poniedziałek, 21 września 2020

Rano 1,5% po południu 2,50% a wieczorem 2,90%! na lokacie na nowe środki w Idea bank

Pod koniec ubiegłego tygodnia znów głośno zrobiło się o niezwykle popularnym wśród czytelników bloga Idea bank. Znów bowiem mamy tutaj nieoczekiwane podwyżki na lokatach o czym piszecie w komentarzach.

Lokata na nowe środki daje obecnie już 1,5% czyli tyle samo ile druga wersja lokaty Happy PRO przeznaczoną dla nowych klientów z większą ilością środków. Podobnie jest ze słynną lokatą oferowaną tylko w kuluarach przy przelewie zwaną lokatą zawrotną.


To  niewątpliwie gratka, stawka jest bowiem połowę wyższa aniżeli najlepsze stawki lokat na rynku.  To ewidentnie efekt nagonki na Leszka Czarneckiego w weekend podano bowiem, że prokuratura regionalna w Warszawie skierowała wniosek do sądu o jego aresztowanie. Chociaż wiadomość o tym w mediach jest świeża, to ów wniosek złożono już ponad miesiąc temu 11 sierpnia.

Póki co zatrzymanie szefa popularnych u nas banków nie ma w Polsce więc jego zatrzymanie nie jest możliwe. Wyczekiwać jednak będziemy 16 października, kiedy to sąd zbierze się na posiedzeniu by ustalić co dalej i czy wysłać za Leszkiem list gończy.

Dla nas istotne jest jednak to, że znów mamy podwyżki na lokatach. Obecnie do wyboru są trzy stawki (dane ważne tylko do południa w dniu publikacji - patrz niżej);
1 miesiąc: 1,50%

2 miesiące: 1,40%

3 miesiące 1,30%

Sytuacja jest jednak nieco inna niż afera sprzed dwóch lat, gdy lokaty w IB wystrzeliły do 3,9% i można je było masowo zakładać w dowolnych ilościach bez obawy czy to nowe środki, a co więcej można je było zrywać bezkarnie w dowolnym momencie.

Teraz mimo nowego zamieszania lokaty nie są powszechne i nie dla wszystkich. Fajne stawki są tylko na nowe środki, co nie dla każdego jest możliwe. Podobnie lokata zawrotna oferowana przy przelewie dedykowana jest tylko dla wybranych klientów.

W moim przypadku obie opcje odpadają. Przelew na większą kwotę do Aliora z zakończonych lokat na 1,1% nie poskutkował żadną ofertą. Lokat też mam tutaj co niemiara, kończyć się będą na początku października i też będę je stąd wycofywał.

Dziwnie to pokombinowali informatycy niebieskich. Algorytmy przyznające lokatę zawrotną wykluczają prawdopodobnie tych co często odrzucali ofertę przy przelewie. Teraz jest okazja by te algorytmy zmienić i przyznać je na powrót wszystkim.

Mam w związku z tym pytanie: czy ktoś z Was, komu wycofano oferty lokat zawrotnych, zauważył ich powrót? Sytuacja znów jest podbramkowa, więc zmiana wydaje się być uzasadniona...

 Aktualizacja: 13:45

Po południu Idea bank nieoczekiwanie podniósł stawkę do... 2,50%. U niebieskich musi być bardzo gorąco i wiedzą tam o faktach, o których zapewne wkrótce będzie bardzo głośno. I wygląda na to, że jest tutaj gorzej aniżeli jesienią przed dwoma laty...

Warto tutaj dodać, że stawka 2,50% obowiązuje dla wszystkich trzech okresów. Nie trzeba więc chyba dodawać, że najdłuższy jest obecnie najbardziej opłacalny. Pamiętajcie jednak by nie przekraczać limitu 100 tysięcy euro z poprawką na ewentualne wahania kursu.

Aktualizacja II: 18:45

Wieczorem stawkę podniesiono jeszcze bardziej do 2,90% która była bardzo popularna jeszcze dwa lata temu. Dziwne to poczynania IB - dla mnie ta stawka wynosi teraz 1,90%. Pytanie czy warto przelewać kasę do niebieskich, bowiem i tak cokolwiek przeleję będą to stare środki.

IB dalej bada saldo na dzień 20 sierpnia, a wówczas miałem już kupę kasy w tym banku, po zakończeniu stawki 2,70% na KO w Getin. Pytanie do osób z podobnym problemem nowych środków? Zakładacie lokatę na 1,90% reklamowaną jako 2,90%?

Swoją drogą dość komicznie teraz wygląda zestawienie tej lokaty z Lokatą nr 1 reklamowanej jako wysoko oprocentowanej ze stawką zaledwie... 0,60%. Takie anomalia tylko u niebieskich:)

162 komentarze:

  1. Informacja pojawił się w piątek i były bardzo duże spadki cen akcji na giełdzie. Sytuacja jest rozwojowa i jak inwestorzy zaczną panikować, to może zobaczymy jeszcze 2% na lokatach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W najgorszym momencie sprzed dwóch lat stawki na 'lokacie ratunkowej' nie były wyższe niż standardowa lokata happy. Ta zaś dziś daje 1,80%.

