czwartek, 10 października 2024

Ranking lokat - październik 2024

W przeciwieństwie do rankingu kont, jaki prezentowałem w poprzednim wpisie, w przypadku lokat nie ma niestety znaczących wzrostów. Dla lubiących szczegóły obok oprocentowania podałem znaki '-' jeśli odnotowałem spadek w stosunku do września oraz '+' jeśli w przeciągu miesiąca był wzrost.

Wzrost był tylko w Citibank i to na obu lokatach oraz na jednej lokacie w Banku Nowym. Większość banków ma spadki mimo iż mamy obecnie rzekomo miesiąc oszczędzania. Brak wzrostów oraz spadków to oczywiście brak jakiegokolwiek znaku obok stawki.

Aktualizacja 11 października: nowością w zestawieniu jest podwyższenie stawki lokaty powitalnej w Nest bank do 7,60% (wzrost o 0,50pp) oraz premii na start do 900 zł (wzrost o 400 zł). Dzięki temu zajmuje ona pierwsze miejsce wśród lokat na pół roku.


 1 miesiąc

1 Bank Nowy - NOWY depozyt WYSOKI PROCENT 7,00% do 10k

  Volkswagen bank - Lokata Powitalna 7,00% do 200k

3 SKOK Stefczyka - Lokata mobilna na nowe środki 5,60% do 50k

4 Toyota Bank - Lokata Plus 4,90%

BFF - Lokata Facto 4,75% min 5k 

6 Toyota Bank - Lokata Standard 4,60%

 

2 miesiące

1 Velo - Lokata mobilna na start 7,00% max 50k

 

3 miesiące

Citibank - Lokata powitalna Citigold 7,00%+ do 220k do 14 listopada 2024 

2 Volkswagen bank - Lokata Plus 6,50%

3 Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M GWARANTOWANY 6,20% do 400k (dla nowych)

Raiffeisen - Lokata dla Ciebie 5,80%- 200k*5-

   SKOK Stefczyka - Lokata Witaj w Kasie 5,80% do 50k

6 Toyota Bank - Lokata Plus 5,70%

7 Citibank - Twoja Lokata 5,60%+ do 20k wymagane konto

8 BNP Paribas - Lokata tenisowa 5,50% do 50k (z kontem)

9 Bank Nowy - NOWYdepozyt 3M ZYSK 5,60%+ do 1mln (nowe środki)

10 Toyota Bank - Lokata Standard 5,40%

11 Nest bank - Nest Lokata Witaj 5,25% max 25k + 400 zł (dla nowych)

     BFF - Lokata Facto 5,25% min 5k  

13 Nest bank - Lokata na nowe środki 5,10% saldo 16.09

14  Inbank - Lokata na start 5,05% max 50k

15 SKOK Stefczyka - eLokata na nowe środki 4,90%- do 100k

16 Velo - Lokata na nowe środki 4,80% (saldo 25.09) do 21.10

17  Inbank - Lokata standardowa 4,75% min 5k

     Credit Agricole - Lokata na nowe pieniądze 4,75% saldo 23.06.2024

19 Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 4,70%- do 400k

20 BNP Paribas - Lokata na nowe środki 4,50% saldo 31.05.2024

     SKOK Stefczyka - Lokata kapitalna 4,50% do 200k-


4 miesiące

1  Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 4,70%- do 400k

 

6 miesięcy

Nest bank - Nest Lokata Witaj 7,60% max 25k + 900 zł (dla nowych)

        wymagania: wpływy na 2k co miesiąc oraz 3 przelewy na zewnątrz,  do 25k

2 Credit Agricole - Lokata powitalna 7,50% max 100k do 31 października 2024

3  Citibank - Konto oszczędnościowe 7,00%+ do 200k do 14 listopada 2024 

4 Volkswagen bank - Lokata Plus 6,50%

5 Toyota Bank - Lokata Plus 6,10%

Raiffeisen - Lokata dla Ciebie 5,70%- 200k*5

7  Toyota Bank - Lokata Standard 5,30%

8  BFF - Lokata Facto 5,25% min 5k

9  Inbank - Lokata standardowa 5,15% min 5k

10 Nest bank - Lokata na nowe środki 5,10%- saldo 16.09

11  Velo - Lokata na nowe środki 5,00% (saldo 25.09) do 21.10

     Bank Nowy - NOWYdepozyt 6M GWARANTOWANY 5,00% do 400k (dla nowych)

13 Bank Nowy - NOWYdepozyt 6M ZYSK 4,80% max 1mln

     SKOK Stefczyka - eLokata na nowe środki 4,80% do1 mln-

15  Credit Agricole - Lokata na nowe pieniądze 4,75% saldo 23.06.2024

16 Toyota Bank - Lokata Sprint 4,60% do 400k (20k*20)

     Santander Consumer - Lokata online na nowe środki 4,50% do 400k

86 komentarzy:

  1. Przy przelewie z Velo oferta z lokatą na 4,50% dla 3M lub 4M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi przelew to samo, ale o dziwo po raz pierwszy aktualizacje salda w tym banku wykonywały się w czasie rzeczywistym. Do tej pory strasznie długo to trwało.

      Usuń
  2. Czy macie w ING jakąś promocję dla starych klientów za wpłaty na konto oszczędnościowe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście.
      Mam u nich konto od bardzo dawna i średnio po kilka razy w roku dla stałych klientów mam promocje. Bardzo dobry bank. I stały poziom usług przez te wszystkie lata. Nic mi nie ginie w historii tak jak w wielu różnych bankach, gdzie potem żeby coś znaleźć to trzeba specjalne wnioski składać i za to płacić (w jednym 20 zł musiałem zapłacić i czekać aż mi prześlą taką historię). Bank przez te wszystkie lata ten sam a nie jak co niektóre, że w przeciągu zaledwie kilku lat już kilku właścicieli lub przez całe lata chcą się sprzedać i nikt ich kupić nie chce.

