środa, 22 kwietnia 2015

Jak zamknąć konto w Meritum przez internet


O tym jak zamknąć konto w Meritum pisałem już dawno temu. Niestety sposób z wysłaniem wniosku, który był dostępny na internecie przestał być aktualny. W dalszym ciągu więc w komentarzach pod artykułem toczy się dyskusja jak zamknąć to konto.

Jak widać Alior robi tu już porządki i blokuje łatwość zamykania konta. Wiadomo internetowo wszystko robi się łatwo i przyjemnie, ale jak się trzeba udać na pocztę, to już odchodzą chęci i sprawa się wlecze tygodniami.

Na domiar złego Alior robi dalej swoje porządki i już zapowiada zmiany o których pisałem niedawno. A skoro będą zmiany w Tabeli Opłat i Prowizji, to mamy prawo się z nimi nie zgodzić i wypowiedzieć umowę:)

Co trzeba zatem zrobić?

Po zalogowaniu się do bankowości internetowej Meritum wybieramy z lewej strony Wnioski i dyspozycje. Następnie przewijamy całą listę do samego końca. Na samym dole znajdziecie Zapytania i reklamacje. Klikamy zatem w link o nazwie Złóż wniosek widoczny w prawym dolnym rogu. 

Wystarczy teraz wpisać taką treść:




Po jej wysłaniu należy zatwierdzić reklamację smsem. Dowód wysłania mamy w bankowości internetowej.



Na maila przyjdzie mniej więcej taka odpowiedź.
 



A więc jak widać jest sposób na uniknięcie wizyty na poczcie:) Należy jednak pamiętać, by przelać sobie ewentualne odsetki jakie dostaniemy na koniec miesiąca na konto oszczędnościowe jeśli trzymaliśmy tutaj w ostatnim miesiącu jakieś środki. Dziś jest oprocentowane tylko na 2.75%, a więc mniej atrakcyjnie niż chociażby Millennium, gdzie promocja goni promocję o czym pisałem wczoraj na PP3. A co ważniejsze można zgarniać każdą z nich:)

Nie ukrywam, że szkoda mi Meritum, był to bowiem jeden z lepszych banków. Niestety trzeba już dziś używać czasu przeszłego. Za informację jak zamknąć konto, kolejny raz dziękuję Rafałowi.

Ciąg dalszy: Meritum kolejny raz blokuje zamykanie kont przez internet

34 komentarze:

  1. Nie widać pierwszego slajdu z treścią wniosku o zamknięcie konta:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy kliknąć w obrazek i dobrze widać. Sprawdziłem na laptopie i tablecie.

      Usuń
  2. Coś podobnego zrobiłem z BNP, ale nie poparłem tego paragrafami z regulaminów tylko napisałem, że zgłaszam sprzeciw wobec zmian i opłat. Była to bezpośrednia odpowiedź na wiadomość, że wprowadzają zmiany i mogę zgłosić sprzeciw, co będzie skutkować zamknięciem konto dzień przed planowanym wprowadzeniem zmian, więc uznałem, że nie muszę się rozpisywać.
    W odpowiedzi dostałem, że "mogę wypowiedzieć umowę rachunku korespondencyjnie lub iść do oddziału". Uznałem to za wiadomość informacyjną, ponieważ ja nie chciałem wypowiedzieć umowy, a zgłosić sprzeciw.
    Konto nie zostało usunięte i po około miesiącu od zmian napisałem reklamację (w sumie to zapytanie) dlaczego moje konto nie zostało usunięte, a opłaty naliczone pomimo zgłoszenia sprzeciwu? Na dzień wysłania reklamacji miałem naliczone dwie różne opłaty na w sumie 4 zł. Dostałem w miarę szybko odpowiedź, że "postarają się rozpatrzyć reklamację w ciągu 30 dni kalendarzowych", które miną na początku maja. W między czasie zniknęła jedna opłata i teraz mam saldo "tylko" -1 zł. Jestem bardzo ciekaw co z tego wyniknie. :) Po 20 dniach odpowiedzi jak na razie brak - pewnie jest to bardzo skomplikowany przypadek. (; A na serio to uważam, że obmyślają jak mnie tutaj uwalić na te prawie 10 zł (dotychczasowe opłaty + okres wypowiedzenia).

