niedziela, 9 lipca 2017

3% na koncie w WBK po konwersji z KGP


W poprzednim artykule omówiłem mocno odstręczającą propozycję podwojonego oprocentowania jaką w ubiegłym tygodniu zaproponował WBK dla zwolenników oszczędzania. Chociaż nowości są tutaj kiepskie, to jakby poszperać w archiwach można znaleźć jeszcze coś ciekawego.

Okazuje się, że po zakończeniu popularnych 4% można tutaj mieć całkiem przyzwoite 3%. Wiąże się to jednak ze zmianą konta godnego polecenia na omawiane tutaj niejednokrotnie konto 1|2|3.

Konwersja na 1|2|3 może być opłacalna

3% to dziś i tak całkiem przyzwoita stawka. Znów mamy ograniczenia kwotowe, bowiem trójkę można mieć przy trzymaniu na koncie kwot z przedziału 2000 zł do 3000 zł. Powyżej tej kwoty oprocentowanie spada bowiem do zera.

To niewiele, ale gdyby zamienić wszystkie posiadane 6 kont KGP na 1|2|3, robi się już przyjemna sumka sięgająca blisko 18.000 zł. A to już o wiele więcej aniżeli na lokacie wabiku. Jest tutaj jednak jeden warunek, chociaż nietrudny do spełnienia.

Całkiem miła stawka na alternatywnym koncie w WBK

Bank wymaga aby przelewać na konto co najmniej 2000 zł. Nie trzeba robić żadnych zakupów kartą na określoną kwotę ani innych o wiele bardziej ekwilibrystycznych poczynań. Wystarczy w zasadzie najprostsza czynność jaką jest przelew.

Oczywiście należy pamiętać o pewnej pułapce. Przy saldzie powyżej 3000 zł bank daje 0% dla całości środków! To oznacza, że należy pilnować, by po dopisaniu odsetek na koniec miesiąca saldo nie przekroczyło 3000 zł. Przypomina to dość wredny trick stosowany przez Deutsche bank oraz Idea bank.

Pomysł z zamianą konto nie jest mój, podsunął go Fabian w komentarzach na blogu PP1 i twierdzi, że działa.  

Moim zdaniem nie powinniśmy całkowicie przekreślać BZ WBK po zakończeniu promocji Konta Godnego Polecenia.
Ja po wcześniejszej rezygnacji z karty debetowej też zamierzałem zamknąć posiadane 6 rachunków KGP ale okazało się, że dobrym pomysłem jest przekształcenie KGP w konto 1|2|3 (bez karty).
Bank zgadza się na przekształcenie wszystkich posiadanych rachunków, a więc otrzymujemy 6 kont 1|2|3. Deponując na nich kwoty od 2 do 3 tysięcy zł otrzymujemy 3% odsetek. A więc podobnie jak KGP; tam od 4000 zł otrzymywaliśmy ok. 10 zł tu od 3000 zł ok. 6 zł. Warunkiem oprocentowania jest comiesięczny wpływ na każde konto min. po 2000 zł.
Teraz pozostaje tylko raz w miesiącu przelać zdeponowane (np. po 2990 zł) na zewnątrz i można w tym samym dniu wrócić te kwoty z powrotem. Wpływ zapewniony, oprocentowanie też. Łącznie prawie 18000 zł pracuje na 3%, a konta stanowią odpowiednik rachunku oszczędnościowego bez limitu ilości wypłat co też może być zaletą.
Dodatkowo do jednego z kont można przypisać numery rachunków na które opłaca się należności za prąd, telefon lub internet i otrzymujemy moneyback od tych płatności. Wszystko do załatwienia w placówce BZ WBK (przetarłem szlak i jestem zadowolony z rezultatu).
Fabian


Pomysł wygląda na bardzo fajny i oczywiście zamierzam go przetestować w tym tygodniu. Dam wam znać jak to wychodzi w praktyce. Konta w Getin i Optimie zamknąłem bez żadnego sentymentu czego nie mogę powiedzieć o WBK, być może da się tutaj jeszcze co nieco zarobić...

