czwartek, 22 stycznia 2015

Pseudolokata Kapitalny Rok czyli nowe oblicze Idea bank


Nie ulega wątpliwości, że oferta Idea banku jest największym rozczarowaniem pierwszego miesiąca nowego roku. Do niedawna oferta lokat biła na głowę depozyty bliźniaków, ale od tego roku niestety uległo to już zmianie.

Trudno nie zauważyć pewniej zmiany w podejściu do klienta w tym popularnym bądź co bądź banku. O tym, że klon Idea banku czyli Lion's bank posiada tylko lokaty wabiki wie każdy. Aby założyć tam lokatę trzeba przyjść do oddziału na spowiedź i poddać się praniu mózgu i namowom na produkty pozalokatowe.

W Idea banku tak nie było, ale niestety zaczyna to się zmieniać. Gdy składałem reklamację na brak możliwości założenia drugiej lokaty Wielki Powrót, konsultant nie omieszkał namawiać mnie na inne rzekomo lepsze "lokaty".

Co ciekawe nawet gdy notorycznie poprawiałem rozmówcę informując go, że to nie jest lokata tylko struktura, konsultant nie dał się poprawić. W nazwie produktu istnieje zapis lokata strukturyzowana, więc w skrócie mówi lokata.

Konsultanci Idea banku wmawiają że ta struktura jest lokatą
No i proszę. Teraz w taki sposób działają banksterzy. Lokaty nie dają bankowi zarobić, robią to pseudolokaty, tworzone na jedno kopyto. Omawialiśmy już tutaj Niemieckich Gigantów, a następnie Top Gigantów.

Obie miały cechę wspólną. Namówić Bogu ducha winnych naiwnych na pseudolokatę, której powodzenie zależy od spełnienia bardzo mało prawdopodobnego warunku, że w określonym dniu aż 5 spółek jednocześnie będzie notowanych wyżej niż w dniu początku struktury. Omawiałem to zresztą szczegółowo w poprzednich artykułach tego typu.

Prawdopodobieństwo dla dwóch spółek jest już zniechęcające, a co dopiero pięciu. Ale ludzie kupują takie produkty, a skoro tak, to po co dawać lokaty lepsze od Getinowców. W końcu na strukturach nazywanych lokatami zarobić można lepiej.

Niemieccy Giganci bazowały na wpajaniu klientom, że to niemiecka solidność gra tutaj kluczową rolę. Struktura Top Giganci poszła krok dalej i wmawiała, że to najlepsze pięć spółek światowych da nam zyski, JEŚLI mało prawdopodobne wydarzenie będzie miało miejsce. I słowo JEŚLI jest oczywiście najważniejsze.

Oferty te są stale dostępne w kuluarach. A skoro się dobrze sprzedają, to wprowadza się nowe i rzecz jasna wszystkie dalej na jedno kopyto. Najnowsza pseudolokata nowi nazwę Kaptalny Rok i znów opiera się na 5 spółkach. Tym razem są to:

1 Facebook Inc - kod FB UW
2 Google Inc - kod GOOG UW
3 Nike Inc - NKE UN
4 Royal Dutch Shell Plc - RDSA NA
5 Toyota Motor Corporation - 7203 JT

A więc nieco inne spółki referencyjne, aniżeli ma struktura Top Giganci. 

W rzeczywistości ta "Lokata" wiąże się z opłatami

Nie będę się więcej rozpisywać na temat tej struktury. Zasada działania jest taka sama jak w poprzednich przypadkach i po prostu szkoda na nie czasu. Pewnie znajdą się zwolennicy tej pseudolokaty i będą wypisywać zalety w komentarzach. Bo to gwarancja zysku 2% Kwoty Lokaty w Dniu Zamknięcia Lokaty, bo to możliwość zarobku o jakich rozpowiadają konsultanci Idea banku. 