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że na to nie wpadłem. Byłem w oddziale. Na szczęście mam blisko. Przy okazji chciałem zgłosić, że mam nowy dowód. To był czwartek. Pracownik powiedział, że w ramach jednej wizyty nie może zrobić dwóch rzeczy. Najpierw aktualizacja danych, które są przesyłane do centrali i to centrala zmienia. Wróciłem wczoraj i był już ktoś inny. Niestety okazało się, że zmiany nie są naniesione. Na szczęście gość był jakiś kumaty i powiedział, że może jakoś to zrobić. Złożyłem dyspozycję zamknięcia rachunku, posługując się dowodem, którego oni nie mieli w systemie. Ciekawie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Meritum Bank obniżył również lokaty do 2,5% na 6m i 2,6% na 12m :(

    OdpowiedzUsuń
  5. To może teraz jak Raffi zamknąć, lada moment się zacznie...

    OdpowiedzUsuń
  6. Z innej beczki, dostałem takiego maila (tekst poniżej) konto otworzyłem i je posiadam, na tą chwilę mam coś robić? Nie rozumiem po co ten mail


    Witaj,

    Zarejestrowałeś się w promocji Comperia Bonus. Już wkrótce otrzymasz gwarantowany bonus 55 zł, jeśli spełnisz podstawowy warunek promocji - do 30.04.2015 otworzysz Wymarzone Konto Osobiste w Raiffeisen Polbank.


    Szczegóły warunków wypłat bonusów określa Regulamin promocji:
    http://www.comperiabonus.pl/raiffeisen-polbank/regulamin/

    Jeśli z jakichś powodów nie złożyłeś jeszcze wniosku o Wymarzone Konto Osobiste w Raiffeisen Polbank, zaloguj się do Panelu Uczestnika: https://www.comperiabonus.pl/raiffeisen-polbank/logowanie i złóż wniosek bankowy.


    Pamiętaj, że czas na skuteczne zawarcie umowy z bankiem mija 30.04.2015 roku. Nie zwlekaj, bo procedura akceptacji przez bank może trwać kilka dni!

    Zwiększ swój gwarantowany bonus o kolejne 10 zł, otwierając Lokatę Mobilną oprocentowaną 4% w skali roku, czas trwania lokaty to trzy miesiące.

    Jeśli otworzyłeś już Wymarzone Konto w Raiffeisen Polbank, to korzystaj aktywnie z konta i karty. Już wkrótce oprócz gwarantowanych bonusów poinformujemy Cię o kolejnych niespodziankach dla najbardziej aktywnych klientów.




    Pozdrawiamy,
    Zespół Comperia

    OdpowiedzUsuń
  7. @ Anonimowy22 kwietnia 2015 10:45
    Wszyscy, którzy wzięli udział w promocji dostali taki mail. To zachęta by korzystać z założonego konta, a także zachęta do założenia lokaty mobilnej (termin do 30 kwietnia). Ale nic nie trzeba robić jeśli się nie chce; pozostaje tylko czekać na wypłatę bonusu na założone konto. To będzie w maju.
    http://www.comperiabonus.pl/raiffeisen-polbank/regulamin/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pisałem w sprawie tego maila do Comperii i uzyskałem odpowiedź uzupełniającą (mam założone konto i lokatę). ,,Zgodnie z poniższą korespondencją, jeśli otworzyłeś/aś już Wymarzone Konto w Raiffeisen Polbank to otrzymasz gwarantowany bonus 55zł. Do 15.05.2015r poinformujemy Cię o tym kiedy można uzupełnić dane do przelewu - szczegóły znajdziesz w Regulaminie Promocji http://www.comperiabonus.pl/raiffeisen-polbank/regulamin/''

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja sie rowniez powolalem na brak akceptacji regulaminu, a i tak upieraja sie na wizycie w banku/zalatwianiem tego przez poczte. Co ciekawe przyjeli tym razem brak zgody na przetwarzanie moich danych , ale jak sami odpisali "dla celow marketingowych"

    OdpowiedzUsuń
  10. Jaki był w waszym przypadku czas oczekiwania na maila zwrotnego z banku z potwierdzeniem przyjęcia sprzeciwu?

    OdpowiedzUsuń
  11. A czy można dodatkowo dopisać informację o wypowiedzeniu
    Umowy ze skutkiem natychmiastowym zgodnie z par. 36 ust.7 Regulaminu ?

    OdpowiedzUsuń
  12. Można wpisać dodatkowo o wypowiedzeniu Umowy
    ze skutkiem natychmiastowym zgodnie z par. 36 ust. 7 Regulaminu ?

