środa, 23 listopada 2016

Jak płacić BLIKiem czyli promocja nie dla każdego


Wczorajszy artykuł w zasadzie był dla mnie zachętą do przetestowania w praktyce nowej promocji w WBK. Chociaż pisałem już wiele razy o płatnościach BLIK, to jednak nigdy dotąd nie płaciłem w ten sposób, dotyczyło to bowiem promocji z których byłem wykluczony.

Nareszcie jest jednak okazja by zgarnąć pierwszą premię za BLIKa, który wciąż przeraża niektóre osoby. Niejeden z czytelników w mailach pisze: Blik? co to za dziwoląg, nie skorzystam z promocji Inteligo czy Millennium, bo każą używać jakiegoś blika.

Wychodzę jednak z założenia, że jak jest łatwa promocja w której można zgarnąć dodatkową kasę, to warto ją przetestować chociażby dla zabawy. Inna sprawa że przy okazji można odkryć różne tricki dające większe korzyści.


Jak pamiętamy, Millennium w trwającej do 5 grudnia 2016 promocji nagradza płatności na dwa sposoby:
  • 2% cashback za płatności kartą
  • 5% cashback za płatności BLIK
Nie ma co więc się zastanawiać i zacząć płacić BLIKiem, skoro przynosi szybsze zyski aniżeli zwykła karta.

WBK wymaga tylko 3 płatności BLIKiem na kwotę po minimum 10 zł każda. No tak, łatwo powiedzieć, ale niestety znacznie trudniej to wykonać. Bowiem płatności BLIKiem okazują się trudniejsze aniżeli dawne premie za VISA cashback.

Teoria jest prosta i fajnie na obrazku przedstawia to Millennium. 


Mówiąc łopatologicznie: 
  • płacąc kartą w sklepie wpisujemy stale ten sam 4 cyfrowy PIN na terminalu lub zbliżamy kartę do terminala i to wszystko
  • płacąc BLIKiem uruchamiamy najpierw BLIKa na naszym smartfonie i podajemy zmienny 6 cyfrowy 'PIN' na terminalu. Zmienny, bo okres ważności 6 cyfrowego kodu BLIK trwa tylko 2 minuty



Aby wygenerować jednorazowy kod BLIK musimy najpierw zainstalować na komórce aplikację mobilną w danym banku. 
  • w Millennium mobile po zalogowaniu od razu na ekranie widzimy kod BLIK w formacie "123 456" i licznik odliczający w dół 2 minuty
  • w BZWBK24 mobile kolejność jest odwrotna: spośród wielu okienek windowsowych wybieramy najpierw blik, po czym spośród 6 nowych ikon wybieramy Kod Blik. Po zalogowaniu widzimy nowy kod Blik
A więc nic trudnego. Po prostu zamiast stałego PINu do karty, generujemy sobie zmienny PIN do płatności BLIK. Cóż w tym trudnego? W końcu komórkę i tak zawsze mamy przy sobie i to częściej niż kartę płatniczą:)

Oj nie jest tak łatwo. Wczoraj wybrałem się do kina ze świeżo zainstalowaną apką BZWBK24 mobile. Wymagane do zgarnięcia premii 3 płatności Blikiem chciałem zrealizować od razu w ciągu jednego dnia.
Jak Pan będzie płacić, kartą czy gotówką? zapytał facet przy kasie
Blikiem odparłem pokazując mu wygenerowany już kod na telefonie
Eee, ale... że co? - wybałuszył gały skonsternowany kasjer

Pierwsza płatność okazała się więc fiaskiem. Spróbowałem w innym miejscu. Nie chciałem już wprowadzać w zakłopotanie ekspedientki, bo może i blik jest od pewnego czasu na rynku, ale jak widać jeszcze nie każdy o nim słyszał. Ostrożnie więc zapytałem czy można zapłacić blikiem
Nie obsługujemy czegoś takiego proszę pana odparły kasjerki w pizzerii


No to masz ci los. Przypomina się sytuacja z wypłatą gotówki w kasie sklepowej dla zgarniania premii w Millennium. Niestety VISA cashback nie można było realizować ani w Tesco, ani Lidlu, a sklepy w których można to było zrobić było zaledwie... 3 na całym osiedlu na którym mieszkam.

Listę sklepów musiałem wyszukać na stronie Visy. Podobnie jest niestety z blikiem. Sprawdziłem gdzie mogę zapłacić Blikiem i... też mogę takie punkty policzyć na palcach jednej ręki i co gorsza są to sklepy w których praktycznie nigdy nie kupuję:(

Zasięg blika jest jeszcze zdecydowanie za mały:(

Możecie sprawdzić jak to jest u was. Pod tym linkiem znajdziecie miejsca w których blik jest akceptowany. Powiększając mapkę można zlokalizować swoje miejsce zamieszkania i zobaczyć dokładnie gdzie można zapłacić Blikiem.

W promocji omówionej wczoraj nagrodzonych zostanie tylko 900 osób. Wygląda więc na to, że tym razem nie skorzystam z omawianej wczoraj promocji w BZ WBK. Jechać specjalnie do centrum, gdzie miejsc w których zdarza mi się robić zakupy i zarazem akceptujących blik jest więcej jest przecież bezsensowne...