      Usuń
    2. Do 16października nie będzie więcej niż 1,5-1,7%, ofc o ile nie wywołają paniki. Jaja zaczną się później. "Ktoś" chce wykończyć biznesy LC, oczywiście całkowicie przypadkowo przeciek wyszedł niedługo po kolejnych odmowach KNF i tuż przed upływem ultimatum w postaci nowego planu naprawy, którego jak sądzę znowu nie zatwierdzą.

      Usuń
    3. Polecan oprocentowanie lokaty happy można zmienić w ciągu kilku minut, więc to nie jest żadne odniesienie. Wszystko zależy czy ludzie zaczną wypłacać kasę z banku bo się przestraszą.

      Usuń
    4. Miałem tu tylko na myśli fakt, że podczas poprzedniej paniki stawki Lokaty Happpy ani drgnęła, zaś lokata beztroska podjechała maksymalnie w górę nie przekraczając LH.
      Póki co daleko do poprzedniej sytuacji.

      Usuń
    5. do polcan 21 września 2020 11:41 Zgadza się. Tak wówczas było. Happy była na 4 %, zaś beztroska na 3,9%.

      Usuń
  2. Zabawa w IB o 0,5% ograniczona jest do tych co posiadaja konto (zamknalem juz ponad rok temu), poza tym w razie jakis tam perturbacji czy upadlosci srodki moga nie byc dostepne przez pare dni oraz moga byc nieoprocentowane, wiec potencjalny zysk 0,5% moze wyparowac. Dla 100 tys to ok. 34zl za miesiac w stosunku do konkurencji, to lepiej zapisac sie do promocji "na nowe konta w bankach" dajacej 200-300zl.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja myślę, że tego nie odpuścić i tamtego nie przegapić, zawsze to 34 zł więcej w kieszeni

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj Ziobro jedną konferencją prasową na temat Czarneckiego osłabił zdecydowanie złotówkę. Glapiński fujara nie umiał tego zrobić, chociaż bardzo chciał. Chociaż osobiście uważam że Czarnecki powinien dawno siedzieć.

    OdpowiedzUsuń
  5. ...a ja mam już Zawrotną na 1,8% ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na nowe środki 2,5%. Strach się bać.

    OdpowiedzUsuń
  7. Co ja widzę?! Lokata na nowe środki - Oprocentowanie w wysokości 2,50% w skali roku dla nowych środków na 1, 2 lub 3 miesiące. TomTom - chodź :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę wam, w chwili obecnej wpakowałbym tutaj pod korek, gdybym miał taką możliwość.

      Usuń
    2. do polcan 21 września 2020 14:41 Też obecnie nie mogę. Ale cieszy mnie ten fakt. Nie mam natury pesymisty. Dobrze, że się w końcu coś ruszyło. Obudzi to może inne banki do działania. Czekam na TomToma :D

      Usuń
    3. To ja wracam ze swoimi zabawkami. Niedawno zabrałem na KO do Nest Banku na 1,50%. Jutro z rana przerzucam z powrotem do IB.

      Usuń
    4. Jestem Gesso ;) Cieszyłem się w południe z Zawrotnej na 1,8%, a tu piszecie, że NnŚ już 2,5%. Nieźle się dzieje :)

      Usuń
    5. @Gesso
      Nie sądzę, by inne banki to w jakikolwiek ruszyło, bo tam maja nadmiar gotówki, więc po prostu nie są im potrzebne nowe depozyty.
      To po prostu widmo krachu i problemów szefa i jak sądzę poza Idea oraz Getin nie będzie to się rochodziło.
      Getin póki co podniósł oficjalnie swoje KO do 200k zamiast 100k. Ale stawka wciąż tylko 1%. U mnie kolejne lokaty w IB kończą się 4 października więc jestem przyblokowany. Mam co prawda dużo na KO w Millennium i w Aliorze, ale blokuje mnie jedyny warunek lokaty. Szkoda, że nie ma takiej stawki na beztroskiej jak w 2018.

      Usuń
    6. do TomTom 21 września 2020 14:52 A zatem śledzimy na bieżąco zmiany :) Myślę, że będzie nieco więcej w najbliższym czasie.
      do polcan 21 września 2020 14:56 Właśnie widzę, że od dziś w Getin nowa edycja KO - nadal 1 % - do 200 tys. Ciekawe, ile tam obecnie lokata specjalny procent (odpowiednik zawrotnej). Wkrótce o tym poinformuję.

      Usuń
    7. "Myślę, że będzie nieco więcej w najbliższym czasie."
      Może i tak, ale nie chciałbym codziennie zrywać lokat - żeby założyć kolejne i tak przez tydzień ;)

      "Ciekawe, ile tam obecnie lokata specjalny procent (odpowiednik zawrotnej). Wkrótce o tym poinformuję"
      Wczoraj wszystkie opcje dawały tylko 1%. Sam jestem ciekaw co teraz zaproponują? ;)

      Usuń
  8. Pisałem o 2% a tu już 2,5%, założyłem już jedną na 50 tysięcy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłem przelew z getinu. Dojdzie dzisiaj jeszcze? U nich te sesje magicznie latają. Mam nadzieję, że się załapię.

    OdpowiedzUsuń
  10. @anonimowy waśnie założyłem zawrotne na 2%...ciekae czy będzie więcej.