      Usuń
    2. @Anonimowy 13:33
      Umiesz wyjaśnić zawiłości dwóch kont OKO oprocentowanych dziś na 7%. Zadzwoniłem przed momentem do ING i facet przy mnie szukał regulaminu i zmieniał kilka razy zdanie, bo nie bardzo rozumiał co czyta.
      Jak to w końcu jest - jedno konto OKO nie wymaga badania salda, a drugie tak? W moim przypadku saldo badane jest na dzień 26 września 2024.
      Zadzwoniłem na infolinię bo miałem jakaś czerwona kropkę ze znakiem zakazu w formie 'x', która podczas rozmowy zniknęła.
      Banki zwykle są przejrzyste, ale ING jak dla mnie jest najmniej przejrzysty. Gdy zadałem pytanie o konto Bonus Max nie dostałem żadnej informacji, oprócz prośby by konsultować się ze specjalista od bank premium.
      Przed tym telefonem dzwoniłem do Millennium i tu jest wszystko jasne. Proste pytanie prosta odpowiedź, w ING zwykle mniej wiem po kontakcie niż przed.

      Usuń
    3. Źle się wyraziłam...chodzi mi o promocję na zaproszenie w aplikacji, jakieś dopłaty po 100 zł do konta oszczędnościwego to się dostanie coś tam w zamian

      Usuń
    4. @kate
      Dobrze się wyraziłaś. Osoby które nie wiedzą o co chodzi i tak nie będą wiedzieć o czy mowa.
      Nie słuchaj tych mieszaczy TAM gdzie o tym tak piszą. Nie ma żadnej potrzeby comiesięcznych dopłat.
      Za kilka chwil więcej…

      Usuń
    5. Nie męcz się, ja i tak nie mam tego zaproszenia

      Usuń
    6. @polcan

      OKO (Otwarte Konto Oszczędnościowe)

      3. 1) - jest dla tych którzy nie mają OKO.
      3. 2) - jest dla tych, którzy mieli/mają OKO i teraz zawrą kolejną umowę o OKO.

      Z tego co wcześniej pisałeś rozumiem, że Ty już takie OKO miałeś, i że już je zamknąłeś jakiś czas temu (nie chce mi się szukać w komentarzach ale być może nawet z rok temu). O godz. 13:34 napisałeś że założyłeś już oba konta i że system sam przy zakładaniu tych kont skorygował Ciebie w kolejności ich zakładania.
      W każdym razie to czy nie miałeś nigdy OKO czy je miałeś, w Twoim przypadku nie ma znaczenia. Ważne jest tylko to, żeby na rachunkach z ppkt 1, nie było żadnych ruchów od 2.10.2023 r. do momentu zawarcia umowy o nowe OKO, a średnie saldo nie było "większe niż 10 PLN od 2.10.2023 r. do 1.10.2024 r."

      Regulamin oferty specjalnej „Bonus na start”
      https://www.ing.pl/_fileserver/item/1102509

      W przypadku OKO nie występują definicje "Nowe środki", "Saldo bieżące", "Saldo końcowe" i "Saldo początkowe".


      OKO Bonus (Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus)
      Ponieważ OKO Bonus za każdym razem zamyka się (w przeciwieństwie do OKO) po skończonej promocji, nie ma tu potrzeby sprawdzania tego co było "od 2.10.2023 r. do dnia zawarcia umowy o nowy rachunek OKO".
      Nie masz OKO Bonus, sprawdzasz czy Ci się opłaca ("Saldo początkowe" które może zmuszać do bezproduktywnego trzymania tego, co było łącznym saldem "Produktów depozytowych posiadacza OKO Bonus w Banku" wyliczonych "na koniec 26.09.2024 r.") i jak Ci się opłaca to zakładasz OKO Bonus.

      Przeczytaj:
      https://www.ing.pl/indywidualni/inwestycje-i-oszczednosci/otwarte-konto-oszczednosciowe-bonus#nowesrodki

      Regulamin oferty specjalnej „Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus"
      https://www.ing.pl/_fileserver/item/1104887

      W przypadku OKO Bonus, występują definicje "Nowe środki", "Saldo bieżące", "Saldo końcowe" i "Saldo początkowe".

      Usuń
    7. @kate
      Już jestem więc...
      Promocja nazywa się "Łagodzimy inflację" i jest bardzo prosta a jest do otrzymania na OKO 360 zł (po 60 zł przez 6 miesięcy).
      Trzeba wydać po min. 1000 zł miesięcznie "płacąc np. za rachunki, zakupy w sklepach i internecie" na rożne sposoby mogąc to zrobić (wszystko w regulaminie), na koniec każdego miesiąca posiadać na założonym OKO "saldo dostępne w wysokości min. 100 zł" itp.
      Chodzi o to w tym co na szybo wcześniej pisałem, że naprawdę nie ma potrzeby co miesiąc tam podbijać na OKO tego salda jakimiś comiesięcznymi wpłatami po 100 zł. Ważne żeby już na koniec października było tam te 100 zł, bo pierwsze 60 zł bank wypłaci na OKO do 16 listopada (i tak co miesiąc). Potem z tą kasą można robić co się chce pamiętając o tych 100 zł na koniec każdego miesiąca.

      Jak ktoś od 2.10.2024 r. się zaktywował z 7,0% na OKO i OKO Bonus, to prawdopodobnie nie otrzyma już zaproszenia. Jak ktoś dopiero teraz po otrzymaniu zaproszenia aktywuje tamte promocje, to oprócz 7,0% do 199 000 zł dojdzie mu jeszcze 180 zł w tych 3 miesiącach (no i oczywiście kolejne 180 zł ale już po okresie promocji z oprocentowaniem).

      Jest oczywiście też możliwe, że może bank odpali jakąś jeszcze inną promocję i ta z inflacją go zablokuje. Jak wiemy to zapewne, jest też możliwe że ten superwulkan (a nawet dwa) wybuchnie i skończą się wszystkie promocje. 🤪️

      Usuń
    8. @Anonimowy 18:18
      Dzięki za wyjaśnienia, chociaż dalej jest to trochę skomplikowane, to już nieco mniej.
      Dla mnie najważniejsze jest to, że jak rozumiem mam przyznane 7% do 200k na dwóch kontach. Odszukałem w historii konta direct, że oba poprzednie konta OKO zamknąłem 25 września, więc nawet dla badania salda w dniu 26 września udało mi się szczęśliwym trafem wpakować się w zerowe saldo i to akurat o jeden dzien.
      Teraz tylko czeka mnie 15 transakcji dla podwyższenia stawki.

