czwartek, 11 lutego 2016

Sprawdź swoje odsetki czyli bankowy galimatias promocyjny


Często omawiane na blogu banki Optima i Millennium stosują na swoich kontach od dawna dwa rodzaje stawek: promocyjne i standardowe, ale czy ktoś z was sprawdził, czy odsetki liczone są w sposób jaki się spodziewamy? 

Chociaż mam środki w wielu bankach, przyznaję uczciwie, że nie sprawdzam czy bank prawidłowo nalicza odsetki. Uznaję, że bank nie posunie się do oszukiwania klienta w sprawie, którą każdy z nas może sam prześledzić.


Warto jednak sprawdzać swoje daty graniczne!

W początkowej fazie bankowania sprawdzałem jak bank przyznaje odsetki i zawsze się wszystko zgadzało. To samo dotyczyło zresztą odsetek od obligacji, do tej pory w przypadku firm, którym dotąd zaufałem, także nie zauważyłem nieprawidłowości.

Ten rok przynosi jednak jakoś dziwne zmiany. Najpierw w komentarzach na PP3 pojawiły się komentarze o źle naliczonych odsetkach z obligacji. Nieco później od czytelnika Bartka dostałem informację o źle naliczonych odsetkach na koncie oszczędnościowym w Millennium. Oto jego treść:

Polcan,

jest problem z Millennium.
Źle naliczyli odsetki za styczeń.
W artykule Jak podwyższyć sobie zysk powyżej 3,00%
pisałeś: "oferta gwarancji 3% jest tylko do 9 stycznia".

I właśnie tak miało być. Promocja trwać miała w okresie 06.12-09.01 (bank nazywa ją Promocją 26).
A konto trzeba było mieć wyzerowane na koniec dnia 05.12, żeby wszystkie środki były Nowymi Środkami (i miałem wyzerowane).
Obaj wiemy jak to działa.

Okazuje się, że bank nie zakwalifikował mnie do tej promocji, choć przelałem 31.12 kwotę 89 433,16 PLN z Raiffeisen do Millennium.
Dlaczego?
Bo wziąłem wcześniej udział w Promocji 25 (promocja ta obowiązywała w okresie 11.10-05.12).



Kto się zagapi może wpaść w marne oprocentowanie

Szczegóły w załączniku. (
dziś na PP3)
To moja reklamacja (w trakcie).

Pomyśl, że mogłeś już stracić kilkaset złotych, gdy brałeś udział w promocjach jedna po drugiej pod rząd i myślałeś, że ciągle masz wszystkie środki oprocentowane aktualną promocyjną stawką.
Tak samo inni klienci banku.
W sumie wielki przekręt.
Proponuję sprawdzić odsetki i pisać reklamacje.
No i proszę o ostrzeżenie innych ludzi poprzez wpis na blogu.


To pierwszy tego typu przypadek z jakim się spotykam. I chociaż do tej pory tego nie robiłem warto będzie sprawdzić swoje odsetki. Banki często robią reorganizacje w wyniku czego mamy różne cyrki jak np. znikające czasowo środki.

Banki robią różny update, a te jak wiemy mogą być wadliwe. W końcu wszystko jest zautomatyzowane i nikt nie sprawdza czy wszystko księguje się prawidłowo. Wierzymy, że bankowe algorytmy są prawidłowe i prawidłowo naliczają odsetki.

Bartek opis jednak szczegółowo swoje obliczenia ze szczególnym uwględnieniem dat promocyjnych. Przedstawiał swoją argumentację bankowi, który początkowo tłumaczył jak obliczał odsetki, ale po kolejnych argumentach Bartka przesłał sprawę do reklamacji. Czyżby algorytmy nie uwzględniały przypadków wisienkowiczów? 

Ciąg dalszy: Bankowa łapanka czyli odsetkowa reklamacja w toku

26 komentarzy:

  1. Wlasnie kilka dni temu zlozylem im wypowiedzenie, tabela oplat jest tragiczna

    OdpowiedzUsuń
  2. W wątku piszesz o Optimie i Millenium, ale opis wałka dotyczy tylko Milenium. Czy w Optimie też coś jest nie halo?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, wynika to z różnej metody.
      Optima stosuje zasadę siekiery: koniec promocji to koniec stawki dla wszystkich.
      Millennium ma galimatias, gwarantuje oprocentowanie przez 92 dni więc teoretycznie promocja może trwać w różnych terminach dla każdego. Za to przy odnowieniu jest mały mish-mash, który opisuje Bartek.

      Usuń
    2. Palcan, nie teoretycznie ale praktycznie niestety, są to różne terminy - zależnie od dnia pierwszego wpływu. Zresztą podobnie jest w ING ale w ING można chociaż wewnętrznych przelewów wykonać ile się chce za darmo. No i to ograniczenie 50 tys dziennie przelewu w Millenium. Irytujący to bank, trzeba przyznać.

      Usuń
    3. 60 tys da się wyciągnąć bez problemu na dzień, desperaci mogą nawet 80k.
      Przy ostatniej wizycie dowiedziałem się jednak, że nie ma limitu przy wypłacie w oddziale. I pewnie tak skumuluję swoje sprawy do załatwiania na mieście w kwietniu, kiedy kończy mi się 3%, że odwiedzę bank i wypłacę całość.
      Jak dla mnie irytujący to jest ING, do Millennium raczej nie mam zastrzeżeń.