Kto chce może sobie liczyć na takie cuda. Podziękowałem rzecz jasna za rozmowę i nie chcianą nagonkę na badziewny produkt. Dzwoniłem w końcu w sprawie Lokaty Wielki Powrót, a nie strukturolokaty. Nie będzie tu oczywiście żadnych szczegółów na ten temat. Kogo to interesuje może sobie zajrzeć do kuluarów Idea banku.

Niestety dobry okres Idea banku wydaje się być już przeszłością, skoro prawdziwe lokaty zastępują marnymi podróbkami. Od nowego roku znów lansują Top Gigantów, bo to ma być Kapitalny Rok. Tyle, że niestety nie dla nas. Chyba że Idea bank będzie się już omijać szerokim łukiem i szukać lepszej alternatywy do modłów o koniunkcję pięciu supernowych.

Ciąg dalszy: Jakie były wyniki struktur w Idea bank

29 komentarzy:

  1. Nie mam uprzedzeń jestem stosunkowo młody (30L) ale gdy słyszę tylko w słuchawce "niemiecka solidność" bądź "niemiecka jakość" działa to na mnie tak strasznie odpychająco że na tym rozmowa się kończy, byłem i pracowałem w Niemczech, są podobne produkty jak w Polsce i tam na zachodzie zdarzają się często wielkie wpadki z jakością produktów i niedoróbki, dodatkowo mając świadomość jacy byli Niemcy w latach Pierwszej i Drugiej Wojny Światowej takie hasła o niemieckiej solidności, jakości czy lepszości produktów działa strasznie odpychająco, więc argument IDEA Banku staje się wręcz przeciwny i odpychający.
    Pytając znajomych przekazali mi podobne odczucie więc banksterzy nie odrobili lekcji.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałem już napisać o marności Idei w komentarzach a tu sam mnie uprzedziłeś. Coś złego się dzieje i ciekaw jestem dokąd to zmierza. Już Getin zaczyna przebijać Ideę Jeszcze ta jednodniówka jakąś atrakcyjność daje choć % też już blado się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. No wlasnie, to do jakiego banku wskoczyc? bo przyznam sie ze po Wolominku znow wlozylem do Idea Banku. Ciagle szukam czegos fajnego co by wszystkich jajek w jednym koszyku nie trzymac?;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Neo 3,60, Getin 3,50 dla nowych. Nie wiem czy jest coś ciekawszego inni niech się wypowiedzą

    OdpowiedzUsuń
  5. To samo ja mam problem po wołominku i nadal nie wiem gdzie kasę ulokować - chyba kilka spółek w obligacje korporacyjne -?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ofert nie brakuje. Opisałem na PP3 już pięć różnych spółek, które w styczniu zbierają zapisy. Przed chwilą dostałem szóstą:-)
      Postaram się opisać jutro...

      Usuń
    2. Polcam -Kiedyś pisałeś ze trzeba dywersyfikować portfel oblikacji ze w jedną spółkę byś w ładował nie wiecej niż 20 tyś
      To w moim przypadku musiał bym kupić 15 spółek - czyli taki mały fundusz prywatny -?

      Usuń
    3. To jest moja strategia, która pozwala mi spać spokojnie i nie przejmować się nawet upadkiem jednej czy dwóch z nich.

      Ludzie pakują i więcej. Ostatnia grudniowa świetna oferta Leasing Expert wymagała na start 40.000 zł, mi się udało kupić za 20k poprzednią emisję, ale gdybym jej nie miał pewno bym się skusił bo spółka jest wyjątkowa.

      Te 20k to duże uogólnienie i wynik mojego 3 letniego doświadczenia na tym rynku. Każdy jednak może mieć swoje strategie. Chociaż nawet gdybyś chciał na upartego znaleźć 15 spółek, zajmie ci to 2-3 miesiące.

      Rozsądniejsze jest pakowanie kwot adekwatnych do ryzyka. Mniejsze ryzyko, to większa kwota inwestycji. I nie pakuj wszystkiego w obligacje. To fajny rynek, ale nie należy przesadzać.

