wtorek, 17 kwietnia 2018

A jednak się kręci i to na 2,70%


Eppur si muove chciałoby się powiedzieć. Te słowa rzekomo powiedział szeptem Galileusz, gdy stanął przed sądem inkwizycji rzymskiej. I to samo powtórzyło mi się wczoraj w myślach, gdy zalogowałem się do bankowości WBK i sprawdziłem coś o czym pisałem niedawno.

Założyłem drugie konto i tutaj też mam... 2,70%
Na początku kwietnia napisałem artykuł o nowych korzyściach konta mobilnego czyli możliwości założenia kolejnego konta w WBK z oprocentowaniem 2,70%. Taką dostałem informację i skojarzyłem ją z podobną akcją jakie ten bank oferował w przeszłości.

Tutaj założysz nowe lub kolejne konto oszczędnościowe w WBK na 2,70%

W komentarzu JC wskazał punkt regulaminu, który informuje o możliwości posiadania tylko jednego konta. Ponieważ moje źródła mówiły co innego, postanowiłem przetestować to w praktyce.

Strasznie długo trwało oczekiwanie na kuriera, który zjawił się dopiero w ubiegły piątek. Konto zaś zostało aktywowane dopiero w poniedziałek. Zalogowałem się od razu by sprawdzić stawkę i... widnieje tu znów 2,70%.

Gdy kiedyś bank dawał możliwość założenia trzech kont na 4%, taka bowiem informacja widniała w regulaminie, założyłem z czystej ciekawości czwarte. Sprawdzić wszak nie zaszkodzi, a dodatkowe konto zawsze się może przydać. Wówczas test był negatywny, nadmiarowe konto wskazywało 0% więc przy najbliższej wizycie w oddziale zamknąłem niepotrzebne konto.

Teraz nowy test jest pozytywny. Teraz Myślę jednak, że skoro w systemie widnieje czarno na białym 2,70% to bank sytuacja będzie podobna do Toyoty, która niedawno pozwalała mi kilkakrotnie zakładać lokaty jednodniówki pomimo wycofania ich z oferty.

Dla przypomnienia Toyota na początku sierpnia 2017 wycofała jednodniówki, a mimo to system pokazywał lokatę na liście wyboru. Ponieważ wówczas musiałem utrzymywać saldo według regulaminu, codziennie ją zakładałem nie patrząc na dopisywanie odsetek. Gdy przyszło do ewakuacji sprawdziłem stan konta i... okazało się, że Toyota nie dopisywała odsetek, bo lokaty nie było oficjalnie w ofercie.

Złożyłem więc reklamację i została ona rozpatrzona pozytywnie. Za wszystkie dni bank naliczył prawidłowo odsetki. Teraz sytuacja wydaje się podobna. WBK dość nietypowo dopisuje odsetki ostatniego dnia miesiąca, wtedy więc będę mógł zweryfikować że faktycznie konto będzie oprocentowane według promocyjnej stawki.

Początkowo po komentarzu JC usunąłem artykuł z początku kwietnia by nie robić zamieszania. Gdy jednak zobaczyłem 2,70% przywróciłem artykuł do życia. Przetestowałem na sobie - można jak kiedyś zakładać kolejne konta i są one oprocentowane promocyjnie:)

Tutaj założysz nowe lub kolejne konto oszczędnościowe w WBK na 2,70%

Możecie sprawdzić to sami zakładając nowe konto wybierając opcję z kurierem. Opcja z przelewem natychmiast nie działa, jeśli wcześniej otwieraliśmy tą drogą konto, o czym bank informuje niemal natychmiast smsem.

Jak widać próbować warto. Kto potrzebuje kasę ma tylko jeden darmowy przelew, ale skoro można mieć więcej oprocentowanych kont to ilość darmowych przelewów zewnętrznych się zwiększa.

A więc jednak kolejne konto się kręci i to na 2,70%. Bank być może zlikwiduje kiedyś tę lukę, ale do tego czasu można będzie z niej korzystać. Wszak założenie kolejnego konta nic nie kosztuje, a może się przydać każdemu:)

15 komentarzy:

  1. Czy dodatkowe konta można zakładać od razu przy pierwszym wniosku i ile max będzie na 2,7% - czy 4 przejdą ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę. Domyślnie można mieć tylko jedno konto, więc raczej dwóch regulaminów nie wyślą w jednym liście.
      Dostałem identyczny regulamin jak od pierwszego kuriera. Radziłbym raczej składać 4 osobne wnioski.

      Usuń
    2. Mozna mieć tylko 1 konto na 2,7%- dzwoniłam do banku

      Usuń
    3. Wydawało mi się oczywiste, że...

      Usuń
    4. Jak można z takimi pytaniami dzwonić do banku?

      Usuń
    5. Przy takim podejściu czytelników wpisy taki jak powyższy nie mają najmniejszego sensu.

      Usuń
    6. To tylko 1 osoba, nie zrażaj się, fajny wpis :)

      Usuń
    7. Jednak która napisała o tym publicznie, mimo wyraźnego przekazu we wpisie by tego nie robić.
      WBK przecież czyta tego bloga i wpisuje tu swoje komentarze. Nawet dzień przed tą publikacją był komentarz ze strony banku na mój wpis w komentarzu.

      Usuń
  2. Kiedy będzie artykuł o nowym kokonci credit Agricole?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jest:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2018/04/3-na-rachunku-na-start-do-100k-w-ca.html

      Usuń
  3. Szkoda, że marka WBK niedługo zniknie z rynku :(
    Dopiero co ogłosili, że wchłoną DB, a tu zaraz i sami zmienią szyld na swojego właściciela: https://www.bankier.pl/wiadomosc/BZ-WBK-zmieni-nazwe-na-Santander-Bank-Polska-7584308.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kilka dni wcześnie ukazał się jeszcze gorszy artykuł o zakusach Paribasa. Zniknąć ma mBank i inne banki...

      Usuń
    2. Ta wizja jest straszna. Brak konkurencji to skazanie klienta na marną ofertę i brak promocji :(

      Usuń
    3. Niestety od dawna to wiadomo, że banki będą robić ciągle fuzje. O tym co napisałem wyżej możesz przeczytać niżej:
      http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/bankow-bedzie-coraz-mniej-beda-kolejne-fuzje,2564425,4199

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...