czwartek, 29 grudnia 2016

Najlepsze okazje roku 2016


Ponieważ oferta lokaty w neoBanku już się wyczerpała, zaś u niebieskich w dalszym ciągu cisza, zamiast czekać warto będzie w ostatnim wpisie kolejny raz podsumować mijający rok. Nie działo się wiele, ale tradycja zobowiązuje.

To już piąte tego typu zestawienie. Jak zwykle wybierzemy 5 najlepszych moich zdaniem okazji 2016. To oczywiście bardzo subiektywny wybór z którym nie każdy się zgodzi, niemniej jednak to one najczęściej rzutują na przyszłe podejście do tematyki w kolejnym roku.


Jak było w ubiegłym roku możecie zajrzeć tutaj. W 2016 zmieniło się wiele, niestety w kierunku w którym nie chcielibyśmy podążać. Na pewne rzeczy jednak nie mamy wpływu, jedyne co nam pozostaje to wybrać po prostu to co najlepsze.

1 Ybanking - podnoszenie stawek lokat
Bez wątpienia wydarzeniem roku była możliwość częściowej rekompensaty spadających przez cały okres istnienia bloga lokat. O tym czym jest ybanking i jak z niego korzystać pisałem wczesną wiosną artykule Podnoszenie stawek lokat w praktyce.

W listopadzie yb przeszedł gruntowną przemianę. Miałem okazję spotkać się z jej prezesem by poznać działanie i plany na przyszłość. Zmian będzie dużo, bo i rynek się zmienia. Z tego też powodu prawdopodobnie wiele się też zmieni tutaj w przyszłym roku. Mimo zmian warto jednak dalej tworzyć połączenia, które pozwalają zarobić tym więcej ile się ich posiada.

Tutaj możesz połączyć się ze mną na platformie podnoszącej stawki lokat


2. Konkurs Raiffeisena Pokaż jak korzystasz z życia
Dla mnie zdecydowanie najlepsza okazja roku, niedoceniona przez czytelników. Nieczęsto się zdarza okazja, by za zwykłe przesłanie każdego zdjęcia można było dostać gwarantowane 25 zł. Byli i tacy co wysyłali po 6 zdjęć by zgarnąć 150 zł i więcej.

Warto korzystać z każdej promocji opisanej na blogu

Grzechem więc było nie skorzystać i do dziś nie rozumiem dlaczego artykuł przeszedł bez echa. Ku memu zdziwieniu udało mi się dodatkowo nawet wygrać główną nagrodę z voucherem na 200 zł. Pomysł zaiste bardzo fajny szkoda jednak, że takowe pojawiają się sporadycznie i to tylko w jednym banku.
Gwarantowane nagrody dla każdego w promocji Pokaż jak korzystasz z życia


3. 4% w WBK na sześciu kontach
Jeżeli poprzednia akcja pozostała raczej niezauważona, to konto z czwórką z przodu biło rekordy popularności. I nic dziwnego, dobra oferta broni się sama, zaś 4% to dziś wręcz relikt z przeszłości. WBK zezwolił zaś na posiadanie nawet 6 takich kont.

Co prawda idyllę konta w Banku Zachodnim przyćmiła nowa tabela opłat, która weszła w życie od sierpnia, z płatnymi smsami na czele. Niemniej jednak do kwietnia zostały one zniesione, więc KGP pozostaje prawdopodobnie głównym kontem praktycznie u wszystkich czytelników bloga.


4. Akcje specjalne z bonusem
Ubiegłoroczny lider zestawienia w tym roku spada na czwartą pozycję. Powodów jest kilka, głównym zaś ten, że akcje specjalne zaczęły się dublować. WBK oferował swoje 4% u trzech pośredników, podobnie było zresztą z innymi bankami.

Martwi fakt, że tylko niektóre banki decydują się na takie akcje, pozostałe zaś wciąż trzymają się od nich z daleka. Na plus jednak jest fakt, że jeden z nich Toyota bank nagradza kilkakrotnie bonusem wiernych klientów. Szkoda że dotyczy to tylko jednego banku...

Link do ostatniej akcji specjalnej w tym roku z bonusem na 750 zł w mBank


5. Lokaty Idea bank
Podobnie jak w ubiegłym roku zestawienie zamyka wciąż popularny Idea bank. W dalszym ciągu jest to bank wyróżniający się na rynku lokat, który dodatkowo pozwala odrobinę podkręcić zysk przez yb, co jest szczególnie widoczne w przypadku wielu połączeń.

Niestety ostatnio zaczyna prowadzić dziwne gierki z opóźnianiem przelewów, generowaniem licznych błędów systemowych czy wprowadzaniem limitów na przelewy. Notorycznie testowane jest tutaj możliwość obniżania oprocentowania.

Na szczęście pojawia się alternatywa w postaci konkurencyjnej stawki w neoBanku. Nie jest to bank idealny, co omawiałem w poprzednim wpisie, niemniej jednak warto będzie tu założyć rachunek techniczny i korzystać z okazyjnych stawek, a przy okazji złożyć wymagany podpis.


