czwartek, 2 listopada 2023

Ranking kont oszczędnościowych - listopad 2023

W najnowszym rankingu kont mamy małe zaskoczenie na pozycji lidera. Okazuje się, że Nest, który ostatnio ścinał stawki dość mocno tym razem wraca na fotel lidera. Jeszcze przed miesiące po obniżce do 6,90% wylądował dość daleko poza podium, ale obecnie po podwyżce do 7,10% wraca na fotel lidera.

Co do podium, to tylko do dziś trwa promocja 7% na KO w Pekao, więc to już ostatni dzwonek by założyć sobie tutaj konto z możliwością pakowania do 200k. W tym celu należy wybrać konto Premium, gdzie trzymanie 200k zwalnia z opłaty za konto. Od jutra jak sądzę bank ten obniży tutaj stawkę.

Inne banki jednak idą w odwrotnym kierunku i tutaj prym wiedzie PKO, gdzie odnotować należy duży spadek z 6,50% na zaledwie 5,75%. przez co bank ten ląduje na samym końcu. I taka tendencja będzie z pewnością dalej kontynuowana...

 

1 Nest bank - Nest konto oszczędnościowe 7,10%

   max 100k, dla nowego KO przez 90 dni, bezpłatne przelewy wewnętrzne

Velo - Elastyczne Konto Oszczędnościowe 7,00% + 750 zł na start

    7,00% - max.300k, na 3M, do 23 listopada 2023, saldo: 26 października 2023

    7% - max. 10k,  na 12M, konieczność przelewania 2000 zł/m-c

3  Pekao - Konto Oszczędnościowe 7,00% + 250 zł na start

    max 100k lub 200k, na 5M, do 2 listopada 2023, dla nowego klienta

4 Millennium - Konto oszczędnościowe 7,00% + 500 zł na start

    max 100k, na 90 dni, do 10 listopada 2023, saldo: 29 września 2023, wymagane 5 płatności kartą
    możliwość rezygnacji z bieżącej edycji by wziąć udział w kolejnej

mBank - Moje Cele 7,00% + do 450 zł na start 

   max. 50k, 3m, do 7 lutego 2024, z eKontem

6 Santander Consumer - Rachunek oszczędnościowy 7,00%

     max. 50k, do 15 listopada 2023, bezpłatne przelewy zewnętrzne, bez ror, dla nowego klienta

Alior bank - Konto MegaOszczędnościowe 6,50% + 450 zł na start

     max 200k, na 3M, do 20 listopada 2022, saldo na 10 października

     wymagane 5 transakcji kartą, bezpłatne przelewy wewnętrzne

8 Citibank - Konto SuperOszczędnościowe 6,00%

    max. 20k (powyżej tej kwoty tylko 3%), do odwołania

Toyota bank - Indeksowane konto oszczędnościowe WIBOR3M - 5,78%

     max. 100k (powyżej 400k 2,78%), wymagane konto - płatne

10 PKO - Konto Oszczędnościowe Plus 5,75% + do 25 zł na start

    max.: 250k, 90 dni, do 30 listopada 2023 saldo: 26 października 2023

11 ING - OKO Bonus na start 5,50% + do 250 zł na start

     max. 200k, na 3M, do 14 listopada 2023, bezpłatne przelewy, dla nowych klientów

88 komentarzy:

  1. Przy przelewie z Millennium do ING oferta lokaty na 3M wynosi dziś 5,25%

    OdpowiedzUsuń
  2. A przelew z banku nowego to nadal propozycja 6,5%. Nie skorzystałem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kim według Nest Banku jest nowy klient? Czy jeśli zamknąłem konto w maju to łapię się na 7,1%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odnośnie Nestu, doczytałem i są dodatkowe warunki więc lipa. "Warunkiem utrzymania oprocentowania specjalnego w wysokości 7,1% w skali roku są: (1) zapewnienie wpływów na Nest Konto (min. 2 000 zł) oraz (2) wykonania z tego rachunku min. 3 dowolnych płatności spośród: BLIK, kartą, przelewem (z wyłączeniem przelewu pomiędzy rachunkami płatniczymi Klienta)."

      Usuń
    2. Nie łapiesz się. ja zamknałem 1 kwietnia i też się nie łapię.

