poniedziałek, 23 października 2023

990 zł do zgarnięcia z 100% cashback na limimtowanej ofercie karty w Citi z krótką karencją

Rosnąca inflacja powinna pociągać za sobą większe premie w bankach. Póki co banki do tego się nie kwapią a jeśli to robią to raczej kosmetycznie jak opisany w poprzednim poście Alior. Dużo większą podwyżkę zafundował za to Citi, gdzie do zgarnięcia jest teraz blisko 1000 zł w postaci 100% cashback co jest rekordem jak na ofertę za zwykłą kartę. Co więcej karta jest darmowa przez pierwszy rok.

 

Kto może z tego skorzystać? Wymaganie nie są duże: wystarczą dochody na poziomie zaledwie 1200 zł netto przez ostatnie 3 miesiące, zaś w przypadku firm 2500 zł przez ostatnie 12 miesięcy. Jest tu też bardzo krótka karencja bank patrzy wstecz czy mieliśmy kartę na 1 marca 2023 czyli karencja wynosi tylko 8 miesięcy z hakiem:)

Tutaj zgarniesz nawet 990 zł za kartę z 100% cashback w Citi

Oferta niestety tym razem nie jest długa. Zwykle oferty z kartą trwają przez wiele miesięcy, ale do opisywanej tutaj promocji będzie się można zapisać tylko do 30 listopada 2023. Zresztą nawet i to nie jest pewne, bowiem bank przewidział pulę ograniczoną tylko do 990 wniosków, a więc link może być nieaktywny przed deadline.

Co trzeba zrobić by zgarnąć całą pulę? Promocję podzielono na 2 części:


1) 297 zł za wydanie 300 zł

W pierwszej części, która trwa przez pierwszy kwartał posiadania karty, powinniśmy po aktywacji karty zarejestrować się w programie Mastercarda Bezcenne Chwile. W programie tym zdobywa się punkty wymienialne na konkretną kwotę.

W przypadku tej promocji za wydanie zaledwie 100 zł (ściślej powyżej 99 zł)  w każdym z pierwszych 3 miesięcy, dostajemy punkty w ilości 23 760 co w przypadku Mastercard przekłada się na 297 zł. Zapewne odpowiednik 10% cashback z 99 * 3 zł, chociaż tak naprawdę wymagane jest powyżej 99 zł czyli dla bezpieczeństwa warto będzie wydawać 3x po 100 zł.


2) 693 zł w gotówce jako... 100% cashback

W drugiej zaczynającej się od 4 miesiąca części mamy klasykę kart kredytowych. Wydajemy kasę, przy czym cashback wynosi... 100%. Według zapisów na promocyjnej stronie za wydanie 99 zł dostajemy cashback w wysokości... 99 zł. I tak będzie się dziać przez kolejne 7 miesięcy, więc w sumie do zgarnięcia jest 7*99 = 693 zł.


Nie przypominam sobie promocji w której cashback byłby tak rekordowy. Nie mogę znaleźć regulaminu na promocyjnej stronie, ale zapisy są jednoznaczne. Dla potwierdzenia zamieszczam je na powyższym screenie.

Wysłałem już zapytanie w sprawie regulaminu opisywanej tutaj promocji i zamieszczę go na końcu artykułu jak tylko dostanę do niego link.

2) Cykliczna premia zatrzymaniowa na koniec

Po zgarnięciu wszystkich nagród warto udać zamknięcie karty. Wówczas dostaniemy ofertę zatrzymaniową, która u Amerykanów działa od wielu lat i cyklicznie z niej korzystam. W niej cashback jest niższy i wynosi 10%, ściślej bank daje nam 100 zł zwrotu za wydanie 1000 zł w przeciągu kolejnego kwartału.

Tutaj zgarniesz nawet 990 zł za kartę z 100% cashback w Citi

Taka oferta nie jest już tak ciekawa jak opisana wyżej, tym bardziej, że po roku pojawia się opłata w wysokości 12 zł. Jednakże wydanie 300 zł w miesiącu zwalania z tej opłaty więc można tak sprytnie rozplanować zakupy, że dalej będziemy na niej zyskiwać, Tym bardziej, że dodatkowym zyskiem jest samo korzystanie z grace period o czym pisałem tu już wielokrotnie.

 

Regulamin promocji 990 zł - jesień z kartą kredytową Citibank

182 komentarze:

  1. Mam już wgląd do regulaminu promocji i według niego karencja jest bardzo krótka, bowiem data odniesienia to 1 marca 2023. Dodałem te informacje do artykułu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Rosnąca inflacja?18,4%(luty),
    16,1%(marzec),14,7%(kwiecień),
    13,0%(maj),11,5%(czerwiec),
    10,8%(lipiec),10,1%(sierpień),
    8,2%(wrzesień).

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam, czy Velo bank zostanie sprzedany/przejęty, czy upadnie? Czy bezpieczne jest trzymanie tam teraz wkładu 50K ponad BFG do np. lutego 2024, czy lepiej nie i zaczekać aż się wyjaśni kto go przejmie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możesz trzymać każdą kwotę - bez ograniczeń.

      Usuń
    2. Ja bym się nie obawiał, uważam, że Velo jest bezpieczny.

      Usuń
    3. Nie wiem,co się stanie z Velo i z innymi bankami,i nie obchodzi mnie to,ponieważ w żadnym banku nie trzymam ponad BFG.

      Usuń
    4. Jak padnie w Polsce jakikolwiek bank i nastąpi panika na rynku bankowym to sobie przypomnisz o BFG jak już będzie pusty.
      Oby tak się nie stało ale myślący ludzie jak pytający kolega wyżej biorą taką ewentualność pod uwagę.
      To, że dotychczas żaden znaczący bank w PL nie upadł to nie znaczy, że nie upadnie.

      Usuń
    5. Zakładałam półroczne lokaty w Nowym. Wtedy wraz z odsetkami nie przekraczało to BFG. A potem euro zaczęło tanieć... Może dużo bym nie straciła, ale cieszę się, że właśnie w październiku te lokaty się skończyły. Tak więc nie tylko trzeba brać pod uwagę limit BFG, ale również wahania kursów.

      Usuń
  4. Velo to 9 bank w Polsce i pewnie nikt do upadłości nie dopuści.
    Krążą wokół niego hieny z całego świata chcące kupić go za złotówkę.
    Martwiła mnie likwidacja Idea banku, a obowiązkowe przejęcie Velo w marcu 2024, to już żałoba dla ciułaczy. Zostanie na rynku 5 banków bez jakiejkolwiek konkurencji.
    Osobiście nie zaufałbym nikomu, że ten czy inny bank nie upadnie. Wszystko jest możliwe włącznie z paniką na rynku bankowym, gdyby w PL jakiś bank upadł.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zawsze w każdej chwili może dojść w naszym kraju do krachu bankowego. Sytuacja gospodarcza wcale nie jest optymistyczna. Kredyt 2% był wyjątkowo nieuczciwym (wobec innych kredytobiorców) i skrajnie populistycznym posunięciem. Kraj jest zadłużony po uszy, aby finansować absurdalny Socjal. Wszystko w rękach amerykańskich agencji ratingowych. Obawiam się krachu polskiej gospodarki w przeciągu roku, może dwóch. BFG nam nie pomoże , jeśli padną finanse Państwa. A z tymi jest bardzo krucho. Jedyna alternatywa to transzami wymieniać złotówki na złoto , dolary i euro i je wypłacać w gotówce. W nieruchy w Polsce nie wierzę i nie uwierzę. Jeśli mają służyć do trzymania kapitału. A kupowanie mieszkania pod wynajem to droga to nabawienia się stresu, przerabiałem to. Żelazkiem mnie przypalajcie, ale użeranie się z nieuczciwymi najemcami to horror.
    Oczywiście można mieć szczęście do ludzi. Nie ma złotego środka w lokowaniu nadwyżki kapitału. Najlepsza lokata kapitału moim skromnym zdaniem to zwiedzanie świata, podróżowanie, póki można to robić na pewnym poziomie, komfortowo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie panikuj, jak chcesz miec czesc kapitalu w walucie i nie w polskim banku, to mozesz kupic obligacje skarbowe innych zachodnich krajow, wtedy zalezysz tylko od wyplacalnosci tych panstw a nie od sytuacji w PL. Wowczas np. USD jest faktycznym USD, gwarantowanym przez rzad USA, GBP jest faktycznym funtem gwarantowanym przez UK, itd. Dodatkowo rentownosc takich obligacji po odjeciu prowizji maklerskich jest nieporownywalnie wieksza niz ochłapy oprocentowania rzucane przez nasze banki dla lokat walutowych. Trzymanie gotowki jest bez sensu, bo w kazdej walucie tych "cywilizowanych" krajow jest inflacja, ktora zżera czesc kapitalu, wiec takie obligacje ograniczaja nasza strate przy minimalnym ryzyku.

