piątek, 1 grudnia 2023

Ranking kont oszczędnościowych - grudzień 2023

Przed nami ostatnie już w tym roku zestawienie kont oszczędnościowych. Przynosi ono już tylko jedno: spadki, nie zauważyłem bowiem żadnego ruchu w górę. Niektóre banki jak Velo utrzymało co prawda stawki, ale wszyscy wiemy dlaczego tak się dzieje, jest to bowiem bank szczególny na naszym rynku.

Inne banki jednak obniżyły swoje loty w porównaniu do zestawienia z ubiegłego miesiąca. 7% pożegnaliśmy już tak w Millennium jak i w Pekao. Z jeszcze niższych stawek zjechał nawet Alior i ten trend spadkowy będzie nam zapewne towarzyszyć także w przyszłym roku. 

Od dziś widzę kolejny zjazd na koncie oszczędnościowym w PKO i to o kolejne 0,25pp w dół do 5,25%... Dzięki temu bank, w którym dziś kończą się pierwsze zakładane lokaty na 10%, ląduje obecnie na końcu zestawienia

 


1 Raiffeisen bank - Konto oszczędnościowe 8%

  max 200k, ważne do 30 grudnia 2023, bezpłatne przelewy

2 Nest bank - Nest konto oszczędnościowe 7,10%

   max 100k, dla nowego KO przez 90 dni, bezpłatne przelewy wewnętrzne

Velo - Elastyczne Konto Oszczędnościowe 7,00% + 750 zł na start

    7,00% - max.300k, na 3M, do 10 grudnia 2023, saldo: 21 listopada 2023

mBank - Moje Cele 7,00% + do 450 zł na start 

   max. 50k, 3m, do 7 lutego 2024, z eKontem

Pekao - Konto Oszczędnościowe 6,50% + 250 zł na start

    max 100k lub 200k, na 5M, do 8 stycznia 2024, dla nowego klienta

6 Millennium - Konto oszczędnościowe 6,50% + 500 zł na start

    max 100k, na 90 dni, do 15 grudnia 2023, saldo: 10listopada 2023, wymagane 5 płatności kartą
    możliwość rezygnacji z bieżącej edycji by wziąć udział w kolejnej

7 Santander Consumer - Rachunek oszczędnościowy 6,00%

     max. 50k, do 24 stycznia 2024, bezpłatne przelewy zewnętrzne, bez ror, dla nowego klienta

Alior bank - Konto MegaOszczędnościowe 6,00% + 450 zł na start

     max 200k, na 3M, do 18 grudnia 2023, saldo na 15 listopada

     wymagane 5 transakcji kartą, bezpłatne przelewy wewnętrzne

9 Citibank - Konto SuperOszczędnościowe 6,00%

    max. 20k (powyżej tej kwoty tylko 3%), do odwołania

10  Toyota bank - Indeksowane konto oszczędnościowe WIBOR3M - 5,78%

     max. 100k (powyżej 400k 2,78%), wymagane konto - płatne

11 ING - OKO Bonus na start 5,50% + do 250 zł na start

     max. 200k, na 3M, do 13 grudnia 2023, bezpłatne przelewy, dla nowych klientów

12 PKO - Konto Oszczędnościowe Plus 5,25% + do 250 zł na start

    max.: 250k, 90 dni, do 18 stycznia 2024 saldo: 30 listopada 2023

 

49 komentarzy:

  1. Dziś PKO wypłacił odsetki z lokaty na 10%. Faktycznie wystarczyło stałe zlecenie przelewu na 1 zł by kwota się zgadzała. Chociaż tutaj jest wszytko ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie dopiero 5-tego.

      Usuń
    2. To dzisiaj chyba wiekszosci konczyla sie ta lokata :D

      Usuń
    3. ...u mnie też 5-ego ;)

      TomTom

      Usuń
    4. A u mnie na 6-ego, na Świętego Mikołaja.

      Bum Bum

      Usuń
    5. Przeciez ta oferta trwala przez pewien czas, wiec roznie sie bedzie konczyc. U mnie 6-12. Nalezalo tak otwierac, zeby data zapadalnosci przypadla na dzien roboczy.

