piątek, 13 grudnia 2013

50% cashback w promocji Getin bank MasterCard Mobile


Ale nowina. Oficjalnie mamy aż 50% cashback za zakupy. To niewątpliwie jeden z największych rekordów jakie opisywałem do tej pory, pomijając oczywiście sławetną ofertę CA, której raczej nic nie przebije. 

O tym że banki będą coraz bardziej promować płatności mobilne było wiadomo od początku, ale nie przypuszczałem, że cashback może dotyczyć aż połowy wartości zakupu. Do niedawna 3% było normą, 5% było dużo, 10% było bardzo dużo a 20% doskonałe. Od tego dnia mamy niebywałe 50%:)

Promocja wyszła ze strony Getin banku a więc oddziału stacjonarnego i dotyczy posiadaczy konta Getin UP. Warunki skorzystania z tej dość niecodziennej promocji są bardzo banalne. Co zatem trzeba zrobić?


Wystarczy jedynie zainstalowanie aplikacji MasterCard Mobile oraz wykonanie jednej transakcji kartą podpiętą do rachunku. Nie oznacza to jednak, że tylko ta jedna transakcja ma cashback w wysokości 50%.

Źródło: getinup.pl


Gdyby tak było to musielibyśmy jednorazowo dokonać zakupu na kwotę aż 400 zł. Maksymalnie bowiem jest do zgarnięcia 200 zł co staje się ostatnio normą przy wszelakich promocjach dotyczących cashbacku. Na szczęście cashback dotyczy każdej transakcji dokonanych w okresie trwania promocji.

Promocja trwać będzie do 14 stycznia a więc pokrywa się mniej więcej z 20% cashbackiem w ING. Warto sobie jednak wyjaśnić rzecz najważniejszą ważną dla wszystkich kombinatorów spod znaku Polak Potrafi czyli czego bank nie będzie tolerować.

Ostatnio omawialiśmy sobie kolosalne wymogi dla posiadaczy n-pasmówek. Jeśli posiadasz konto w Getin online, ING, Eurobanku, BGŻ i kilku innych to musisz co miesiąc wydawać grubo powyżej 1000 zł. Teraz mamy kolejne 400 zł do wydania w ciągu miesiąca. Czy da się zatem kombinować ze zwrotami?

Niestety nie. Bank zastrzega sobie, że promocją nie są objęte Operacje zwrócone a więc nie możemy kupić towaru i oddać go udając niezadowolonych z zakupu. Co więcej Getin do regulaminu wpisał dość enigmatyczne hasło
Promocją nie są objęte (...) Operacje sporne lub zakwestionowane

Nie mam pojęcia co może oznaczać hasło operacja sporna. Być może chodzi o kody MCC ale regulamin nie nakazuje kupować w określonych punktach, więc może to dotyczyć czegoś innego. Co gorsza Getin zastrzega sobie prawo do obciążenia rachunku kwotą niesłusznie wypłaconych nagród.

Innymi słowy bank obiecuje że wypłaci kasę do 10 dni po zakończeniu promocji czyli do 24 stycznia. Ale z drugiej strony mówi, że może sobie tę kasę odebrać jeśli wykryje zwroty, tajemnicze operacje sporne czy zakwestionowane.


Lokaty spadły za to na pociechę cashbacki idą w górę. Czytelnik który poinformował mnie o tej promocji stwierdził, że jest wyżej postawiona od Credit Agricole. Coż 50% to nie 400%, problem jest jednak inny - Credit Agricole premii nie wypłacił a ja złożyłem już dwie reklamacje w tej sprawie. 

Getin oferuje świetny cashback, ale jest obciążeniem budżetu, CA nie obciąża go wcale a daje nawet 8 razy większy cashback. Zastanawia mnie jednak jak to się dzieje, że czytelnicy piszą, że dostali zwrot od CA ale jakoś nie wszyscy..

Z Getin zaś jest inny problem. Nie tylko taki, że trzeba posiadać odpowiedni model komórki. Problemem jest także posiadanie odpowiedniego konta. Kto założył 1,5 roku temu lokatę na 12% posiada zablokowane konto na 2 lata a niestety nie jest to wymagane do promocji konto Getin Up.

Regulamin dla chętnych zwyczajowo zostawiam na koniec.


36 komentarzy:

  1. Witaj polcan,
    czy transakcje wykonane przez emulator SB na kompie przejdą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Generalnie jeśli promocja mnie nie dotyczy z powodu 'odsiadki', nie zagłębiam się w szczegóły. Ale z maili jakie dostaję od czytelnika wynika, że tak.