Podsumowując BLIK jest całkiem ok. Niestety nie dla każdego jest to możliwe i opłacalne trudno bowiem sobie wyobrazić specjalną podróż tylko po to by zapłacić raz blikiem. Kto ma blisko do miejsca w którym akceptują takie płatności może się uznać za szczęściarza.

Co prawda jest jeszcze inna opcja, można bowiem płacić Blikiem przez internet, ale to już temat na osobny artykuł...

30 komentarzy:

  1. Po raz pierwszy korzystałem z Blika 2 dni temu przez aplikację Millenium podczas zakupów na allegro (płatność potrzebna do realizacji premii z programu poleceń). Tak jak piszesz - po zalogowaniu do aplikacji mamy ten numer do wpisania. Wybrałem płatność PayU a następnie BLIK. Podałem numer z aplikacji i za kilka sekund na telefonie wyświetlił się komunikat z informacją o płatności i prośbą o podanie PIN do autoryzacji. Całość poszła bardzo sprawnie.
    Odnośnie płatności „w terenie” to wygląda to jeszcze kiepsko. Bilika akceptują nieliczne punkty. Za paliwo można zapłacić chyba tylko na shell’u, duże sklepy jeszcze tego nie obsługują… Na tą chwilę chyba szybciej jest wyjąć kartę i przyłożyć do terminala niż klikać w telefonie.
    W sumie to dobrze, że ktoś się stara stworzyć nasz niezależny system płatności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wczoraj po raz pierwszy przetestowałem wypłatę z bankomatu i tak jak mówisz całość poszła bardzo sprawnie.
      Jeśli BLIK pozwala na dodatkowe zwiększenie limitu wypłat dziennych z bankomatu, niezależnie od karty debetowej, byłaby to naprawdę super sprawa.
      Działa to niezależnie?

      Usuń
  2. Komunikat:
    Od dziś komentarze będą się pojawiać z dużym opóźnieniem:(
    Nie jest to zależne ode mnie. Google od dziś zmienił widoczność dla admina i wprowadził najbardziej bezsensowną zmianę spośród wszystkich jakie kiedykolwiek przeprowadził.
    Od dziś nie mam możliwości podglądu na komentarze na wszystkich blogach jednocześnie. Aby sprawdzić czy na którymkolwiek blogu jest jakiś komentarz, muszę ręcznie włączać każdy blog z osobna i szukać w gąszczu opcji komentarzy do opublikowania.

    Jeśli ktoś wie jak to obejść proszę o kontakt...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiadomienie mailowe o nowych komentarzach. W mailu będziesz mieć "Opublikuj".

      Usuń
    2. Nie mam czegoś takiego. Zresztą nawet gdyby było, od razu wyrzuciłbym to do kosza. Tylko na tym blogu ukazało się blisko 20.000 komentarzy.

      Ze względu na liczne maile od firm, czytelników i prywatnych posiadam 5 maili, by ten nawał jakoś rozdzielić, posegregować i uporządkować. Po co kolejne śmietnisko czegoś co funkcjonowało do tej pory bez zarzutu?

      Usuń
  3. BLIKiem możesz płacić za paliwo i nie tylko na Shell i Orlen. Możesz nim płacić na Allegro i tu jest to megawygodne. BLIKiem zapłacisz w elektronicznych biurach obsługi za: Fitness Platinum, bilet okresowy w mieście Dratewki, za prąd w Tauron, za Netię, za UPC, za Orange. Niedawno w piekarni. Nie jest tego jeszcze wiele, ale na potrzeby promocji aż nadto. A teraz, gdy jest Allegro, to już w ogóle. jeszcze tylko przyłączy się kiedyś któraś z sieci hipermarketów i BLIK osiągnie masę krytyczną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dokładnie tak jak piszesz. Ja już BLIKa odpuściłem. Na mapce zasięgu znalazłem w moim 100-tysięcznym mieście i okolicy około 200 punktów, które teoretycznie obsługują tą formę płatności. Niestety spośród nich tylko 3 zakwalifikowałem do miejsc, w których mógłbym dokonywać powtarzalnych płatności: pizzeria, lokalna stacja paliw i mechanik samochodowy. Sprawdziłem wszystkie 3. W dwóch z nich ekspedienci zrobili wielkie oczy na hasło: BLIK. Tylko na stacji paliw jeden sprzedawca (spośród kilku tam zatrudnionych) potrafił obsłużyć płatność.
    Moje miasto nie należy do malutkich, ale jak widać BLIK to jeszcze przyszłość.
    MD

    OdpowiedzUsuń
  5. BLIK obsługiwany jest na wszystkich stacjach ORLEN. Minus tylko taki ze BLIK nie jest traktowany przez bank jak płatność kartą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie jest to płatność kartą, więc odpada niestety cashback (możliwość domagania się zwrotu środków w razie niewywiązania się z umowy).

