wtorek, 20 marca 2018

Jak obejść problemy z Toyotą czyli czas na odbiór premii za nic


Muszę przyznać, że coraz bardziej zaczynam rozumieć poirytowanie czytelników na Toyotę. Kolejne problemy zgłaszają mi uczestnicy trwającej promocji lokaty z premią . Jakie to kłopoty i jak im zaradzić o tym niżej.

Co więcej podobno Agora wysłała już informacje o przyznaniu premii. Ja jej nie dostałem na maila, ale sam sobie jestem winien, bowiem usunąłem zgody na wysyłanie wszelakich informacji ze strony organizatora. Dlatego na próżno szukać powiadomienia w każdej zakładce od spam po społeczności.


Nie jest to jednak żaden problem. Jak już informowałem w komentarzach przestałem już dbać o takie przypominajki, bo sam prowadzę osobne zestawienie promocji w których biorę udział i tutaj widzę w jednej tabeli terminy kończących się lokat, warunki do spełnienia w poszczególnych bankach itd.



Jeśli brałeś udział w zbieraniu punktów w Toyocie, to teraz jest czas na zgarnianie premii. Jak się okazuje wcale nie trzeba sprawdzać poczty by odebrać premię. Takie przypominajki to tylko ułatwienie dla nas, dzięki któremu nie musimy pamiętać o terminach ani gdzie odebrać premię. Wystarczy sprawdzić maila i kliknąć w link jaki tam się znajduje.

Pierwszy raz nie dostałem takiej przypominajki, ale nie było to konieczne. Wystarczy wpisać w google Klub Korzyści i wejść na stronę widoczną poniżej. O dziwo nie ma tutaj buttonu Zaloguj. Można go znaleźć w... stopce

 
Na stronie brak Logowania - jest w... stopce:)


Teraz wystarczy kliknąć w link Zapomniałeś hasło i podać mail na który zostanie wysłane nowe hasło. Nigdy nie bawię się w zapamiętywanie hasła, każdorazowo generuję nowe, pobieram go z poczty i loguję się ponownie by podać swoje dane do odbioru premii.

Jak widać na wszystko jest sposób. Kluczowe jest jednak prowadzenie swojej osobnej zakładki o premiach w których bierzemy udział. Ta premia jest najłatwiejszą z możliwych bowiem wystarczyło... założyć liczne lokaty z premią jakie pojawiały się w trakcie trwania klubu korzyści i wypełnić ankietę:)
A jakie problemy zgłaszają mi problemy czytelnicy?

1. Czasowy brak możliwości założenia lokaty
Jeden z czytelników napisał, że przelał 8000 zł wymagane do założenia lokat w piątek i... na koncie zobaczył 7.997,51 zł. Powód prosty, bank pobrał 2,49 zł opłaty za konto. W efekcie musiał poczekać od poniedziałku by przelać brakujące środki, a kasa marnowała się przez 3 dni:(



2. Kumulujące się opłaty
Jeszcze gorszą sytuację ma mój zwierzchnik i dzisiejsza rozmowa posłużyła mi za pomysł na ten artykuł. Rozmawiałem dziś na temat dość skomplikowanego sposobu założenia lokaty. Nie jest to intuicyjne dla kogoś kto robi to sporadycznie, więc podam to raz jeszcze.

Składamy wniosek poniższy o lokatę z premią 70 zł lub 140 zł.

Tutaj zarejestrujesz się w akcji specjalnej w Toyota bank by zgarnąć premię

Kto ma tutaj konto nie musi wcale korzystać z tego co przyjdzie na maila. Wystarczy wpisać swoje dane dla organizatora, wybrać opcję mam lokatę w Toyota bank, po czym przejść na dodatkową stronę i uzupełnić dane dla Toyoty bank

Innymi słowy wypełniamy DWA osobne wnioski. Dzięki wypełnieniu drugiego wniosku Toyota wie, że rejestracja zgłoszeniowa pochodzi od Agory i to jej należy się wypłata premii, organizator zaś wypłaci nam premię. 

Dzięki temu też nie musimy się kłopotać o termin założenia lokaty. Czas mamy do 14 kwietnia, Toyota ma już w swojej bazie danych nasze zgłoszenie i czeka na przelew niemal do połowy kwietnia. To kolejny ukłon w stronę naszej wygody, ale niestandardowy sposób założenia może myć kłopotliwy dla początkujących i nie tylko.

