czwartek, 11 września 2014

Jak zamknąć konto w Inteligo, usunąć powiadomienia i zablokować kartę


Choć zamknięcie konta to jedna z banalniejszych czynności, cykl artykułów o tym jak zamknąć konto w tym czy innym banku cieszy się dość dużą popularnością. Nic dziwnego, nie ma ustalonych standardów, a każdy bank zamyka u siebie konta według własnych ustaleń.

Jedne banki idą na całkowite ustępstwo i pozwalają zamknąć konto dzięki napisaniu informacji w poczcie wewnętrznej jak Optima. Inne jak Meritum pozwalają wypełnić wniosek też na poczcie wewnętrznej. Niestety większość każe albo fatygować się do banku osobiście lub wymaga wysłania odpowiedniego pisma jak Toyota i zdecydowana większość.

Gdzie w tej grupie jest Inteligo? Tu jest problem, bo inteligo chce być przyjazny. ale jakoś nie bardzo mu to wychodzi. Na wielki plus jest fakt, że infolinia jest darmowa, czego nie ma w innych bankach. Niestety zamknąć konto nie jest łatwo.


Wydaje się, że wszystko jest łatwe i przyjemne niczym w Meritum. W bankowości w sekcji Nazwa rodzaj i numer rachunku wystarczy kliknąć na Więcej by zobaczyć opcję Zamknij rachunek. Widzimy to niżej:


Opcja która niestety nie działa Źródło: inteligo.pl


Niestety nic tu nie działa. Możemy próbować wielokrotnie, ale za każdym razem zobaczymy taki komunikat.

Po co zatem opcja zamknij rachunek?

Trudno mi zrozumieć sens opcji zamknięcia rachunku. Być może inteligo zakłada, że każdy będzie tak zachwycony działaniem konta, że nikt nie będzie nosił się z zamiarem jego zamknięcia, a nieużywana opcja tylko zwiększy zaufanie.

Na szczęście działa mechanizm blokowania karty oraz usunięcia zablokowania powiadomień. Obie usługi są płatne więc warto je jak najszybciej usunąć. Jak to zrobić?  Gdzie znaleźć odpowiednie przyciski? 



Logujemy się do bankowości internetowej inteligo. Tutaj wybieramy Ustawienia gdzie mamy dostęp do Kanałów dostępu. Z tabeli wystarczy wybrać SMS, gdzie będzie status aktywny. Wystarczy wybrać opcję Zablokuj i wybrać opcję powodu zamknięcia. Nie ma opcji dla wisienkowiczów, trzeba wybrać na przykład zaginięcie karty czy inny bajer. System jest naiwny, łyknie wszystko:)

Kto chce tyko zlikwidować informowanie o wykonanych transakcjach, co może być dla niektórych upierdliwe, znajdzie to także w Ustawieniach, ale w ostatniej na liście haśle Powiadomienia. Tutaj mamy nawet możliwość zmiany powiadomień z sms na email lub komunikator.

Kto lubi takie bajery może sobie ustawić według swoich preferencji

Jak widzimy mamy tutaj dużo możliwości, możemy wybrać jakie transakcje nas interesują, wskazać minimalną kwotę progową. Być może interesują nas tylko transakcje powyżej 100 zł. Na blogu nie zajmujemy się jednak takimi detalami.


A co z tym nieszczęsnym kontem? Jak je w końcu zamknąć? Niestety musimy wysłać formularz zamknięcia konta pocztą tradycyjną na adres podany na formularzu. Sam formularz zaś możecie sobie wydrukować korzystając z poniższych linków:
Wniosek o zamknięcie konta indywidualnego i wspólnego
Wniosek o zamknięcia konta wspólnego

Przypominam, że PKO od października wprowadza wymóg posiadania karty do konta za zero. Jak to obejść i dalej korzystać z konta bez karty dziś na PP3. 

Ciąg dalszy: Czas na Aurum czyli prestiż dla naiwnych

24 komentarze:

  1. Konto można też zamknąć zdalnie przy użyciu "nietradycyjnej" poczty elektronicznej.
    http://inteligo.pl/menu/konto/funkcjonalnosci/podpis-kwalifikowany-dla-dokumentow-wysylanych-w-formie-elektronicznej/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polcan mógłbyś o tam napisać? Szczególnie mnie interesuje ile to kosztuje oraz ile banków to akceptuje.