Możemy więc teoretycznie bez oglądania się na rzekome okazje z 2,50% w Idea bank wpakować do 18k na w WBK na 3%, a większe środki ulokować w Deutsche bank.

Tutaj założysz konto db Net Premium w pakiecie z lokatą na 3% i KO na 2,55%

Dla przypomnienia w Deutsche bank mamy 3% do 100.000 zł na lokacie z możliwością podziału na 5 niezależnych lokat po 20k oraz 2,55% na koncie oszczędnościowym. Dla tych którym podobnie jak mi kończą się pod koniec lipca lokaty na 2,50% w Idea bank to pozycja warta rozważenia:)

Ciąg dalszy: 50 zł za założenie konta 1|2|3 bez limitu oraz do 300 zł cashback

24 komentarze:

  1. A dlaczego przelew na zewnątrz i z powrotem?? Jest jakiś problem, aby zrobić to między tymi kontami kontami??? W końcu to też przelew na konto.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, nie jestem specjalistą od spraw bankowych ale po przeczytaniu wszystkiego,
    • od 0,01 zł do 1000,00 zł – 1%
    • od 1000,01 zł do 2000,00 zł – 2%

    • od 2000,01 zł do 3000,00 zł – 3%
    proszę zwrócić uwagę na trzeci podział środków od 2000-3000 więc tylko 1000 zł na 3% przy sześciu kontach to chyba tylko sześć tysięcy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stawką dla określonego przedziału oprocentowane jest całe saldo a nie tylko nadwyżka ponad poprzedni przedział. A więc utrzymywanie na koncie powyżej 2000 zł, daje 3% od całej kwoty.
      Jak wynika z wyjaśnień pracownika banku przekształcającego mi rachunki z KGP, pod uwagę brany jest stan środków na koniec każdego dnia, a więc okresowe zejście poniżej 2000 zł powoduje spadek oprocentowania do niższego przedziału, a dopłata do salda powyżej 2000 zł powoduje ponowny powrót stawki 3%. Dla nieposiadających oszczędności, konto 1|2|3 może więc stanowić oprocentowany ROR. Niebezpieczne jest tylko przekroczenie 3000 zł bowiem wiąże się to z zupełnym brakiem oprocentowania.
      Czy przelewy pomiędzy własnymi kontami liczą się do wpływów - nie wiem. Wiele banków nie uznaje takich wpływów. Ja wolę nie ryzykować i raz w miesiącu robić przelewy na swój zewnętrzny ROR, a z niego ponownie przelać odpowiednie sumy na konta 1|2|3. Taki obrót bez trudu wykonać można w tym samym dniu.

      Usuń
    2. Nie ma takiego podziału jak opisałeś. Jeśli posiadasz na koncie 3000 zł. całość środków jest oprocentowana na 3%. Oprocentowanie automatycznie się zmienia, jak się zmienia wysokość salda.

      Usuń
    3. Z informacji Infolinii dowiedziałem się, że przelewy mogą być z własnego rachunku w Banku.

      Usuń
  3. Należy także pamiętać, że w tym koncie jest zwrot (max. 25 zł/miesięcznie) za opłacanie rachunków m. in. za prąd, internet, TV, telefon.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekaw jestem czy przelewu należy dokonywać na każde konto by stawka była 3‰. To by oznaczało konieczność łącznej liczby przelewów na 12k przy sześciu kontach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ale nawet jak ktoś ma problem, to nie musi robić wszystkiego w 1 dzień.
      Może to opędzlować spokojnie w ciągu miesiąca.

      Bo chyba dobrze kumam, że mam na koncie np. 2500zł zabieram do innego banku i wracam w ten sam dzień, aby mieć 2500zł.
      A nie, że mam 2500zł i "dolewam" następne 2000zł - choćby po to, aby nie przekroczyć salda 3000zł.

      Też się przejdę do nich w tym tygodniu.

      Pozdrawiam
      TomL

      Usuń
    2. Dla mnie to nie problem, po to są limity w koncie by tego typu rzeczy robić. Pytam jedynie, czy trzeba to robić dla każdego konta z osobna, czy też wystarczy jeden przelew - w co wątpię.

