wtorek, 26 marca 2013

Przedsądowe wezwanie Pobieraczka czyli jak chcesz to płać


Liczba wejść na artykuły o Pobieraczku jest szokująca i bije rekordy poczytności. Nic dziwnego bowiem to zasługa wielkiej paniki jaką wśród ludzi wywołuje rozsyłany mail z żądaniem natychmiastowego wezwania do zapłaty.

Mam nadzieję, że obecny trzeci już artykuł o pobieraczku będzie ostatnim i uspokoi większą część czytelników, którzy jakoś przeczytali poprzednie artykuły Pobieraczek grozi swoim klientom czyli nie daj się nabrać oraz Przedsądowe wezwanie od pobieraczka czyli żerowanie na naiwności ludzkiej gdzie poinformowałem o karze nałożonej na Pobieraczka oraz likwidacji spółki ale zastraszani panikują dalej.

Rozwiązanie problemu znalazło się właściwie dopiero w komentarzach gdzie jeden z byłych klientów pobieraczka opublikował cały list z żądaniem zapłaty. Zwróciłem wówczas uwagę na kluczowe słowo w tym liście, inny czytelnik wskazał nawet akapit gdzie należy go szukać. Mimo to ludzie jakoś nie zauważają tego i wciąż proszą o pomoc co mają zrobić.

Rozumiem, że osoba spanikowana ma trudności w odpowiednim opanowaniu skołotanych nerwów i widzi wszystko w czarnych barwach. Najlepiej więc nie nadwerężać jej cierpliwości i zmuszać ja do zabawy w znajdź istotny szczegół w gąszczu prawniczego bełkotu a zamiast tego wskazać dokładnie o co chodzi. 

Strona dalej istnieje, firma nie Źródło: pobieraczek.pl

Kluczowym akapitem jest poniższy:
Na dzień (...) kwota 94.80zł w sposób całkowity nie została wniesiona. W związku z powyższym wzywam Pana do natychmiastowej dobrowolnej zapłaty długu powstałego wskutek zamówienia usługi Pobieraczek5 (12 miesięczny pakiet) w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od otrzymania niniejszego wezwania. 

Gdyby to w dalszym ciągu nie było oczywiste o które słowo chodzi wskażę dokładniej
wzywam Pana do natychmiastowej DOBROWOLNEJ zapłaty długu.

Dobrowolnej czyli nie ma żadnego przymusu. Płaci kto chce darowiznę na rzecz Kancelarii Konsens. List owszem brzmi groźnie szczególnie dla osoby, która nie ma na co dzień do czynienia z językiem prawniczym więc ton listu może wydawać się kategoryczny, bezwzględny i bezdyskusyjny: płać albo będziesz ukarany.

Tymczasem wśród gąszczu gróźb zostało schowane słowo, które w gruncie rzeczy może służyć firmie za argument: klient mógł dobrowolnie zapłacić a więc niejako z 'własnej woli' przekazać darowiznę na rzecz firmy. 

Kto przeoczył słowo dobrowolnej i 'pod dobrowolnym przymusem' zapłacił, raczej będzie się musiał pogodzić z niepotrzebną stratą. Firma widocznie wykorzystuje braki w prawie gdzie

Sprawa jest ciekawa z zupełnie innego punktu widzenia ale o tym będzie niebawem w cyklu artykułów na Polak potrafi o tym jak zręcznie zdobyć niezłą kasę. I to nie w tak drastycznie niehumanistyczny sposób.

Ciąg dalszy: Pobieraczek ponagla do zapłaty czyli twarde reguły biznesu

77 komentarzy:

  1. no i kolejne wezwanie! Oszuści!!!

    OSTATECZNE PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY
    Szanowna Pani
    W związku z brakiem uiszczenia należnej płatności wskazanej w treści ZAWIADOMIENIA, PRZEDSĄDWOWEGO WEZWANIA DO ZAPŁATY z dnia 2012-07-23, (Sygnatura sprawy: PWDZK/20110911/1762413) niniejszym zawiadamiam, iż Wspólnicy Eller Service s.c. Rafał Peisert, Iwona Kwiatkowska z siedzibą w Sopocie, Al. Niepodległości 658/3, właściciele serwisu Pobieraczek.pl, korzystając z usług Kancelarii Konsens S.A. podjęli skuteczne działania prawne w celu wyegzekwowania od Pani zaległej należności za zamówioną usługę w wysokości 94,80 zł. Wspólnikom Spółki przysługuje wobec Pani roszczenie odszkodowawcze z tytułu niewywiązania się przez Panią z warunków zawartej umowy (§ 4 ust.1 Regulaminu świadczenia usług "Usenet" z dnia 16.04.2010). Jednocześnie informuję, iż w przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, Wspólnicy Eller Service s.c. wystąpią o zasądzenie od Pani kwoty kary umownej w wysokości 289,96 zł tytułem nie wywiązania się przez Panią z warunków zawartej umowy.
    Dnia 11.09.2011 o godzinie 17:19:31 przy użyciu stacji roboczej o adresie IP: 77.242.233.102 zamówiła Pani w serwisie Pobieraczek.pl usługę dostępu do serwerów Usenet w pakiecie Pobieraczek5 i pomimo wysłanych wezwań do wywiązania się z warunków zawartej umowy, zamówiona usługa nie została do dnia dzisiejszego w sposób całkowity opłacona. Nie budzi żadnej wątpliwości fakt, że pomiędzy Panią a Wspólnikami Eller Service S.C. doszło do zawarcia umowy na mocy ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204). Podczas rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl oświadczyła Pani, iż zapoznała się oraz w całości zaakceptowała postanowienia obowiązującego regulaminu świadczenia usług "Usenet". W razie niezadowolenia z usługi miała Pani obowiązek w ciągu 10 dni odstąpić od zawartej umowy i zrezygnować z przygotowanego dla Pani konta, pod rygorem obowiązku uiszczenia kary umownej stanowiącej równowartość 100 USD, ustalanej według średniego kursu NBP z pierwszego dnia miesiąca wymagalności roszczenia odszkodowawczego (§ 6 ust. 3 Regulamin świadczenia usług "Usenet" z dnia 16.04.2010).
    Na dzień 28.03.2013 kwota 94.80 zł w sposób całkowity nie została wniesiona. W związku z powyższym po raz ostatni wzywam Panią do natychmiastowej dobrowolnej zapłaty długu powstałego wskutek zamówienia usługi Pobieraczek5 (12 miesięczny pakiet) w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od otrzymania niniejszego wezwania. W przypadku niedokonania wskazanej płatności, sprawa zostanie bez kolejnego wezwania przekazana na drogę postępowania sądowego.
    Wszelkie wpłaty należy kierować na następujący rachunek bankowy:
    Numer rachunku: 19 1750 1325 0000 0000 1305 6811
    Nazwa odbiorcy: Eller Service S.C.
    Adres odbiorcy: Al. Niepodległości 658/3, 81-854 Sopot
    Tytuł przelewu: OWE/20110911/1762413
    Gotowy blankiet wpłaty może Pani wygenerować pod adresem https://www.pobieraczek.pl/przelew.php?eml=pqVazGv3IJk6ee6b6j%2B2MGReEsk%3D
    W sytuacji braku wpłaty wyżej wymienionej kwoty informacja o zadłużeniu może zostać ujawniona w Biurze Informacji Gospodarczej, na podstawie Ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz.U. Nr 81, poz. 530).
    Jednocześnie informujemy, że dłużnicy notowani w Biurze Informacji Gospodarczej, zgodnie z art. 24 ust. 2 Ustawy, mają utrudniony dostęp do usług finansowych (kredytów, leasingu, sprzedaży ratalnej), usług telekomunikacyjnych i multimedialnych (możliwość kupna telefonu w abonamencie, zawarcia umowy na szerokopasmowy dostęp do Internetu, telewizję kablową i satelitarną), wynajmu nieruchomości (np.: mieszkania, biura, magazynu, placu) i wielu innych.
    Dowód wpłaty oraz wszelkie pytania proszę kierować na adres poczty elektronicznej: windykacja@pobieraczek.pl
    W przypadku pytań proszę o kontakt:
    tel. 58 553 20 00, fax: 58 553 21 00
    Z poważaniem,

