poniedziałek, 25 lipca 2016

Skutki blokady przelewu weryfikacyjnego przy otwieraniu konta


Wydawać by się mogło, że wprowadzony od początku lipca zakaz zakładania kont internetowych za pomocą przelewu to stosunkowo mało istotna informacja. W końcu jest opcja z kurierem, która co prawda opóźnia korzystanie z konta o kilka dni, ale efekt końcowy jest taki sam.

A jednak nie. Okazuje się, że problem jest dużo większy i dotyczy nie tylko osób mieszkających poza granicami. Pokazała to ubiegłotygodniowa, niezwykle popularna akcja z WBK, którą opisałem w ubiegły wtorek. Jak pamiętamy można założyć 3 dodatkowe konta na 4%.

Informacja ta spowodowała lawinę nowych wniosków o konta w Banku Zachodnim. Z powodu zniesienia opcji z przelewem, pozostała tylko opcja z kurierem. Niestety tym razem nie udało mi się założyć żadnego konta, choć poprzednio nie było z tym żadnego problemu.

Standardowo WBK przysłał smsy z wiadomościami o złożeniu wniosku oraz alert z potwierdzeniem na maila. W kolejnym dniu pojawiło się powiadomienie o nadaniu przesyłki czyli wszytko teoretycznie tak jak być powinno.

Zapowiadało się tak

Problem pojawił się jednak ze strony firmy InPost, która pełni rolę kuriera. Kurier wykonał jeden telefon, którego nie udało mi się odebrać. Oddzwonienie jest niestety niemożliwe. Próbowałem kilkunastokrotnie o dowolnych porach dnia. Każdorazowo po nieodebranym połączeniu otrzymywałem informację:
Zadzwoń teraz Użytkownik tego numeru zakończył rozmowę...

Natychmiastowe oddzwonienie za każdym razem kończy się komunikatem o niemożliwości zrealizowania tego połączenia i pełnej skrzynce. Wysłałem kilka smsów, niestety na żadne z nich kurier nie odpowiedział. Można przypuszczać, że ilość zamówień przerasta możliwości kuriera, skoro bez względu na godzinę próby połączenia zawsze z kimś rozmawia.

Zadzwoniłem w tej sprawie do BZ WBK. Ich zdaniem to zły ruch i nie do banku trzeba kierować zapytania. Należy się kontaktować tylko z firmą InPost, gdyż to oni mają już przesyłkę.

InPost po zaledwie jednym telefonie od kuriera wysyła smsa o treści:
Witamy, firmie InPost nie udało się z Państwem skontaktować w celu doręczenia przesyłki z Banku Zachodniego WBK. Prosimy o kontakt pod nr tel xxxx

Ponieważ ów kontaktowy nr telefonu nie reaguje ani na smsy, ani na telefony o dowolnej porze dnia, zadzwoniłem bezpośrednio do firmy InPost. Po wysłuchaniu informacji o najwyższej jakości usług wybrałem opcję reklamacji przesyłki.

Zostałem odesłany na stronę w celu wysłania formularza, lub poczekania na połączenie z konsultantem. Niestety bez względu na to jak długo będziecie czekać żaden konsultant się nie zgłasza. Można tylko słuchać melodyjki, przyjemnej zresztą, ale po kilkukrotnym jej wysłuchaniu nie ma się ochoty na jeszcze raz.

Korzystałem z wielu kurierów, w tym niejednokrotnie z firmy InPost. Wszystkie 3 poprzednie wnioski konta w WBK dostarczył zresztą kurier InPost. W piątek odebrałem zresztą inną przesyłkę z InPost. Firma więc działa, nawet jeśli trzeba odebrać list ze sklepu warzywnego czy zielarskiego jak jest w mojej miejscowości.

Wszystko wskazuje więc na to, że wina nie leży po stronie samej firmy InPost, lecz po stronie blokady wniosków przelewem. W InPost pracują ludzie, więc prawdopodobnie ich cierpliwość dobiega granic ze względu na zbyt dużą ilość zgłoszeń na konta w WBK.