    OdpowiedzUsuń
  11. Można więcej tych lokat założyć? Bo w regulaminie tego nie znalazłem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy 21 września 2020 14:58 Tak, można więcej założyć. Nie ma limitu w tym zakresie.

      Usuń
  12. czekamy teraz na 3,9% w IB

    OdpowiedzUsuń
  13. ludziska kochane, nie zakładajcie lokat teraz tylko poczekajcie jak będzie 3,9% wtedy to będzie miało sens, jak założycie teraz to szybko zniknie ta oferta.

    OdpowiedzUsuń
  14. myslę że będzie conajmniej 5% niebawem

    OdpowiedzUsuń
  15. IB jest pod ścianą, zamiast poczekać kilka dni i wziąć 3,9% to pchacie się w marne 2,5% !

    OdpowiedzUsuń
  16. Opamiętajcie się!!! Jak padnie na ryj, to żeby nie było płaczu. Ja czekam do 27 września i wyciągam wszystko z IB... obym tylko zdążył. Oprocentowanie 2% świadczy o rychłym upadku banku, a wówczas zaczną się kłopoty z wyegzekwowaniem grosza.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BFG zwraca do ok. 400 000 PLN więc nie ma sprawy. W ciągu 14 dni kasa wpływa z odsetkami naliczonymi do dnia upadłości. Już to przerabiałem w innych bankach. Właśnie ulokowałem 60 kPLN na 2,5%.

      Usuń
    2. Jak do około 400k... Bezpiecznie to z 410-420 k można ładować. Euro poszło mocno w górę coś ponad 4,4 było w ciągu dnia.

      Usuń
  17. Polcan pisze:
    "Pamiętajcie jednak by nie przekraczać limitu 100 tysięcy euro z poprawką na ewentualne wahania kursu."

    Dziś kurs EURO to prawie 4,50zł. Ile Wy uznajecie za tzw. "pod korek BFG"? Czy 450k zł - to strach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daję do 430 - dojdą odsetki z poprzednich lokat (małe) i ewentualna różnica w kursie. Odsetki od tych 20.000,00 niewarte tego, żeby w razie czego tych pieniędzy nie mieć.

      Usuń
    2. Też właśnie myślałem o takiej kwocie. Chyba przez 3 miechy EURO tak nie poleci w dół ;)

      Usuń
  18. Czy IB pociągnie Getin w dół? Jakie są zależności IB i GB poza oczywiście jednym właścicielem?

    OdpowiedzUsuń
  19. Już jest 2,9% na 1-3M na nowe środki. Strach się bać! O co tu idzie? Chyba jest popłoch wśród grubych graczy.

    OdpowiedzUsuń
  20. IB juz 2,9% i to na 3M, czy to juz ostateczna stawka?

    OdpowiedzUsuń
  21. Ja dostałem "tylko" 2,5%. Jaka była kwota i gdzie wysyłałeś?

    OdpowiedzUsuń
  22. kilka dni temu założyłem lokaty na 1,2 proc. czy mogę je zerwać i założyć na 2.9

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już to zrobiłem, muszę wyliczyć czy opłaca mi się zrywać lokaty założone 2 miesiące temu na 1%😁

      Usuń
    2. Jeśli zrywane byłyby lokaty na Nowe Środki założone po 20 sierpnia b.r. to środki z ich zerwania mogą nie spełniać wymogów Nowych Środków dla obecnie zakładanych lokat! (paragraf 3 ust.6 regulaminu)

      Usuń
  23. Mam cynk od Leszka z Malediwów, jutro da 9.9%/12M aby dobić tego kto łyknie po nim schedę

    OdpowiedzUsuń
  24. Pytanie dla 'straconych': jak system IB interpretuje założenie lokaty na nowe środki w przypadku braku nowych środków i próby założenia starymi środkami? Czy wówczas z automatu lokata jest traktowana jako standardowa? Próbował ktoś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda Polcan, że Ci nie pojawia się ta Zawrotna. Dziś miałem taką sytuację, że na 60k zł na ROR - tylko 50k łapało się na nowe środki, więc z tego założyłem tą na 2,9% a pozostałe 10k załapało się na Zawrotną 2,5%.

      Usuń
    2. Wywala komunikat, że warunki nie spełnione..

      Usuń
  25. Z tą zawrotną na 3% to chyba ktoś sobie jaja robi

    OdpowiedzUsuń
  26. Wczoraj, zerwałem lokaty 0,90 i zaproponowano zawrotną na 1,5. Założyłem a dziś o 20.00, zerwałem, przy próbie przelewu do ing, ponownie zawrotna ale na 2,5. Założyłem. 350 kawałeczków......

    OdpowiedzUsuń
  27. Przed chwilą zrobiłem symulację założenia lokaty. System pokazuje "saldo środków na 20 dzień poprzedniego miesiąca to xxx"
    Więc po ptakach...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polcan to przelej wolne środki z innych banków i z nadwyżki ponad stan xxx załóż lokatę na nowe środki. A pozostałe środki od razu po założeniu lokaty wycofaj z powrotem.

      Usuń
    2. Miałem tak samo wczoraj - jedyne wyjście to zawrotna... na którą masz "sim locka" i IB :(. Nie wiem czym podpadłeś w IB na blogu Marcinie.
      Wczorajsza lokata zerwana - z 1,5% jest już 2,5%. Do tego zerwałem 1% z przed 1,5 tygodnia i po raz drugi mam zawrotną na 2,5%. Się dzieje !