    Marek Jaworski
    Biuro Windykacji Prawnej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polcan, no to jak to jest, wpłata dobrowolna, a zaraz potem piszą
      "W przypadku niedokonania wskazanej płatności, sprawa zostanie bez kolejnego wezwania przekazana na drogę postępowania sądowego."
      Czego będą się domagać, dobrowolnej wpłaty? Jeżeli pytanie się już pojawiło, to z góry przepraszam, ale nie jestem biegły w tym temacie, nie śledziłem na bieżąco spraw związanych z Pobieraczkiem.

      Usuń
    2. Nie pojawiło się a Twoje pytanie jest słuszne. Nie jestem prawnikiem, ale ewidentnie w poprzednim mailu był zapis 'dobrowolny'.
      Firma liczyła pewnie na przeoczenie tego słowa i wpłatę większości. W nowym liście nie ma już tego niedopatrzenia i firma poszła na całość.
      Sprawa ewidentnie nadaje się do zgłoszenia do UOKiK, tym bardziej że to właśnie oni ukarali już raz pobieraczka. Jak widać kolejny raz uwidaczniają się braki w prawie polskim.

      Usuń
    3. Spokojna głowa...
      Słowo "dobrowolna" jest zawarte również w nowej treści listu. Polcan nie zauważył ;)

      Usuń
    4. Jest w akapicie zaczynającym się od:
      Na dzień 28.03.2013 dwie linijki niżej. :)

      Usuń
  2. Proszę o pomoc.
    OSTATECZNE PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY
    Szanowna Pani

    W związku z brakiem uiszczenia należnej płatności wskazanej w treści ZAWIADOMIENIA, PRZEDSĄDWOWEGO WEZWANIA DO ZAPŁATY z dnia 2012-11-15, (Sygnatura sprawy: PWDZK/20120611/2493752) niniejszym zawiadamiam, iż Wspólnicy Eller Service s.c. Rafał Peisert, Iwona Kwiatkowska z siedzibą w Sopocie, Al. Niepodległości 658/3, właściciele serwisu Pobieraczek.pl, korzystając z usług Kancelarii Konsens S.A. podjęli skuteczne działania prawne w celu wyegzekwowania od Pani zaległej należności za zamówioną usługę w wysokości 94,80 zł. Wspólnikom Spółki przysługuje wobec Pani roszczenie odszkodowawcze z tytułu niewywiązania się przez Panią z warunków zawartej umowy (§ 4 ust.1 ). Jednocześnie informuję, iż w przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, Wspólnicy Eller Service s.c. wystąpią o zasądzenie od Pani kwoty kary umownej w wysokości 357,77 zł tytułem nie wywiązania się przez Panią z warunków zawartej umowy.

    Dnia 11.06.2012 o godzinie 22:31:57 przy użyciu stacji roboczej o adresie IP: 89.79.196.155 zamówiła Pani w serwisie Pobieraczek.pl usługę dostępu do serwerów Usenet w pakiecie Pobieraczek5 i pomimo wysłanych wezwań do wywiązania się z warunków zawartej umowy, zamówiona usługa nie została do dnia dzisiejszego w sposób całkowity opłacona. Nie budzi żadnej wątpliwości fakt, że pomiędzy Panią a Wspólnikami Eller Service S.C. doszło do zawarcia umowy na mocy ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204). Podczas rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl oświadczyła Pani, iż zapoznała się oraz w całości zaakceptowała postanowienia obowiązującego regulaminu świadczenia usług "Usenet". W razie niezadowolenia z usługi miała Pani obowiązek w ciągu 10 dni odstąpić od zawartej umowy i zrezygnować z przygotowanego dla Pani konta, pod rygorem obowiązku uiszczenia kary umownej stanowiącej równowartość 100 USD, ustalanej według średniego kursu NBP z pierwszego dnia miesiąca wymagalności roszczenia odszkodowawczego (§ 6 ust. 3 Regulamin świadczenia usług "Usenet" z dnia 16.04.2010).

    Na dzień 02.04.2013 kwota 94.80 zł w sposób całkowity nie została wniesiona. W związku z powyższym po raz ostatni wzywam Panią do natychmiastowej dobrowolnej zapłaty długu powstałego wskutek zamówienia usługi Pobieraczek5 (12 miesięczny pakiet) w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od otrzymania niniejszego wezwania. W przypadku niedokonania wskazanej płatności, sprawa zostanie bez kolejnego wezwania przekazana na drogę postępowania sądowego.

    Wszelkie wpłaty należy kierować na następujący rachunek bankowy:
    Numer rachunku: 19 1750 1325 0000 0000 1305 6811
    Nazwa odbiorcy: Eller Service S.C.
    Adres odbiorcy: Al. Niepodległości 658/3, 81-854 Sopot
    Tytuł przelewu: OWE/20120611/2493752

    Gotowy blankiet wpłaty może Pani wygenerować pod adresem https://www.pobieraczek.pl/przelew.php?eml=pqVazGv3IJo6du6b6jy1P2VdFsg%3D

    W sytuacji braku wpłaty wyżej wymienionej kwoty informacja o zadłużeniu może zostać ujawniona w Biurze Informacji Gospodarczej, na podstawie Ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz.U. Nr 81, poz. 530).
    Jednocześnie informujemy, że dłużnicy notowani w Biurze Informacji Gospodarczej, zgodnie z art. 24 ust. 2 Ustawy, mają utrudniony dostęp do usług finansowych (kredytów, leasingu, sprzedaży ratalnej), usług telekomunikacyjnych i multimedialnych (możliwość kupna telefonu w abonamencie, zawarcia umowy na szerokopasmowy dostęp do Internetu, telewizję kablową i satelitarną), wynajmu nieruchomości (np.: mieszkania, biura, magazynu, placu) i wielu innych.

    Dowód wpłaty oraz wszelkie pytania proszę kierować na adres poczty elektronicznej: windykacja@pobieraczek.pl

    W przypadku pytań proszę o kontakt:
    tel. 58 553 20 00, fax: 58 553 21 00

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież w przesłanym liście znajduje się dokładnie to o czym piszę w artykule:

      Akapit zaczynający się od słów
      Na dzień 2.04.2013 ...
      zawiera owe komentowane w artykule słowa '...natychmiastowej DOBROWOLNEJ zapłaty...' a skoro dobrowolne to o czym tu mówić?

