O Alior Sync napisałem już kilka artykułów i sprawę praktycznie uważam za zamkniętą. Ot totalnie nieudany start ślicznie udekorowanego banku o beznadziejnej ofercie będącej tak naprawdę kopią marnej oferty banku macierzystego.
Tymczasem dostaje maile tak od stałych czytelników, którzy przysyłają mi zapisy rozmów z konsultantami pokazujące dalsze słabości oraz ograniczenia banku jak i od przedstawicieli Alior Sync, którzy rozpaczliwie próbują poprawić tragiczny wizerunek nowego wirtualnego banku.
Senior Account Manager z Alior Sync zapewnia mnie że:
Alior
Sync wnikliwe analizuje wszystkie uwagi, spostrzeżenia oraz sugestie
klientów dotyczące oferowanych usług i produktów, na bieżąco
wprowadzając szereg zmian oraz udogodnień. Od 29 czerwca br.,
zgodnie z życzeniami klientów, Bank wprowadził bezpłatne wpłaty
na konto osobiste we wpłatomatach sieci Euronet oraz podwyższył z
5 do 10 tys. złotych limit maksymalnej kwoty lokaty 6-miesięcznej
oprocentowanej 6,5% w skali roku.
Przyznam szczerze, że zabrakło mi chęci odpowiadania na taki mail. Jeżeli Alior naprawdę wnikliwie analizuje wszystkie uwagi to najwidoczniej nie potrafi wyciągnąć z nich żadnych ewidentnie nasuwających się wniosków.
Oferowanie lokaty na zaledwie 6,5% i to w dodatku z ograniczeniem do 5.000 zł zostało po prostu wyśmiane. Podwyższenie ograniczenia do 10.000 jest miłym gestem ze strony banku ale niczego tak naprawdę nie zmienia a na pewno nie poprawia jego wizerunku.
W artykułach napisałem wyraźnie, że od Alior Sync wymagamy 8% jako bezwzględnego minimum z kilku powodów. Po pierwsze właśnie tyle zaoferowała Optima na start dla każdego i co warto podkreślić bez żadnego ograniczania do 5 czy 10 tys. Co więcej można było założyć aż 8 takich lokat.
Jak na pytanie o nieciekawą ofertę odpowiadają konsultanci? Oto fragment rozmowy jednego z niezadowolonych klientów banku przed wprowadzeniem marnej jakości makijażu.
P: Dlaczego
Państwa oferta depozytowa jest tak przeraźliwie słaba ?? Co to za
pomysł żeby flagowa lokata była do 5 000. Szukacie Państwo
"biednych klientów", czy wolicie takich z kapitałem ??
O: Alior
Sync to nowy Bank, także stopniowo oferta będzie poszerzana.
P: Jak
wchodzi nowy bank, to powinno być jak u Hiczkoka (chodzi oczywiście o
Hitchcocka), najpierw trzęsienie ziemi, a potem napięcie rośnie ...
a tu .. ?? kapiszon ?? oferta nie jest wąska, żeby ją poszerzać -
jest strasznie marna i niekonkurencyjna ... Jak chcecie pozyskać
nowych klientów z kapitałem ??
O: Jestem
upoważniona do odpowiadanie jedynie na pytania dotyczące obecnej
oferty, a nie tej, która zostanie dopiero wprowadzona.
Rozmowa toczyła się także na inne tematy i obnażała inne słabości banku, ale uznałem że po prostu szkoda na to czasu, żeby cytować i omawiać całość dialogu rozczarowanego klienta z biedną panią prowadzącą czat. Po wprowadzeniu tych dobrych zmian ocena banku pozostaje bez zmian - czyli bardzo przeciętny.
Jak dla Ciebie oferta banku jest słaba to nie mam więcej pytań.
OdpowiedzUsuńTo nie miał być bank dla oszczędzających tylko bank nowej generacji. Dla mnie najważniejszy jest cashback 5% i przelewy natychmiastowe.
Cashback identyczny jak w BGŻ a przelewy natychmiastowe nie odgrywają żadnej roli dla osoby która planuje przelewy zgodnie z tabelą elixir.
UsuńPowiem tak. Nie ma obowiązku zakładania konta w tym banku. Bank ma sporo plusów, są też minusy. Jak wszędzie. Na pewno jednak pracownicy infolinii nie są winni tej sytuacji.