      Usuń
    9. @Anonimowy 18:18
      Dzięki za wyjaśnienia, chociaż dalej jest to trochę skomplikowane, to już nieco mniej.
      Dla mnie najważniejsze jest to, że jak rozumiem mam przyznane 7% do 200k na dwóch kontach. Odszukałem w historii konta direct, że oba poprzednie konta OKO zamknąłem 25 września, więc nawet dla badania salda w dniu 26 września udało mi się szczęśliwym trafem wpakować się w zerowe saldo i to akurat o jeden dzien.
      Teraz tylko czeka mnie 15 transakcji dla podwyższenia stawki.

      Usuń
    10. Ważne żeby przypilnować warunków dla uzyskanie pełnych 7,0% na każdym z nich.
      Pamiętam że na tych warunkach kiedyś się wykładali ludzie i potem było straszne psioczenie na Śląski że ich oszukał. Wystarczy jednak poczytać co i jak i zadbać o swoje.

      Usuń
    11. Co do promocji w ing "lagodzimy inflacje"...zadnych ruchow na kontach oszczędnościowych od co najmniej 6 mcy, a zaproszenia brak, ich algorytm mnie nie lubi, kiedyś tez skorzystałam z podobnej promocji (dawali 50 zl) i może to mnie wyklucza

      Usuń
    12. @kate
      Nie wiem dlaczego raz można się na coś załapać a innym razem nie. Myślę że to jest jakaś loteria. Wcześniej myślałem że np. likwidacja karty ma wpływ ale i z kartą wygląda to podobnie. W jednym roku załapałem się bodaj 5 lub nawet 6 razy na ich promocje dla stałych klientów (w tym 2 razy na tę za wpływy wynagrodzenia po 120 zł, a reszta to chyba coś z płatnościami BLIK, Visa i jakaś promocja 100 zł za 100 zł lub coś podobnego), w innym roku tylko 3 razy. W tym chyba też jest to 3 raz. Niestety w ogóle nie rejestruję żadnych promocji choćby w jakimś notatniku, a że tych promocji jest naprawdę dużo to się gubię. Spełniam warunki dla tych w których biorę udział, zgarniam bonusy i zapominam. Rejestruję tylko przez całe lata w Excelu wszystko to co ma związek z KO i lokatami.

      Usuń
    13. Ja miałam tak jak ty, po kilka zaproszeń rocznie, ale odkąd zrobił się więkzy ruch na koncie ROR jakby zapomnieli o mnie. No nic, akurat te transakcje mogę robić gdzie indziej, więc może znowu mnie polubią jak wyczyszczę ROR

      Usuń
    14. I tak po raz kolejny jeszcze; nawet jak ktoś jest zdyskwalifikowany w promocji dla OKO (tak jak ja), to cały czas może wziąć udział w promocji dla nowych środków na OKO Bonus do 100 tys. zł i 7,0%.
      Odsyłam do regulaminu i czytelnych opisów także tego konta na stronie banku.

      Usuń
  3. Reżimowe niespodzianki:
    Wyższej kwoty wolnej od podatku nie będzie! Towarzysz Petru: Na pewno nie w tej kadencji.
    60 000 zł - do takiej kwoty miała zostać podniesiona kwota wolna od podatku dla wszystkich Polaków. Tak brzmiał jeden ze "100 konkretów KO" na pierwsze 100 dni rządów.
    Czyli kolejne kłamstwo, kolejne oszustwo reżimu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Święta prawda

      Usuń
    2. A czego się spodziewałeś po tym starym reżimie który teraz chce uchodzić za nowy? Poprzednia władza przez 8 lat komisje sobie urządzała. Ta jest na bardzo dobrej drodze żeby przez kolejne 8 lat robić to samo. Tamci sobie dobrze robili ale rzucali też ochłapy dla ludu typu +500, 13 i 14 emerytura, po to żeby w ciągu góra 3 miesięcy to co dali zabrać w inny sposób. Ci z kolei jak już do koryta się dorwali, to o sobie pamiętając - co już widać po aferach - ochłapy dla ludu obcinają.
      I tak oto, oni wszyscy ramię w ramię naszą wspaniałą Polskę budują... Tak jak jest budowany ten Centralny Port Komunikacyjny od 1971 roku. Co jakiś czas kolejna władza ogłasza że to oni go zbudują, i że w ogóle to oni sami jedyni jedni najlepsi go wymyślili. Zmieniają tylko nazwę tego mistycznego czegoś i zapewne nie za darmo. Aż w końcu z dumą ogłaszają, co następuje: "Centralny Port Komunikacyjny okazał się dobrym pomysłem, ale bez "szprych"'. Jakie to głębokie niesamowite! No po prostu czarna dziura.
      Tymczasem Niemcy spokojnie i w mądry sposób cały czas rozbudowują to co posiadają - bo jak się mawia: "Nie od razu Pychowice (jeszcze nie Wielkie ale damy radę jako my Polacy) zbudowano" - i taki Flughafen Frankfurt to tylko kolejna rozbudowa na 600 mln euro. Już teraz w rankingu ACI (2023 r.) zajmuje 16 miejsce na świecie zarówno pod względem ruchu pasażerskiego jak i cargo.

      Jaki naród, tacy jego przywódcy.

      Usuń
    3. Panowie przypominam, że to ie jest blog polityczny, wiec ten wątek nie będzie kontynuowany.

      Usuń
    4. do polcan10 października 2024 15:12 Polcan, zbyt późno reagujesz, chyba że to celowy zabieg. Wierzę, że niewiele osób to czyta.

      Usuń
    5. Postaram się wszelakie wstawki polityczne likwidować od razu.

      Usuń
  4. Dziś na konta programu Bezcenne Chwile wpłynęły punkty z promocji Zapunktuj w piątek - z 27 września - 2000 punktów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się. Otrzymałem na wszystkich siedmiu kartach którymi robiłem płatności (w tym po klika kart w dwóch bankach) po 2 000 pkt. Mam już 32 000 pkt nie licząc jakichś tam końcówek a dojdzie mi jeszcze 8 000 pkt. Razem 500 zł na starych kartach, a więc bez jakichś bonusów za założenie kolejnych.

