czwartek, 31 maja 2018

Dwa sposoby zamknięcia konta w Millennium


Przyznam szczerze, iż nie sądziłem że będę kiedykolwiek zamykał konto w Millennium. Tutaj jest bez wątpienia jedno z najlepszych kont na rynku, zaś jego utrzymanie banalnie proste.

Z drugiej strony niebywale łatwe warunki nowej promocji w której zgarnąć można 150 zł oraz brak karencji, były wystarczającym powodem by jednak pożegnać się z tym bankiem. I to w trybie który nawet nie sądziłem, że jest możliwy.

Przypomnę, że warunkiem zdobycia 150 zł w 15 edycji Money Manii jest wykonanie dwóch banalnych warunków, które co miesiąc za friko każdy posiadacz konta 360 stopni.  Jednego przelewu oraz jednej płatności na dowolną kwotę. Zapisy na nową akcję specjalną w Millennium potrwają do 22 czerwca 2018.

Tutaj zgarniesz 150 zł za wykonanie przelewu i jedną płatność

Aby dostać 150 zł należy powyższe dwa warunki spełniać przez dwa kolejne miesiące. Spełniam te warunki od lat, więc zdążyłem zapomnieć, że to są warunki. Do października nie będę jednak korzystać z niczego co oferuje Millennium bo 2,70% jest w innych bankach, zaś na nowy darmowy limit trzeba poczekać.

Jak zatem zamknąć konto w Millennium? W przeciwieństwie do innych banków są dwa sposoby. 

1. Przez internet
Z Waszych komentarzy wynika, że lubicie gdy konto da się zamknąć bez wychodzenia z domu, a nie w każdym banku da się to zrobić. W Millennium jest to możliwe. Wystarczy się zalogować i przejść na zakładkę konta.

 
Konto można zamknąć na internecie


Po rozwinięciu zakładki konta w ostatniej sekcji Wnioski mamy Zamykanie konta. Znaleźć je można na samym dole tak jak to widzimy zaznaczone na żółto na powyższym screenie. Klikamy w ten wniosek wypełniamy go i po sprawie:)

Niestety zamykając konto przez internet konto będzie jeszcze aktywne przez 30 dni. To standardowa procedura praktykowana we wszystkich bankach. Nie musimy już co prawda spełniać warunków, ale niepotrzebnie wydłuża to posiadanie konta o miesiąc.


2. Dodatkowa korzyść zamykania w oddziale
Chociaż konta otwieram internetowo, to jednak zamykam w oddziale. Ot dziwny nawyk, a być może wiara, że dostanę jakąś ofertę specjalną z prośbą o nie zamykanie konta co zdarzało się już niejednokrotnie.

W Millennium nie zaproponowano mi jednak niczego. Dowiedziałem się jednak ciekawej rzeczy o której dotąd nie miałem pojęcia. W oddziale mamy wybór zamknięcia konta: możemy zrobić to standardowo z 30 dniowej okresem wypowiedzenia, lub w trybie natychmiastowym.

W tym drugim przypadku wymagane jest całkowite wyzerowanie konta. Nie ma z tym jednak żadnego problemu, wszak w oddziale znajduje się stanowisko dla nas, na którym możemy się zalogować i zrobić przelew do innego banku.

Przydaje się w tym przypadku apka z innego banku. Wystarczyło się zalogować do innego banku by znaleźć numer innego konta do przelewu z Millennium. Po wyzerowaniu wszystkich kont konsultant zamknie nam konto.



Sprawdziłem w chacie czy faktycznie konto już nie działa. I faktycznie zobaczyłem powyższy komunikat. Oczywiście zamykając konto nawet w trybie natychmiastowym nie mogę wziąć udziału w MoneyManii i zgarnąć 150 zł. 

Powód jest prosty, akcja jest dla osób, które nie posiadają konta na dzień startu promocji i nie zgarnęły kasy za otwarcie konta w poprzednich promocjach. Zamykanie konta nie jest więc opłacalne dla każdego.

Ja jednak otworzyłem tutaj konto tylko dla odnawialnej stawki na KO bez premii na start. A znając Millennium po zakończeniu MM15 czyli pod koniec czerwca będzie nowa akcja i jeśli warunek nowego klienta będzie podobny, będę mógł z niego skorzystać.

15 komentarzy:

  1. Zachęcam Ciebie żebyś przetestował także RODO. Wniosek o nieprzetwarzanie danych to w Millenniumm koszmar!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją drogą czy my, wyjadacze wisienek, nie moglibyśmy posługiwać się RODO i prawem do 'bycia zapomnianym' żeby od czasu do czasu stawać się nowym klientem tam, gdzie do tej pory niby można było nim być tylko raz w życiu? (idea bank np.)

      Usuń
    2. Niestety tak się chyba już nie da. Kilka lat temu starałem się wyczyścić wszystko w Aliorze składajac 3 wypowiedzenia. Sukinkoty nawet stary CIF mój dziś mają nie mówiąc o danych osobowych. Nie wiem już jak się wymeldować na amen z jakiegokolwiek banku skoro zerwanie umowy ramowej i zgód nic nie daje.

      Usuń
    3. 27 kwietnia zamknąłem konto w Getin zaznaczając wyraźnie, że życzę sobie, by wykasowano wszelkie moje dane. Miało tak się stać po miesiącu wypowiedzenia.

