piątek, 28 lipca 2017

2,60% na energolokacie Gwarantowanej czyli łowy na fanów Idea bank


neoBANK: Szanowny Kliencie, już dziś ulokuj nowe środki na kwartalnej neoLOKACIE ZYSK GWARANTOWANY 2,3% na 3 miesiące. Więcej szczegółów...

Po powrocie z urlopu zagranica zwykle jesteśmy zasypywani smsami, które skumulowały się podczas naszej nieobecności. Jednym z takich smsów jakie otrzymałem był powyższy. Jednocześnie czytelnicy poinformowali we wczorajszych komentarzach, że jest tutaj jeszcze lepsza lokata bo na 2,60%.

No właśnie. neoBANK to taka zmodyfikowana wersja Idea banku. Z modyfikacją na gorsze, bo jeśli u niebieskich da się zapolować na lokatę, to Wielkopolskim Banku Spółdzielczym (tak bowiem nazywa się neoBANK) jest to wręcz niemożliwe.



Widzieli kiedy zaoferować lepszą lokatę:)


Lokata na 2,60% jest bowiem dedykowana tyko dla nowych klientów. Sprawdziłem przy tym co oznacza nowy klient, z tym bowiem jest w WBS różnie. I niestety ten spółdzielczak wrócił do najgorszej definicji z możliwych: znów jest to osoba niebędąca dotychczas klientem neoBANKU:(

Nowy klient to znów taki co nie miał tu konta:(

Kto nie był tutaj klientem, może zakładać lokat do woli pod sam korek BFG. Bank pozwala co prawda nawet na zdeponowanie miliona złotych, ale to bank spółdzielczy, a pamiętamy co się stało z SK bankiem, który też był bankiem spółdzielczym. A jak wiadomo nikt ponad kwotę gwarantowaną przez BFG kasy nie odzyska.

No to szlag by to. Na początku tego roku mieliśmy tutaj nieoczekiwaną ofertę lokaty na 3% dla nowych klientów, przy czym nowy miał nieco inną definicję i można było tutaj wrócić. No tak, tylko że zanim człowiek zdążył uruchomić portfel depozytowy niezbędny do zakładania lokat, to oferta zdążyła zniknąć.

Obecni klienci mają się zadowolić takimi ochłapami...
Posiadam cały czas ów portfel depozytowy i dla takich jak ja ma wystarczyć marne 2,30%. Wspomniany na początku sms wylądował oczywiście w koszu zaraz po przepisaniu jego fragmentu, ja zaś myślę, czy lepiej nie zlikwidować tego portfela, który na nic się nie przydał.

Swoją drogą neoBANK idealnie wstrzelił się z tą ofertą. Od dziś kończą się masowo lokaty w Idea bank, które hurtowo zakładaliśmy pod koniec lutego. Uważni badacze lokat zauważą bowiem, że obok energoLOKATY na 2,60% mamy także energoLOKATĘ ale już tylko na 2,40%.
 
Standardowo jest tutaj mniej więc to łowy na fanów niebieskich

Ta druga energoLOKATA też jest dla nowych klientów i widnieje w stałej ofercie od dłuższego czasu. Nie omawiałem jej jednak, bo jak doskonale wiemy minimum do omawiania to w dalszym ciągu 2,50%.

Akurat tyle zaoferował Idea bank na lokacie WYSOKI PROCENT co omawiałem w środę. neoBANK podbija więc stawkę energolokaty o 0,20% licząc na łowy na fanów Idea bank. I zapewne będą to udane łowy a lokata zniknie szybko z oferty.

Odnowiona dziś lokata na 0,01% - :(

Dla mnie jednak oba banki są przegrane. Z Idea bank dziś całkowicie zeruję środki z lokat oprocentowanych od teraz 0,01% co widać na powyższym screenie i przelewam na zewnątrz. Z drugiej strony nowym klientem neoBANKu prędko nie będę, więc nie ma co liczyć na lepsze stawki. Wiecie jak najlepiej zrezygnować z portfela depozytowego?

3 komentarze:

  1. Kolejny odplyw z IB to koniec sierpnia, wiec jak nie nalapia na 2,5%, to moze trafic sie wyzej i tego oczekuje w polowie sierpnia. Dla mnie IB w obsludze jest OK, gdyz mam dalej stary system i tylko stawka musi byc atrakcyjna.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z Neobankiem mam bardzo niedobre doświadczenia. Założyłem lokatę "na nowe środki". Na "dzień bazowy" miałem na lokacie 10K, przelałem więc X+10K (X>10), założyłem lokatę na X zł, wycofałem 10K i dotąd wszystko OK. Pojawiły się dalsze środki, przelałem więc Y zł i zażądałem założenia nowej lokaty z całości tych środków. Oczywiście te środki w pełni spełniały warunek "nowych" (bo stan aktualny był >10K), bank jednak tego nie uznał i łaskawie pozwolił mi założyć lokatę na Y-10K. Reklamacje nic nie dały.

    Tym niemniej, MIMO TEGO, nie zamierzam likwidować portfela depozytowego (dopóki jest bezpłatny bez zobowiązań). Może się przydać za kilka miesięcy (zakładam, że wtedy "dzień bazowy" będzie się równał 0), gdy pojawi się jakaś atrakcyjna oferta "na nowe środki".

    OdpowiedzUsuń
  3. A jak jest w teraz z zakladaniem lokat w idea banku?Wymagane jest podpisanie oswiadczenia o rezydencji podatkowej(euro fatca)? Podpisywał ktoś?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...