      Usuń
  5. Bankomat koło mojej chałupy dziś zwariował. Chiałem wypłacic 500 złotych, napisał mi że jest limit 400. Jaki limit, ale dobra dawaj 400 bo nie mam czasui. Wypłacił te 400, wszystko w banknotach po 10 złotych. Oniemiałem, 40 dziesięciozłotówek. Wszedłem do banku, kasjerka zamieniła mi na grubsze. Przy okazji dowiedziałem się że bankomat wrzuca limity i płaci śmiesznymi nominałami jak jest niezaładowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurcze, chetnie bym skorzystal, bo u mnie bankomaty nie maja takich drobnych, tylko 100 i 200, 50 szybko sie koncza i czesto ich nie ma. Jaka to firma z nominalami 10zl?

      Usuń
    2. do Anonimowy10 października 2024 21:09 Jeśli lubisz takie nominały, to Planet Cash wypłaca po 20 zł (często jednak mocno zużyte banknoty).

      Usuń
    3. To jest bankomat w placówce PBS Małopolski Bank Spółdzielczy i jest ich własnością - pytałem. Taki dziwny bank, nie mam tam konta ale korzystam z ich bankomatu bo mam go pod nosem.

      Usuń
    4. Niektóre Euronety są z niskimi nominałami, np u mnie na dzielnicy tylko jeden przy Kauflandzie. Kiedyś była jakaś promocja z czipsów (albo skądś?) i nagrodą była wypłata dyszki z bankomatu po podaniu jakiegoś kodu. Risercz i dowiedziałem się takiego ciekawego faktu.

      Usuń
    5. Z euronetu nie korzystam te bankomaty kradna

      Usuń
    6. krzysztofp109@gmail.com11 października 2024 15:50 bo one rozpoznają klienta. Tam jest taka kamera i ona patrzy i sprawdza czy to ten klient.

      Usuń
  6. Polcan, w jaki sposób mogę założyć same Konto Direct bez OKO?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rankingu kont oszczędnościowych masz link do kint osobistych. Wystarczy go użyć i założyć tylko konto osobiste.
      Konto osczednosciowe zakłada się dopiero posiadając konto osobiste czyli Direct. Zresztą nawet gdybyś jakiś cudem miał to OKO można je w dowolnym momencie zamknąć w aplikacji lub bankowości osobistej, bank robi to od ręki.

      Usuń
  7. Użytkownicy Allegro otrzymali kupony 15 zł (info w powiadomieniach po zalogowaniu): Kupon 15 zł na zakupy w aplikacji Allegro. Jak skorzystać z promocji?
    Otwórz aplikację mobilną Allegro. Znajdź to, co chcesz kupić, i dodaj produkty za min. 150 zł do koszyka
    Przy wyborze opcji dostawy i płatności zaznacz kupon 15 zł i zapłać mniej o tę sumę. Kupon jest ważny do 13.10.2024.

    OdpowiedzUsuń
  8. 14 minut, tyle czasu zajęło dziś konsultantce Citi odczytanie zmian do warunków posiadania karty kredytowej. Zmiany jak dla mnie kompletnie nieistotne, ale trzeba to odsłuchać. Brrr...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo. A nie daj los jak o coś jeszcze muszę dopytać. 🤣️
      Tak, banki tak mają bo muszą to wszystko zarejestrować żeby potem nie było że klient nie wiedział bo mu nikt nie powiedział.
      Jakby można było załatwiać to w jakimś oddziale w banku (i kiedy tak jest), to nawet się nie czyta takich umów tylko przegląda czy wszystko leci standardowo, podpisuje i po kilkunastu minutach po całej sprawie.

      Usuń
    2. Zakładanie konta i lokaty w oddziale CA trwa zdecydowanie dłużej:)

      Usuń
  9. Od 15-go w Toyocie delikatny zjazd w dół na lokatach plus na 6 i 9 miesięcy, o 0,1%.

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja mi dalej velo bank nie odpowiedzial na pytania ktore rzecznik finasowy przyslal

    OdpowiedzUsuń
  11. Wczoraj Velo nieoczekiwanie ksiegowal ruchy na kontach w czasie rzeczywistym, za to dziś na odwrót, nawet po 5 minutach brak widocznego przelewu wewnętrznego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie pomaga nawet wylogowanie, każdorazowo próba przelewu to komunikat o braku środków na koncie. Tak długo kasa jeszcze nigdy nie znikła...

      Usuń
    2. W aplikacji tak masz czy przez przeglądarkę?
      Niestety, z bankami tak jest. W Sandaner Banku np. szybkie przelewy (bez względu na to który) potrafią się zagubić i albo po reklamacji albo po bardzo długim czasie dochodzą do innych banków.
      Wiem że to co teraz powiem zabrzmi bardzo dziwnie ale w czasie rzeczywistym to np. w Pocztowym wszystko się dzieje. 😁 Jak robię przelew z Santandera, to przy odpalonej aplikacji Pocztowego (czyli bez jej zamykania i ponownego otwierania) natychmiast jest widoczny na koncie. To rzadkość w aplikacjach z których korzystam.

      Usuń
    3. Przez przeglądarkę, zaktualizowało się dopiero po napisaniu wiadomości do nich. Nie zmienia to faktu, że do pracy się dziś spóźniłem.

      Usuń
    4. Z tego co wiem aplikacje nie obslujuja przelewów na poziomie 200k. Na marginesie propozycja lokaty przelewie każdorazowo 4,50%, tak jak wczoraj.

      Usuń
    5. Też zawsze czekam dość długo, aż Velo przeleje z EKO na ROR. "Trochę" wkurzające, tym bardziej, że wszelkie operacje bankowe robię w nocy i chcę jak najszybciej iść spać...Ale ponieważ mieścili się w 10 minutach, to nie interweniowałam.

      Usuń
    6. Ja to odnoszę takie wrażenie po tych nocnych przelewach, że to jakieś celowe działanie. U mnie dopiero jak rozpoczynają pracę rano w tym banku się to zmienia.

