piątek, 11 października 2024

7,60% na lokacie w Nest, KO na 7,10% oraz 900 zł na start

Październik wreszcie zaczyna być miesiącem dla oszczędzających. Po podwyżkach na kontach osobistych znaczną podwyżkę na lokacie zafundował nam Nest bank, gdzie obecnie można liczyć nawet na 7,60%. Podwyżka dotyczy zresztą także premii na start, gdzie zamiast 400 zł mamy obecnie nawet solidne 900 zł.


Takie promocje opisuje się z przyjemnością, podwyżki zawsze bowiem są mile widziane. Niestety w dalszym ciągu dotyczą one nowych klientów, przy czym nowy klient dla Nest to osoba, która nie miała tutaj konta po 1 stycznia 2022. Innymi słowy karencja powoli zbliża się tutaj do 3 lat.

Tutaj założysz  Nest Lokata Witaj na 7,60% oraz zgarniesz 900 zł

Nowa oferta konta potrwa dość długo bo nawet do 30 stycznia 2025. Tutaj raczej nie ma zakończenia ofert przed podaną datą, więc powyższy link promocyjny powinien być czynny do samego końca po czym odnowić się od razu na warunkach jakie będą w lutym.

Co trzeba zrobić by zgarnąć 900 zł?


 

1) 150 zł premii za aktywność

Zasady są proste. Bank przyzna nam 150 zł premii na miesiąc jeśli:

  • zapewnimy wpływ Wynagrodzenia na kwotę minimum 3250 zł
  • wykonamy płatności kartą/blikiem na kwotę 500 zł

Przy czym płatności muszą zawierać minimum 10 transakcji, więc nie wystarczy jednorazowy zakup za pięć stów. Powyższe warunki należy spełnić najpóźniej do końca drugiego pełnego miesiąca kalendarzowego od otwarcia ror.

Ciekawy jest pierwszy punkt czyli wpływ Wynagrodzenia, Nest informuje bowiem, że taki wpływ premiowany będzie 3% zwrotem. Przy minimalnym wymaganym wpływie 3250 zł oznacza to 97, 50 zł. Za jeden miesiąc możemy dostać 150 zł więc jak rozumiem pozostałe 52,50 zł to premia za wydanie 500 zł.

Przyznam, że nie bardzo rozumiem Nest. Jeśli dostajemy wynagrodzenie na poziomie 5000 zł, wtedy 3% tej kwoty daje nam już 150 zł. Mimo to aby dostać taką premię i tak musimy wydać 500 zł czy to płacąc kartą czy blikiem. 

Łączna kwota premii to 900 zł, więc jak się można domyślić promocja będzie trwała przez pół roku. Zgarniając co miesiąc po 150 zł przez 6 kolejnych miesięcy uzbieramy owe tytułowe 900 zł. Zyski te można podkręcić na KO oprocentowane na 7,10% oraz na lokacie ze stawką 7,60%.


2) Lokata Witaj na 7,60%

Drugim zaskoczeniem poza podwyżką premii jest podniesienie stawki oprocentowania lokaty półrocznej do 7,60%. Lokata ta wymaga posiadania konta i można ją założyć najpóźniej 30 dni po założeniu konta.

Do wyboru jest okres 3 lub 6 miesięcy, ale oczywiście warto wybrać drugą opcję, bo taka stawka to rzadkość. Aby dostać owe 7,60% należy spełnić następujące warunki:

  • zapewnić wpływy na 2000 zł (mogą być własne z innego banku)
  • wykonanie 3 transakcji blik/karta/przelew

oczywiście najprościej zrobić trzy przelewy do innego banku i z tej opcji korzystałem, gdy posiadałem tę lokatę. Warunki są zatem jak widać banalne, a stawka fajna. Jedyny minus to mały limit, bowiem na lokatę można przelać tylko do 25k. Ważne by spełniać powyższe warunki w każdym pełnym miesiącu kalendarzowym, bowiem w przeciwnym razie stawka lokaty wyniesie tylko 0,5%.


 

3) 7,10% na KO

Znacznie więcej bo nawet 100k można wpakować na konto oszczędnościowe. Dużym plusem KO w Nest jest możliwość nieograniczonych przelewów wewnętrznych za darmo, więc korzystać z kasy możemy cały czas. Zresztą co do opłat to w Nest wszystko jest darmowe: przelewy, konto itd.