      Usuń
  6. Co do sieci hipermarketów - BLIKiem można płacić w Auchanie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kierunkowa zasada jest następująca - gdzie jest POLCARD tam (co do zasady) można płacić BLIKiem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Idea Bank mocno stoi przy swoim.
    Przed chwilą ukazała się Lokata Andrzejkowa 2.30% na 3 m-ce. Mam nadzieję, że idiotów nie znajdą. Ciekawi mnie, co udostępnią na Mikołajki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi kończyły się dwie serie lokat w tym tygodniu: pierwsza w poniedziałek, druga dziś.
      Ze względu na brak dobrej oferty wszystkie środki wyszły z Idea bank.

      Usuń
    2. A gdzie znajdziesz lepszą lokatę bez konieczności zakładania konta? Od kilku dni szukam jako takich lokat (dobrych już nie ma) i Idea ma w chwili obecnej konkurencyjne oferty...

      Usuń
  9. Polcan gdzie ty mieszkasz, że tak słabo? :) W Radomiu? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W jednej z największych aglomeracji w Polsce. Ale przecież biorę pod uwagę moje osiedle, a nie miasto na którego peryferiach mieszkam.

      Usuń
  10. Mnie już te ich gierki znudziły. Stówa k poszła do millenium, wcześniej ponad 100k na waluty (jeszcze przed Trumpem)a 300k reszty i 200k od żony wlasnie dzis upłynniona na nieruchomość - wiec przynajmniej u nas wyplynelo ponad 700k ostatnio z IB. Nie martwcie się, zmięknie im rura :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie o samo, pierwsza stówka poszła do Millennium i już nie wróci. Reszta do innych banków i też już raczej nie wróci.

      Usuń
    2. Do mnie dziś dzwonili i proponowali strukturę albo te ich marne 2,3%. Też liczę na to, że niedługo zmiękną i zaproponują jakąś lokatę Tylko Teraz.

      Usuń
    3. Jest tyle alternatyw dla IB że spokojnie można ich przycisnąć i na razie olać, zwłaszcza że 3 tygodnie temu 3% dawali na lokatach. Jak się ma drugą osobę to spokojnie ponad 800K można rozlokować gdzie indziej (millenium 200K, toyota 200K BGZ 300K, nest 120K)

      Usuń
    4. Dokładnie. Ja właśnie załapałem się na ich 3% i dlatego konto w Millennium mam puste. Chętnie zapełnię je na nowo kończącą się właśnie lokatą w IB. Dlatego nawet jak rzuciliby Tylko Teraz na 2,75% jak wcześniej - to im podziękuję bo 2,7% na KO i tak lepsze. Niech dalej szukają frajerów na te ich "wypasione" 2,3%. PS W BGŻ można upchać pod sam korek BFG na 5-ciu Lokatach wystrzałowych na 2,5%. To zawsze ciut więcej niż na tą chwilę daje IB.

      Usuń
    5. Jeśli ktoś ma rok przerwy to warto skorzystać z KO w Eurobanku- 3m na 3%. Co prawda limit 30 tys ale dobre i to. Ja wczoraj skorzystałam i część kasy z Idei tam przelałam.

      Usuń
  11. Ja korzystałem z wszystkich blikowych promocji bzwbk. Kupuję sobie doładowania na telefon.

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzeba wykonać 3 płatności BLIK na łączną sumę 30 zł, a nie tak jak piszesz "WBK wymaga tylko 3 płatności BLIKiem na kwotę po minimum 10 zł każda"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Faktycznie, można np. coś za 30zł i dwie po 1 gr jak jest taka możliwość.

      Usuń
  13. Ja również wyciągnąłem dziś z Ib 300k. Za mało % dają jak narazie.

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie też wypłynęło 230k. Dziwi mnie, że nic nie dali żeby nas jakoś u siebie zatrzymać, kiedy akurat kończyły się u nich różne promocje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam, że lokta Tylko Teraz 2,75% wisiała u nich bardzo długo, a potem jeszcze pojawiły się te na 3%. Nazbierali pewnie sporo kasy i teraz im pewnie nawet na rękę, że trochę jej odpłynie. Ale wszystko do czasu. Niebawem pojawi się coś lepszego - żeby zatrzymać tyle ile muszą ;)

      Usuń
  15. Ja zawsze płacę BLIK-iem poprzez system https://www.przelewy24.pl/ Uważam, że akurat warto wybrać takie rozwiązanie, ponieważ to przede wszystkim bardzo wygodne, a dodatkowo jeszcze bezpieczne, bo system działa jak trzeba i oczywiście ma wszystkie sprawdzone certyfikaty i połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  16. Tylko jeśli płacisz BLIKiem, to nie masz tej ochrony, jaką ci daje płatność dowolną kartą (kred/deb VISA/Mastercard), czyli Chargeback. Jeśli sprzedawca nie wywiąże się z umowy a płaciłaś kartą, to występujesz do swojego banku z reklamacją i uruchamiasz procedurę Chargeback. Trwa to długo ale pieniądze wracają. Jeśli płacisz BLIKiem, to tej ochrony nie masz.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...