      Usuń
  12. Czymoże ktoś rozjaśnić oco chodzi z tym punktem regulaminu konta OKO "1) w czasie trwania Oferty zawrzesz jako pierwszą Umowę OKO i od 2.10.2024 r. nie
    jesteś i nie byłaś/eś posiadaczem/współposiadaczem żadnego z następujących
    rachunków oszczędnościowych w PLN: Otwartego Konta Oszczędnościowego,
    Otwartego Konta Oszczędnościowego Direct, Otwartego Konta Oszczędnościowego
    Premium, Dream Saver," Regulamin obowiązuje od 2 pażdziernika więc jak można być lub nie być posiadaczem od 2 października . Dla mnie masło maślane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. @Anonimowy 11 października 2024 08:54
      Czy masz już założone OKO? Jeżeli tak, to łatwiej Ci będzie to wszystko co stanowi chyba największy problem organoleptycznie zrozumieć.
      Mam już od bardzo dawna OKO w ING (przy zakładaniu konta był wymóg jednoczesnego założenia OKO) i wchodząc w "Moje ING" (aplikacja), przechodzę do "Oszczędności", klik na "+ Dodaj" i tam pośród wielu opcji jest też "Otwarte Konto Oszczędnościowe" które mogę sobie założyć w 4 walutach a jako pierwsza opcja jest "Otwarte Konto Oszczędnościowe w PLN". Tak więc istnieje możliwość założenia jeszcze jednego OKO pomimo tego, że już przecież mam takie OKO od dawna.

      I teraz:
      "Czas Oferty
      2. Oferta trwa od 2 października 2024 r. do 7 listopada 2024 r."
      To ważna informacja w kontekście tego, o czym za chwilę.

      "Warunki otrzymania Oprocentowania podwyższonego
      3. Z Oferty możesz skorzystać, jeśli:
      1) w czasie trwania Oferty zawrzesz jako pierwszą Umowę OKO i od 2.10.2024 r. nie jesteś i nie byłaś/eś posiadaczem/współposiadaczem żadnego z następujących rachunków oszczędnościowych w PLN: Otwartego Konta Oszczędnościowego, Otwartego Konta Oszczędnościowego Direct, Otwartego Konta Oszczędnościowego Premium, Dream Saver,"
      Wyobraźmy sobie sytuację gdy ktoś "od 2.10.2024 r." już jest posiadaczem któregoś z wymienionych produktów, lub był ich posiadaczem bo np. 2.10.2024 r. (albo 3.10.2024 r., 4.10.2024 r. itd.) otworzył już takie OKO i szybko tego samego dnia - lub choćby dziś - je zamknął. Taka osoba zatem jest lub była "od 2.10.2024 r." tym "posiadaczem" i w tym drugim przypadku teraz znów chce otworzyć np. OKO.

      Dlatego jest to "albo" pomiędzy ppkt 1 i ppkt 2.

      "2) w czasie trwania Oferty zawrzesz kolejną Umowę OKO i jesteś posiadaczem/współposiadaczem rachunku wymienionego w ppkt 1), założonego przed 2.10.2023 r. i na tym rachunku:
      • nie wykazywałaś/eś aktywności, to znaczy, że nie dokonywałaś/eś transakcji wpłaty lub wypłaty, od 2.10.2023 r. do dnia zawarcia umowy o nowy rachunek OKO, oraz
      • miałaś/eś średnie saldo nie większe niż 10 PLN od 2.10.2023 r. do 1.10.2024 r."
      Ten ppkt 2) daje możliwość założenia OKO takiej osobie która - w skrócie - nie wykazywała aktywności "od 2.10.2023 r. do dnia zawarcia umowy o nowy rachunek OKO" oraz miała "średnie saldo nie większe niż 10 PLN od 2.10.2023 r. do 1.10.2024 r."

      Mnie niestety eliminuje ten ppkt 2) z możliwości skorzystania z oferty oprocentowania 7,0% na OKO ze względu na to, że posiadając OKO brałem udział w okresie "od 2.10.2023 r." w jakiejś tam edycji OKO i dokonywałem transakcji wpłaty i wypłaty oraz "średnie saldo" było "większe niż 10 PLN". Wprawdzie było to już prawie rok temu ale niestety, nie łapię się i już. Mogę jednak bez problemu przystąpić do promocji "„Otwarte Konto Oszczędnościowe Bonus”, ponieważ jedyny warunek jakim jest "Saldo początkowe – łączne saldo Produktów depozytowych posiadacza OKO Bonus w Banku, obliczone na koniec 26.09.2024 r.", wypada dla mnie bardzo korzystnie bo - można to jednym klik sprawdzić przed założeniem OKO Bonus - wynosi 0 zł.

      Usuń
    2. Dziękuję, dalej nie ogarniam do końca (choć dobrze to wyjaśniłeś) czy mogę otworzyć to OKO na 7%. Miałem i korzystałem z OKO do grudnia 2023 ale je zamknąłem w styczniu 24. Według mnie mogę otwierać na 7%. Czy mam rację ?

      Usuń
    3. Skoro zamknąłeś w styczniu, to spełniasz warunek nie posiadania konta OKO w dniu 2 października, więc możesz mieć 7%.

      Usuń
    4. Założyć może zawsze tylko czy to założenie mu coś da?

      "• nie wykazywałaś/eś aktywności, to znaczy, że nie dokonywałaś/eś transakcji wpłaty lub wypłaty, od 2.10.2023 r. do dnia zawarcia umowy o nowy rachunek OKO, oraz
      • miałaś/eś średnie saldo nie większe niż 10 PLN od 2.10.2023 r. do 1.10.2024 r."

      "ppkt 2) daje możliwość założenia OKO takiej osobie która - w skrócie - nie wykazywała aktywności "od 2.10.2023 r. do dnia zawarcia umowy o nowy rachunek OKO" oraz miała "średnie saldo nie większe niż 10 PLN od 2.10.2023 r. do 1.10.2024 r."

