piątek, 28 października 2016

neoLokata Zysk na 3% bez limitu dla każdego czyli amnestia w neoBanku


NEOBANK - podwyzszyl oprocentowanie prawie wszystkich lokat. neoLOKATA Zysk daje obecnie 3% na 3 miesiace dla nowych srodkow - nie trzeba byc nowym klientem !!!

Komentarz anonimowego skutecznie mnie rozbudził, gdy zaspany przeglądałem Wasze nocne komentarze. Nie uwierzyłem, dopóki nie zobaczyłem. Wszak odkąd neoBank istnieje, a dzieje się to dłużej niż istnieje ten blog, nie było czegoś takiego.

I o dziwo anonimowy ma rację. W ofercie neoGangu jest kilka lokat na 3% jak to było na początku tego tygodnia. Wszystkie mają dopisek dla nowych klientów. Ale jedna z nich jest dla wszystkich:)



Tę chwilę trzeba uwiecznić

Okres trwania jest identyczny jak w Idea bank - 3 miesiące. Kto przespał lokaty na 3% w Idea banku, a zdarzają się tacy co widać po komentarzach na PP3, może skorzystać z konkurencyjnego banku z Poznania. 

Uwaga: 
Lokatę można zakładać tylko w dni robocze w godzinach 8:00 - 18:00. Co gorsza nie można tego zrobić internetowo, lokatę można założyć tylko telefonicznie. Dziwny jest też zapis: parametry lokaty ustalicie z konsultantem. Trudno mi określić co to oznacza, skoro parametry są już podane...

Dość dziwne wymagania na lokatę neoZysk
 
Co najważniejsze nie ma tu żadnych limitów kwotowych, można więc zaszaleć. Dziwny to zabieg, skoro dla nowych klientów są inne lokaty na 3% : Promocyjna oraz znana nam dobrze, sztandarowa energoLokata 3M Plus.


Te dwie są standardowo tylko dla nowych klientów

Nie są one atrakcyjne w świetle istnienia neoLokaty zysk. neoBank zaoferował jednak dla nowych inną, dużo ciekawszą gratkę, która sugeruje, że obecne szaleństwo poznańskiego banku spółdzielczego to wynik szaleństwa Idea bank z początku tego tygodnia.

Jak pamiętamy Idea bank miała lokatę Jesienny Sejf. neoBank  ma obecnie lokatę Jesienny Skarbiec. Oferuje więcej i na dłużej! Raz że daje 3,20% a dwa, że jest na 4 miesiące. 



Z pewnością minus jaki ma neoBank, to płatne przelewy. Niewiele, ale zawsze. Jest to jednak do przyjęcia przy stawce 3%. Nie ma za to żadnych opłat na wejściu, jakie omawiane 3% w Nike wymaga od nowych klientów. Dodatkowym minusem jest brak możliwości zgłaszania tych lokat do premii w yb.

Jest zatem alternatywa dla Idea banku, który traci tym samym dotychczasową hegemonię. Jest więc gdzie przelewać środki z Zośki Pro, jeśli ktoś nie może wrócić do Optimy na 4,50%.

36 komentarzy:

  1. a jak zrobic w optimie te 4,50% ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przed chwilą złożyłem wniosek o 4,50%:)
      W lewym górnym rogu bloga masz sekcję Promocję top 5. Na pozycji nr. 4 jest link do artykułu, w którym omawiałem jak to zrobić.

      Usuń
  2. Czyżby coś drgnęło? Po osiągnięciu stawki 2,5%, zastanawiałem się gdzie jest dno... a tutaj takie niespodziewane odbicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Może neoGangowcy też czytają Twojego bloga... Widzą, że trochę kasy wkrótce będzie na rynku więc postanowili trochę zgarnąć dla siebie.

    Przez tyle lat ich bojkotowałem za wywalanie ludzi z kamienic więc wolałbym kasę wpłacić do IB.
    Czy wiadomo ile jest czasu na opłacenie lokat - czy można "zarezerwować" sobie lokatę na kilka dni ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzałem do szczegółów i nie znalazłem takiej informacji. Jedyne co podaje regulamin to:
      "dniem wniesienia wkładu na Lokatę jest dzień realizacji dyspozycji polecenia przelewu środków z rachunku na Lokatę".

      Znalazłem jeszcze inne, mniej ciekawe informacje, które zamieściłem dodatkowo w artykule: negocjowanie parametrów (?), konieczność posiadania konta oraz konieczność zakładania tylko w dni robocze w podanych godzinach i tylko telefonicznie.

      Usuń
    2. Mają też lokatę na 3,2% na 4M bez limitu ale dla nowych. To lepiej niż było w IB+YB.

      Usuń
  4. Czy lepsze to nie wiem. Nikt jak dotąd nie zwrócił uwagi, w sumie ja też to odkryłem dopiero w tym tygodniu, że lokata na 3% w Idea bank daje mniejszy zysk niż 2,75% w Idea bank + 0,25% w yb. Wiedziałeś?