Dla zainteresowanych jak było w latach ubiegłych, podaję linki do ubiegłorocznych zestawień:
1. Najlepsze okazje roku 2012
2. Najlepsze okazje roku 2013
3. Najlepsze okazje roku 2014  
4. Najlepsze okazje roku 2015

Spełniły się moje zapowiedzi z Najlepszych okazji 2015 o tym, że bieżący rok będzie mroczniejszy. Był i to zdecydowanie, zaś kolejny wcale nie zapowiada się lepiej. Z pewnością czekać nas będzie dużo zmian, ale w dalszym ciągu będzie się tu pojawiało tutaj to co najlepsze czego życzę wszystkim wiernym jak i okazjonalnym czytelnikom bloga.

72 komentarze:

  1. Idealni zaszaleli. Dziś kończą się kolejne lokaty, a oni nic. Myślicie że się przełamią?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja już sobie dałem spokój z oczekiwaniem. Wczoraj poszły z IB pierwsze przelewy, dziś kolejne, zaś ostatnie pójdą jutro zerując w ten sposób jakiekolwiek lokaty w tym banku.

      To już ostatni wpis w tym roku, jeśli cokolwiek pojawi się u niebieskich, to opiszę to na PP3. Ale z sygnałów jakie dostaję, jest to mało prawdopodobne.

      Usuń
    2. Zniknęła też Noworoczna (do końca roku).

      Usuń
  2. Co to znaczy, że "oferta lokaty w neoBanku już się wyczerpała"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam na myśli komentarz Anonimowego pod poprzednim artykułem opublikowanego dziś o godzinie 12:07
      "w neobank oferta jest już niedostępna podobno - zniknęła ze strony a konsultantka powiedziała, że oferta lokat się wyczerpała.
      Czyli nie topcie tam przelewów"

      Nie wiem na ile jest to informacja prawdziwa, ale zwykle czytelnicy podają wiarygodne informacje.

      Usuń
    2. Potwierdzam neo jest nadal aktywna, informacją dziś z rana od konsultanta.

      Usuń
  3. Oferta na 3% jest nadal aktywna ale została obecnie jedynie energo_Lokata 3M Plus - dla nowych klientów.
    Właśnie widzę ją na koncie żony :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy, że ty nie zdążyłeś założyć na siebie? Byłeś wcześniej klientem neo?

      Usuń
    2. Byłem klientem neo dawno temu. Na siebie nie zdążyłem założyć - dopiero przed chwilą dostałem login aby przelew autoryzacyjny na 0,01 PLN zrobić. Pewnie realnie w przyszłym roku konto będzie aktywne :).
      Inaczej jest dla nowych klientów - żony wniosek składaliśmy przed 24 w środę i konto jest aktywne dziś od 12.
      Pytanie - czy kasa z IB dojdzie do Neo - ewakuacja całości oszczędności z 2 kont ...

      Usuń
    3. Dementuję! Miałem już kilka lokat w neogang, przed chwilą założyłem telefonicznie lokate na 3%. Trzeba było czekać 6min na połączenie z konsultantem, mieć już środku na tym darmowym koncie technicznym (nowe od 21 grudnia) i zakładają!

      Usuń
  4. Długo trwa założenie tego ich konta technicznego?
    Dzwonią, czy zakłada się samo przelewem bez ich interwencji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TO zależy. Ja złożyłem z zona 2 wnioski. Mój jako byłego klienta został wstrzymany bez powodu. Zadzwoniłem sam na infolinię-dopiero wczoraj przesłali go dalej i dzisiaj mogłem zrobić przelew aktywacyjny na 0,01 PLN.
      U żony wszystko poszło gładko - środa (kilka godzin po moim wniosku) wypełniła wniosek, czwartek ok 12 dane do konta i weryfikacji (kasa 0,01 zaksięgowana wczoraj po 17), dzisiaj po 12 - konto w pełni aktywne - nikt nie dzwonił z banku !.

      Usuń
    2. Tak sądziłem że będzie, więc nawet nie próbowałem. Założę sobie tu konto z aktywacją podczas najbliższego pobytu w placówce, żeby nie było takich problemów. Może się przydać na przyszłe akcje tego typu, by szybko przenieść środki bez czekania i nerwów czy niewykorzystane środki wrócą i kiedy.

      Usuń
    3. Mam nadzieję że będzie jeszcze w poniedziałek ta lokata na 3%, bo dopiero wysłałem im tego grosza w celu aktywacji. Już chyba nie sparują mi się sesje elixir na dzisiaj :/

      Usuń
  5. Lokaty w IB kończą mi się po 20.01.
    Chętnie założyłbym więc lokatę Noworoczną (3 miesiące, 3%), bo można ją zakładać jak rozumiem przez 85 dni od założenia konta?
    Ale piszecie, że "została obecnie jedynie energo_Lokata 3M Plus - dla nowych klientów".
    Skąd info, że nie ma już Noworocznej? Na stronie ciągle jest.