      Usuń
  6. Jesli nigdy nie bylem w bank FACTO a obecne lokaty to 6.25% to czy da rade zalozyc lokate zatrzymaniowa?

    Ile obecnie taka lokata moze miec procent i co musze zrobic? Zalozyc konto, przelac srodki i od razu po zaksiegowaniu je wycofac?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecnie dają 6,50% więc lepiej skorzystać z oferty KO w Velo póki jeszcze jest.

      Usuń
  7. CA daje dla nowych i po spełnieniu warunków 8% na półrocznej lokacie do 50k zł. Mały limit i trochę szarpania się, ale trend na %-tach zaczyna się lekko odwracać.

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
  8. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak zarządzać kontem oszczędnosciowym w PKO? Tam sa promocje na 90 dni, ale nie znam trybu emitowania nowych promocji i nie wiem kiedy wycofywać środki aby załapać się szybko na nową edycję. Obecna promocja kończy się bodaj 29 paxdziernika. Na ile dni wcześniej należałoby, wnioskując z poprzednich promocji, wycofać środki żeby mieć nową promkę na wyższy procent?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obecna promocja kończy się w PKO BP 26 października. Ten bank wykazuje się wyjątkową regularnością w badaniu salda dla nowych środków - w przeddzień następnej.

      Usuń
  9. Wczoraj składałem wniosek o KK Citi, niestety po podaniu danych osobowych i adresu nie puściło mnie dalej - błąd. Co było przyczyną nie mam pojęcia. Szkoda, bo promocja rewelacyjna.
    diego

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najczęściej winne są przeglądarki. Ostatnio opublikowałem komentarz czytelniczki, która nie potrafiła opublikować go tutaj i wysłała mi go na maila.
      W trakcie rozmowy okazało się, że używała zawsze Edge i nigdy nie było problemu, aż do niedawna gdy każdorazowo otrzymywała komunikat o błędzie. Poradziłem by spróbowała z innej przeglądarki i udało jej się gdy zainstalowala chrome.

      Usuń
    2. U mnie podobnie jest z wnioskami, gdy używam Firefoxa. Ta przeglądarka lubi porządnie sknocic składanie wniosku do banku, ale czasami po jej aktualizacji udaje się wysłać wniosek bez problemu. Podsumowując, warto spróbować raz jeszcze z użyciem innej przeglądarki lub innego kompa np. w pracy.

      Usuń
  10. Dzięki za pomoc, wysyłałem z Opery. Spróbuję zrobić tak jak piszesz, używając innej przeglądarki.

    diego

    OdpowiedzUsuń
  11. Sprawdźcie sobie poczte w moje ING. Wczoraj dostałem zaproszenie do promocji 50 zł za 200 zł. Regulamin https://www.ing.pl/_fileserver/item/0taxia7 Wystarczy mieć OKO, wpłacić od 18.10 do 31.10 min. 200 zł i do dnia wypłaty do 10.11 utrzymywać minimum 200 zł.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że to promocja tylko dla wybrańców zaproszonych przez bank a nie dla wszystkich.

      Usuń
    2. Dzięki za informację. Gdyby nie ona to pewnie długo bym nie zajrzała na konto w ING a okazało się, że też mam to zaproszenie. Już od dawna nie dostawałam żadnych zaproszeń. Mąż niestety nie ma zaproszenia.

      Usuń
    3. A gdzie to sprawdzić? W appce czy gdzie? Myślałem, że to dla wszystkich. ;(

      Usuń
    4. Apka, a potem Oferta - Promocje, ja nie mam niestety, pewnie też w powiadomieniach

      Usuń
  12. Jakie oprocentowanie obligow na listipad? Gdzie to widać?

    OdpowiedzUsuń
  13. Na stronie tej chyba co?
    https://www.obligacjeskarbowe.pl/oferta-obligacji/obligacje-12-letnie-rod/rod1135/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na stronie /www.obligacjeskarbowe.pl w Aktualnościach, jeszcze nic nie ma

      Usuń
    2. Ciut spadło, o 0,25

      TomTom

      Usuń
  14. Poland pisałeś ostatnio o problemach jakiejś Pani z komentowaniem - u mnie jest to samo. Nie mogę dodać nic z Opery z komputera, dopiero z telefonu teraz dodałem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też czasami mam problemy z publikacja komentarzy i jak nie da się z komórki to próbuje z komputera lub na odwrót. Jeden że sposobów zazwyczaj działa, chociaż przez publikacje z kompa trwa to zwykle dłużej.

      Usuń
    2. U mnie z kompa z Opery błąd za każdym razem ;(

      Usuń
    3. Anonimowy 25 października 2023 09:57 Nie Poland tylko POLCAN! Po wyborach nie ograniczaj się do Polski. Teraz cały świat jest Twój!

      Usuń
    4. Sorry słownik zmienił. Akurat jak Polcna się nazywa to wiem :)

      Usuń
  15. Gdzie znajdę oprocentowanie listopadowej edycji obligow? Ktoś pisał, że 25.10 będzie już podane, więc dziś powinno, gdzie tego szukać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie dzisiaj info jakoś około 14-ej na tej stronie:

      https://www.obligacjeskarbowe.pl/komunikaty/

      TomTom

      Usuń
    2. https://www.obligacjeskarbowe.pl/komunikaty/
      Jeszcze nie ma informacji

      Usuń
  16. tu będzie https://www.obligacjeskarbowe.pl/komunikaty/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt pusto, ale czasem i 27ego dopiero dawali widzę poprzednio.

      Usuń
    2. Do Anonimowy 25 października 2023 11:53

      Zgadza się jeśli to był np. poniedziałek - czyli 5 dni roboczych wcześniej.

      TomTom

      Usuń
  17. jest komunikat obligacje bez zmian

    OdpowiedzUsuń
  18. Już 14:53 i jeszcze nie wiadomo jakie stawki dla obligacji w listopadzie. Poland, masz może jakieś przecieki???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla mnie to nie jest ciekawy temat, jeśli tu coś wpakuję to raczej grosze.

      Usuń
  19. A jednak tos i coi w dół. Reszty nie sprawdzałem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 6 i 12 latki też. Tzn. oprocentowanie pierwszego roku, potem marzą chyba beż zmian.

      Usuń
  20. No to jakie bierzecie? TOS czy COI???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi

    1. "No to jakie bierzecie? TOS czy COI???"
      Toito :)

      Usuń
    2. Wszystkie obcięli 0.25 od przyszłego miesiąca jeśli dobrze patrzę.

      Usuń
    3. Ja tam COi i EDO. Jakby nie patrzyl inflacja zejdzie do najwyzej ok. 5%, od nowego roku znaczne podwyzki pradu, gazu, itd. Poza tym, jezeli PL dostanie te srodki z EU, to bedzie dodatkowy pieniadz na rynku, czyli znow inflacja do gory. Ogolnie "rozdawnictwo" bedzie dalej kontynuowane, wiec nie ma co sie martwic o znaczny spadek inflacji, kolejne wybory na horyzoncie, samorzadowe i europejskie, wiec oszczedzanie nie bedzie popularne wsrod naszej "elity".

