piątek, 20 stycznia 2017

Czekając na dobrą ofertę lokat w Idea bank


Patrząc na Wasze ostatnie komentarze, można odnieść wrażenie, że rośnie temperatura oczekiwania na nową ofertę lokat w Idea bank. Nie te ochłapy, którymi raczą nas na co dzień, ale prawdziwe propozycje lokat na przyzwoitym poziomie.

Póki co jak piszecie, niebiescy bombardują co prawda atrakcyjnymi lokatami ale opakowanymi pseudolokatami. Wyzerowałem u nich konto jeszcze w grudniu, więc nie mam potrzeby logowania się do ich bankowości by się o tym przekonać, ale podobno wita nas taki komunikat.

Taka oferta nadaje się tylko do kosza
Spodziewaliśmy się oferty lokat pod koniec grudnia. I jak doskonale pamiętamy nie było nic godnego uwagi. Druga runda jest spodziewana pod koniec stycznia i nikt nie wie czy się pojawi. Jak znajdą dużo chętnych na struktury może się okazać, że pozostaniemy przy styczniowych ósemkach tańczących wokół jedynki.

Sprawę tę omawiam dziś, gdyż nie będę mieć możliwości opisania na gorąco oferty, jeśli  takowa się pojawi. W przyszłym tygodniu nie będą się tutaj ukazywały artykuły, ze względu na zapowiadaną ostatnio przerwę.

Oczywiście jak zwykle komentarze będą pod moją nieobecność obsługiwane przez mojego zastępcę. Możecie się więc w dalszym ciągu informować na bieżąco o nowych gierkach Idea bank, lub innych ciekawych wydarzeniach jakie mogą mieć miejsce. 

Warto pamiętać, by w przypadku gdy pojawią się nowe oferty u niebieskich, by nieco podbić zysk na lokacie warto skorzystać z ybankingu. Według nowej formuły zarabia się nieco inaczej, ale zawsze jest to jakiś dodatkowy zysk

Tutaj możesz skorzystać z mojego zaproszenia do yb i podnieść zyski z lokat

W ostatnich dniach były problemy z logowaniem do yb ze względu na datę ważności certyfikatu, ale już problemy zostały rozwiązane i obecnie można już się logować bez problemu.
  

60 komentarzy:

  1. Z nieco innej beczki. Nie jestem fachowcem od informatyki ale dziś na stronie YB wyświetla mi się "Niebezpieczne połączenie" wcześniej tego nie miałem. Też tak macie? Jest się czego obawiać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta sytuacja jest już od wczorajszego popołudnia - wygasł im certyfikat.
      Dostałem taką odpowiedź:
      "Dzień dobry,
      Wymienialiśmy certyfikat bezpieczeństwa na nowszą i bezpieczniejszą wersję i doszło do konfliktu z innym elementem bezpieczeństwa.
      Nie niesie to za sobą żadnego zagrożenia, ale część przeglądarek internetowych zgłasza problemy przy jakichkolwiek niezgodnościach konfiguracji.
      Dziś powinno to zostać naprawione.
      Pozdrawiamy
      Zespół Ybanking"

      Usuń
  2. Do tej pory tego nie naprawili - nie zamierzam się tam logować dopóki ten certyfikat nie zostanie poprawiony, finanse to zbyt poważna sprawa na niedbalstwo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest naprawione. Błąd nie był w żaden sposób ryzykowny, jedynie część przeglądarek nie akceptowała różnic w konfiguracji certyfikatów.

      Usuń
  3. Olać IDEA Bank. Jeśli nie dadzą nic ciekawego to zostają jeszcze KO w Millennium i w DB. Zysk mniejszy co prawda o ok 190zł w skali tych 3 m-cy, ale i dostęp do gotówki w każdej chwili. Jak coś się pojawi - przelew i gotowe ;) Niech sie IB wypchają ze swoimi strukturkami. Proszę nie dajcie sie na nie namówić - bo będziecie później żałować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dniu 25.01.2017r. mnie i żonie kończą się w IB 2 pokaźne Lokaty. Wczoraj do mnie i żony dzwonili Konsultanci z IB w sprawie tych struktur. Efekt, nie dopuściliśmy ich do potwierdzenia tożsamości. Jednym słowem nie daliśmy się namówić na pseudo-Lokaty.