      Usuń
    3. Jeżeli już kiedyś korzystałeś z ich konta oszczędnościowego, to nie jesteś nowym klientem. Przerabiałem to niestety. Informacja jest bardzo zakamuflowana w ich tabeli opłat i prowizji. Przy otwieraniu ponownie konta pracownica banku wprowadziła mnie w błąd i powiedziała, że będę mógł skorzystać z promocyjnego oprocentowania. Po kilku dniach, gdy nie dawało mi to spokoju, otrzymałem odpowiedź, że skoro już raz w lutym - kwietniu br. korzystałem z ich promocyjnego KO, to ponownie nie mogę.

      Usuń
    4. No to Panie i Panowie spada dość mocno. Na razie mamy jeszcze w większości zaklepane jakieś sensowne stawki, ale po nowym roku to kiepsko to widzę.

      Usuń
  4. Na stronie przy PKO SA jest do 100 tys,kiedy można do 200 ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie PKO pokazuje 250k, chyba że piszesz o Pekao, gdzie można 200k o czym pisałem we wstępie.

      Usuń
    2. CA to dopiero dziś zaszalało. Przy grubszym przelewie propozycja zatrzymaniowa 4% na 90 dni. Jeszcze niedawno proponowali 5,50%.

      Usuń
  5. W Toyota Bank podnieśli limit lepszego oprocentowania ze 100k do 400k

    OdpowiedzUsuń
  6. Sorry mam głupie pytanie. W ING mam KO i jest stawka 7.9%. Jak wrzucę powiedzmy 201k, to mam nadzieję że do 200k będzie te 7.9%, a tylko nadwyzka gorzej oprocentowana? Pytanie brzmi czy calosc nie będzie wtedy źle (nie pamiętam już ile tam pokazywało, ale mniejsza z tym).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak przekroczysz maksymalną stawkę choćby o grosz to całość będzie oprocentowana na minimum. Maksymalnie możesz mieć 199 999,99 zł.

      Usuń
    2. Serio? To możliwe??

      Usuń
    3. Anonimowy2 listopada 2023 15:52 Według mnie nieprawda. Korzystam już z którejś tam edycji w ING i zawsze przekraczam o parę zł ustalony próg a oprocentowanie nalicza poprawnie. Zresztą na stronie ING jest dostępny kalkulator wpisz sobie kwotę ponad limit i zobaczysz, że napisałeś nieprawdę.

      Usuń
    4. W takim razie przepraszam za wprowadzenie w błąd. W regulaminie nie piszą nic o nadwyżce, a ja już kiedyś straciłem przez taki szczegół pieniądze w nest banku. Życzę powodzenia za 3m jeżeli bank nie naliczy premiowego oprocentowania.

      Usuń
    5. Były już takie banki, które nagminnie stosowały takie praktyki. Najbardziej pamiętam Deutsche bank, gdzie można było mieć 10% pod warunkiem nie przekraczania salda 10k, przy czym 10.000 już obniżało oprocentowanie, więc powyższe pytanie jest zrozumiałe.
      Co ciekawe dopisywania odsetek na końcu miesiąca z automatu przekraczali 10k i powodowało obniżkę stawki. Z tego powodu na blogach robiliśmy wyliczenia jakie kwoty warto trzymać w konkretnych datach, by nie wpaść w jakaś dziurę. To są jednak na szczęście sporadyczne przypadki.

      Usuń
    6. Były już takie banki, które nagminnie stosowały takie praktyki. Najbardziej pamiętam Deutsche bank, gdzie można było mieć 10% pod warunkiem nie przekraczania salda 10k, przy czym 10.000 już obniżało oprocentowanie, więc powyższe pytanie jest zrozumiałe.
      Co ciekawe dopisywania odsetek na końcu miesiąca z automatu przekraczali 10k i powodowało obniżkę stawki. Z tego powodu na blogach robiliśmy wyliczenia jakie kwoty warto trzymać w konkretnych datach, by nie wpaść w jakaś dziurę. To są jednak na szczęście sporadyczne przypadki.

      Usuń
    7. Pytam właśnie dlatego, że było 199 999 wpłacone, a naliczyło odsetki i przekrocyzlo. Odlalem dla pewności dzisiaj, Chociaż kalkulator na stronie faktycznie pokazuje ok.

      Usuń
    8. Ja akurat odsetki przelewam na ror dla wymaganych płatności 300 zł w miesiącu, by karta była darmowa i zgarnąć premię.

