niedziela, 2 kwietnia 2023

Ranking kont oszczędnościowych - kwiecień 2023

Kolejny miesiąc pogarszania oferty kont oszczędnościowych. Niedawny lider z którego ewakuowałem się w miniony piątek kolejny raz zafundował nam obniżkę do 7,50% i to w dodatku ze zdecydowanie niższym limitem.

Millennium też pożegnało ósemkę z przodu, więc wygląda na to, że niebawem pożegnamy już tę fajną cyfrę. Wiele ofert widocznych niżej wkrótce może się zmienić. Velo nową edycję zaoferuje już w przyszły piątek i jeśli zachowa stawkę, to przypuszczalnie obniży limit.

Słowem czas zarezerwować sobie najlepsze stawki póki są. Najciekawiej wygląda rzecz jasna sytuacja w Pekao, gdzie do wyboru mamy 8% w wersji do 100k dla standardowego konta oraz do 200k jeśli założymy konto które sam niedawno założyłem. Omawiałem to szczegółowo w osobnym wpisie.

 

1 Velo - Elastyczne Konto Oszczędnościowe 8,00% + 600 zł na start

    8,00% - max.400k, na 3M, do 6 kwietnia 2023, saldo: 7 marca 2023

    7% - max. 10k,  na 12M, konieczność przelewania 2000 zł/m-c

Pekao Konto Oszczędnościowe 8% + 250 zł na start

    max 100k lub 200k, na 6M, do 15 maja 2023

Santander - Konto Max Oszczędnościowe 8%

   max 100k, do 9 czerwca 2023 bez względu na termin wpłaty

mBank - Moje Cele 8,00% + do 450 zł na start 

   max. 50k, 3m, do 31 maja 2023, z eKontem

5 PKO - Konto Oszczędnościowe Plus 7,50% + 100 zł na start

    max.: bez ograniczeń, 60 dni, do 27 kwietnia 2023

6 Millennium - Konto oszczędnościowe 7,50%

    max 300k, na 90 dni, do 14 kwietnia 2023, saldo na 3 marca 2023, wymagane 5 płatności kartą
    możliwość rezygnacji z bieżącej edycji by wziąć udział w kolejnej

7 Nest bank - Nest konto oszczędnościowe 7,50% + 50 zł

   max 100k, dla nowego KO przez 2M + miesiąc początkowy

8 Alior bank - Konto MegaOszczędnościowe 7,00% + 400 zł na start

     max 200k, na 3M, do 4 kwietnia 2022, saldo na 10 marca

     wymagane 5 transakcji kartą, bezpłatne przelewy wewnętrzne

Santander Consumer - Rachunek oszczędnościowy 7,00%

     max. 50k, do 24 kwietnia 2023, bezpłatne przelewy zewnętrzne, do 24 kwietnia

10  ING - OKO bonus 7,00% + do 250 zł na start

     max. 200k, na 3M, do 24 kwietnia 2023, kapitalizacja: na koniec okresu, saldo 23 lutego

 11 Toyota bank - Indeksowane konto oszczędnościowe WIBOR3M - 6,90%

     max. 100k (powyżej 100k 4,05%), wymagane konto - płatne

35 komentarzy:

  1. Halo, halo! Alior 7%, a nie 7,5.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alior już 5 płatności kartą.

      Usuń
    2. Alior "pracuje" caly czas, zeby maksymalnie pozbyc sie depozytow od ludnosci. Ciekawe, gdzie go to zaprowadzi? Nielubiane tu Pekao ma ciagle jakies oferty promocyjne na KO w PLN czy lokaty walutowe, w Aliorze totalne zero "atrakcji".