      Usuń
    2. Aby nie opędzać się od natrętnych konsultantów Idea Banku, w ich systemie transakcyjnym od lat mam podany numer telefonu, który na stałe jest wyłączony (karta SIM aktywna za doładowanie 5 zł rocznie). Starego Ericssona włączam tylko wtedy gdy chcę potwierdzić zerwanie kolejnej lokaty po ostatnim dniu jej ważności. I tyle.

      Usuń
    3. Po co te kombinacje z telefonem? Nie prościej wycofać zgodę marketingową w banku?

      Usuń
    4. @Anonimowy 14:33
      Hahaha, wycofanie zgód marketingowych niczego nie gwarantuje. Konsultanci z IB i tak będą dzwonić. Będą się tłumaczyć, że np. nie wiedzieli o braku zgód marketingowych. Albo powiedzą, że chcieli tylko przypomnieć o kończącej się lokacie, ale przy okazji mogliby zająć chwilkę na przedstawienie nowej "świetnej" oferty. Albo zadzwonią z zapytaniem, czy może klient nie zmienił w międzyczasie zdania w sprawie kontaktu marketingowego.

      Usuń
    5. Anonimowy z 15:31 ma rację. Ja od dawna mam wycofane zgody marketingowe (nawet potwierdzone to na piśmie w placówce IB) a i tak zawsze jak kończą mi się lokaty - to do mnie dzwonią i wciskają kit. Jak mam chwilkę czasu to przepytuję danego "naciągacza" z wiedzy na temat produktu, który mi wciska. Często wtedy podpytuję czy o czymś nie zapomniał mi "przypadkiem" wspomnieć? ;) Część z nich chyba naprawdę nie wie, a część się konsternuje i głupio tłumaczy. Fakt faktem, że nigdy mnie na nic nie namówili, ale ktoś mało zorientowany w temacie - przez niektórych da się niestety przekonać :( Mam nadzieję, że jest to jednak mniejszość i nikt kto czyta to forum ;)

      Usuń
    6. Każdy normalny telefon pozwala na listę numerów blokowanych. Założyłem profil "SPAM" w książce telefonicznej i paroma kliknięciami dodaję natrętnych naganiaczy do takiego profilu i od tego momentu mogą sobie dzwonić. Z automatu Android odrzuca takie połączenia. I tyle w temacie.

      Usuń
    7. Ale przetestowałęś to, czy piszesz co Ci się wydaje? Bo ja przetestowałem. Utrzymywałem zgodę marketingową w IB, bo liczyłem na propozycje jakichś ciekawych lokat. Ale ponieważ dzwoniono do mnie wyłącznie w sprawie struktur, to przez infolinię wycofałem zgodę marketingową i od poł roku nie odebrałęm ani jednego telefonu od IB. Polskie prawo jest już dość restrykcyjne w tych kwestiach.

      Usuń
    8. Strasznie naiwni jesteście. Bankster to istota którą jak wyrzucisz drzwiami to wejdzie Ci oknem, jak na nią naplujesz to otworzy parasol i będzie udawać że pada deszcz. Ja ich zbywałem na setki sposobów. Mimo zmiany nr tel. mają gdzieś zapisany mój stary na który też dzwonią. Ostatnia rozmowa, wiem że z Idei:
      Dzień dobry, XY, dzwonię z banku czy z Panem XY?
      Pytam, z którego banku?
      Ale się Panu już przedstawiłam czy rozmawiam z Panem XY?