      Usuń
    2. A czy jest możliwość jeśli ktoś jest niepełnoletni odwołać się od tego, bo przecież i tak nie zarabia.

      Usuń
  3. mam dosyc tego calego pobieraczka !!!ostatni list otrzymalam rok temu ....:/ oczywiscie do zapłaty (94.80 zl)szukalam duzo informacji jak mozna zerwac ta niby umowa jak zawarłam (chociaz nic nie podpisywalam ) no ale coz.... :) wiec im napialam maila typu " rezygunuje z umowy ..."bla bla a oni przysłali mi to "

    Szanowna Pani,

    Ponieważ od grudnia 2010 roku nie opłaciła Pani zamówionej usługi, Pani sprawę przekazaliśmy do działu windykacji, który się z Panią skontaktował.

    Jeśli nadal nie opłaci Pani należności za zamówioną usługę w kwocie 94,80 zł poniesie Pani koszty o wiele większe, takie które zostały Pani wyliczone w piśmie z windykacji, zaś Pani sprawa trafi na drogę postępowania sądowego, co poniesie za sobą również inne konsekwencje. Skoro dział windykacji zdecydował się dać Pani jeszcze jedna szanse na opłacenie usługi, sugeruję to uczynić. Informuję ze kwota 94.80 zł to kwota JEDNORAZOWA więcej opłat nie ma i nie będzie.

    Opłata pobierana jest za zamówiony przez Panią dostęp do serwerów sieci USENET. To, czy Pani korzystała z zamówionej usługi czy tez nie, nie ma żadnego związku z Pani zobowiązaniem do opłacenia tej usługi wynikającym z zawartej umowy.

    W razie pytań proszę kontaktować się z numerem 58 553 20 00 lub na windykacja@pobieraczek.pl

    Z poważaniem,
    Zespół pobieraczek.pl

    - jaki on laskawy dał mi jeszcze jedna ostatnia szanse :)
    a do czego zmierzam ... przez rok zylam w ciszy i spokoju,tym bardziej ze firma miala przestac istniec (czegos tu nie rozumiem) , ale dzis tchneło mnie zeby zobaczyc poczte(ogolem nie korzystam z niej) a tu co moj kochany pobieraczek... i co OSTATECZNE PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY ...(..)
    no i co teraz ? pytam :) bo teraz jest niby 100 zl ,odzywaja sie po roku nawet dłuzej , co za pare lat moze przyjdzie do mojego domu komornik i pol domu mi wyniesie bo mi odsetki policza ?:(((( wiem ze to "oszusci " ale nie wiem czego mam sie spodziewac?

    OdpowiedzUsuń
  4. u mnie tez ten meil, a jeszcze pojawił się zapis:


    Pragnę poinformować, iż rezultatem wewnętrznego postępowania wyjaśniającego oraz weryfikacyjnego jest uzasadnione podejrzenie, że podczas rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl zostały podane nieprawdziwe lub niekompletne dane osobowe. Warto nadmienić, iż zgodnie z art. 286. § 1. Kodeksu Karnego (Dz. U. Nr 88 poz. 553), podawanie fałszywych danych osobowych mające na celu wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy nosi przesłankę oszustwa i podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Mając na uwadze powyższe pragnę zawiadomić, iż podanie nieprawdziwych danych, może stanowić przesłankę do zawiadomienia właściwych organów ścigania oraz wszczęcia postępowania karnego.

    OdpowiedzUsuń
  5. "podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8"
    Więzienia będą pękać w szwach

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za co siedzisz ja za gwałt ja za dziesione a ty ja za Pobieraczka uuu szacun haha nie moge haha

      Usuń
  6. Też mam ten sam problem z pobieraczkiem. Za radą prawnika usunęłam maila na który przysyłali mi upomnienia do zapłaty ale w tym tygodniu przysłali mi pismo do domu i nawet z mylnym adresem domowym z "dobrowolną zapłatą". Mój syn zamówił tą usługę i chciałam ją anulować choćby dlatego że nie można było się zalogować wogóle do tego pier....pobieraczka a oni że i tak muszę zapłacić. Napisałam im maila że jeśli przyślą mi dowód jakokolwiek że choć raz zalogowałam się to zapłacę i była cisza kilka miesięcy, co dalej mam robić bo czuję się oszukana jak wielu z was.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można wysłać jakieś oświadczenie z rezygnacji usług tego pobieraczka, po którym dadzą w końcu spokój?

    OdpowiedzUsuń
  8. no właśnie a co z tym:
    Pragnę poinformować, iż rezultatem wewnętrznego postępowania wyjaśniającego oraz weryfikacyjnego jest uzasadnione podejrzenie, że podczas rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl zostały podane nieprawdziwe lub niekompletne dane osobowe. Warto nadmienić, iż zgodnie z art. 286. § 1. Kodeksu Karnego (Dz. U. Nr 88 poz. 553), podawanie fałszywych danych osobowych mające na celu wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy nosi przesłankę oszustwa i podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Mając na uwadze powyższe pragnę zawiadomić, iż podanie nieprawdziwych danych, może stanowić przesłankę do zawiadomienia właściwych organów ścigania oraz wszczęcia postępowania karnego.

    OdpowiedzUsuń
  9. dostałam wczoraj to samo, i nie wiem co mam o tym myśleć! czy ktoś to płaci?

    OdpowiedzUsuń
  10. Dostałam tego samego @ co Wy w ostatni piątek, czyli 19.04.13. Dziękuję Polcan za Twój uspokajający artykuł:)
    Ciekawi mnie tylko, czy ktoś z Was po upływie wspomnianych 7 dni od tegoż zawiadomienia dostał jakieś pismo w postaci zwykłego listu bądź poleconego? Chcę się nastawić psychicznie:) M.

    OdpowiedzUsuń
  11. Dostałem od pobieraczka to pismo 28.03.2013 i do dnia dzisiejszego nic dalej się nie dzieje z ich strony. Pozdrawiam M.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pobieraczek ponownie przysłał mi maila. ten sam co na początku o "dobrowolnej zapłacie" - oczywiście jak sama nazwa mówi jest ona z dobrej woli. Kto chce niech płaci ale ja nikomu moich ciężko zarobionych pieniędzy nie mam zamiaru dawać !!! Kolejna Kolejna sprawa: jeżeli przyślą mi list do domu, zgłoszę tę sprawę do UOKiK
    i żeby było śmieszniej przydałoby się gdyby wszyscy ludzie którzy to otrzymali zgłosili tą sprawę właśnie do UOKiK.
    Pewnie znowu byłaby sprawa a być może teraz udało by się udupić ich ostatecznie za wyzyskiwanie pieniędzy.
    Przydałaby się znowu informacja w programie UWAGA! Na TVN :)) coby inni ludzie którzy korzystają mało z internetu nie zapłacili im :)

    OdpowiedzUsuń
  13. też dostałam od ich tą wiadomość na adres e-mail, w środę idę do UOKiK w miejscu zamieszkania, niech mi poradzą jak usunąć konto z którego nigdy nie korzystałam bo dalej jest aktywne (pamiętałam hasło dlatego że do każdej śmieciowej strony mam takie samo) , i upewnię się czy na pewno nie muszę im nic płacić...

