piątek, 21 kwietnia 2023

8% na KO + 400 zł na start w Santander oraz planowane zmiany od 1 lipca

Czas płynie nieubłaganie, a wraz z nim kończą się różne promocje co powoduje, że musimy z góry zacząć kombinować jakie trzeba zrobić roszady. Niebawem kończy mi się promocja KO w Getin, więc środki powędrują do Santandera, gdzie bank gwarantuje 8% o czym warto przypomnieć. Jednocześnie jak się okazuje ten bank od lipca szykuje nam zmiany. Jakie?

Dyskusje prowadzicie już od pewnego czasu o tych zmianach, a ja dopiero dziś dostałem informację o nich od banku. Okazuje się, że bank wysłał swoim klientom informację o nich w bankowości internetowej i dotyczą Konta Jakie Chcę, które posiadałem tylko chwilę, na czas premii za wynagrodzenie, ale szybko zlikwidowałem.

Tutaj zgarniesz 400 zł za konto w Santander i założysz KO na 8%

Na marginesie trwa promocja konta z 8% na którym można zgarnąć 400 zł przy czym 300 zł jest w formie gotówki oraz 100 zł w postaci eVouchera do Sodexo. Promocja powoli zbliża się do końca i potrwa jeszcze tylko kilka dni do 30 kwietnia 2023. Szczegóły można znaleźć niżej, niestety karencja w dalszym ciągu sięga tutaj aż 1 kwietnia 2019.

W bankach jest zwykle tak,że warto sobie zatrzymywać stare konta, bo oferują lepsze warunki od nowych. Stare konto 123 daje wyższe zwroty za rachunki, a to główny powód dla którego konto w tym banku jest nieruszalne.Zaś skoro zmiany dotyczą konta Jakie chcę, jak rozumiem nie dotyczy to konta 123. Nie jestem jednak tego pewny, więc wyślę niebawem zapytanie w tej sprawie.


Bez względu na to jakie będą zmiany warto korzystać tutaj z KO na 8% taka stawka bowiem jest gwarantowana do 29 czerwca bez względu na to kiedy wpłacimy tutaj środki, a więc przed wejściem w życie zmian o których bank obecnie informuje. Co zatem się zmieni?

Na powyższym screenie widzimy, że bank wymagać będzie... wydania 300 zł kartą dopasowaną. Rzecz kompletnie nie do zaakceptowania i gdybym miał konto jakie chcę byłoby to pierwsze konto do odrzutu. Brak spełnienia tego warunku wiąże się z naliczeniem opłaty w wysokości 6 zł. Na domiar złego sama karta kosztować będzie 9 zł więc w sumie bank ogoli nas na 15 zł miesięcznie., Tak po prostu.

W zamian dostajemy niby korzyść w postaci obniżenia opłaty za wypłatę. Chyba każdy z nas do wypłat używa karty dającej darmowe wypłaty z naszego głównego lub tymczasowego banku. Zawsze też można korzystać z darmowego blika więc taka łaska to jedynie żerowanie na niewiedzy klienta. Nieładnie.


 

Obniżenie opłat mamy też na pakiecie bankomatowym, kolejna totalnie nieistotna informacja dla tych co nie znają się na tym jak unikać bankowego haraczu. Oj zaskakuje mnie niemile ten bank. W zamian bank namawia nas na Konto Santander Max, tyle że tutaj mamy opłatę 15 zł bez żadnych warunków. A więc w kolo Macieju, i tak źle i tak niedobrze.


Dawno nie widziałem tak beznadziejnych zmian, jedyną furtką wydaje się darmowe konto Standard, ale te jak widzimy wyżej to nowa nazwa na dawne konta: Wydaje&Zarabiasz, Wydajesz&Zarabiasz Plus, Konto Aktywni 50+ oraz Konto 24.pl

Na powyższej liście konwersji nie ma starego dobrego konta 123. Ciekaw jednak jestem jak się ma sprawa w tym przypadku. Wie ktoś?

