czwartek, 29 marca 2018

Lokata od zająca do 2,85% czyli długie święta w Idea bank


Po dłuższej przerwie pojawiła się nareszcie jakaś nowość na lokatach w Idea bank. Tym razem powodem są zbliżające się święta, mamy oto bowiem lokatę od zająca. Jaki jest ten zajączek? Zrobiło się świątecznie?


Jest tylko na niebiesko. Innymi słowy zajączek ma dwa warianty: z plusem i bez. Bez plusa nie warto sobie zawracać głowy bo tutaj stawki są gorsze nawet od Optimy, ING czy Credit Agricole. A wspomniane banki więcej dają na koncie, więc z możliwością dostępu do gotówki w dowolnym momencie.

Na uwagę zasługuje jedynie wariant z plusem, a plus oznacza tutaj zawsze konieczność posiadania konta i to nie dowolnego konta. lecz niezbyt popularnym Idea Cloud. Więc dalej posiadacze starego konta, którym bank uniemożliwia migracji, dostaną guzik z pętelką:(

W wariancie z plusem mamy do wyboru dwie stawki:
  • 2,80% na 6 miesięcy
  • 2,85% na 8 miesięcy
Stawki mamy zatem lepsze od kont w Millennium, WBK czy Pekao. Co więcej tutaj można dźwigać stawki korzystając z platformy ybanking. Wystarczy zalogować się przejść na zakładkę lokaty i wybrać opcję Wszystkie lokaty Idea bank.

Tutaj możesz nieco dźwignąć stawki lokat w Idea bank  

Jak zwykle nie ma tutaj ograniczeń kwotowych co zawsze było największą zaletą lokat w Idea bank. Kto nie lubi się rozdrabniać ze swoimi środkami na kilka banków, może pakować tutaj do woli czyli do gwarancji BFG, chociaż bank pozwala na dużo więcej.

Problemem jedynie jest długi okres. Pół roku to dość długo, zaś 8 miesięcy to już szmat czasu. Kto je założy odzyska swoją kasę dopiero pod koniec listopada. Mnie jakoś zajączek nie przekonuje, zaś lepszą opcją wydaje się jednak skorzystanie z zapomnianej lokaty na nowe środki.


Warto ją więc tutaj przypomnieć. Zaszły w niej małe zmiany i obecnie mamy następujące stawki:
  • 2,25% na 1 miesiąc
  • 2,65% na 3 miesiące
  • 3,00% na 6 miesięcy
Więc w rachubę wchodzi jedynie okres półroczny. Trzeba jednak posiadać nowe środki względem 20 dnia poprzedniego miesiąca. Można poczekać do przyszłego miesiąca, ale nie mamy gwarancji czy bank znów nie zmieni stawek.

Jeśli komuś trudno spełnić warunek nowych środków, a nie gra roli długość deponowania środków, może skorzystać z 3% jakie cały czas są dostępne w Deutsche bank. Tę ofertę opisywałem w artykule Pewne 3% w Deutsche bank. Tutaj oferta ma być dostępna do połowy 2018.

Przyznaję, że przez długi brak nowości trochę zapomniałem o lokatach w Idea bank. Ostatnio zerowałem konto w Millennium i rozesłałem je po różnych bankach. Wypełniłem stawki 3% i więcej w WBK, Aliorze oraz Toyocie oraz w inwestycjach pozabankowych.

To co zostało znów wpakowałem do Millennium, po czym w komentarzach przypomnieliście mi o 3% w Idea bank. Tutaj zerowałem  saldo jeszcze w styczniu, więc mógłbym z powodzeniem wykorzystać 3% na kwartał. Niestety teraz został tylko wariant na 6 miesięcy...