      Usuń
  2. Z tego regulaminu rozumiem, że posiadacze konta GetiUP z kartą dla kierowców są też objęci tą promocją.

    OdpowiedzUsuń
  3. polcan -->
    bardzo mnie interesuje dlaczego CA zwleka z wypłatą premii? Czy możesz opisać szerzej o co chodzi?
    Czy dopisywali na Twoje konto oszczędnościowe zaokrąglenia?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 30 listopada miała zostać wypłacona premia. Nie została, więc 1 grudnia złożyłem reklamację. Odpowiedź przyszła 2 grudnia i zawiera info o 14 dniowym okresie rozpatrywania reklamacji.

      Jednocześnie byłem też w oddziale by potwierdzić uczestnictwo w promocji. Tak jestem zgłoszony i nikt nie był w stanie odpowiedzieć mi dlaczego premia nie została przyznana. Reklamacja została złożona po raz drugi przez pracownika banku.

      Na razie czekam zatem na odpowiedź ze strony banku. Bezpośrednio przed publikacją sprawdziłem konto oszczędnościowe - dalej brak wpłaty.

      Usuń
    2. Ja otrzymałem premię z CA jak się należy 30 listopada - 33,33 zł. Polcan, sprawdź lepiej czy nie zrobiłeś w CA jakiegoś błędu, może podobnego do tego jaki zrobiłeś we wrześniowych płatnościach w BOŚ.

      Usuń
  4. polcan nie masz racji ja też mam przymusowe konto założone dla promocji "na start" dzięki której za obowiązek prowadzenia darmowego konta przez dwa lata otrzymałem 500zł, nie ma problemu z przekształceniem tego konta w tym czasie w konto getin up, ja przekształciłem już aby brać udział w promocji karty NFC (te promocje się łączą) i teraz też nie ma wykluczenia aby te 200zł otrzymać. Naprawdę getin rozpieszcza promocjami. Za jedno konto: 500zł na start, zakładka skarbonka na którą wpadają złotówki za przelew przychodzący i płatności powyżej 100zł, w sumie 240zł za płatność NFC i teraz będzie kolejne 200zł. Jedynie nie mogłem załapać się na kartę paliwową ze względu na wykluczanie się promocji, ale żona korzysta :) jeśli dodać do tego promocje z getinonline karty tanie zakupy to trzeba powiedzieć, że Czarnecki naprawdę dużo wydaje na promocje.

    Muszę jeszcze skomentować to co piszesz na temat "że trzeba posiadać odpowiedni model komórki." Chyba wszyscy się zgodzą, że posiadanie smartfona nie jest jakimś szczególnym wymogiem i jest rzecz bardzo powszechna dzisiaj, Twoje stwierdzenie o odpowiednim modelu byłoby prawdziwe, gdyby zorganizowano promocję dla posiadaczy komórek bez dostępu do internetu:) Kup sobie chłopie wreszcie normalny telefon, bo bardzo często w komentarzach skarżysz się na jego brak i nie służy on tylko do promocji bankowych ma naprawdę wiele innych funkcji. Za same płatności NFC można było zgarnąć 1030zł (eurobank+getinup), najtańszy nowy telefon z NFC to tylko 450zł. Oczywiście każdy robi jak chce, jeżeli uważasz, smartfony to tylko przejściowa moda i niebawem wszyscy wrócimy do telefonów stacjonarnych a zamiast tabletów wrócimy do commodore to ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy likwidowałem konto podpięte do Bumeranga by założyć konto Tanie Zakupy z 10% cashback musiałem pogodzić się z miesięcznym okresem wypowiedzenia. Getin online co prawda obiecywał przyspieszenie procedury przekształcenia konta, ale i tak całość trwała blisko miesiąc.

      Wybiorę się niebawem do placówki i podpytam jak wygląda sprawa przeniesienia konta. Ostatnim razem gdy o to pytałem zostałem poinformowany, że nie ma takiej możliwości i okres 2 lat musi upłynąć.

      Co do smartfona, owszem posiadam takowy, ale przykładowo testowanie aplikacji iKasa wypadło negatywnie. A nie było żadnych problemów ze ściągnięciem tokena Eurobanku czy KB.

      Usuń
    2. co do getin online to tak samo miałem, miesiąc czekałem na przekształcenie konta, ale przekształcenie tego konta, które masz w getinie stacjonarnym w getin up zrobią od ręki w oddziale - przynajmniej mi tak zrobili

      Usuń
    3. Bardzo cenna uwaga, dzięki.

