piątek, 4 sierpnia 2017

Toyota bank od sierpnia nie wypłaca odsetek od zapadających lokat


Cześć! Czy u Was też ponad miesiąc po zamknięciu kont w BZWBK nie tylko konta są nadal otwarte, ale też bank naliczył odsetki za lipiec? To absurd jakiś... co proponujecie w takiej sytuacji? Wizytę w oddziale, czy od razu reklamację?

Anonimowy zostawił pod wczorajszym wpisem dość zaskakującą wiadomość. Nie mam możliwości sprawdzenia jak to jest w moim przypadku, bowiem zmieniłem konto w WBK na 123. Zauważyłem dziś jednak nie mniej zaskakującą - Toyota od sierpnia nie płaci odsetek za lokaty.

Niedawno mieliśmy bonus w postaci 50 zł za założenie nowej lokaty. Jednym z warunków otrzymania premii jest podniesienie i utrzymanie salda przez 30 dni. W moim przypadku wiązało się to z utrzymaniem przez tydzień 5000 zł, które wpłynęło na ror z lokaty założonej w poprzedniej akcji z premią.

Od sierpnia Toyota nie płaci odsetek za lokatę

Nie lubimy jak kasa się marnuje na 0% więc najczęściej pakujemy środki albo na konto oszczędnościowe, albo na krótkoterminową lokatę. W przypadku Toyoty bardziej opłacalny jest drugi wariant, bowiem Japończycy mają własnego Ping Ponga ze stawką 1,50%.

Oznacza to co prawda codzienne logowanie, ale Toyota działa tak płynnie, że to żaden problem. Klik, klik i po sprawie. Nie sprawdzam nawet czy bank dopisuje odsetki, skoro nigdy nie było z tym problemów. Całość nie trwa nawet minuty.

Jednak po zaskakującym wpisie Anonimowego sprzed kilku godzin przyjrzałem się czy Toyota robi wszystko prawidłowo. I o dziwo jeśli w lipcu codziennie wpływało 0,17 zł za jednodniówkę, to w sierpniu tyle ile wpłaciłem na lokatę, tyle bank zwrócił.

Jak to wygląda widzicie na powyższym screenie. I o dziwo nie jest to jednorazowa wpadka, ale tak się dzieje każdego dnia sierpnia. Różne pisałem reklamacje w banku, ale za brak dopisania odsetek na lokacie jeszcze nigdy dotąd. Czyżby legendarna lokata na 0,01% w Idea bank nie była rekordem i mamy absurdalną lokatę na... 0% ?

Co ciekawe powyższy link prowadzi do...
Reklamacja oczywiście już złożona. Ciekaw jestem jakiej odpowiedzi udzieli bank... 

...takiej strony

Aktualizacja:
Bank oddał kasę hurtowo już w dniu publikacji artykułu:



19 komentarzy:

  1. Rozumiem, że z lokaty "długoterminowej" pewnie na 160 dni odsetki naliczono prawidłowo?

    Pozdrawiam
    TomL

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak. 160 dniowa zakończyła się w lipcu, a w ubiegłym miesiącu nie było problemu nawet z jednodniówkami.
      Brak płatności odsetek jest zauważalny od 1 sierpnia, jakby od tego miesiąca Lokata 1-dniowa była oprocentowana na 0%.

      Usuń
    2. Wszedłem teraz na ich stronę. Czy ta jednodniówka jest jakoś ukryta lub dostępna dopiero po zalogowaniu się? Nie widzę takiej lokaty w ich ofercie. Może ją wycofali?

      Usuń
    3. Zalogowałem się przed momentem i poszukałem na rozwijalnej liście, gdzie zwykle była i niestety nie znalazłem.
      Możliwe, że jest dostępna dopiero wtedy jak masz 5000 wolnych środków na koncie, bo tylko na taką kwotę można ją założyć. Dziś wytransferowałem 5k, bo okres 30 dni minął. Możliwe że to z tego powodu jej nie widzę, bo wczoraj jeszcze była jak miałem wolne środki.