      Usuń
    2. Nie testowałem tego jeszcze, ale jak widzę może to być ciekawe. Jak zabraknie dobrych ofert to się temu przyjrzę bliżej.

      Usuń
  2. W korespondencji od banku jest takie coś:

    W przypadku gdy nie wyrażasz zgody na zaproponowane zmiany:
    1) w odniesieniu do umów Konta Inteligo oraz umów karty kredytowej, masz możli-wość złożenia na piśmie w terminie do dnia 30 września 2014 r.:
    - sprzeciwu wobec tych zmian, co spowoduje rozwiązanie umowy w przeddzień ich wejścia w życie, bez ponoszenia opłat, albo
    - wypowiedzenia umowy, co spowoduje jej rozwiązanie ze skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia opłat

    Ale chociaż dokonałem wypowiedzenia to i tak miesiąc czekałem . podobno nie podałem powodu zaniknięcia na druku w którym nie ma na to miejsca !!!???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przy natychmiastowym zamykaniu to raczej się wpisuje z czym się nie zgadzasz. Albo ogólnie wypowiadam bo się nie zgadzam ze zmianami z dnia. Jeśli normalne to podaj "kaprys" :D

      Usuń
    2. "nie podałem powodu zaniknięcia na druku w którym nie ma na to miejsca"

      Musisz wiedzieć, że papier wszystko przyjmie. Gdy jest wstawić x w kratkę można to zrobić na 5cm kwadratowych. Tak samo gdy nie ma miejsca możesz dopisać poniżej i podpisać się jeszcze raz...

      Usuń
  3. Do FX i jego wczorajszego komentarza:

    Musisz nauczyć się patrzeć na gospodarkę całościowo. USA drukuje pieniądze i są tego skutki, mamy bańki na rynkach akcji czyli jest wysoka inflacja. Banki centralne znowu udają że tego nie widzą, ale to skończy się znowu wielkim bęc. Zatem nie da się bezkarnie drukować kasy bez wpływu na inflację. Stopy w USA są sztucznie zaniżone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. S&P 500 Wykres
      http://clip2net.com/s/iTmDAl

      Zawsze się zastanawiam skąd się biorą ludzie, którzy zawsze i przy każdej okazji przeczą oczywistym faktom. Co więcej wydaje się, że święcie wierzą w bzdury które opowiadają a zasłyszeli z telewizji czy od jakichś jajogłowych. Tyle, że tak się składa, że nikt z nich nigdy nie określił kiedy niby ma nastąpić to owo wielkie "bęc", o które się modlą(ciekawe że anonimowy z 9:50 też nie podzielił się tą jakżesz istotną informacją, chyba trzyma w tajemnicy.....).Od 2009 roku trwa być może największa HOSSA w historii w USA, dziecko z przedszkola nie ma najmniejszych wątpliwości co do kierunku w którym idzie indeks. Stopy w USA są na poziomie 0.25pkt a ten tu bredzi o inflacji. Po prostu ręce opdadają...
      FX

      Usuń
    2. Spadki będą wtedy, gdy wszyscy przyznają, że król jest nagi. Kiedy to będzie to zgadywanie. Zawsze mnie zastanawiała bezmyślność ludzi, którzy tak łatwo dają się nabierać na te same bańki na rynkach finansowych, które kończą się zawsze tak samo! Inflacja jest duża, tylko banki centralne celowo nie uwzględniają we wskaźnikach cen aktywów finansowych, żeby ludzi zrobić w balona.

      Usuń
  4. Ja miałem dziwne doświadczenie podczas zamykania konta w banku PKO. Pani w okienku przyjęła bez emocji moją prośbę o zamknięcie konta, odsyłany byłem do trzech różnych okienek. W żadnym z nich nie zostałem zapytany o powód zamknięcia konta, nie zaproponowano mi nawet innego wariantu konta np. darmowego. Bank raczej jest w tyle jeśli chodzi o obsługę klienta i innowacyjne rozwiązania..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli zostałeś profesjonalnie obsłużony ale jak widać każdy oczekuje czego innego... bo np. ja po zamykaniu konta oczekuję - zamknięcia konta. Koniec kropka.