    OdpowiedzUsuń
  6. Telefon do banku w dniu dzisiejszym o 17.25 - oferta lokaty na nowe środki 3M - 3% (neolokata zysk) aktualna. Po rozmowie z konsultantem założona.

    OdpowiedzUsuń
  7. I się udało - kasa wyszła z IB do Neo ostatnią sesją elixir (16) i właśnie założyłem lokaty na 3%

    OdpowiedzUsuń
  8. No to gratuluję wszystkim, którym się udało:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja dziękuję Polcan-owi za wspomnienie w postach o lokacie Noworocznej w placówkach neoBANKu - bo umknęła ona mojej uwadze. Wczoraj po pracy do nich podjechalem, a kasa z IB juz pracuje na 3% ;) Co prawda nie ma tej gwarancji, że teraz przez 85 dni mogę zakładać na te 3% - bo w każdej chwili może się to zmienić, ale co już zablokowane to moje ;) A IB, no cóż, widocznie nie potrzebowali teraz naszej kasy. Jestem jednak pewien, że pod koniec stycznia sami grzecznie się do nas zgłoszą. Liczę, że ktoś jeszcze wtedy bedzie potrzebował naszych pieniędzy, a jak nie - to trzeba sie bedzie pewnie pogodzić z IB ;) Pozdrawiam Wszystkich, którym sie udało założyć te nasze długo wyczekiwane 3%

      Usuń
    2. Po to w końcu istnieje ten blog:)

      Usuń
  9. cwaniaki z IB skręcili mi wczoraj jeden z kilku przelewów (na ładnych parędziesiąt kilo) i co im zrobisz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co to znaczy skręcili?

      Usuń
    2. i dzisiaj pierwszą sesją dalej nie wszedł

      Usuń
    3. skręcili - w IB zeszło z konta a do odbiorcy do tej pory nie dotarło

      Usuń
  10. Czemu znalazłem Twojego bloga przez jakąś nędzną toplistę, a nie bezpośrednio przez google? Oj, przydałby mi się bardzo ze dwa miechy temu. Teraz oczywiście też.

    Weź se w wolnej chwili zajrzyj do linka z mojego urla, żeby zmiażdżyć konkurencję i wypłynąć w gogle na pierwsze miejsca ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zajrzałem, ale nie masz nigdzie zakładki kontakt z mailem.
      Ja nie prowadzę zabaw w SEO itd. Skupiam się na treści a nie otoczki, która zmienia się co 5 minut.

      Usuń
  11. Nr 2. Nie przeszedł bez echa! Ja skorzystałam :) Dla mnie osobiście nr 2 powinien być nr 1. Mój prywatny ranking za 2016 nieco inaczej wygląda, ale korzystałam z kilku propozycji przedstawionych tutaj na blogu. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest to najlepszy blog o lokatach bankowych. Czytam codziennie i wielokrotnie skorzystałem z rad i sugestii w nim zawartych. Dziękuję polcan, wszystkiego dobrego w Nowym Roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Niestety od nowego roku już nie planuję wpisów codziennie i trzeba się będzie do tego przyzwyczajać.

      Usuń
  13. Do kiedy w millenium na koncie oszczędnościowym jest 2.7%?. Kiedy najlepiej wyczyścić konto żeby później miały status nowych. Pozdr

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobre pytanie bo koniec przypada na sobotę 7 stycznia, a piątek to dzień wolny. Wychodzi więc na to, że trzeba to będzie zrobić już w środę oraz czwartek w dwóch turach. Czyli już w przyszłym tygodniu.

      Usuń
    2. To Wy nie wyczyściliście KO żeby przelać to do neoBANKu? Taka okazja pewnie szybko się nie powtórzy. Mi promocja w Millennium na 2,7% kończy się za tydzień, więc skorzystałem i kasa pracuje na 3%, a konta w Mille puste - aby w dniu weryfikacji "licznik wskazywał" - równe 0 ;)

      Usuń
    3. No przecież nie każdemu 2,7% kończy się za tydzień i na tym polega zaleta Millennium. W moim przypadku koniec przypada bodaj na luty, więc między innymi tutaj zwróciłem środki z zakończonych lokat.
      U mnie od wczoraj licznik równe zero wskazuje w Idea bank:)

      Usuń
    4. To prawda. Ja mam jeszcze trochę kasy w IB, która kończy się pod koniec stycznia. Zobaczymy czy i tym razem o nią nie powalczą - bo wielu osobom kończą się wtedy u nich 3%-tówki. Naprawdę zdziwię się jak nie zaoferują nic ciekawego. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku dla Was wszystkich na tym forum! :)

      Usuń
    5. @TomTom31 grudnia 2016 08:33 napisał:
      "a konta w Mille puste - aby w dniu weryfikacji "licznik wskazywał" - równe 0 ;)"
      Według mnie poprzednia promocja w Millenium na KO musi obowiązywać przez 92 dni od 1 wpłaty. Więc do nowej promocji można przystąpić dopiero po tym okresie i nie może się nakładać z inną promocją. Ja to tak rozumiem, a może jestem w błędzie?