      Usuń
    9. Ta, chyba też tak zrobię.

      Usuń
  7. Denerwuje mnie (eufemizm) to dzielenie odsetek w Mille. W całości pojawiły się dopiero 3 listopada, więc dwa dni leżały bezużytecznie. No niby można było przelać tę pierwszą część wcześniej, ale wtedy traciłoby się ten jedyny bezpłatny przelew, więc też bez sensu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, ja już wczoraj wykorzystałem ten przelrw by załatać dziurę w ING, a resztę wpakowałam do Velo, by tam mieć do nich bezpośredni dostęp.
      Jeszcze gorzej jest w ING, drugie, wieksze odsetki, które należały się za wrzesień i październik, w tym roku niestety nie zobaczymy.

      Usuń
    2. W ING? Dlaczego mielibyśmy nie zobaczyć odsetek? Zobaczymy w grudniu:) Jeżeli mówisz o tym OKO 7,9%.

      5. Podwyższone oprocentowanie Bank nalicza od wszystkich środków poniżej 200 000 PLN, zgromadzonych na rachunku OKO przez 3 miesiące licząc od dnia otwarcia tego rachunku. Dotyczy ono rachunków OKO otwieranych do 11.09.2023 r.
      6. Odsetki wynikające z podwyższonego oprocentowania Bank naliczy od środków zgromadzonych przez 3 miesiące od dnia otwarcia rachunku OKO i dopisze do salda rachunku OKO w kolejnym dniu, następującym po upływie tego okresu.

      Usuń
    3. Na pewno odsetki podstawowe za kilka dni grudnia dostaniemy 1 stycznia. Stąd wysnułem wniosek, że wraz z ostatnimi odsetkami podstawowymi dostajemy zbiorowe odsetki dodatkowe.
      Ale z tego co zacytowałeś wynika, że zbiorowe będą wypłacone przed ostatnią turą podstawowych. Zakręcone to trochę.

      Usuń
    4. /@Polcan. Umiesz liczyć do trzech :) Przecieź to oko skończy ci się na początku grudnia, a nie w styczniu.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    6. No właśnie skoro kończy się na początku grudnia to w każdym banku jak wpłacisz środki np. 2 dnia miesiąca, a wypłacisz 3 to odsetki za ten jeden dzień dostaniesz dopiero w następnym miesiącu. Czyli za jeden dzień w grudniu odsetki w styczniu.
      Ciekaw byłem czy ING, gdzie miesiąc liczy się od 29 dnia miesiąca do 28 kolejnego, będzie inaczej, ale tak nie jest. Odsetki wypłacają pierwszego kolejnego miesiąca.

      Usuń
    7. I jeszcze jedno, według konsultanta ING 300 zł na rachunku celowym musi być trzymane dłużej aniżeli gwarantowane 7,90%. Bardziej pokopanego banku nie znam.

      Usuń
    8. Bo tu jest trochę jak na lokacie z tymi odsetkami bonusowymi: 3-mce i naliczają bonusowe odsetki (np. kończy ci się promocja 5 grudnia to 6 grudnia dostaniesz odsetki bonusowe), a odsetki zwykłe za te parę dni grudnia dostaniesz tak jak na każdym koncie oszczędnościowym co miesiąc.

      Usuń
    9. Do dnia naliczenia promocyjnych odsetek musisz mieć na oko więcej niz saldo początkowe na tym oko. Nie możesz przed naliczeniem tych promocyjnych odsetek wyczyścić konta do zera. Porąbany bank, ale tego nie zmienisz.

      Usuń
    10. Na celowy musi byc 300zl w dniu 31-12-2023, wiec dla bezpieczenstwa trzeba wplacic powiedzmy 30-grudnia a wyplacic mozna juz 2-stycznia i przelac poza bank. Nie ma potrzeby trzymac tam kasy wczesniej ani pozniej, gdyz bedzie ona prawie nieoprocentowana poza promocja. Odsetki promocyjne powinny byc platne po zakonczeniu promocji a nie w terminach ogolnych na koniec miesiaca.

      Usuń
    11. Ptok3 listopada 2023 10:46 Ptok mylisz konta. Na OKO z Bonus na start nie musisz trzymać do dnia naliczenia promocyjnych odsetek więcej niż saldo początkowe. Natomiast na dodatkowym koncie OKO Bonus już musisz.