      Usuń
    3. @anonimowy20:44
      Nie mam tylu wolnych środków w bankach, saldo to grubo ponad 200k, poza tym ruszanie kasy np z Millennium to już koszt bo darmowe przelewy wykorzystałem.

      Usuń
  28. Pytanie Idea Bank jest na liście ostrzeżeń KNF czy wtedy na pewno obowiązuje BFG?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. IDEABANK: Zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa z art. 178 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi (prowadzenie działalności w zakresie obrotu instrumentami finansowymi bez wymaganego zezwolenia lub upoważnienia). dotyczy też LIONS i Biura Maklerskiego ALIORA więc spokojnie.. ścigają ze Getback, alior za inne papiery

      Usuń
  29. zawrotna nadal 2,5 % kilka prób na sześciocyfrową kwotę do aliora millennium, getin więc chyba ktoś podpuszcza z tymi 3.0 i 3.2%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, nawet próba przelewu na 150k zł daje zawrotną "tylko" na 2,5%.

      Usuń
    2. Niebyło wyższych kwot, wystarczy sprawdzać regulaminy https://www.ideabank.pl/uploads/doc/Regulamin_zawrotna_250_3M.pdf

      Podmieniacie końcówkę (250) na dowolny procent i wyskakuje regulamin wraz z datą.

      Usuń
    3. U mnie link działa aż do 2.8%

      Usuń
    4. do TomTom 21 września 2020 20:44 Faktycznie, wystarczy zmienić końcówkę linku i voila! zmieniłem na 180 i wyszło, że była na 1,8 :) Nazajutrz zmienię na 300. Zobaczę, czy pojawi się strona główna banku, czy regulamin :)

      Usuń
    5. "U mnie link działa aż do 2.8%"

      A ten Ci nie działa?

      www.ideabank.pl/ideabank2/doc/Regulamin_zawrotna_300_3M.pdf

      Pokazuje 3% na Zawrotnej z 2018r. Sprytny patent Anonimowego 21 września 2020 z godz. 20:47 :)

      Usuń
    6. do TomTom 21 września 2020 21:37 końcówka 280 - reg. wprowadzony w dniu 25 października 2019 r. Jeśliby teraz było 2,8% - to nowy pokryje stary? Nie wiadomo. Zatem może się ten zabieg nie sprawdzić.

      Usuń
    7. do TomTom 21 września 2020 21:37 "300" tak działa jak u Ciebie - czyli z 2018 roku.

      Usuń
    8. Nowy zastępuje stary, stosuję tą metodę od jakiegoś czasu. Nie wierzysz to sprawdz oprocentowanie które było w ostatnich dniach 1,2% 1,5% 2,5%

      Usuń
  30. Zawrotna nie może być większa od nowych środków, to oczywiste. Każdy myślący człowiek to wie. Zerwałem lokaty na 2,5 i założyłem na 2,9%. Może rano będą już powyżej 3%. Szkoda, że tylko na 3 miesiące są bo bym wpakował na rok najlepiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się całkowicie. To samo robię od kilku dni. Zrywam i zakładam na wyższy procent od 17.09.2020 roku.

      Usuń
  31. Polcan!
    Zbanuj gościa Anonimowy21 września 2020 18:26, bo kłamie że zawrotna do Getinu to 3%%
    oraz tego Anonimowy 21 września 2020 20:14, bo kłamie że wrotna na 3,2%.
    Blog jest fajny i wiarygodny więc nie toleruj kłamcy. Sprawdzałem wszystko dl kwoty pow. 100 tys. i było tylko 2,5% do 8 banków.
    Waldemar

    OdpowiedzUsuń
  32. Jutro nowe środki na 3,5. W październiku upadek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następny gościu piszący głupoty co do oprocentowania.

      Usuń
    2. Jaki upadek? Przecież upadłość IB nikomu się nie opłaca, a już zwłaszcza fatalna byłaby dla BFG.
      Będzie przejęcie.

      Usuń
  33. Getin. Promocja KO 21 września - 25 października. A regulamin obowiązuje od 21 do 30 września. O co chodzi?

    "Oszczędności
    Elastyczne Konto Oszczędnościowe
    Regulaminy
    Obowiązuje od 21.09.2020 r. do 30.09.2020 r.
    Regulamin Oferty Specjalnej Nowe środki na EKO
    kod SHA-256:
    B242ABA9398F3C2E97E85E8DCE58FC83A667F57CFE7F69EB397764EC24FBF2F2"

    OdpowiedzUsuń
  34. Przelałam 150.000,00 na ROR na Ideę (taki mam limit Nowych Środków do sumy gwarancyjnej). Zobaczymy, co będzie jutro, jak dotrą. Najwyżej wrócą do "punktu wyjścia", czyli na 1%.

    OdpowiedzUsuń
  35. Ale mam z was ubaw, jak się przebijacie kwotami dla paru złotych. Jeszcze nie było w PL tego co się może zdarzyć w każdej chwili... czy warto ryzykować? To, że udało się rok temu o tej porze to nie znaczy, że teraz też się uda. Za którymś razem musi pierdyknąć... i to z dużym hukiem. Opanujcie się... nawet jeśli nie będę miał racji bo nakręcacie się jak stado baranów.

