wtorek, 18 lipca 2017

Zapowiedź podwyżek na OC czyli szukamy tańszej alternatywy dla naszej składki



 Każdy właściciel czterech kółek musi co roku opłacać obowiązkową składkę OC. Co roku powtarza się też ta sama sytuacja - od dotychczasowego ubezpieczyciela dostajemy nową składkę, o dziwo o wiele wyższą od poprzedniej.

Możemy albo się z tym zgodzić, albo poszukać tańszej alternatywy. Na 99% można ją bez problemu znaleźć. Opisywałem to w latach ubiegłych i nie inaczej było w tym roku. Jak poszukać tańszej alternatywy?

Niedawno na popularnym portalu można było znaleźć informację o kolejnych podwyżkach OC. Powodem ma być wprowadzenie VAT w likwidacji szkód oraz potencjalne rozszerzenie wypłat odszkodowań dla ofiar wypadków

Powody te mogą mało obchodzić te osoby, które jeżdżą bezszkodowo. Jak wiadomo za bezszkodową jazdę można liczyć w kolejnych latach na zniżki zwykle o 5% za każdy rok. Tymczasem ubezpieczyciele zamiast zmniejszać przez to stawki, co roku zwiększają opłatę. 

Zanim zaczniemy poszukiwać tańszych alternatyw, warto poczekać na przesłanie propozycji obecnego ubezpieczyciela. W moim przypadku była to AXA, która przesłała propozycję złowieszczej stawki nieco ponad 777 zł i nakazem płatności od razu w dniu odnowienia. Ponad 100 zł drożej aniżeli w ubiegłym roku, mimo zniżki 5%.


Obecny oferent przesyła kwotę bazową dla której szukamy tańszej alternatywy

Trzy kosy to oczywiście kwota bazowa zachęcająca do poszukiwań tańszej alternatywy. Niestety nie istnieje coś takiego jak ranking stawek OC. Każdy ma inny samochód, zaś ilość zmiennych jaka jest brana pod uwagę jest tak duża, że niemożliwym jest branie wszystkich pod uwagę.


Aby znaleźć najlepszą ofertę OC warto sprawdzić kilku oferentów

W moim przypadku ciekawie zaczęło się od firmy MTU, gdzie zaproponowano mi stawkę niższą o nieco ponad 100 zł. Stówka piechotą nie chodzi, a ubezpieczenie i tak jest przecież takie samo. 

Sprawdź następnie jaką stawkę zaproponuje Ci mtu

Nowością w tym roku w stosunku do poprzednio omawianej oferty OC jest możliwość sprawdzenia linku do Superpolisy. Tutaj mamy możliwość porównania aż 20 najlepszych ubezpieczycieli w Polsce.

Porównaj jaką stawkę może Ci zaoferować Superpolisa

Nie ma znaczenia kto będzie oferentem. W przypadku OC liczy się tylko najniższa stawka. Jak zwykle skorzystałem z dostępnych linków pozwalających wpisać parametry samochodu i naszą historię przebiegu i porównywałem każdy wynik ze swoją kwotą bazową jaką kazała mi zapłacić AXA.

Tutaj sprawdzisz wysokość stawki za swoje OC w Link 4 

Co ciekawe samą do AXA przeszedłem przed dwoma laty. Rok temu tańszą alternatywę znalazłem w Liberty Direct. Niestety od września firma ta została przejęta przez AXA, więc znów wróciłem pod ich skrzydła, ale i tak stawkę jaką przyszło mi zapłacić była niższa.

Porównaj swoją stawkę bazową z tym co proponuje Ergo Hestia

Oferta mBanku daje z marszu 19% taniej za pakiet

Oferentem może także być bank. Znany nam mBank reklamuje, że polisa wykupiona przez internet z automatu otrzymuje 19% zniżki a to już jest dość duża zniżka. Dotyczy to jednak pakietu OC z AC, a nie każdy wykupuje obie polisy, gdyż obowiązkowe jest tylko OC.

Tutaj sprawdzisz co ma do zaoferowania mBank dla polisy z 19% zniżką

Zniżka za zakup przez internet


Może się zdarzyć, że dostaniesz najlepszą ofertę właśnie z AXA. Ten ubezpieczyciel zapewnia, że za zakup przez internet można liczyć na 15% zniżki.