      Zobacz co robiłeś na tym koncie zanim je zamknąłeś i czy nie miałeś większego salda niż te 10 PLN. Możesz to zrobić choćby przeglądając historię konta Direct (jeżeli takie konto posiadałeś w tamtym czasie i posiadasz nadal). Dlatego powtarzam, ja jestem zdyskwalifikowany bo zarówno robiłem na koncie OKO jakieś ruchy oraz saldo było u mnie dużo wyższe niż 10 PLN. I nawet gdybym je dawno zamknął, to dalej jestem zdyskwalifikowany ze względu na ten okres w którym nie wolno było robić tych ruchów i posiadać wyższego salda.
      Ta promocja to promocja albo dla zupełnie nowych klientów ING, czyli takich którzy nigdy nie posiadali konta OKO, albo dla takich którzy praktycznie nic na tym koncie nie robili i nie mieli ponad wspomniane saldo 10 PLN "od 2.10.2023 r. do 1.10.2024 r.".
      I tyle w temacie. Koniec. Kropka.

      Usuń
  13. Zacząłem wreszcie kumać te konta w ING.
    Można nie byc posiadaczem OKO od 2 października, jeśli zamknales je przed ta data. Ja zamknąłem swoje OKO 25 września, więc się załapuje na promocję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod warunkami jednak o których mówi ppkt 2).
      Lepiej to sprawdź dobrze, bo się okaże że przez ten wspomniany rok robiłeś jakieś wpłaty i/lub wypłaty oraz saldo miałeś większe niż 10 PLN i będzie po zawodach.
      Mi tak jak wspomniałem, pozostaje tylko OKO Bonus.

      Nie mieszajcie sobie tych pojęć OKO i OKO Bonus, bo to nie „dwa OKO”, tylko dwa zupełnie różne konta.
      Tam w tym opisie nie ma nawet linku do regulaminu promocji na OKO Bonus, jest tylko link do regulaminu OKO.

      Usuń
  14. Mam pytanie dotyczace ING. Dziś wpłaciłem po 100k na oba konta OKO. Po tym fakcie dostałem z banku informacje o promocji.
    'Zacznij z nami oszczędzać! Wpłać 200 zł na Otwarte Konto Oszczędnościowe, a my wpłacimy na nie 50 złotych :)'
    Dostał ktoś coś takiego? To oznacza, że trzeba dopłacić dodatkowe 200 zł na 0%?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 😆️ 😂️ 🤣️
      Ty się chyba pospieszyłeś z tymi wpłatami, a oni spóźnili o 1 dzień. Pewnie jak wczoraj otworzyłeś OKO, to dopiero dziś coś w ich systemie zaskoczyło.

      OKO - 99 999,99 zł
      OKO Bonus - 100 000 zł
      Razem (i ani o 0,01 zł nie więcej): 199 999,99 zł

      Może ta dzisiejsza wpłata się zaliczy? Nie mam regulaminu dla tej promocji bo nie mam zaproszenia ani takiej wiadomości. Sprawdź regulamin. Kiedyś było tak "Osoby uprawnione - wybrani klienci Banku posiadający rachunek oszczędnościowy prze okres co najmniej 1 miesiąca"
      Nie wiem też czy ten regulamin możesz (to tak na wszelki wypadek gdybyś chciał dać w jakimś opisie) udostępniać. Wtedy było to tak sformułowane w tym regulaminie, że lepiej było nie robić tego.

      Usuń
    2. Wczoraj wpłaciłem 100k, dziś drugie tyle. Zadzwonie do nich w wolnym czasie i popytam.

      Usuń
    3. To mozna sobie przelewac tak 100 tys jednorazowo?bo velo nie mozna

      Usuń
    4. Można tylko 200k, dlatego musiałem to rozbić na dwie części.

      Usuń
    5. Zadzwoniłem na infolinię ing i oczywiście facet znów czytał przy mnie regulamin i nic nie mógł sam potwierdzić. Została złożona reklamacja i mam czekać na odpowiedź, wpłata na konto była o 11:10 zaś informacja o promocji o 11:14. Ciekawa rozbieżność...

      Usuń
    6. Polcan, wypłać sobie 200 zł z KO na chwilę na ROR i wpłać je ponownie na KO tym samym spełniając warunki promocji

      Usuń
    7. Wpłacę nawet więcej, bo pozostałe konta typu Millennium czy PKO mają tylko jedna wypłatę za darmo, więc jestem zmuszony do częstego używania ING. Wszak opłat jest dużo do zapłacenia w ciągu miesiąca.

      Usuń
    8. @Anonimowy 13:53
      Czemu piszesz, że OKO ma mieć 99 999,99 czyżby 100k bylo niebezpieczne?

      Usuń
    9. @polcan
      Cały czas o tym mówię że nie 200 tys. tylko 200 tys. bez 1 gr. na obydwu (wcześniejsze wpisy przy innych promocjach), tak samo jak cały czas poprawiam, że nie 2 OKO, tylko OKO i OKO Bonus.
      Nie wiem czy ten 1 gr więcej pozostanie tylko bezproduktywny, czy czasami nie będzie to oznaczać czegoś gorszego. Dlatego na wszelkich promocjach (nie tylko w ING) dmucham na zimne bo są różne pułapki.
      Pytania w bankach najlepiej zadawać na czacie albo - nawet lepiej jak to działa - mejlowo. Wtedy jest podkładka. W ING (tak jak w Citi) wiadomości działają bardzo dobrze i nic nie ginie. Z próbami uzyskania informacji przez telefon jest zdecydowanie gorzej niż w Citi. Podobno nawet mają jakąś wewnętrzną dyrektywę że nie wolno im przez telefon udzielać wszystkich informacji o KO i lokatach. Nie wiem jak jest w innych bankach.

      Usuń
    10. Ok, po tym komentarzu przelalem sobie 1 zł na ror. Konsultanci w ING są tak beznadziejni, że podarowanego sobie korzystania z ich usług. Trzy moje kontakty raz na czacie i dwa telefony to był raczej zmarnowany czas, a z komentarzy tutaj i własnych obserwacji obu kont OKO zrozumiałem wreszcie o co tu chodzi. Zakręcone to mają, ale już wiem o co chodzi.