      Usuń
  21. Dla Citi nowa promocja z podwyższeniem limitu karty o min 3000 zł - 50 zł do biedronki. Wejść do ebankowości - tam Pożyczki, poszukać baneru i zrobić co każą. Regulamin jest na stronie Citi w sekcji Dokumenty

    OdpowiedzUsuń
  22. Czy mógłbym zwrócić się prośbą, aby wyjaśnić mi jak się kupuje obligacje skarbowe za pomocą IPKO - czyli serwisu internetowego PKO? Chodzi mi o sam przelew bo nie chciałbym czegoś sknocić. Ja mam tak, że loguję się do serwisu obligacji przez IPKO. Nie da się zalogować moim i danymi bezpośrednio ze strony Obligacje Skarbowe.
    I teraz tak. Czy to działa tak , że wchodzę przez IPKO na serwis obligacji, składam zlecenie i automatycznie ściąga mi z konta pieniądze? Czy też musze sam przelewać ręcznie przez iPKO, a jeśli tak to jak długo trwa taki przelew i czy wymaga on potwierdzenia telefonicznego bo zdaje się w PKO są potwierdzane na większe sumy. Na logikę to przelew wewnętrzny wiec powinien pójść od razu, bez czekania i autoryzacji telefonicznej, ale nie wiem, a to konto otworzyłem dopiero wczoraj i nie chciałbym nerwówki bo nie wiem jak ten serwis w ogóle działa ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz wplacic kase na swoj rachunek rejestrowy, nie wazne czy z PKOBP czy innego banku. Pamietam, ze jak sie kupuje pierwsze obligacje, to przelew musi byc z rachunku powiazanego, nastepne zakupy moga byc juz z dowolnego. Co sie tyczy samego konta w PKOBP, to z niego nie robilem przelewow na obligacje, bo mam od kilku miesiecy. Pare lat temu robilem tam przelew z Aliora. Potwierzenia zaleza od danego banku (limity, sposob autoryzacji oraz dodatkowa weryfikacja), wiec przy wiekszej kwocie PKOBP chyba potwierdza to telefonicznie.

      Usuń
  23. Odpowiedzi
    1. Tylko 3-latki ze stałym oprocentowaniem 6,85%.

      Usuń
    2. Do Anonimowy 26 października 2023 08:30

      Ja podobnie. Biorąc pod uwagę roczną kapitalizację i utrzymanie ich do końca daje to średniorocznie 7,33%. Nieźle.

      TomTom

      Usuń
  24. Tak to działa mniej więcej jak przelew wewnętrzny. Ja akurat korzystam tylko z bankowości internetowej bez aplikacji i kiedyś tam po prostu numer rachunku rejestrowego wpisałem jako odbiorcę i po prostu wybieram z listy i przelewam. Środki są dosłownie do kilku minut na rachunku rejestrowym. Przychodzisz więc do niego a następnie wybierasz jakie cię interesują obligacje i dokonujesz ich zakupu. Pamiętajcie że przy obligacje rodzinnych trzeba deklarować ile dotychczas pobrało się świadczeń 500 Plus i do takiej sumy można zakupić te akurat obligacje. Zatem posiadaczem rachunku rejestrowego musi być osoba która wnioskowała o 500 Plus.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy25 października 2023 20:19 Czyli nie ma weryfikacji telefonicznej przy większych kwotach?

      Usuń
    2. Robię tak, jak opisano powyżej - z ROR-u w PKO na Rachunek Rejestrowi. Zanim przejdę do obligacji, kasa już tam jest:). Najwięcej przelewałam 130 tys. - nie było potwierdzenia telefonicznego. Ale w bankach nigdy nic nie wiadomo. Jakby pieniądze się nie pojawiły, to lepiej sprawdzić w szczegółach przelewu. Plus taki, że te potwierdzenia telefoniczne działają całą dobę (w PKO BP).

      Usuń
    3. Z 500 plus to u mnie samo obliczyło i wyświetla jaki jest limit. Jesteście pewni, że musi być pierwszy przelew z powiązanego?

      Usuń
    4. Anonimowy 25 października 2023 21:12

      Regulamin korzystania z dostępu

      Usuń
    5. Anonimowy 25 października 2023 21:12

      Regulamin korzystania z dostępu do Rachunku Rejestrowego : Rozdział 4.Zakup obligacji, paragraf 12.1.

      Usuń
    6. Paragraf 12.3.

      Usuń
  25. Prośba o pomoc. Założyłem RORy i OKO Bonusy w ING z wiadomych powodów ale jestem zielony w tym banku stąd prośba:
    jutro będe musiał zrobić przelewy natychmiastowe z ROR, czy dobrze wyczytełem, że limit ekspresu elixir jest 100k jak w Aliorze? no i drugie pytanie czy blokują kilka przelewów na nowe konta? W aliorze zablokowali mi drugi expres, zadzwonili na drugą dobę bankową, trochę się wkurzyłem i wnikliwie wyjasniłem, że sam nic nie pomożesz, twoje dzwonienie nic nie da to oni musza zadzwonić. Złożyłem reklamacje, że w takim razie mają mi oddac odsetki jak na KO i oddali. Czy w ING też są jakieś cyrki i jak się zabezpieczyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że wcześniej tego nie napisałeś, bo bym się zestresowała:). Dawno, dawno temu robiłam z Aliora przelewy natychmiastowe (w ramach korzyści) do banku, gdzie bardzo intratna propozycja KO trwała jeden dzień (na pewno pamiętacie). Wszystkie przeszły i nikt nie dzwonił.

      Usuń
    2. Alior mam opanowany. Pytam o ING.

      Usuń
  26. Ja puściłem 100zl właśnie, ale z rachunku nie będącego powiązanym. Zobaczymy czy dotrze. Jeśli tak, to przerzucę większe kwoty.

    OdpowiedzUsuń
  27. Polcan myślisz, że Velo po 30.10 zjedzie na 6,5% ? Zastanawiam się czy uruchamiać promocję 30.10.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Raczej tak. Ja mam zamiar uruchomić bieżącą promocję, mimo iż podobna stawkę mam w Millennium.

      Usuń
    2. Dziś VELO przy ewakuacji 200k zaproponowało mi na zawrotnej 5,8% na 3 lub 4 m-ce. Mało

      TomTom

      Usuń
    3. @TomTom
      Ten przelew to na obligacje?

      Usuń
    4. Ja przy tej samej kwocie przelewu otrzymałem to samo - poszło na COI

      Usuń
    5. Do Anonimowy 26 października 2023 09:49

      Tak ;)

      TomTom

      Usuń
    6. Ja przy przelewie 120k dostałem propozycję na 6%

      Usuń
    7. Ja też przy ~ 400 k

      Usuń
    8. Do Anonimowy 26 października 2023 17:19

      Jak mogłeś zlecać przelew na 400k - jak limit max w VELO to 200k?

      TomTom

      Usuń
    9. Konto swoje i żony, mniej więcej pół na pół, w obu przypadkach po 6% na 4M. Sorry skrótowo się wyraziłem... ;)

      Usuń
  28. Z ING na rachunek rejestrowy, propozycja zawrotnej tylko 5,5%.

    OdpowiedzUsuń
  29. Przed chwilą kupiłem rodzicom obligacje. 100% TOS. Trochę nie jestem pewien, ale wykluczyłem po prostu sytuacje skrajne. Poza wojnami i szokiem naftowym to nie ma już chyba większych argumentów aby średnioroczna inflacja przez 3 lata utrzymywała się na poziomie 7%. Wszystkie projekcje pokazują inflację opadającą w ciągu następnych lat. Oczywiscie o celu inflacyjnym można zapomnieć, ale z dużą dozą prawdopodobieństwa można przyjąć że COI vs TOS to lekka przewaga TOS na 3 lata i wyjdzie się na tym bardzo podobnie. Sprzątanie w finansach i tak musi się odbyć a Glapa z RPP w przyszłym roku się wyjastrzębi jak nigdy dotąd moim zdanie. W krótkim okresie mogą jeszcze stopy polecieć w dół żeby mieć potem podkładkę do ich podnoszenia. A przy rządzie opozycyjnym to raczej nie bedzie skrupułów w ich podnoszeniu czy utrzymaniu przez dłuższy czas na wysokim poziomie. W razie czego sprzedam to rodzicom i tyle.
    MM

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A od kiedy to rząd podnosi czy opuszcza stopy? W wypadku poprzedniej ekipy pewnie i tak było.. Teraz żebyś się nie zdziwił. A w kwestii ryzyk nie byłbym takim optymistą. Bliski wschód może się przekształcić w konflikt regionalny w rejonie źródeł ropy. Ukraina będzie nadal ciążyć. A w PL. Obietnice "nowych starych" rządzących (20-30% podwyżek, 1000+, 7 godzinny dzień pracy i dalej można wymieniać.) jeszcze bardziej rozpasane i ględzą, że chcą je utrzymać. Do tego koniec tarcz, 60 k bez podatku to na plus inflacji. Tanie pieniądze na rynku z EU to też impuls inflacyjny choć zmniejsza koszt pozyskania środków dla potrzeb PL. Podsumowując... nawet jeśli do tego dojdzie, to strata COI w stosunku do TOS będzie minimalna ale przy COI mamy w razie czego zabezpieczenie inflacyjne. Brałbym COI by dziadkowie mogli spać spokojnie.

