czwartek, 24 listopada 2016

Lokata Wystrzałowa bije wszystkie mdłe nowości lokatowe w Idea bank - a Black Friday?


A jednak stało się to czego mało kto się spodziewał. Idea bank nie zaoferowała nowych lokat w miejsce zapadających w tym tygodniu lokat. W moim przypadku pierwsza seria lokat skończyła się w poniedziałek, druga wczoraj.

Zaproponowane przez niebieskich lokaty nie są nawet godne wzmianki. Noworoczna, Czwórka Plus czy obecna od wczoraj Andrzejkowa ledwo załapują się na minimum zarezerwowane dla... drugiej ligi więc szkoda na nie miejsca.

Jedynym plusem jest możliwość podkręcenia ich przez yb, tutaj jednak mamy obecnie możliwość zwiększenia stawki jedynie o 0,10%. To co prawda lepiej niż daje obecnie Zośka Pro, ale w innych bankach mamy więcej.

Millennium bije dziś lokaty niebieskich znacznie
W moim przypadku kasa poszła przede wszystkim do Millennium, gdzie mamy obecnie dużo ciekawsze 2,70%. Przypomnę, że nowi klienci bordowych mogą zyskać nie tylko lepszą stawkę, ale dodatkowo 100 zł za dokonanie dwóch przelewów i dwóch płatności kartą na dowolną kwotę w trwającej do 7 grudnia 2016 promocji.

Tutaj założysz konto na 2,70% wraz z premią 100 zł za banalne warunki

Przelewając środki do Millennium uruchomiłem trwający 92 dni okres promocyjny. A to oznacza, że nie będzie się już opłacać powrót do Idea bank, bo raz uruchomiony okres trwa bez względu na to czy środki wycofamy czy nie. Zresztą

Jaką lokatę można założyć zamiast andrzejkowo-noroworoczne-czwórki, które próbuje nam wcisnąć Idea bank. Stawka 2,50% jest osiągalna w wielu bankach. Wystarczy przypomnieć lokatę na 130 dni w Toyota bank, których w sumie można założyć nawet 10 sztuk:)

Link dla zainteresowanych lokatą Plan Depozytowy na 2,50% w Toyota bank

Oczywiście kto jeszcze nie jest klientem Toyoty może zarobić jeszcze więcej i założyć na start tę samą lokatę z bonusem aż 100 zł. W efekcie lokatę da się podkręcić nawet do 5,67% co jak na dziś jest stawką rekordową. Warunkiem jest jednak skorzystanie z innego dedykowanego linku dla tej promocji.

2,50% jest także od pewnego czasu dostępne także w Optimie. Konto obniżyło tutaj stawkę do poziomów oferowanych przez noworoczne-andrzejki u niebieskich, ale za to z okazji 5 lecia Optimy mamy tutaj lokatę wystrzałową, która będzie w ofercie jeszcze do przyszłej środy.

Dużo lepsza oferta niż noworoczne-andrzejki

Lokata Wystrzałowa nie ma limitu, jeśli weźmiemy pod uwagę warunek korka BFG. W sumie można założyć maksymalnie 5 lokat po 100.000 zł każda. Zablokuje to nam środki na 4 miesiące.

O tej lokacie wspominam z prostego powodu, że nigdy nie znajdzie się w rankingu lokat. Pojawiła się dzień po publikacji zestawienia, więc z definicji nie ma jej na liście lokat 4 miesięcznych. Zniknie zaś z oferty dzień przed publikacją grudniowego zestawienia. Zresztą możliwe, że zniknie wcześniej, gdyż licznik dostępności wskazuje już niewiele.


Warto oczywiście przypomnieć, że kto nie ma konta w Optimie od 12 miesięcy, temu bardziej opłaca się założyć lokatę bezkonkurencyjną. Tutaj na 3,00% można wszak ulokować nawet do 100.000 zł, a dopiero potem zakładać wystrzałowe.

Tutaj założysz lokatę bezkonkurencyjną na 3% w BGŻOptima 

Kolejne lokaty w Idea bank kończą mi się ostatniego listopada. I nie ukrywam, że jeśli Idea zaproponowałaby lokatę mikołajkową na 2,60% to środków z Millennium i tak nie warto będzie przenieść.