      Usuń
    4. Co do smartfonów i promocji związanych z płatnościami mobilnymi, to zazwyczaj wykluczani są z nich użytkownicy Blackberry (do której i ja się zaliczam) dla których praktycznie nigdy nie ma przygotowanej stosownej aplikacji.

      Usuń
  5. a czy dopisywane miałeś zaokraglenia do 5 na koncie oszczędnościowym?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście. Zresztą gdyby było inne to i tak bym musiał dostać jakąś część zwrotu a nie ma nic.

      Usuń
  6. polcan -->
    pociągnę tego off-topa dalej ...
    mnie dopisują się zaokrąglenia na koncie Oszczędnościowym, po zaksięgowaniu operacji na koncie np. na 2 PLN, na konto Oszczędnosciowe wpływa 3 PLN (informacja o tym jest również dołączona do historii ROR - jako przekazanie środków).
    Środki te widzę od razu na koncie oszczędnosciowym i co najlepsze mogę je od razu wypłacić na ROR :)
    więc ciekawi mnie co u Ciebie nie gra ....
    dziwne to trochę :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdyby nie opinie czytelników, że wszystko w CA gra dawno opisałbym to szczegółowo w osobnym artykule. Ale wygląda na to że sprawa jest podobna do sytuacji z BOŚ, kiedy też nie miałem premii, ale po złożeniu wniosku o rozwiązaniu konta premia ta pojawiła się na koncie.

      W przypadku konta CA nie chcę postępować aż tak drastycznie, gdyż to bardziej uniwersalne konto niż BOŚ przy jednakowych wymaganiach 10k co miesiąc. Stąd czekam na odpowiedź.

      Usuń
  7. Ale rachunki też można płacić w tej promocji??

    OdpowiedzUsuń
  8. Co do tych spornych, może chodzi o system na obieg?

    Czy jak nie mam konta ROR w Getin UP a mam bankowość internetową (miałem lokatę na start) to mogę założyć konto i skorzystać z promocji czy tylko ci co konto już mają od jakiegoś czasu i nie zamknięte?

    OdpowiedzUsuń
  9. Dobra sprawa wygląda tak, z tego regulaminu co wyczytałem wychodzi, że można założyć konto np. dziś i wziąć udział w promocji. Więc gdzie i jak i które konto z jaką kartą wybrać? To RAZ.

    DWA jak spełnić warunek wydania 400zł gdy nie mamy takiej komórki tabletu? Czy przejdzie emulator? Jak tak to jaki i skąd pobrać? Jeśli nie to jakie urządzenie warto kupić do 200-400zł?

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie do końca rozumiem. Czy premiowane są zakupy za które płatność nastąpiła za pomocą karty czy za pomocą aplikacji MCM, innymi słowy czy jeżeli pójdę do sklepu stacjonarnego i nakupię prezentów na święta, za które zapłacę debetówką Gettinu (podpiętą oczywiście wcześniej pod aplikację) w kasie też dostanę zwrot 50%?

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy ktoś może łopatologicznie wyjaśnić jak zapłacić rachunek telefonem. Czy jak w sklepie jest terminal to można telefonem zapłacić. Czy jak chcę zapłacić aplikacją MasterCard Mobile za rachunek, która odsyła do innej aplikacji Szybki Bill i tym Szybkim bilem zapłacę do czy należy mi się 50% cashback.
    ????????

    OdpowiedzUsuń
  12. Polcan, szok. Skąd masz smartfona ? Sugerowałem Ci kiedyś kupno używanego za 100 zł na allegro ale twierdziłeś, że nigdy nie kupowałeś używanego sprzętu. A umowa z obecnym operatorem kończy Ci się dopiero gdzieś w przyszłym roku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zadziwiające jak ludzie wyrabiają sobie o mnie zdanie na podstawie postów. To, że krytykuję iż promocja wymaga smartfona nie oznacza, że go nie mam. Piszę z punktu widzenia przeciętnego klienta a nie własnego.

      Podobnie opisywanie lokaty na 5,00% nie oznacza, że ją zakładam. Te tematy interesują czytelników więc o nich piszę. Ale nie należy zaraz wyrabiać sobie zdania o autorze, nie mówiąc już o skrajnych opiniach bycia pustelnikiem, co zasugerował anonimowy przy okazji wywiadu:)

      To że dziś napiszę, że nie mam tabletu nie oznacza, że jutro go nie będę mieć. Jak często podkreślam to potrzeba jest matką wynalazków a nie na odwrót.