Tutaj założysz  Nest Lokata Witaj na 7,60% oraz zgarniesz 900 zł

Podsumowując fajnie, że banki ostatnimi czasy podrasowują swoje oferty. Szkoda tylko, że w przypadku Nest nie można korzystać z KO częściej jak w innych bankach, a karencja jest niestety dość długa...


Regulamin Zyskaj nawet 900 zł do pensji w Nest - do 30 stycznia 2025


40 komentarzy:

  1. Trzymam w Neście konto, licząc na jakieś promocje dla "starych". Widać, że czas zamknąć i czekać (ponad dwa lata:) - ciekawe, czy dożyję... -na coś dla "nowych".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja zamknąłem je od razu w ubiegłym roku w lipcu pon zgarnie ciuchy premii. Wiem ze Nest preferuje tylko i wyłącznie nowych klientów, więc się nie łudzę, że czegoś się tu można doczekać. Same darmowe konto zaś to zdecydowanie za mało by je posiadać.

      Usuń
    2. Z jakich to urządzeń porozumiewania się na odległość trzeba korzystać aby tak nowocześnie pisać ?

      Usuń
    3. Z tych nowoczesnych które wszystko poprawiają bo mają za pomocnika AI.

      @anonimowy 09:50
      Ja rozumiem co napisano ale pewnie dlatego, że chodzi mi o sens a nie o „słówka”. I co ciekawe, nie mam na „imię” @polcan. 😀 Czyli jednak da się.
      Poza tym, myślę że @polcan ma też normalne życie i normalną pracę, bo z tego co widzę to zajęcie nie jest dochodowe. Spróbuj coś podobnego poprowadzić i jeszcze zamiast zrozumienia spotkać się z przytykami.

      Usuń
    4. Teraz dopiero zauważyłem że autokorekta zmienila moje zamierzone 'po zgarnięciu premii' na 'po(n) zgarnie-ciu(chy) premii'.
      Litery podane w nawiasie zostały dodane automatycznie. Musiałem ogarnąć wzrokiem tylko ostatnie linijki, gdzie moja korekta nie była potrzebna, więc uznałem, że całość jest ok.
      Sorry za ten mały bałagan.

      Usuń
  2. Obniżyli oprocentowanie. Drastycznie zwiększyli kary za wcześniejszy wykup. W przypadku TOS i COI kary wzrosły
    prawie o 200 procent. A teraz pewnie zdziwieni że tak im spadła sprzedaż.
    https://filarybiznesu.pl/finanse/sprzedaz-obligacji-drastycznie-spadla-we-wrzesniu/a25696

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście w przypadku COI opłaty wzrosły prawie o 200%, z 0,70 do 2 złote. TOSy mniej z 0,70 do złotówki.

      Usuń
  3. Albo zmienią warunki, albo tak już będzie. Mało kto zaryzykuje tak dużą kwotę przedwczesnego wykupu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pekao negocjowane lokaty walutowe w USD! Ma ktoś patent jak wynegocjować wysoki % za lokaty w USD, porównywalny z oprocentowaniem dla nowych czyli 3%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zainteresowac sie obligacjami zagranicznymi rzadu USA- do nabycia w niektorych biurach maklerskich w PL lub Saxo. Dalej tematu nie rozwijam, bo zostane posadzony o reklame. W razie zainteresowania moge opowiedziec wlasne doswiadczenia z tymi papierami. Inwestujac na 1-1,5 roku do wykupu rentownosci po odliczeniu kosztow maklerskich beda lepsze od Pekao.

      Usuń
  5. Ubili czterolatki właśnie tą wysoką karą za wykup. Bo przy wiadomym, przewidywalnym oprocentowaniu trzylatek kara za wykup to tylko 1 złoty. A przy czterolatkach które są tak naprawdę loterią w kolejnych trzech latach, są bardziej ryzykowne dla kupującego zrobili wszystko żeby zniechęcić do zakupu. Cena wykupu aż 2 zlote. No to mają reakcję klientów. Czterolatki dawniej wiodące, najchętniej kupowane mają obecnie tylko 16 procent. Kij im w oko

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na dluzej oplaca sie bardziej 10-latki, gdyz po kilku latach, juz lepiej je wykupic niz 4-latki, gdyz maja marze wieksza o 0,5% rocznie a roznica za przedterminowy wykup tylko 1zl.
      Ogolnie oferty promocyjne w bankach nie zachecaja do kupna tych papierow, bo podobne rentownosci mozemy miec na lokatach czy KO z zapadalnoscia do 3 do 4-mies. Sytuacja z inflacja jest trudna do prognozowania na kilka lat do przodu, wiec czasami lepiej korzystac z oferty bankow.