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie są limity przelewów w NeoBanku?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sugerowane przez neoBank to 50 000 zł. lecz można ustanowić przy składaniu wniosku własny limit.

      Usuń
  6. Polcan czy Ty się nie pomyliłeś? W jaki sposób lokata na 3% w IB da mniejszy zysk niż lokata na 2,75% plus 0,25% od YB. To chyba to samo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak myślałem. Ale przecież 3% to stawka brutto od czego bank oddaje podatek od całego oprocentowania.
      W przypadku 2,75% + 0,25% podatek jest tylko od 2,75% zaś 0,25% jest premią nieopodatkowaną do kwoty 760 zł. Więc dostajesz to w całości. W efekcie mamy znane równani,e stosowane kiedyś przez Polbank:
      3% < 2,75% + 0,25%

      Nierówność ostra staje się nieostrą w momencie, gdy nasza premia przekracza 760 zł w skali roku.

      Usuń
  7. Moim zdaniem 3% to podpucha banków.Po pierwsze upadek skoków i bs.Ludzie gdzieś muszą ulokować pieniądze.Po primo "dobra zmiana"wywoła w nowym roku inflację.Planowana przez rząd 1,3%!!!!.Czysty zysk dla banksterów i rządu!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Informuję, że Lokata Jesienny Skarbiec w neoBanku już nieaktualna, dostępna była tylko kilka godzin.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tak naprawdę, to według neoBanku to jej w cale nie było.

      Usuń
  9. Dla mnie ten bank to burdel! Na stronie widnieje oprocentowanie 2.5%, ale juz po zalogowaniu 3.0%. Moge zalozyc lokate poprzez internet, ale musze zadzwonic i porozmawiac z konsultantem od 8:00 do 18:00 w dni robocze!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pozwolę sobie ponowić pytanie; czy ktoś orientuje się, jakie są limity przelewów (jednorazowy/dzienny) w NeoBanku? To jest dość istotna informacja w kontekście ewentualnych lokat...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A czy nie prościej dowiedzieć się tego bezpośrednio w banku, zamiast miejsce zajmować w Komentarzach?

      Usuń
    2. Z tego co wiem,to limity są niskie,to znaczy 50 lub 100 tys.na przelew jednorazowy,ale podobno w trakcie przymusowej rozmowy telefonicznej weryfikującej dane(bodajże do 24 h od wypełnienia wniosku)można limity zwiększyć.

      Usuń
    3. Najprawdopodobniej 50 tys. jednorazowy i 100 tyś.dzienny.Ale głowy nie dam.Podobno można zmienić prze telefon.

      Usuń
    4. Na etapie składania wniosku, sam określasz limity przelewów dziennych i jednostkowych.

      Usuń
  11. neoLokata Zysk od jutra 2,50%!!!Lokaty JESIENNY SKARBIEC już nie ma!!!Bank robi sobie JAJA!!!A poza tym wymaga podpisania wszystkich zgód.Najbardziej cwaniacki bank jaki znam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Optima wrocila z 2,3% na oszczednosciowym az do 10 lutego. To taka poczekalnnia miedzy dobrymi ofertami np. w IB.

    OdpowiedzUsuń
  13. Prognozy mówią o wzroście wszkażnika delacja/inflacja w najbliższych i dalszych miesiącach.Nie wiadomo jak to się będzie przekładać na rynkowe stopy procentowe.Dopóki RPP nie rozpocznie cyklu podwyżek stóp procentowych,zmiany mogą być na tyle małe,że realne oprocentowanie jeszcze spadnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie korzystałem z usług NeoBanku,gdyż jego wymagania dotyczące podpisania wszystkich zgód marketingowych przez osoby zakładające lokatę są dla mnie nie do przyjęcia.To rzeczywiście nie jest bank,tylko gang.

    OdpowiedzUsuń
  15. Polcan, są już pierwsze informacje na temat lokat w tym "nowym tworze" Nest Banku ;) http://prnews.pl/hydepark/lokaty-nest-banku-pierwsze-informacje-6553359.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powinieneś zostawić ten komentarz pod poprzednim artykułem o nest banku.
      Ze wstępnych informacji widać, że szału nie ma i nie wiem czy warto poświęcać temu nowy artykuł...

      Usuń
    2. To prawda, ale ja sam najczęściej czytam komentarze pod najnowszym artykułem ;) Z doświadczenia wiem, że często i inni zostawiają tak komentarze nie związane z tematem. PS Szału rzeczywiście nie ma, może tylko ten wabik 4% dla nowych i małej kwoty.