Regulamin promocji 400 zł w Santander na start

51 komentarzy:

  1. Konto 123 płatne wpłaty pieniędzy w oddziale i wypłaty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tu jest jeszcze pytanie czy w nowym koncie zamiast KJCh będą darmowe przelewy natychmiastowe. Na razie nie doczytałem ale akcentowanie tej opcji w koncie Select nakazuje to sprawdzić dla nowego konta

    OdpowiedzUsuń
  3. Kojarzę coś że zrównali dawno temu dopłaty do rachunku na wszystkich kontach do 1%

    OdpowiedzUsuń
  4. Jedyna droga jest zamiana na Select, bo nie problem wlac z innego banku 10 tys. i wylac. Na razie sie wynosze, zamkne konto przez przeniesienie do CA i zgarne dodatkowo 300zl, wiec nowy bank zamknie mi juz to konto. Dla darmowosci jeszcze przelanie 500zl w maju i jedna transakcja bezgotowkowa oraz zwrot za rach 8-maja i good bye Santander.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie będzie promocja dla nowych klientów konto Max osobiste

    OdpowiedzUsuń
  6. Polcan albo ktoś z czytelników, czy oprocentowanie promocyjne konta oszczędnościowego w PKO widać dopiero na następny dzień ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem czy dopiero na drugi dzień, ale na pewno nie zobaczysz tego w aplikacji nawet po wielu dniach. Widać to tylko na kompie.

      Usuń
    2. Wiem, pamiętam twoją odpowiedź. Jednak w iPKO widzę 2%.

      Usuń
    3. U mnie było widać na drugi dzień

      Usuń
    4. Dzięki. Na następny dzień w iPKO jest wszystko opisane.

      Usuń
    5. Właśnie dodali w apce IKO widok oprocentowania promocyjnego. W szczegółach, na dole jest lista rozwijalna.

      Usuń
  7. Pewnie nie można będzie zmienić z kjc na konto standard.
    Ani tego konta standard założyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Gdzie można znaleźć oficjalną informację banku o tych zmianach od lipca 2023? Na ich stronie WWW cisza, w dokumentach tak samo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wczoraj dostałem informacje smsem, że jest w poczcie wewnętrznej bankowości.

      Usuń
    2. https://drive.google.com/file/d/1Gl87A4DfbEgKmwTYWxoOgG33phdclvGD/view?usp=sharing

      Usuń
  9. Znalazłem Taryfe pod linkiem:
    https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/bc-najlepszekonto-prod-gcp/2023-04/9415538c-a3c9-4c2d-a4f9-3eb699e8b3bb.pdf?369fbcfa74

    OdpowiedzUsuń
  10. Jest jako wiadomość w systemie, ale ostro kombinują. W wiadomości jest skrótowe info o najważniejszych zmianach i dopisek że szczegóły oraz "informacja co zrobić jeśli nie akceptujesz zmian" jest w załącznikach. Ale w tych załącznikach tej informacji nie ma. Ja wiem jak i kiedy wyrazc sprzeciw (od razu to zrobiłem) ale jeśli ktoś mniej zorientowany...I mam wrażenie, że na to liczą

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpłynie im trochę klientów to może będą potrzebować nowych i załapię się na jakąś promocję z bonusami. Bo na razie pozyskanie nowych maja w czterech literach. Karencja 4 lata,

      Usuń
    2. Możesz wyjaśnić co należy zrobić i czy można online bez wizyty w oddziale?

      Usuń
    3. Dzwoniłem na infolinię. Mówili, że online nie ale telefonicznie i mailem można (nie wiem na ile skutecznie bo pytanie czy nie będą kombinować z jakiego maila to wysłałeś).
      Skoro już zadzwoniłem to od razu zleciłem telefonicznie, sprzeciw został przyjęty (poprosiłem o potwierdzenie mailem i takowe po rozmowie otrzymałem).

