piątek, 21 grudnia 2012

100 zł na start za konto w Nike czyli bankom wyrasta konkurencja


W środowym artykule zajrzeliśmy do SKOKu w Wołominie, gdzie czekają dość atrakcyjne lokaty, których ze świeczką szukać w bankach komercyjnych.  Powiedziałem tam jednak, że głównym problemem są niezbędne opłaty, które powodują, iż tego typu instytucje praktycznie na dzień dzisiejszy nie dorównują zwykłym bankom.

Aby wskoczyć do SKOKu musi być jakaś większa zachęta przynajmniej taka, która pozwoli na w miarę bezkosztowe wejście, trudno bowiem się przekonać do instytucji, gdzie już na starcie jesteśmy stratni. Nie mówiąc już o karach za wyjście oraz długim oczekiwaniu na zwrot udziałów.

Okazuje się jednak, że SKOKi zaczynają wreszcie batalię o klienta. Lokata na 7,50% to trochę za mało ze względu na koszty ponoszone na wejściu. Ale jeśli kasa jest skłonna raz obniżyć koszta na wejściu a na dodatek dołożyć coś od siebie to oferta może stać się już ciekawa.

Niedawno taką ciekawą batalię o klienta rozpoczął SKOK Nike o którym po raz pierwszy pisałem tutaj. Kasa ta oferuje bowiem 100 zł za założenie platynowego konta niczym Meritum o którym pisałem dwa dni temu



Konto na dodatek jest oprocentowane na 4,50% co jak na zwykły ror jest bardzo dobrym wynikiem. Trudno uwierzyć, że coś takiego mamy w SKOKu, na pierwszy rzut oka skłonny jestem przypuszczać, że nadzór KNF zaczyna wychodzić Kasom na dobre. 

Konto nie pobiera opłat za otwarcie ani za prowadzenie co też należy podkreślić, gdyż zwykle prowadzenie konta było płatne a koszt wynosił najczęściej 5 zł. Będąc kiedyś członkiem jednej z Kas płaciłem co miesiąc 2,50 zł co było dość irytującym faktem, tutaj tej zbędnej opłaty nie ma. Przelewy internetowe też są darmowe a więc to co najważniejsze jest o dziwo darmowe.

Źródło: skoknike

Jakby tych zalet było mało opisywana dziś kasa obniża opłaty za wejście do końca tego roku. Wpisowe za złotek oraz udział za złotek to nietypowe a jeżeli weźmiemy pod uwagę 100 zł, które możemy dostać w prezencie to na starcie możemy być nawet na plus. Oferta zatem przypomina atrakcyjne promocje najlepszych banków.

Trochę to wszystko zbyt ładnie wygląda, żeby było prawdziwe. Na stronie banku bardzo trudno jest znaleźć jakieś szczegółowe dane dotyczące konta platynowego, nie ma pdf z opłatami TOiP ani innych szczegółowych dokumentów, które pokazałyby na ile tak naprawdę ta oferta jest atrakcyjna. Wiadomo bowiem że reklamuję się tylko to co najlepsze a dziury są ukryte głęboko w zawiłościach regulaminu.

Noszę się z zamiarem przetestowania tej instytucji. Oczywiście jeżeli będzie tak optymistycznie jak to wygląda opiszę na blogu pierwsze wrażenia. A może ktoś z was już skorzystał? W końcu niedawno pisałem o lokacie diamentowej o bardzo atrakcyjnym oprocentowaniu wynoszącym 15%, która w dalszym ciągu jest w ofercie Nike.


