Szykują się ciekawe zmiany w bankach. Jako pierwszy z nową propozycją wychodzi bank po którym nie spodziewałbym się rewolucyjnych rozwiązań. Jest nim bowiem Raiffeisen, który dla wisieńkowiczów był raczej bankiem z dolnej półki.
Ale nie da się ukryć, że tutaj zaczyna się powoli dziać coraz więcej. Raiffeisen bowiem, w przeciwieństwie do innych banków, zamierza być... lojalny wobec klienta. Rzecz raczej niesłychana w bankowości, gdzie liczy się przede wszystkim klient nowy. Temu przysługują najlepsze lokaty na powitanie czy super bonus w postaci 20% cashback.
Skoro Raiffeisen zamierza premiować lojalność, to jeśli ktoś już chce myśleć przyszłościowo, może zarazem zgarnąć ekspres ciśnieniowy za założenie konta. A potem korzystać z premiowania długości bycia klientem młotów.
Oferta jest skierowana do osób, które nie były klientami przez ostatnie 12 miesięcy. Zapisujemy to na plus Raiffeisena. Sa bowiem banki, jak przykładowo neoBANK, dla których pojęcie nowy klient ma tylko jednorazowe zastosowanie. Tutaj króluje hasło: jesteś w bazie danych, to nie licz więcej na jakiekolwiek promocje.
Źródło: raiffeisenpolbank.com |
Na szczęście większość banków wsadza klientów do bankowego więzienia. W Raiffeisen odsiadka jak widać trwa jeden rok, czyli autor bloga jeszcze odsiaduje swój wyrok;)
Przebywający na wolności mogą zgarnąć ekspres do kawy za spełnienie banalnych warunków. Jest nim zasilenie konta jednorazowo kwotą 500 zł! Dodatkowo trzeba wyrobić sobie kartę do konta. Niestety. O tym reklama nie informuje, ale warto brać pod uwagę, gdyż za kartę ostatnio bank podniósł opłatę z 7 na 8 zł.
Ekspres do kawy przyjdzie do nas kurierem. Do niego dołączone będą:
- 20 kapsułek Tchibo w prezencie
- Voucher na zakupy w sklepach Tchibo wartości 50 zł
O programie lojalnościowym Raiffeisen będzie można jeszcze nieraz porozmawiać. Ale doświadczenie uczy, że będziemy premiowani w taki sam sposób jak robi to Millennium.
Każdorazowo gdy wypłacam kasę z limitu w koncie kończy się to telefonem z banku z prośbą o zwrot tej kasy w zamian za 'atrakcyjną ofertę lokaty'. Zwykle od razu dziękuję za comiesięczną propozycję, ale wczoraj z ciekawości zapytałem co dziś oznacza dla banku termin 'atrakcyjna lokata'. W końcu wystarczy poznać wyniki aukcji lokat w Millennium...
Odpowiedź poprawiła mi humor, ale rzecz jasna w kabaretowym wydaniu. Wymieniono mi cyfrę, która nie przystaje nawet do minimum drugiej ligii na tym blogu. Było nią 3%:) Nie pouczałem, że 3,70% przykładowo oferuje BOŚ, 4% ma od niedawna neoBANK, że 5% a nawet 6% dostaniemy w Wołominie. Facet tak mechanicznie odklepał swoją proceduralną przemowę, że gdybym dłużej ciągnął konwersację pewnie usnąłby mi przy słuchawce.
I podobne oferty pewnie będziemy mieli od Raiffeisen. Tutaj nigdy nie było dobrych lokat i nie zmieni tego nawet program lojalnościowy. Banki musiałyby do standardowych lokat dokładać po 3-4% by zacząć uważać nowe oferty za ciekawe. A tego na pewno nie będziemy świadkami.
Polcan, czy możesz doprecyzować czy więźniami są tylko klienci Raiffeisena, a czy starego Polbanku również ?
OdpowiedzUsuńNigdy nie byłem klientem Raiffeisena natomiast Polbanku jak najbardziej. Nie sprawdzałem tego, a przyjąłem jako pewnik ad hoc.
UsuńAle jeśli jesteś bardzo zainteresowany ofertą, lepiej dopytaj. Moje uwagi są oparte na doświadczeniu z innych fuzji bankowych jak np. WBK oraz Kredyt Banku.
Pomijając ekspres do kawy to ten program lojalnościowy wygląda całkiem nieźle. Ciekawe czy będzie obejmował również klientów starego Polbanku - mam tam 'konto pomagające' (bezpłatne) i kartę kredytową T-mobile.
UsuńNa razie mam wstępną informacje.
OdpowiedzUsuńKorzystając z usług banku wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Podejmując decyzję o rozstaniu z bankiem cofamy taka zgodę. I w tym momencie bank powinien wykasować nasze dane z własnych baz danych. Ponieważ przetwarzaniem danych jest również, tylko ich przechowywanie.
Wiem, że podobno teraz odszkodowania za bezprawne przetwarzanie danych osobowych są niewielkie. Ale z tego co słyszałem był dawny klient pewnego banku, który już od dawna nie miał konta ale dostał życzenia świąteczne od tego danku. Zaskarżył ich do sądu i wygrał sprawę.
Więcej i szczegółowiej w przyszłym semestrze :)
Dominik -->
OdpowiedzUsuńnawet nie wiesz jak bardzo się mylisz :)
pozdrawiam
bank(off)iec
Naszczęście nie twierdze, że tak jest. A przekazuje to co dowiedziałem się od wykładowców.