23 komentarze:

  1. Odnośnie Deutsche Bank. Czy Wy też otrzymaliście od nich ostatnio sms-a o takiej treści? "Atrakcyjne oferty Deutsche Bank Polska S.A. czekaja na Ciebie. Zadzwon pod numer +48126258000 i przekaz nam zgode marketingowa."
    Ja taką zgodę musiałem udzielić i miałem, aby zgodnie z regulaminem promocji na 3% nie płacić za konto. Teraz nie potrafię tej zgody znaleźć w ich syst. transakcyjnym, a kiedyś umiałem. Czy mogli ją sami cofnąć, czy po prostu wysyłają taki sms wszystkim?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba dostałem pare dni temu takiego sms. Nie pamiętam dokładnie bo maili i sms z ofertami nie czytam. Co do systemu DB to działa on poprawnie tylko w środowisku Windows. próbowałem na linuxie i nigdy nie dokopałem się do pełnej funkcjonalności. Nowa platforma jest do bani. Zresztą od pół roku mam pismo w kopercie z wypowiedzeniem umowy ale jakoś nie mogłem się przemóc i wrzucić. Chciałbym zdąrzyć przed zmigrowaniem do WBK bo po co mi status byłego klienta?
      A co do lokat to jak pisałem - będa obniżać niestety. To sie chyba trochę porusza wraz z retoryką RPP i odczytami inflacji. To się pokrywa też z wynikami funduszy pieniężnych które stanęły z wynikami od kiedy Glapiński zapowiedział ze podwyzek stóp nie bedzie a inflacja wbrew oczekiwaniom w poprzednim miesiącu spadła. gdyby to się miało utrzymać to ta lokata 3% w DB może być poręczną inwestycją, ale nie mam wątpliwości raczej ze inflacja odbije.
      MM

      Usuń
    2. Tez dostałem takiego smsa. A zgodę marketingową przecież mieli, bo to był warunek zwolnienia z opłaty.
      ( Cytat z regulaminu:Miesięczna opłata za prowadzenie konta:
      – do 31 grudnia 2017 r. włącznie wynosi 0 zł;
      – od 1 stycznia 2018 r. wynosi 0 zł w przypadku, gdy Uczestnik udzielił Zgody marketingowej i utrzyma ją w danym miesiącu oraz będzie spełniał przynajmniej jeden z następujących warunków:)
      Pewnie podczas migracji do nowego systemu pogubili te zgody i nie "wiedzą na czym stoją". Bo w nowym systemie nie ma zakładki dotyczącej zgód marketingowych.

      Usuń
    3. Nie zgubili w nowym - bo ją miałem i łatwo mogłem podejrzeć, a teraz (też już w nowym) nie mogę tego odnaleźć. Mam tylko nadzieję, że "nie zacwaniakują" i nie naliczą opłaty za jej rzekomy brak? Bo mam nawet w papierowej umowie ją zaznaczoną!

      Usuń
    4. Nie naliczą opłaty bo:
      "Szanowni Państwo,
      Uprzejmie informujemy, że w związku z decyzją Banku o przedłużeniu okresu przystąpienia do promocji dbNET
      PREMIUM do dnia 30 czerwca 2018 r., warunki Promocji dla kont dbNET PREMIUM otwartych do dnia 31.12.2017
      r. zostaną utrzymane na zasadach określonych w aktualnej wersji Regulaminu Promocji dbNET PREMIUM, tj.:
      • Miesięczna opłata za prowadzenie konta wynosi 0 zł, do 31 grudnia 2018 r. Od dnia 1 stycznia 2019 r. opłata
      będzie wynosić 0 zł w, tylko w przypadku spełnienia warunków określonych w Regulaminie Promocji dbNET
      PREMIUM.

      Usuń
  2. Off topic:
    Niestety w Aliorze druga korzyść w postaci limitu nie jest darmowa. Używanie owszem do 1000 zł jest, ale jego przyznanie niestety nie. Taki układ nie ma jednak najmniejszego sensu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest jeszcze jedna godna uwagi lokata skarbonka plus. Ostatnio niewiele się dzieje na arenie lokat. Stąd powyższa lokata nie należy do najgorszych (z tym że tu też trzeba mieć konta w IdeaBank).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale tu masz tylko jeden wariant godny uwagi, bo wszystko co równe lub mniejsze 2.70% raczej mija się z celem, skoro jest to stawka dostępna na kontach w 3 bankach.