    OdpowiedzUsuń
  14. HAHAH, ludzie PRZESTAŃCIE JUŻ Z TYM POBIERACZKIEM, zajmijcie się czymś bardziej sensownym i dającym jakieś korzyści a nie tylko sraczek-pobieraczek-naciągaczek-wyzyskiwaczek i nie wiadomo co jeszcze

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja dzisiaj dostałam ale widze że to jakaś ściema jeszcze ten artykuł wyżej mnie uspokoił jakby ktoś miał pomysł na zrobienie sobie z nich beki dajcie znać bo oprócz dzwonienia tam nie mam innego pomysłu ^^ może znacie jakies artykuły prawne którymi ich postraszymy ? ^^ jbc 13ania@wp.pl czekam na pomysły :D

      Usuń
  15. Ja tam napisalem im zeby pocalowali mnie w dupe i skoro jest napisane dobrowolnej wplaty to ze nie zaplace i niech ida do roboty a nie wyciagaja sare od naiwnych ludzi :DD

    OdpowiedzUsuń
  16. Te cioty mi tez wysłały to ale jak to zobaczyłem to sie roześmiałem i tą wiadfomość zignorowałem :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Byłam dziś w UOKiK ,powiedzieli tylko że nie mogą powiedzieć czy płacić czy nie, jedyną konkretną informacją jaką uzyskałam jest to że dopóki nie wyślą pisma listem poleconym to można ich zignorować, a co do tej DOBROWOLNEJ zapłaty, bardziej tu chodzi o kontekst że albo zapłacimy po dobroci albo pozwą nas do sadu, ale jak już wspominałam dopiero pismo wysłane listem poleconym ma moc prawną, jak coś informacje możecie bezpośrednio uzyskać pod numerem telefonu 800 007 707 od poniedziałku do piątku , od godz, 9 do 17.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ciekawe czy nie można im było wytoczyć sprawy o STALKING? Ja osobiście mam dość ich nękania mnie tymi meilami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dużo takich wiadomości Ci wysłali ?? Szczerze mówiąc mimo ,,rad" pracowników UOKiK trochę się boję że kwota urośnie niebotycznie i dopiero wtedy wytoczą sprawę , jak gra będzie warta świeczki...wynajmuję mieszkanie, dużo nie zarabiam i liczę każdy grosz :(

      Usuń
  19. Ludziska nie bujcie się ,żadnych pieniędzy im nie wysyłajcie,to naciągacze,nie podpisywaliście z nimi żadnej umowy,a umowa przez internet to jest sciema,ja od roku dostaje meile o dokonaniu wpłaty ,ale ich zlewam.Niezapłace ani grosza bo,nic niesciągałam.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak mam zapłacić skoro podałem fałszywe dane?

    OdpowiedzUsuń
  21. tez chcialabym wiedziec... poza tym... to trzeba byc idiota by po tej calej aferze co byla kilka lat temu z tego skorzystac a za az taka idiotke to sie nie uwazam.. Poza tym oni tez musza byc lekko dziwni by nie zauwazyc ze w mailu mam podane wlasciwe imie i nazwisko a na ich glupiej stronce rzekomo mam jakies randomowe imie... no i widzieliscie to haslo? myslicie ze podalabym ciag randomowych znakow? bo ja nie... uzywam 2 hasel i to raczej nie jest zadne z nich...-.- poki nie otrzymam pisma nie zaplace... a jak otrzymam to sama skieruje ta glupia sprawe do sadu...

    OdpowiedzUsuń
  22. jeśli potrzebujecie bezpłatnej porady prawnej to warto zadzwonić 800 007 707 od poniedziałku do piątku , od godz, 9 do 17, jest do kontakt do UOKiK i tam wam poradzą co robić, jest to specjalna infolinia założona w sprawie pobieraczka. Też nic nie ściągałam, fakt moja wina że nie doczytałam do końca regulaminu, ale konto zakładałam w 2011 kiedy aż tak głośno o tym nie było, piszą w tym całym wezwaniu że niby wielokrotnie upominali żeby im zapłacić, od momentu założenia konta przedsądowne wezwanie do zapłaty to pierwsze pismo jakie dostałam.

    W sobote mija mi termin zapłaty za pierwsze pismo, ciekawa jestem czy będą męczyć dalej...

    OdpowiedzUsuń
  23. to jeszcze ja sie zapytam dla pewnosci co mam wkoncu z tym zrobic. to jest 1 mail jaki od nich dostalem PO ROKU od zalozenia konta.

    Sygnatura sprawy: PWE/20120227/2185446
    PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY

    Szanowny Panie

    Niniejszym zawiadamiam, iż Spółka Eller Service S.C. Rafał Peisert, Iwona Kwiatkowska z siedzibą w Sopocie, Al. Niepodległości 658/3, która jest właścicielem serwisu Pobieraczek.pl, korzystając z usług Kancelarii Konsens SA podjęła skuteczne działania prawne w celu wyegzekwowania od Pana zaległej należności w wysokości 94.80zł. Wspólnikom Spółki przysługuje wobec Pana roszczenie odszkodowawcze z tytułu niewywiązania się przez Pana z warunków zawartej umowy (§ 4 ust.1 Regulamin świadczenia usług "Usenet" z dnia 16.04.2010). Jednocześnie informuję, iż w przypadku skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego, Spółka Eller Service S.C. wystąpi o zasądzenie od Pana kary umownej w wysokości 308,87zł tytułem nie wywiązania się przez Pana z warunków zawartej umowy.

    Dnia 27.02.2012 o godzinie 19:25:20 przy użyciu stacji roboczej o adresie IP: ... zamówił Pan w serwisie Pobieraczek.pl usługę dostępu do serwerów Usenet w pakiecie Pobieraczek5 i pomimo wysłanych wezwań do wywiązania się z warunków zawartej umowy, zamówiona usługa nie została do dnia dzisiejszego w sposób całkowity opłacona. Nie budzi żadnej wątpliwości fakt, że pomiędzy Panem a Spółką Eller Service S.C. doszło do zawarcia umowy na mocy ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144 poz. 1204). Podczas rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl oświadczył Pan, iż zapoznał się oraz w całości zaakceptował postanowienia obowiązującego regulaminu świadczenia usług "Usenet". W razie niezadowolenia z usługi miał Pan obowiązek w ciągu 10 dni odstąpić od zawartej umowy i zrezygnować z przygotowanego dla Pana konta, pod rygorem obowiązku uiszczenia kary umownej stanowiącej równowartość 100 USD, ustalanej według średniego kursu NBP z pierwszego dnia miesiąca wymagalności roszczenia odszkodowawczego (§ 6 ust. 3 Regulamin świadczenia usług "Usenet" z dnia 16.04.2010).

    OdpowiedzUsuń
  24. cd.

