piątek, 12 lipca 2024

Jeszcze lepiej ale krócej na KO w Velo oraz do 650 zł na start

Miłe wieści płyną dziś z Velo bank. Rusza nowa edycja konta oszczędnościowego na którym nie tylko zachowano w dalszym ciągu stawki, ale dodatkowo zwiększono dotychczasowe limity czego zupełnie się nie spodziewałem. A nowi jak zwykle mogą więcej, bo na nich czeka do 650 zł na start.

Zaczynamy oczywiście od omówienia nowości czyli 9 już edycji KO. Nowi mogą dalej liczyć na 7% do kwoty 100k. Jeśli chcą wpakować więcej niż stówkę wtedy nadwyżki nad tę kwotę będą oprocentowane na 6,30% do 400k czyli o 100k więcej niż w poprzedniej edycji. To na pewno duży plus,

Tutaj założysz KO na nowej, dzielonej stawce 7%/6,30% w Velo

Wisienkowcy czyli stali czytelnicy bloga, też mogą pakować tutaj do 400k dla stawki 6,30%. Nie jest to jedyna zmiana, skrócono bowiem jeszcze bardziej i tak krótki czas trwania promocji - zamiast niedawnych niecałe ponad dwa tygodnie teraz należy napisać mniej niż dwa tygodnie bo tylko do 22 lipca 2024.

Teraz do 400k

Gdyby spojrzeć w kalendarz to 22 lipca przypada w poniedziałek, a więc w praktyce 9 edycja potrwa... tylko tydzień. To zdecydowanie rekordowo krótki czas trwania promocji na KO. Nowe środki tym razem bank liczy względem 8 lipca. ..


2) 600 zł na start dla nowych klientów

Konto osobiste też niedawno przeszło z ofertą na start dla nowych. Przyznam szczerze, że w związku z tą modyfikacją spodziewałem się także zmiany definicji nowego klienta. Niestety nic z tego w dalszym ciągu do premii uprawnieni są tylko osoby, które nie miały tutaj konta po 31 grudnia 2022.

Tutaj zgarniesz 650 zł na start oraz KO ze stawką do 7%

Nowa promocja standardowo potrwa przez kolejny kwartał. Koniec pierwszej edycji Startuj z Velokontem przewidziano na 31 lipca 2024, więc jak sądzę od sierpnia nowe warunki pozostaną nie zmienione.

Co zatem się zmieniło?

1) 60 zł na start za założenie Velo skarbonki

Początek już wprowadza nowe zmiany, których nie było dotąd. Od tego miesiąca Velo wprowadza dziwny warunek, który od lat ma mBank, zaś niedawno wprowadził także Millennium. Mowa o krótkim terminie do 14 dni od otwarcia Velokonta na:

  • otwarcie VeloSkarbownki
  • wyrazić zgody na marketing
  • zalogować się do bankowości mobilnej

Warunki jak widać nietrudne i można je uznać za zmianę na plus. Przypomina to częściowo praktyki stosowane przez Paribas z zachętą premii na start.


2) 540 zł cashback

Druga część premii to zwykła premia za aktywność na koncie czyli przelew + zakupy. W dalszym ciągu można kupować cokolwiek, ale zmieniła się długość oraz wysokość premii. Do tej pory bank premiował tylko zwroty za zakupy w wysokości do 100 zł miesięcznie przez pół roku. Tym razem maksymalna premia została zmniejszona do 60 zł na miesiąc zaś udział w promocji został wydłużony do 9 miesięcy.


Od teraz bank daje nam 5% cashback . Łatwo policzyć, że aby zgarnąć całą premię 60 zł musimy wydać nieco więcej bo 1200 zł miesięcznie. Oferta jest zatem nieco mniej korzystna niż dotąd. Podsumujmy zatem co trzeba zrobić:

  • przelew na 2000 zł
  • zakupy kartą lub Blikiem - zwrot wynosi 5%

W regulaminie, który jak zwykle znajdziecie na końcu artykułu bank podaje liczne graficzne rozpiski jak ten który widać powyżej. Dla wytrawnego wisienkowicza nie są one jednak konieczne, bo warunki są raczej jasne i klarowne.


3) 50 zł za skorzystanie z polecenia

Zyski z zakupów można podkręcić korzystając polecenia. Jest to osobna promocja, która potrwa do 31 maja 2024 - to co prawda jeszcze tylko 3 dni, ale od czerwca jak sądzę bank przedłuży tę promocję. Chociaż czas trwania powyższych dwóch promocji jest różny, to karencja dla obu jest identyczna, nie można mieć tutaj konta po 31 grudnia 2022.