      Usuń
    2. Do MM

      Przyznam, że byłem ciekaw Twojej opinii w tej sprawie. Zrobiłem podobnie i mam nadzieję, że Twoje (jak i moje;) przewidywania będą słuszne. Wydaje mi się, że o prawie 7% za 2 lata będzie można tylko pomarzyć, a przecież tak jak mówiłeś można je odsprzedać komuś lub za małą karą (70gr) państwu. PS Jeśli oferta Obligacji pojawiła się nawet na Pepperze - to chyba jest jednak okazja ;)

      TomTom

      Usuń
    3. Możesz mieć rację, ale napisałem wyraźnie że wykluczam scenariusze skrajne, a te to i tak sugerują aby obligacje sprzedać i kupić waluty .
      Tych obietnic nawet jak je zrealizują (co nie jest możliwe w całości) na pewno nie zrobią w 12mc, przy rekordowym deficycie, przy takich potrzebach pożyczkowych, przy zamiataniu w finansach jakie bedzie potrzebne, przy rentownosciach na 6%. a jesli bedą chcieli zrobić to skończy się jak w UK. Rynki wymuszą co trzeba.
      Problem jest też taki że obniżają oprocentowanie a obligacje COI/ EDO najlepiej sobie uśredniać a nie ładować wszystkiego w jeden miesiąc bo mozna skończyć tak jak ci co trafili na inflacje poniżej 1% bodaj w lutym 2018 czy 2019 gdy całorocznie to było coś powyżej 3%. Zwłaszcza przy ostatnim roku oszczędzania nie byłoby to wskazane.
      Zreszta są całkiem łebscy ekonomiści , którzy twierdzą, ze niedługo możemy spaść do 4-5% CPI. Co dalej to jeszcze nie wiadomo, ale TOS daja skumulowaną stopę na poziomie 21.98 czyli jakieś 7.3 rocznie brutto. Czy w ciągu następnych 3 lat, sredniorocznie możemy sobie pozwolić na taką inflację rok w rok? IMHO - nie. Poza sytuacją gdy znów mamy szoki zewnętrzne. To byłoby już 6 lat inflacji poza kontrolą. Raczej to mało prawdopodobne. W USA mamy już realnie dodatnią stopę mimo że poźniej zaczynali zacieśnianie. W PL tez prawdopodobnie do tego dojdziemy. Zwłaszcza jak glapinskiemu by się odwidziało. Gdzie ja napisałem że rząd podnosi stopy? Owszem - może. Te rynkowe bo na te oddziaływuje ale nie te NBP.
      jeśli się pomylę to ok. Popełniłem błąd, ale oznaczac to bedzie niestety że z naszym krajem dzieje się coś złego a wtedy bez sensu jest mieć te papiery i lepiej nie mieć ani wierzytelności ani gotówki tylko coś realnego.
      MM

      Usuń
    4. A gdzie jest napisane,że rząd zmienia wysokość sróp procentowych?Nie widzę.

      Usuń
    5. Anonimowy26 października 2023 10:07 Poprzedni rząd, czyli PIS. Obudź się, bo już "twoi" nie rządzą.

      Usuń
    6. "za 2 lata będzie można tylko pomarzyć, a przecież tak jak mówiłeś można je odsprzedać komuś lub za małą karą (70gr) państwu. "

      Nie możesz ich sprzedać 'komuś'. Możesz jedynie zażądać odkupu od państwa.
      Żeby COI dały więcej niż TOS w 3 lata, zakładając że po 3 latach zrywamy COI a TOS trzymamy do wykupu, to inflacja musiałaby być średnio w ciągu 3 lat na poziomie 6%. Do tego jeszcze trzeba uwzglednić opłatę za zerwanie (bo przeciez porównujemy jednak okres 3-letni a nie 4 letni). Czyli inflacja musiałaby być 6.23 średniorocznie przez 3 lata. EDO na 3 lata wypadają jeszcze gorzej, ale zastrzegam ze to w opcji gdy po 3 latach zrywamy. No i EDO to raczej nie opcja dla wiekowych emerytów.
      IMHO- mało prawdopodobne, aby Polska mogła sobie przy tak agresywnych bankach centralnych na świecie pozwolić na utrzymywanie takiej inflacji w sytuacji a jeszcze trzeba brac pod uwagę fakt, że szefem banku centralnego jest osoba skonfliktowana z przyszłym rządem. oczywiscie mogę się mylić, ale tak to wygląda po prostu na dziś. nie znam projekcji inflacji, która nie pokazuje spadku inflacji poniżej 7.3 średniorocznie przez następne 3 lata, ale może się to zmienić rzecz jasna. Jakby te TOS były 10-letnie to brałbym w ciemno i do tego sprzedałbym co mogę bo stopa zwrotu to jakieś 94%/10l. Niestety jest ten nieszczęsny podatek Belki. Już dawno od skarbówek powinni go znieść bo powinni w ogóle dziękować że ludzi to kupują ratując budżet a nie kieszenie deweloperów.
      Dla siebie tych obligacji nie kupuję bo nie bardzo mam za co. Tzn mam, ale ulokowane w innych miejscach a jak już teraz mam EDO/COI na dobrym procencie to rzeczywiście, nie opłaca się tego sprzedawać. Tak jak 4-5 lat temu polecałem CO tak teraz wydaje mi się że to TOS będzie lepiej pracować a ta obniżka od XI to i tak na tyle niewielka, że nie niweluje sensu ich kupowania. Dobrze by było jednak, aby Glapa jednak przestał latać z brzytwą po pokoju.
      MM

      Usuń
    7. W jaki sposób mogę sprzedać obligacje innej osobie? Czy umowa sprzedaży musi być poświadczona notarialnie?

      Sprzedaż obligacji na podstawie umowy cywilno-prawnej jest możliwa, ale należy przyjść wraz z kupującym (nowym nabywcą obligacji) do Punktu Sprzedaży Obligacji i przedstawić umowę. Dokumenty te są niezbędne do dokonania odpowiednich zmian w Rejestrze obligacji oraz wydania kupującemu nowego potwierdzenia. Umowa sprzedaży nie musi, ale może być sporządzona w formie aktu notarialnego lub potwierdzona notarialnie - wtedy wystarczy, że do placówki zgłosi się sam kupujący. Z tytułu zawarcia umowy nie jest pobierana opłata skarbowa.