UsuńAnonimowy rozumiem, że jak jest "naprawdę" według Ciebie, to ta wiedza jest tajemna i nie podzielisz się z nią?
USTAWA
Usuńz dnia 29 sierpnia 1997 r.
o ochronie danych osobowych
Art. 7.
2) przetwarzaniu danych – rozumie się przez to jakiekolwiek operacje wykonywane na danych osobowych, takie jak zbieranie, utrwalanie, przechowywanie, opracowywanie, zmienianie, udostępnianie i usuwanie, a zwłaszczate, które wykonuje się w systemach informatycznych,
OK ostatecznie bank może nasze dane trzymać do 12 lat po zamknięciu konta:
Usuńhttp://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CCkQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.giodo.gov.pl%2Fplik%2Fid_p%2F1553%2Fj%2Fpl%2F&ei=wXuoUursPITxhQeVl4DIDQ&usg=AFQjCNGMmtP6iZ9gpbycq7DM2fhhyec_lA&bvm=bv.57799294,d.ZG4&cad=rja
W tym dokumencie podane jest do jakich celów bank może dane wykorzystywać po rozwiązaniu konta w takim banku.
I nie wiem, ale nie widzę nic tu o celach do sprawdzania czy było się już ich klientem.
Wygląda całkiem dobrze, chyba nie można narzekać :)
OdpowiedzUsuńPolcan bierzesz udział? Mnie jakoś na ekspres nie ciągnie a sprzedawać? no nie wiem...
OdpowiedzUsuńNie. Raz, że co prawda konto w Polbanku zamknąłem w lutym 2012, to kartę kredytową miałem do sierpnia 2013. Dwa, że nigdy dotąd nie założyłem konta dla gadżetu. Nieważne czy był to laptop, ekspres czy inny wybrany przez bank sprzęt.
UsuńCzasem warto. Dzięki szybkiej reakcji na promocje otrzymałem od banków już 2 i-pody (DB i Paribas). Głośniki bloototh Creative, oraz modem + karta 1GB internetu. Z i-podów ucieszyły się żona i córka, modem sprezentowałem ojcu, dzięki temu w ogóle ma internet. Jedynie głośniki leżą i czekają na zastosowanie. W moim przypadku było warto.
UsuńNo to mamy fajny temat na jutrzejszy artykuł:)
Usuńiphone5s = 32zł ; tv led = 24zł. Licytuj na aukcjach bezcenyminimalnej.pl
OdpowiedzUsuńPrzez jaki okres trzeba posiadać konto, czy można je zamknąć korespondencyjnie ?
OdpowiedzUsuńUwaga nagroda NIE JEST gwarantowana, pytajcie konsultantów przy zakładaniu....
OdpowiedzUsuńJak nie jest jak zostało ponad 400 ekspresów na dziś? LOL. Nie będzie jak się skończą...
Usuńto nie jest wiedza tajemna i sam sobie możesz na nią odpowiedzieć patrząc np. na promocje Reiffesena z której wyłączeni są wszyscy Klienci, którzy mieli relację z Bankiem.
OdpowiedzUsuńGdyby było tak jak mówisz, to byłby martwy zapis :)
Poza tym banki muszą przetrzymywać dane chociażby dla celów dowodowych, podatkowych etc.
Tak na marginesie, zapytaj swego wykładowcę w którym to banku robią sobie "sito" z bazy danych? Chętnie sprawdzę to później u znajomych a może i u siebie w fabryce :)
bank(off)iec
Nie mogę znaleźć tego na stronie banku, informację mam z ulotki. Chodzi o promocję opisywaną już na blogu. Wygląda na to, że mamy nową edycję.
OdpowiedzUsuńhttp://moneyafterhours.blogspot.com/2013/10/konto-lokacyjne-plus-w-raiffeisen-daje-4.html
Tym razem promocyjne oprocentowanie jest dla klientów nie mających nic wspólnego z bankiem do 1 grudnia 2013, obowiązuje do 28 lutego do kwoty 20 000 zł. Na ulotce jest napisane "wystarczy, że między 1.12.2013 a 31.01.2013 założysz konto takie a takie wraz z Kontem Lokacyjnym Plus". Niestety, ja konto otwierałem w promocji R-Allegro bez konta lokacyjnego. Napisałem do banku pytanie, czy dostanę te 4%, jeśli konto lokacyjne założyłem później niż osobiste, a przed grudniem nie byłem klientem. Dam znać, gdy mi odpowiedzą.
No i dostałem odpowiedź - nie. Szkoda że mi tego nie wcisnęli z automatu :-)
UsuńGdzie dokładnie jest napisane o tym programie lojalnościowym ?
OdpowiedzUsuńKontaktowałem się z infolinią w celu uzyskania informacji - gdyż warunki spełniłem a ekspresu nie otrzymałem. Pani z infolinii po weryfikacji danych poinformowała że jestem na liście osób którym przyznano ekspres i jednocześnie poinformowała że bardzo przeprasza ale wystąpiły opóźnienia w wysyłce ekspresów. Także czekam dalej:)
OdpowiedzUsuńProgramy lojalnościowe to rzeczywiście podstawa w dzisiejszych czasach. Ludzie korzystają z usług tych firmy, które dają im jakieś dodatkowe korzyści, dlatego jeśli chce się być konkurencyjnym na rynku, należy mieć atrakcyjny program.
OdpowiedzUsuń