      Usuń
    6. Liczy się "dzień weryfikacji salda" który powinien wypadać teraz na 7-y stycznia - i na ten dzień dobrze miec w Mille puste konta, oraz zakończony własny okres 92 dni promocji na KO. U mnie przypada on na 6-ty stycznia. Tak więc jestem w pełni gotowy na nową promocję ;) Pytanie tylko jaki dadzą teraz %?

      Usuń
  14. Z ciekawości wczoraj zajrzałem na BS Ciechanów, który swego czasu był tu na blogu znany. Jakieś problemy mieli ponoć w tym roku.
    Echh, coraz mniej tych przyjaznych banków z ofertą lokatową.

    OdpowiedzUsuń
  15. Oprocentowanie kiepskie a inflacja rośnie, ceny w sklepach wszędzie coraz wyższe.

    OdpowiedzUsuń
  16. to jak to wreszcie jest z tym oprocentowaniem promocyjnym w millenium? Można korzystać z każdej promocji bo myślałem,że z co drugiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tak było, ale jak już dyskutowaliśmy ten absurdalny warunek został już usuniety:-)
      Zauważył to jakiś wnikliwy czytelnik uważnie czytając nowy regulamin.

      Usuń
  17. Czyli jak masz środki z poprzedniej promocji to teraz wycofasz je przed piątkiem i w sobotę możesz uruchomić obecną promocję?

    OdpowiedzUsuń
  18. Do Promocji można przystąpić pod warunkiem niekorzystania w tym samym czasie z innej promocji na Koncie Oszczędnościowym.
    Cytat ze strony Millenium Bank

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to o jakiej innej promocji tu mowa? O innych kontach oszczędnościowych? Bo są takowe trzy.

      Usuń
    2. Od zawsze w Millenium można korzystać z co drugiej promocji - nie mieszajcie nic się nie zmieniło. W regulaminie konta o którym wszyscy piszecie jest jak wół zapisane: Do Promocji można przystąpić pod warunkiem niekorzystania w tym samym czasie z innej promocji na Koncie Oszczędnościowym

      Usuń
    3. Więc sprawdziłem raz jeszcze ręcznie:
      https://www.bankmillennium.pl/delegate/managedfiles/9/latest

      I faktycznie w obecnej 32 już promocji jest taki zapis w roz. 1, par. 5, p.1. Jak widać trzeba będzie sprawdzać dodatkowo to co piszą anonimowi czego dowodem był wczorajsza pomyłka o zakończeniu 3% w neo.

      Podsumowując warto trzymać środki do końca 92 dni od momentu pierwszej wpłaty. I z pewnością właśnie stąd ten wymóg korzystania z parzystych lub nieparzystych promocji, co wyjaśnia ten dziwny sposób korzystania z konta.

      Usuń
    4. Tylko że obecna promocja jest dość długa, wcześniejsze edycje były chyba krótsze.
      Obecna trwa do 7.01.
      Moje 92 dni kończą się bodaj 14.01.

      Wg. regulaminu gdybym powiedzmy 2.01 opróżnił KK (mobilna kończy mi się 13.01)

      To 15 powinienem mógł skorzystać z kolejnej.

      Usuń
    5. Ja też tak rozumiem. Z kolejnej można skorzystać dopiero po 92 dniach. I jest jeszcze warunek weryfikacji konta zerowego, gdyż chodzi o nowe środki. W związku z tym niekoniecznie 15-tego będą to nowe środki dla wcześniej ogłoszonej promocji.

      Usuń
  19. @Anonimowy 14:10
    To zależy jak Millennium zdefiniuje nowe środki. Pamiętamy numer Optimy, która czasami robi wsteczne terminy nowych środków, które niekoniecznie pokrywają się z końcem poprzedniej.
    Warto spróbować bo być może nie zrobią tego numeru.
    Problem jest raczej gdzie indziej, mianowicie jaka będzie nowa stawka, bo wątpię czy będzie dalej 2,70%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę nie porównywać zagrywek Optimy do Millenium w przypadku dnia badania salda bo akurat w tym drugim banku nie ma żadnego problemu z oznaczeniem tego dnia. Nie będę się rozpisywać o regułach promocyjnych odsetek w Mill bo jest tego tak dużo w internecie, że szkoda czasu. Ja praktycznie ciągle jestem w promocji /poza jednym weekendem co 3 miesiące/ i wcale nie trzymam cały czas środków na KO lecz wtedy kiedy mi to pasuje. Polcan cenię Twoją wiedzę ale na temat KO w Millenium lepiej za dużo się nie udzielaj. Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku dla Ciebie autorze tego bloga i wszystkich tutaj obecnych:)

      Usuń
  20. No właśnie i jeszcze ten limit przelewu max do 50000 pln. ok poczekamy do 7.01 na nowe oprocentowanie. Znam optime i ich daty wsteczne nawet dwutygodniowe ostatnio. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No akurat ten limit przelewu został rozwiązany. Sprytna sztuczka Mastergrega pozwala nie martwić się już tym problemem i unikać zakładania kolejnych kont celem optymalizacji.
      Tego chyba jednak nie muszę przypominać, bo o tym dyskutowaliśmy ostatnio aż nadto:)

      Usuń
    2. Ale dzisiaj myślałem że to nie wyjdzie - miałem maila nawet rano do Ciebie wysłać ale do pracy się spieszyłem.
      Przy porannym transferze drugiej "paczki" 50k z millenium wyrzuciło mi komunikat - transakcja zablokowana - przelew podwójny czy zdublowany coś takiego. Po odświeżeniu na KO 360 było 0 ale po 8 miałem telefon z banku z prośbą o potwierdzenie czy nie ma błędu.
      Może trzeba drugi przelew dawać o 1 PLN mniejszy ...