      Usuń
    11. Wiosna opublikowałem specjalny wpis na temat tych kont w którym wyjaśniałem, że OKO należy bezwzględnie likwidować każdorazowo. To jest fakt, który trudno zrozumieć, bo w żadnym innym banku tak nie jest.
      Teraz douczyłem się o co chodzi z tym Bonus, faktycznie to dwa różne konta, ale dla nas ważne, że pozwalają one podwoić limit:)

      Usuń
    12. Ja też "dmucham na zimne" przy każdej promocji. Teraz w Credit zapisuję sobie (zrzuty) każde logowanie, PDF-y z zakupów i przelewów na ich konto. Toż po 6 miesiącach bez tych "podkładek" wszystko mogą wmówić. Za grosz nie mam zaufania do banków. Tym bardziej, że konsultanci są z reguły niedouczeni.

      Usuń
    13. To chyba juz lekka przesada, w historii konta masz zakupy, więc łatwo je zliczyć, zaś logowanie to codzienność, a wystarczy tylko jedno.
      Też mam teraz CA i korzystam z lokaty na 7,5% ale tymi warunkami się nie przejmuje, bo spełniają się same, skoro dają dodatkowo 3% cashback, więc warto robić więcej niż wymagane 5 płatności.

      Usuń
    14. @Anonimowy 18:01
      Ostatnie już pytanie, skoro jak piszesz nie można mieć na OKO ponad 200k włącznie, to muszę teraz pilnować, by w momencie zaksięgowania potencjalnej premii 50 zł w nowej promocji przelać te kwotę od razu na ror. Bo wtedy zaburzy to promocję niczym w Santanderze wiosna tego roku, gdy nie można było mieć więcej niż 100k.
      Albo po prostu trzymać na OKO o 51 zł mniej niż wynosi limit.

      Usuń
    15. @polcan
      Nie jestem pewien czy dobrze pamiętam, jednak wydaje mi się że w Santanderze w regulaminie było wyraźnie powiedziane o konsekwencjach przekroczenia tych 100 tys. W Śląskim nie ma tak kategorycznego stwierdzenia ale niepewność pozostaje. Dlaczego? Bo nauczeni przez złe doświadczenia z rożnych promocji bankowych, nie możemy już bezkrytycznie wierzyć w to wszystko co banki wypisują nawet w swoich regulaminach. I z tego też powodu często dodajemy od siebie więcej niż podaje regulamin.
      Niemniej jednak (ja) uważam, że regulamin z którym tu mamy do czynienia, nie zabrania nam trzymania na tych dwóch kontach większych kwot niż te o których jest (w tych cyferkach) mowa. Dla mnie jednak nie ma sensu trzymanie tam choćby tego 1 gr więcej ponieważ ten 1 gr będzie oprocentowany oprocentowaniem standardowym które wynosi 1,5%. Szkoda że nie można tu dodać zrzutu ekranu bądź bezpośredniego linku do wyjaśnień ze strony tego OKO. Dlatego po wejściu na stronę promocji (nie wiem dlaczego ale z żadnego z dwóch linków które podajesz w opisie tej promocji, nie mogę w ogóle tej strony otworzyć w żadnej z przeglądarek), pod "Otwarte Konto Oszczędnościowe", należy kliknąć w "Spełnij warunki oferty" i tam jest opisane jak wygląda podwyższanie do 7,0% na OKO (1,5% --> + 1,5% --> + 4,0% = 7,0%).

      Tak samo warto pod tym "Oferta ważna do 7 listopada 2024 r.", kliknąć w "Porównaj oferty" i zobaczyć jakie są różnice pomiędzy tymi trzema różnymi kontami, czyli OKO, OKO Bonus i OKO Bonus Max. To jednak co tam jest najistotniejsze, to kolejne informacje dotyczące warunków i między innymi "Oprocentowanie podwyższone/bonusowe --> podwyższone poniżej 100 000 zł" w odniesieniu do OKO (a nie OKO Bonus w przypadku którego jest podane "bonusowe do 100 000 zł").
      Regulamin wyraźnie określa warunki otrzymania "Oprocentowania podwyższonego" (o 1,50 p.p.) i "Oprocentowania premiowego" ("czyli dodatkowe 4,00 p.p. w stosunku do Oprocentowania podwyższonego").

      Osobiście uważam, że nie ma w co się tam w tym regulaminie już więcej tak zagłębiać pod warunkiem, że się za bardzo nie kombinuje. Popatrzeć na te wszystkie krótkie informacje wyjaśniające i obrazki i działać z rozsądkiem.

      I na koniec coś co też tam jest w sekcji "Oprocentowanie, opłaty, prowizje".

      "Otwarte Konto Oszczędnościowe w PLN

      Oprocentowanie standardowe --> 1,50%

      Oprocentowanie w ramach oferty specjalnej „Bonus na start”:

      - poniżej 100 tys. PLN i za spełnienie dodatkowych warunków --> 7,00%
      - poniżej 100 tys. PLN --> 3,00%
      - od 100 tys. PLN oprocentowanie standardowe --> 1,50%"

      I tu to istotne "od 100 tys. PLN" powinno rozwiać obawy co do tego co ponad kwotę 99 999,99 zł na OKO (nie na OKO Bonus i NIGDY nie mylić tych dwóch kont!!!). Po prostu, szkoda choćby tego 1 gr żeby tam trzymać na oprocentowaniu 1,5% ponad regulaminową kwotę.

      Usuń
    16. @polcan
      Tak przy okazji wrzucenia zapytania w Google o czterolatki z wykupem w 2027 r., Google daje tylko jedną informację zwrotną która prowadzi do rankingu z listopada 2023 r., a tam w dwóch wątkach również temat ING i także tego „1 grosza” z Twoim udziałem:

      http://moneyafterhours.blogspot.com/2023/11/ranking-kont-oszczednosciowych-listopad.html?showComment=1698929563099&m=1#c621773287418795515

      http://moneyafterhours.blogspot.com/2023/11/ranking-kont-oszczednosciowych-listopad.html?showComment=1698970155901&m=1#c8861670788180596839

      🤣

      Usuń
    17. Zajrzałem, ale nie wynika z tego jednoznacznie, że trzeba mieć mniej niż 200k. Raczej z tamtej dyskusji wynika, że tak nie jest, a ten który to zasugerował wycofał się z tej tezy.