Jedyne co musi zrobić polecony to wpisać kod od polecającego, wyrazić odpowiednie zgody i zrobić 3 przelewy po 2000 zł każdy przez kolejne 3 miesiące. Jednym słowem warunki są banalne, nic dziwnego że od wielu lat najwięcej chętnych zgłaszających się do mnie po kod jest wśród klientów Velo.

Jeśli nie masz kodu polecającego możesz śmiało pisać na marszr1@gmail.com. Chociaż polecam wiele kont, Velo zdecydowanie jest najczęściej wybierane przez was. Nic dziwnego bo to bardzo fajne konto z darmowymi przelewami wewnętrznymi jak i zewnętrznymi.

Podsumowując jest znów fajnie, zaś krótka ewakuacja do ING dziś się dla mnie kończy. Bladym świtem już wracam do banku w którym czuję się o niebo lepiej niż u pomarańczowych. I nareszcie do 400k, bez kombinowania gdzie wpakować 100k, które w innych bankach jest limitem.

 

Regulamin 9/2024 edycji KO w Velo na 7%/6,30% do 22 lipca 2024

Regulamin promocji Startuj z Velokontem i zgarnij 600 zł ważne do 31 lipca.2024

Regulamin programu poleceń Velo - edycja nr 5 do 31 maja 2024

42 komentarze:

  1. Tym razem ING nic nie proponuje podczas przelewu do Velo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawostka dotyczącą przelewów w ING. Chociaż limit można sobie tutaj ustawić dowolny, to z przelewami nie jest tak łatwo. Do 200k przelew da się zrobić bez problemu, ale przy wyższych kwotach trzeba już się prosić o zgodę na infolinii.
    Nieco upierdliwe, bo infolinia jak zwykle z chat botem, a potem wszyscy konsultanci zajęci, ale i tak to lepsze rozwiązanie niż blokady dzienne i bezdyskusyjne w innych bankach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na obrazku w artykule widzę 6.3% do 300k

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już zaktualizowałem, dzięki. Nowy obrazek nie pokazuje kwoty, ale widnieje ona w regulaminie, a to jest najważniejsze.

      Usuń
    2. Dodałem także dodatkowy screen, gdzie widnieje kwota 400k dla obu przypadków.

      Usuń
  4. W Velo zamknąłem kiedyś Konto Skarbonka.
    Teraz chciałbym je otworzyć ponownie ale nie widzę takiej opcji w ofercie banku ani w mojej aplikacji, ani po zalogowaniu online. Dlaczego?

    OdpowiedzUsuń
  5. To jak teraz zamykam wrzystko w velo bank to rok będę Nowym klientem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wrzystko jak wrzystko ale może lepiej zamknąć nie wrzystko tylko wszystko albo część ?

      Usuń
  6. Nie zastanawia Was dlaczego aktualna promka jest tak krótka? Są wakacje, a co za tym idzie większe wydatki na wycieczki itp. Akcja kredytowa banków się zwiększa, oszczędności na kontach topnieją. Może to jest przyczyną podniesienia limitu na EKO i sprawdzenie czy to coś pomoże, a jak nie - to oferta zamiast tak jak oczekujemy się pogorszyć może się nawet jeszcze poprawić? Tym razem symbolicznie %-towo np. do 6,5%? Tak właśnie niedawno zrobiła Toyota Bank. Najpierw podnieśli limit na lokatach i to nawet do 1 mln zł, a jak to nic nie dało - to podnieśli %. To oczywiście moje zwykłe gdybanie, ale może coś w tym jest. Teraz się mocno zastanawiam czy wchodzić w tą, bardzo krótką edycję czy zaczekać do kolejnej - bo może być nawet i lepsza?

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie czekałem, obecnie tu jest prawie 300 zł więcej miesięcznie niż w ING, więc nie było co kombinować.

      Usuń
    2. Ja mam ze starej edycji cały czas 6.5% dla 400k do końca lipca. Zatem czekam spokojnie i dopiero wtedy wynoszę kasę. Ale że na jeszcze następną niż tę z dziś się nie załapię? Zdziwko!

      Usuń
    3. Do Anonimowy 12 lipca 2024 11:57

      Może tu tkwi całe sedno tak krótkiego okresu obecnej promocji? Pewnie wielu osobom (m.in. Tobie/mojej Mamie) ich obecna promka, jeszcze na 6,5% kończy się pod koniec lipca. Jeśli tą nową edycję ustaliliby tak jak do tej pory na około 2,5 tyg. - to większość mogłaby się na nią załapać (wypłacając parę dni wcześniej środki). Tak zablokują te "parę osób" na trochę dłużej.