    OdpowiedzUsuń
  13. a wie ktoś jak jest z samym starym kontem Meritum? pozostaje darmowe jeśli nie przejdę na te nowe "gwarantowane" czy nie (nie mam do niego żadnej karty)?

    OdpowiedzUsuń
  14. stare konto bez karty jak na razie darmowe

    OdpowiedzUsuń
  15. 10.04 zaniosłem wypowiedzenie do placówki partnerskiej,22.04 dostałem mail, że wypowiedzenie wpłynęło do nich 17.04 i konta zostaną zamknięte 18.05.

    OdpowiedzUsuń
  16. Polcan, napisz ile czekałeś na odpowiedź po złożeniu wniosku przez stronę reklamacji na odpowiedź Banku. U mnie minęło już 5 dni i brak wciąż odpowiedzi. Widnieje status: w trakcie realizacji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej nie oczekuje pozytywnej odpowiedzi, pisałem o tym dziś:
      http://polakcandwa.blogspot.com/2015/04/meritum-kolejny-raz-blokuje-zamykanie.html

      Usuń
  17. Dzisiaj dostałem taką odpowiedź od Meritum:

    Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na kontakt z dnia 22.04.2015 r., uprzejmie informuję, że Pana sprzeciw wobec proponowanych zmian do Taryfy opłat i prowizji dla klienta indywidualnego w Meritum Banku ICB S.A., został przyjęty.

    Mając na uwadze powyższe, rachunki otwarte w ramach Umowy rachunków bankowych oraz wybranych usług w tym kart debetowych, korzystania z elektronicznych kanałów dostępu numer XXXXXXXX, zostaną zamknięte w systemie informatycznym banku w dniu 29.05.2015 r.

    Czyli udało się ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja składałem wniosek 22.04 i dzisiaj (29.04) dostałem odpowiedź pozytywną:
    W odpowiedzi na kontakt z dnia 22.04.2015 r., uprzejmie informuję, że Pana sprzeciw wobec proponowanych zmian do Taryfy opłat i prowizji dla Klienta indywidualnego w Meritum Banku ICB S.A., został przyjęty.

    Mając na uwadze powyższe, rachunki otwarte w ramach Umowy rachunków bankowych oraz wybranych usług w tym kart debetowych, korzystania z elektronicznych kanałów dostępu numer xxxxxxxx, zostaną zamknięte w systemie informatycznym Banku, w dniu 29.05.2015 r.

    OdpowiedzUsuń
  19. Również mogę potwierdzić iż przebieg sprzeciwu zostaje przyjęty pozytywnie przez internet:

    Szanowny Panie,
    W odpowiedzi na kontakt z dnia 22.04.2015 r., uprzejmie informuję o przyjęciu sprzeciwu wobec zmian do Taryfy opłat i prowizji dla Klienta indywidualnego w Meritum Banku ICB S.A.

    Jednocześnie wyjaśniam, że Umowa rachunków bankowych oraz wybranych usług w tym kart debetowych, korzystania z elektronicznych kanałów dostępu numer xxxxxxxx ulegnie rozwiązaniu z dniem 29.05.2015 r.

    OdpowiedzUsuń
  20. Też potwierdzam. Dostałem identyczną wiadomość jak @Michał.
    Czyli da się zamknąć rachunek przez internet. Wielkie dzięki dla Ciebie Polcan za ten artykuł.
    ww.

    OdpowiedzUsuń
  21. Zgłaszaliście tylko sprzeciw, czy wypowiadaliście też Umowę rachunku? Jeśli składaliście wypowiedzenie, to dlaczego nie jest ono realizowane w trybie natychmiastowym tylko z miesięcznym okresem wypowiedzenia?

    § 36 ust.7
    Przed proponowaną datą wejścia w życie zmian Regulaminu lub Taryfy opłat i prowizji Posiadacz rachunku może złożyć oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy ze skutkiem natychmiastowym bez ponoszenia opłat.
    MD

    OdpowiedzUsuń
  22. A co zrobić jak mam wspólne konto z żoną ? :) Mamy wysłać dwa osobne wypowiedzenia do wspólnego konta ?

