poniedziałek, 14 września 2015

W poszukiwaniu klonu bloga Finanse po Godzinach


Czytelnicy przysyłają mi na maila często komentarze do artykułów załączając odpowiednie linki. Jakież było moje zdziwienie, gdy po sprawdzeniu linku okazało się, że linkowana strona wcale nie prowadzi do mojego bloga, lecz jego... klona.

Dziś na PP3 opisuję jak to dokładnie wygląda. Od razu przypomina mi się afera z podrabianiem pierwszej wersji bloga PP1, którą opisywałem w artykule Złodzieje treści. Wtedy alternatywny blog Polak Potrafi wyglądał następująco.

Polak potrafi według tajemniczego Nielsena Misti


Wtedy sprawę nagłośniłem pisząc między innymi do często odwiedzanego portalu bankier.pl. Ostatecznie niedługo po publikacji artykułu o złodziejach treści Anonimowy opublikował następujący komentarz:
Sorry, the blog at moviehole-polakcan.blogspot.com has been removed. This address is not available for new blogs.

A więc artykuł spełnił swoją rolę, tajemniczy blog moviehole kopiujący bez ogródek każdy wpis na PP1 został usunięty, a link prowadzi dziś do strony z napisem Nie znaleziono bloga. O sprawie zdążyłem więc zapomnieć. 

Tymczasem niedawno okazało się, że w sieci funkcjonuje nowy klon, tym razem do drugiej wersji bloga. Wygląda on następująco i przynajmniej pod nazwą Polak potrafi 3 zawiera adres właściwy strony.

Na żółto zaznaczyłem możliwość kontaktu z twórcą strony

W przeciwieństwie do anonimowego moviehole, na nowej stronie jest możliwość kontaktu. W prawym górnym rogu zaznaczyłem hasło: Are you the publisher? Claim or contact us about this channel. Zamierzam oczywiście skorzystać z tej opcji i sprawdzi jaka będzie odpowiedź.

Wszystko by było ok, gdyby nie fakt, że nowa strona o dziwnym adresie polak5 publikuje teksty w całości, bez mojej zgody. Nie można jednak tam pozostawić komentarzy, gdyż tych nie ma tam wcale.

To rodzi podejrzenie, czy przypadkiem nie jest podobnie z pozostałymi blogami jak na przykład Finanse po Godzinach, którego jak dotąd nie widziałem na innych stronach. Ba, prawdopodobnym jest, że są także inne strony o których nie wiem, które kopiują sobie całe artykuły.


Ta strona tylko gromadzi artykuły z danego bloga za zgodą autora

Owszem niektóre portale jak blogarytm.pl, o którym dziś na PP3 czy zblogowani.pl o której pisałem w artykule FpG na pudle, to strony które prezentują moje artykuły tworzą jednak przy okazji rankingi oraz podają autora artykułu, czego nie robi rssing.com.



Ta strona tworzy rankingi blogów podając jawnie autora

Niemniej jednak, są tam tylko fragmenty artykułów, które są tam umieszczane po uzyskaniu zgody autora. Mają zachęcić i przekierować na stronę podstawową, gdzie istnieje możliwość prowadzenia dyskusji.

Jeżeli prowadzisz swojego bloga, możliwe, że także twoja strona jest tutaj kopiowana, a tamtejszy admin ruch cały kieruje do siebie. Jeśli zaś spotkałeś się z takim procederem, proszę o kontakt, celem wymiany doświadczeń.

W artykule Złodzieje treści pojawiła się informacja o stronie directrss.co.il, a więc sugerująca również czytnik rss. Ale wkrótce po zamieszczeniu tego komentarza strona ta zniknęła. Więc jak widać ma sens pisanie o tym na forum.

Na koniec moja prośba do czytelników. Jeśli ktoś z Was zauważy Finanse po Godzinach na innym tle aniżeli legendarne palmy, symbolizujące fakt bycia Po Godzinach, proszę o kontakt na marszr1@gmail.com lub pozostawienie namiarów w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...