      Usuń
  11. Miesiąc temu pisałem o perypetiach w Pekao(jako byłego klienta Idea Banku.
    Wpłaciłem w kasie 11400USD i zleciłem otwarcie lokaty na 3%/6M. Panienka się gimnastykowała i powiedziała, że system blokuje i się nie uda. Złożyłem reklamacje jedną, drugą, trzecią i poleciałem na urlop. Po urlopie u dyrektora oddziału (Warszawa ul. Grójecka) złożyłem 4 reklamację na poprzednie 3, a dyrektor powiedział, że mogę sobie składać do woli. Spytałem gdzie mogę złożyć skargę na postępowanie banku i mi grzecznie acz stanowczo powiedział, że do KNF.
    Tego samego dnia zadzwoniła panienka z okienka i zaprosiła mnie do oddziału.
    Powiedziała, że ma korzystną propozycję. Nie może założyć lokaty 3%/6M bo minęło za dużo czasu ale może założyć lokatę negocjowaną USD/3,5%/150dni. Wyszło na to samo, choć niesmak pozostał.
    Czy jutro jak wpłacę 100tys USD uda się jej założyć nową lokatę 3%/6M, która jest w ofercie, odpowiedziała, że NIE WIE.
    Przestrzegam byłych klientów Idea Banku przed PEKAO. Niekończące się kłopoty.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiem,dziękuję,znam ten bank z autopsji.Miałem z nim złe doświadczenia w przeszłości.Trzymam się od tego g...a z daleka.Mnie,byłemu klientowi Idea Banku,po przejęciu tego ostatniego przez Pekao,Bank wypowiedział umowę wszystkich rachunków z powodu utrzymującego się przez kilka miesięcy zerowego salda.Nie musiałem kiwnąć palcem,żeby się wypisać z Pekao.To najlepsze,co mógł zrobić dla mnie ten bank.Jestem mu bardzo wdzięczny,że mnie tak sprawnie uwolnił od siebie.:):):)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dla mnie najśmieszniejsze w Pekao jest to, że po zalogowaniu do bankowości internetowej i przez aplikację zamiast aktualnego oprocentowania konta oszczędnościowego pomimo korzystania z promocji na 8% wyświetla kreskę tak jakby sami nie wiedzieli ile jest albo w ogóle nie było nic a jak zgłosiłem im tą uwagę to skwitowali, że oprocentowanie powinno się wyświetlać prawidłowo i olali

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pekao nie wyświetla się oprocentowanie przy KO.
      Na szczęście nam umowę na to konto z wyraźnie zaznaczonymi 8% więc podkładkę mam.

      Usuń
  14. W najnowszej aktualizacji apki PKO BP dodali podgląd oprocentowania promocyjnego dla nowych środków na KO.

    OdpowiedzUsuń
  15. Citi dało mi kartę kredytową w promocji 600 PLN +300 w bonach. Ale chodzi o to że limit kredytowy walnęli mi taki, że mnie zamurowało. Nie miałem KK w Citi od paru lat. Da się u nich później ten limit obniżyć? Na cholerę mi taki wysoki? Przecież przy takim limicie nikt inny nie da mi już żadnej karty nawet z limitem 5 złotych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Da się. Napisz do nich w bankowości internetowej o tym, tak poradziłem ostatnio znajomej i po kilku dniach miała go już niższy.

      Usuń
    2. Mi kiedyś dali limit 4200, a po pisemnej prośbie obniżono go do 2000 i taki mam do dziś, chociaż raczej myślę i jego podwyższeniu.

      Usuń
    3. W ebankowosci idziemy do skrzynki odbiorczej, tam "napisz nową wiadomość", dyspozycje i wybieramy odpowiednie pozycje

      Usuń
    4. Mi dali kilkadziesiąt tysięcy. Liczą na to że się emeryt zadłuży? To się pomylili.