      Usuń
    2. Mieli masowy wykup czterolatek przed terminem przy przejściowo niskiej inflacji cpi. To chcieli zatrzymać wcześniejszy wykup w przyszłości. To zatrzymali ale kupno tych papierów. Teraz wcześniejszy wykup to będzie duża strata, a nikt nie ma szklanej kuli żeby przewidzieć przyszłosc. Rzeczywiście kara za wykup przewidywalnych trzylatek o połowe mniejsza niż za wykup nieprzewidywalnych indeksowanych inflacją. Powinno chyba być odwrotnie.

      Usuń
  6. Blik w ING jest dość upierdliwy, każdorazowo system wysyła smsa w prośba o potwierdzenie ze to ja, który muszę wkleic do apki, żeby wygenerować kod. Wiele razy generowaniem blika czy to w millennium czy PKO i nigdy nie było z tym problemu, miałem go od razu. Da się to jakoś wyłączyć?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O czym ty piszesz polcan. Blik w aplikacji ING jest od razu generowany, nawet mogę to zrobić przed logowaniem. Nie dostaje żadnych smsów. Płatność potwierdzam jedynie pinem. A w ogóle to dziś płaciłem blikiem zbliżeniowo. Przykładam telefon do terminala i zapłacone. Wtedy w ogóle nic nie potwierdzam pinem. Zrobię 15 stacjonarnych płatnosci blikiem zbliżeniowym i jest 7 procent.

      Usuń
    2. Przy każdym kliknięciu w blik pojawia się komunikat typu:
      'Generujesz kod BLIK w Moim ING. Potrzebujemy dodatkowego potwierdzenia. Jesli to nie TY, skontaktuj sie z nasza infolinia. Kod do autoryzacji - wpisz go w aplikacji mobilnej na swoim telefonie: 29400745'
      Pojawia się bez względu na to czy się zaloguje do apki czy nie.

      Usuń
    3. A masz ustawione logowanie danymi biometrycznymi?
      To potwierdzanie SMS powinno z czasem zniknąć. U nich system dostosowuje się do użytkownika. U Ciebie to wygląda tak, jakbyś dopiero otworzył konto albo nie miał karty po to żeby uniknąć opłat i zaczął dopiero teraz aktywnie korzystać z płatności.
      Bank ING wdraża dużo nowych technologii m.in. aby poprawić bezpieczeństwo. Już jakiś czas temu, wprowadzili weryfikację behawioralną którą można dodatkowo włączyć w: "Ustawienia" --> "Bezpieczeństwo" --> "Dostęp do bankowości" --> "Dodatkowe zabezpieczenia bankowości - weryfikacja behawioralna".
      To również powinno przyspieszyć "zapoznanie się" systemu z Tobą. Ja osobiście póki co unikam tej opcji. Obawiam się, że jak za dużo systemowi (czyli AI) się pozwoli, to kiedyś kiedy tego będę naprawdę potrzebował zrobię coś na tyle (według AI a tymczasem mogą to być złe warunki pogodowe, wieczór, oświetlenie które się AI nie spodoba, ugryzie mnie pszczoła lub będę miał alergię, jakieś dziwne odgłosy etc. etc.) nie tak, że mi zablokuje dostęp do konta. Już w ING tak miałem lata temu, że po iluś płatnościach wykonanych w ciągu jednego dnia w krótkim odstępie czasu (wystarczy iść na zakupy do jakiejś galerii), musiałem szybko iść do oddziału (na szczęście blisko) żeby się uwierzytelnić. Dlatego też, nie trzymam kasy w jednym banku i używam kilku różnych kart (debetowe, kredytowe, Visa, MasterCard). Ostatnio za granicą gdyby nie te dodatkowe opcje, to bym musiał koczować na ulicy albo szukać innego hotelu pomimo opłacenia za hotel przez internet bo musiałem wnieść jeszcze dodatkową opłatę i tylko jeden rodzaj karty akceptowali.