      Usuń
    8. A to ciekawostka. nie wiedziałem że można sprzedać je innej osobie, choc znany mi jest przypadek gdzie te obligacje są produktem inwestycyjnym jednej z grup asset management. Ktoś jest chętny do kupnaw 2024 EDO po 110zł. Kwietniowe. :-)
      MM

      Usuń
    9. @MM
      Nie zgodze sie, ze TOS jest najlepszym wyborem. Stala stopa w kraju takim, jak PL, ktory ma polozenie takie jakie ma rodzi zawsze duze ryzyko. W razie jakiegokolwiek konfliktu wojennego PLN sie mocno oslabi, USD osiagnie 6zl a stopy wystrzela do 16%, to tylko jeden z czarnych scenariuszy. W takiej sytuacji niezaleznie ktore obligacje mocno straca, bo staci PLN, ale te inflacyjne sa w stanie odebrac sobie choc czesc tych strat w rosnacej inflacji. Jezeli zalozymy wariant optymistyczny, to zejscie stop na swiecie a szczegolnie w PL w rejon 2-3% moze byc juz nigdy nieosiagalne. Swiat sie zmienil, inflacje beda ciagle podwyzszone. Poza tym TOS to nie jest hurtowa obligacja, ze jak inflacja np. na wiosne osiagnie dolek, to mozesz jej sie pozbyc z zyskiem, jak przy obligacjach hurtowych. Ja tam inwestuje w COI i EDO, bo moze przy wariancie optymistycznym dadza podobnie zarobic jak TOS, natomiast przy czarnym scenariuszu, tracisz duzo wiecej niz mozesz zyskac przy wariancie optymistycznym. Wg mnie, jak nawet nie wydarzy sie zaden kataklizm , to za rok RPP zacznie powoli podnosic stopy, zobaczymy za rok kto mial racje.

      Usuń
    10. 12.44 odezwał się "merytorycznie" troll ..:))) na razie jeszcze PiS rządzi jakby co . Choć to nie ekipa z mojej bajki to jeszcze mogą smrodu narobić . A ty wojowniku zza klawiatury nie jatrz bo "twoi" rzekomo zapowiedzieli zgodę narodową. Co wpisuje się w resztę pustych i z pewnością niezrealizowanych bajek - obietnic.

      Usuń
    11. Ale czemu zakładasz, że ma się inflacja na 7 niby utrzymywać? Tos dają 6.85 obecnie, a COI inflacja + 1.25, więc żeby wyszły na rowno, to inflacja wystarczy że będzie 6.85-1.25=5.6%, a to już jest realne. Do tego w pierwszym roku .asz 7% na COI, a TOS 6.85%.

      Usuń
    12. ja napisałem wyraźnie, że odrzucam w moich kalkulacjach scenariusze skrajne, których było ostatnio tak wiele, ze trudno oczekiwać że stanie się coś jeszcze gorszego.
      Staram się opierać na liczbach i logice. Jakikolwiek rząd by nie był to vatu na żywność nie przywróci w jeden dzień w pełnej stawce. To samo z energią. Uwolnienie tych cen natychmiastowo to terapia szokowa więc to się nie stanie a samo przywrócenie pełnej stawki vat na żywność dodałoby do inflacji 1pp. kto się na to zdecyduje? Po prostu u nas w scenariuszach normalnych warunków inflacja bedzie spadać, ale wolno. Powtórzę jeszcze raz, ze nie widziałem jeszcze projekcji, która nie pokazuje spadku inflacji w ciągu 3 lat w okolice 5%. Już nawet w marcu możemy to zobaczyć. Problem tylko co bedzie dalej, ale ciągle zakładany jest powolny, mozolny spadek w pobliże celu a nie lewitowanie inflacji na poziomie 7%. Po wyborach naprawdę optyka banków i rządów się zmienia (patrz turcja gdzie stopy to już jakies kilkadziesiąt %) Po prostu ludzie nie chcą inflacji mimo że Glapiński z Morawieckim ludzi do niej przyzwyczaili.
      Najdalej w projekcjach poszło chyba PKO, które na 2024r jak czytam, podalo średnioroczną inflację 4.2%. To dla mnie zdecydowanie za nisko, ale trend jest jasny. Credit agricole podaje 6.4 sredniorocznie na 2024. MFW podwyższyło ścieżkę inflacji, ale nieznacznie. I dalej jest to powolne opadanie a nie szokowy wzrost. Właściwie gdzie nie spojrzysz to masz to samo, różni się tylko
      poziom docelowy w którym znajdziemy się za 3-4 lata.
      Czy w tych instytucjach pracują idioci, którzy nie wiedzą co to modelowanie i ekonometria? No raczej nie, choc covida i wojny na Ukrainie to rzeczywiście nikt nie przewidział. Tak samo jak ultra ekspansywna politykę NBP i rządu. Tyle że to trochę się zmieni.
      Nikt nie ma pewnosci co będzie. Zobaczymy. Zawsze to można sprzedać. Oczywiście, olbrzymią wada TOS jest brak zabezpieczenia na wypadek jednak wzrostu inflacji, ale jak już jest taki hype na to EDO/COI i ludzie nie widzą niczego innego, to znaczy że chyba minęliśmy jakieś istotne przesilenie w gospodarce i na rynkach.
      Natomiast obligacje rynkowe w funduszach i TBSP to nie jest towar dla emerytów nieprzyzwyczajonych do zmiennosci. Zresztą w cenach jest już tyle, ze niewykluczone że w ciągu tych 3 lat TBSP nie zarobi 20% bo te rentowności musiałyby polecieć gdzieś w okolice 3,5%. Niewykonalne IMHO w ciągu 3 lat choć portfele naszych funduszy potrafią mieć rentowności znacznie wyższe niż tbsp.
      MM

      Usuń
  30. BankNowy - oferta zatrzymaniowa przy zrywaniu lokat (niezaleznie od kwoty): 6,5% na 3 miesiace.

    OdpowiedzUsuń
  31. Spoko. Dzisiejszy poranny przelew z ING o godz. 10.15 już zaksięgowany na rachunku rejestrowym , obligacje zamówione.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czemu robicie tak szybko te przelewy. Nie można tu czekać do wtorku na ostatni moment?

      Usuń
    2. @Polcan. W liście emisyjnym jest pula na TOS 3 miliardy, a na COI 8 miliardów. MF może zwiększyć pulę, ale nie musi.

      Usuń
    3. @polcan
      Można czekać na ostatni moment pod warunkiem,że wcześniej złoży się dyspozycję zakupu.Wcześniejsze złożenie dyspozycji(ważność 3 dni robocze)daje Ci gwarancję,że dostaniesz obligacje.Jeżeli prześlesz pieniądze na Rachunek Rejestrowy bez uprzedniego złożenia dyspozycji,to ryzykujesz,że możesz ich nie dostać,bo zabraknie.To mało prawdopodobne,ale możliwe.Ja zawsze najpierw składam dyspozycję zakupu,a potem robię przelew.Tym sposobem mam pewność,że kupię obligacje.

      Usuń
    4. Nie bo pula może się wcześniej skończyć-zainteresowanie jest bardzo duże.

      Usuń
    5. @polcan

      Jeżeli w ostatnim dniu sprzedaży wyczerpałaby się pula obligacji,to MF, choćby chciało,nie zdąży dodrukować następnych.

      Usuń
    6. 1. Warunkiem przyjęcia dyspozycji zakupu jest dysponowanie przez PKO BP BM liczbą Obligacji danej emisji do sprzedaży nie mniejszą niż wskazana przez Klienta.
      10. W przypadku wpływu środków pieniężnych na Rachunek Rejestrowy po zakończeniu sprzedaży danej emisji Obligacji, Klient może złożyć dyspozycję zakupu Obligacji nowej emisji bądź dyspozycję przelewu środków pieniężnych na rachunek bankowy.

      Usuń
    7. Polcan jak masz więcej niż na 7% na ko to trzymasz do końca a jak tyle samo lub mniej to kupować od razu

      Usuń
    8. @polcan

      Ale skoro chcesz wpakować w obligacje tylko grosze,jak napisałeś,to nie musisz być aż tak zapobiegliwy.Ja mam grosze w bankach,a w obligacjach sporo,więc muszę kombinować.

      Usuń
    9. Dzięki za odpowiedzi, więc przeleje we wtorek i jak będą to kupie, a jak nie to świat się nie zawali.
      Raczej uważam to za drobna zmianę by poobserwować sobie jak to działa, ale nie jest to konieczność. Zbyt długo czeka się na efekty.