      Usuń
  8. Jedyne co pewne to 7 % do 23 lutego w Velo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ta pewnością byłbym ostrożny, Velo niejednokrotnie skracal czas trwania promocji na KO.

      Usuń
    2. Velo miał z końcem października duży odpływ na obligacje oraz zbliżające się przejęcie banku w marcu/kwietniu może spowodować utrzymanie 7% nawet do dnia sprzedaży banku. W listopadzie też będzie miał odpływ na obligi 6,75% więc musi się ratować wyższym %%%.

      Usuń
    3. Wydaje mi się, że wytrzymają do końca i zgarną sporo kasy z rynku

      Usuń
    4. Anonimowy3 listopada 2023 10:12 Skąd wiesz ze Velo mial duży odpływ na obligacje? To, ze ty zrobiłes te obligacje nie znaczy że mnóstwo innych ludzi także. Nie pisz bzdur, bo wydaje ci się, ze jak ty coś robisz to cała Polska robi tak samo

      Usuń
    5. "Skąd wiesz ze Velo mial duży odpływ na obligacje?"

      Ja np. nie wiem, ale ja i moja rodzina wytransferowała z VELO na OS ponad 550k. Jeśli było trochę więcej takich osób jak my - to VELO lekko poczuło odpływ kasy. Nawet ich lokata zawrotna podrosła wtedy z 5,8 do 6%. Teraz się chyba uspokoiło.

      TomTom

      Usuń
    6. Kolego, unikaj używania słowa "bzdur" bo do wszystkich się tak zwracasz, jakbyś wszystkie rozumy pozjadał!!!

      Usuń
  9. przy przelewie z Velo, lok utrzymaniowa 5,4% na 2, 3, 4 m-ce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze w piątek Velo przy przelewie dawał 6%, a panienka dzwoniąca aby cofnąć przelew na 100K dawała 5,5%.

      Usuń
    2. Zobaczę (i napiszę) jakie propozycje będzie miał Velo 9 listopada, bo wtedy zaczynam (ze względu na ograniczenia kwoty przelewów) transfer z kończącej się promocji na KO.

      Usuń

    3. Z Velo można w prosty sposób wypłacić jednego dnia 400 a być może nawet 450 tyś. bez opłat. Ja wypłaciłem już 2 razy w ten sposób. Raz 400 tyś. kiedy limit na Koncie Elastycznym wynosił jeszcze tyle, a drugi raz 300 tyś. ostatnio. Ponieważ limit dzienny to 200 tys. przez bankowość elektroniczną zleciłem dzień wcześniej przelew z datą przyszłą z Konta Elastycznego bezpośrednio na konto w innym banku. Jeden jest darmowy. Kolejnego dnia zleciłem przelew wewnętrzny z KE na VeloKonto a z niego na zewnątrz. Okazało się że w Velo banku limit 200 tyś obowiązuje datę złożenia zlecenia zatwierdzonego sms.

      Usuń
  10. KO w Pekao od dziś zjazd do 6,5%

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A co na mecie jak już zjedziemy ?

      Usuń
    2. Poniżej dna będzie jak u Niemca, płacenie za łaskę zdeponowania pieniędzy w banku.

      Usuń
    3. Jeśli każą płacić za trzymanie kasy, wtedy pozostanie skarpeta. A hakerzy postarają się ustalić adresy oszczędzających i sprzedawać włamywaczom.

      Usuń
  11. 1/3 kasy mam w funduszach - skarbowe, uniwersalne i korporacyjne. Jest w czym wybierać i nie narzekam. Reszta na kontach oszczędnościowych. Taka mała dywersyfikacja, a co będzie dalej to zobaczymy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Dziś ciężko dodzwonić do welo banku. Konsultant powiedział ze konta oszczędnościowe premium wycofane zamieni na elastyczne a wcześniej w bankowości internetowej ze nie da się

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polcan - to są te najmądrzejsze wypowiedzi krzysia, które puszczasz?

      Usuń
    2. Trudno znaleźć ciekawsze, kilkanaście skasowałem bo to były bzdury totalne.

      Usuń
  13. Witam, mam problem. W BOŚ banku jest lokata na nowe środki 5,25%. Dzień bazowy to 09 października. Od 01.10 miałam tam tylko 1600 PLN, które przelałem gdzieś indziej 10.10. Teraz wpłaciłem 10K, a stan nowych środków - 0,00 PLN. W banku gość nie umiał pomóc, bo to liczy system...Coś pomijam, czy mnie robią w h...?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może trzeba poczekać do jutra...system miele wolno

      Usuń
    2. Jeśli już, to w "ch".