Z tego prosty wniosek, że aby lokaty w Idea bank były atrakcyjne muszą oferować minimum 2,75%. A nie zanosi się, by niebiescy choćby zbliżyli się do tej do niedawna stałej oferty promocyjnej...

Aktualizacja:
Zamiast tego w dniu publikacji niniejszego artykułu zaprezentowali ciekawą nowość...

???
Być może znów czytają nasze komentarze i chcą zareagować odpowiednio do sytuacji? Ile obstawiacie że dadzą?

Ciąg dalszy: Lokata Black Friday w Idea bank prawdopodobnie tylko na 2,50%

34 komentarze:

  1. W millenium za założenie można dostać też do 360 PLN premii po założeniu konta w programie poleceń. Ponieważ jest to blog Marcina nie będę mu się wcinał z moim linkiem polecającym.
    Jest jeden warunek - do końca miesiąca trzeba zapłacić kartą lub BLIKIEM 360 zł.
    Kartą się pewnie nie da ba ostatnio do osoby która założyła konto z mojego polecenia karta doszła po 3 tygodniach ale Blik'iem się da.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do tych standardowych 360 zł można dodatkowo zarobić 60 zł za polecenie. Kto chce może oczywiście napisać do mnie po kod polecający, ale sądzę, że obecna promocja z praktycznie darmową stówką jest o wiele łatwiejsza do spełnienia, stąd taki link wstawiłem.

      Usuń
  2. IB ma trochę czasu, nabrali kasy do ok. końca stycznia, ale już zaliczają duzy odpływ. Przelom grudz/stycz. musza się przecież zabezpieczyć przed odpływem ostatnich lokat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co do Optimy, to 0,2% moim zdaniem nie jest warte blokowania kasy na pare miesięcy, jeżeli do 9-lutego na oszcz. mamy zapewnione 2,3% i kasa dostepna jest od razu jak pojawi się cos ciekawego na rynku (np. obudzi się IB).

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapominacie o Db z niezłym kontem oszczędzającym na 2,55% w zasadzie bez kosztowym na 4 m-ce do 100K

    OdpowiedzUsuń
  5. Polcan jak myślisz, jeśli wczoraj wpłynęły do Optimy 150 000 i dzisiaj założę na tą kwotę lokaty Wystrzałowe, to czy jutro mogę przelać kolejne 150 000, które zostanie potraktowane jako nowe środki?
    Chodzi mi o to, czy te jutrzejsze 150 000 będzie oprocentowane na koncie Optimy w wysokości 2,3%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to jest dobre pytanie. Zwykle banki podają nowe środki względem jednego konkretnego dnia, stałego przez cały cza trwania danej promocji. W takim to przypadku jest to jak najbardziej możliwe.

      A jednak Optima ma teraz nieco inny zapis: "wg stanu na koniec każdego dnia w okresie promocji", stąd pytanie do czytelników, czy to oznacza, że wczorajsze środki dziś już nie są nowe? A co za tym idzie wczorajszy przelew nie może być traktowany dziś jako nowe środki...

      Natomiast co do Twojego konkretnego pytania, to odpowiedź powinna być twierdząca, gdyż stanowić one będą nadwyżkę nad saldo wczorajsze.
      Tak to rozumiem, ale może się mylę. Jeśli tak, to niech ktoś mnie poprawi.

      Usuń
    2. Jest jasno napisane przy tej lokacie Optimy, ze saldo poczatkowe jest na 15 listopada, czyli ze srodkow wplaconych po tej dacie mozna zakladac lokate na 2,5%.
      PS
      IB pokazuje lokate Black Friday, ale bez stawek, ktore pojawia sie jutro. Nizej 2,75% nie maja czego szukac.