      Usuń
    10. Ciekawym jaki będzie wynik sprzedaży tych obligów. Skoro wrzesień dal ponad miliard napływów do TOS (a były to obligacje kompletnie zapomniane od prawie dekady) to w tym miesiącu może paść rekord, ale nie sądzę aby tego zabrakło. Nie chce mi się grzebać, ale w 2020 przed obniżka stóp na COI popłynęło bodaj 5mld, a przy wprowadzeniu tych indeksowanych stopą NBP to już w ogóle jakiś kosmos był. Zdziwiłem się że MinFin zrobił w sumie dość mały limit na 3mld, ale i tak moim zdaniem nie będzie przekroczony ani w COI ani w TOS a EDO to od lat ma małe napływy. Dawno temu bardzo się dziwiłem desperatom, którzy kupowali obligacje TOZ, oparte na wiborze. I na koniec okazało się że kupił je nawet Morawiecki. W końcu je zlikwidowali ale chyba tylko dlatego że Wibor mial być zlikwidowany a tu zonk - bo Wiborowi przedłużyli życie zdaje się do 2028r parę dni temu. Ale te obligacje to i tak była pomyłka w tych realiach
      MM

      Usuń
    11. A na pewno 3 dni robocze to będzie? Złożyłem dziś dyspozycję, w poniedziałek bym sobie to opłacił. Daje mi to gwarancje, że się załapie jakby się skończyły?

      Usuń
    12. A na te z 500+ jest jakaś pula?

      Usuń
    13. @doMM 13.56
      W kwietniu 2020 pierwotnie w liście emisyjnym była pula COI 2 miliardy. W dniu 29 kwietnia 2020 MF aneksem zmieniło pulę na 5 miliardów. Wtedy jeszcze (do marca) obligacje były mało popularne. Wszystko się zmieniłó w kwietniu 2020. Mam te kwietniowe, obecnie w trzecim roku oprocentowane na 19,65%.

      Usuń
    14. Anonimowy 14:41

      3 dni robocze następujące po dniu złożenia dyspozycji,tak więc masz czas do wtorku,31 października.

      Usuń
    15. Oczywiście coi 0424 w czwartym, a nie w trzecim roku oprocentowane 19.65.

      Usuń
    16. Ok dzięki, pozakładałem dziś dyspozycję. W przyszłym tygodniu opłacę.

      Usuń
    17. Kurde szkoda, ze kiedyś nie wrzuciłem kasy na to 19% to bajka. No, ale po fakcie to sobie można... teraz wrzucę na 12 lat, to jakby kiedyś inflacja jeszcze wywaliła taka, to nie będę w plecy.

      Usuń
  32. I teraz mam dylemat. Mam wolne prawie 100k i czy wejść w obligi czy spłacić do końca kredyt hipoteczny. W sumie to z odsetek od obligacji nie zarobię tyle ile miesięcznie zaoszczędzę na niepłaconych już ratach..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak masz kredyt i gotówkę to na nadpłać zwłaszcza, że masz wakacje kredytowe. Obligi nie dadzą Ci zarobić tyle niż spłata kredytu.

      Usuń
  33. odnośnie tej dyspozycji zakupu:
    1. jeśli ją złożę w piątek, to trzy dni sa liczone jako robocze? czy weekend też się wlicza?
    2.taką dyspozycję mogę złożyć jeśli kiedykolwiek miałam obligacje i konto w pekao? bo mam u nich zwykly ror, więc dyspozycji nie zlożę póki nie pojde do oddzialu? jak to wygląda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do Pekao, to nie wiem, jak nie masz obecnie konta. Mozesz kupic przez PKOBP przez rejestracje i wplate z rachunku, ktory przypiszesz do obligacji(caly proces jest zdalny). Ja tam, jak mam inna mozliwosc to unikam Pekao, bo tam zawsze cos nie dziala, tak jak normalnie w innych bankach.

      Usuń
  34. @polcan
    Bez względu na to,czy kupisz obligacje,czy nie kupisz,powinieneś wiedzieć,że nieopłacenie zamówionych obligacji nie wiąże się z żadnymi konsekwencjami.Po złożeniu dyspozycji zakupu możesz w każdej chwili anulować ją jednym kliknięciem.Jeśli nie anulujesz i nie przelejesz pieniędzy w ciągu trzech dni roboczych,liczonych od następnego dnia po złożeniu dyspozycji,to dyspozycja wygaśnie bez konsekwencji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok, to jutro poszukam loginu jaki dostałem na początku miesiąca i uruchomie w końcu to konto maklerskie. Mam trochę poźniej do pracy, więc ranek przeznaczę na zabawę w obligacje.
      Jak rozumiem kwoty mogą być różne? W Idea bank można było zarezerwować lokaty na milion i wpłacić 1000 zł. Tu jest podobnie?

      Usuń
    2. @polcan

      TAK,ale zapoznaj się z "Regulaminem korzystania z dostępu do Rachunku Rejestrowego w zakresie obligacji skarbowych za pośrednictwem telefonu lub internetu",żeby wiedzieć dokładnie,jak to działa.
      Rozdział 4.Zakup obligacji

      Usuń
  35. W tym rozdaniu mogą obligacji nie dodrukować, jeśli zabraknie. Bo to byłyby pieniądze dla ewentualnego nowego rządu. Jednak nie panikuję. Nie wyprowadziłam pieniędzy z Velo ani Mille (na 7%), a obligacje kupiłam z nadwyżki z lokat w Nowym. I tak było tego sporo.

    OdpowiedzUsuń
  36. Oops, kupiłam TOS, mam nadzieję że to nie błąd będzie. podział mam obecnie 3/4 - COI (niektóre już w 2-3 roku), 1/4 TOS.

    OdpowiedzUsuń
  37. Taka ciekawostka. Z puli 8 mld coi, 6 mld dostało do dyspozycji PKO bp, a pekao SA tylko dostało 2 mld.Natomiast tos w dyspozycji PKO bp 2 mld, a pekao SA 1 mld

    OdpowiedzUsuń
  38. Jaką minimalną wartość obligacji warto kupić aby to miało sens?
    W PKO BP opłata za konto jest 30zł/0,5roku + obowiązkowa prowizja przy sprzedaży w terminie wykupu TAK? Czy są inne opłaty bieżące?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeby założyć rachunek rejestrowy który jest darmowy, nie trzeba mieć konta w banku. Prowizja jest tylko przy wcześniejszej rezygnacji.

      Usuń
    2. Do obligacji nie musisz posiadac konta w PKOBP, serwis zakupu obligacji jest bezplatny. Dzialasz przez dowolny rachunek w innym banku.

      Usuń
    3. Jaka opłata za konto? (w PKO BP). Można mieć za zero. A jeśli tylko dla obligacji, to i karty nie trzeba wyrabiać.

      Usuń
  39. Inflacja będzie wysoka -płaca minimalna w górę 27,70 zł,tarcze wygasną,u naszych południowych sąsiadów Czechów jak tarcze wygasły to inflacja poszybowała mocno w górę,paliwa,energia i efekt bazy zrobią swoje .Ja zakupie obligacje EDO w listopadzie lub w grudniu o ile marża zostanie na poziomie listopada i tu zadziała za rok efekt bazy wiec te 0,25% z października zrobi różnice .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To żart :-). Tym bardziej w tej cenie. Nie opłaca się sprzedawać 10-latek jak już je ktoś ma bo te 2% od kapitału to trzeba gdzieś odrobić. Niestety kwietniowe nie będą dawać wiele w 2024.

      Usuń
  40. EDO 04/24 sprzedam po 109,90

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No kurczę, muszę zejść z ceny :-) 108.99
      MM

      Usuń
    2. Do MM

      Ile masz tych obligacji i czemu chcesz je sprzedać tuż przed wykupem?

      TomTom

      Usuń
    3. Jaja sobie robi

      Usuń
    4. Edo 0424 byłyby o wiele więcej warte.

      Usuń
  41. Zastanawiam się nad kupnem obligacji, ale nie rozumiem naliczania opłat i ewentualnych odsetek za wcześniejszy ich wykup. Bardzo proszę o wyjaśnienie.
    Może ktoś pokazać obliczenia jeśli w "awaryjnej sytuacji" będę musiała wykupić:
    a)TOS i COI - wykupić już po 6mcach od zakupu?
    b)TOS i COI - wykupić po pełnym roku od zakupu?
    c)TOS i COI - wykupić po trzech latach od zakupu?
    Bo zastanawiam się nad proporcją zakupu TOS do COI. Może jest w sieci jakiś kalkulator takich obliczeń?
    Dziękuję serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to proste. Liczbę obligacji mnożysz x 0.7zł. (np 100 obligacji = 70zł opłaty karnej) Uzyskaną kwotę odejmujesz od zysku jaki przyniosły sprzedawane obligacje. Od uzyskanego wyniku odejmujesz jeszcze 19% Belki.
      MM

      Usuń
  42. Spotkaliscie sie z jakims bankiem, ktory przelew na konto obligacji na zew. traktował inaczej niz zwykły i pobierał prowizje?

