sobota, 29 grudnia 2012

Najlepsze okazje roku 2012


Kończy się rok czas więc na podsumowania. Jeżeli w roku ubiegłym mieliśmy praktycznie ciągłą hossę, że wiosną warto było likwidować wszystkie umowy długoterminowe, płacić za to kary i pakować wszystko w lokaty o tyle w tym roku mieliśmy niemal ciągłą bessę na rynku lokat.

Na szczęście na rynku można było wyłowić kilka fajnych promocji, które sprawiły, że bessę można było jakoś zrekompensować. Zwolennicy funduszy, akcji czy innych form inwestowania będą w przyszłości pewnie wskazywać na średnie oprocentowanie lokat wykazując ich wady, ale mądry inwestor mógł lawirować by wycisnąć niemal tyle samo ile w roku ubiegłym.

Dziś zatem przegląd najlepszych okazji tegorocznych. Może nie będą ujęte wszystkie, gdyż nie robiłem starannej selekcji a piszę jedynie o tych, które szczególnie zapadły mi w pamięć. Mają one jednak pokazać, że inwestowanie może być fajną zabawą. Ponieważ na blogu mamy wciąż zasadę minimum 6% wybrałem 6 najciekawszych moim zdaniem ofert w tym roku.


1. BPH
Najbardziej przypadła mi do gustu oferta kopciuszka, który praktycznie nie gości na tym ani na żadnym innym z moich blogów. Zaistniał praktycznie raz, za to z klasą a na dodatek zaoferował nieco emocji, gdyż oferta była ryzykowna niczym na giełdzie.

Trzeba przyznać że jest fair Źróło: bph

Trzeba było przez pół roku finansować kosztowne konto, by na koniec dostać premię 300 zł. Rzecz raczej niespotykana w przypadku promocji bankowych tym bardziej przeto za dreszczyk emocji zasługuje na pierwsze miejsce wśród okazji tego roku.
Artykuł: Kapitalne konto z premią na start 300 zł

2. ING
Groupon to jedna z ciekawszych opcji promocyjnych. Raz za razem pojawiają się tutaj dobre oferty spośród których najbardziej w pamięć wbiła mi się oferta 20% zarobku w banku, który niczym innym nie zachwyca, a wręcz jest w szeregu tych najmniej ciekawych.
Każdy kto korzystał z ofert wielu banków może zapewne bez wahania wskazać przyjazne i nieprzyjazne banki. ING to gra pozorów, oferta ogółem beznadziejna, czego przykładem jest artykuł dzisiejszy na PP2, ale niekiedy ryk lwa cieszy.
ING rozdaje 200 zł na grouponie
 
3. Debiut Alior Sync
Na ostatnim miejscu podium wybrałbym emocje związane z Aliorkiem. 50 zł za pięć pytań to była fajna sprawa do tego 50 zł na start które stało się mantrą powtarzaną do dziś. Szkoda tylko że sama oferta zawiodła kompletnie pozostając daleko w tyle za ubiegłoroczną ofertą Optimy.
Alior Sync kubeł zimnej wody dla rozpalonych

4. 12% na lokacie Getin*
Tuż poza podium postawiłbym niecodzienną ofertę lokaty na 12 % w Getin. Płatność odsetek w terminie, przelew zysku dokonany w Turcji doszedł bez problemu do innego banku.
Celowo jednak postawiłem gwiazdkę obok nazwy Getin. Jak do tej pory bank niczym mi nie zawinił, ale mam świadomość, że to beczka prochu. Należy pamiętać o tym by do sierpnia 2014 co miesiąc robić przelewy bo w przeciwnym razie beczkę rozerwie a konsekwencje poniesie ten kto skorzystał z tej lokaty.
Lokata Wspaniała Dwunastka czyli Getin rozdaje 12%