      Usuń
  16. W neoBanku pozostała już tylko lokata internetowa dla nowych klientów - na 3mies., na 3%. Pozostałe lokaty zostały zamknięte po wypełnieniu środków, już po kilku godzinach. Lokaty terminowe Irena i Barbara też na kilka godzin wzrosły do 2,6%, ale już obie wróciły do 2,4%.
    Ww lokata internetowa jest tak pogmatwana, że nie warto się nią interesować. Sam Regulamin liczy 10 stron, a Tabela prowizji i opłat 34. Ale w neoBanku zawsze one takie były.
    W tej sytuacji należy czekać na nowe oferty, które mogą się pojawić, jak mnie zapewniono.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W godzinach rannych w dniu dzisiejszym złożyłam wniosek z linku Lokaty Jesienny Skarbiec na 4 m-ce 3,20%. Przekierowało mnie do wniosku o Konto osobiste lub Portfel depozytowy. Wybrałam to drugie. Po południu otrzymałam e-mail z Loginem i SMS z hasłem startowym. W ciągu 5 dni mam zrobić przelew weryfikacyjny na kwotę 0,01 zł. Po poprawnej weryfikacji i zwrocie tego 1 grosza zawarta zostanie Umowa z neoBankiem. Ciekawa jestem, czy będę miała możliwość, założenia wspomnianej na wstępie lokaty.
      Za kilka dni dam znać.

      Usuń
    2. A czy poza całą tą procedurą jaką opisałaś powyżej jest wymagane podpisania jakiejś umowy?Chodzi mi o to czy będąc w tej chwili za granicą mogę otworzyć lokatę?

      Usuń
    3. 28 października lokata Jesienny Skarbiec jeszcze istniała. Ja pisałem komentarz po południu i wtedy już nie istniała.
      Kiedyś była taka forma podpisywania umowy na lokaty internetowe w Neobanku. Umowa była przesyłana kurierem. Teraz się tego nie doczytałem, bo po prostu nie miałem chęci i czasu studiować te wszystkie dokumenty. Nic nie wiem o możliwości otwierania lokat za granicą. Proponuję zadzwonić do informacji neoBanku.

      Usuń
    4. Tzw. Portfel depozytowy otwiera się przelewem weryfikacyjnym 0,01 zł z innego banku, którego jest się klientem.Jest on tylko do zakładania lokat, zrywania i dokonywania przelewów na wcześniej zweryfikowany rachunek z innego banku. Umowa jest zawierana elektronicznie w przypadku poprawnej weryfikacji danych klienta po odesłaniu wspomnianego 0,01 zł. Papierowo nic się nie podpisuje. To tyle jeśli chodzi o Portfel depozytowy.

      Usuń
  17. Neobank to bank spółdzielczy dlatego może zanotował odpływ środków przezornych klientów i podniósł stawki bo ostatnio banki spółdzielcze padają jak muchy (aktualnie BS Nadarzyn, w kolejce BS Ciechanów).
    Ponadto znaczący udziałowcy tego BS nie cieszą się renomą.

    OdpowiedzUsuń
  18. Bez przesady. Banki spółdzielcze to nie to samo co SKOKi. To są BANKI. A sformułowanie "padają jak muchy" świadczy o o nieznajomości tematu. Przez wiele lat (kilkanaście?) nie padł żaden bank. Rok temu upadł SK Bank. W tym miesiącu BS w Nadarzynie. I to wszystko. A z PBS Ciechanów (istnieje od 1899 roku!), sytuacja nie byłaby niepokojąca, gdyby nie rozsiewane plotki poprzez smsy. Generalnie banki spółdzielcze w Polsce są w dobrej kondycji: http://samcik.blox.pl/2016/10/Spokojnie-to-tylko-panika-Kolejny-duzy-bank.html

    OdpowiedzUsuń
  19. Cześć Polcan , Mogę wiedzieć w jaki sposób wyliczyłeś zyski na lokacie bezkompromisowej w tym wpisie http://moneyafterhours.blogspot.com/2016/10/ponad-300-z-dodatkowego-zysku-na.html ? Bo mi wychodzi zysk z samej lokaty na 91 dni na 100 tys w wys.747,95 brutto (100000 x 3 % /365 x 91 dni)minus belka 19% co daje 605,83 netto,a premia od ybanking za połączenie z lokatą 373,97(100000 x 1,5%/365 x 91dni).Z góry dziękuję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwoty wychodzą mniej więcej takie same.
      Licząc zysk od razu wstawiam zysk netto a nie brutto czyli zamiast 3% daję 2,43%. Natomiast licząc zysk dla lokat kwartalnych dzielę przez 4. A więc:
      100.000*0,0243/4 = 607.5

      Zysk za yb źle policzyłem, bo tam jest wliczony podatek belki, choć nie powinien. Wychodzi zatem:
      100.000*0,015/4 = 375 zł

      A więc w sumie zysk wyniesie aż 982.5 zł a nie 911,25 zł czyli dużo więcej.
      Twój sposób jest dokładniejszy, bo uwzględnia faktyczną liczbę dni, a nie ogólnie stosowaną przeze mnie konwencję dzielenia:
      - przez 2 dla lokat półrocznych
      - przez 3 dla 4 miesięcznych
      - przez 4 dla kwartalnych
      itd.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...