszlosci.
      Getin to zupelnie inna liga wielkosci i pewnie jeszcze troche pociagnie, ale jak LC do niego nie doplaci, to pewnie podzieli los IB. Korzystamy z oferty Getina, jak dlugo sie da, ale wiadomo, ze Getin juz nie ma konkurenta w postaci IB, stad oprocentowanie, tylko lekko bedzie przebijac oferty dostepne w innych bankach (czytaj, mozemy liczyc tylko lekko powyzej 1%, ktore jest promocja w innych bankach).
      Dla dlugoterminowego oszczedzania "depozytowego" w PLN pozostaja jedynie obligacje inflacyjne SP.

      Usuń
  17. a jednak PIS przejal prywatny biznes

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko zgodnie z prawem

      Usuń
    2. wszystko zgodnie z prawem PIS, normalnie to by taki szwindel polityczny nie przeszedl

      Usuń
    3. Takie jest prawo obowiązujące w całej Unii Europejskiej, niestety.

      Usuń
  18. K .... ale news na koniec.

    OdpowiedzUsuń
  19. A jak to wygląda z lokatami które obecnie trwają? Wypłata odsetek normalnie zgodnie z lokata w dniu jej zapadalności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystko po staremu, jedynie oddziały zostaną zrebrandowane. Nie siejcie paniki bo dla ciułaczy nic się nie zmienia (oprócz rychłego obniżenia atrakcyjnych lokat, co by tam nie zapowaidali).
      https://www.bfg.pl/wp-content/uploads/qa-dla-klientow-idea-banku-na-www.pdf

      Usuń
  20. Ściągacie wyciągi i historię lokat? Warto to zrobic w razie wizyty w US. Wyciągi bez problemu schodzą, ale patrzę na historie lokat i mam ich kilkaset. nie dam rady chyba tego obrobić bo jakos te potwierdzenia pojawiają się w sekcji 'wiadomości' i dopiero stamtąd trzeba ściagać. Zeskanowałem tylko ogólna listę a na wyciągach mam wpłaty i wypłaty. Chyba po tym będę w razie czego udowadniał te zarobki z lokat :-)
    Natomiast co do samego banku. jeśli to był jakiś niecny plan to i tak Glapa ma świetną podkładkę. Idea rozdawała kredyty małym firmom. w tym restauratorom, gastronomii i takim tam... W tej pandemicznej sytuacji takie kredyty to już śmieci chyba więc decyzja o przejęciu pewnie byłaby łatwa do wybronienia
    MM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W momencie zakładania lokat (nie tylko w Idei) zawsze pobierałam ich potwierdzenia na bieżąco. Kończące się wywalałam, bo US się nie boję. Natomiast "historię" inwestowania mam zapisaną zawsze za ostatnie pięć lat. Głównie dlatego, żeby wiedzieć, kiedy gdzie jakie konta zamykałam, ale inne informacje też czasem mogą się przydać. Nawet żałuję, że nie robiłam tego od początku, czyli od jakiś 30 lat - byłby pouczający materiał. Nazwy banków (o których dziś niewielu pamięta), powstawanie nowych, przejmowanie, upadłości (Bank Staropolski no - chyba tak się nazywał). I Fundusz Gwarancyjny do 3 tysięcy złotych... Jak wtedy trzeba było "dywersyfikować", żeby się w nim zmieścić! Ot, takie kombatanckie wspomnienia przez łzy... No, ale teraz faktycznie czas się bawić (mimo wieku zaawansowanego):))

      Usuń
    2. No, a teraz spojrzałem w dane i widzę że nie mam wpisanego aktualnego numeru dowodu. I go nie zmienię już. Chyba trzeba czekać aż przeniosą do PEKAO i czeka mnie najpierw uaktualnienie a potem dopiero zamykanie bo to konto będzie mi zbędne. I takie to uroki bankowania. Ja US zawsze się boję mimo że nie mam lewych dochodów. Po prostu tam nie mają żadnych skrupółów. Raz mi czynny żal zgubili i na dzien dobry zaczęła kobieta wypisywać mi mandat. uparłem się że ma poszukac. Poszukała i znalazła. Jak sam człowiek o siebie nie zadba to oskubia tam go pod byle pozorem.
      MM

      Usuń
  21. Ale jaja. Kończę rok w ulubionej Idei, a zacznę w PKO BP, którego nie cierpię. Brawo PIS, brawo ten mały PAN.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech gdyby faktycznie był to PKO, to nie byłoby problemu, bo tu mam konto od lat. A tak jest jakiś dziwoląg w postaci Pekao, gdzie rok temu zamknąłem konto i znów kołomyja w marcu się powtórzy...