12 komentarzy:

  1. Trochę mi to śmierdzi Amber Gold :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jezu... już myślałem, że chodzi o Nike, ale tego od butów... lol

    OdpowiedzUsuń
  3. http://ebrokerpartner.pl/index.php?c=Login&redirURL=http%3A%2F%2Febrokerpartner.pl%2Fadmin.php&message=Dost%EAp+wymaga+autoryzacji

    Ciekawa sprawa, 50 zł na start. Ale jakoś nie jestem do końca przekonany o wiarygodności. Czy mógłbyś się temu bliżej przyjrzeć i wypowiedzieć się co tym sądzisz. Może jakiś artykuł? Czy to bezpieczne i takie tam…?
    Sam też korzystasz z tego typu programów partnerskich na blogu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mnóstwo tego typu programów partnerskich na naszym rynku. Z tego akurat nie korzystałem, ale pierwsze wrażenia po zajrzeniu są pozytywne czyli warto testować tego typu program.
      Jeżeli chodzi o artykuł nie bardzo pasuje on do tematyki bloga. Autora komentarza zapraszam do kontaktu na mailowego.
      Na blogu oczywiście korzystam z tego typu programów jak np w zakładce konta czy pożyczki. Pozwalają one na wybranie dobrych produktów osobom zainteresowanym, ale przyznaję iż nie spotkałem się z 50 zł na start w tego typu programach.

      Usuń
    2. Jest regulamin? Ktoś testował czy da się wypłacić 50zł bez żadnych kruczków?

      Usuń
    3. http://ebrokerpartner.pl/p,regulamin
      Jest taki zapis:
      "Wynagrodzenie, o którym mowa w ust. 4 powyżej, płatne będzie z dołu, w okresach miesięcznych jednakże dopiero po naliczeniu w systemie Mediasoft kwoty co najmniej 150zł. netto:
      dla osób fizycznych - na podstawie rachunków wystawionych przez Partnera w systemie Mediasoft.
      dla firm - faktur VAT wystawionych przez Partnera w systemie Mediasoft."

      Usuń
  4. Wygląda ciekawie, niestety jest jedno duże ALE jeśli chodzi o SKOKi. Większość z nich do założenia konta wymaga wizyty w oddziale. Tak też jest w NIKE. Sprawdziłem - wysłałem wiadomość z ich strony i po kilkunastu minutach(!) otrzymałem odpowiedź: "Niestety wizyta w naszym oddziale jest niezbędna, wiąże się to z koniecznością weryfikacji Pańskiej tożsamości oraz koniecznością złożenia podpisu na dokumentach".
    Zatem proponuję przy tego typu ofertach umieszczać adnotację "OGRANICZONA TERYTORIALNIE". Ja do najbliższego oddziału mam ok. 250 km...
    YKS.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawa informacja. Warto będzie przetestować czy dotyczy to wszystkich SKOKów czy też tyko wybranych.
      Ze swoje strony powiem że SKOK w którym kiedyś byłem członkiem, nie posiadał nawet bankowości internetowej dla klienta co było prawdziwą uciążliwością.

      Usuń
  5. Oferta ograniczona terytorialnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie jest oddział. Warto iść po 100-200zł z małżonką czy narobimy sobie problemów np. przy zamykaniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto zapytać. Ja przy zamykaniu zostałem poinformowany, że muszę jeszcze zapłacić za trzy miesiące z góry za konto dopiero po tym okresie konto będzie faktycznie zamknięte.
      Ale skoro konto ma być darmowe to ten punkt wydaje się być nieistotny.

      Usuń
  7. Bardzo ciekawą ofertę znalazłeś i tak trzymać! Trzeba się rozglądać za alternatywami, a takie jak widać są bo poniżej 6% to już ta zabawa nie warta tego kombinowania z bankami, szkoda czasu na przerzucanie ciągle środków na jakieś ochłapy które zaczynają dawać. A w skokach niczego złego nie widzę, korzystałem z lokaty w Wołominie i było ok, poza długim czasem oczekiwania na zwrot wkładów (pisałeś o tych sprawozdaniach okresowych i to jest wada skoków). Wiele osób leci natomiast na magiczne hasło "gwarancje BFG", tylko prawda taka, że to pozorne zabezpieczenie i na pewno w razie krachu niewiele da, w zasadzie niczym się nie różni od tego w skokach, a tam jest i więcej nawet... Póki nie używane to dają te programiki jakąś iluzję bezpieczeństwa i niech tak zostanie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...