    Pragnę poinformować, iż rezultatem wewnętrznego postępowania wyjaśniającego oraz weryfikacyjnego jest uzasadnione podejrzenie, że podczas rejestracji w serwisie Pobieraczek.pl zostały podane nieprawdziwe lub niekompletne dane osobowe. Warto nadmienić, iż zgodnie z art. 286. § 1. Kodeksu Karnego (Dz. U. Nr 88 poz. 553), podawanie fałszywych danych osobowych mające na celu wprowadzenie w błąd drugiej Strony umowy nosi przesłankę oszustwa i podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8. Mając na uwadze powyższe pragnę zawiadomić, iż podanie nieprawdziwych danych, może stanowić przesłankę do zawiadomienia właściwych organów ścigania oraz wszczęcia postępowania karnego.

    Na dzień 22.04.2013 kwota 94.80zł w sposób całkowity nie została wniesiona. W związku z powyższym wzywam Pana do natychmiastowej dobrowolnej zapłaty długu powstałego wskutek zamówienia usługi Pobieraczek5 (12 miesięczny pakiet) w nieprzekraczalnym terminie 7 dni od otrzymania niniejszego wezwania.

    Wszelkie wpłaty należy kierować na następujący rachunek bankowy:
    Numer rachunku: 19 1750 1325 0000 0000 1305 6811
    Nazwa odbiorcy: Eller Service S.C.
    Adres odbiorcy: Al. Niepodległości 658/3, 81-854 Sopot
    Tytuł przelewu: PWE/20120227/2185446

    Gotowy blankiet wpłaty może Pan wygenerować pod adresem https://www.pobieraczek.pl/przelew.php?eml=uaVazGv3IJo6cu2d6jywPmNeF8w%3D

    W sytuacji braku wpłaty wyżej wymienionej kwoty informacja o zadłużeniu może zostać ujawniona w Biurze Informacji Gospodarczej, na podstawie Ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz.U. Nr 81, poz. 530).

    Jednocześnie informujemy, że dłużnicy notowani w Biurze Informacji Gospodarczej, zgodnie z art. 24 ust. 2 Ustawy, mają utrudniony dostęp do usług finansowych (kredytów, leasingu, sprzedaży ratalnej), usług telekomunikacyjnych i multimedialnych (możliwość kupna telefonu w abonamencie, zawarcia umowy na szerokopasmowy dostęp do Internetu, telewizję kablową i satelitarną), wynajmu nieruchomości (np.: mieszkania, biura, magazynu, placu) i wielu innych.
    Dowód wpłaty oraz wszelkie pytania proszę kierować na adres poczty elektronicznej: windykacja@pobieraczek.pl

    W przypadku pytań proszę o kontakt:
    tel. 58 553 20 00, fax: 58 553 21 00

    Z poważaniem,

    Marek Jaworski
    Biuro Windykacji Prawnej

    jestem niepelnoletni i podalem falszywe dane. prosze o ostateczna odpowiedz co z tym zrobic. dzieki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej zadzwonić do UOKiK oni już CI dokładnie poradzą, ich porada jest bezpłatna 800 007 707 od poniedziałku do piątku , od godz, 9 do 17.

      Mi tam powiedziano że dopiero wezwanie dostarczone listem poleconym z potwierdzeniem odbioru ma moc prawną... niestety nie wiem co jest w przypadku podania fałszywych danych osobowych...ja podałam (CHYBA NIESŁUSZNINE) prawdziwe dane

      Usuń
  25. No dobra - skoro to była usługa "dostępu do serwerów Usenet w pakiecie Pobieraczek5" to od tej kwoty 94,80 szanowna firma "Spółka Eller Service S.C." powinna odprowadzić do budżetu państwa podatek w wysokości 23%.
    wobec tego warto by zapytać Pana Ministra Finansów albo jemu podległych ludzi (Urząd Skarbowy w Sopocie) ile pieniędzy firma "Spółka Eller Service S.C." przelała do Skarbu Państwa w związku ze ściąganiem od ludzi kwot za usługę ? Czy mam rację ? Kto jest tu powiązany z urzędami skarbowymi i może wypowiedzieć się w tym temacie ?

    OdpowiedzUsuń
  26. takze chcialbym nadmienic ze moje IP jest od dawna zmienione wiec nie wiem czy jak kolwiek mogli by mnie namierzyc.

    OdpowiedzUsuń
  27. CZY JEST KTOŚ KOGO ZWIDYKOWALI (nakaz sądowy, komornik i.t.p.)??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego co mówiła mi Pani z UOKiK ze Szczecinia, nie znała takiego przypadku, nawet do krajowego rejestru nie trafisz bo bazowy dług wynosi 94,80 , a tam trafia się od 200 zł

      Usuń
  28. Też dostałem meila z wezwaniem do zapłaty;/ co robić?

    OdpowiedzUsuń
  29. Olac, Ja olewam ponad rok...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i odzywają się do Ciebie ?? czy napisali ze dwa meile i dali Ci spokój, sama ciekawa jestem jak działają , bo mi w UOKiK kazali wiadomości e-mail olać

      Usuń
  30. Witam, też założyłem tam konto i podałem fałszywe dane i otrzymałem identycznego meila. Jestem nieletni i nie wiem co robić, meila otrzymałem 23 kwietnia tego roku. Poradźcie. Kolega miał też taką sytuację , tylko podał właściwe dane, ale później zapłacił,bo się przestraszył. Z góry dziękuję za pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  31. No ja mam ten sam problem właśnie weszła na maila i przeczytałam ten cały list z biura windykacji w sumie jak każdy normalny człowiek podałam fałszywe dane tylko teraz nie wiem co z tym zrobić.... szlag mnie trafia że nikt z nimi nie zrobił porządku do tej pory nabrali tylu ludzi i dalej straszą...

    OdpowiedzUsuń
  32. mam ich gleboko w du..e.ten caly Jaworski to jest fikcja. jeszcze jedno pismo dostane to znajde tego kto to wysyla tez przez adres ip.pozatym chca zebym zaplacil to zaplace gotowka do reki. czekam

    OdpowiedzUsuń
  33. witam, na dzien dzisiejszy mam również PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY z uwzględnieniem słowa DOBROWOLNY, węc leje na nich. złodzieje

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To że ich olewasz słusznie, wezwanie do zapłaty ma moc prawną tylko jeśli jest dostarczone listem poleconym, ale jeśli idzie o słowo DOBROWOLNE, chodzi tu raczej o kontekst płac po dobroci jak nie to sąd :P

      Usuń
  34. jak napisałem że chce zrezygnować to tak odpisali

    Szanowny Panie,

    Zawierając umowę drogą elektroniczną ze Wspólnikami Eller Service s.c.
    zobowiązał się Pan do uiszczenia należności z tytułu świadczonej
    usługi, zaś Wspólnicy Eller Service s.c. zobowiązali się do
    zapewnienia dostępu do serwerów sieci Usenet. Zgodnie z przyjętym
    Regulaminem świadczenia usług „Usenet” z dnia 16.04.2010 obowiązek
    uiszczenia opłaty powstał z chwilą zawarcia umowy i w żaden sposób nie
    jest uzależniony od faktycznego korzystania z zamówionej usługi.
    Obowiązkiem Wspólników Eller Service s.c., wynikającym z treści w/w
    Regulaminu, jest zapewnienie możliwości korzystania z usługi, przy
    jednoczesnym braku wpływu na faktyczne korzystanie z zamówionej usługi.
    W celu realizacji usługi, dla Pana konta w serwisie Pobieraczek.pl,
    przygotowany został pakiet danych na zagranicznym serwerze. Wynikająca z
    tego tytułu opłata jest ponoszona przez Wspólników Eller Service s.c.
    zawsze, bez względu na to czy wykorzystany zostanie w
    całości przysługujący limit transferu danych, czy też wcale go się
    nie wykorzysta. Zatem w świetle przepisów prawa, w przypadku braku
    odstąpienia od umowy w terminie 10 dni od daty jej zawarcia, zobowiązany
    jest Pan do uiszczenia opłaty za zamówioną usługę, bez względu na to
    czy będzie ona faktycznie i w pełni wykorzystana.