      Usuń
    2. Ja bym się cieszył, gdyby mnie tak potraktowano. Mam dość namawiania i zatrzymywania klienta za wszelką cenę przy rozwiązywaniu różnego rodzaju umów. Moim zdaniem to działa wręcz przeciwnie do zamierzonego efektu i zraża klienta do instytucji. Poza tym to jest niepoważne traktowanie człowieka. Skoro przychodzi się zamknąć konto, to widocznie ma się ku temu powody, ale nie: bank będzie ci na siłę udowadniał, że nie masz racji. Żenada...

      Usuń
  5. Polcan możesz napisać dokładny adres na jaki należy wysłać wypowiedzenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plac Bankowy 2, 00-095 Warszawa
      Widnieje na formularzu z prawej strony, sam link do formularza podałem pod koniec artykułu.

      Usuń
  6. Informujemy, że każdy rachunek prowadzony w ramach konta Inteligo, z wyjątkiem rachunku głównego, można zamknąć samodzielnie w dowolnym momencie w serwisie transakcyjnym. Zamknięcie rachunku głównego oznacza rozwiązanie umowy konta Inteligo, dlatego wymaga przesłania dokumentu papierowego (wniosku o zamknięcie konta Inteligo). Informacja w tej sprawie dostępna jest na stronie Inteligo w sekcji „Pytania i odpowiedzi” jako odpowiedź na pytanie czy można zamknąć rachunek w dowolnym momencie: http://inteligo.pl/pomoc/pytania-i-odpowiedzi/konta/rachunki/#answers, można ją również uzyskać na infolinii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pytanie do Eksperta PKO Banku Polskiego: Dlaczego osoby, które wysłały wypowiedzenia zgodnie z oficjalną instrukcją rozesłaną klientom, nie mają zamykanych rachunków z dniem wpłynięcia tego wypowiedzenia do banku? Bank nie informował o konieczności zaznaczenia przyczyny wypowiedzenia umowy razem z przesłaniem wypowiedzenia.

      Usuń
    2. Przesłałem przed chwilą powyższe zapytanie bezpośrednio do Eksperta PKO, mam nadzieję, że odpowie.

      Usuń
    3. Przyczyn nie zamknięcia konta, pomimo złożenia pisemnego wniosku, może być wiele np. złożony na nim podpis, nie zgadza się z wzorem podpisu, który posiada Bank. Jednak bez szczegółowego zbadania konkretnej sytuacji, nie jesteśmy w stanie stwierdzić, jak było w tym wypadku.
      Co do zasady we wzorze wypowiedzenia (który znajduje się tutaj - http://inteligo.pl/pomoc/pliki-do-pobrania/pliki-do-pobrania/), nie ma obowiązku podawania przyczyny rezygnacji z naszych usług. Generalnie chcielibyśmy jednak wiedzieć, dlaczego Klient podjął taką decyzję, dlatego może się zdarzyć, że w tej sprawie będzie dzwonił do niego nasz konsultant - nie jest to jednak warunek zamknięcia konta.

      Usuń
  7. Na jakiej podstawie prawnej bank opiera swoje połączenia do klientów, którzy prawomocnie wypowiedzieli umowy, przez co należy również rozumieć odwołanie zgody na dalsze przetwarzanie danych osobowych, czyli krótko mówiąc na zawracanie d*** z powodu jakiegoś widzimisie banku? Moje wypowiedzenie wpłynęło trzy tygodnie temu, a nadal mogę się logować do "swojego" konta.

    OdpowiedzUsuń
  8. Link do zamknięcia konta podany tutaj już nie działa. Ale za to można sobie coś kupić w Amway-u, który zdaje się jest uznawany za piramidę finansową
    http://inteligo.pl/konto/place_z_inteligo/nasi-partnerzy-1/amway/

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy bank przesyła zwrotnie potwierdzenie zamknięcia rachunku ??
    Skąd mam wiedzieć czy rachunek został zamknięty ?
    Jakie macie doświadczenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi nic nie przysłali. A zalogować się nie mogę. Uznałem, że zamknięte.

      Usuń
  10. Witam
    Probowalam juz trzy razy zrezygnowac z tego konta.To jest jakis koszmar.

    OdpowiedzUsuń
  11. mam założone konto wspólne z teściowa która własnie zmarła i jak ja mam to konto zamknac,widzę ze czeka mnie niezła przeprawa,nie ma takiego druku,jest tylko z dzieckiem i wogóle szkoda słów.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...