      Usuń
  2. Toyota IKO - to aktualnie 6,90%

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
  3. Santander do końca czerwca oprocentowanie 8% tylko otwierać można do 9 ego

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy zamykacie KO w Neście po wyprowadzeniu odsetek za marzec? (oczywiście pytanie do tych, którym się skończyło promocyjne oprocentowanie).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze będą odsetki za kwiecień, bo odsetki za marzec zostały wypłacone dopiero wczoraj w sobotę, więc warto je przetrzymać na KO do jutra zamiast trzymać kasę na ror. Za dwa dni bank wypłaci odsetki w maju i wtedy dopiero będzie można pomyśleć co dalej.

      Usuń
    2. A po co czekać do maja? Jutro wypłacasz odsetki i składasz wypowiedzenie w którym podajesz konto do zwrotu środków.

      Usuń
    3. Też fakt, zamykałem w ubiegłym roku konto oszczędnościowe w Getin i odsetki wylądowały od razu na ror mimo, że miesiąc się jeszcze nie skończył.

      Usuń
    4. No to już jest poniedziałek, polecenie zamknięcia KO w Neście wydane, teraz czekam do września, co wymyślą. Ale żal się było żegnać z tym oprocentowaniem - mąż załapał się już tylko na 8%, ale jeszcze do 400k.

      Usuń
    5. 8% na tamten czas to nie byla juz zadna atrakcja, bo Velo jeszcze do 6-04 oferuje to samo i na pelne 3 mies.

      Usuń
    6. "Na tamten czas" było to dobre oprocentowanie w Neście (chociaż już nie 8,25%, które właśnie się u mnie skończyło. Oczywiście Velo ma 8% do 6 kwietnia, ale tak się zdarza, że niektórym jeden bank nie wystarcza...

      Usuń
    7. @19:20
      Trzeba bylo zabezpieczyc sobie Pekao z "perspektywa" 6-m na 8% do 15-marca. Ja tez nie bazuje tylko na Velo.

      Usuń
  5. Otworzyłem dzisiaj te nowe KO w Nest Banku. Przelałem tam trochę kasy ale cały czas nam 0%. Zmieni się to dopiero jutro? I ciekawi mnie czy będzie te 8%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba cos pomieszales, bo w tabeli jest dla KO otwartych od 16-marca tylko 7,5%.

      Usuń
    2. Pewnie po nocnym przetwarzaniu zmieni sie

      Usuń
  6. Czy ktoś z Was wie o ciekawych lokatach w euro??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cos jest w Pekao, ale nie pytalem sie dokladnie, bo nie bylem tym zainteresowany tylko lokata w USD. Popytaj w oddziale, bo na stronie tego nie ma.

      Usuń
  7. @Polcan,
    Co sie tyczy artykułu o Pekao, otwieranie konta z polecenia, to przynajmniej w moim oddziale wytlumaczyli mi, ze "nowy klient" to taki co nigdy nie byl u nich klientem i nie ma kartoteki (nie wiem ile w tym prawdy). jezeli tak faktycznie jest to dla wiekszosci z nas opisywane przez Ciebie "polecenie" nie zadziala. Moze wprowadzili mnie w blad, ale nie jestem w stanie tego zweryfikowac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hmmm, w oddziale nic nie mówili mi o takim ograniczeniu, chociaż obsługująca mnie osoba nie wydawała się zbytnio zorientowana. Jest to jednak możliwe, jeśli wezmę pod uwagę fakt potwierdzenia zgłoszeń. Nie jestem w stanie zweryfikować ile z osób, które prosiły mnie o kod faktycznie założyło konta, ale potwierdzenie z banku smsem o otwarciu konta z polecenia dostałem tylko od dwóch osób. Warto jednak wpisać kod, jeśli zakłada się tutaj konto, bo być może potwierdzenia przychodzą z poślizgiem...

      Usuń
    2. To polecenie chyba nie moze tak dzialac, bo kazdy po 3-m i zebraniu 100zl, zamykalby konto i potem znow otwieral i tak ciagle. W regulaminie nie ma zadnej daty nieposiadania konta jak w klasycznej promocji 200zl, wiec moze mieli racje w moim oodziale z tym poleceniem, jak bedziesz mial sprawdzone info to napisz, zeby wiadomo bylo, jak to dziala.