      Jedyna rozsądna opcja 2,80% na rok to trochę mało, skoro 3% na rok jest w Deutsche bank. Chyba, że ktoś nie lubi mieć kasy w kilku bankach i woli wszystko trzymać w jednym.

      Usuń
    2. Już o tym pisałem, ale przypomnę. To zawsze krócej niż pół roku ;) Oferta niestety tylko dla tych co nigdy nie mieli nic wspólnego z BOŚ Bankiem. 2,80% na 3-ce, a kwota do 20tys zł i wszystko przez net :)
      https://www.bosbank.pl/klienci-indywidualni/twoje-bezpieczenstwo-finansowe/oszczednosci/e-lokata-na-plusie

      Usuń
    3. Słuszna uwaga. Okres roku to długo. W czasie deponowania może wiele zmienić się - także na lepsze. Na dzień dzisiejszy zdecydowanie lepsza lokata od zająca plus.

      Usuń
    4. @TomTom
      BOŚ to nieco zapomniany bank, odkąd wycofał się z licznych promocji. Szkoda że poszedł w stronę rygorystycznego traktowania nowych klientów...

      Usuń

  4. @palcan:
    Zapomniany? Pozwolę sobie się nie zgodzić. BOŚ doskonale obserwuje sytuację na rynku. Od stycznia 2018, chroniąc bezpieczeństwo swoich klientów, uniemożliwia zakładanie rachunku przez podmioty prowadzące działalność polegającą na obrocie kryptowalutami.
    BOŚ zajmuje się aktualną sytuacją środowiska. Nieobcy mu temat walki ze smogiem:
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/bos-bank-nfosigw-nowa-emisja,186,0,2401722.html
    "Zapomniany bbank" to lekkie nadużycie.
    Albo ja po prostu mam dobrą pamięć:)
    Przy okaszji: Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Termin 'zapomniany bank' jest tutaj używany ze względu na częstotliwość wpisów na jego temat.
      Kiedyś dużo pisałem o promocjach w tym banku, bo działo się tutaj naprawdę wiele i w wielu z nich brałem udział. Jednak od czasu zamknięcia konta w 2016 nic ciekawego tutaj nie ma, stąd bank jest nieco zapomniany.

      Usuń
    2. Dział marketingu działa :D dajcie lepsze lokaty a nie ze smogiem walczycie i kryptowaluty wam w głowie to jest blog o lokatach wiec wasz bank jest zapomniany bo nic ciekawego nie macie. Zresztą wy ze smogiem nie walczycie bo nie macie czym lecz wasi klienci bo to z ich pieniędzy to robicie. Życzę wesołych Świąt i lepszej oferty. Polecam jesteś mistrzem dyplomacji w tej odpowiedzi.

      Usuń
  5. Szkoda, że nie dali 3%, bo nie musiałbym uciekać z kasą do konkurencji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie nawet 3% to za mało, tyle wszak dają WBK oraz Alior bez blokady środków, więc tutaj wolę trzymać kasę.

      Usuń
    2. Akurat do Aliora z tym idę, ale przykro trochę, bo przez dwa dni pieniądze pomęczą się na Idea Saver.

      Usuń
    3. Czemu nie zrobisz przelewu natychmiastowego? Podobno działają nawet w weekend.

      Usuń
    4. Przy finalizacji przelewu do innego banku Idea proponuje Lokatę Zawrotną na 2,61% .... :)

      Usuń
    5. To i tak więcej od konkurencji. Alior daje 1,5% przy pierwszym przelewie, 2% przy drugim, być może wiecej przy trzecim.
      Millennium standardowo przy przelewie daje 2,20% ale telefonicznie 2,40%.

      Usuń
    6. Ale co 2 procent proponował? Odnawialne to 0.15 i nic ailor banku więcej nie daja

      Usuń
    7. Zrób przelew na zewnątrz na 10.000 zł. Przy pierwszej próbie dostaniesz propozycję lokaty na 1,5%. Przy drugim przelewie na tę kwotę stawka już będzie 2%.

      Usuń
  6. Ale co ailor bank proponuje ja zlikwidował lokaty w ailor banku i przelal do skoku Stefczyka i nic lepiej nie proponowali

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...