środa, 28 czerwca 2023

Jak zamknąć konto w Nest bank czyli nowy sposób na porządki w bankach

Bieżący rok zaczął się od hitu w Nest, gdzie mieliśmy 8,25% na KO i to bez ograniczenia dla nowego klienta. Obecnie trwa nowa edycja z taką samą stawką, co prawda mocno już okrojona o czym pisałem niedawno, ale już bez możliwości skorzystania z niej po raz drugi, tak jak to jest w innych bankach, gdzie z KO korzystamy cyklicznie dbając tylko o to by załapać się z nowymi środkami.

W efekcie konto tutaj nadaje się już w praktyce do zamknięcia. Nie warto trzymać konta, które leży odłogiem w oczekiwaniu, że być może kiedyś tam w nieokreślonej przyszłości bank zmieni podejście i zaoferuje coś starym klientom. Prędzej można liczyć na powrót jako nowy klient z lepszymi warunkami po nową jednorazówkę.


Miej jednak na uwadze, że konto w Nest to raczej jednorazówka, nikt bowiem nie skusi się na marne 3% jakie ten bank oferuje po wygaśnięciu promocji. Warto więc wiedzieć jak po prostu zamknąć tutaj konto.

Konta można zamykać zwykle na dwa sposoby, z 30 dniowym okresem wypowiedzenia oraz ze skutkiem natychmiastowym. W ten drugi sposób działa przykładowo ING, można też taką opcję wybrać w przypadku Millennium, chociaż z relacji czytelników wynika, że lepiej wybierać pierwszą opcję, wtedy bowiem jest szansa, że bank zadzwoni do nas z atrakcyjną ofertą zatrzymaniową.


W przypadku Nest spotkałem się z inną opcją, której nie spotkałem jak dotąd w żadnym innym banku. Owszem jest tutaj 30 dniowa opcja wypowiedzenia konta, co widzimy na screenie poniżej. Nie trzeba w tym celu udawać się do placówki banku, ani wysyłać niczego pocztą tradycyjną jak to czyniłem onegdaj w Toyota bank. Możemy zrobić to po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej i odszukaniu wniosków do złożenia.


Ciekawostką jest fakt, że Nest oferuje jeszcze metodę znaną raczej z zatrudnienia o pracę. Mowa o rozwiązaniu umowy za porozumieniem stron. W takim przypadku bank zamyka nam definitywnie konto po 8 dniach kalendarzowych od momentu złożenia dyspozycji o zamknięciu konta. Nie widzę takiej możliwości po zalogowaniu konta, jest tam bowiem tylko to co widzimy powyżej, ale taką dyspozycję można złożyć telefonicznie.

Na koniec warta porada dla wisienkowców. Po zamknięciu konta warto od razu zapisać sobie datę zamknięcia konta w tabeli zamkniętych kont. Dzięki temu będziemy wiedzieli na przyszłość czy spełniamy warunek karencji i możemy wrócić do danego banku po nową promocję jako nowy klient. Moja lista w tabeli zamkniętych kont robi się powoli coraz dłuższa...

25 komentarzy:

  1. Też mam taką listę zamkniętych z datami.. Istotna szczególnie w przypadku Paribasa. Tam ostatnio zakładałem jak minął rok i dwa dni, chyba już czwarty raz w promocji. A pytania z Nesta na razie nie dostałem. Od jutra przez kolejne trzy dni robocze u mnie wielka ewakuacja z banku nowego. Na szczęście mam gdzie się ewakuować. Ciekawe ile będą proponować na zawrotnej. Ale nie mają szans, bo musieliby dawać ponad osiem procent.

    OdpowiedzUsuń
  2. Natomiast CA miesiąc temu i ponownie całkiem niedawno przysłął mi takiego smsa:

    "prosimy, zeby potwierdzil nam Pan swoje dane. Jest to obowiazek ustawowy wszystkich bankow. Zapraszamy do naszej dowolnej placowki do 30 czerwca. Jesli nie bedziemy miec Pana aktualnych danych, niestety bedziemy zmuszeni zablokowac Panu dostep do naszych uslug, np. do przelewow"

    Oczywiście nie było mi po drodze więc wczoraj w aplikacji przysłali mi formularz osobowy do wypełnienia, co uczyniłem. Chyba się teraz odpieprzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Ptok: Konto zalozone zdalnie?

      Usuń
    2. Nie jest zakładane zdalnie. To konto w ca mam już 15 lat. Zakładane jeszcze w Lukas banku. Szukają kwadratowych jaj. Żal im dupę ściska że nie byłem u nich w placówce parę lat, bo i po co. Ostatni raz byłem jak dawali kredyt 3000 a do spłacenia było 2750. Taki z ujemnym RRSO. To pewnie było ze trzy lata temu.