      Usuń
    3. Ani w regulaminie programu Poleceń, ani w regulaminie promocji z poleceniami nie ma żadnych informacji o ograniczeniach, typu nowy klient to ten co nie ma kartoteki. Warunek - brak konta w Pekao i tyle. W razie czego reklamacja.

      Usuń
    4. A konkretnie w regulaminie programu poleceń jest:
      Nowy Klient (Polecony) – Klient, który w związku z Poleceniem, zawarł z Bankiem umowę o prowadzenie rachunku płatniczego Konto Przekorzystne / Konto Przekorzystne Biznes / Konto Świat Premium.
      Nie ma informacji, że nie mógł być wcześniej klientem Pekao, albo że to ma być absolutnie pierwsze konto w tym banku

      Usuń
    5. Wszystko pieknie i ladnie, ale wniosek o konto powinien byc zlozony przez net a u mnie zawiesza sie na nr tel. i zaden slad wniosku nie widnieje w systemie, w ten sposob nie ma mozliwosci wpisania kodu polecajacego. Konto juz mam, wiec napisalem reklamacje i zobaczymy co odpowiedza.

      Usuń
    6. U mnie nie zadziałał kod polecenia w Neście z tego bloga (jako osobie polecanej). A kiedy sama się zapisałam do tego programu i poleciłam męża - to już poszło gładko. Warunki spełniłam, nawet dwukrotnie (najpierw jako polecona, potem - polecająca).

      Usuń
    7. Jeśli chodzi o Pekao, trzeba było nie wypełniać wniosku dalej i pójść założyć konto w oddziale. Tam kody bez problemu wchodziły, nawet jeśli było się starym klientem (w sensie miało się u nich kiedyś konto)

      Usuń
    8. Zakladalem Pekao w oddziale, ale odmowiono mi konta z kodem polecajacym, moze pracownik byl niedoinformowany, tego nie jestem w stanie sprawdzic.

      Usuń
    9. Do programu poleceń w Pekao SA trzeba jeszcze spełnić warunek zapisania się do programu poleceń przez Poleconego, nawet jeśli nie będzie on dalej przekazywać kodów. W aplikacji to kafelek Bonusy na stronie głównej. Mam wrażenie, że dopiero po tym przychodziły maile o wykorzystaniu kodu przez Poleconego. U mnie były 2 potwierdzenia na 3 wysłane kody.

      Usuń
  8. Pisaliście tutaj, że założenie lokaty w Velo wyczerpuje dzienny limit przelewów. Czy to znaczy, że jeśli przeleję z innego banku na ROR 450k, to te lokaty muszę zakładać aż trzy dni? (bo po 150k i żeby wyczerpać limit to tak musiałoby być). Czy to jednak dotyczy wyłącznie lokat zakładanych z propozycji zatrzymaniowych?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedys po zalozeniu lokaty wyczerpal mi sie limit, musialem zerwac przez apke a przelew zrobic u konsultanta. Rob wszystko w apce (wewnatrz kont apka nie ma limitow) tylko przelewy na zewnatrz puszczaj z bankowosci i wtedy masz pelny limit.

      Usuń
    2. Ale mnie nie chodzi o wysyłaniu pieniędzy na zewnątrz, tylko o zakładanie lokat ze środków, które są na ROR (przyszły z innego banku). Czy wysłanie pieniędzy z ROR-u na lokatę wyczerpuje dzienny limit przelewów?

      Usuń
    3. Niestety tak, naciąłem się na to w ubiegłym roku i pisałem tu o tym dużo. Stąd konieczna była wizyta w oddziale by wytransferować większe środki tego samego dnia.

      Usuń
  9. Jak pisał ktoś wyżej - Santander promo do 29 czerwca

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...