Pod ostatnim rankingiem kont pojawiły się niepokojące wpisy odnośne podejrzanych praktyk stosowanych w popularnym BGŻOptima. Już pierwszy wpis zasygnalizował, że bank sprawdza saldo w... zamkniętym koncie.
Uważajcie na oprocentowanie w BGŻ Optima. Nie widać go w systemie. Po miesiącu zauważyłem niższe odsetki. Zadzwoniłem i okazało się ze mam nie promocyjne, gdyż na koncie przed jego zamknięciem miałem pewne środków dniu tzw ). Rachunek zamknąłem i po miesiącu założyłem nowy, Myk bankowców polegał na tym ze nowy rachunek założono o tym samym numerze, więc saldo początkowe odniesiono do dnia w którym miałem środki na starym koncie. Sztab ludzi w Paribas pracuje jak nas nabrać.
Więc uważajcie i dzwońcie. Moja strata jest niewielka więc nie będę robił reklamacji itp. Tylko wycofam środki.
Jak się okazało nie był to jedyny przypadek, lecz norma. Potwierdzają to liczni czytelnicy tak w kolejnych komentarzach jak i w mailach do mnie. Odpowiedź na powyższy niepokojący komentarz mówi sam za siebie.
Nowe środki dotyczą także zamkniętych kont! |
U mnie to samo. Zamknąłem rachunek bo 5 kwietnia /badanie salda/ było w Optimie sporo grosza i po po kilku dniach otwarłem nowe. Niestety sytuacja jak u Ciebie z odsetkami. Myślę, że gdyby Optima nie zaczął kombinować z dniem badania salda to nie byłoby tego cyrku z zamykaniem kont. Kiedyś wiadomo było jaki dzień będzie ostatnim na ewakuację a teraz niekoniecznie. Chyba że o to chodziło Optimie. Może polcan trochę by się tym zajął. Bo jak to jest, że wypowiadasz umowę z bankiem, po miesiącu rachunek jest zamykany, reszta środków wpływa na podany rachunek w innym banku. Nie masz już dostępu do bankowości internetowej. Po kilku dniach składasz wniosek o otwarcie rachunku, otrzymujesz nową umowę ramową ze starym numerem rachunku, starym loginem, hasłem, starą historią i rzecz jasna starym saldem na dzień badania. Mnie tu jakoś coś nie pasuje.
Nie posiadam konta w Optimie już od dłuższego czasu, wydaje się jednak, że Optima powinna informować swoich klientów o tym, że jakie mają realne oprocentowanie w bankowości internetowej.
Niestety tak się nie dzieje. Podobnie jest w przypadku Millennium, gdzie nie ma żadnej informacji o tym jakie mamy realne oprocentowanie, co daje bankowi furtkę do przyznania, zdecydowanie niższej standardowej stawki.
Szczegółowo sprawę z Optimą opisała Gabriela, której bank odpowiedział dlaczego tak się dzieje:
Widzę, że zachowanie Optimy jest nieco dziwne nie tylko dla mnie, dlatego opiszę podobną historię. Otóż nie wycofałam środków przed 5 kwietnia - zrobiłam to 7 kwietnia – co niestety nie było dla mnie korzystne procentowo bo dzień badania salda to 5 kwietnia. Jako, że akurat nie miałam większych wolnych środków nie zmartwiło mnie to zbytnio. Natomiast w maju spodziewałam się gotówki bo kończyły mi się lokaty w Idei i chciałam sobie zapewnić stan konta w Optimie 0,00 na wszelki wypadek. 8 kwietnia złożyłam wniosek o zamknięcie rachunku a 6 maja otrzymałam przelew z Optimy w tytule; przelew środków zgodnie z dyspozycją dotyczącą zamknięcia rachunku. Spróbowałam zalogować się do konta ale już było nieaktywne.
11 maja ze strony banku złożyłam wniosek o otwarcie rachunku, wykonałam przelew inicjujący i czekałam na jego zwrot na konto gdyż spodziewałam się nowego loginu czy też hasła. Już nie pamiętam jaką informację otrzymałam. Przelew zwrotny nie dotarł ale na maila otrzymałam nową Umowę Ramową z dniem 12 maja 2016 r., w którą jakoś szczególnie się nie wczytywałam. Kurczę no nie pamiętam jak się pierwszy raz zalogowałam i skąd otrzymałam login czy hasło. No jakaś pustka w głowie:). Zresztą to nieważne- zalogowałam się i widzę, że jestem na starym koncie. Login i nr rachunku ten sam, historia i wszystko stare. Co jest?