      Usuń
    3. W regulaminie lokaty jest przecież wyaśnione co to są nowe środki: "Przez nowe środki rozumie się nadwyżkę posiadanych w momencie otwierania Lokaty Wystrzałowej środków pieniężnych na wszystkich rachunkach posiadanych w ramach Konta BGŻOptima, w stosunku do łącznej kwoty środków pieniężnych zgromadzonych na tych rachunkach wg stanu na koniec 15 listopada 2016 r., pomniejszoną o saldo posiadanych w momencie składania dyspozycji Lokat Wystrzałowych"

      Usuń
  6. Da się podkręcić Wystrzałową przez YB?

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziś na godz. 8:33 zostało już tylko 800 Lokat Wystrzałowych. Czuje, że do końca dnia już się skończą...

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzieliście zapowiedź lokaty w IB na wyprzedażowy piątek? Ciekawe co zaproponują?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no właśnie widziałem :). No ciekawe, ciekawe

      Usuń
  9. Polcan, pytam Cię jako eksperta od oszczędzania. Ile procent reprezentuje znak "?" ? Taką "genialną" stawkę daje IB. Jak dadzą poniżej 3proc. to rzeczywiście będzie to czarny piątek dla nich :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałbym, żebyś miał rację, ale obstawiałbym bardziej na 2,75%. Poniżej tej stawki nie ma czego tutaj szukać.

      Usuń
    2. Przed chwilą miałem telefon z Idei Bank odnośnie lokat, które kończą mi się 29 i 30.11.2016r. Propozycja Lokaty 5% i 5 firm do wyboru tzw produkty strukturalne. Odmówiłem i powiedziałem, że jak nie dadzą min. 2,75% to środki odpłyną do Millenium. Cierpliwie czekam na ruch ID.

      Usuń
  10. No, jak to? Mnie kończą się jutro akurat lokaty na 3 proc. a złoty od czasu założenia tamtych depozytów spadł na wartości bardziej niż znacząco... Chętnych na trzymanie PLN teraz ze świecą szukać. Poza tym, jak się zacznie trend odpływowy, to krajowych ciułaczy będzie potem trudno odzyskać a zagraniczny kapitał spekulancyjny prędko tu nie wróci.

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie zauważyłem, że jak lokata Black Friday będzie na 1, 3 lub 4 miesiące i zostanie założona w piątek, to data zakończenia przypadnie na dzień wolny i środki będą musiały pozostać w Idei jeszcze przez 2 dni (zwłaszcza niech mają to na uwadze ci, którzy nie mają konta w Idei). Ale może wniosek będzie ważny dłużej.
    Myślicie, że szczegółowa oferta ukaże się po północy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wątpię, kiedyś ze względu na wyjazd jeszcze o 4.00 rano widniało oproc. lokaty, która się skończyła. Nawet wtedy odpuściłem i nie zerwałem, żeby przypadkiem odsetek nie naliczono źle. Właśnie, tak na przyszłość, można zerwać kończącą się lokatę zaraz po północy, mimo że wciąż np. widnieje jej nominalne oproc. a nie to słynne 0,1proc? Jak to jest? Testował ktoś?

      Usuń
    2. Dzięki za odpowiedź. Ja również wolałem nie ryzykować i nie zrywałem lokat po północy w dniu zakończenia bez doliczonych odsetek.
      Raz miałem taki przypadek, że po północy lokata odnowiła się, ale nie dało się jej zerwać i komunikat o "nieoczekiwanym błędzie". Udało mi się ją zerwać koło 9 rano. W tym tygodniu kończyły mi się lokaty, odnowiły się po 1.00 w nocy i udało mi się je od razu zerwać. A następnego ranka była akurat "przerwa techniczna", o czym niektórzy pisali na tym blogu. ;)

      Usuń
  12. Ja odplynalem na maxa do Optimy. Pierwszy raz. Po niemilej rozmowie z infolinia niebieskich i wciskaniu struktury....ale z ciekawoscia popatrze co przygotuja na Black Friday

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie musi być powyżej 2,9% , żeby fatygować się i kasę z Millenium zabierać, a okres >3 M. Dobrze aby dali czas do poniedziałku na opłacenie lokaty bo jutro będzie ciężko się wyrobić.
    Ciekawe, co wymyślą !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że dalej wychodzisz z założenia idea+yb bo po dodaniu premii 0,10% wychodzi stare dobre 3%.