      Podobnie robi Idea bank, chociaż na odwrót: oferta jednodniówki jest niedostępna, gdy wykorzystasz jedną taką lokatę.

      Usuń
    4. Możliwe, ale wydaje mi się, że kiedyś widziałem ją normalnie w ofercie lokat na stronie banku. Teraz jej już nie ma, więc pewnie ją zlikwidowali właśnie od sierpnia.

      Usuń
    5. Pytanie zatem, dlaczego założyłem ją 1,2 i 3 sierpnia? Bałagan w banku?

      Usuń
    6. Na pewno. Teraz są wakacje - to jeszcze większa szansa na takie właśnie kwiatki ;)

      Usuń
  2. odnośnie Toyoty Banku - do 25.08 maja wypłacić premie 140zł za duet lokat i jak dostanę kasę, chcę zlikwiodować konto i się z nimi definitywnie pożegnać, bo jakieś cyrki też widzę w tym zwrocie opłaty 2,49 za prowadzenie konta.
    Jak SKUTECZNIE WYPOWIEDZIEĆ w Toyocie KONTO & KARTĘ ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poradnik jak to zrobić znajdziesz niżej:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2013/08/jak-zamknac-konto-w-toyota-bank.html

      Usuń
  3. Co ciekawe gdy wpisać w Google: Toyota bannk lokata jednodniowa pojawia się info o takiej lokacie, ale link prowadzi do strony 404:
    https://www.toyotabank.pl/404/

    Możliwe, że bank wycofał ją od sierpnia z oferty, ale jakimś cudem mogłem ją zakładać. Stąd brak odsetek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jeśli, to nie Twoja wina i niewielkie, ale jednak odsetki Ci się należą...

      Pozdrawiam
      TomL

      Usuń
    2. Nawet jeśli się należą, to bank jakoś milczy w tej sprawie. Oto oficjalna odpowiedź Toyoty:


      "Szanowny Panie,

      Bank podjął decyzję o wycofaniu z dniem 1 sierpnia br. oferty Lokaty na dzień dobry. Wcześniej Bank skontaktował się z klientami posiadaczami ww. lokaty, informując ich o konieczności przekazania środków na inne istniejące produkty depozytowe.

      Fakt pojawienia się Lokaty Na Dzień Dobry z oprocentowaniem 0% jest technicznym błędem, który w dniu dzisiejszym został naprawiony. Bardzo dziękujemy za jego wskazanie."

      Usuń
  4. Walcz o swoje, może Yariskę Ci dadzą w ramach rekompensaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pogardzę;)
      A na poważnie to bardzo pozytywnie zaskoczył mnie inny bank, który nie tylko zwrócił kasę po reklamacji, ale dodatkowo dał rekompensatę. Opiszę to niebawem w osobnym artykule bo to ewenement.
      I nie był to kubek jaki onegdaj w ramach przeprosin dostałem od Meritum:-)

      Usuń
    2. Mam do Ciebie Polcan (Agory/Toyoty) pytanie. Czy jak dziś mi się kończy lokata Plan depozytowy 160 dni w promocji duet lokat i zalożę nową - to dalej będę zwolniony z opłaty do końca roku?

      Usuń
    3. Moim zdaniem tak. Dla pewności możesz zadać to pytanie w mailu do agory.

      Usuń
    4. ...założę chyba taką na 3 koła i sprawdzę we wrześniu ;)

      Usuń
    5. Musisz to robić? Warunkiem darmowości konta jest posiadanie dwu lokat. Jeśli brałeś udział w każdej akcji z premią, to na pewno masz, więc jesteś zwolniony z opłaty. Ja nawet mam na chwilę obecną trzy lokaty, więc nie martwię się o zwrot kosztów za konto.

      Usuń
    6. Tak Polcan, ale wg regulaminu jedną z nich musi być Plan depozytowy 160 dni, a właśnie taka mi wygasła. To były moje pierwsze lokaty w Toyocie, więc została mi tylko jedna. Dlatego więc muszę chyba założyć ten Plan dep.160 na min. 3tys. - aby mieć to zwolnienie z opłaty.

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...