5. 10% - 8,10% w Deutsche bank
Oferta, która miała się skończyć w lutym, pociągnęła jeszcze do listopada czyli przedłużona aż o 8 miesięcy była jedną z najciekawszych w tym roku. Przez pierwszy kwartał można było wyciągnąć 10%, ale po wprowadzeniu podatku Belki spadło ono do 8,10% brutto. 
Co tu dużo mówić, konto którego aż żal było zamykać, ale 6% brutto to już nieco za mało by uznać je za atrakcyjne.
Jak zoptymalizować konto db 8,10% 


6. 7% na lokacie Ping Pong w Idei
Rzecz krytykowana przez wielu w moim rankingu zasługuje na wyróżnienie. Rozumiem, że to coś co może irytować osoby, które nie mają w nawyku codziennie dokonywać przelewów. Trzeba bowiem pamiętać codziennie o ponownym założeniu lokaty a kto zapomni temu zysk spada drastycznie.
Jak zawsze wszystko jest kwestią nawyku. Jeżeli ktoś za czasu okresu bezbelkowego codziennie dokonywał optymalizacji zysku korzystając z tabel progowych zaokrąglających w górę chociażby tylko w jednym Polbanku na trzech dostępnych tam kontach odczuje różnicę.
Lokata Ping Pong na 7%


To oczywiście prywatny ranking. Ofert godnych uwagi było znacznie więcej i pewnie wielu z was wiele by tutaj poprzestawiało. Kto chce może w komentarzach podzielić się własnym rankingiem najlepszych bankowych okazji 2012. W przyszłym roku w dalszym ciągu będziemy wyłapywać takie okazje. 

13 komentarzy:

  1. Dla mnie hit to polecanie mbank i otrzymanie za jedną poleconą osobę 50zł + kuponu zniżkowego 400zł do wykorzystania na dowolną wycieczkę z portalu holidaycheck. W praktyce otrzymałem 450zł za niewielkie działanie, wycieczkę zarezerwowałem i 6,01, lecę na fuertaventurę :) !
    Drugie miejsce to 500zł od Getin za założenie konta, muszę pamiętać tylko aby robić przelewy.
    Trzecie miejsce to 200zł na karcie kredytowej od City handlowy (jeszcze nie otrzymalem czekam na kartę, ale sama oferta wymaga malo dzialena i przebiega wszystko sprawnie)

    Niestety miejsca pierwszego i trzeciego nie bylo na tym blogu, którego czytelnikiem jestem dopiero od dwóch miesięcy, ale sprawdzałem w archiwum.
    Dla mnie największym hitem by było, jeśli w takim miejscu jak to udało by się wyłapywać wszystkie promocje bankowe i w klarowny analityczny sposób informować o nich czytelników tak aby żadnej nie przegapić i jednocześnie nie tracić czasu na wyszukiwanie ich. Przecież czas to też pieniądz. Autor bloga robi świetną robotę i mam nadzieję, że będzie dążył do udoskonalania swojego dzieła.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę wszystkiego najlepszego w Nowym Roku.
    Piotr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 500 zł owszem było świetne ale chociaż próbowałem na wiele sposobów się na to załapać oferta była tylko dla wybranych.
      Oferta Citi pojawiła się w komentarzach, przyznaję że była godna uwagi i o następnej na pewno cały będzie artykuł.
      A co do udoskonalania to owszem. Zrobię co się da. Pozdrawiam i w Nowym Roku życzę równie podobnych ofert jak te, które opisałeś.

      Usuń
  2. Skoro krytykujesz ING, jaki bank polecasz do konta osobistego? Tani, najlepiej bezpłatny, z dostępem do wszystkich bankomatów w kraju, itp.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież ING każe sobie dokładnie od dziś płacić kartą za 200 zł co miesiąc, więc do tanich to on nie należy.
      Bezkonkurencyjne jest konto w BGŻ. Poza tym jest cała gama innych kont, które pozwalają na prawdziwe oszczędności a nie 'straty'.

      Usuń
    2. ING nic nie oferuje, bez placówki i karty darmowe - standard. To tak jak Inteligo. W tym drugim ustawione były: sms 5zł mc, wyciąg e-mail 3zł mc, i karta 4zł mc = 12zł mc a konto reklamują na 0zł. W ING karta 7zł, wpłaty i wypłaty w placówce płatne... i podobna suma.