      Jak dla mnie Idea przegrała sprawę. Cokolwiek nie wymyślą, mojej kasy z Millennium ani z Bezkompromisowej już nie odzyskają. Dałem im czas do środy i zawalili sprawę. Pozostałe środki potrzebuję na okazyjne inwestycje w grudniu, więc oferta dla mnie nie będzie...

      Usuń
    2. 0,1% - pod warunkiem, że będzie to "stary model". W nowym premia to 0,05% :)

      U mnie też IB przespała sprawę bo kasa poszła do TB i Nest. Tam mam lokaty których nie ruszę przez 3-6M.
      Trochę zostało jeszcze ale to zależy co będzie jutro.

      Usuń
    3. U mnie ochłapy jakieś zostaną. Zawsze można przecież przelać z WBK na kilka dni, bo 30 listopada kończą mi się kolejne lokaty u niebieskich.

      Usuń
  14. co by nie mowic to jednak Niebiescy sa liderem odnosnie lokat i dlugo nim pozostana. Dlaczego? Bo najwiecej tam się dzieje, nie ma ograniczen kwotowych i zawsze maja dosych duzy asortyment lokat typu 1 dniowa,8dniowa, do konca miesiaca itd. Znajac Idea Bank to niebiescy wrzuca 2,75% zeby byc najlepsi na rynku, na 3% nie licze ale tez sie wielce nie zdziwie jak taka stawka będzie. Juz kilka razy mnie pozytywnie zaskoczyli gdy wszyscy spisywali ich na straty.

    OdpowiedzUsuń
  15. 2,5% już ujawnione. Dostałem mail.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słowem kiepsko.
      A więc nie ma się na co szykować...

      Usuń
    2. Chyba że puścili wabik, i jutro podwyższą. ja bym za karę puścił to na optimę na ten sam procent, jak się komuś kończy.

      Usuń
  16. a ja jestem sceptyczny...IB da te marne 2,60 lub 2,75 , ale na 1 miesiac, bo inne lokaty juz maja na 4 lub 3 miesiace. Pamietajcie kolezanki i koledzy tez o tym, ze dolar jest po 4,20 ZL. Juz teraz wiec stracilismy 8% realnej wartosci pieniadza, trzymajac na lokatach po 2,50 lub mniej. W szczegolnosci widac to w cenach czesci komputerowych i towarow importowanych, juz poszly do gory. Miesiac temu kupowalem pamieci 16GB za 359zl, dzis te same sa po 459zl. Nieruchomosci tez przynajmniej sie zatrzymaly i moze byc skok do gory o pare procent.
    Bedzie jak na ukrainie, jak tak dalej pojdzie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bank, który przez horrendalną obnizkę oprocentowania niszczy swój najlepszy produkt, czyli Zoskę Pro, jak dla mnie jest na zawsze skompromitowany. Ja należe do osób, które lubią SPOKÓJ i STAŁOŚĆ- zawsze przekładałem KO nad lokaty. Brak limitu kwotowego i czasowego plus sensowne oprocentowanie w Zośka Pro, to był najlepszy wybór na rynku do niedawna. Już nie mają ani grosza ode mnie w Idea banku i wątpię abym kiedykolwiek im ponownie zaufał.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zerwałam rano (koło ósmej)trzydniówki na prawie 200 tysięcy, licząc na piątek z 3%. Ale jednocześnie złożyłam ponownie wnioski na te chwilówki. Oczywiście 2,6 to żadne halo, więc postanowiłam wrócić na krótkoterminowe. Ale... Bank przetrzymał mi pieniądze i dotarły one dopiero około piętnastej. W moim banku nie ma już o tej godzinie sesji wychodzącej, więc cały weekend w plecy. W związku z tym Idea już tych pieniędzy więcej nie zobaczy, a i pozostałe wycofam po zakończeniu lokat.

      Usuń
  18. Na co się obraziłeś? Na Ideę. Wrócisz w poniedziałek bo gdzie pójdziesz?... Przekombinowałeś i tak ma każdy z nas co jakiś czas! Nie ma na co się obrażać. Banki też myślą...

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...