Napisałam wiadomość do banku z
zapytaniem jak to jest z tym rachunkiem czy jest nowy czy stary. W
odpowiedzi otrzymałam
Szanowna Pani,
Dziękuję za przesłaną korespondencję.
Uprzejmie informuję, że w przypadku Konta Oszczędnościowego, otwartego ponownie w ciągu 12 miesięcy od daty zamknięcia poprzedniego rachunku, Klient otrzymuje taki sam numer rachunku oraz numer login. Jednakże nie zmienia to faktu, że jest to nowa Umowa Ramowa.
Szanowna Pani,
Dziękuję za przesłaną korespondencję.
Uprzejmie informuję, że w przypadku Konta Oszczędnościowego, otwartego ponownie w ciągu 12 miesięcy od daty zamknięcia poprzedniego rachunku, Klient otrzymuje taki sam numer rachunku oraz numer login. Jednakże nie zmienia to faktu, że jest to nowa Umowa Ramowa.
Podkreślenie moje.
Po takiej odpowiedzi uznałam, że
jednak jestem w posiadaniu nowej Umowy Ramowej z Bankiem czyli jestem
klientem od 12 maja 2016r i moje saldo na dzień badania wynosi
0,00. Akurat w maju Idea dała fajny procent /wakacyjny 3%/ i
wszystkie środki tam zostały, ale przez kilka dni trzymałam w
Optimie trochę pieniędzy w przekonaniu, że mam 2,6%. Wczoraj
zauważyłam dwie kwoty odsetek na koncie. OK- myślę sobie trzeba
znowu zapytać bank o saldo na moim rachunku i jak ma się to do
odsetek. Otrzymałam taką odpowiedź :
Szanowna Pani,
dziękuję za przesłaną korespondencję.
Uprzejmie informuję, że zgodnie z obowiązującą Tabelą Oprocentowania saldo początkowe jest brane pod uwagę z dnia 05.04.2016r. niezależnie od tego czy zamknęła Pani w międzyczasie Konto i uruchomiła je Pani ponownie. Saldo na dzień 05.04.2016r. wynosiło na Pani koncie...
Szanowna Pani,
dziękuję za przesłaną korespondencję.
Uprzejmie informuję, że zgodnie z obowiązującą Tabelą Oprocentowania saldo początkowe jest brane pod uwagę z dnia 05.04.2016r. niezależnie od tego czy zamknęła Pani w międzyczasie Konto i uruchomiła je Pani ponownie. Saldo na dzień 05.04.2016r. wynosiło na Pani koncie...
Kwotę wykropkowałam ale zapewniam,
że nie wynosiła 0,00:)
Zdaję sobie sprawę, że bankowi nie
podoba się takie zamykanie i otwieranie rachunków i dlatego tak
postanowił ale w moim przekonaniu, jeśli rachunek został zamknięty,
to powinien być zamknięty definitywnie. Ewentualnie login ten sam
przy otwarciu nowego rachunku – tak jest w innych bankach. No bo
jak można zamknąć konto i ponownie je uruchomić. Lepiej
brzmiałoby zawiesić:) Nie chce mi się czytać regulaminów bo być
może jest to gdzieś napisane. Poza tym to między innymi ta
niewiadoma co do dnia badania środków na koncie powoduje takie
zachowania klientów.
Heh, czyli optima to taka sama banksterka jak inne - wszystko tylko aby wydymać klienta i wykorzystywać każdy kruczek przeciwko niemu. Zero zainteresowania renomą i dobrą opinią, tak żeby chciało się tam wracać.
OdpowiedzUsuńMnie jak narazie nie zawiódł tylko Eurobank. Ciekawe jak długo...
a w czym cię nie zawiódł? W oprocentowaniu max 2,25% max 50 tys? Przy takiej mało interesującej ofercie to już byłby szczyt gdyby jeszcze coś kombinowali.
UsuńBez przesady - na początku roku była lokata 50 tys. na 6 mies. średnio na 3% i łapali się na to starzy - ogólnie
UsuńEurobank nie dyskryminuje starych co mi się bardzo podoba.