Pozostaje pytanie co dalej? Reklamację sobie podaruję skoro InPost nie reaguje na kontakt. W efekcie prowadzi to absurdalnego wniosku, że prościej jest wysłać kolejne 3 wnioski i czekać na kolejne połączenie od kuriera. A gdy kurierowi znów się uda połączyć złożyć kolejne 3 wnioski... 

Link dla osób którym nie udał się kontakt z InPost dla 4% w drugiej edycji

Znajoma składała wniosek w ten sam dzień co ja. Do dziś nie skontaktował się z nią kurier. Cóż trzeba się uzbroić w cierpliwość i czekać dalej, lub składać nowe wnioski. Też macie problem z odbiorem przesyłki...?

Aktualizacja - 26 lipca
Nie ma potrzeby korzystania z powyższego linka dla osób, które już złożyły wnioski. Jak się okazało InPost ma w zapisie 5 prób kontaktu i dokonuje jednej dziennie. W końcu udało im się ze mną skontaktować. Dziś złożyłem jednocześnie wszystkie 3 wnioski.

19 komentarzy:

  1. iałem taki sam scenariusz z zakładaniem konta ING. Kurier podobno próbował się ze mną skontaktowac po 3 dniach roboczych (pon. 18.07). Dzień później zadzwoniła konsultantka i najwcześniejszym terminem na czwartek. Informacje o rzekomym kontakcie skwitowala krotkim haslem, że odnotowali i sprawdzą. Wspomniała też, że mają bardzo dużo wniosków teraz. Na szczęście w piątek kurier się zjawił i nie bylo dla niego problemem przyjechanie 30km od oryginalnego adresu z wniosku.
    Wygląda na to, że w tym wypadku zmiany przepisów, bezpieczniej znaczy wolniej.
    Nowy przepis zafundował też firmom kurierskim intensywne wakacje. :)

    Łukasz aka Wookie

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam dokładnie to samo. też czekam na kolejny telefon od kuriera.Moje telefony idą na skrzynkę głosową , lub nikt nie odbiera . Może jeszcze nie pracują:)????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wszystko przeszło bez problemów. Tutejszy Oddział Inpost rozsyła sms-owe powiadomienie o wizycie kuriera w danym dniu, więc mój pobyt pod wskazanym adresem w zapowiedzianych godzinach załatwił temat i aktualnie mam z żoną 12 kont po 4%. Służą jako lokata na 48 tys. zł. Zamykam je w czerwcu przyszłego roku wraz z zastrzeżeniem karty debetowej.

      Usuń
  3. Z innej beczki. Idea uniemożliwia dziś zrywanie lokat. Macie podobnie? Nic się nie da zrobić mimo iż przychodzą sms-y wyświetla się komunikat o przyjęciu wniosku o zerwanie. Na infolinii już na Dzień dobry słyszę "ze względu na zbyt długi czas oczekiwania...." Masakra. Wczoraj zerwałem bez problemów. Dziś nie ma na to szans.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wczoraj zerwałem dwie lokaty bez problemu. Dziś zerwałem jedną i przyszedł sms, ale środki się nie pojawiły na koncie.
      Nie dziwi mnie to bo w Idea banku wszystko muli i czeka się na każdą akcję kilka minut zanim cokolwiek się zrobi.

      Nawet więc nie wiedziałem, że jest problem bo zwykle wylogowuję się, potem loguję po godzinie i wszystko jest ok. Nie wiem jak będzie dziś.

      Inna sprawa, że przelew natychmiastowy z Zośki Pro poszedł od razu i już zrobiłem przelewy zwrotne. Tyle że jest problem z wyborem banków, bo nie każdy bank przyjmuje przelewy natychmiastowe:( A to rodzi nowe problemy...

      Usuń
  4. I chyba się nie pojawią.... Ja już kilka razy zrywałem, bo system to umożliwia ale środki wciąż wiszą. Już interweniowałem przez FB zobaczymy jak się to dalej potoczy. A miałem zaplanowane przelewy, zakładanie lokat a tu masz !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W Idei Bank zdarza się czasami, że środki pojawią się dopiero za kilka godzin. Lepiej jest wyłączyć wcześniej odnawialność, poprzez infolinie lub wideo,audio.