      Nr blokowane? Pamięci Ci braknie...
      Jedyna rada to przy zakładaniu w przyszłości konta OD RAZU na inny nr. Dożyliśmy czasów że startery za darmo dają jeszcze 5 zł w prezencie się dostaje a nr praktycznie bezpłatny. Albo stary telefon znów uruchomić do celów bankowych albo dual sim wykorzystać.

      Usuń
    9. Do @Anonimowy 00:36
      To co pisałem we wpisie z 15:31, to nie było gdybanie, tylko moje doświadczenie. Niby prawo jest restrykcyjne, ale próbuje się je omijać. Z innymi bankami właściwie nie miałem takich doświadczeń. Wyjątkiem był Getin - też stosowali podobne tłumaczenia jak IB teraz, jednak od kilku lat mam spokój. A IB atakuje.
      Do @Anonimowy 22:16
      W przypadku IB trick jest niewystarczający, bo konsultanci prawie za każdym razem dzwonią z różnych numerów.
      Najsensowniejszym trickiem wydaję mi się teraz drugi numer (sposób polecany wielokrotnie na tym forum, m.in. @Anonimowy 17:43). Chyba tak zrobię później, tzn. jak kiedyś założę tam jakąś lokatę. Teraz nie mam niczego i do mnie nie dzwonią.

      Usuń
    10. drugi numer telefonu - jako druga karta sim. wszystko fajnie tylko.. jeśli numer wskazany do kontaktów z bankiem to zapewne też musi być wykorzystywany do autoryzacji przelewów.. czyli wyłączyć i wyrzucić się go nie da.. a więc trzeba go utrzymywać - doładowania, rejestracja sim do 01.02.17 itp.

      Usuń
    11. Tak jak wcześniej pisałem, jutro mnie i żonie kończą się 2 lokaty w IB, a bank śpi. Jutro obudzi się z ręką w nocniku.

      Usuń
    12. Ja mam drugi nr od lat i nazywam go bankowym. Zatem służy tylko i wyłącznie do celów bankowych (smsy, kontakt) i jestem z tego bardzo zadowolony, odpowiada mi taka forma świętego spokoju. Utrzymanie nr? no chyba żartujesz... Widać kiepsko siedzisz w ofertach komórek. Są takie co nie płacisz nic a jeszcze miesięcznie darmowe gadanie dostajesz (ograniczone czasowo) A nawet jeśli zapłacisz 5 zł na rok to ? Przecież to nawet nie 50 gr na miesiąc. Zresztą co ja pisze że płacisz, to co masz na koncie komórki możesz wykorzystać zatem płacisz?

      Usuń
    13. Dziwne. Gdyby do mnie wydzwaniała z ofertą firma, której nie udzieliłem zgody marketingowej (szczególnie tak poważna firma, jak bank), to zgłosiłbym sprawę do UOKiK-u. Zagrożenie karą do 3 procent zeszłorocznych przychodów to poważny bat na firmy łamiące przepisy. Tylko najpierw trzeba się upewnić, że rzeczywiście zgody marketingowej nie ma. Najlepiej zacząć od zapytania o to telemarketera.

      Usuń
    14. Oj boję się żeby nie było tak jak m-c temu - kiedy to nic ciekawego nie zaproponowali :( Oni chyba naprawdę mają nadmiar kasy. Tak czy owak jeśli jutro nic nie zaoferują - to odnotują spory odpływ. Całej mojej rodzinie kończy się niezła sumka w czwartek i przy obecnej ich ofercie nie zostanie w IB nawet złotówka!

      Usuń
    15. Nie płacz, i tak nie masz gdzie przenieść kasy. Ciebie i twoje miliony IB ma centralnie w D.
      Bank ma za dużo kasy i to jest fakt

      Usuń
    16. Anonimowy z 21:45. Puknij się w czółko. Jesli myślisz, że jestem skazany na IB - to się grubo mylisz! Przy obecnej ich nędznej ofercie mam wybór i choćbym miał podzielić to na kilka banków tak zrobię. A Ty nie płacz, że nie udało Ci sie namówić ludzi na struktury - bo podjeżdżasz mi pracownikiem IB.