    OdpowiedzUsuń
  36. Widzę tu dużo zazdrosnych co żal im że muszą w swoich bankach trzymać na 0,5% hahah

    OdpowiedzUsuń
  37. Fakt, może się wiele zdarzyć. W swoim długim życiu traciłam już kilka razy, chociaż nigdy nie bawiłam się w ryzykowne interesy - państwo samo okradało nas na różne sposoby... Teraz (to znaczy 20-10 lat temu), władowałam oszczędności w ziemię (1,5 ha i działka ROD) oraz mieszkania dla siebie i dziecka, a reszta... No cóż, jeszcze wierzę w Fundusz Gwarancyjny, więc nie uciekam przed Ideą. Wszystko, czego się dorobiłam w życiu, powstało właśnie z takich mozolnie składanych lokat i szukaniu "wisienek". W czym niewątpliwie zawsze pomagał mi ten Blog.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ten blog już 20 lat istnieje?

      Usuń
    2. Pomoc Bloga - od początku jego istnienia. W "młodości" wspierałam się innymi źródłami informacji i własnym rozumem.

      Usuń
  38. Ewakuuje środki z innych banków żeby przelać do Idei i zonk ... Jest bank przelew wew czynny tylko do 21 więc teraz muszę czekać aby mi moje własne środki zaksiwgowali dop. jutro a potem znowu czekać żeby wyszły i zostały zaksięgowane w Idei, ktoś powinien zrobić porządek z tymi przelewami wew. i je ujednolicić żeby księgowane byly caly czas a nie jakieś godziny ....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy 21 września 2020 22:41 Jutro w Idea powinny być około 11. Mam teraz podobnie. Dyspozycja przyjęta i nawet nie widzę tych środków. Jak to oni mówią: trwa przetwarzanie nocne.

      Usuń
    2. Czy to nie CitiBank tak ksieguje mawet wewnetrzne?

      Usuń
    3. do Anonimowy 22 września 2020 07:08 w Getin tak jest, w Millennium również. Gdy robisz przelew, pieniądze "znikają" między 23 a 2 w nocy (nie widzisz w ogóle w historii operacji).

      Usuń
  39. Jeśli sąd dnia 16.10 naprawdę wyda decyzję o aresztowaniu Leszka (co wcale nie jest jasne), to przed końcem roku posypią się wnioski o upadłość banków. Tyle , że potem przejmie je Bank pomostowy Bfg za 1 zł
    Tak więc odsetki od lokat 3M na 2,9 w grudniu zapłaci nam Bfg , piękna sprawa nota bene.
    Może więc celowo w IB wrzucili minę na boisko Bfg.
    Pakować pod sam korek czyli 440 tysi !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy22 września 2020 00:23 Sąd wyda postanowienie o zast. tymczasowego aresztowania do listu gończego na 7 lub 14 dni (szerzej o tym w kpk :P). Nie będę o tym tu pisać, bo Polcan mnie skarci za zaśmiecanie.

      Usuń
  40. liczy się tylko 3,9% , czekamy i nic nie wpłacamy do czasu jak się pojawi ! ręce na pokład komputera !

    OdpowiedzUsuń
  41. Dziś podczas przelewu z Getin (przerwij realizację przelewu!) nadal ta sama propozycja (do wyboru jedna opcja): lokata specjalny procent 1 % na 2 m-ce od 10 tys., konto oszczędnościowe 1 % na 2 m-ce do kwoty 200 tys. lub lokata specjalny procent na 1 % na 3 m-ce od kwoty 10 tys.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ciagle dostaje w Getinie propozycje tylko na 0,6% noezaleznie od kwoty i banku

      Usuń
    2. A ja na 0,8% przy przelewie do IB

      Usuń
  42. Errekcja oprocentowania na Idei dopiero się zaczęła. Czekam do przyszłego tygodnia. Na koniec września będzie więcej.

    OdpowiedzUsuń
  43. Jak to jest w przypadku gdy po 20 sierpnia mieliśmy założoną lokatę na nowe środki plus, a teraz ją zerwiemy żeby opłacić nową lokatę na 2,9%? Wg. par. 3 pkt 6 regulaminu nie powinno to przejść, ale ponoć ludziom przechodzi? Na infolinii facet najpierw mówił że zadziała, ale potem jeszcze kogoś dopytał i wyprostował że jednak to nie będą nowe środki w rozumieniu dzisiejszej/wczorajszej lokaty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "...gdy po 20 sierpnia mieliśmy założoną lokatę na nowe środki plus"

      I tu kluczowa jest ta data 20-ty, na który wyliczane są stare środki. Moim zdaniem zlikwidowana z tego dnia (20-ego sierp.) kasa nie zaliczy się jako "nowe środki", a już późniejsze tak. Sam wczoraj likwidowałem lokaty założone 31 sierpnia i wszystko przebiegło bez problemu. Trochę szkoda mi było naliczonego %, ale to raptem 21 dni na 1,2% - a zamieniałem na 3 m-ce 2,9% więc oczywiście kalkulowało się ;)

      Usuń
    2. Nie powinno przejść, bo saldo na 20.08 uwzględnie tę lokate. . Ale może jest luka w systemie.