      Usuń
  14. 23 listopada będę miał znowu dylemat czy rolować kasę z Velo 8% na Velo 7%(90 dni) czy dokupić COI1127 na 6,75%.
    Trochę kieruję się głosami z forum...
    Od czego zależy spadek %%% obligacji COI1227? A może przewidujecie utrzymanie 6,75% do końca roku?
    Nie znam się na ruchach %%% na obligacjach.
    Intuicja często mnie zawodzi ale tym razem coś mi podpowiada, że w najbliższych latach może być skokowy wzrost $$$ nawet o 100%. Łyknąłem za 110K obligacji w październiku ale pakować się miesiąc po miesiącu w kolejne??? Mam duże wątpliwości!
    Niestety obligacje mają jeden zasadniczy mankament, przywiązują na lata bez możliwości manewru bez pokaźnych strat.
    Pewnie w listopadzie większość z forumowiczów będzie miało podobny dylemat bo w Velo kończy się 8%. W którym kierunku planujecie iść?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam podobny dylemat jak Ty. Ostatecznie obligi można niby zerwać i zapłacić karę. Całości się nie straci, tylko powiedzmy 0.7%, chociaż wiadomo że lepiej dociągnąć do końca. Musisz sobie odpowiedzieć jak dużo kasy potrzebujesz i jak szybko. Raczej nikt Ci tu nie odpowie, bo zależy ile masz lat, czy planujesz jakieś większe wydatki itd.

      Usuń
    2. Ja całej kasy w obligi na pewno nie właduje. Zamierzam wrzucić trochę, takiej co nie ruszę dłużej, a resztę wolę jednak mieć pod ręką. Konta spadają i pewnie dadzą mniej niż obligi, ale... żyjemy w mocno niepewnym czasie - wojny, covidy. Wolę więc mieć dostęp do forsy, żeby móc coś zrobić.

      Usuń
    3. Ja idę w Velo do męża na 7%.

      Usuń
    4. Jeśli aktualnie masz jeszcze 8% w Velo to niestety nie łapiesz się na te 7% od 23 listopada. Regulamin promocji Ciebie wyklucza

      Usuń
    5. Ja czekam na nową emisję i wówczas zadecyduję. Raczej na pewno dokupię obligacji. Trochę TOS a więcej EDO.

      Usuń
    6. Mnie 8% na Velo kończy się 20.11.2023r, przeleję do OKO ING na 7,9%, ale tylko 11.12.2023r. potem mam zarezerwowane Velo na koncie męża 7,5%, ale też tylko do 26.12.23r. Co dalej?

      Usuń
    7. Najlepiej rozbić zakup obligacji na kilka miesięcy albo systematycznie kupować przez cały rok niż kupić raz za większą sume bo wtedy to loteria. Inflacja w rożnych miesiącach może być różna.

      Usuń
    8. 4 listopada 2023 09:19 Chyba, że ktoś kupuje TOSy.

      Usuń
    9. W przypadku EDO ten miesiac zakupu nie jest az tak istotny, w perspektywie 10-lat ta "sezonowosc lepszej inflacji" zwyczajnie znika.

      Usuń
    10. Podstawowy blad w niepewnych czasach to 100% PLN. Sensowny portfel w takim kraju jak nasz to 50/50 waluta/PLN. Potem mozna sie zastanawiac w co inwestowac w zaleznosci od akceptowanego poziomu ryzyka- obligacje, lokaty bankowe czy nawet akcje ( bezposrednio lub ETF, czy fundusze).
      Mozecie niezle "poplynac" jak caly kapital bedzie w PLN niezaleznie czy w obligacjach czy depozytach, jak wydarzy sie cos nadzwyczajnego na rynku, cos czego nikt sie nie spodziewal. Ostatnie lata to covid, wojna w Ukrainie czy teraz tykajaca bomba na Bliskim Wschodzie, nie mam zludzen, ze wiele jeszcze "nieprzewidywalnych" wydarzen przed nami.