      Usuń
    3. Też dzisiaj czyściłem KO w Millenium (moje i żony - 4 przelewy po 50k do Idea Banku). Poranne przelewy księgowałem o 7:45. U mnie nic się nie pokazało i nie musiałem potwierdzać transakcji. Pewnie jakiś algorytm wytypował Cię do weryfikacji a mnie taki zaszczyt jeszcze nie spotkał. A swoją drogą nie zdążyli mi dzisiaj aktywować rachunku w Neobanku więc nie mogłem założyć u nich lokaty. Po 17:00 pieniądze wróciły więc z Idea do Millenium na KO. A lokatę w Neo założę 2 stycznia jak jeszcze będzie dostępna. A jak nie będzie to też sobie poradzę :)

      Usuń
    4. Ale pewnie w idei szaleją. Dostali rano 200k, a na wieczór stracili.

      Usuń
    5. Nie sądzę, żeby szaleli o marne 200k, ale przypuszczam, że odpływ jest znacznie większy.
      Sam też trzymałem przez kilka ostatnich dni środki na Ping P-ach (na kilku kontach) z nadzieją na ciekawszą ofertę - nie chciałem otwierać kolejnego konta w nowym banku. Wczoraj moja cierpliwość się skończyła i uruchomiłem Portwel Dep w Neo. Część kasy już odpłynęła z Idei - na pierwszy rzut tylko część, bo zaryzykowałem i wysłałem środki na lokatę bezpośrednio po przelewie weryfikacyjnym (czyli nie czekając na potwierdzenie weryfikacji). Udało się - w piątek po południu widziałem po zalogowaniu do Neo, że 1gr jest już w blokadach i czeka na zwrot z Neo = weryfikacja OK. Jednocześnie pojawiły się też pieniądze na lokatę - tym razem niebiescy puścili grubszą kasę bez opóźnienia.
      ... ale to jeszcze nie koniec, bo, skoro już zmuszony byłem otworzyć nowe konto, to pójdzie tam wszystko, co mam teraz dostępne w Idei + lokaty, które zapadają mi w pierwszym tygodniu stycznia. Oczywiście jeśli tylko w Neo utrzymają 3%. Jeśli nie - to i tak nie zostawię kasy w Idei na marne 2,2%
      :)

      Usuń
  21. W IB ukazała się Lokata Świąteczna na 2 m-ce z oproc. 2.20%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ukazała się, jest od dawna. Stawkę obniżono o 0,20pp ot gierek IB ciąg dalszy.

      Usuń
    2. Nie do końca. Ona była na 2.20%.
      Świąteczną Plus na 2.40% usunęli.

      Usuń
  22. Polcan co to za sztuczka Mastergrega jak obejść limit 50 k przelew dzienny w Millenium?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odsyłam do jego wpisów:
      http://moneyafterhours.blogspot.com/2016/12/optymalizacja-zysku-czyli-konto-twoj.html?showComment=1481928545307#c2098697191746456546

      Usuń
  23. Ybanking na pierwszym miejscu.. Czy zasluzone? Chyba nie.. Byl juz tu komentarz:daja dodatkowo kase i jeszcze narzekacie.. Ano narzekamy. Po poczatkowych wysokich bonusach przyszla mizeria, ktora przy depozytach na poziomie gwarancji BFG daje malo istotne kilkanascie pln premii . YB chyba nie ma pomyslu na zagospodarowanie i sprzedanie bankom swojej bazy klientow bo i ta baza chyba malo atrakcyjna-wisienkowicze, dobrze znani instytucjom finansowym. Poczatkowy wabik YB zmienil sie wiec w malo atrakcyjne premie, nizsze niz u konkurencji. Na dodatek bledy w systemie - np. w moim wypadku rozne korzysci u mnie i u osoby powiazanej mimo identycznych zgloszonych produktow. Dla mnie w minionym roku najlepiej dalo sie zarobic na starannie dobranym portfelu obligacji, daleko roznych od promowanych przez autora bloga, ktore zakonczyly sie spektakularnymi wtopami. Powrot inflacji pozwala miec nadzieje na wzrost oprocentowania depozytow ale by utrzymac realne zyski trzeba przy grudniowej inflacji 0,8% poziomu powyzej 4% ( wszak 2,7% oferowane bylo przy deflacji 0,8%). Tak wiec rokowania niezbyt dobre. Obym sie mylil. Najlepszego na Nowy Rok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Yb od samego początku był nastawiony na budowanie sieci i zmiana była spowodowana tym, że większość wcale tej sieci nie budowała, tylko poprzestała na kilku połączeniach.
      Dla mnie yb w tym roku było bezkonkurencyjne, chociaż to pewnie zasługa tego, że mogę tutaj zapraszać innych.
      Rozumiem twoje rozczarowanie, ale sądzę, że w przyszłym roku prezesowi uda się nas jeszcze zaskoczyć. Realizowane są różne warianty, zaś na plus jest to, że w tych wariantach daje się nam lepszy do wyboru. Mowa oczywiście o płatności wyższej stawki przez 3 miesiące od zmiany.
      Czas pokaże jak będzie, ale w skali roku nie było nic tak spektakularnego jak yb.