      Usuń
    3. Unknown22 września 2020 10:50 :
      Facet na infolinii dobrze się zreflektował. Wg paragrafu 3 ust.6 regulaminu, nie będą to nowe środki. Początkowy widok w systemie nie przesądza oprocentowania po nocnym przetworzeniu danych.

      Usuń
    4. Nocna zmiana!!!!!!!!!!!

      Usuń
    5. Słuchajcie, przeczytać należy 4 punkt regulaminu i wszystko będzie jasne. Bank nie da nawet złożyć wniosku - jak nie będą to nowe środki!

      Usuń
    6. do TomTom 22 września 2020 13:35 TomTom ma rację. System nawet nie pozwoli złożyć wniosku. Pojawia sie czerwona obwoluta z informacją o błędzie.

      Usuń
    7. Zerwałem na 1,2%, założyłem na 2,9% - na wygenerowanym potwierdzeniu lokaty widnieje stawka 2,9%. Niemniej jest *

      Usuń
    8. do Anonimowy 22 września 2020 19:09 i tak zostanie, nie martw się :)

      Usuń
  44. A w oddziale można ją założyć?w banku millenium nie chcieli wypłacić pieniądzy w oddziale w piątek

    OdpowiedzUsuń
  45. Za Nowe Środki nie uważa się środków pieniężnych zgromadzonych na rachunkach Lokat NA NOWE ŚRODKI PLUS oraz HIT PLUS opłaconych między dniem, w którym wyliczane jest Saldo Bazowe a dniem, w którym nastąpił rzeczywisty wpływ środków na rachunek danej Lokaty NA NOWE ŚRODKI PLUS, dla której wyliczane są Nowe Środki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten zapis dotyczy tylko środków zgromadzonych na rachunkach Lokat na nowe środki, a nie na ROR. W tym punkcie nie ma mowy o ROR, nie ważne z skąd pochodzą te środki. Zerwane środki, które weszły na ROR cały czas są nowymi środkami w odniesieniu na koniec 20 dnia poprzedniego miesiąca.

      Usuń
  46. Kupować mieszkania na kredyt, kupować! Brać póki kredyt tani!
    Potem będą fajne okazje na licytacjach komorniczych...
    Bank zarobi, korpoludek się narobi i na koniec zostanie z niczym, przesadzam - zostanie ze straconymi latami życia.

    OdpowiedzUsuń
  47. Zawrotna nadal na 2,5%. Potwierdzam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się Gesso. Rano też sprawdzałem i bez zmian 2,5%.

      Usuń
  48. Czy Pani Jola jest w pracy? Od września prowadziła popołudniowe Fakty. Wczoraj jej nie było. W 2018 r. wzięła bezpłatny urlop (sławetna afera z taśmami).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stać ją na urlop, swojaki jej nie wywalą i będzie na nim wiecznie sobie siedzieć, az do ZUSowego wieku emerytalnego, hej!
      Posadę w Fundacji ma taką, że wystarczy nie tylko na waciki...

      Usuń
    2. do Anonimowy 22 września 2020 16:29 pod koniec 2018 roku wyjechała razem z mężem Leszkiem. Znikła. Zatem i teraz obserwuję (ona zniknie to i mąż też). Nb., to rzetelna dziennikarka, zawsze dobrze przygotowana, widać to zwłaszcza na tle tych młodych.

      Usuń
  49. Jakiz piekny dzien! Pogonilem rano zielonego smiecia kupionego owczym pedem pare tygodni temu BEZ STRATY, zlotowki poszly w poludnie do judei i zdazylem! Wszystko na 2,9 na 3 m. Pelen sukces! Tak trzymac, 100 lat Lesiu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Judea Bank - dobre :)

      Usuń
    2. dolary juz po 3,90 i w gore. jesli sprzedales po 3,83 to czekajac do dzisiaj dostalbys przez dwa dni o tyle wiecej co kiszac kase przez rok w idei :)

      Usuń
    3. A niech se będą i po 5. Nie zarobię ale i nie stracę. Wystarczająco długo już miałem zmarszczone wiesz co jak spadało na 3,65. Baj baj zielony śmieciu and dont come back.

      Usuń
  50. Tymczasem reklama w mailu Lokaty Facto: 1,10% Okres trwania 3 miesięcy 1,20% Okres trwania 6,9 lub 12 miesięcy 1,60% lokatafacto.pl/
    Wypada to blado na tle Idea Banku.
    To może bardziej dla tych, którzy mają obawy odnośnie do oferty Idea Banku. Bank Facto prowadzi w Polsce działalność w formie oddziału instytucji kredytowej na podstawie notyfikacji w Komisji Nadzoru Finansowego, w oparciu o licencję bankową udzieloną przez włoski organ nadzoru bankowego – Bank of Italy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobra, tylko do przedwczoraj nie było alternatywy na lokatach nigdzie!

      Usuń
  51. Ale bank IDEA nie ma żądnych lokat na rok i dwa lata tylko ciągle 3 miescioce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tak przedłużają swoją agonię z miesiąca na miesiąc i nie mają potrzeby wybiegać "aż tak daleko" w przyszłość ;)

      Usuń
  52. Zawrotna już tylko na 2,2%.