    OdpowiedzUsuń
  23. Jeszcze jedno - właśnie dostałem maila - "Przed datą wejścia w życie proponowanych zmian, może Pan wypowiedzieć umowę rachunków bankowych ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat. " Czy muszę czekać na rozwiązanie miesiąc czy faktycznie mogę zrezygnować z dnia na dzień ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dwa wpisy wyżej przytoczyłem stosowny paragraf Regulaminu. Dodatkowo dostałeś informację mailem z Meritum. Jakiego jeszcze potwierdzenia oczekujesz? ;)
      Tak, wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że można w tej sytuacji zamknąć konto w trybie natychmiastowym i bez ponoszenia opłat.
      MD

      Usuń
  24. Czy ten sposób jeszcze "działa" ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nic nie szkodzi, żeby spróbować. Nic nie kosztuje:)

      Usuń
  25. Kilka dni temu złożyłem wniosek o następującej treści: "W związku z planowana zmiana Tabeli Opłat i Prowizji wyrażam sprzeciw wobec proponowanych zmian i wypowiadam umowę rachunków bankowych ze skutkiem natychmiastowym".
    Dzisiaj dostałem maila, że od jutra konto będzie zamknięte !.
    Czyli da się zlikwidować konto w tydzień.

    OdpowiedzUsuń
  26. Na mój sprzeciw wobec zmian odpisali mi tak:

    "Szanowny Panie,

    W odpowiedzi na przesłaną korespondencję z dnia 26.04.2015 r. uprzejmie informuję, iż w celu rozwiązania umowy rachunku, należy przesłać do Banku oryginał pisemnego oświadczenia, opatrzonego własnoręcznym podpisem Posiadacza, zawierającego informację o wypowiedzeniu umowy rachunku lub o złożeniu sprzeciwu wobec zaproponowanych zmian.

    Ww. dokument, wraz z kopią dowodu osobistego, może Pan złożyć w jednej z placówek Banku, których wykaz znajduje się na stronie internetowej www.meritumbank.pl, lub przesłać na adres:

    (...)

    Dodam, że nie istnieje możliwość złożenia ww. wniosku za pośrednictwem serwisu internetowego, mobilnego bądź infolinii Banku, a także za pośrednictwem poczty elektronicznej

    Mając na uwadze powyższe wyjaśniam, iż dyspozycja przesłana za pośrednictwem Systemu Bankowości Elektronicznej, nie może zostać zrealizowana przez Bank"

    Kłamią jak z nut, bo tak jak dobrze autor przytoczył, w Regulaminie i Umowie rachunków bankowych stoi wyraźnie, że dyspozycje potwierdzone pakietem bezpieczeństwa spełniają formę pisemną, której wymagają.

    Więc teraz napisałem tak (korzystając z propozycji autora :) ):

    "Zgłaszam sprzeciw na podstawie § 36 ust. 6 Regulaminu wobec wprowadzanych zmian. Nie zgadzam się na żadne zmiany, a sprzeciw jest oświadczeniem woli spełniającym wymagania formy pisemnej, zgodnie z § 14 ust. 6 Regulaminu oraz § 6 ust. 2 Umowy rachunków bankowych.

    Jednocześnie cofam wszystkie wyrażone wcześniej zgody na przetwarzanie moich danych osobowych i proszę o ich usunięcie. "

    Zobaczymy co tym razem odpowiedzą. Jeśli nie powrócę do tego wątku to będzie oznaczać, że poszło jak pójść miało.

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Mój wniosek został przyjęty, ale mimo to nadal mogę się zalogować do panele Banku. Czyli konto nie zostało całkowicie zamknięte? A jak to u Was wygląda?

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja mogłem się logować przez klika dni po zamknięciu konta ale po kliknięciu rachunków coś wyskakiwało że nie mam uprawnień. Dzisiaj już całkowicie nie działa hasło i nie mam możliwości logowania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się nie zmieniło. Nadal mogę się zalogować do panelu. :/ W rachunkach wyświetla mi "Nie masz uprawnień do oglądania żądanej strony". Chyba muszę do nich napisać.

      Usuń
  29. Próbował ktoś zamknąć konto w Aliorze? Podejrzewam, że dopóki marka Meritum istnieje na rynku rachunki z tej puli nie są obsługiwane bezpośrednio przez Aliora ale spytać muszę :)

    Pytanie drugie, ważniejsze - czy po zamknięciu konta przez system www dostaliście po okresie wypowiedzenia jakieś konkretne potwierdzenia wygaśnięcia umów, czy to w postaci pdf na maila czy też papieru w skrzynce pocztowej?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...