      Usuń
  22. Może najpierw przeczytaj dokładnie - nie PKO BP, tylko Pekao S.A. Wiadomo było, że prędzej czy później tak to się skończy. Chyba większym tąpnięciem byłaby upadłość Idei.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciekawe czy pójdzie zamknąć konto online? Obawiam się,że nie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Zobaczcie jak w samym PeKao "cieszą się" z wchłonięcia IDEA Banku. Z radości odeszło już 2 wiceprezesów:

    https://businessinsider.com.pl/firmy/konflikt-w-pekao-po-przejeciu-idea-banku-odchodzi-dwoch-wiceprezesow/revyhm8

    OdpowiedzUsuń
  25. W PKO BP też mam konto od... zawsze. To mój podstawowy bank. Jak to u staruszków bywa.
    W Pekao raz kiedyś zainteresowałam się lokatą. Kiedy po odczekaniu godziny w kolejce (na fotelu na szczęście i z książką zajmującą) panienka przedstawiła mi "dodatkowe warunki", od razu zrezygnowałam. I więcej nie chciałam tam wracać. A teraz mnie zmuszono. Ostatnie lokaty w Idei kończą mi się 1 marca. Mam nadzieję, że potem da się w tym nielubianym przeze mnie stworku pozamykać wszystko przez Internet. Jeśli nie i mnie zarażą - to niech szykują odszkodowanie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Jest 17:30 czy możecie zalogować się do IB przerwa techniczna miała być dopiero o 20:00

    OdpowiedzUsuń
  27. Tak, zalogowałam się bez problemów teraz - 17.49.

    OdpowiedzUsuń
  28. do Anonimowy 31 grudnia 2020 15:31 Przecież co rok rozliczamy się w US (zeznania podatkowe, podatek dochodowy). Jesteś zobowiązany w ten sposób do informowania Skarbu Państwa o swoich dochodach (część uzyskanych dochodów przekazywałeś, po prostu, do Idea Bank na lokaty). Nie ma potrzeby gromadzić historii rachunku sprzed lat, chyba że ma to mieć znaczenie sentymentalne. Na pewno zaś warto (i trzeba) przechowywać potwierdzenia o bieżących (aktualnych) depozytach (lokatach) - w różnej postaci (na dysku przenośnym), a nawet - jak pisał TomTom - pieczołowicie drukować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałam, że głównie po to przechowuję historię, żeby wiedzieć, co i kiedy pozamykałam (żeby wrócić po promocje - często tak robiłam). A sentyment też się liczy:).

      Usuń
  29. do Anonimowy 31 grudnia 2020 17:24 Tak, mogę się zalogować. Wszystko działa. W poczcie, po zalogowaniu, jest list z Idea Banku zatytułowany: Bankowy Fundusz Gwarancyjny (BFG) wszczął przymusową restrukturyzację Idea Bank S.A., a w nim najważniejsze informacje dla klientów Idea Bank S.A. List opatrzony dzisiejszą datą (nie będę kopiował całego - Polcan będzie złościł się).

    OdpowiedzUsuń
  30. Dopóki pracowałem, to drukowałem wszystko. Teraz nie mam tego urządzenia - zapisuję na zewnętrznych. Ale chyba sobie jednak sobie kupię drukarkę, bo mi brakuje corocznego rytuału pozbywania się dokumentów z poprzedniego roku oraz faktur za zakupy, kiedy kończy się już ich gwarancja:).

    OdpowiedzUsuń
  31. Na dodatek Getin kończy dziś promocję wypłat z kont oszczędnościowych bez prowizji. Teraz znowu tylko 1 darmowa :-((((

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie placz, mozna zawsze (bylo o tym) przelac na lokate a nastepnie zerwac ja na biezace -"furtka") lub pozostaje Alior z MegaOszcz z mozliwoscia wielotransferow na ROR.

      Usuń
  32. Myślę, że o przejęcie Idea Banku będzie jeszcze prawnicza wojna i niekoniecznie przez LC przegrana. Biorąc pod uwagę wcześniejsze podchody kupna banku za 1PLN nietrudno dopatrzeć się w tym szwindlu na dużą skalę.
    Jedno mnie TYLKO zastanawia po co komu taki trup?
    A co za ten bank dostanie LC? Puszczą go w skarpetkach i to bez naszej kasy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale to sama EU stworzyla ten mechanizm przejmowania banku zamiast upadlosci, inaczej jak dawniej oglosiliby zawieszenie i wyplaty z BFG. Dla nas po prostu znika bank co mial zawsze "pragnienie" na depozyty, trzeba "posprzatac" (pozamykac rachunki)jak skoncza sie lokaty i zyc dalej.

      Usuń
  33. Gdzie spadacie z kasą z PEKAO?
    Czy takie przymusowe przeniesienie klientów z banku do banku bez powiadomienia i zgody jest zgodne z prawem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest zgodne z prawem, to mechanizm przejmowania bankow zamiast upadlosci wymyslony przez EU. Dla klientow nic sie nie zmienia, umowy zawarte z IB obowiazuja, wiec w czym problem?
      Jak oferta przestaje Ci sie podobac, to zamykasz konto i to prawo masz w kazdym banku.

