Ups, Optima zmieniła sposób zamykania konta. Do tej pory wystarczyło zalogować się do systemu, wysłać jednozdaniowego maila z informacją o zamknięciu konta i po sprawie. Po miesiącu nie można było się zalogować na swoje konto.
Było to oczywiście równoznaczne z zamknięciem konta o czym pisałem w osobnym artykule. Po numerze z mocnym uwstecznieniem definicji nowe środki w kwietniu podarowałem sobie trzymanie tutaj środków. 2,20% to dziś na tyle kiepska stawka, że po takim zagraniu ze strony banku konto idzie do odrzutu.
Jak zwykle wysłałem pocztą elektroniczną informację o rezygnacji z konta. Bez tłumaczenia, że denerwują mnie smsy Optimy o możliwości przelania nowych środków, skoro wiem, że nie będą to nowe środki aż do końca trwania obecnej promocji.
Z drugiej strony ich lokata rzekomo deklasująca tak naprawdę deklasuje jedynie inne depozyty Optimy i szkoda na nią czasu nawet na blogu. W końcu ów depozyt i tak jest niżej oprocentowany aniżeli samo konto ze średnią stawką, więc konto samo przez się jest do zamknięcia.
Od grudnia 2016 wnioski o zamknięcie składa się inaczej |
Zalogowałem się jednak wczoraj na konto w Optimie, by sprawdzić jaką odpowiedź dostałem. I dobrze zrobiłem, bowiem dowiedziałem się, że od grudnia 2016 dawny sposób zamykania kont jest już nieaktualny.
Doszła nawet autoryzacja zamknięcia |
Od blisko pół roku należy wybrać zakładkę Wnioski i w sekcji Nowe wnioski wybrać Zamknięcie rachunku celowego lub głównego. Wysłanie wniosku trzeba potwierdzić smsem, zaś status złożonego wniosku możemy sprawdzić w zakładce Złożone wnioski.
A wniosek jest zarejestrowany |
Nawyki jak widać bywają zgubne i od czasu do czasu trzeba je zmieniać. Ostatnim razem gdy zamykałem konto w Optimie wysłałem wiadomość pocztą wewnętrzną i nie sprawdzałem czy bank zamknął mi zbyteczne konto czy nie. I do tej pory to się sprawdzało.
Teraz już to nie zadziała więc trzeba pozbyć się starego nawyku wiary, że wszystko się zamknie po jednym zdaniu o rezygnacji z konta. Jeśli ktoś z was doszedł do podobnego wniosku na temat konta w Optimie i zastosował stary sposób jego zamknięcia, może się zdziwić, gdy za rok okaże się, że konto dalej funkcjonuje.
jejciu, polcan, ja kojarzę że prawie rok temu zamykałem i już było tak :) no ale dobra napisać nie zaszkodzi
OdpowiedzUsuńByć może była taka nieobowiązkowa opcja, bowiem w odpowiedzi dostałem informację, że przymus takiego zamykania jest od grudnia 2016.
UsuńDla mnie to nowość i szkoda, że dopiero teraz to odkryłem, bo maila o zamknięcie wysłałem już wcześniej i jak widać nie było to brane pod uwagę jak wcześniej:(
Lepsze numery robi Alior Bank.
OdpowiedzUsuńJak się okazuje nie wystarczy wysłać wniosek ze strony www z prośbą o zamknięcie konta. Można czekać w nieskończoność jak się ponownie nie zaloguje i nie odczyta wiadomości. Wymagania Aliora, które trzeba spełnić - kopia wiadomości od znajomej osoby:
W nawiązaniu do Pani prośby
dotyczącej wypowiedzenia rachunku uprzejmie informuje, że na ten moment dyspozycja
zamknięcia rachunku nie może zostać zrealizowana ze względu na brak wszystkich danych niezbędnych do jej realizacji.
Proszę zatem o informację zwrotną, które będzie zawierać następujące informacje:
- Tryb zamknięcia – czy życzy Pani sobie, aby rachunek został
zamknięty w trybie natychmiastowym, czy standardowym.
- Numer rachunku do zwrotu ewentualnej nadpłaty,
- Informację czy odstępuje Pani od Umowy Ramowej.
Bankom nie jest na rękę jak zamykamy konta, więc kombinują jak się da by to uniemożliwić lub chociaż opóźnić.
UsuńW moim przypadku Optima dłuuuugo zwlekała z odpowiedzią. Koniec końców dostałem taką odpowiedź:
"Na wstępie proszę przyjąć przeprosiny za wydłużony czas oczekiwania na odpowiedź oraz wszelkie niedogodności z tym związane.
Uprzejmie informuję, że zgodnie z obowiązującymi od dnia 20.12.2016r. Ogólnymi Warunkami Umowy Ramowej dyspozycję zamknięcia Konta składa się po zalogowaniu do systemu transakcyjnego w zakładce WNIOSKI. Następnie należy wybrać zakładkę ZAMKNIĘCIE RACHUNKÓW i ZAMKNIĘCIE RACHUNKU GŁÓWNEGO I CELOWEGO.
Aby dyspozycja została przekazana do realizacji należy zaznaczyć rachunek, który ma zostać zamknięty oraz zaznaczyć, że rachunek powiązany jest aktywny. Okres wypowiedzenia wynosi 1 (jeden) miesiąc od dnia doręczenia wypowiedzenia.
Zachęcam jednak do zachowania Konta BGŻOptima, ponieważ prowadzone jest ono bezpłatnie. Dodatkowo nie ma obowiązku wpłacania regularnie oszczędności, ani wykonywania innych dodatkowych czynności, żeby pozostawało aktywne.
Jednocześnie informuję, że wniosek o wycofanie zgody marketingowej można złożyć po zalogowaniu do Konta BGŻOptima w zakładce wnioski. We wniosku E-korespondencja należy zaznaczyć – nie wyrażam zgody."
A więc jak widzimy, warto złożyć jeszcze dodatkowy wniosek o wycofanie zgody marketingowej...
Według mnie normalne pytania, już nie ma się co czepiać.
Usuń