      Usuń
    4. "To jest moja strategia, która pozwala mi spać spokojnie i nie przejmować się nawet upadkiem jednej czy dwóch z nich."

      Polcan, czytam ostatnio o tych obligacjach coraz więcej i pewnie w to wejdę, ale wytłumacz mi proszę powyższe zdanie.
      Jak można nie przejmować się upadkiem spółki? Czy nie tracisz wtedy zainwestowanych 20k? OK, jest postępowanie upadłościowe, ale może nie być już jak odzyskać tej kasy i jesteś 20k w plecy - mylę się?

      Usuń
    5. Opracowana strategia jest wynikiem długiego pobytu na rynku obligacji. Zyski są tutaj o wiele większe, moje najlepsze papiery dają 15%. Odsetki jakie do tej pory zgarnąłem przekraczają już kwoty inwestycji.

      Jeśli emitent upadnie to owszem kwota zostaje zamrożona na okres upadłości. Ale nawet gdyby kasę szlag trafił, to dywersyfikacja pozwala uważać, że zamiast średniego 10% mam np lokatowe 4%.

      Różnica owych 6 pp to właśnie owe zainwestowane 20k. Na tym właśnie polega fenomen obligacji. Pierwsze pięć wykupów, od 23% począwszy, jest zakończonych, co miesiąc mam nowe odsetki w granicach 10% więc nawet gdyby upadły teraz 2 spółki to ograniczy to zysk do obecnych lokat.

      A przecież dalej miałbym prawo do majątku spółki:)

      Usuń
    6. Prosty przykład uświadamiający ile kasy i przez jaki czas trzeba inwestować, by utrata 20k nie robiła na nas wrażenia.
      Załóżmy, że masz 100k do zainwestowania na 3 lata.
      Dzielisz po 20k na 5 spółek.
      Każda przynosi średnio 10% rocznie czystego zysku (czyli 10% netto rocznie).
      Ale jedna z tych 5 spółek upada w ostatnim, 12. kwartale (tracimy 12. wypłatę odsetek i zainwestowane 20k).
      Nasz zysk z 4 spółek:
      4 * 20k * 10% * 3 = 24k
      I odsetki zarobione na spółce, która upadła:
      20k * 10% * 2,75 = 5,5k
      Łącznie zarabiamy 29,5k, ale tracimy 20k, więc jesteśmy 9,5k do przodu.
      Czyli 9,5% na czysto przez 3 lata.

      Porównując to z lokatami 4% brutto (3,24% netto) - tu w 3 lata miałbyś pewne 9,72%, czyli więcej.

      Oczywiście nie uwzględniłem procentu składanego (co 3 miesiące przychodzą odsetki z obligacji), ale przecież lokaty wabiki też można zakładać na krótki okres 1-3 miesiące, więc w przybliżeniu nie popełniam tu błędu.

      Oczywiście trudno już znaleźć lokaty 4% brutto.
      Więc podsumowując, jak Ci jedna spółka upadnie po 3 latach, to faktycznie obligacje są lepsze, bo masz jeszcze majątek tej spółki.

      Pozdrawiam :)

      Usuń
    7. Policzone dobrze ...tylko gdzie sa obligacje sensownej spółki z oprocentowaniem 12,4% (10% netto)_Nie oszukujmy sie gdy "nasza spółka" pada muszą być straty, ale to nie znaczy ze obligacje korporacyjne są be Trzeba tylko mieć tą świadomości...i trochę szczęścia

      Usuń
  6. Co o tym sądzicie? UFK Obligacji Korporacyjnych Open Life - jest to fundusz który co kwartał wypłaca odsetki - od 50 tyś wejście 1% za zarządzanie chyba 2 % Dla mnie ma to być alternatywa dla coraz niżej oprocentowanych lokat i sposób na ochronę kapitału plus mały zysk przy niewielkim ryzyku. Macie jakieś przemyślenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest rzecz jasna fundusz obligacji, a nie obligacje czego nie należy mylić.