      Usuń
    2. Po zmianie na gorsze w Yb, brak chętnych na połączenie. Widać na liczniku na chwilę obecną 1405 osób, nowy system obniżył o 2/3 moich zysków. Ode mnie uciekło, bądź zamknęło platformę 2 osoby. Sam zastanawiam się nad zamknięciem platformy. Dla kilku złotych, nie mam zamiaru się w to bawić. 0.10% z lokaty w IB i z tego dla mnie tylko 1/2, szkoda czasu na tą zabawę.
      Pozdrawiam wytrwałych.

      Usuń
    3. @Anonimowy30 grudnia 2016 18:15
      "Na dodatek błędy w systemie - np. w moim wypadku rózne korzysci u mnie i u osoby powiazanej mimo identycznych zgłoszonych produktow."

      Zgadzam się całkowicie u mnie i u żony, też tak jest, przy tym samym saldzie zgłoszonych lokat do premii i tej samej liczbie powiązań. Ze sobą nie jesteśmy powiązani, gdyż zabrania tego Regulamin. Ja mam 53 zł premii, a żona 22 zł (stary model). Coś tu nie tak.

      Usuń
    4. Prosimy o zgłaszanie błędów. Do tej pory wszystkie zgłoszenia to było inne rozumienie jak działa nowy model premii, ale najlepiej to po prostu zgłosić i sprawdzić.

      Obniżenie premii w większości przypadków wynika z pogorszenia oferty Idea Banku. Nie ma to związku ze zmianą modelu premii.
      Stawki premiowe od banków nie zależą tylko od nas, ale dostosowujemy naszą ofertę pracując nad nowymi produktami.
      W finansach nowy produkt to niestety jest czasochłonny projekt, ale proszę o cierpliwość. Będzie warto poczekać.

      Usuń
  24. Polcanie.. A propos twojej odp o yb. Albo, przepraszam ale nie wytzymalem, jestes ignorantem albo kontrakt z ybanking pozbawia cie umiejetnosci realnej oceny.. O budowaniu sieci i o zysku z tego budowania slychac zawsze bylo od wielu tworcow pyramid. Przeciez jest juz jasne, ze jedynie blogerzy itp. osoby, majace mozliwosc pozyskania nieznajomych moga byc jedynymi beneficjentami zmian w yb wiec nie kompromituj sie argumentami o rzekomych korzysciach systemu yb bo mnozenie w kazdym artykule linkow do polaczenia z toba podwaza twoja wiarygodnosc. Ilosc klientow / deponenetow/ kredytobiorcow jest ograniczona i ci co pierwsi zbiora polaczenia zgarna bonusy a pozostalym zostanie ochlap. System sie nie domyka i nigdy sie nie domykal jak kazdy bonus bankowy, ktory jest inwestycja w zlapanie klienta. Obecne bonusy w yb sa nizsze od innych posrednikow i nie wypada zaklamywac rzeczywistosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,

      Ybanking nie jest piramidą. Nikt tu niczego nie wpłaca i nie ryzykuje, korzyści nie rosną wraz z kolejnymi 'warstwami' piramidy.

      Na nowym modelu zyskały te osoby, które są lub były aktywne w pozyskiwaniu osób 'z zewnątrz'.

      Jest dużo takich osób, które np. są 'liderami' grupy rodzinnej, albo zaprosiły swoich prawdziwych znajomych i zyskały na zmianach.

      Wielu czytelników tego bloga jest połączonych jedynie z innymi czytelnikami tego bloga. Tak, te osoby straciły na wprowadzonych zmianach, ale nadal osiągają korzyści niedostępne w innych serwisach.
      Niedługo będziemy wprowadzali produkty, których w ogóle nie ma w innych serwisach lub na rynku.
      Zresztą premie za lokaty standardowe są już teraz wyjątkiem. Stąd jak rozumiem obecność Ybanking przy rankingach lokat - nawet bierne należenie do grupy daje możliwość podniesienia oprocentowania o 0,1%. Nie kokosy, ale cały rynek lokat jest daleko od kokosów.

      Ybanking da zarobić każdemu, ale nie możemy zagwarantować że bierne należenie do grupy da zarobić tyle samo, co aktywne zapraszanie nowych osób.