      Usuń
    6. U mnie koniec 13 ego, a u brata 28 ego . Dobrze wyczekał skurczybyk

      Usuń
  2. > Od dziś widzę kolejny zjazd na koncie oszczędnościowym w PKO i to o kolejne 0,25pp w dół do 5,25%

    Wydawało mi się, że do wczoraj było 5.75%. Cienizna, ale nawet rozważałem czy nie skorzystam, bo przynajmniej limit kwotowy dość duży w porównaniu do reszty rynku. Teraz... no nie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy jeżeli kiedyś miałem konto w Nest Bank to mogę skorzystać z promocyjnego oprocentowania dla nowego KO?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zalezy czy miales KO z nowej oferty, chyba z rok do tylu- to wtedy nie. Jak miales KO ale starego typu otwarte wiele lat temu, to mozesz.

      Usuń
    2. Niestety nie.

      Usuń
    3. Ważne jest to, czy i jakie miałeś u nich KO. Ja kiedyś tam miałam konto, założone dla lokaty powitalnej i dużej ilości miłych gadżetów. Potem je zamknęłam i w marcu bez problemu wróciłam dla wysoko oprocentowanego (jak na tamte czasy) Konta Oszczędnościowego z bardzo satysfakcjonującym limitem. Zresztą jak pewnie wielu z "blogowiczów".

      Usuń
  4. Polcan czemu uparcie nie uwzgledniasz Raiffeisen DB w rankingu. Ja mam ten rachunek od pół roku i teraz ma najlepsze oprocentowanie w Polsce z aktualnych ofert. Jest oczywiście podatek 25% ale przy oprocentowaniu 8% uwzhlędniając ten podatek oprocentowanie odpowiada 7,5% przy 19% podatku. Kwota do 200 tys. więc to nie wabik.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba pierwsza pozytywna uwaga na temat Raifa. Było tutaj dużo w komentarzach na ten temat i konieczność podatku austriackiego nawet mnie odstraszyla

      Usuń
    2. Było trochę problemów z przelewami jednak od września wszsytko śmiga dobrze, a podatek jak nic nie zrobisz to 25%, a jak chcesz 19 to trzeba coś tam tłumaczyć i iść do US żeby podpisali. Gra nie warta świeczki. Ja nawet się tym nie interesowałem.

      Usuń
  5. Może warto dopisać, że w Velo oprócz 7% na EKO do 300 tys. jest jeszcze 5% do 400 tys. To mało, ale może ktoś (tak jak ja) chciałby trzymać tam takie małe "ogonki" np. z bieżących odsetek z innych baków. Zawsze to więcej niż zero na ROR.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. Robię rak samo.

      Usuń
    2. Grosiwo to może trzymajcie na koncie Skarbonka, 8% do 3 tysięcy :)

      Usuń
    3. Irekk1 grudnia 2023 19:48 - i grosik do grosika... Można potem coś założyć z większym limitem - jeśli się takie propozycje pokażą. Bo dzisiaj tylko spółdzielczaki z marnym oprocentowaniem.

      Usuń
    4. Anonimowy 1 grudnia 2023 22:03 - Po pierwsze - nie mam karty w Velo. Po drugie - Skarbonka aktualnie 6,5%. No i po trzecie - limit 3 tys. jest zdecydowanie za mały dla mojego "grosiwa":).

      Usuń
  6. Czy jest możliwość jednorazowego wytransferowania większych środków z EKO w Velo (ponad 300 tys.) bez ponoszenia prowizji za przelew? Pytam bo ktoś podobno pisał o takiej opcji, niestety nie znam szczegółów, proszę o ewentualną podpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 200 K-bankowosc, 50K-aplikacja, 200K-konsultant (dla normalnych konkt platne chyba 2zl, dla wersji premium dawny Noble-bezplatne). Jak ktos chce transferowac duzo, to wlasnie moze zamienic na konto premium, jest darmowe za "wlanie kasy"- 10 tys, wiec wtedy bedzie mial limit 450K bezplatnie i dodatkowo darmo sorbnet (tak mam i jest to troche lepsza wersja od standardowego konta).