      Usuń
  15. Moim zdaniem dobry okres na obligacje się już kończy. Warto było je kupować przez ostatnie 2-3 lata. Wtedy ja kupowałem, a na forum wszyscy woleli użerać się z lokatami. Teraz większość tego forum pakuje się w obligacje a to zwiastuje, że nie będzie tam dużych zysków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację - rząd (jakikolwiek on będzie) tak zmanipuluje, żeby ta wielka kasa wpłacona w październiku nie przyniosła zysków. Pewnie za rok będzie wielka ucieczka z obligacji (ze stratą).

      Usuń
    2. Trudno liczyć na powtórkę z lat 2022-2023,kiedy najlepsze obligacje dawały ponad 10 punktów procentowych rocznie więcej niż najlepsze,promocyjne konta oszczędnościowe.
      Moda na utrzymywanie ekstremalnie nisko stóp procentowych raczej szybko nie wróci,a także szybko nie wróci kilkunastoprocentowa inflacja,więc nie ma co liczyć na takie różnice w zysku,jak w ostatnich kilku latach.Obligacje to nie akcje,ale z depozytami bankowymi będą nadal wygrywały,choć te zwycięstwa nie będą już tak spektakularne.Zamiast 10 punktów procentowych roczne, będzie to pewnie 1 lub 2 punkty procentowe rocznie,czyli wrócimy do normalności.

      Usuń
    3. Ja zainteresowałem się obligacjami w 05.2020 i trochę żałowałem że nie wcześniej.
      Uciekła mi niby niepowtarzalna okazja na zakup w 04.2020, z dobrym procentem i z najlepszą marżą, ale mimo wszystko zakupiłem w 06.2020., sądząc że to też ostatni najlepszy miesiąc do zakupu.
      I co się okazało? Kwietniowe obligacje miały najgorsze oprocentowanie w 2 i 3 roku inwestycji bodajże w całym roku. Dopiero w czwartym roku dostały mocny bonus na ponad 19%.
      Moje COI okazały się minimalnie gorsze od kwietniowych po 4 latach(sumując tabele oprocentowania, o 0,5%) ale reinwestując odsetki w 2 i 3 roku już miały lepszy wynik.
      Lipcowe miały jeszcze lepsze wyniki, ale całości już nie obliczałem.
      Reasumując, zakup obligów to taka mała loteria i wszystkie założenia i przewidywania często biorą w łeb.
      A przy EDO to już największa loteria, ale paradoksalnie mimo wszystko uważam że EDO to najlepsza opcja.
      I

      Usuń
    4. Też myślę czy tam nie wrzucić. Jednak miesiąc temu podnieśli marzę, co kusiło. Jednak w październiku nie wrzuciłem, więc pierwszy rok spadł już do 7%, ale może jednak warto? Marzą nadal 1.5... wciąż myślę.

      Usuń
  16. Dzisiaj doczytałem dane statystyczne, że inflacja łączna za ostatnie 8 lat wyniosła 47%!
    Czy komuś udało się w bankach na bezpiecznych depozytach dodać połowę do stanu posiadania z 2015ruku? Wątpię. Pewnie wszyscy jesteśmy w plecy i chyba szkoda wyliczać starty aby się nie zamartwiać.
    Czy kolejne 3-4-8 lat będzie lepsze? Nic na to nie wskazuje.
    Martwią się ci, którzy mają puste kieszenie ale mają zmartwienie też ciułacze.
    30 listopada lecę na siódmy dwutygodniowy urlop zagraniczny w tym roku i te blisko 30tys złotych zainwestowane w siebie w 3,5 miesiąca wakacji uważam za najlepszą lokatę 2023roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze,że podróżujesz,podróżowanie jest fajne.Ale podróżowanie i oszczędzanie nie stoją w sprzeczności.Nie każdy jeździ 7 razy w roku na wycieczki zagraniczne,dlatego musi gdzieś przetrzymać pieniądze,z których będzie korzystał w następnych latach,spędzając urlop za granicą.:)

      Usuń
    2. Co kto lubi. Ja byłem 2 razy (no 3 kraje w sumie) ten rok i też się cieszę, ale wszystkiego ma wycieczki to bym też nie wydał. Dom doinwestowuje - już prawie wszystko zrobione, co sobie wymarzyłem. Myślę co dalej z tym co zostało, czy pchać to na lokaty, czy jednak obligi. Z lokatami coraz gorzej jednak.