    Z poważaniem,
    Marek Jaworski
    BIURO WINDYKACJI PRAWNEJ
    Tel. +48 58 553 20 00
    Fax +48 58 553 21 00
    e-mail: windykacja@pobieraczek.pl

    OdpowiedzUsuń
  35. jaki jest stan prawny ten sprawy na rok 2013 czy znane są przypadki e-sądu w lublinie

    OdpowiedzUsuń
  36. niech se te koszy ponosza. zje**li sprawe oklamujac klienta to jeszcze go naciagaja by zaplacic. dziwne ze jeszcze z tym nie skonczyli...

    OdpowiedzUsuń
  37. ci którzy założyli pobieraczka to głupcy

    OdpowiedzUsuń
  38. Do sądu raczej nikogo nie pozwą, Pani pracująca w Urzędzie ochrony konkurencji i konsumenta mówi że nie zna nikogo kto by został przez nich pozwany, a dostawała sporo zgłoszeń od kiedy tylko pobieraczek działa na temat ich nie legalnej aktywności...zresztą wiadmomości dostarczane pocztą e-mail NIE MAJĄ MOCY PRAWNEJ, dopiero wezwanie do zpałaty dosarczone listem poleconym z potwoierdzeniem odbioru takową moc posiadają

    OdpowiedzUsuń
  39. a dostał ktos poleconym wezwanie do zapłaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. powiem tak, moja znajoma miała z nimi do czynienia jakieś trzy lata temu, fakt podała fałszywe dane (czego niestety ja nie zrobiłam, za uczciwa chciałam być) , wysłali jej jedną wiadomość, po trzech tygodniach drugą, że skoro mają jej IP to wiedzą gdzie mieszka i od tamtej pory cisza...

      Usuń
  40. żeby było śmiesznie to już raz zapłaciłem
    wypowiedziałem i znów wezwanie
    TO SĄ OSZUŚCI I DEBILE
    SORKA ZA JĘZYK ALE RĘCE OPADAJĄ
    NIE PŁAĆCIE
    RYMEK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. niby w ich regulaminie jest że jeżeli użytkownik chce przedłużyć umowę musi wyrazić na to zgodę, więc sami przeczą sobie, bo konto ma ponad rok, i jest dalej aktywne a rzadnego e-maila z pytaniem czy się zgadzam nie dostałam, nie mam zamiaru im płacić, niestety Pani w UOKiK powiedziała że żeby sie nimi nie denerować jedyne co można zrobić to usunąć adres e-mail na który konto było założone

      Usuń
  41. A ja dostałam trochę innego maila. PROSZĘ O POMOC!

    W dniu 2012-08-25 o godzinie 11:05:47, korzystając z komputera o adresie identyfikacyjnym IP: XXXXXXX, została dokonana przez Panią rejestracja w serwisie TanieZakupy.pl, skutkująca zawarciem wiążącej umowy o świadczenie usługi premium.
    Pani prawo do odstąpienia od umowy w terminie pierwszych 10 dni od momentu aktywowania usługi, nie zostało zrealizowane, należy nadmienić, iż od dnia zawarcia umowy upłynęło trzy miesiące, wobec czego w chwili obecnej ciąży na Pani bezwzględne zobowiązanie do uiszczenia jednorazowej opłaty abonamentowej w wysokości 97 złotych.
    W dniu 2013-04-27 na podany przez Panią podczas rejestracji osobisty adres e-mail wysłaliśmy dokument PROFORMA za usługę, wraz z informacjami niezbędnymi do jej opłacenia. Pomimo upływu terminu płatności do dnia dzisiejszego należność nie została uregulowana.
    W związku z powyższym, niniejszym wzywamy Panią do zapłaty kwoty 97 złotych wyznaczając w tym celu termin płatności do dnia 2013-05-10. Opłatę abonamentową należy uiścić na indywidualny numer rachunku bankowego wygenerowany przez nasz system bilingowy: 03 1140 1010 4149 1969 3121 2156
    Informujemy, iż dalsze uchylanie się od uiszczenia opłaty może skutkować poważnymi konsekwencjami prawnymi. Wykorzystując przysługujące nam środki prawne będziemy zmuszeni skierować sprawę na drogę postępowania sądowego. Jeżeli po wydaniu nakazu zapłaty opatrzonego w klauzulę wykonalności, zadłużenie w dalszym ciągu nie zostanie uregulowane, to sprawa zostanie w trybie pilnym skierowana do Komornika Sądowego. Należy zaznaczyć, iż w takiej sytuacji kwota 97 złotych zostanie powiększona* o koszty związane z postępowaniem sądowym i egzekucyjnym np.:
    koszty wpisu sądowego,
    koszty pełnomocnictwa,
    koszty zastępstwa procesowego,
    koszty zastępstwa procesowego w egzekucji,
    koszty postępowania egzekucyjnego,
    opłata egzekucyjna.
    Prosimy mieć na uwadze fakt, iż Pani zadłużenie wobec Spółki DIGITAL PREMIUM LIMITED jest codziennie powiększane zgodnie z umową o odsetki w zastrzeżonej wysokości, zaś w sytuacji, gdy łączna suma długu przekroczy kwotę 200 złotych, wystąpimy z wnioskiem o wpisanie Pani danych osobowych do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonego przez Biuro Informacji Gospodarczej - zgodnie z ustawą z 9 kwietnia 2010 r. o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych (Dz. U. z dnia 14 maja 2010 r.). Dokonanie takiego wpisu może oznaczać dla Pani całkowitą utratę zdolności kredytowej.
    Mając na względzie powyższe wzywamy Panią do dokonania przelewu bankowego lub dokonania wpłaty na poczcie na podany numer rachunku, podając następujące dane odbiorcy:
    Digital Premium Limited, P.O. Box 450676, Zjednoczone Emiraty Arabskie
    nr rachunku bankowego odbiorcy w Polsce: 03 1140 1010 4149 1969 3121 2156
    tytuł płatności: Abonament - XXXXXXXXXXXXX
    kwota przelewu: 97 PLN
    Przypominamy, że adres sieciowy komputera IP XXXXXXX, użyty do dokonania rejestracji w serwisie może zostać w każdej chwili dokładnie zidentyfikowany, nawet pomimo korzystania z dostępu do sieci Internet z tzw. „zmiennym numerem IP”.