      Usuń
    4. Polcan. To żyjemy w odmiennych rzeczywistościach. Jakiś Matrix to jest :)

      Usuń
    5. @polcan,
      i jeszcze coś co mi uciekło, sam nie zmienisz tego ani oni Ci w tym nie pomogą. Tak jak pisałem, system musi się z Tobą "zapoznać" mimo tego, że np. nie masz jeszcze włączonej weryfikacji behawioralnej. Zapewne AI i tak już w bankowości "pracuje" na pełen etat. 😎️
      Taka ta nasza rzeczywistość. Coraz trudniej gdziekolwiek porozmawiać z człowiekiem.

      Usuń
    6. Nie chce się zbytnio zapoznawać, trzy płatności udalło mi się zrobić kopiując kod do autoryzacji, chociaż było przy tym 5 prób i dwie blokady płatności w terminalu wymagające pomocy obsługi sklepu.
      Zostało mi 13 płatności do końca roku, zrobię te 12 kopiowan i po sprawie. Na co dzień place i tak innymi kartami. Myślałem że ktoś miał podobnie i wie jak to wyłączyć, ale jak nie to trudno.
      Nie mam ustawionego logowania danymi biometrycznych lecz zwykłym pinem.

      Usuń
    7. Tak jak pisałem, nie ma takiej możliwości żeby to wyłączyć. Jedynie można przyspieszyć poprzez jeszcze silniejsze zespolenie się z AI.
      I to jest właśnie @Ptok ten Matrix. Orwell się w grobie ⚰️ przewraca ze wstydu, że był tak ograniczony w swoich fantazjach. 😳️ I gdyby tylko mógł, to by się jeszcze głębiej zakopał.

      Usuń
    8. Ja bym to zglosila do banku, bo to jakis blad systemu

      Usuń
    9. Skopiować hasło do odblokowania to nie jest jakiś duży problem. Ot zakupy trwają trochę dłużej.
      Ze zgłaszaniem czegokolwiek do banku dałem sobie dawno spokój. Zawsze przyjmują zgłoszenie i na tym się kończy. Nigdy nie poprawiono niczego według uwag, jedynie dziękowano za zgłoszenie i obiecywano że się tym zajmą. Szkoda czasu. 12 pozostałych płatności blik to nie Mount Everest, da się przeżyć.

      Usuń
    10. Polcan. Może po prostu aktywuj blika w ustawieniach aplikacji. Nie będzie się pytała aplikacja za każdym razem czy to na pewno ty i czy na pewno chcesz.

      Usuń
    11. Jedyne co widzę w ustawieniach w przypadku blika, to zmiany limitów. Olać to.

      Usuń
    12. Jeszcze mi porzychodzi do głowy odinstalowanie apki i ponowna instalacja, czasami to pomaga na takie głupie problemy systemu

      Usuń
    13. Ja tak nie mam a już zrobiłem 14 płatności kodem blik.