W rozmowie ze zwierzchnikiem okazało się jednak, że brał on udział w jednej z poprzednich promocji lokaty z premią. Czyta bowiem mojego bloga, ale okazjonalnie. Kiedy brał udział? Ano dość dawno, a konto leży sobie nieużywane z zerowym saldem.

No to szok. W takim przypadku Toyota zgarnie sobie zapewne większą kwotę aniżeli 2,49 zł, lecz policzy sobie opłatę za wszystkie miesiące nieużywanego konta. Kumulacja będzie zapewne spora, więc poradziłem, by zwierzchnik najpierw zadzwonił do banku z pytaniem o to jaka suma skumulowała się za ten okres.

W tym przypadku skończyłem się już dziwić narzekaniom widocznym w komentarzach na Toyotę. Niniejszy artykuł jest uzupełnieniem wpisu Czy warto skorzystać z oferty lokaty z premią, gdzie zebrałem problemy inne jakie podali czytelnicy w rozmowach na temat lokat z premią.

3. Problem jeszcze niewyjaśniony
Ostatnim problemem jest coś o czym nawet Agora nie ma pojęcia. Zgłosiłem to do wyjaśnienia. O co chodzi?

Chodzi o miesięczny zwrot opłaty za konto. Za udział w obecnej promocji dostaniemy jednorazowy zwrot w wysokości 20 zł. Co jednak, jeśli w niektórych wybranych miesiącach np. w maju, sierpniu, wrześniu i listopadzie zrobimy płatności kartą na 400 zł?

Sam płacę kartą Toyoty sporadycznie np. przy wizycie u dentysty, gdy mam do zapłaty rachunek rzędu 1350 zł. Dentyści zgadzają się na płatności po 400 zł przy kolejnych wizytach. Podobnie można płacić przy ratalnych zakupach za wycieczki typu First Minute czy przy remontach. Sposobów jest wiele.

Przy płatnościach w podanych wyżej miesiącach bank zapewne zwróci nam opłaty za maj sierpień, wrzesień i listopad. A co ze zbiorczym zwrotem? Zostanie pomniejszony o wykorzystane miesiące?

11 komentarzy:

  1. W jakim terminie wysłać wypowiedzenie, skoro za miesiąc kończy mi się lokata? Jak się skończy czy mogę już?

    OdpowiedzUsuń
  2. Możesz to zrobić i nawet sugeruję zrobić to wcześniej - żeby biegł Ci już okres wypowiedzenia - żeby nie załapać się na kolejną opłatę za konto! Moja ostatnia lokata kończyła się u nich bodajże 1 marca, zatem złożyłem i wysłałem do nich wypowiedzenie 12 lutego. Po przelaniu kasy z lokaty zostawiłem u nich symboliczne 5zł na zwrot w innym banku - dla potwierdzenia zamknięcia konta (musisz w wypowiedzeniu konta podać nr rachunku). 15-ego lutego dostałem potwierdzenie na maila (dopłata 50gr przy wysyłaniu poleconego), że mój list z wypowiedzeniem do TB dotarł, a następnego dnia tj. 16-ego przyszedł sms o przyjęciu i rejestracji mojego zgłoszenia. 17-ego marca, w tą sobotę zapytałem na infolinii czemu dalej mogę się logować? Pani powiedziała, że pewnie przez krótki luty termin zamknięcia wypada na niedzielę i w poniedziałek konto będzie zamknięte. Wczoraj po pracy dalej mogłem się zalogować, więc kolejny do nich telefon i tym razem pan powiedział, że konto powinno być zamknięte już w pt. 16-ego marca i żeby jutro (20 marca) sprawdzić i zadzwonić do nich rano. Dziś oczywiście ta sama sytuacja, więc zadzwoniłem i zapytałem czy uda im się zamknąć moje konto przed kolejną za nie opłatą ;) Po ok 4h dostałem smsa o zakończeniu zgłoszenia i nie dało się zalogować do Toyoty. Tak więc problem mają nawet z zamknięciem konta, tak jak wcześniej ze zwrotem opłaty (upominałem się ze 2 razy) Przyznam szczerze, że żegnam się z tym bankiem raczej na zawsze. Miałem styczność z wieloma i takich problemów jak tu chyba w żadnym, no może jeszcze tylko z Getinem ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zamykałem tutaj konto bodaj w 2013 i nie było problemów. Ale inne sprawa, że wtedy miałem chyba inne konto, za które nie było opłaty, więc nie musiałem nic zostawiać na poczet przyszłych opłat.
      Teraz jest inaczej i warto pamiętać o Twoich przestrogach, gdy w przyszłości będziemy zamykać Konto Jedyne.