      Nie wiem o jakich pośrednikach mowa.
      Czasem jesteśmy porównywani do fastclub. Ybanking nie jest klubem szybkich polecaczy. Żeby osiągać stałe premie w fastclub trzeba przy każdej promocji 'biegać' za znajomymi i pilnować żeby znów kupili produkt z naszego polecenia.
      Jeżeli ktoś dobrze 'biega', to w niektórych produktach może zarobić więcej niż na Ybanking.
      Tylko czy nie lepiej po prostu zatrudnić się w banku? Dobrzy sprzedawcy całkiem nieźle zarabiają w finansach.

      Na Ybanking wystarczy raz się połączyć ze znajomym i otrzymuje się korzyści od wszystkich jego zakupów w przyszłości. Nie trzeba za nim biegać.

      Sporo osób odczuło obniżenie premii w wyniku zakończenia promocji na posiadane rachunki i obniżenia premii płaconych Idea Bank.

      Proszę o cierpliwość - mimo niesprzyjającej sytuacji na rynku oszczędności szykujemy naprawdę ciekawe alternatywy.

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. "Na Ybanking wystarczy raz się połączyć ze znajomym i otrzymuje się korzyści od wszystkich jego zakupów w przyszłości. Nie trzeba za nim biegać."
      Jest to nieprawda, albo najdelikatniej mówiąc, co najmniej niedomówienie - znamy takie z ofert bankowych i chyba niewielu czytelników tego bloga da się nabrać. Wielokrotnie też było już to wyjaśniane w komentarzach dotyczących YB.
      Otóż nie wystarczy raz połączyć się ze znajomym, żeby otrzymywać korzyści od jego zakupów, a przynajmniej nie takie korzyści na jakie liczyliśmy w momencie przystąpienia (połączenia). Tu jest właśnie to niedomówienie, w którym jednak ukryte jest sedno braku atrakcyjności YB po ostatnich zmianach.
      Wyjaśnijmy więc jeszcze raz to, czego prezes nie dopowiada:
      w momencie dołączenia nowej osoby otrzymujemy 100% korzyści przypisanych owej osobie za jej produkty nabyte poprzez YB. Jednakże w momencie gdy owa osoba sama zacznie przyłączać własnych znajomych, wówczas nasze korzyści będą maleć - przy dołączeniu przez nią pierwszego własnego znajomego dostaniemy już nie 100 a jedynie 50% z pierwotnej kwoty, przy dwóch - 25% itd.
      Przy założeniu, że osoba ta będzie bardzo aktywna i utworzy wiele nowych połączeń, nasze zyski z posiadania jej w swoim gronie szybko radykalnie spadną do wielkości nie wartych uwagi.
      W kontekście powyższych wyjaśnień nie prawdą jest więc również, że w YB (w odróżnieniu od fastclubu) nie musimy 'biegać'.
      Aby utrzymać początkowy poziom zysków (nie mówiąc już o jego podniesieniu) trzeba się 'nabiegać' i to ostro, ewentualnie należy zacząć prowadzić bloga i przez niego agitować nowych "znajomych" ;)
      Zakładając, że każdy (pomijając blogerów) ma ograniczony krąg znajomych oraz, że każdy z naszych znajomych, będzie chciał tworzyć własną sieć połączeń, okazuje się, że efektem końcowym przynależności do YB jest jedynie to 0,1% należne biernym członkom YB, pozostałe "zyski" to tylko reklama ;))
      Osobnym tematem do omówienia jest jeszcze "rozpływanie" się marnego zysku na wiele przyłączonych osób, w efekcie czego nieliczni tylko otrzymują wypłatę - reszta nie osiąga progu 25zł.

      Usuń
    3. Brawo anonimowy z 23:02 jasno i rzeczowo wyjaśniłeś niekorzystne dla zdecydowanej większości zmiany jakie zostały wprowadzone na Ybanking w ostatnim czasie. Bezlitośnie obnażyłeś to mydlenie ludziom oczu przez twórców tej platformy, że użytkownicy na tych zmianach skorzystają. Uczciwiej byłoby powiedzieć: sorry promocja się skończyła i niestety ale dla ogromnej większości z was wprowadzone zmiany są dużo mniej korzystne.

      Usuń
    4. Dzień dobry,

      Dziękuję za uwagi i możliwość odniesienia się do tych wątpliwości.

      Sytuacja, którą Pan opisuje może się zdarzyć, ale to nie jest norma. Na bazie użytkowników widać, że zdarza się rzadko. Klienci banków dzielą się na wyjadaczy wisienek i ludzi, którzy nie interesują się produktami finansowymi. Zdecydowana większość jest tych drugich. Takie osoby, gdy trafią na Ybanking, to rzadko są aktywne w zapraszaniu dalszych znajomych na platformę.

      Czytelnicy tego bloga obserwują inną sytuację bo zapraszają się wzajemnie i rzeczywiście wśród połączeń większość jest wyjadaczy wisienek. Proszę zaprosić członków rodziny albo znajomych z pracy i można się samodzielnie przekonać, że spadek korzyści w czasie będzie mały.