    OdpowiedzUsuń
  53. Jakby większość nie pakowała wczoraj i dzisiaj na 2,9% to byłoby 3,9 % - a tak zostają ochłapy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do Anonimowy 22 września 2020 17:07 Tych procentów nie warto porównywać do listopada 2018 roku. Wówczas standard to były lokaty na około 2 procent. To dali 3,9%. Obecnie standard to 0,8% - zatem proporcjonalnie 2,9% lub 2,5% jest ich odpowiednikiem.

      Usuń
  54. skonczylo sie. nowa emisja akcji idei. bank uratowany. od jutra spadek oprocentowania lokat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty w ogóle kumasz o co chodzi w tym całym bajzlu?

      Usuń
    2. Jaka nowa emisja? Bank się z niej wycofał właśnie! Będzie dokapitalizowanie prywatne na nieujawnioną kwotę - pewnie fundacja Jolanty i Leszka nie zrezygnowała z wyjęcia resztek aktywów w postaci Total Money z wydmuszki. FG w swoich analizach weźmie pod uwagę m.in. potencjalne skutki zakończonej kontroli KAS, o której bank poinformował w komunikacie bieżącym z dnia 20 sierpnia 2020 r., zgodnie z którym w ocenie organu kontroli celno-skarbowej różnica w podatku należnym do zapłaty przez Spółkę za rok podatkowy 2018 wynosi 150,5 mln zł

      Usuń
  55. do TomTom i do Anonimowy: wpisując końcówki 250, 220,200, 180 - wszystkie regulaminy z 21 września 2020 r. Czy jest kilka różnych propozycji zawrotnej - różnie oprocentowanej? Nawet na 1,8%? Czy klucz na końcówki jest zatem wiarygodny (nikt nie pisał o zawrotnej na 1,8% z 21 września)?
    Po północy propozycja zawrotnej na 2,2%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Gesso. Już Ci odpowiadam.
      "Czy jest kilka różnych propozycji zawrotnej - różnie oprocentowanej? Nawet na 1,8%?"

      Jest. Zdarzyło mi się to po raz pierwszy w IB. W poniedziałek 21 wrz. około południa założyłem Zawrotną na 1,5% a za chwilę zakładał ją mój brat. Mimo, że kwota przelewu i bank docelowy były identyczne - to on dostał propozycję właśnie na 1,8%. Pomyślałem, że może właśnie w tym momencie podnieśli %, więc zerwałem swoją, ale mimo wielu prób i tak otrzymywałem tylko ofertę na 1,5%. Ten ich klucz jest naprawdę dziwny.
      PS I tak obie zlikwidowane i założone NnŚ na 2,9% ;)

      Usuń
    2. A teraz (14:50)zawrotna pojawiła się dla mnie już tylko na 1,7%

      Usuń
  56. Zawrotna już tylko 1,7 %

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to dzisiaj po północy uciekam do innego banku.
      Różnica już niewielka, a jeśli przeżyjemy Idea i ja, to zrobię sobie miejsce na nowe środki w listopadzie.

      Usuń
    2. REGULAMIN TERMINOWEJ LOKATY OSZCZĘDNOŚCIOWEJ ZAWROTNA wprowadzony w dniu 23 września 2020 r.

      Usuń
  57. Dalej 2.9 w IDEA bank A Getin bank tylko 1 procent

    OdpowiedzUsuń
  58. Idea Nowe Środki 2,2/2,1/2,00. Zawrotna 1,7. Stan po godzinie 24.00.

    OdpowiedzUsuń
  59. IDEA BANK teraz daje 2,2% na Lokacie na Nowe Środki Plus na 1m, 2,1% na 2m, 2% na 3m
    Szybko poszło w dół...

    OdpowiedzUsuń
  60. Lokata na nowe środki plus w Idea Bank już tylko 2,2% na 1 mc, 2,1% na 2 mce i 2% na 3 mce

    OdpowiedzUsuń
  61. No cóż się dziwić. Wystarczyło info na najpopularniejszym blogu w Polsce i kilkanaście milionów czytelników od razu pozakładało lokaty na nowe środki. Trzy dni i IB pełna kasy jest.

    OdpowiedzUsuń
  62. Obniżyli oprocentowanie, bo chwilowo załatali odpływ kasy do czasu kolejnych publikacji medialnych.

    OdpowiedzUsuń
  63. Myślicie, że po aresztowaniu Leszka Cz. znowu wzrośnie oprocentowanie?

    OdpowiedzUsuń
  64. Wyszłam na 2,2%. Połowa na nowe (2,9), druga na zawrotnej (1,7), niestety dopiero dzisiaj się skończyła lokata.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Wyszłam na 2,2%. Połowa na nowe (2,9), druga na zawrotnej (1,7)"

      Jeśli po połowie to wyszłaś lepiej - bo na 2,3% ;)

      "niestety dopiero dzisiaj się skończyła lokata."