      Usuń
    2. Ja zamknąłem konto w połowie 2016 r. Opłaty za konto nie zwrócili do dzisiaj. Pamiętam,że jak zadzwoniem na infolinię to nie chcieli ze mną rozmawiać ponieważ nie łączyła nas żadna umowa.Zeby złozyć reklamacje powinienem wysłać list polecony więc nieopłacalne. Generalnie nie chcę już mieć z Toyota Bankiem nic wspólnego.

      Usuń
  3. Jestem uczestnikiem promocji „Podwójne korzyści dla Uczestników Klubu Korzyści” i zgodnie z § 5 Regulaminu promocji „Podwójne korzyści dla Uczestników Klubu Korzyści” powinienem otrzymywać zwrot opłaty za prowadzenie Konta Jedynego do 15 -go dnia roboczego miesiąca następującego
    po miesiącu, w którym spełnione zostały warunki do zwrotu.
    Niestety TB przez ostatnie dwa miesiące nie dokonuje zwrotu opłaty za prowadzenie konta pomimo spełnienia przez mnie warunków promocji . Dopiero po reklamacji następuje zwrot.
    Za wcześniejsze miesiące zwrot następował , ale kilkanaście dni po regulaminowym terminie.
    Nie mam ochoty , ani czasu szarpać się z TB w sprawie zwrotu tych opłat - dlatego też zamykam konto w tym banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konto w Toyota Bank zamknąłem 3 lipca 2016 roku i dopóki nie zniosą opłaty za konto, żadna promocja, nie skusi mnie na założenie u nich konta.
      JD

      Usuń
    2. "Niestety TB przez ostatnie dwa miesiące nie dokonuje zwrotu opłaty za prowadzenie konta pomimo spełnienia przez mnie warunków promocji . Dopiero po reklamacji następuje zwrot."
      Miałem dokładnie tak samo! I nie chodzi tu już o samą kwotę te 2,49zł, ale o sam fakt niewywiązywania się banku z własnego regulaminu. A to, że musiałem to reklamować i upominać się o ten zwrot było wręcz irytujące. Ta ich durna opłata i obsługa tego banku zraziła mnie do marki Toyota, choć wiem że z samochodami nie można ich wiązać - bo ogólnie lubię japończyki. Japonki też ;)PS A może to celowy spisek niemieckich marek aut? Bo podobno za naszą filię Toyota Banku odpowiada oddział niemiecki :) W niemieckich rankingach usterkowości samochodów najlepiej wypadają tylko auta niemieckie. Na ostatniej liście nie ma nawet jednego japończyka, a z własnego doświadczenia wiem, że powinno być dokładnie odwrotnie. Ale to już wywody na inne forum ;)

      Usuń
  4. Brałem udział w promocji "duet lokat" z początku ubiegłego roku. Też musiałem reklamować dwa czy trzy razy brak zwrotu opłaty. Po zakończeniu tej promocji we wrześniu 2017 wypowiedziałem umowę i nie zamierzam wracać. Jakby nie te 2,49 comiesięcznej opłaty to konto być może miałbym do dzisiaj. A tak.... "Nie wchodzi się dwa razy do tej samej rzeki"

    OdpowiedzUsuń
  5. Dostałem odpowiedź w sprawie nietypowego punktu 3.
    Odpowiedź jest pozytywna, można dodatkowo zarobić na opłacie za konto, jeśli będziemy robić zakupy kartą:)

    OdpowiedzUsuń
  6. @Polcan
    Wklej kopię pisma z banku ws nietypowego punktu 3.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedź dostałem za pośrednictwem Agory, która przecież wysyła nam zwrot opłaty. Bank zwróci opłatę jak zwykle, Agora po czasie wymienionym w regulaminie.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...