      Stary model premii dawał korzyści za zaproszenie tylko jednej osoby (statystycznie zakładając, że salda osób są takie same) i więcej nie można było zyskać. Maksimum premii to było 100%.

      Taki sam efekt 100% premii w nowym modelu można uzyskać jeżeli liczba moich połączeń będzie taka sama jak liczba połączeń moich znajomych. Jeżeli ja mam trzech znajomych, a każdy z nich dwóch, mnie i jeszcze jedną osobę, to zyskam 50% premii za swoje produkty oraz 3 * 25% za połączenia = 125%.

      W większości przypadków taka sytuacja będzie stała – naszym znajomym (nie wyjadaczom wisienek) nie będzie się chciało maksymalizować swoich korzyści do ostatniego procenta. Tak jak teraz nie szukają najlepszych lokat, tylko biorą co im banki dają.

      Jednocześnie nasi znajomi też zyskają i też na stałe. W powyższym przykładzie 100%, a ich niepołączeni dalej znajomi 75%. W fastclub nie zyskaliby niczego, bo to w ogóle nie są ‘biegacze’.

      Generalnie staramy się unikać porównania z fastclub. Ybanking to nie jest metoda na zarabianie na znajomych. Ybanking to sieć społecznościowa dla rzeczywistych znajomych i członków rodziny, na której zyskują wszyscy.

      My mamy do dyspozycji 100% premii – tyle otrzymujemy od banku. Stary model nie działał dobrze, bo nie nagradzał za aktywność. Jedno połączenie wystarczało – ślepy zaułek. Spędziliśmy dużo czasu na analizach jak ten problem rozwiązać i jak te 100% najlepiej podzielić. Najlepiej oznacza najbardziej sprawiedliwie za budowanie wspólnej wartości*. Jednocześnie nie chcemy przekraczać granicy ‘zarabiania na znajomych’ i już na pewno nie chcemy budować piramidy kto pierwszy ten lepszy. Według nas obecny model premiowy jest znacznie bliższy tym celom niż poprzedni.

      Jesteśmy otwarci na sugestie. Każdy pomysł, który przybliży nas do tego celu jeszcze bardziej, będzie wnikliwie przeanalizowany.

      *Ybanking jest zależny od użytkowników. Jeżeli Was nie przekonamy, że to jest dobra metoda korzystania z banków, to platforma się skończy. Ale też Wasze korzyści są zależne od tego czy platforma będzie rosła. Jeżeli będzie, to będziemy mogli Wam zaoferować warunki produktów, które nie są dostępne w żaden inny sposób. Warunki, przy których już gwarantowane 50% premii będzie oznaczało o dużo lepszy produkt.

      Premie biorą się z zamiany kosztów sprzedaży na wypłaty dla klientów. Bank może zapłacić pośrednikowi, za reklamę czy sieć oddziałów, itp. albo Wam, z pośrednictwem Ybanking.
      Malejąca efektywność starego modelu to główna przyczyna zmniejszenia premii Idea Banku i dlaczego musieliśmy zakończyć promocję Kontomatik.

      Pod wpływem takich opinii użytkowników czasem zastanawiamy się czy nie wypłacać 50% po prostu bez żadnych połączeń, a pozostałe 50% przeznaczyć na reklamę. To i tak będzie lepsze niż standard rynkowy 0% dla klientów i 100% na reklamę.

      Ale jeszcze się nie poddajemy – pracujemy nad nowymi produktami i ponownie proszę o cierpliwość z oceną możliwości przekraczania 25 zł co miesiąc.

      Rozumiem, że jesteście przyzwyczajeni do traktowania banków na zasadzie przeciwników rynkowych i patrzenia na wszelkie promocje z perspektywy szukania gwiazdek i niedopowiedzeń. Ybanking nie jest Waszym przeciwnikiem. Finalnie osobom o Waszym profilu będziemy płacić więcej niż otrzymujemy od banku.

      Pozdrawiam
      Paweł Turczynowicz

      Usuń
  25. Przez 3 miesiące działają Wam dwa modele i wypłacacie wyższą z premii. Ale wygląda na to, że zmieniliście stary model. Mam depozyty częściowo pokryte kredytem a reszta pokryta jest depozytami. W poprzednim miesiącu od depozytów pokrytych kredytem miałam 1,5% premii a teraz w zakładce Korzyści wyświetla się, że premia ta spadła do 0,25%. W tej samej zakładce w kolumnie nowy model wyświetla się informacja, że w nowym modelu za depozyty premia wynosi 1.5% ale premia wyliczona w nowym modelu wcale tego nie potwierdza. Coś Wam się rozjechało. Czy w starym modelu zmniejszyliście premię za pokrycie lokaty kredytem z 1.5% do 0.25% czy to tylko błędy w prezentacji?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzień dobry,

      Informacje w systemie już są poprawione.
      To był drobny błąd techniczny związany ze zmianą roku.

      Pozdrawiam
      Paweł Turczynowicz

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...