      Długo uważałem zresztą, że komórka oraz internet nie są niezbędne. A dziś mam nieco odmienne zdanie.

      Usuń
    2. Bo nie są niezbędne i nie daj se wmówić inaczej. Kwestia jak ktoś dziś żyje, jutro można rzucić oba wynalazki i żyć inaczej...

      Polcan dziaduje, ale wolę to niż gościa któremu 10tys nie starcza.

      Usuń
    3. Polcan, kto to wg Ciebie jest przeciętny klient ? Skąd znasz punkt widzenia przeciętnego klienta ? Wydaje mi się że skoro to Twój blog autorski, to czytelnicy chcą znać Twój punkt widzenia a nie jakiejś tam wyimaginowanej postaci. Mam wrażenie, że trochę gubisz się w zeznaniach, gdyż nie pamiętasz co sam pisałeś w komentarzach trochę wcześniej. Chyba że Polcan to nie jedna osoba ale praca zespołowa ?

      Usuń
    4. Polcan to jedna osoba. A przeciętny klient to taki, który nie musi czegoś kupować specjalnie by skorzystać z promocji. Te powinny być dla każdego bez wyjątku bez względu na to czy ma wypasioną komórkę czy przedpotopowy model.

      Oczywiście mogę od dziś przyjąć, że każdy ma smartfon i zrezygnować z komentowania, że trzeba go mieć by skorzystać z promocji.

      Usuń
    5. A co to jest smartfon? Ja jak kupowałem komórkę to wybierałem ją pod jednym kontem. Musiała przetrwać spadek na podłogę. Jeżeli tego nie przetrwałaby, to według mnie nie ma sensu kupno. Komórka spada mi kilka razy w roku i musiałbym kupować po kilka na rok.

      Usuń
    6. Są modele smartfonow odporne na upadek, z atestem. Sam takiego kiedyś miałem 'Motorola Defy'. A najlepiej popracować nad lepszym manualem rąk. Każdy elektroniczny sprzęt po upadku na glebę może się zepsuć. Ale czy dlatego warto cofać się w czasie

      Usuń
  13. Ktoś wie jak aktywować usługę MasterCard Mobile w bankowości internetowej? U mnie nie ma takiej opcji mam konto Getin UP

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Twoje karty" -> "Umowa kart debetowych" tak aktywujesz.

      Usuń
    2. Wchodzisz w "Twoje karty", później "Umowa kart debetowych", dalej "Szczegóły" i na dole masz "Włącz powiązanie z aplikacją Mastercard".

      Usuń
  14. Polcanie i obecni użytkownicy Aktywnej karty: czy myślał ktoś aby zrezygnować w styczniu z AK i wejść w tę promocje Mobile? Nie wiem czy takie coś by dało radę….?

    OdpowiedzUsuń
  15. Może ktoś już to testował?

    Na tej stronie:
    http://www.jakoszczedzic.pl/2013/12/getin-online-do-200-z-zwrotu-50-w.html

    podane jest, że można korzystać ze SP.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja również nie otrzymałem premii z CA. Złożyłem reklamacje, ale kolejnych nie będzie. Po prostu trzeba zamknąć konto i korzystać z poważnych banków.

    OdpowiedzUsuń
  17. A czy orientuje się ktoś na których stacjach benzynowych można płacić tą aplikacją?

    OdpowiedzUsuń
  18. Getin ma problemy finansowe - dlatego nie wypłaca premii z promocji

    OdpowiedzUsuń
  19. W oczekiwaniu na wypłatę nagrody upomniałem się o swoje 1.03. Getin odpowiedział: "W odpowiedzi na Pana zapytanie pragniemy poinformować, iż sytuacja została już przekazana do wyjaśnienia. O odpowiedzi zostanie Pan poinformowany, gdy osoba wyjaśniająca otrzyma odpowiedź.
    W imieniu Banku chciałabym serdecznie przeprosić za wszelkie niedogodności, ufając jednocześnie, że nie będą one rzutowały na naszą dalszą współpracę."

    26.03 przelali 200 zł, o czym zostałem poinformowany telefonicznie następnego dnia. Miły Pan wyjaśnił, że problem wynikał z błędnie nierozliczanych transakcji Sprytnym Billem. Chyba nie do końca, bo płaciłem tez przy pomocy innych aplikacji...

    Ale finał szczęśliwy!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...