      Usuń
  7. Polcan, jak myślisz warto pchać się do Santandera na 3,5% na 3 lata? Będę podskakiwał za dwa lata patrząc na lokaty 0,5-1% czy może będzie powrót do 6 ?

    OdpowiedzUsuń
  8. Z lokat dla większych kwot (200k) ciekawa jest w Noble Bank. Oprocentowanie 4,25% na 2M. Ostatnio ich skrytykowałem za opłatę za konto 99 PLN /mc ale okazuje się, że po założeniu tej lokaty jest się zwolnionym przez rok z opłat. Całość załatwiłem w może w 30 minut w miłej atmosferze - bez naciągania na inne produkty. Dodatkowo można założyć lokatę na 3,6% na dowolną kwotę na okres 3M (którą można jakoś podkręcić do 4% ale już w to nie wnikałem bo było to poza moim zakresem) ...

    OdpowiedzUsuń
  9. A Ping-Pong ... pingnął już na okrągłe 3%.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zła wiadomość: od dziś w Idea Ping Pong już na 3%. Co miałem - wycofałem. Bez komentarza.

    OdpowiedzUsuń
  11. Spadają % depozytów na rynkach, jak spadną stopy % to dalej spadek będzie widoczny na rynku... Zamiast narzekać to przyzwyczacie się do trendu... Na tle Europy zachodniej mamy wysokie %... Jeżeli marzycie o wysokich % to powoli zapomnijcie... Lokata to koszt dla banku wiec nie będzie płacił niewiadomo ile tylko dlatego, że klienci chcą... Kapitał ma pracować na rynku a nie kisić się w bankach... Taki jest cel rządzących w pl jak i na świecie ;-) albo pogodzicie się z tym albo inwestujcie na rynku... Jeżeli chcecie więcej to ryzykujcie... I nie narzekajcie na produkty bo są lepsze i gorsze, wasz wybór z czego korzystacie. Każdy chce gwarantowany, duży zysk tylko skąd on ma się wziąć... Eksperci od ekonomi ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Kapitał ma pracować na rynku a nie kisić się w bankach"
      Tak... pani bierze kupkę pieniążków z mojej lokaty, zamyka ją w pudełeczku, chowa do sejfu i kisi...
      Ekspert od ekonomii...

      Usuń
  12. Otrzymałam niedawno (czerwiec 2015) kartę produktu "Kapitalnego Roku" i obecnie opłaty zarówno administracyjna, jaki i subskrypcyjna i manipulacyjna wynoszą 0% kwoty lokaty.

    OdpowiedzUsuń
  13. Mialam obawy czy ulokowac kase w Niemieckich Gigantach. I mile zaskoczenie. 6.08.2015 skończyla mi sie lokata i dostalam 9% odsetek minus podatek. Zadnych oplat mi nie potracili.Mama jeszcze 2 lokaty tego typu i mysle, że też dobrze na nich wyjde.

    OdpowiedzUsuń
  14. no cóż, złowili mnie jako jelenia na te swoje lokaty struktury. Zrobili mmnie na 150 tys zł. Byli tak namolni , tak pieknie snuli wizje zarobienia i zakończenmia lokaty juz po roku, przeciez idą mistrzosttwa europy w piłce noznej, ach cuda na kiju, sukinsynom uwierzyłem. Teraz mam za swoje. Przez trzy lata będa obracac moimi jedynymi oszczędnościami, alez jestem głupi. Tyum swoim słodkim pierdzeniem załatwili mnie, a teraz jak już wzięli swoje prowizje to ani mordy nie uchylą, pewnie siedzą cichutko i się śmieją z frajera. Nie dajcie się im. Od razu zlewajcie ich. Doradcy idea banku dopriowadzą was do ruiny.no cóż, złowili mnie jako jelenia na te swoje lokaty struktury. Zrobili mmnie na 150 tys zł. Byli tak namolni , tak pieknie snuli wizje zarobienia i zakończenmia lokaty juz po roku, przeciez idą mistrzosttwa europy w piłce noznej, ach cuda na kiju, sukinsynom uwierzyłem. Teraz mam za swoje. Przez trzy lata będa obracac moimi jedynymi oszczędnościami, alez jestem głupi. Tyum swoim słodkim pierdzeniem załatwili mnie, a teraz jak już wzięli swoje prowizje to ani mordy nie uchylą, pewnie siedzą cichutko i się śmieją z frajera. Nie dajcie się im. Od razu zlewajcie ich. Doradcy idea banku dopriowadzą was do ruiny.

