poniedziałek, 1 lipca 2024

Ranking kont oszczędnościowych - lipiec 2024

Zaczynamy drugie półrocze od nowego zestawienia kont oszczędnościowych. Na szczycie mamy małe przetasowania, ale to są raczej wabiki, które mają liczne ograniczenia. Liderem zostaje mBank, ale kwota jaką można wpakować jest tak niska, że nie ma sobie co zawracać głowę tym kontem.

Na drugim biegunie czyli tam gdzie można wpakować najwięcej jest Citi. Niestety w dalszym ciągu nie wiadomo co zaoferuje ten na swoim wypasionym koncie. Zwykle bank ten uaktualniał ofertę z automatu, tym razem jednak mimo iż 6,80%. Aktualizacja: utrzymano stawkę i zwiększono wymagane saldo do 420k.

Najbardziej rozczarował ING, który jest kolejnym bankiem, który przestaje być atrakcyjny dla wisienkowicza. Stawka co prawda poszła w górę, ale wprowadzono tu w czerwcu roczną karencję, więc nie można już wracać tak szybko jak to było tej pory.


1 mBank - Moje Cele 7,50% + do 560 zł na start 

   max. 25k, 3m, do 17 września 2024, z eKontem,

2 Citibank - Konto oszczędnościowe 7,20% + 300 zł na start

   max 100k, 4M, wymagania: przelew na 2k + płatność na 300 zł, do 13 sierpnia 2024

3 Nest bank - Nest konto oszczędnościowe 7,10% + 600 zł na start

   max 100k, dla nowego KO przez 90 dni, bezpłatne przelewy wewnętrzne

Velo - Elastyczne Konto Oszczędnościowe 7,00% + 650 zł na start

    7,00% do.100k (dla nowych klientów), 6,30% do 300k, na 3M, do 11 lipca 2024, saldo: 20 czerwca 2024

5  Pekao - Konto Oszczędnościowe 7,00% + 200 zł na start

    max 100k lub 200k, na 5M, do 30 września 2024, saldo 1 lipca 2023

Alior bank - Konto MegaOszczędnościowe 7,00% + 500 zł na start

     max 100k, na 4M, do 31 lipca 2024, dla nowych klientów

     wymagane 5 transakcji kartą, bezpłatne przelewy wewnętrzne

Citibank - Konto oszczędnościowe 6,80% do 200 + Lokata 6,80% do 220k 

    max 200k (wymagane saldo 420), na 6M, dla nowych klientów CitiGold, do 20 sierpnia 2024

    Uwaga: Lokata Powitalna 6,80%:  max 220 oferowana jest tylko na 3M

8  Bank Pocztowy - Konto oszczędnościowe 6,50% 

    max 20k, na 3M, do 15 sierpnia 2024

Velo - Elastyczne Konto Oszczędnościowe 6,30% + 650 zł na start  

     max.300k, na 3M, do 11 lipca 2024, saldo: 20 czerwca 2024

10 Millennium - Konto oszczędnościowe 6,00% + 500 zł na start

    max 100k, na 90 dni, do 12 lipca 2024, saldo: 7 czerwca 2024, wymagane 5 płatności kartą
    możliwość rezygnacji z bieżącej edycji by wziąć udział w kolejnej

11 ING - OKO Bonus na start 6% + do 500 zł na start

     max. 200k, na 3M, do 23 lipca 2024, bezpłatne przelewy, wymagania:3 logowania, 15 płatności

12  Toyota bank - Indeksowane konto oszczędnościowe WIBOR3M - 5,87%

     max. 400k (powyżej 400k 2,78%), wymagane konto - płatne

13 Aion - Konto oszczędnościowe 5,25%

    bez limitu, bezpłatne przy przetrzymywaniu 5k

14 Santander Consumer - Rachunek oszczędnościowy 5,50%

     max. 50k, do 24 lipca 2024, bezpłatne przelewy zewnętrzne, bez ror, dla nowego klienta

15 Raiffeisen bank - Konto oszczędnościowe 5,10%

   max 200k, ważne do 29 września 2024, bezpłatne przelewy

16 PKO - Konto Oszczędnościowe Plus 5,00% + do 250 zł na start

    max.: 250k, 90 dni, do 29 sierpnia 2024 saldo: 13 czerwca 2024

17 Citibank - Konto SuperOszczędnościowe 5,00%

    max. 20k (powyżej tej kwoty tylko 2%), do odwołania

19 komentarzy:

  1. Od 1 lipca br. obowiązują "uśmiechnięte podwyżki" na prąd i gaz. I na inne produkty też. Uśmiechnięte życie, uśmiechnięta przyszłość.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niekoniecznie. Dostałem pod koniec czerwca maila od dostawcy energi o treści:
      "Naliczyliśmy Państwu upust w wysokości 10%, ponieważ obniżyli Państwo zużycie energii.”

      Usuń
    2. To nie było w "tarczy", która obecnie zamykają?