      Usuń
  5. Już mam odp. Modernizacja systemu, oczywiście przeprosiny prośba o cierpliwość itd., itd. Tylko dlaczego nie wydali komunikatu o modernizacji???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po co się martwisz na zapas? Idea ma najgorszy system bankowy z jakim się spotkałem, więc z góry wiadomo, że jak cokolwiek chcesz zrobić potrzebujesz z 5x więcej czasu niż w standardowym banku.

      Też w ubiegłym roku się wkurzałem na Idea bank, bo Cloud to totalna porażka. Ale odkąd przyjąłem do wiadomości, że logowanie warto połączyć z robieniem kawy jestem zdrowszy. Mniej więcej powrót z gotową kawą równa się reakcją systemu na kończenie ładowania bankowości internetowej, co w innych bankach zajmuje sekundę.

      Usuń
  6. Czy jest w tej chwili jakaś promocja z tabletem?

    OdpowiedzUsuń
  7. polcan dziwne bo u mnie wszystko chodzi jak trzeba... logowanie natychmiastowe, przy zrywaniu lokat środki do max minuty są na koncie, chwilowe przymulenia się zdarzają, ale rzadko i są do zaakceptowania.. ogólnie to nie zaobserwowałem opisywanych przez Ciebie problemów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Logowanie natychmiastowe są w każdym innym banku: PKO, Millennium, Eurobank czy BOŚ tu często wchodzę i jest ok, więc raczej nie jest to wina komputera czy połączenia internetowego.

      Natomiast w Idea bank, bez względu na godzinę logowania nigdy nie trwa to krócej niż 2-3 minuty bym mógł cokolwiek na koncie zrobić. Gdyby nie fajna oferta, dawno zamknąłbym tu konto i omijał szerokim łukiem.

      Usuń
    2. Chyba polcanie faktycznie jakos odbiegasz od normy. :) System idea bank, przy wszystkich zastrzezeniach do produktow, dziala bez zarzutu. Co innego w zachwalanym przez Ciebie eurobanku. Po wpisaniu loginu trzeba kilka razy powtrarzac te operacje by sie okazal rekord do wpisania hasla. Brak wszystkich produktow w panelu klienta, niekompletna aplikacja mobilna i karykatura BOK.. Takiej amatorszczyzny nie doswiadczylem w zadnym banku.. A bylo /jest ich ponad 20..

      Usuń
    3. Chyba masz rację. Dla mnie Eurobank nie ma sobie równych: dwa kliki i jestem zalogowany, bez wpisywania czegokolwiek, szybko łatwo i przyjemnie. Zmierzyłem sobie przed chwilą czas logowania: 5 sekund.

      Dziś logowałem się do Idea banku z zegarkiem w ręku: ponad 5 minut zanim załatwiłem to co chciałem, wliczając w to założenie kolejnej lokaty. Szkoda gadać.

      Usuń
  8. rano były problemy z systemem nie zakładały się lokaty, pieniądze na chwilę znikały od 11:00 wszystko naprawione :) Biedni Ci informatycy musieli się mocno napocić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Do mnie kurier się zgłosił, lecz InPost się sypię. Może z tego wynikać gdzieniegdzie niska jakość usług ich kurierów. Zresztą po tym co mówił kurier o zaproponowanych mu od sierpnia nowych warunkach pracy i płacy, wcale się nie dziwię, że im się nie chce. Raczej szukają już nowej roboty.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja sie ciesze starym systemem IB, nie wiem od czego zalezalo przepiecie do cloud'a. W starym bez problemu zmienia sie lokaty na nieodnawialne, choc nie wszystkie konta i lokaty sa w starym systemie dostepne. Srodki z lokat pojawiaja sie po polnocy na koncie idealnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, mogę Ci tylko pozazdrościć...

      Usuń
  11. Chciałbym się tylko dowiedzieć czy jest możliwość dochodzenia jakichś należności, gdy zostanie nałożona takowa blokada? Współpracują z firmą International Consulting Group (ICG), którzy specjalizują się w windykacji - sam korzystam od lat i zawsze udaje się dojść swoich należności.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...