UsuńJa nawet nie zadałbym im takich pytań jak w tekście, ponieważ z góry znałbym odpowiedź na nie, więc szkoda czasu.
Myślę, że dobrze by było wyjść z apelem do ludzi o branie większej ilości kredytów w Syncu :). Wówczas byłoby większe zapotrzebowanie gotówkę, a co za tym idzie, oferta lokat byłaby ciekawsza dla oszczędzających.
Zanim zadacie retoryczne pytanie konsultantom, oszczędźcie sobie czasu i sami siebie zapytajcie jak działa większa firma na pierwszej linii. Czy ci ludzie naprawdę są tylko od tego, by tłumaczyć decyzje własnych szefów dotyczące oferty? W 99% nie mają na to żadnego wpływu, nawet jak od rana do nocy odbierają pretensje klientów. Wystarczy popatrzeć na
OdpowiedzUsuńprzeciążenie infolinii przy awarii w banku.
Czy milion rozmów i nerwów na infolinii naprawdę coś tu załatwia? Czy coś zmieni pretensja do banku, że nie zarabia w sposób przez nas wyobrażony? Nie sądzę ;)
Słuszna uwaga. Dotyczy to oczywiście także osób pracujących w ZUS czy Urzędzie Skarbowym gdzie lista pretensji jest z pewnością o wiele dłuższa.
UsuńKażda praca wiąże się ze stresem a praca w bankach na infolinii jest na pewno jedną z najmniej wdzięcznych gdyż osoby obsługujące infolinię czy czat muszą ze stoickim spokojem znosić zniecierpliwienie klientów. A rozmowy są nagrywane.
Nie tylko w bankach, nie tylko ;)
UsuńPrzyblizysz ta oferte cashback w BGZ?
OdpowiedzUsuńBTW. wkurzajace jest to, ze trzeba pisac kod przy komentarzach skoro i tak je potem czytasz i zatwierdzasz.
Łatwy dostęp do artykułu na ten temat jest w sekcji popularne posty na miejscu trzecim oferta aż 10% w BGŻ.
Usuń10% jest na artykuły sportowe a na resztę 5% szczegóły w dwóch postach.
10% i ile max miesiecznie w tym bgz?:)
OdpowiedzUsuńi przez jaki okres ta promocja?:)
bo AS nie ma podanego terminu konca promocji 5%:)
Kiedy podwyższą oprocentowanie nie wiadomo, ale coś się nie kwapią? 8 lub 7% powinni dać na sam początek,a nie tak jakoś słabo i frontem do klienta.
OdpowiedzUsuńZerwanie lokaty w Alior Sync.W banku tym założyłem kilka dni temu lokatę rekomendowaną. W dniu dzisiejszym podjąłem decyzję o jej zerwaniu. Po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej pomimo istniejącej zakładki zerwij lokatę nie było możliwości jej dokonania.Po kontakcie z konsultantem zostałem poinformowany o konieczności założenia konta osobistego na ,które to konto po zerwaniu lokaty automatycznie i natychmiast miały pokazać się środki do mojej dyspozycji. Niestety także po założeniu wymuszonego w zasadzie konta nie było w dalszym ciągu możliwości zerwania lokaty. Po kolejnym kontakcie z konsultantem zostałem poinformowany ,że skoro nie można tego zrobić przez internet??? pomimo istniejącej do dyspozycji takiej opcji można to zgłosić telefonicznie i w przeciągu godziny środki powinny być do mojej dyspozycji na założonym do lokaty koncie osobistym. Po paru minutach konsultant oddzwonił na mój numer kontaktowy weryfikując mnie i potwierdzając zerwania konta. Niestety mijają kolejne godziny a moich środków nie ma. Po ponownym kontakcie z konsultantem otrzymuję zdawkową informację ,że zerwana lokata jest na etapie realizacji i cytuję "żebym się nie obawiał ,że środki te zostaną na pewno zwrócone"
OdpowiedzUsuńPomimo zerwania lokaty w nagłej potrzebie nie mogę dysponować moimi pieniędzmi powierzonym bankowi Alior Sync i nikt nie potrafi mi odpowiedzieć na pytanie co się dzieje z moimi pieniędzmi i kiedy zostaną mi one zwrócone.Minął właśnie cały dzień a ja w dalszym ciągu nie wiem co się dzieje z moimi pieniędzmi.
Myślę, że warto z tego zrobić osobny artykuł, jeżeli czas oczekiwania będzie dłuższy niż dwa dni.
Usuń