      Usuń
  4. Podejrzewam, że z Idei nastąpił już całkiem spory odpływ środków, które przerzuciliśmy do Millenium. Można to zaobserwować poprzez np. obniżenie oprocentowania konta oszczędnościowego oraz stosunkowo krótki okres obowiązywania obecnej promocji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej to widać po zyskach w yb. Różnica między grudniem a styczniem jest bardzo znaczna.

      Usuń
  5. Znów reanimujecie ybanking.. u mnie za grudzień różnica w premii pomiędzy mną, a osobą połączoną o IDENTYCZNYCH depozytach wynosi 50%. Nie tylko certyfikat się sypie. Chyba nawet nie będę pisał reklamacji..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez reklamacji nie będziemy w stanie tego sprawdzić. Większość takich przypadków wyjaśniamy, a jeżeli reklamacje są zasadne, to rozwiązujemy je 'bez szemrania' na korzyść użytkowników.

      Pozdrawiam

      Usuń
  6. Ping pong poniżej 2%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mi stary system nadal pokazuje 2,0%. skąd takie info?

      Usuń
    2. ...a dokładnie 1,95%

      Usuń
  7. Nest Bank lokata na 24 miesiące 2,3% w przypadku posiadania konta oraz 2,1% bez konta.
    Okres długi oprocentowanie średnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. pomyłka 2,5% oraz 2,3%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie warto na tak długo, ryzyko wzrostu stóp przez 24 miesiące jest zbyt duże !

      Usuń
  9. przestańcie wyżywać się na pracownikach IB - to ich praca - wystarczy powiedzieć 2x że nie jesteście zainteresowani i oszczędzicie im pracy - sam kiedyś przez chwilę pracowałem w call-center i pamiętam takich psychicznych klientów co to się wyżywali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bedziemy sie wyzywac na nich dzis dzien caly - od 1,5 godziny nie mozna zerwac automatycznie przedluzonej lokaty

      Usuń
    2. to samo zrolowała mi się dziś lokata na zabójcze 0,05% i nie mogę jej zerwać od rana tzn. przyjmuje wnioski na zerwanie ale ich nie realizuje. Chciałem ewakuować dziś stąd pieniądze i nie mogę :-(. Będą mieli moje pieniążki z lokaty (prawie pod korek) na 1 dzień na 0% bo myśle ,że w końcu uda mi się zerwać. A dziś nawet jak wyjdą do innego banku to będą tam najwcześniej jutro

      Usuń
  10. Potwierdzam. Jak mowi infolinia maja pewna awarie.. Nie wiedza kiedy ja usuna. Mysle ze pora na zbiorowy donos do uokik na bank. Powod : mozliwosc zalozenia depozytu nieodnawialnego tylko przez infolinie jako proba obejscia zgod marketingowych. Ja juz wysylam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego właśnie, żeby mieć z tym spokój zawsze w dniu otwarcia (ewent. dzień, dwa później - bo ostatnio nie dało się do nich dodzwonić) zmieniam przez infolinię na nieodnawialną. Wnerwia mnie ta forma, ale od przymusowego przeniesienia mnie do "Clauna" nie mam innej możliwości :( Za proste było robić to z poziomu ST. Lubią "ułatwiać", a teraz jeszcze nie chcą puścić ludziom ich kasy! A wystarczyło dać chociaż ciut lepszą ofertę lokat i część by u nich została...

      Usuń
  11. Coś się zaczyna ruszać. Pojawiła się lokata tylko teraz, ale zaczynają niziutko od 2,25. Czekamy na rozwój sytuacji.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czy ktoś dziś opublikuje komentarze? W IB pojawiła się lokata Tylko teraz. Marne 2,25%, więc niech się w nosek pocałują...