      Usuń
  3. Właśnie doradca potwierdził że kolejne 2 konta w BZWBK będą miały 4% do 30 VI 2017 Idea Bank właśnie włączyła lokatę walentynkową 2,75% na 3 msce Same dobre newsy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha ha, ludzie poprzelewali kasę na Optimę a teraz będą uciekać do Idei. No po prostu niezłą zabawę urządzają nam te banki kochane.

      Usuń
  4. Zaczęły się problemy BOŚ Banku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiemy, wiemy. Zainteresowani mogą zajrzeć:
      http://www.bankier.pl/wiadomosc/BOS-wykaze-za-15-strate-bilansowa-na-ok-12-6-mln-zl-pracuje-nad-planem-naprawczym-3483512.html

      Ważne, że oferuje nam dalej 4%:)

      Usuń
    2. Problemy BOŚ -NALEŻY SIĘ OBAWIAĆ O DEPOZYT?

      Usuń
    3. Jeżeli masz powyżej korka BFG to przemyśl sobie czy warto.

      Usuń
    4. depozyty w w BOŚ to chyba około 20 mld. BFG to 12 mld. 8 mld. to chyba wezmą z 500+ :-)

      Usuń
  5. a kto niby ma uciekać do IDEI ? Na jałmużnę 2,75 ? Ci, których rajcuje takie oprocentowanie przenosili się nie do optimy, ale do getina na 2,8%

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na pewno nie mam zamiaru tam wracać. Beznadziejny nowy interfejs i problemy z bankowością wewnętrzną nie zachęcają do korzystania z tego banku.

      Usuń
    2. Ja dzisiaj dostałem ino że do clouda mnie przenoszą w ciągu najbliższych 4 dni... wrrrrr.
      Idea=Czarnecki pewnie za nasze pieniądze złożone na lokatach finansuje inwestycje dewelopera LC Corp. Ostatnio u nas w mieście głośno o nich bo w centrum, przy starym mieście jakieś wieżowce budować chcą ... Już ich nie lubię podwójnie !

      Usuń
    3. Polcan a co ma wspolnego beznadziejny interfejs z lokatami :p mnie interesi tylko procent :)

      Usuń
    4. Akcjonariuszem wiekszosciowym poprzez fundusz ochr. srod. jest panstwo, stad sytuacja jest raczej odmienna od SK Banku i innych. Mimo to i tak zawsze lepiej jest trzymac ponizej limitu BFG. Dla panstwa lepiej jest dolozyc do tego banku niz znalezc spory zastrzyk do BFG w razie upadlosci.

      Usuń
  6. Optima teraz podaje w nowym serwisie aktualny procent. Natomiast w Milenium trzeba dalej dzwonić, żeby sie upewnić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja sprawdzam w oddziale. I dość długo zajmuje konsultantom sprawdzenie tak banalnej czynności.

      Usuń
  7. Polcan napisałeś wyżej,że BOS daje 4%. Napisz więcej na jakim produkcie ten bank daje 4%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na koncie Więcej za Mniej, które było szeroko omawiane na moich blogach. W dalszym ciągu mamy tutaj już od wielu miesięcy 4% co na pewno cieszy.
      Produkt niedostępny dla nowych.

      Usuń
  8. Polcan, Bartku, dzięki za informację. Inni wisienkowicze, ostrzeżenie: przeliczcie odsetki! Ja podsumowałam, od października millennium nalicza mi 2,6 zamiast 3%! Skandal, zamykam konto, ale wcześniej złożę reklamację i dam znać, czy bank stanął na wysokości zadania.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak widać powyżej, nie tylko ja mam problem z Millenium :(

    Prośba do wszystkich czytelników bloga:
    czy ma ktoś regulamin promocji konta oszczędnościowego w Millenium trwającej od 06.12.2015 do 09.01.2016?
    Niestety nie zapisałem sobie na dysku, a w Internecie nie ma (długo szukałem i znalazłem wiele wersji tej promocji, ale tej potrzebnej nie ma).
    Polcan też nie zamieścił regulaminu w swoim artykule z początku stycznia:
    http://moneyafterhours.blogspot.com/2016/01/jak-podwyzszyc-sobie-zysk-powyzej-3-po.html
    Regulamin może się okazać potrzebny, gdyby bank nie uznał reklamacji i trzeba by się gdzieś odwoływać.
    Proszę o info w komentarzach, jeśli ktoś ma ten regulamin. Polcan, prośba byś go zamieścił w tamtym albo tym artykule, jak się ktoś zgłosi, OK?

    Dzięki,
    Bartek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy nie myślałem, że w przypadku KO trzeba będzie podejrzewać bank o machlojki, więc nie zostawiałem linku do regulaminu.
      Na stronie Millennium jest regulamin do nowej promocji 2,70%. Tej jednak nie omawiałem, bo nie spełnia wymogu minimum bloga.
      Jak widać odtąd trzeba będzie nawet zamieszczać regulaminy KO...

      Usuń
  10. "Uznaję, że bank nie posunie się do oszukiwania klienta w sprawie, którą każdy z nas może sam prześledzić."

    A jednak! Ja mialam taki numer w Credit Agricole z lokata Antidotum. Naliczyli mi zbyt niskie odsetki i tlumaczyli, ze widocznie nie mialam lokaty w promocji tylko na standardowym oprocentowaniu. Dopiero po napisaniu reklamacji i odczekaniu ponad miesiaca na odpowiedz przyznali mi racje i zwrocili brakujaca kwote.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...