    OdpowiedzUsuń
  43. A nie przelałeś czasem wprost z oszczędnościowego? Przelew na konto obligacji jest najzwyklejszym przelewem jak każdy inny. Koszt wg toip.

    OdpowiedzUsuń
  44. Mam pytanie odnosnie wpisu M.Iwucia odnosnie obligacji:
    "Część obligacji oferuje ochronę kapitału – to znaczy, że w najgorszym razie otrzymasz wpłacony kapitał, bo wysokość opłaty za wykup zostanie ograniczona do wysokości narosłych odsetek.
    Tak jest w przypadku obligacji 3-letniej, 6-letniej, 10-letniej i 12-letniej.

    Natomiast obligacja roczna, 2-letnia i 4-letnia oferują taką ochronę tylko w pierwszym okresie. I tu jest przykra niespodzianka – bo pierwszy okres w przypadku obligacji krótkoterminowych (rocznych i dwuletnich) to jeden miesiąc.
    Oznacza to, że jeśli wypłacimy pieniądze w 2. miesiącu, możemy otrzymać mniej, niż wpłaciliśmy."
    Czyli jeśli mam COI to do kiedy mogę je wypłacić w pierwszym okresie by wyjąć tyle ile włożyłam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Czyli jeśli mam COI (...)".Nigdy nie dostaniesz mniej niż wpłaciłeś.

      Usuń
    2. Przy deflacji dostaniesz 1,25% marży(COI,aktualna oferta),a opłata to 0,70%.

      Usuń
    3. 1. Obligacje 4-letnie. Chodzi o to że jeśli każda obligacja w pierwszym roku oszczędzania zarobi np 40groszy przez kilka tygodni po zakupie, to jeśli chcesz sprzedać takie obligacje to od każdej potrącone zostanie najwyżej 40gr i dostaniesz 100zł zwrotu na konto.
      2 Jeśli taka obligacja zarobi wiecej niż 70gr w pierwszym roku oszczędzania to odejmą te 70 groszy od odsetek i od tego co zostanie jeszcze Belkę i wypłacą resztę na konto
      3. Jeśli Coi zechcesz sprzedać w 2 i następnych latach to skasują 70gr bez wzgl na to czy obligacja zarobiła 70gr czy nie. Dlatego że w pierwszym roku były już wypłacone odsetki wiec masz już dodatnią stopę zwrotu przekraczającą 70gr z każdej obligacji.

      Co do dwuletnich to nawet nie wiem jak są indeksowane, ale jeśli wypłacają odsetki co miesiąc i facet pisze że już po 1 miesiacu można dostać mniej niż 100zł zwrotu kapitału to oznacza że w pierwszym miesiącu odsetki pokrywają całą opłatę karną więc wynika chyba z tego, że jest niższa niż 70gr bo na 70gr to trzeba ponad miesiąc zarabiać przy stopie 6.75. Nie znam tych obligacji i nie wiem po co ludzie to w ogóle kupują wystawiając się na łape Glapy.
      MM

      Usuń
    4. Oprocentowanie musiałoby być niższe w pierwszym roku niż 0,7%, żeby dostać mniej niż się wpłaciło.

      Usuń
    5. Dziękuję bardzo za wytłumaczenie

      Usuń
    6. Musiałbyś dostać za pierwszy okres odsetkowy odsetki mniejsze niż 0,70 PLN/obligację,żeby sprzedając COI na początku drugiego okresu odsetkowego i płacąc 0,70 PLN,stracić nominalnie.

      Usuń
  45. Kto mi wytłumaczy i policzy dlaczego po jednym dniu wartość nominalna moich TOS wynosi 220 000,00 PLN a aktualna 220 044 PLN?

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jakby oprocentowanie było 7,3%...u mnie też jest zawyżone...ciekawe

      Usuń
  46. Czy składając dyspozycje zakupu obligacji ma znaczenie że podzielę je na pakiety? Czy mogę wszystko razem upakować, bo wykupić przed czasem mogę np kilka sztuk z pakietu, a nie cały pakiet?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Tomtom Te widoczne tam odsetki to jest tylko taka dla picu prezentacja. Odsetki z każdej obligacji liczone osobno i zaokrąglone.. Odsetki za jeden dzień wynoszą 100 zł x 6,85% : 365= 0,018767 więc zaokrąglają do 2 groszy i mnożą razy twoje 2200 sztuk co daje niby 44 PLN. Po 10 dniach nie będziesz miał 440 PLN tylko 100 x 6,85% : 365 x 10 co daje w zaokrągleniu 0,19 x 2200 co daje 418pln. To są wartości orientacyjne, nie co do grosika. Po prostu takie poglądowe mniej więcej.

      Usuń
    2. To nie jest prezentacja dla picu,tylko to jest naliczona wartość odsetek wg tabeli odsetkowej.Jak się przedstawi obligacje do wcześniejszego wykupu,to otrzyma się odsetki takie,jak podaje tabela.

      Usuń
    3. Tabela odsetkowa podaje odsetki w zaokrągleniu,dlatego sprzedając obligacje przed dniem ich zapadalności,nigdy nie otrzyma się odsetek w wysokości wynikającej z : 100 x 0,0685 : 365 x...

      Usuń
  47. Sam sobie odpowiem ;) System od razu liczy w 1-szym roku 7,33% - czyli tak jak na koniec oszczędzania.

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie jest tak jak mówisz, że liczy 7,33%. Oni te wartości w tej rubryce podają mniej więcej. Dosłownie na oko. Przekonasz się po pewnym czasie. Ja np założyłem też wczoraj coi i dziś nie mam podanych naliczeń. Czasami naliczają co kilka dni.

      Usuń
    2. Do Anonimowy27 października 2023 20:04

      Mi na jednej, symbolicznej COI, którą też kupiłem naliczyli za ten 1 dzień całe 2 gr odsetek ;)

      TomTom

      Usuń
    3. Zajrzyjcie w tabele odsetkowe to Wam się nieco rozjaśni.

      Usuń
    4. Też tam kiedyś kupiłam jedną obligację, żeby zobaczyć, jak to działa:). I sobie leży do dzisiaj.

      Usuń
    5. @Tomtom A za 15 dni zrobi ci się z tej coi 29 groszy., a nie 30. To wszystko w zaokrągleniu.

      Usuń
  48. Odsetki nie są podawane na oko,orientacyjnie,dla picu,poglądowo.Jak nie wiecie,to nie opowiadajcie głupot,bo dezinformujecie innych.
    Zapoznajcie się z regulaminem dotyczącym Rachunku Rejestrowego,zapoznajcie się z tabelami odsetkowymi,zamiast gadać trzy po trzy.Jak macie jakieś wątpliwości,to zapytajcie,ale nie opowiadajcie bajek.Jak zapoznacie się z Regulaminem i tabelami odsetkowymi,to nie będziecie mieli potrzeby o nic pytać.Wyedukujcie się dla siebie i dla innych,żebyście mogli udzielać innym prawidłowych odpowiedzi,dopóki ci inni też się nie wyedukują.Pytać można,ale głupio gadać nie można.