      Usuń
    3. A ja dostałam pismo, że moje opłaty za prąd, gaz rosną o ok. 50 %. Mile się uśmiechnęłam bo przecież żyję od 13 grudnia 2023 r. w uśmiechniętej Polsce. Coraz bardziej uśmiechniętej.

      Usuń
    4. Dostawcy prądu we wszystkich moich nieruchomościach /:)/ uprzejmie mnie poinformowali, że w drugim półroczu będą mi naliczane maksymalne stawki, co już odczułam przy pierwszej fakturze, gdzie od miesięcy mam tylko opłaty stałe (dom "zasiedlany" wyłącznie w okresie letnim).

      Usuń
    5. Tauron, Kraków. Wzrost opłat 65% przy prognozowanym identycznym zużyciu energii.

      Usuń
    6. Dla mnie liczy się faktyczna faktura, a nie są piszą w mediach. Sprawdziłem przed momentem Taurona u mnie. Miałem prognozowana opłatę w lipcu 140 zł, ale po korekcie, o której pisałem wyzej, mam do zapłaty 81 zł i to za dwa miesiące z gory. Co więcej do maja byłem zwolniony z opłat.
      Gaz to co innego, tu zawsze były dużo wyższe opłaty chociaż wyraźnie niższe niż w latach ubiegłych.
      Być może różnica będzie zauważalna w czwartym kwartale, póki co jest ok.
      Tauron dość często dzwoni z propozycja instalacji fotowoltaiki argumentując, że obniży mi to znacznie rachunki...

      Usuń
    7. Polcan, to o czym ja piszę nie jest z d... wzięte. Mam przed sobą ubiegłoroczne i terażniejsze druki wpłat ( odczyt 15 maja, zużycie zgodne z wcześniejszymi prognozami) W poprzednim półroczu od listopada 2023 do kwietnia 2024 83 -85 zł miesięcznie. Od czerwca do października 2024 jest 135 - 138 złotych miesiecznie. Prognozowane i poprzednie zużycie miesięczne około 94 kWh.

      Usuń
    8. Trudno dyskutować o czymś co jest dla każdego zmienne. Pisze tylko z mojej perspektywy, place rachunki raz na dwa miesiące, więc uśredniając na miesiąc w ubiegłym roku było po 56 zł na miesiac. W tym roku w pierwszym półroczu miałem zaledwie...7 zł na miesiąc.
      Owszem w drugim półroczu prognozy były wyższe, bo miało być w ostatnim kwartale po 90 zł, ale pierwsza korekta startuje od 40 zł. Po usrednieniu wychodzą stawki, które pozwalają mi olewać telefon z Taurona.
      Tak to wygląda z mojej perspektywy, ale ja mało korzystam z prądu. Kumpela kupiła mieszkanie w którym całkowicie zrezygnowała z gazu i wszystko ma na prąd i tam owszem jest znaczny skok.

      Usuń
    9. @Ptok
      Skoro jesteśmy przy kontach, powiedz mi dlaczego ING wypłacił odsetki tylko na jednym KO?
      Tym razem za twoja porada uruchomiłem oba KO i na zwykłym dostałem odsetki za czerwiec, ale na bonus nic. Wypłacałaja całość przy jednoczesnej likwidacji dopiero po 3 miesiacach?

      Usuń
    10. Regulamin oko bonus. Punkt 21. Calośc po likwidacji.

      Usuń
    11. Tak myślałem, dzięki.

      Usuń
  2. Skarbonka w Velo spadła z 8% do 6% na te calutkie 3k. Teraz zobaczyłem widząc mniejsze niż zwykle odsetki na początek miesiąca, może zmiana była już jakiś czas temu i mi umknęła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Umknęła.
      Niestety, jak dla mnie to nie wygląda na zgodne z prawem działanie - teraz to już zupełnie nie wiadomo jakiego - banku. Robią co chcą wbrew temu wszystkiemu co funkcjonowało przez tak długi okres czasu i było niezmiennym.

      Tu były komentarze w temacie:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2024/05/od-dzis-dwa-ciecia-na-ko-w-velo-oraz.html?showComment=1717201721684#c9204769955476627123

      Usuń
    2. Jakie cięcia w velo bank? Trzeba zamknąć velo skarbonke bo nowa jest na 6.5 już wam Krzysztof pisal

      Usuń
    3. Zmiana byla z 2-mies wyprzedzeniem, ze spada od 1 czerwca, czyli wszystko zgodnie z regulacjami.

      Usuń
  3. A MBanku to słaba oferta dla stałego klienta. Znacie ogóle ofertę MBanku

    OdpowiedzUsuń
  4. Radzę jeszcze dopisać o Citi, że znowu popsuli okres lokaty (3 miesiące zamiast 6) biorąc pod uwagi te ich dziwne warunki utrzymania salda, tak żeby ktoś przez przypadek do nich się nie udał z kasą. W ogóle ten fragment z Citi na ten moment to jakiś ucięty chyba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, to bardzo ważna informacja. Dodałem do rankingu.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...