      Usuń
    2. Można wytransferować nawet 450 tys. tylko trzeba wykonać jeden przelew z datą przyszłą co najmniej 1 dzień wcześniej i mieć jeszcze darmowy przelew zewnętrzny z konta elastycznego. Robimy to tak, że jeśli jutro chcemy wylać całość to dzisiaj musimy zlecić przelew z datą jutrzejszą na 200 tys. z elastycznego na zewnątrz i można od razu zlecić pozostałą kwotę także z datą jutrzejszą na Velo konto. Polecam to zrobić od razu bo czasem czeka się pół godziny na realizację, a tak do rana dużo czasu. Tą czynność można wykonać też drugiego dnia oczywiście. Po wykonanym przelewie wewnętrznym pozostaje tylko przelać 200 tys. przez bankowość elektroniczną oraz 50 tys. przez aplikację. Mam nadzieję że pomogłem. Pozdrawiam

      Usuń
  7. Co do obligacji, proszę niech mi ktoś potwierdzi, czy następująca teza jest prawidłowa. Brzmi ona tak: robiąc wcześniejszy wykup obligacji trzyletnich bądź czteroletnich tuż po kapitalizacji (czyli załóżmy np., że obligacje kupiłem 5. listopada 2023, a następujący myk robię 6. listopada 2024), de facto nic nie tracimy. Bo odsetki i tak przyszły przelewem z automatu na konto 5. listopada 2024. I jeżeli mamy obligacje na 100 tysięcy, to 'zrywając' je tuż po kapitalizacji wyciągniemy właśnie 100 tysięcy, a odsetki już mamy wcześniej w kieszeni tj. na RORze. Jedyny minus to zamrożenie środków na około tydzień. Zgadzacie się, macie coś do dodania?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy 2 grudnia 2023. 22.06

      Głupoty piszesz totalne.. Nie chce mi się nawet tego komentować. Szkoda czasu.

      Usuń
    2. Błędna teza. W liście emisyjnym obligacji masz napisane ile kosztuje przedterminowy wykup obligacji i tak w przypadku 4-letnich(począwszy
      od drugiego okresu odsetkowego
      przy wypłacie świadczeń z tytułu przedterminowego wykupu, wysokość należności od każdej obligacji jest pomniejszana o kwotę
      0,70 zł (siedemdziesiąt groszy). A w przypadku 3-letnich taka sama kwota 0,70 ale tam odsetki są wypłacane po 3 latach.

      Usuń
    3. Nie. Po pierwszym pełnym roku zerwanie skutkuje pobraniem pełnej opłaty za zerwanie.

      Usuń
    4. To ja, Anonimowy z 2 grudnia 2023 22:06 który zadał pytanie. To jeszcze raz, na konkretnym przykładzie. Mam obligacje czteroletnie kupione za 100k (czyli tysiąc sztuk) w marcu 2021, czyli tzw. COI0325. W marcu 2023 dostałem automatem przelew na ROR w PKO nieco ponad osiem tysięcy, to były odsetki indeksowane inflacją które się uzbierały przez ostatni rok, od poprzedniego przelewu w marcu 2022. Wobec tego, gdybym 'zerwał' obligacje dzień po tym jak na mój ROR wleciał ten przelew, to ile bym dostał w kolejnym przelewie po około tygodniu?
      A. Mniej niż 100k (ile...?)
      B. 100k lub minimalnie więcej

      Ptok jak ci się nie chce to już lepiej nic nie komentuj, niż jak masz pisać że ci się nie chce, spodziewałbym się więcej...

      Usuń
    5. Ja myślę że punkt B. Dostaniesz 200k :). A tak poważnie to dostałeś już przecież odpowiedź.

      Usuń
    6. Mniej o 700 złotych.

      Usuń
    7. 1000 ob. x 0.70 op. =700 PLN mniej czyli otrzymasz 99300 zł. Nie jestem pewien czy dasz radę zlikwidować obligacje dzień po wypłacie odsetek. Pewnie przez dwa tygodnie szlaban, tylko do tygodnia wcześniej i dopiero po tygodniu od naliczenia odsetek.

      Usuń
    8. No dobra, to dzięki wam za wyjaśnienia

      Usuń
    9. Da radę zlikwidować obligacje dzień po wypłacie odsetek.Ograniczenie dotyczy siedmiu dni roboczych od zakupu.