Jak widać nie tylko banki to cwaniaczki. Tu już nie można nazwać osób, które zamykają konto by po 2 dniach znów je otworzyć jako nowy klient osobą sprytną, czy wyjadaczem wisienek tylko cwaniaczkiem (z zabarwieniem ujemnym), próbującym wykiwać w tym wypadku bank. Nasza pazerność nie zna granic (co widać po rzucaniu się na dodatkowe 50 zł z karkołomnymi warunkami). Wystarczy wybrać na kilka dni wcześniej pieniądze (max było chyba 2 tyg - też się przejechałem na tym wtedy). A jeśli się nie zdąży lub nie trafi to trudno a nie cwaniakować i mieć jeszcze do banku pretensje. Z B.Millenium to się zgodzę. Tam nigdy nie wiadomo jakie jest oprocentowanie i strasznie lawirują dlatego im podziękowałem.
OdpowiedzUsuńNie wiem czy wszyscy tak mają, ale u mnie nie widać całego tekstu, który jest na czerwono. Polkan jak nie jest to problem to odpisz do ilu miesięcy od zamknięcia otrzymuje się ten sam rachunek?
OdpowiedzUsuńWieczorem będę mieć dostęp do laptopa to poprawię bo jak widzę tekst banku wychodzi poza kolumnę główną.
UsuńJuż powinno być widać cały tekst poprawnie.
UsuńZmienił się też sposób naliczania odsetek.Ostatnio naliczyli za 30 dni maja bo 1 maja naliczyli razem z kwietniem.Oj pomieszała ta optima...
OdpowiedzUsuńTo Paribas pomieszał. Po jakiego grzyba za każdym razem przelewając pieniądze z Optimy trzeba wpisywać imię i nazwisko odbiorcy ?? Przecież można tylko przelać pieniądze na jeden powiązany rachunek w którym zawarte jest już imię i nazwisko. Czy ktoś mi to wytłumaczy ?
UsuńFaktycznie - strasznie wnerwiające to wpisywanie imienia i nazwiska na zadeklarowane konto. Dobrze, ze adresu nie trzeba.
Usuńwedług mnie Optima ewidentnie łamie Prawo Bankowe i powinna być solidnie ukarana. Łamane jest ono w Art. 105a pkt 2.
OdpowiedzUsuń"Instytucje, o których mowa w ust. 1, mogą, z zastrzeżeniem ust. 3, przetwarzać informacje stanowiące tajemnicę bankową w zakresie dotyczącym osób fizycznych po wygaśnięciu zobowiązania wynikającego z umowy zawartej z bankiem lub inną instytucją ustawowo upoważnioną do udzielania kredytów, pod warunkiem uzyskania pisemnej zgody osoby, której informacje te dotyczą. Zgoda ta może być w każdym czasie odwołana."
Ustawa wyraźnie mówi, iż bank aby w jakikolwiek sposób miał upoważnienie do użycia danych w wygasłej już umowie, MUSI mieć pisemną zgodą osoby zainteresowanej. Czy PNB wystąpił do kogokolwiek o taką zgodę? Zgodę na użycie zapisów stanowiących tajemnicę bankową z poprzedniej umowy.
anonimowy 15:07
OdpowiedzUsuńKonieczność wpisywania imienia i nazwiska właściciela rachunku powiązanego może wytłumaczyć Ci tylko BGŻ Optima.
Ja skasowałem konto w Optimie jeszcze w kwietniu i dopóki Idea Zoska Pro będzie dawać realnie 2,74 % (3%) bez limitu środków i bez limitu czasowego to wszystko idzie tam. Walcie się, "panowie" z Optimy, Millenium, itp.!
OdpowiedzUsuńDlaczego realnie 2,74?? Moim zdaniem jest max.2,7% .
UsuńJeśli będziesz co miesiąc wypłacać odsetki i umieszczać je na koncie z oprocentowaniem wyższym niż to co daje Zoska Pro powyżej 10-krotności, to tak. Ja wstępnie liczę całą kwotę w odniesieniu rocznym.
Usuńu mnie nieprawidowo naliczyli odsetki, zgodnie ze zmiana definicji "nowych środków" wypłaciłem przed data 08.02.2016 srodki z konta 97 000, aby po nowym terminie znowu były uznane za "nowe", okazało sie że bank rzeczywiście od 09.02.2016 naliczył prawidlowo odsteki i uznał 97 000 za nowe, ale nie zapłacił za okres przed wycofaniem tj. 01/02- 08.02 żadnych odstetk, pomimo że środki były na koncie...reklamacja która złożyłem nie została uznana, przestrzegam i zalecam kontrolę na bieżąco slawek
OdpowiedzUsuń