      Usuń
  16. Santander Consumer Bank nowa oferta na oszczędnościowym od dziś. Nadal 7% do 50k, dla wyższych kwot chyba nieznaczne obniżki.

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam, czy można zrezygnować z karty do KJCh i w ten sposób uniknąć konieczności wydawania 300 zł?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z karty zawsze można zrezygnować ale wtedy i tak pobiorą opłatę 6 zł za prowadzenie konta, chyba że nie mając karty wydasz Blikiem 300 zł w miesiącu to wtedy nie pobiorą tej opłaty

      Usuń
  18. Nie, bez karty należy płacić blikiem na min. 300zł inaczej 6zł. Brak możliwości konwersji z KJC czy KGP na darmowe konto standard. Jak dla mnie konto do zamknięcia, chyba że ktoś potrzebuje darmowe przelewy natychmiastowe albo wyciąga spore zwroty za rachunki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pozostaje generalnie zamkniecie, przeniesienie do innego banku (tez jest zamykane, ale mozna czesto cos ugrac w nowym np. CA za przeniesienie) lub zmiana na select (10 tys mozna latwo puscic z innego konta). Na pewno konto nie jest az tak atrakcyjne, zeby wykonywac 300zl obrotu. Najwazniejsze, ze mamy sporo czasu i mozna podjac wlasciwa dla siebie decyzje.

      Usuń
  19. Tymczasem w Banku Nowym zjazd z 8,1 na 7,7% na najlepszej ich lokacie.

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam tam jutro założyć lokatę na 40k na nowe środki (3 miesiące - 8%). W takiej sytuacji pieniądze wracają do "banku macierzystego", gdzie nadal mam ósemkę, chociaż tylko do końca maja. No i wtedy będzie ból głowy.

      Usuń
  20. Ktoś wie czy jak założę konto w Alior 1 maja, to pierwszy miesiąc nie trzeba spełniać wymagań?
    Bo póki co uczestniczę w blokomanii, i tak nie wygram, ale zawsze można próbować xdd

    OdpowiedzUsuń
  21. Może ktoś się orientuje w jaki sposób inBank liczy odsetki? Otrzymałem właśnie zwrot z lokaty opr.8,5% 3 miesiące kwota 50 tyś. Kwota która wróciła to 50860,61 zł. Dni konkretnie było 90.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co ci się nie zgadza? Belkę 19% zabrali...Kalkulatory lokat są dostępne online

      Usuń
    2. Dobrze Ci naliczyli, dla nich rok ma 360 dni

      Usuń
    3. W Inbanku rok liczy 360 dni. Teraz się zgadza?

      Usuń
    4. Policzyli Ci za 91 dni i dali ciut górką. Tylko się cieszyć ;)

      TomTom

      Usuń
    5. Dzięki Ptok za info. Jeśli tak liczą to mnie zrobili na 1 gr. :)

      Usuń
  22. PKO dziś przekazało mi informację, że szykują się do obniżek oprocentowania na KO i lokatach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale chyba dopiero co wymieniali tam zarząd, bo oprocentowanie dla ludu było zbyt niskie?

      Usuń
    2. Polcan,znasz szczegóły dotyczące tych obniżek?

      Usuń
    3. Nie, to był telefon jaki co jakiś czas mam od opiekuna konta private. Zwykle jestem zachęcany do korzystania z usług, ale dałem im znać, że są krok w tyle za konkurencja, bo mnie interesują stawki na produktach oszczędnościowych. I tutaj zostałem poinformowany, że niestety ale w tym zakresie są planowane obniżki i nje mam co liczyć na coś ciekawego. Dlatego tez napisałem wam o tym, bo jak rozumiem mamy ostatni raz 7,50% na KO i od nowej edycji będzie zjazd.

      Usuń
    4. Dziękuję za odpowiedź.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...