      Usuń
    2. Taki mechanizm nacjonalizowania trupów jest dla mnie zrozumiały ale...
      Moim zdaniem wcześniej powinno być prawo wyboru: przechodzisz albo zabierasz zabawki.
      Zdecydowanie takie zasady jakie podczas długiego weekendu, gdy nie masz możliwości manewru zastosował KNF - zajeżdżają mi głębokim socjalizmem.

      Usuń
  34. No cóż, a ja mam tylko miłe wspomnienia z US. W związku z odliczaniem VAT za materiały budowlane. "Lwią" część pracy zrobiłam sama (a jakże, w pracy, bo uważałam, że tak bzdurne przepisy nie zasługują na poświęcają na nie wolnych godzin). Pani w US skorygowała, policzyła na nowo i się zgodziłam. A że sam "projekt" był od czapy - to inna sprawa. Ileż osób odpuściło sobie tę mrówczą pracę? I kto na tym skorzystał?

    OdpowiedzUsuń
  35. "Uciekali, uciekali, uciekali..." - Metro - jeśli dzisiaj ktoś kojarzy. Piękne wspomnienia.
    Z Pekao. Wypłacam, przelewam, rozdaję, niech się inni cieszą. Mnie wystarczy emerytura (2.500,00):))

    OdpowiedzUsuń
  36. Na drugie pytanie - nie wiem. Na pierwsze - na razie do Getin, po jego przejęciu również nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteście inteligentnymi ludźmi(bo skumulowaliście niejednokrotnie kwoty budzące szacunek).Interesujecie sie przy tym ekonomią i osobistymi finansami bo czytacie choćby taki blog jak ten.Jednak mimo to jesteście nieprawdopodobnie nieporadni,zagubieni w obecnej sytuacji ujemnych stóp procentowych,inflacji etc.I to budzi olbrzymie zdziwienie.Od trzech lat wiadomo co sie tu świeci.Skład RPP i poglądy jej członków są znane.Było mnóstwo czasu by odpowiednio przygotować swe finanse osobiste.Jak można żebrac o 2 proc na 3 miesiecznej lokacie?Okazji inwestycyjnych po drodze było pełno.2 miesiace temu było kupic akcje PZU po 20 złotych albo Orlen za niespełna 40.Nie rozumiem jak można trzymac sie załosnych lokat.
      PS Napisze to jeszcze ra:Jak ktos ma olbrzymią awersje do ryzyka niech kupi do cholery te czteroletnie obligacje-to jest de facto lokata a vista(opłata za wczesniejszy wykup 0,7 PLN).Na początku 2022 inflacja(efekt niskiej bazy w I kw 2021) dojdzie do 5 proc.Dostaniecie brutto prawie 6 proc!
      Na koniec zyczenia samych sukcesów inwestycyjnych w 2021.

      Usuń
    2. (opłata za wczesniejszy wykup 0,7 PLN)

      Aż mi się nie chce wierzyć. Zawsze było 2 chyba. Natomiast to co napisałeś o inwestycjach to prawda, ale ktoś kto nie potrafi wyjść z banku nie pójdzie od razu na giełdę kupować bezpośrednio akcje.
      Ja mam fundusze bo kupuję rzeczy których sam nie kupię. Obligacje z calego świata trzeba zabezpieczyć Irs-ami i walutami. Kupowanie akcji na świecie też nie jest proste i nawet fundusze które chcą kupować w Azji kupują etf-y a kupno etf-a na gieldzie za granicą to koszty. Jak to będą małe sumy to prowizje zjedzą trochę. Mam złoto. Właściwie to mocno zdywersyfikowałem się po prostu i trudno pedzieć czego nie mam. Bundów nie mam, ale już amerykańskie TIPS mam - też przez fundusze. No i oczywiście COI/EDO. Do polskiej giełdy mam uprzedzenie - zwłaszcza jak chodzi o fundusze oparte na niej, ale też od jakiegoś czasu mam w Generali
      MM

      Usuń
    3. Wszystko spoko, ale po fakcie to troche latwo pisac o sukcesach na gieldzie. Ja tez moge napisac, ze BTC mozna bylo kupic i dal zarobic 10x wiecej niz ten orlen czy pzu. Tylko co to zmienia? Po fakcie to kazdy jest madry :)

      Usuń
    4. Analiza wsteczna zawsze skuteczna :-)
      MM

      Usuń
  37. do anonimowy z 1 stycznia 2021 09:25
    chłopie nigdy nie straciłeś pieniędzy na giełdzie przecież to loteria nie po to abyś zarobił tylko stracił. To tylko kwestia czasu Jeśli jesteś na etapie zarabiania to pamiętaj że kiedyś stracisz i to wszystko ,ub staniesz się ostrożny i wtedy to zrozumiesz

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...