      Usuń
  7. Anonimowy nie wiem o czym piszesz z tym uczeniem się systemu. Konto założyłem wczoraj online przelewem z Millennium. Aplikacje też aktywowałem wczoraj Dziś bez problemu blik zbliżeniowy i normalne generowanie blika przy płatności online.Żaden system się niczego nie uczył.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem że możesz nie wiedzieć, dlatego to staram się wyjaśnić.
      To o czym mówię jest sytuacją z którą ma do czynienia jakaś tam grupa klientów ING. I nie są to osoby które są osobami początkującymi żeby można było je posądzić o jakieś błędy z ich strony. W ING mają lekkiego fioła na punkcie bezpieczeństwa. Nie możesz np. nawet tego potwierdzania zautomatyzować, tzn. kiedy przychodzi SMS autoryzacyjny, będąc w aktywnym polu do wpisywania kodu autoryzacyjnego po prostu kliknąć w taką pojawiającą się wiadomość SMS. Takie rozwiązanie daje niejako możliwość automatycznego potwierdzenia operacji w różnych aplikacjach i logowaniu na niektórych stronach. Bank ING jednak ze względu na przypadłość ludzką jaką jest bezmyślność (ludzie nie czytają nawet umów a co dopiero tego typu wiadomości), nie zamierza nawet myśleć o wdrażaniu tego typu rozwiązań. Jak ktoś ma podobny problem i chce powojować z bankiem, to jest specjalny telefon gdzie można szukać pomocy 323 570 069. Proszę jednak najpierw ten numer sprawdzić dzwoniąc na normalny numer banku celem potwierdzenia że na pewno to ich numer. Nie chcę żeby ktoś posądził mnie tu o jakieś wprowadzania w błąd, celowe czy też nie. Poza tym wszystko należy zawsze sprawdzać, nawet jak ktoś dzwoni z numeru banku który przecież się dobrze zna. ING Śląski także i to rozwiązanie udostępnia swoim klientom. I nie ma co psioczyć na banki za te różne „utrudnienia”. To chyba jest mimo wszystko lepsze niż szukanie swoich pieniędzy do końca świata a nawet jeden dzień dłużej. Ciekawe jest to, że pomimo różnych dyrektyw są jeszcze banki które pozwalają na logowanie bez jakichkolwiek potwierdzeń.
      Nie wiem czy pamiętacie jak Toyota Bank załatwił swoich klientów idąc w stronę prawie natychmiastowego wprowadzenia tych nowych dyrektyw bezpieczeństwa? Niektórzy zostali bez możliwości zalogowania się na swoje konta, z powodu tylko jednej możliwości potwierdzenia takiego logowania się.
      Taką jeszcze tylko podpowiedź mogę wskazać jako bywa pomocną. Mianowicie można tego BLIKa wyłączyć, wylogować się, zamknąć aplikację i znów włączyć w aplikacji lub przez stronę. Czasami to pomaga w innych przypadkach.
      Ten problem z kodami autoryzacyjnymi też miałem kilka lat temu. Dlatego o ile jest taka możliwość, najlepiej przy kasie samoobsługowej lepiej się męczyć z tym tematem. U nas ludzie przy kasach np. w takiej Biedronce zachowują się potwornie. Ciągle ktoś kogoś pogania, są jakieś awantury itp. W Niemczech w niektórych marketach kasjerki strasznie poganiają. I to dosłownie! Nigdy jednak nie widziałam sytuacji żeby klient poganiał klienta a tym bardziej mu ubliżał.

      Usuń
    2. Nie sądziłem że narobię takiego zamieszania prostym pytaniem. Zamknijmy już ten temat, jeśli tylko ja mam ten problem, bo liczba płatności jest ograniczona, więc da się to przeboleć. Skopiować 12 haseł do wygenerowania blika to nie jest coś co warto wałkować w nieskończoność.
      Gdyby ten problem był dla stałych płatności, wtedy warto by się z tym zmagać, ale do codziennych płatności używam zwykłych kart, a z nimi nie ma problemu.

      Usuń
    3. polcan pisane z małej litery , chyba dobrze napisałem ? Mam to samo . Jako wieloletni klient pierwszy raz uruchomiłem apkę , ze względu na tego bzika i za każdym razem też przychodzi ten sms do potwierdzania . Zaraz po instalacji apki ze 2 godz. ten blik nie działał i mówili na dezinfolinii , że to względy bezpieczeństwa. Polcan w którymś komentarzu piszesz już tak po łacinie jak Krzysztof , a co to się stało ? Podobno kto z kim przystaje taki sam się staje ?

      Usuń
    4. @polcan,
      dobrze że temat poruszasz. To nie jest tylko Twoją bolączką. Ludzie od kilku lat do ING zgłaszają to jako problem.
      Ostatnio chciałem dopytać na infolinii o jeden zapis w regulaminie "Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus”. I co? usłyszałem odpowiedź że nie wolno im udzielać takich informacji, i że wszystko jest opisane na stronie promocji. A ja się pytam; od kiedy to co jest nabazgrolone na stronie promocji jest ważniejsze od regulaminów i umów jakie się zawiera z Bankiem ING Śląskim. To dla mnie zabrzmiało strasznie. dlaczego? Bo to wygląda jak celowa dezinformacja której celem jest nabicie delikwenta w butelkę. Zwłaszcza, że na tej stronie do której mnie odsyłała "konsultantka" są błędy. Tego typu podejście do klienta, podchodzi pod interwencję UOKiK.
      Dosłownie dwa dni temu miałem możliwość posłuchania wywiadu z osobą która taką tematyką się zajmuje, gdzie padło z ust tej osoby bardzo niepokojące stwierdzenie. Mianowicie, że i władze samego UOKiK mogą być zlobbowane. To znaczy, że My już nic nie mamy do powiedzenia. Dlatego milczmy i już.