    Jednocześnie z daleko idącej ostrożności uprzedzamy, iż Użytkownicy którzy podając fałszywe dane w celu uniknięcia obowiązku płacenia za usługę chcą doprowadzić Spółkę Digital Premium Limited do niekorzystnego rozporządzenia pieniędzmi w kwocie 97 zł spełniają przesłankę z art. 286 § 1 Kodeksu Karnego** co skutkuje tym, iż sprawa może być skierowana na POLICJĘ w celu ścigania z w/w przepisu, co powoduje zagrożenie nałożenia kary pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8 oraz zobowiązanie do naprawienia szkody poprzez zapłatę kwoty 97 złotych.
    Z poważaniem,
    Serwis TanieZakupy.pl


    OdpowiedzUsuń
  42. NASTĘPNY MAIL BYŁ TAKI:

    OSTATECZNE PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY
    Pomimo otrzymania dwóch wezwań do zapłaty, do dnia dzisiejszego wciąż nie otrzymaliśmy płatności za zamówioną przez Panią usługę premium. W związku z powyższym informujemy, iż jesteśmy zmuszeni wystąpić przeciwko Pani na drogę postępowania sądowego.

    Przypominamy, iż w dniu 2012-08-25 o godzinie 11:05:47, korzystając z komputera o adresie identyfikacyjnym IP: XXXXXXXXXX, została dokonana przez Panią rejestracja w serwisie TanieZakupy.pl, skutkująca zawarciem wiążącej umowy o świadczenie usługi premium.
    Pani prawo do odstąpienia od umowy w terminie pierwszych 10 dni od momentu aktywowania usługi, nie zostało zrealizowane, należy nadmienić, iż od dnia zawarcia umowy upłynęło trzy miesiące wobec czego w chwili obecnej ciąży na Pani bezwzględne zobowiązanie do uiszczenia jednorazowej opłaty abonamentowej w wysokości 97 złotych.
    Ostatnią szansą na uniknięcie skierowania sprawy na drogę postępowania sądowego jest uregulowanie do dnia 2013-05-13 zaległości w wysokości 97 złotych na indywidualny numer rachunku bankowego wygenerowany przez system bilingowy: 03 1140 1010 4149 1969 3121 2156 .
    W przypadku braku opłacenia usługi w wyznaczonym terminie, wystąpimy przeciwko Pani na drogę postępowania sądowego, którego zamierzonym efektem będzie uzyskanie sądowego nakazu zapłaty opatrzonego klauzulą wykonalności. Podczas dochodzenia roszczeń Spółkę będzie reprezentowała wybrana kancelaria prawna, która w celu szybszego procedowania sprawy, rozważy skierowanie przeciwko Pani pozwu w trybie elektronicznego postępowania upominawczego przed Sądem Rejonowym w Lublinie XVI Wydział Cywilny ul. Boczna Lubomelskiej 13, 20-070 Lublin www.e-sad.gov.pl .
    Informujemy, iż uzyskanie prawomocnego wyroku z nakazem zapłaty będzie skutkowało powstaniem znacznych kosztów, które w zależności od stanu faktycznego obejmą:
    kwotę bazową opłaty abonamentowej,
    koszty postępowania windykacyjnego, ustalone zgodnie z § 5 ust. 8 regulaminu usługi,
    odsetki w wysokości zastrzeżonej w § 8 ust. 4 regulaminu usługi,
    zwrot opłaty za zgłoszenie danych osobowych dłużnika do rejestru dłużników niewypłacalnych,
    zasądzone koszty sądowe oraz koszty postępowania egzekucyjnego prowadzonego przez komornika,
    zasądzone odszkodowanie w postaci kary umownej określonej w § 5 ust. 4 regulaminu usługi.
    Mając na względzie powyższe wzywamy do dokonania przelewu bankowego lub dokonania wpłaty na poczcie na podany numer rachunku, podając następujące dane odbiorcy:
    Digital Premium Limited, P.O. Box 450676, Zjednoczone Emiraty Arabskie
    nr rachunku bankowego odbiorcy w Polsce: 03 1140 1010 4149 1969 3121 2156
    tytuł płatności: Abonament - XXXXX
    kwota przelewu: 97 PLN
    W przypadku pytań dotyczących usługi prosimy o kontakt poprzez wysłanie wiadomości na adres e-mail info@taniezakupy.pl
    Z poważaniem,
    Serwis TanieZakupy.pl

    BARDZO PROSZĘ O POMOC!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. najlepiej zadzwonić do UOKiK oni już CI dokładnie poradzą, ich porada jest bezpłatna 800 007 707 od poniedziałku do piątku , od godz, 9 do 17.

      Ten serwis należy też do pobieraczka, jestem ciekawa za co oni chcą zebyś płaciła za samo posiadanie pewnie nie uwżywanego konta...

      Usuń
    2. To czy konto zakładałam, nie pamiętam, ale skoro mają moje dane to napewno. Lecz jestem pewna, że nic na ich stronie nie zamawiałam. Więc za co mam im płacić?!?!

      Bardzo dziękuję za pomoc, napisałam maila do UOKiK z prośbą o poradę.

      Usuń
    3. Jeśli zakładałaś konto na ich pierwszej stronie pobieraczku a na tych Tanie zakupy nie,to stąd mogą mieć Twoje dane...oni tak robią, zmuszają ludzi do płacenia za samo posiadanie kotna, to tak jakby nagle wszystkie serwisy od Allegro po Facebooka nagle wysywały do ludzi wiadmości że mają płacić za posiadanie konta... Jak by Ci nie odpisali zadzwoń do nich, infolinia jest bezpłatna, możesz też się udać do siedziby UOKiK w miejscu zamieszkania :)

      Usuń
  43. Witam wszystkich. Nie znam się na literze prawa, ale również i moją uwagę przykuwa słowo "dobrowolnej" zapłaty. I tu właśnie moje pytanie: (jeżeli się mylę, bardzo proszę poprawić mnie)czy określenie "dobrowolnej" zapłaty nie tyczy się tego, że osoba która dostała takiego maila powinna dobrowolnie (w znaczeniu bez przymusu jakiegoś organów ścigania) uiścić taką kwotę? Być może później ta "dobrowolna" zapłata będzie musiała być uiszczona ponieważ odpowiednie organy do tego zmuszą? Tak jak napisałem wcześniej to jest jedynie moja interpretacja a jednocześnie pytanie. Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. byłam z pisem od pobieraczka w UOKiK i pani tam pracująca powiedziała mi że słowo dobrowolne oznacza tyle że bez przymusu, mówiąc po naszemu płać z własnej woli albo wejdziemy na drogę sądową...jednocześnie dodała że nie zna ona nikogo kogo by pozwali

      Usuń
  44. ja dostałam list, w którym pobieraczek powołuje się na mój nr IP , po którym mogą mnie znależć szkoda że przedstawiony przez nich nr nie należy do mnie- wciskają ludziom różny kit byle dostać kase

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a czy przysłali Ci najpierw e-mail , i jak niżej jestem ciekawa jaki to list i po jakim czasie Ci go przysłali.

      Pozdrawiam

      Usuń
  45. po jakim czasie przychodzi do domu list? czy jest polecony za potwierdzeniem odbioru czy zwykły?