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie jesteś sam.Ja też utopiłam ponad 100 tys. w struktury Idei.No trudno!Za to do pasji doprowadza mnie nowa strona cloud banku.Beznadzieja!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dołączam do grona osób które zamrozily pieniądze w lokacie strukturyzowanej. To pocieszenie dla innych - NIE JESTEŚ SAM. Po roku 1,5% odsetek. Zwrot pieniędzy do 3tygodni zgodnie z uwową. To lekcja którą musza odrobić naiwni. Potwierdzam strona Cloud katastrofa im mniej konkretów tym lepiej ......dla banku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Idea Bank podaje nieprawdę o lokatach strukturyzowanych- nie wierzcie i omijajcie z daleka!!! Na domiar złego maja niedopracowany system weryfikacji danych przez telefon a wirtualny bank najzwyczajniej w świecie nie działa.

      Usuń
    2. Idea Bank podaje nieprawdę o lokatach strukturyzowanych- nie wierzcie i omijajcie z daleka!!! Ja zamroziłam oszczędności życia /na kupę czasu/ moje i mojej rodziny na 0 procent. Na domiar złego maja niedopracowany system weryfikacji danych przez telefon /pracownicy mylą wprowadzając dane a ty musisz pokonywać setki kilometrów by wyjaśniać sprawę w oddziale banku, nie ma też pełnomocnictw do obsługi konta telefonicznego, wskutek tego jeśli zadeklarujecie się zarządzać komuś kontem on-line to czeka was gehenna/ a wirtualny bank w systemie najzwyczajniej w świecie nie działa.

      Usuń
  17. Potwierdzam działanie Lion's banku i Idea Banku - naciągają na niekorzystne lokaty strukturyzowane, a potem na produkty bez gwarancji kapitału.
    Zwabili mnie dobrze oprocentowaną lokatą i dali zarobić 700 zł w 3 m-ce (od 100 tys.). Następnie naciągnęli na Top Gigantów, co oznacza dla mnie, ni mniej ni więcej, tylko zamrożenie 100 tys. na 3 lata (do czerwca 2018) bez żadnego zysku (czyli stratę ok. 5-6 tys.).
    Niedawno zaproponowali mi "wyjście z twarzą", której rzekomo nie chcą stracić, po tym jak wpakowali mnie w ten niekorzystyny produkt. Mianowicie chcą dać mi możliwość wycofania z TG7 i proponują mi 3 % kapitału oddać za rok (pod warunkiem, że znajdę kolejną kasę: min. 20 tys. i założę u nich lokatę na 12m), a pozostałe 97% kapitału ulokować w cudownym produkcie, który zarabia zawsze i mają do niego dostęp tylko nieliczni, przy czym tym razem nie dają gwarancji zysku i uwaga: BEZ GWARANCJI KAPITAŁU...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. hahahaha, to co opisujesz, to klasyka działania całej ferajny LC :) Wszyscy o tym wiedzą od lat, a ciągle znajduj się jeszcze leszcze :)
      Moja rada, nic już nie rób, niech zostanie tak jak jest na te dwa lata, wytrzymaj do końca, trudno trzeba pogodzić się z tym, że się nie zarobi, ale przynajmniej nie straci.
      Nie wchodź w żadne propozycje, bo wylądujesz jak Kwinto i Machulski będzie musiał nakręcić trzecią cześć :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...