      Usuń
    5. @Anonimowy9:38
      Jeżeli zdarzy mi się po łacinie napisać cos co trudno zrozumieć, to wina autokorekty jaka zachodzi podczas pisania. Szczególnie jeśli mam włączony język wprowadzania angielski. Staram się jednak przed publikacja czytać cały komentarz i zrobić odpowiednie poprawki.
      Jeśli któryś komentarz ode mnie jest niezrozumiały albo nieczytelny dajcie znać, a go poprawie.

      Usuń
  8. Anonimowy13 października 2024 08:07 Czy wydaje ci sie ze im wiecej objetosciowo napiszesz to tym wiecej masz racji? Walnij jeszcze z tone tekstu to juz na pewno nikt tego nie przeczyta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapewne dla osób z taką zdolnością czytania - do której sam siebie zaliczasz - to stanowi poważny problem.

      Usuń
    2. @Anonimowy 13 października 2024 09:48
      Przecież nie musisz tego czytać. Tym bardziej, że tym co piszesz nie wnosisz niczego do tej dyskusji co by mogło komukolwiek i w czymkolwiek pomóc.

      Usuń
  9. Konto założyłe w piątek 11-go października. Tylko że nie na selfi, ale to i tak byłoby 3 stówki.Tylko musiałbym zamówić kartę. A dzisiaj dostałem taką ofertę.

    Dziś 14.10.2024, 09:06
    ING Bank Śląski
    Serdecznie witamy Cię w promocji „Załóż konto i zyskaj”.

    Zobacz co musisz zrobić, aby otrzymać nagrodę.

    Miej Konto osobiste, Otwarte Konto Oszczędnościowe i kartę do Konta - jeśli jeszcze jej nie masz, to zamów ją w Moim ING - masz czas do 7 listopada br. Pozostałe warunki spełnij do 3 miesięcy od dnia otwarcia konta:

    korzystaj z aplikacji Moje ING - zaloguj się do niej min. 3 razy
    miej wpływy na konto otwarte w tej promocji - w każdym z 2 dowolnych miesięcy trwania promocji otrzymaj po min. 1000 zł
    płać kartą lub BLIKIEM w sklepach - wykonaj min. 12 transakcji bezgotówkowych
    zapłać BLIKIEM w internecie - wystarczy 1 transakcja za zakupy w internecie.
    Ostatnim warunkiem tej promocji jest posiadanie w dniu 8 lutego 2025 r. 500 zł na Otwartym Koncie Oszczędnościowym założonym w ramach tej promocji.

    Po spełnieniu warunków promocji otrzymasz 300 zł, a jeśli masz konto otwarte na selfie to nagroda wzrośnie do 500 zł. Wypłacimy ją na Twoje OKO do 21 lutego 2025 r.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście totalna ściem. Podsyłają mi propozycje promocji i namawiają do wziecia udziału, zamówienia karty itp. A z załączonego regulaminu jasno wynika że nie łapię sie na promocje bo w ciągu ostatniego roku byłem dwa razy ich klientem i dwa razy zdążyłem zamknąć konto. Czyli dajemy ci propozycję wiedząc że nie dostaniesz z niej żadnych profitów. Klasyczna granie w .... z klientem.

      Usuń
    2. To już jest dręczenie klienta:). Podpada pod jakiś paragraf? Wiele osób traci cierpliwość do kolejnych "wymyśliności" banków, tym bardziej, że obfitują w haczyki i i niejasności. Skorzystają na tym instytucje, które dają zarobić mniej, ale bez żadnych wygibasów.

      Usuń
  10. Do Anonimowy 12 października 2024 10:02
    Czy możemy wymienić się adresami e-mail i porozmawiać jak takie amerykańskie obligacje zakupić??

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...