      TomTom

      Usuń
  7. Z innej beczki. W czerwcu padł rekord zakupu Obligacji, najwięcej TOS-ów o czym donosi Bankier.pl:

    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Polacy-kupuja-obligacje-dzieki-800-Resort-finansow-z-rekordowymi-danymi-8781484.html

    TomTom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale jaki jest bilans, ile starych COI/EDO wykupiono przed terminem? Podaja gdzies te dane?

      Usuń
    2. No - mogliby podać, zamiast tylko się chwalić.

      Usuń
  8. Gratuluję sobie cierpliwości. Przeczekałam dwie promocje w Velo, chociaż kusiło, żeby rozpocząć wcześniej (chociaż nie potrzebowałam), no bo strach, że obniżą... Teraz wchodzę spokojnie w obecną, a zwiększony limit bardzo mi się przyda.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie trzeba już czekać na drugi dzień by zobaczyć, że bierzemy udział w promocji. Po wpłacie środków system od razu informuje o tym ile środków jest objętych promocyjna stawka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A gdzie jest informacja o ostatnim dniu promocji? Do teraz piszę do nich za każdym razem zapytania (odpowiadają natychmiast), ale może to gdzieś w systemie jest, tylko ja tego nie widzę?

      Usuń
    2. Nie ma. Jest tylko data startu i informacja w regulaminie, że promocja trwa 92 dni. Innymi słowy dla kont startujących od dziś promocja kończy się 12 października: 50 dni do końca wakacji + 42 dni co łatwo zapamiętać.
      Ja mam osobny arkusz z datami końca promocji oraz datami zamknięcia kont, nie musi mi tego bank przypominać. Z niego wiem np. że promocja w millennium kończy mi się 28 lipca. Jest to gdzieś tam w systemie, ale nie chce mi się szukać tego, skoro mam do tego osobny arkusz zbiorczy

      Usuń
    3. Dzięki, polcan. Millennium podaje ostatni dzień promocji, więc tu problemu nie ma. Podobnie jak w wiele innych bankach. A w Velo widocznie chcą utrzymywać konsultantów odpowiadających na pytania oczywiste - oni pewnie jakiś podgląd o końcu promocji mają. Moje "tabelki" są trochę inne, a liczyć na paluszkach 90/92 dni mi się nie chce - łatwiej zapytać i mieć odpowiedź na piśmie.

      Usuń
    4. W ostatniej promocji zapytałem o datę końca promocji by mieć pewność czy mam się ewakuować w poniedziałek. Odpowiedź z potwierdzeniem zajęła im godzinę, więc całkiem ok.

      Usuń
    5. Na marginesie powiem, że 12 października przypada akurat w sobotę, więc ewakuacja nastąpi niestety wcześniej w czwartek i piątek.

      Usuń
  10. Moje 6,5% kończy się akurat 22 lipca. Ale nie chce mi się wycofywać środków. Mam w zapasie jeszcze Santander Consumer na 5/4,8% i tam to przerzucę by doczekać nowej edycji w Velo

    OdpowiedzUsuń
  11. Witam, czy można jakoś zrezygnować z odpalonej promocji w na KO w VELO żeby odpalić tą obecną? - wpłaciłem 50zł nowych środków, bo myślałem że obniżą %, a środki główne do wpłaty będę miał około 25 lipca

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie można zrezygnować. Jeśli już wpłaciłeś symboliczne 50 zł na obecną edycję KO to około 25 lipca będziesz mógł wpłacic resztę do kwoty 400 000 zł. Myślisz, że następna edycja KO będzie lepsza ? Wątpię.

      Usuń
  12. Mam pytanko, chciałem otworzyć konto dla ojca żeby było całkowicie darmowe i kartą do bankomatu bez spełniania żadnych warunków lub z jakimiś bardzo łatwymi (ewentualnie bez karty) do przechowywania niedużych kwot - u nas w mieście jest alior, millenium, bnp paribas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zgodnie z ustawą z dnia 30 listopada 2016 r. o zmianie ustawy o usługach płatniczych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2016 r. poz. 1997) implementującą dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/92/UE z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie porównywalności opłat związanych z rachunkami płatniczymi, przenoszenia rachunku płatniczego oraz dostępu do podstawowego rachunku płatniczego (Dz. Urz. UE L 257 z 28.08.2014, str. 214): dostawcy usług płatniczych będący bankami krajowymi, oddziałami banków zagranicznych i instytucjami kredytowymi oraz spółdzielczymi kasami oszczędnościowo-kredytowymi zobowiązani są do świadczenia usługi prowadzenia podstawowego rachunku płatniczego."