      Ponieważ 21 maja dostałem smsa o konieczności płatności kartą by konto było darmowe (?) udałem się do oddziału z pytaniem co ten sms oznacza skoro konto jest zamknięte.

      Byłem tam wczoraj czyli 31 maja a więc ponad miesiąc. Babka co mnie obsługiwała nie miała pojęcia, ale obiecała zadzwonić na mój numer, który podała mi z systemu. Numer który według jej zapewnień miał zniknąć z ich bazy 27 maja, gdy minął miesiąc wypowiedzenia.

      Usuń
    4. Drodzy, banki są upoważnione (a w przypadku określonych kategorii danych wręcz zobowiązane) do archiwizowania określonych danych osobowych, nawet po wypowiedzeniu wszystkich umów. W zależności od kategorii danych okres przechowywania może wynosić nawet 10 lat.

      Prawo do bycia zapomnianym przysługuje, gdy administrator nie ma podstaw, by dalej przetwarzać dane osobowe. Jeżeli istnieje w prawie jakaś podstawa prawna, to nie można skutecznie skorzystać z prawa do bycia zapomnianym.

      Usuń
    5. >Drodzy, banki są upoważnione..<
      TO nie o to tak naprawdę chodzi. Chodzi o to żeby klientów którzy zerwali umowę ramowa traktowali jako nowych. Wiadomo że dane musza zostać ze wzgl bezpieczeństwa i nawet lepiej ze zostają bo Urząd Skarbowy nie śpi i w każdej chwili moze być potrzebny jakiś papier. Niestety w wielu sytuacjach dane w rejestrze ciążą klientowi który chce nabyć ofertę dla nowych klientów - i tu leży pies pogrzebany. Na szczęście banki ostatnio dają oferty na nowe środki lub karencję od czasu zamknięcia konta jedynie. Ofert które sa skierowane do całkowitych świeżaków których w systemach nigdy nie było jest naprawdę mało i poza lokatami na 10tys w IB, Lions i może paroma innymi oraz wszystkimi produktami promocyjnymi Neobanku to robi się chyba coraz lepiej. nie wiem tylko czy np otwarta bankowość internetowa bez żadnego konta czyni nas starym czy nowym klientem w bankach? Zlikwidowałem konta w DB i zostawili mi bankowość internetową i ciekaw jestem czy w takim wypadku produkt kierowany do nowych obejmowałby i mnie. Chyba nie.

      Usuń
    6. "Zlikwidowałem konta w DB i zostawili mi bankowość internetową i ciekaw jestem czy w takim wypadku produkt kierowany do nowych obejmowałby i mnie. Chyba nie." Kiedyś też tak miałem. Pan w oddziale zadzwonił do swojej koleżanki w centrali i w trybie ekspresowym zamknęli mi i tą bankowość. Mogłem też założyć promocyjną lokatę na 3% - czyli tą "dla nowych" ;)

      Usuń
    7. Takie są przepisy. Jak chcesz się pozbyć danych to wniosek o usunięcie danych

      Usuń
  2. A co z zapisem: Z promocji skorzystać mogą osoby, które nie posiadają umowy i nigdy nie posiadały Konta 360º założonego w akcji promocyjnej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pisałem o tym w artykule o promocji. Jak zamkniesz konto, to nie będziesz posiadać umowy z bankiem. Nie założyłem też konta 360 stopni w akcji promocyjnej tylko dla dobrej stawki na KO. Więc oba warunki będą spełnione, jeśli podobna promocja się się pojawi przed październikiem. Inni mogą mieć inną perspektywę czasową.

      Usuń
    2. No własnie... Czy jak założę konto w Moneymanii teraz w czerwcu to zakładając ze jakos zdążę zamknąc konto przed następną albo jeszcze następną to bedę mógł z tej MoneyManii jeszcze w przyszłości skorzystać?

      Usuń
    3. W przypadku Millennium zamknięcie konta już nic nie da. Karencja dotyczy osób, które dotąd NIE skorzystały z dowolnej promocji konta 360 stopni wliczając w to Money Manie.
      Ja akurat założyłem konto w Millennium dla dobrego oprocentowania na koncie oszczędnościowym, a nie premii na start. A ponieważ z KO obecnie nie korzystam zamknąłem tu konto.

      Usuń
  3. Od wczoraj (a może i wcześniej, ale nie korzystałam) w PKO BP nie można pobrać potwierdzenia dokonania transakcji. Ani bezpośrednio (PDF), ani na maila - zamiast dokumentu pokazuje się "czarna dziura". Te kwity mają być dla mnie prywatnie, że coś tam zapłaciłam, ale co mają zrobić osoby, od których kontrahent wymaga przesłania potwierdzenia przelewu? Poza tym - skąd mam wiedzieć, że moje pieniądze rzeczywiście "wyszły" do adresata? Reklamacja złożona - czekam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdzalem przed chwila i u mnie można wygenerować potwierdzenia (sprawdzałem PDF)

      Usuń
  4. Witam. 17 grudnia z mężem zamknelismy konto w Millennium. Dzisiaj się okazuje że musimy zapłacić za prowadzenie konta za 4 miesiace wstecz!!!! W oddziale pani nas poinformowała że jest 30 dyniowy okres wypowiedzenia i możemy mieć do opłaty groszowe sprawy ale nie za okres 4 miesiecy!!! Powariowali!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...