      Usuń
    3. Nie ma co demonizowac oszczedzania i twierdzic, ze inflacja juz calosc pochlania. Z bezpiecznych aktywow mamy obligacje skarbowe te w PLN jak i zagraniczne, wiec odpowiedni miks daje duze bezpieczenstwo, jak i ogranicza straty na inflacji. Jak dorzucimy tez inwestowanie w ramach IKE przez wiele lat, to nie jest az taki dramat z tymi oszczednosciami. Generalnie zmierzamy ku zachodnim standardom, gdzie nikt nie pomnaza kapitalu na lokatach bankowych, do tego sluza obligacje (skarbowe jak i korporacyjne) oraz akcje. Na rynku jest sporo produktow pozabankowych sluzacych do pomnazania kapitalu o roznym poziomie ryzyka, wiec najgorsza jest wymowka, ze nie warto oszczedzac albo tlumaczenie, ze nie mamy wystarczajacej wiedzy, zeby to robic.

      Usuń
    4. No prawda. Chociaż od akcji to trzymam się daleko. Nasze GPW to marność jednak. Zgadzam się, że używając obligacji, czy nawet lokat da się zniwelować mocno efekty inflacji.

      Usuń
    5. Na lokatach w tym czasie można było uzyskać około 30%. Trzeba by przejrzeć blog chyba że ktoś prowadził szczegółowe wyliczenia. U mnie sprawa wygląda następująco:
      Sk Bank 04.2015-11.2016 4%?
      Skok Chmielewskiego 02.2016-06.2016 3,85%
      06.2016-03.2018 3,27%
      Pomiędzy 04.2018 a 12.2021 był spadek do 2,5% a następnie wzrost
      01.2022-05.2022 6%
      06-2022-12.2022 7%

      Usuń
    6. Do Anonimowy 5 listopada 2023 12:04

      Ale przywołałeś wspomnienia tym SK Bankiem. Miałem i ja z nim epizot i mimo, że lokaty tam były ze zmiennym % - to go na szczęście nie ruszali :) Była to wtedy najciekawsza oferta na rynku. Ach ten Wołomin. Potem osławiony SKOK. Również dobry %, ale i sporo nerwów z syndykiem.

      TomTom

      Usuń
    7. ...oczywiście miało być napisane "epizod" ;)

      TomTom

      Usuń
    8. U mnie był Wołomin, Sk Bank, Kujawiak, Idea, zawsze zarabiałem powyżej inflacji na lokatach. Ale z covidem, to się skonczyło oczywiście i dałem nogę w obligacje.

      Usuń
  17. Kiedy ranking lokat?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest jeszcze zainteresowanie takim rankingiem? Myślałem po zachwytach nad obligacjami, że ten temat odchodzi powoli do lamusa...

      Usuń
    2. Jeszcze może się przydać taki ranking lokat. Przecież chyba nikt przezorny nie wpakuje wszystkoego w jeden instrument finansowy, jakim są obligscje? Aktualnie lepszym rozwiązaniem od lokat, również pod względem % są KO, ale zmniejszajàce się na nich limity kwot mogą wymusić przesiadkę na tradycyjne lokaty.

      TomTom

      Usuń
    3. Więc w tygodniu przysiądę do tego i postaram się opublikować.

      Usuń
  18. @polcan
    Mam propozycję tematu następnego artykułu.
    Dawniej można było bez ograniczeń dokonywać bezpłatnych wypłat gotówkowych w placówkach banków.Są jeszcze takie banki?Wiem,że teraz w ING każda wypłata jest płatna,a w VeloBanku tylko jedna wypłata w miesiącu kalendarzowym jest bezpłatna.Może byś coś napisał na ten temat?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tematów mi nie brakuje, problem leży gdzie indziej. Co do tej propozycji to temat nie jest zbyt ciekawy, owszem wypłacam często gotówkę, ale zawsze odbywa się to za pomocą bankomatu PKO. Nie kombinuje już który bank jakie ma ograniczenia, lecz przelewam do PKO, gdzie jednorazowo można wypłacić 50k dziennie. Jak potrzeba więcej, to robię to w kilka dni.
      W placówkach można 10k lub 30k w zależności od oddziału.
      Wiem, że inne banki jak Velo też mają bodaj darmowe wylaty, ale już nie analizuje ich TOiP, jeden wybrany bank w zupełności wystarczy. Wszak większe wypłaty to raczej rzadkość.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...