      Tak więc możesz (a dokładniej to sam tata) takie konto z kartą otworzyć w dowolnym banku.
      W przypadku tych trzech wymienionych banków, z pewnością odradzam BNP Paribas ze względu na każdorazowe problemy przy ewentualnym zamykaniu u nich konta.

      Przed podjęciem decyzji o tym czy to ma być Millennium czy Alior, proponuję zobaczyć np. czy i ile własnych bankomatów posiada każdy z tych dwóch proponowanych banków. Także - z mojego punktu widzenia - warto aby taki bank posiadał wpłatomat.

      Warunki są (tak być powinno) takie same w każdym z tych banków, czyli np. bezpłatne wypłaty z bankomatów własnych, 5 bezpłatnych wypłat (w sumie) z innych bankomatów itd. (szczegóły w TOiP każdego banku).

      Wydaje się, że Alior jest bardziej zainteresowany zakładaniem takich rachunków niż Millennium.

      https://www.aliorbank.pl/klienci-indywidualni/konta-osobiste/rachunek-podstawowy.html

      Na stronie Banku Millennium znaleźć można tylko dokumenty i wniosek.

      Przy zakładaniu takiego rachunku należy jednak zwrócić uwagę na pewne ograniczenia z nim związane, jak choćby to, że nie można np. założyć konta oszczędnościowego.
      Informacje o tym co i jak są dostępne w wielu miejscach.

      Usuń
    2. Ja w BNP zamykam konto co roku od 5 lat. Nigdy nie było problemu z zamknieciem

      Usuń
    3. @Anonimowy 23:09
      No widzisz, a ja 3 konta w różnym czasie i w każdym przypadku problem z zamknięciem EKD.
      A przy tym kłamstwa i chamstwo.

      Usuń
  13. Milejnium sześć procent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Krzysztof a w Samtamter ile teras dajom?

      Usuń
  14. NestBank.
    Konto - 0zł
    Karta - 0zł
    Spam bankowy - 0

    Dobre konto dla osób które mało korzystają. Można "zapomnieć" o koncie na wiele miesięcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko że u @Anonimowy 09:27 nie ma Nest Banku, a chyba chodziło o możliwość założenia takiego konta w oddziale/placówce banku.

      Usuń
    2. Warto się pofatygować do większego miasta do oddziału albo otworzyć przez internet i wyhaczyć przy okazji premię z promocji.
      Zakładałem kilkadziesiąt kont i fizyczny oddział banku nie był mi do niczego potrzebny.
      Przypomnę że mamy 21 wiek.

      Usuń
    3. Po to między innymi istnieje ten blog. Promocję Nesta omawiałem tutaj:
      https://moneyafterhours.blogspot.com/2024/06/nowa-promocja-w-nest-do-600-z-za-konto.html

      Usuń
  15. Dziękuję za wszystkie porady, to konto Nest i kartę da się w 100% otworzyć przez internet? Bo widzę że wsio za free jest i bez warunków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bez problemu. Wyżej dałem Ci link do artykułu w którym oprócz omówienia oferty znajdziesz także link promocyjny do założenia konta, dzieki ktoremu możesz założyć to konto przez internet bez wychodzenia z domu.

      Usuń
    2. No Tak ale żeby podpisać umowę konto w Nest to i tak wizyta w banku lub rozmowa video albo przelew z innego konta - ojciec niczego nie spełnia.....

      Usuń
    3. @Anonimowy 21:46
      A więc wyszedłem z właściwego założenia, że skoro tata nie ma nigdzie konta, to nie da rady w takim Nest Banku (tak, wiedziałem o istnieniu takiego banku i takiego konta w nim, bo sam mam tam konto z czasów dobrego oprocentowania) tego załatwić bezboleśnie. Sam jak u nich zakładałem konto, to musiałem i tak iść do oddziału bo nie było wtedy jeszcze innej opcji. Bank bardziej zacofany niż Pocztowy w tamtym czasie.

      Usuń
  16. Dlaczego polcan publikujesz obraźliwe wpisy?
    "Anonimowy15 lipca 2024 17:28"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytałem go jeszcze raz i faktycznie można go tak odebrać, więc został usunięty.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...