      Usuń
  8. Albo jednak skomentuje.
    Jeżeli liczysz na potrącenie kary jedynie do wysokości naliczonych odsetek, to dotyczy to tylko pierwszego okresu odsetkowego. W późniejszym okresie nie ma to zastosowania. Karę potracą ci od tych 100 tysięcy. Całą karę !!! Koniec, kropka.
    Następny wynalazca perpetuum mobile.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdążyłem odpisać już w tamtym wątku i teraz zauważyłem, że jednak odpisałeś w tej sprawie poza nim. To żadne perpetuum mobile, po prostu upatrywanie szansy na bezstratne zakończenie trzymania kasy w obligacjach po upływie pełnych lat.

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Ale tylko dla nowych, stare zostaja odpowiednio na 8% i pozniejsze na 7%.

      Usuń
  10. Mam drobne pytanie bo coś mi się nie zgadza w Velo. Wpłaciłem w zeszłym miesiącu na KO 10 zł by uruchomić promocję, na koniec miesiąca nie naliczyło zadnych odsetek. Rozumiem, że byłoby to ze 2 grosze ale miałbym pewność że promocja działa. W regulaminie nie widziałem zapisów o minimalnej kwocie do naliczenia odsetek. Teraz kończy mi się ING i nie wiem czy się tu desantować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie od 16,55 dali po miesiącu 1 grosz(2 grosze minus podatek).Tak działa Velo,naliczają odsetki w sposób nietransparentny.Tak jest za każdym razem.Jak wpłacisz większą kwotę,to też nie będzie się zgadzało(kilka - kilkanaście groszy).Brak odsetek nie ma nic do promocji.

      Usuń
    2. Velo to jedyny bank,w którym nie zgadzają się odsetki.Zawsze jest mniej o kilka do kilkunastu groszy.Ja nic nie robię,bo nie jestem drobiazgowy.Ale kto wie,czy ta sprawa nie nadaje się do KNF?

      Usuń
    3. Jak każdego klienta machną co miesiąc na kilkanaście groszy,to nazbiera się niezła sumka.

      Usuń
    4. Sprawa nadaje się do sądu. Ale te polskie sądy - każdy wie jakie są ! Mnie wysokość odsetek się zawsze zgadza. A liczyć umiem.

      Usuń
    5. To jesteś jedyną znaną mi osobą,której zgadzają się odsetki na EKO.Wszyscy,z którymi do tej pory rozmawiałem,mają takie same spostrzeżenia,jak ja.Na VeloSkarbonce odsetki zgadzają się,na EKO nie zgadzają prawie nigdy.Różnica kilku-kilkunastu groszy jest normą.

      Usuń
    6. Dzięki za odpowiedzi. Rozumiem że według Velo odsetki były poniżej 1 grosza. Przeleje środki z ING. Co do ogólnych uwag to poziom bankowości jest w mojej opinii coraz niższy. Kiedyś było nie do pomyślenia by odsetki się nie zgadzały co do grosza. Nazwałbym że to sztuka zawodu i powód do dumy dla bankowca. "Pewne jak w banku" Po to były regulaminy, że było opisane co i jak. Było np. że rok ma 360 dni a miesiąc 30 etc. Było napisane co jak lokata kończy się w dniu wolnym. Nie trzeba było niczego się domyślać ani nigdzie pytać czy dzwonić...

      Usuń
  11. Po wpłaceniu pieniędzy na EKO powinieneś dostać mailową informację,że spełniłeś warunki,by Twoje EKO było objęte promocyjnym oprocentowaniem.Oprócz tego w bankowości internetowej,przy EKO powinna pojawić się aktualna Tabela oprocentowania,z której także powinno wynikać,że masz 7,00%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ile dobrze pamiętam,to także w dziale wiadomości,w bankowości internetowej,pojawia się informacja o spełnieniu warunków.

      Usuń
  12. Jeśli coś się nie zgadza,to zadzwoń do nich albo napisz reklamację.

    OdpowiedzUsuń
  13. Od jakiegoś czasu, wg mnie, velo przedstawia najlepsze oferty i jestem bardzo zadowolony z nich, na razie nie zwątpiłem. Z kolei konto w mbanku musiałem zamknąć, bo to porażka

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...