      Usuń
    18. O to mi właśnie chodzi że także tam już była mowa o tym, że to co jest ponad, nie rzutuje na oprocentowanie tego co poniżej 100 tys. zł, a jedynie ta nadwyżka będzie oprocentowana mniej.
      Rzecz w tym, że pewne tematy wałkuje się po kilka razy a i tak pozostają niejasności.
      Przykład? Proszę bardzo.
      Ten "Kalkulator oszczędności" który jest na stronie promocji coś szwankuje, bo żebym nie wiem jak liczył, to i tak mi nie wychodzi w nim 7,0%.
      W tamtym rankingu ktoś podaje ten kalkulator jako potwierdzenie słuszności tego co mówi. Zobaczmy co kalkulator mówi:

      Wpłacam 200 tys. zł (bo tak chcę gdyż lubię tracić i szukam jak najgorszego oprocentowania a tu właśnie takie znalazłem 🤪️) na to OKO (nie dwa OKO tylko jedno OKO), podaję liczbę miesięcy 3, klikam "Sprawdź ofertę" i mam wyniki:

      "Odsetki netto - 1 721,85 zł
      Saldo końcowe - 201 721,85 zł"

      Rozwijam tę listę i mam części składowe tego salda końcowego:

      "„Bonus na start” - 3 miesiące - 1 721,85 zł

      oproc. w ramach oferty „Bonus na start” i za spełnienie wszystkich warunków - 5,50% - 1 113,74 zł

      oproc. w ramach oferty „Bonus na start” - 1,50% - 303,75 zł

      pozostałe środki - 1,50% - 608,11 zł"

      I moje pytanie w związku z tym; jak oni liczą to wszystko?
      Nie czepiamy się oczywiście tych 5,50% bo to co tam widzimy, to:
      "Wyliczenia wykonane za pomocą tego kalkulatora mają charakter orientacyjny i przykładowy. Obliczenia służą wyłącznie celom informacyjnym i nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego."

      Tak więc próbując to rozgryźć doszedłem do takich wniosków, że:
      "oproc. w ramach oferty „Bonus na start” i za spełnienie wszystkich warunków"" - jest liczone od 99 999,99 zł
      "oproc. w ramach oferty „Bonus na start”" - jest liczone od 99 999,99 zł
      "pozostałe środki" - są liczone od 200 000 tys. zł

      Bardzo dziwnie to wygląda. W każdym razie i tak kwoty z wyliczeń mi się nie zgadzają.

      Usuń
  15. Zmęczyłam się samym czytaniem o tym ING:). Wyjątkowo cieszę się, że nie mogę z czegoś skorzystać (brak aplikacji). Szczególnie z tak zagmatwanego i pełnego "niespodzianek". No i na koniec można dowiedzieć się, że jakiś waruneczek jednak nie został spełniony...

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak na alegro otworzy rachunek platniczu bo daja 2 procent zwrotu to tesz da te bony wykorzystac

    OdpowiedzUsuń
  17. polcan11 października 2024 20:34 - Może i przesada, ale jak bez zrzutów z ekranu udowodnisz w razie czego fakt logowania w CA (jeden z warunków promocji). W trakcie mojej długoletniej "kariery" bankowej chcieli mnie oszukać wiele razy. Od kwot nic nieznaczących do bardzo poważnych, a w przypadku Kasy Mieszkaniowej było to mieć lub nie kredyt na 6% (inflacja wtedy szalała, więc to warunki luksusowe) w kwocie ponad 100 tys. Z powodu ich (banków) ogólnego bałaganu w odwrotnym kierunku też bywało... Kiedyś np. "nie zauważyli" odwołania pełnomocnictwa i temuż wypłacili... Ech - książkę można by napisać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Polcan piszesz że zamknąłeś poprzednie OKO we wrześniu. Chodzi o ten rok czy poprzedni ? Jeśli o ten to jeśli jak pisałeś zasiliłeś już OKO możesz sprawdzić jakie masz wyświetlane oprocentowanie ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O ten rok. Pokazuje mi w obu przypadkach 7%.

      Usuń
    2. Dziękuję. Proszę jeszcze o potwierdzenie że miałeś na zamykanym OKO we wrześniu ponad 10 zł w 2024 r.

      Usuń
    3. Nie potwierdzam, miałem tam prawie pod korek, ale kwota była zmienna niemal codziennie bo z tego rachunku oplacalem bieżące wydatki i zobowiązania.

      Usuń
    4. No to miałeś więcej Polcan

      Usuń
    5. A jakie to ma znaczenie? Żadne. Wystarczy że w dniu 2.10.2024 nie posiadał oko.

      Usuń
    6. Dlatego najlepiej takie OKO po zakończeniu promocji najlepiej zaraz zamknąć. Jak ktoś zamknie, to dla możliwości wzięcia udziału w przyszłej promocji, będzie dla niego to co w ppkt 1). Jak ktoś nie zamknie, to wtedy rok
      bezproduktywności i to jeszcze z obwarowaniami typu nie więcej niż 10 PLN czy totalne zero jakiegokolwiek ruchów.

      Usuń
  19. Witam, może ktoś miał dylemat ws
    Konta oszczędnościowego 7,00% do 200k + Lokata 7,00% do 220k? Co można zrobić po 3mc ze środkami z lokaty, czy można uzyskać jakiś rozsądny procent po tym okresie w City? Ktoś może się orjętował w tej sprawie? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chcesz to w Citi pozostawić, to o rozsądku zapomnij. Mają 6 miesięczną "T-Lokatę" na 3,00% albo 6 miesięczną "Lokatę terminową o stałym oprocentowaniu" też na 3,00%, tak więc mniej niż połowa z tych 420 tys. da Ci więcej w ING Śląskim (7,00%), Volkswagen Banku (7,00%-6,50%), Millennium (6,25%) czy VeloBanku (7,00% do 6,00%).

      Usuń
  20. Dzięki za info :) punkt jest taki, że w ING oraz Velo kończą mi się promocyjne warunki i nie mam pomysłu gdzie iść z tymi pieniędzmi a 420 tys w Citi by mnie urządzało. Dlatego mam dylemat bo całość tej sumy nie może pracować na 7%

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...