    OdpowiedzUsuń
  49. Mam zagwozdkę, poproszę o opinie i potwierdzenie, czy dobrze myślę.
    Sprawa wygląda tak:
    Mam pozytywną decyzję o Bezpieczny kredyt 2%.
    wartość kredytu: 250tys.zl.
    okres: 15 lat (180mcy)
    wkład własny:160tys.zl (już wpłacone)
    rata uśredniając ok. 1.800zl/msc

    Zagwozdka polega na tym, że mam pieniądze, by zapłacić resztę za nieruchomość, ale planem było wziąć kredyt 250tys. a za gotówkę kupić obligacje.
    Zakładam, że za 3 lata sprzedam mieszkanie stąd poniższe obliczenia:
    1) obligacje TOS 6.85% od 250tys. - po trzech latach dalyby ok. 41.600zl odsetek.
    2) raty kredytu po trzech latach to koszt:
    1.800zl * 36mcy = 64.800zl
    Różnica to ok. 23tys. zl.
    Czy wg was warto wziąć w tej sytuacji kredyt? Albo zapytam inaczej, w jakiej sytuacji opłacałoby się wziąć ten kredyt?
    Jest tu sporo doświadczonych osób, być może coś pomijam albo źle liczę lub na coś nie zwracam uwagi. Dajcie proszę znać, bo obligacje na starych zasadach już tylko do wtorku.
    Dziękuję z góry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmm chyba w tym programie nie można sprzedać mieszkania przez 10 lat inaczej tracisz prawo do udzialu w programie, ale tu piszę z pamieci, sprawdz to sobie

      Usuń
  50. Tak, sprzedaje więc tracę dopłaty, niepotrzebne mi dopłaty jeśli sprzedam mieszkanie, bo kredyt spłacam w całości i się pozbywam i dopłat i kredytu.

    OdpowiedzUsuń
  51. Pewnie jak wielu mam gwóźdź z tymi obligacjami, kupować czy nie!
    Za chwilę kończę 60 lat i COI1027 to dla mnie już długo...
    Wiem, że wszystko można doczytać w regulaminach ale tak na szybko...
    Czy obligacje mogę w każdej chwili darowizną pisemną przez USk przekazać swoim dzieciom bez żadnych strat i opłat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli jesteś przed 60 tką to najlepszym rozwiązaniem będzie zakup poprzez IKE.

      Usuń
    2. Obligacje podlegają normalnemu dziedziczeniu

      Usuń
    3. Dzieci udają się do PKO z aktem zgonu,prawomocnym postanowieniem sądu o nabyciu spadku(sporządź testament) i zaświadczeniem z urzędu skarbowego o zwolnieniu spadku z podatku.

      Usuń
    4. Ja mam 65 i znowu kupiłem coi. Nie kupuje już edo, ale coi tak. Jeszcze mam zamiar trochę pożyć.

      Usuń
    5. Jak ktoś ma dużą kasę do zagospodarowania jednorazowo,to nie będzie się bawił w IKE.

      Usuń
    6. Nie rób darowizny,tylko sporządź testament.Jak zrobisz darowiznę,to stracisz szacunek dzieci.:)))

      Usuń
    7. Niestety ostatnio przerabiałam ten temat więc jeśli podział majątku ma być bezproblemowy, np. dzieci są jedynymi spadkobiercami i mają dostać po równej części, to nie trzeba testamentu (testament musi być chyba notarialnie a to oczywiście koszty) - tutaj wejdzie dziedziczenie ustawowe. My to załatwialiśmy u notariusza, ponoć szybciej niż w sądzie, do banku z tym i aktem zgonu i tutaj wchodzą procedury banku dotyczące wypłaty. Jak już wypłacili pieniądze spadkobiercom trzeba to zgłosić do US w ciągu 6 mcy i nie będzie podatku

      Usuń
    8. @kate

      Testament można sporządzić samemu,ale trzeba wiedzieć,jak to zrobić,by był ważny.

      Usuń
    9. Anonimowy29 października 2023 10:00 - Ja za chwilę skończę 70 lat. I I kupuję czterolatki, ponieważ w razie czego to i tak będzie dla męża i jedynego dziecka. Zresztą na wszelki wypadek od czterdziestu lat mam spisany testament, którego nie modyfikowałam, więc widać, że rodzina mi się nie naraziła:). A może za rok sobie te obligacje wycofam? W każdym razie nie boję się, chociaż w ich zakupie nie przekraczam 1/3 swoich oszczędności.

      Usuń
  52. Czy mogę prosić o wasze opinie odnośnie pytania z 28 października 2023 23:12
    Kredyt 2% oraz obligacje, czy dać sobie spokój z kredytem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zobacz
      https://youtu.be/b8BL_8VRazA?t=2s

      Usuń
    2. Nie znam się na kredytach, więc nie zweryfikuję Twoich wyliczeń.

      Usuń
    3. Kup obligacje. Olej kredyt.
      Tak będzie najlepiej.

      Usuń
    4. Nie zrozumiales 😊 jeśli kupię obligacje będę musiał wziąć kredyt, bo pozbędę się gotówki, pytanie było czy zamiast płacić za mieszkanie gotówką - przeznaczyć ja na obligacje, a na resztę mieszkania dobrać kredyt.

      Usuń
    5. Musisz sobie policzyć sam pełny koszt kredytu vs. odsetki z TOS. Przecież poza samym kredytem może być ubezpieczenie na życie, od utraty pracy, samej nieruchomości, obligatoryjne konto/karta kredytowa itd. itd. Ja swego czasu miałem kredyt i jednocześnie KO, obligacje. Nawet jeżeli kosztowało mnie to troszkę więcej to jednak lubię mieć gotówkę praktycznie od ręki, różne rzeczy się w życiu zdarzają.

      Usuń
  53. 1. To jeszcze raz bez uśmiercania mnie. Czy jeśli jutro kupię obligacje, czy pojutrze mogę je darowizną przekazać najbliższej rodzinie. Czyli spisuję umowę darowizny i na tej podstawie występuję do biura maklerskiego o zmianę ich właściciela? USk to oczywiste i inna sprawa.
    2. Jeśli dwa lata po zakupie obligacji 4letnich umrę to ich czas 4lata biegnie, a spadkobiercy załatwiają formalności spadkowe i przepisują na siebie, czy ich bieg się w dniu śmierci zatrzymuje i oprocentowanie zatrzymuje?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 1.Tak
      2.Ich czas 4lata biegnie,a spadkobiercy załatwiają formalności spadkowe i przepisują na siebie

      Usuń
  54. Raczej darowizna nie wchodzi w grę, możesz złożyć dyspozycję na wypadek śmierci.
    Ale to moje widzimisię, i pewnie nikt tu Ci nie udzieli rzetelnej i pewnej odpowiedzi na tak szczegółowe pytania.
    Proponuję Ci wejść sobie na stronę "Obligacje skarbowe", znaleźć zakładkę kontakt(na dole) i zapytać na mailu eksperta. Broń Boże nie pytaj w oddziałach banku, bo tam pracują panie które nie mają o tym bladego pojęcia, i kiedyś gdy zakladałem IKE, czerpały wiedzę ode mnie :).
    Kontaktowałem się tak kilka razy i zawsze otrzymywałem rzetelne, wyczerpujące odpowiedzi.
    To jest kontakt z ekspertem, który zajmuje się wyłącznie obligacjami.

    OdpowiedzUsuń
  55. Odnośnie drugiego pytania to raczej obligi sobie procentują każdego dnia, aż do wykupu, bo niby skąd bank miałby mieć wiedzę że się wybrałeś "w podróż"
    Jeszcze raz proponuję eksperta, to nic nie kosztuje, odpowiadają z tego co pamiętam najpóźniej następnego dnia.

    OdpowiedzUsuń
  56. Dziękuję za zainteresowanie.
    Pytania do eksperta od obligacji zadane. Jak otrzymam odpowiedź, podzielę się tu na forum.

    Przy okazji wyjaśniam w innej kwestii.
    Pisałem tu na forum o dziwnej praktyce stosowanej w Pekao S.A. Przy otwieraniu trzech lokat walutowych, w dwóch z nich na pisemnym potwierdzeniu była klauzula, a w jednym nie, że zerwanie lokaty wyłącznie w oddziale banku.
    Wyjaśniłem to słownie i praktycznie w oddziale.
    Pani powiedziała, że taka klauzula służy deponentowi jako zabezpieczenie przed zerwaniem lokaty przez osobę nieuprawnioną w aplikacji lub obsłudze internetowej. Można taką klauzulę usunąć na życzenie. Wydrukowała taką moją wolę, podpisałem i klauzula zniknęła, a ja zgodnie z moim oczekiwaniem wszystkie lokaty mogę obecnie zamknąć zdalnie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...