      Usuń
    3. Sam nie pytałem, przeczytałem na innym portalu, że dla każdego konta osobno - tak jak przypuszczaliśmy.

      Pozdrawiam
      TomL

      Usuń
    4. Posiadam tych kont 6 już od jakiegoś czasu. Wyplacam i wplacam w 1 dniu 2 tyś zł. I po problemie. Na każdym z kont oczywiście.

      Usuń
    5. Czy jeśli zostawię sobie jedno, przekształcone puste konto i co miesiąc będę robić przelewy między własnymi kontami w BZWBK to bank mi to zaliczy? I będę mieć 3% ?

      Usuń
    6. Zapytałem o przelewy wewnętrzne. Teoretycznie na dziś system to przepuszcza i ponoć działa, ale zostałem uprzedzony, że tak może być do bliżej nieokreślonego czasu, a w razie pisania reklamacji (gdy system przestanie akceptować systemy wewnętrzne) takowa nie zostanie raczej rozpatrzona pozytywnie. I w efekcie nie tylko nie będzie 3%, ale dodatkowo zapłacimy 20 zł razy ilość kont. Brrrr
      Wniosek oczywisty: dla świętego spokoju warto przelać z innego banku kasę.

      Usuń
    7. Najlepiej w rodzinie mieć dwa osobne konta. Np mąż i żona i dokonywać przelewów 2000 zł między tymi kontami, oczywiście na każde Konto 1,2,3 z osobna.

      Usuń
  5. Da sie przeksztalcic przez net, czy znow wizyta w oddziale?

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłem przekształciłem. Wszystkie konta zachowały swoje numery i historie , zmieniła się tylko nazwa, a co najlepsze przy przekształcaniu zapytałem czy ilość kont ogranicza się do tych 6, a Pani na to że nić jej nie wiadomo o ograniczeniach więc można zakładać do woli :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Też byłem i przekształciłem, a następnie założyłem 4 nowe, tylko 4 bo nie chciałem zajmować więcej czasu bo wizyta trwała blisko godzinę. Ale podobno nie ma ograniczenia co do ilości kont, ale na każde trzeba przelewać co miesiąc 2000 zł, jak tego nie zrobimy to za każde bank dowali nam po 20 zł kary.

      Usuń
  7. Sprawdziłem przed momentem oprocentowanie tych przekonwertowanych oraz nowych kont. Pokazują 1% co się zgadza dla salda zerowego:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Od ponad roku mam już kilkadziesiąt kont 123. Każde konto raz w miesiącu trzeba zasilić kwotą minimum 2000 / może być przelew z innego banku, może być wpłata w kasie, wpłatomacie,mogą być przelewy wewnętrzne pomiędzy kontami 123. Kwota 2000 nie musi być jednorazowo, może być kilka wpłat/przelewów na sumę minimum 2000. Brak tego warunku powoduje że bank nalicza opłatę w wys. 20 zł. Reklamacji w tej sprawie bank nie uwzględnia. Oprocentowanie jest wg. podanych wcześniej stawek. Bank nie wypłaca pełnych 3% ponieważ pomniejsza odsetki o 2 gr. Nie wiem dlaczego. Należy pamiętać aby w ostatnim dniu miesiąca pomniejszyć kwotę 3000 o przewidywane odsetki ponieważ powyżej 3000 oprocentowanie konta jest 0%.
    Waldemar

    OdpowiedzUsuń
  9. I to wszystko dla dosłownie paru złotych? Przy 10 kontach (bo więcej to zwykła patologia) różnica 2,5% ( o co nie trudno) do 3% to uwaga 10 zł miesięcznie. Polcan i ty w to wszedłeś i jeszcze promujesz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można to traktować jak zabawa, a 10 zł na pewno się przyda.

      Usuń
    2. Popieram Anonimowego z 7:05. Dla mnie to nieopłacalne. W WBK mam już tylko trochę kasy na koncie Max Oszczędnościowym i to nie dla oprocentowania, ale dla bezpłatnych wypłat (to taka "książeczka PKO" na okres wakacyjno-urlopowy). Potem będę zmierzał raczej do rozstania z WBK.

      Usuń
  10. A czy te konta trzeba wyzerować przed konwersją ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...