      Jakie kont"O" os.? a co to takiego? ja korzystam z 10 banków i mam w nosie karty. Wypłatę zleć tam gdzie masz:
      a) premie
      b) lub/i szablony
      c) lub/i najbliżej do placówki ewentualnie do bankomatu lub miłą obsługę
      Mi się najbardziej sprawdza kombo AliorBank (wpłacam i wypłacam [k. przekształcone na Rachunki bez opłat]) + AliorSync (przelewam 10 natychmiastowych).

      Gdybym miał posiadać jeden bank i nie miał oszczędności to chyba zamknął bym moje wszystkie i poszukał czegoś odpowiedniego dla potrzeb:
      - czy miał by chodzić na Ipad'ie 3?
      - czy ROR miał by mieć 6-7% np. do 3tys?
      - czy system mi się podoba?
      - czy w placówce mogę coś załatwić za 0zł?
      - czy chce mieć na głowie machanie kartą?
      - czy chcę mieć wyciągi papierowe?
      - czy zależy mi na premiach lub zwrotach?
      Za dużo zmiennych.

      Usuń
    3. Ponieważ miedzy AB i AS przelewy idą w czasie rzeczywistym. Więc do Aliora mam 6 minut (tam i z powrotem) w domu wchodzę na konto, w 1s leci do AS i już mam na karcie lub 10 kliknięć i puszczam natychmiastowy do 8 innych moich banków. Więc od gotówki do cyferek w jednym z 10 banków dzieli mnie 10-20 minut. All za darmo a nawet na plusie bo ALIORY dały mi 200zł :)

      Usuń
  3. Zaklepałem w bankach 2050zł premii. I tak nie ma się co cieszyć bo to marne pieniądze. Ile mi to podniosło zysk z portfela 3,5%? Więc wyciągnąłem 8,5% netto w skali roku. Szał ! Ipada 3 mogę sobie kupić w promocji albo 50" plazmę z przeceny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Podliczyłem średnie oprocentowanie na lokatach, które zakładałem w 2012 roku, wynik to 5,7% netto.
    Jakie wyniki (tylko lokaty bankowe) udało Wam się osiągnąć ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie pracowały w 2012:
      6.03% / 7,5% 1M
      6,28% / 7.77% 15M
      4,86% / 6.00% 12M
      6,88% / 8,5% 3M
      -----------------
      Jednak rozkład portfela w lokaty to w 95% te pierwsze dwie więc średnio 6% netto.

      Reszta leżała na ROR, 3xKO 4.35%, KO 8.10% 1M, i teraz 6% KO i 7% KO (all brutto). Nie opłacało się lokować do 10tys w lokaty z uwagi na premie czy słabsze % i gorszą płynność. Jak się logowałem i były takie cuda jak 6.5% 6M a dbNet dawał 8.10% :)

      Usuń
  5. Kiedy wpis o największej żenadzie? Imo konkurs TYiSync gdzie zwerbowałem 10 osób a dostałem 2 bilety które mi przepadły (a przy poleceniach normalnych było by 500-1000zł).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma obawy będzie. Zawsze jednak pierwszeństwo mają oferty bieżące więc na jutro prosi się obecny przekręt Getinu.
      Każdy będzie mógł się wyżyć:) Oczywiście w granicach przyzwoitości bowiem takie sytuacje potrafią być szczególnie irytujące.

      Usuń
    2. Jaki to przekręt?

      Usuń
    3. Przekręt to może za mocno powiedziane ale od dziś jest w ofercie lokata roczna, której reklamowane oprocentowanie jest gwarantowane tylko przez.. dwa dni.
      To taka odmiana lokaty na koniec świata okraszona amerykanizmami. W końcu to jedna stajnia. Przeczytacie jutro.
      A pojutrze, jeżeli nie będzie jakiejś dobrej lokaty sylwestrowej, czas na największe 'żenady roku'.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...