    OdpowiedzUsuń
  46. Hej a ja zarejestrowalam sie na tym pobieraczku, ale nie wpisalam swoich danych tylko jakies wymyslone ,ale maja moje IP komputera ,wiec listu mi nie wysla do domu ale co z IP?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprawdź czy to twoje IP czy operatora?
      jeżeli nie masz stałego IP (w co wątpię) to mogą cię pocałować w dupe. Operator nie przechowuje informacji o IP dynamicznym w danym dniu i nie rejestruje stron na które się logujesz oraz nie rejestruje co na nich robiłeś. Dlatego nie są wstanie bez twojego komputera ustalić czy to ty się rejestrowałeś.

      Usuń
  47. Też miałam ten problem 3 lata temu i teraz znowu się odezwali :) z tym, że wcześniej złożyłam doniesienie do prokuratury o wyłudzeniu :) Pomógł mi znajomy policjant, który zajmował się kilkoma sprawami dotyczącymi pobieraczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dało Ci to coś doniesienie ?Dostałam od nich pismo pod koniec kwietnia tego roku, od razu pobiegłam do UOKiK, zgłosiłam co napisali, w sumie Pani tylko przyjęła zgłoszenie i od tamtej pory cisza, kazali też się nie przejmować, wkurza mnie fakt że nikt z nimi nic nie robi...a na pójście do adwokata najzwyczajniej mnie nie stać, ledwo mi na rachunki wystarczy, wgl kiedy taki dług się przedawnia ??

      Usuń
  48. Masakra do mnie się odezwali od Dnia 06.07.2009 o godzinie 12:24:43;) i wysłali mi teraz email PRZEDSĄDOWE WEZWANIE DO ZAPŁATY! Co ja mam teraz zrobic to coś może mi zaszkodzic czy i tym razem ludzie z nimi wygrają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. skontaktuj się z UOKiK,osobiście lub zadzwoń do UOKiK oni już CI dokładnie poradzą, ich porada jest bezpłatna 800 007 707 od poniedziałku do piątku , od godz, 9 do 17.

      Usuń
    2. Witam ja też żekomo podpisałam z nimi umowę w czerwcu 2009r. Chciałam sprubować te darmowe 10 dni a nawet nie skorzystałam ani razu-żadko kiedy ktoś się wczytuje dokładnie w te regulaminy. Myślałam 10 dni pruby i dopiero się decyduję. Mineły 2 lata 2011 Przesądowe Wezwanie do zapłaty 11 czerwca, następne 20 czerwca. Szczerze to nawet nie pamiętałam po 2 latach o jakimś pobieraczku.Naiwny człowiek myśli,że to fajny program jak chomik- a potem wychodzi-banda oszustów żerujących na ludzkiej naiwności. Minęły następne 2 lata i te k.. nie wysyłają żadnej informacji. A poza tym mie mają prawa w ten sposób mnie informować o Przedsądowym wezwaniem do zapłaty bo powinno to być wysłane listem poleconym.

      Usuń
  49. polecam wszystkim http://mragowo.wm.pl/149670,Czy-mragowski-sad-uniewazni-umowe-z-pobieraczekpl.html#axzz2W2cJNc50

    OdpowiedzUsuń
  50. czytałam i właśnie czekamy na rozwój sprawy

    OdpowiedzUsuń
  51. ponizej odpowiedz od UOKiK - co wy na to??

    Szanowny Panie,

    przede wszystkim bowiem należy zauważyć, że logując się na stronie (podając swoje dane w formularzu i akceptując warunki określone w regulaminie), zawarł Pan umowę z Pobieraczkiem, zgodnie z ustawą z dnia 02 marca 2000r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. Nr 22, poz. 271 ze zm.)- jest to tak zwana umowa na odległość. Taki sposób zawierania umów jest zgodny z prawem, a w dobie usług świadczonych drogą elektroniczną, staje się coraz bardziej powszechny. Musi się Pan zatem liczyć z konsekwencjami wynikającymi z logowania się na tego typu stronach, w związku z czym zalecam dokładne czytanie regulaminów.

    Zasadniczo od umów zawieranych na odległość, w myśl art. 7 powołanej powyżej ustawy, konsument ma prawo odstąpić, bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w ciągu 10 dni od dnia zawarcia umowy. Jeżeli jednak nie został Pan poinformowany o przysługującym Panu prawie odstąpienia od umowy (mailem, listem poleconym), wówczas termin na złożenie stosownego oświadczenia uległ wydłużeniu do 3 miesięcy.

    Niestety jednak w Pana przypadku oba terminy już upłynęły.

    Warto jednak zaznaczyć, że firma Eller Service cieszy się złą sławą i często jest przedmiotem zainteresowania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który wydał decyzję stwierdzająca naruszenie przez serwis zbiorowych interesów konsumentów. Decyzja ta nie ma jednak wpływu na Pana indywidualny spór z Pobieraczkiem - przede wszystkim UOKiK ukarał firmę za pobieranie opłat za pierwsze 10 dni, które miały być okresem darmowym. Decyzje Urzędu mogą być argumentem w sporze z przedsiębiorcą, jednak nie wpływają bezpośrednio na jego rozwiązanie.

    W takiej sytuacji może Pan powołać się na przepisy ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U. 2007 nr 171 poz.
    1206), wysyłając na piśmie stosowne oświadczenie.
    Stosownie do treści art. 12 powołanej powyżej ustawy:
    „W razie dokonania nieuczciwej praktyki rynkowej konsument, którego interes został zagrożony lub naruszony, może żądać:
    1) zaniechania tej praktyki;
    2) usunięcia skutków tej praktyki;
    3) złożenia jednokrotnego lub wielokrotnego oświadczenia odpowiedniej treści i w odpowiedniej formie;
    4) naprawienia wyrządzonej szkody na zasadach ogólnych, w szczególności żądania unieważnienia umowy z obowiązkiem wzajemnego zwrotu świadczeń oraz zwrotu przez przedsiębiorcę kosztów związanych z nabyciem produktu;
    5) zasądzenia odpowiedniej sumy pieniężnej na określony cel społeczny związany ze wspieraniem kultury polskiej, ochroną dziedzictwa narodowego lub ochroną konsumentów.”

    Należy jednak liczyć się z tym, że firma Eller nie uzna Pana żądania unieważnienia umowy i nadal będzie wysyłała kolejne wezwania do zapłaty, jak również z tym, że pisząc pismo do serwisu, będzie Pan musiał podać swoje prawdziwe dane.
    Wobec tego ma Pan dwie możliwości działania: ignorować dalsze wezwania, a w przypadku gdyby firma wystąpiła na drogę sądową - powolać się na ww. przepis i wprowadzenie Pana w błąd; lub nie czekając aż firma podejmie dajsze kroki sam Pan może wystąpić na drogę sądową przeciwko firmie Eller Service z pozwem o unieważnienie umowy.
    W załączeniu przesyłam Panu publikację na temat umów zawieranych przez Internet - zachęcam do lektury, która może Panu pomóc w uniknięciu podobnych kłopotów w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  52. A w Mrągowie pobieraczek nawet pozwał swojego klienta o zapłatę

    wiecej

    http://mragowo.wm.pl/149670,Czy-mragowski-sad-uniewazni-umowe-z-pobieraczekpl.html#axzz2d6zh8WAC

    OdpowiedzUsuń
  53. Odpuuuuuuuuuuuuuuśśśśćcie sobie w końcu pytania typu "płacić czy nie płacić?". Potraficie czytać ze zrozumieniem?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...