Możesz też przekonać się czy czasem AXA ma lepszą ofertę dla OC z 15% zniżki

W moim przypadku jak zwykle wypadło na innego oferenta, chociaż co roku jest inny. Koniec końców udało mi się znaleźć ofertę za 605 zł czyli o 172 zł taniej i w dodatku z terminem płatności o 14 dni później. Kasa oczywiście przeleżała przez ten czas na KO i dopiero wczoraj przeszła do nowego oferenta:)



Jak widać ubezpieczyciele idą drogą jaką od dawna kroczą banki: liczy się nowy klient i taki może liczyć na znaczną zniżkę. Warto więc poszperać po różnych ofertach i porównać to co otrzymamy z tym co każe nam zapłacić przedłużający oferent i wykorzystać przywilej bycia nowym:)

13 komentarzy:

  1. Witam
    Jakie jest najlepsze konto do zwrotów za opłaty/gaz , energia etc/.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja używam opisanego w ubiegłym tygodniu w poniższym artykule:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2017/07/50-z-za-zaozenie-konta-123-na-3-bez.html

      Usuń
  2. Czy ktoś dostał już maila z Agory w sprawie premii za "Duet Lokat" w Toyocie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie!
      Ja NIE.
      Dostałem wczoraj zgodnie z terminem z mBanku w sprawie karty Rossmana.

      Pozdrawiam
      TomL

      Usuń
    2. Ja jeszcze nie. Ktoś pisał, że niby mieli puszczać wczoraj.

      Usuń
    3. Polcan tak pisał.

      Usuń
    4. ...i co z tym linkiem od Agory???

      Usuń
    5. Tom Tom dowiem się co i jak wrócę z urlopu czyli pod koniec tego tygodnia.

      Usuń
    6. Dzięki Polcan. Teoretycznie mają na to jeszcze 5 dni ;)

      Usuń
    7. Może być jakiś dzień poślizgu, bo babka co obsługuje Toyotę z Agory też jest teraz na urlopie.

      Usuń
  3. Porownywarki sa do d... jesli chodzi o cene.
    Najlepiej wychodzi mi wchodzac na indywidualne strony www ubezpieczycieli i samodzielne wypelnianie zaznaczajac rozne opcje i sprawdzajac cene.
    Najlepsze sa wg mnie od lat
    Liberty ktorego juz nie ma
    AXA
    Aviva
    warto tez wypelnic w mtu24
    Tylko samodzielne wypelnienie na 2 m-ce przed zakonczeniem ubezp. daje najlepsza cene. Im blizej konca wygasniecia polisy tym ubezpieczyciele naliczaja wiecej a szczegolnie ten u ktorego obecnie jestesmy.
    Tak wiec nie warto czekac do konca az OC wygasnie a zabrac sie do tego sporo wczesniej. Wtedy stawki moga byc nawet 200zl nizsze.
    U tego samego ubezpieczyciela najlepiej jest wypowiedziec umowe, bo u niego stawka za nastepny rok bedzie wyzsza niz jakbysmy wypelnili przez internet i byli u niego nowymi klientami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dokładnie tak jak piszesz, porównywarki, wylicza ci "najlepsze" oferty, ale od sponsorów. Co roku zawsze zmieniałem ubezpieczyciela, przysiadając przed kompem godzinkę (na każdym kalkulatorze) i zawsze miałem taniej niż rok wczesnej. W tym roku przeżyłem szok. W ubiegłym roku miałem w Liberty Sharana 1.9, płaciłem 550zł/rok, teraz przejęła liberty axa, dostałem propozycję przedłużenia od axy i oczy mi wyszły - 470zł /rok. Jeśli tak będą traktować starych bezwypadkowych klientów, to wróże im przejęcie rynku. Dodam do tej listy jeszcze Proamę, też lubią mieć tanio.

      Usuń
    2. Aby wypowiedzieć umowę u Ubezpieczyciela trzeba to zrobić listownie na miesiąc przed końcem umowy,czy można wcześniej?

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...