    OdpowiedzUsuń
  13. W IB ukazała się Lokata Tylko Teraz na 3 m-ce z oprocentowaniem 2,25%. Nie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. W optimie jest ciut lepsza 2,3% na 4msc.

    OdpowiedzUsuń
  15. Mnie też nie skuszą...

    OdpowiedzUsuń
  16. musimy to po prostu zigronować

    OdpowiedzUsuń
  17. Idea na stronie głównej (sprawdzane o godz.10) pisze, że lokata Tylko Teraz jest na 2,75%, a po kliknięciu pokazuje się 2,25%. O co tu chodzi? Czy powoli szykują się do zmiany, czy po prostu taki bałagan mają, czy specjalnie wprowadzają w błąd?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przymierzają się do zmiany stawki, gdyż 2.25% dla klientów IB nie robi wrażenia.

      Usuń
  18. Jakieś przecieki co do millennium? Ostatni dzień na wyzerowanie konta. Promocja do 28.01...

    OdpowiedzUsuń
  19. Pojawiła się lokata bezkonkurencyjna na 2,5% na 1 m-c.Dla mnie mało,żeby w to wchodzić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W dniu 04.01.2017r. zarezerwowałem sobie i żonie kwotą po 5 zł. 2,70% (KO)na 92 dni w Millenium. Abym pozostawił swoje i żony środki musi być min. 2,75%. Czekamy cierpliwie.

      Usuń
  20. na razie IB jest na bezkonkurencyjnej 2,5% na 1-mies, to za malo i za krotko, czekamy na conajmniej 2,75% bo odplyw depozytow przybiera na sile.

    OdpowiedzUsuń
  21. W IB można założyć już lokatę bezkonkurencyjną na 2,5% na 1 m-c.Czyli testowanie trwa, ale czekamy na coś więcej.

    OdpowiedzUsuń
  22. za chwilę będzie 2.75 dla "mientkich" a po niedzieli 3 dla dużych graczy :-)) czekamy...

    OdpowiedzUsuń
  23. taaa i 4% dla twardzieli :-)

    OdpowiedzUsuń
  24. chyba niebiescy nas wycykali jak PIS jesienią, nie ma nic tylko dobra zmiana na niższe odsetki :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te niższe odsetki są pokłosiem 500+, a tym samym nałożonymi podatkami na instytucje finansowe. Banki zrzucili opłaty (podatki) na klientów.

      Usuń
    2. Słuchaj dalej bajek opowiadanych przez banki. Łykasz wszystko jak pelikan. A tymczasem zyski banków w Polsce wzrosły w 2016 o 20 procent.

      Usuń
    3. W twojej wypowiedzi brak logiki. Anonimowy z 28 stycznia 2017 10:11 ma rację. Zyski banków w Polsce wzrosły, tylko ze względu na obciążenia podatkami klientów, obniżając odsetki od depozytów i podwyższając marżę dla kredytobiorców. Czyli korzyści, które miałby klient, poszły na podatek bankowy.

      Usuń
  25. PO nas cykała znacznie dłużej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. za platfusów odsetki były wyższe, teraz podatek bankowy i banki przycięły odsetki na depozytach

      Usuń
  26. Mam inny pomysl - zrobmy jak ostatnio - wtedy poskutkowalo :)
    Bank leci z klientami w ciula i dezinformuje ich.
    Robmy to samo.
    Jak kazdy zlozy wniosek na 500 tys i go nie oplaci, to sie posraja.
    Niech wiedza jak czuja sie oszukiwani gierkami klienci :(

    OdpowiedzUsuń
  27. W BGZ Optimie cos wywalilo.
    Nie dziala strona.
    Infolinia nie czynna w weekend.
    Mali sabotazyk IB ?? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbliża się koniec obecnej promocji w Optimie. Może niektórzy przez te problemy zapomną o konieczności wyzerowania konta.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...