      Usuń
  3. Polcan masz może jakieś moce nadprzyrodzone aby sprawdzić co w PKO będzie na k. oszczęd. po 29.06. ? Czekać na nową edycję czy w starą ładować ? Wiem , że na Ciebie można zawsze liczyć .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie mam, a sam jestem bardzo ciekaw gdzie przelać w piątek kasę z kończącej się promocji w Santander. Na razie myślę, że do Velo, ale oczywiście wolałbym do PKO, jeśli utrzymałby obecna stawkę. Póki co żadnej informacji nie mam.

      Usuń
    2. Dziś zapakowałem do oporu PKO bp na 8,5. Akurat skończyła się lokata w nowym.

      Usuń
    3. Polcan uruchamiaj internet w tych dzikich krajach i uruchamiaj w PKO KOszcz. jeszcze dzisiaj. Podobno ma być zjazd na 5,5 + 2 stand. od jutra przy tym samym limicie z badaniem na dzisiaj i okresie przystąpienia do 27.07.

      Usuń
    4. Nie mogę, brałem udział w poprzedniej edycji, więc jestem z tej wykluczony.

      Usuń
  4. Wczoraj wieczorem zlecone w CA dwa przelewy. Jeden zaksięgowany w Velo dziś przed południem. A drugi był do PKO bp. Jest 14.22 a w PKO bp dalej nie ma tej kasy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Złotówka dostała nagle kopa w d... koło dziesiątej. Drożeje dolar euro itp.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj dostałem z Santandera SMSa, że 29 czerwca kończy się promocja KO.
    Zatem ewakuacja 29 czy 30 czerwca?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30 czerwca ale moje poszły już dzisiaj do PKO na 8,5%

      Usuń
  7. Polcan. Czy masz jakieś informacje na temat oprocentowania na koncie oszczednosciowym w banku millenium. Chodzi mi o nową promocje która ruszy od 1 lipca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do 5 lipca będę mieć bardzo ograniczony dostęp do internetu, więc niczego nie będę w tym terminie sprawdzać ani prawdopodobnie publikować. Są miejsca na swiecie, gdzie jest bardzo trudno o polączenie...

      Usuń
  8. Velo: Lokata Specjalny Procent 7,7% na 2 lub 4 miesiące (do Mille, PKP BP, Alior, Pekao).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie wczoraj identycznie tylko że do Nest i na 8%. Dzisiaj mi się kończy promka na Elastycznym wiec zostawiłem i zobaczę jutro może koncie przedłużę..

      Usuń
  9. Ostrzegam aby uważać przy zamykaniu konta w Santanderze przez infolinię. Po zapytaniu o powód zamknięcia i namowie żeby zostawić proponują standardowy okres wypowiedzenia 28 dni i twierdzą, że w lipcu nie poniesiecie żadnych opłat, co jest nieprawdą. Żeby było śmieszniej, konto oszczędnościowe zamykają prawie od razu a dla osobistego wciskają standardowy tryb. Mało tego twierdzą, że raz złożonej dyspozycji nie można cofnąć co też jest nieprawdą. Dopiero wyraźne stwierdzenie, że zamykacie konto w związku ze sprzeciwem wobec proponowanych zmian, co według ich dokumentów skutkuje wygaśnięciem umowy na dzień przed ich wejściem w życie załatwia sprawę niemal od ręki. Żadnym innym bankiem się tak nie rozczarowałem zarówno nagłą i drastyczną zmianą warunków konta, które przez 12 lat miałem darmowe, jak i sprzecznym informacjami podawanymi na infolinii przez różnych konsultantów i potraktowaniem mnie w taki sposób jako wieloletniego klienta, nie dostałem też żadnej konkretnej oferty zatrzymaniowej. Chyba żaden inny bank nie będzie golił ludzi od lipca więc bez żalu adios Santander

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dlatego trzeba czytac regulaminy.
      Zmiana warunkow przez bank -> sprzeciw -> konto samo sie zamnie w ostatnim dniu.
      Zadnych problemow.
      A przy zglaszaniu sprzeciwu bank zazwyczaj zaproponuje porpozycje przedluzenia darmowosci.

      Usuń
  10. Też dzisiaj zapakowałam do PKO BP 100tys. A tam w szczegółach informacja, że oprocentowanie to 2% (za to podają jakąś "niekończącą się" liczbę przedziałów kwotowych). Czy mam pisać reklamację, czy to u nich normalka i po prostu trzeba sprawdzać potem naliczone odsetki?

    OdpowiedzUsuń
  11. Zadzwoniłam na infolinię dla jaj że wypowiadam umowę w związku ze zmianami od 1 lipca no to zatrzymali mnie propozycją 30 zł przez 5 mies. za banalne warunki. Potem znów złożę wypowiedzenie

    OdpowiedzUsuń
  12. PKO bp w aplikacji widzę że KO już oferta na 7,5 %. Lokata urodzinowa dalej 10.

    OdpowiedzUsuń
  13. Multioszczędności w Santander od 1.7 dają 1%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jutro będzie lepszy dzień i nowa promocja.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...