      Moja też, a mimo to kasa z niej pracuje mi na 2,9% :)
      Czekałem wczoraj do północy z nadzieją, że kasa z kończącej się dziś lokaty (24 września) wpłynie tuż przed północą. Tak też się stało i dosłownie za 5 min. północ złożyłem wniosek na lokatę NnŚ+ jeszcze tą na 2,9%. Po spadku oprocentowania lok. Zawrotnej byłem pewien, że ta "na nowe" też poleci w dół. Mam więc lokatę na 2,9% z kasy - z tej zakończonej właśnie dziś ;)

      Usuń
    2. TomTom jak to ? Lokata zakończyła się przed czasem? Czy zrywałeś lokatę ?

      Usuń
    3. "Lokata zakończyła się przed czasem?"

      Można w zasadzie tak powiedzieć. I nie było to po raz pierwszy. Zauważyłem już parę lat temu, że jak lokata kończy mi się np. 24-ego danego miesiąca - to kasa z niej z odsetkami pojawia mi się tuż przed północą (czyli 23-ego). Tak było właśnie i tym razem i dzięki temu zdążyłem złożyć jeszcze wniosek na tą 2,9%. Co prawda termin jej zakończenia wypada na 24 grudnia, ale załapałem się na 2,9% - bo na taką lokatę składałem wniosek ;)

      Usuń
    4. TomTom24 września 2020 20:57 - Rzeczywiście - 2,3% - mój rozumowy kalkulator źle zadziałał, ale można się tylko cieszyć:).
      U mnie opcja Nowych nie wchodziła w grę - na 20 sierpnia miałam "pod korek", więc moje pieniążki nie byłyby "nowe".

      Usuń
    5. "U mnie opcja Nowych nie wchodziła w grę - na 20 sierpnia miałam "pod korek", więc moje pieniążki nie byłyby "nowe"."

      Chyba, że tak. I tak jest dobrze. Do niedawna 1,3% było "rewelacją" - a już 2,3% pozostawało tylko w sferze marzeń, a tu taka miła niespodzianka ;)

      Usuń
    6. TomTom czyli tym sposobem Twoje środki 23-ego mają naliczone odsetki dwa razy.Raz na starej lokacie i raz na nowej.Ciekawa opcja :)

      Usuń
    7. "...czyli tym sposobem Twoje środki 23-ego mają naliczone odsetki dwa razy.Raz na starej lokacie i raz na nowej."

      Niestety tak dobrze nie jest - bo ta nowa ma datę rozpoczęcia 24 września (zakończy się w Wigilię;) ale i tak się cieszyłem, że załapała się na 2,9% - które już 24-go nie obowiązywało :)

      Usuń
    8. Może to i lepiej bo niewiadomo co by zrobił bank gdyby dopatrzył się błędu po jakimś czasie :)

      Usuń
  65. Czy będzie artykuł o Getin KO?

    OdpowiedzUsuń
  66. Wątpię, że zostanie aresztowany. Najpierw trzeba go odnaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  67. Wtopić w Allegro ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie bo z allegro bedzie jak z playem...

      Usuń
    2. tez sie nad tym zastanawiam, podobno allegro ma nie płacić dywidendy, możemy liczyć tylko na wzrost wartości. Różne są zdania o tych akcjach, ale jestem pewny, że ani amazon (drożyzna), ani tym bardziej alibaba (bazują na unikaniu vat) nie zagroża allegro. Pewnie pamiętacie jaka klapą zakończyło się wejście giganta do Polski eBaya. Wówczas malutkie allego rozłożyło go na łopatki, podobnie będzie z dwoma dzisiejszymi konkurentami, Rozważam zakup, ale sie waham, jakie macie zdanie?

      Usuń
  68. Zawrotna już 1,5%.

    OdpowiedzUsuń
  69. Dziś rano zawrotna nadal na 1,5 ale za to kończąca się lokata załapała się na nowe środki wiec jest 2%/3 M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "...za to kończąca się lokata załapała się na nowe środki wiec jest 2%/3 M"

      Oczywiście, że tak Arku. Wszystkie te 1-no miesięczne, które kończą się po 20 września i trwają do jego końca łapią się na lok. NnŚ+ Sam z tego skorzystałem i nawet ta z terminem zapadalności 24 września - pracuje mi na 2,9% ;)

      Usuń
  70. Czcigodni Czytelnicy tego przezacnego bloga!

    Dziękuję Wam - po raz kolejny - za uratowanie Judea, przepraszam, Idea Banku.
    Chcą mnie zniszczyć, aresztować, ale widzę, że na Was zawsze mogę liczyć.
    Dziękuję.
    Wasz Ernest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie. Jak na razie to ktoś próbuje zniszczyć nasze oszczędzanie zaniżając stopy procentowe...

      Usuń
  71. A czy nasze oszczędności, Erneście, chroni parasolka BFG, skóra Twój Bank jest na liście ostrzeżeń KNF?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tuż po wpisaniu banku na listę tłumaczyli, że nie ma to nic wspólnego z częścią bankową. Zawiadomienie dotyczy prowadzenia działalności maklerskiej bez zezwolenia. Ale lepiej niech wypowie się ktoś w temacie.

      Usuń
  72. Tak tak, chroni chroni w całej rozciągłości 100tyś. euro chroni!
    Kosztowało mnie to trochę łapówek, ale ważne , że efekt jest.

    Wasz Ernest.

    OdpowiedzUsuń
  73. witam jaka jest lokata zawrotna przelewajac pieniadze z idea do Millenium lub Gerin

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...